EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

דוד מישקין שיקר למבקר הפרקליטות ששוטר שפיברק חקירת עצור לא ממשיך לעבוד כטוען מעצרים בבתי משפט – פרשת אנדריי ליבשיץ

קראנו והזדעזנו על חומרת החוצפה של שוטרי משטרת תל אביב, שפשוט משקרים במצח נחושה לכל הרשויות בלי למצמץ. השקרן דיומא הוא דוד מישקין, והוא נתבקש ע”י מבקר הפרקליטות דוד רוזן להגיב על הסטטוס של שוטר רוסי אלכוהוליסט אנדריי ליבשיץ אשר המציא חקירה שלא הייתה. מישקין שיקר לדוד רוזן שאנדריי ליבשיץ סולק מכל עבודה של חקירות משטרתיות ושהוא יושב בתור פקיד שמדפיס שאילתות לאזרחים. מסתבר שלא היה ולא נברא, ולא רק שאנדריי המשיך לבצע חקירות ולתפור תיקים, למרות שהוכח כי הוא תופר תיקים מדופלם, הוא גם הלך לבתי משפט כ”טוען מעצרים” גם אחרי שנגדו הוגש כתב אישום ע”י מחש, וביקש משופטים לעצור אזרחים…..

ראו בתמונה את אלוף טייחי ישראל והשקרו המדופלם: דוד מישקין.

דוד מישקין מייצג את תרבות השקר ותפירת התיקים של המשטרה

כתבה זו שלפניכם מתארת כיצד השוטרים, מח”ש וגם הפרקליטות מטייחים את פשעי השוטרים שתופרים תיקים לאזרחים. מי שמצפים ממנו לגלות אחריות כמו דוד מישקין שולח הודעות שקריות שמטייחות את המחדלים, וקרן בר מנחם ממח”ש סוגרת תיקים לשוטרים בסיטונות בלי לקרוא אותם אפילו. קיראו על הפרשה במאקו: https://N12 – הנאשם אושפז – והחוקר זייף חקירה – Mako

קיראו איזה מעשים מטייח דוד מישקין: “השוטר רב סמל אנדריי ליפשיץ הוקלט כשהוא חוקר לכאורה נאשם שכלל לא נמצא בחדר. על פי החשד, הוא בדה ראיות ושיבש הליכי חקירה ומשפט כשהקליט את “החקירה”, סירב בשם הנאשם להשיב לשאלות ואף מילא לאחר מכן טופס חקירה. ההקלטה והמסמך המזויפים הוגשו לבית המשפט והביאו לביטול משפט ולהגשת כתב אישום נגד השוטר”. אם לא הבנתם: אנדריי פתח מצלמה ועשה כאילו יושב מולו בן אדם ושאל שאלות כאילו האדם יושב מולו, ובפועל לא היה בחדר אף אחד, והחשוד בכלל היה בבית חולים…. אנדריי אפילו כתב שנודף מהחשוד ריח של אלכוהול. ואת המעשה הזה דוד מישקין טייח, והמשטרה המשחכה לשלוח אותו לבדות ראיות מול שופטים בבקשות מעצר!!!!!

שימו לב שמדובר ביקירת תלונות של אלימות במשפחה!!! ככה תופרים לגברים בישראל תיקי אלימות…

לאחר שגילה את ההקלטה, פנה בא כוחו של החשוד אל בית המשפט ובדיון חקר את החוקר על דוכן העדים תוך שהוא משמיע את אותה הקלטה שאיששה את החשד. אלה חילופי הדברים בין השניים:
הסניגור מץ: אתה חקרת אותו כי בבוקר רציתם להעלות אותו להארכת מעצר עם חקירתו הראשונית?
רס”מ אנדריי ליפשיץ: נכון, ידעתי שבבוקר ישאלו למה לא חקרתם אותו.
הסניגור: חקרת אותו בשפה הרוסית?
רס”מ אנדריי ליפשיץ: כן.
הסניגור: אני אומר לך שזה לא יכול להיות, הנאשם התקבל בבית החולים ב-00:41.
רס”מ אנדריי ליפשיץ: יכול להיות שטעיתי בשעת החקירה.
הסניגור: אני אומר לך שכלל לא חקרת את החשוד באותו היום והכל מזויף.
רס”מ אנדריי ליפשיץ: לא נכון.
הסניגור: זה הדבר החמור ביותר שראיתי בימי חיי, זיוף חקירה שלא התקיימה בכלל. המסמך הזה נועד כדי להצדיק את מעצרו למחרת. אתה ביצעת פה עבירה פלילית, זה מה שאני אומר לך.
רס”מ אנדריי ליפשיץ: לא יכול להיות, מה שאנחנו שומעים כרגע זה לא חקירה, אני מקריא לעצמי את השאלות. אני אוהב סדר, זה לא היה צריך להיות מוקלט.
הסניגור: אתה מבין מה עשית בחוק?
רס”מ אנדריי ליפשיץ: אני מבין מה אתה אומר אבל זה לא קרה.

התובע המשטרתי ויושבי האולם נדהמו למשמע הגילוי והמשפט הופסק. ימים אחר כך חזרה בה התביעה המשטרתית מכתב האישום ומטבייצ’וק זוכה. הסנגוריה הציבורית פנתה למחלקה לחקירות שוטרים ורס”מ ליבשיץ באזהרה. 

בתמונה: הנאשם / החשוד שבכלל לא היה בחדר החקירות – שאנטולי מטבייצ’וק
דו”ח החקירה המזוייף של אנדריי – בשעה 00:27 במשטרת בת ים
דו”ח האשפוז האמיתי – בשעה 00:45
ראו תמליל פיקטיבי ומזוייף של השוטר אנדריי ליבשיץ ואחרי זה מישקין המשיך לשלוח אותו לטעון אצל שופטים…..

ראו כתבה מאתר ההדלפות “פוסטה”.

דו”ח המבקר רוזן: שוטר עם כתב אישום מייצג כטוען מעצרים

חוקר ממרחב איילון היה חשוד בזיוף מסמך חקירת חשוד ומח”ש החליטה להגיש נגדו כתב אישום על הפרת אמונים, אלא שבינתיים הוא המשיך לייצג את משטרת תל אביב בבית משפט * הסנגורית עו”ד אורית חיון מציינת שעבירת הזיוף נמחקה אלא שהמבקר רוזן לא ביקש את תגובת השוטר ובאי כוחו טרם פרסום הדו”ח

ביוני 2019 הודיעה המחלקה לחקירות שוטרים (מח”ש) לחוקר אנדריי ליבשיץ ממרחב איילון כי הוא מוזמן לשימוע לפני כתב אישום, בחשד לבידוי ראיות לכאורה ועריכת מסמך כוזב של חקירת חשוד. חודשיים אחר כך, באוגוסט 2019, המשטרה שלחה את אותו ליבשיץ לשמש כטוען מעצרים מטעמה בבית המשפט בתיק אחר.

ההתנהלות הזו נחשפת בדו”ח חדש של מבקר התביעה המשטרתית והפרקליטות, השופט בדימוס דוד רוזן. תחילת הפרשה היתה בפברואר 2016: למשטרת בת-ים הובא גבר כבן 70 בחשד שתקף את אשתו. העצור שהיה בגילופין הושם בחדר מעוכבים. החוקר ליבשיץ החל לשוחח איתו מבלי שהזהיר אותו, ואף לא הודיע לו על זכויותיו. כאשר העצור נלקח לצילום והטבעת אצבע, הוא התעמת עם שוטר אחר ונופף באגרופים. השוטר הוריד אותו בחבטה אל הרצפה, והחשוד שהחל לדמם מעל עינו נלקח לבדיקה בבית חולים.
במקביל, באותן שעות, החוקר ליבשיץ נשאר בתחנה וערך מסמך המתעד לכאורה את חקירתו של החשוד באזהרה.

על גבי הטופס, החוקר כתב את שאלותיו וכתב כי החשוד, שלא היה לפניו, “שותק”. המסמך הכוזב לכאורה נכתב על סמך השיחה המוקדמת שערך החוקר עם החשוד, אלא שנטען כי באותה שיחה הוא לא דיבר איתו על כל הנושאים המוזכרים במסמך, וגם לא ערך חקירה על פי הכללים המקובלים. החוקר ציין כי החקירה החלה בשעה 00:27 והסתיימה בשעה 00:45 ו”החשוד סירב לחתום” – בשעה שהחשוד נבדק כאמור בבית חולים.
בהמשך לחקירת המשטרה הוגש נגד החשוד כתב אישום בגין איומים ותקיפת בת זוג. כעבור שנה במהלך חקירתו הנגדית של חוקר המשטרה במשפט, חשף הסנגור עו”ד ירוסלב מץ מהסנגוריה הציבורית, כי החוקר בדה את טופס החקירה: התברר כי בהקלטה הנמצאת בחומרי החקירה השוטר ליבשיץ מדבר בטלפון עם שוטר אחר הנמצא עם החשוד בבית חולים, בשעה שעל גבי “טופס החקירה” הוא מצויין כי באותה שעה החשוד נחקר בתחנת המשטרה. על רקע הדברים שנחשפו, כתב האישום נגד הנאשם בתקיפת בת זוג בוטל, ואילו נגד החוקר ליפשיץ נפתחה חקירת מח”ש בינואר 2018.

החקירה התנהלה בעצלתיים, עד שבאוקטובר 2019 פנה הסנגור הציבורי המחוזי, ד”ר אלקנה לייסט, לנציב דוד רוזן, בתלונה נגד מח”ש על ההשתהות ונגד המשטרה על המשך העסקתו של החוקר וטוען המעצרים. ב-20 בינואר כתב רוזן דוח חריף המתפרסם כעת לראשונה. מהדו”ח עולה כי רק שלושה ימים אחרי פרסום הדו”ח מח”ש מיהרה להגיש לבית משפט את כתב האישום נגד השוטר ליבשיץ, ב-23 ינואר. מעבר לכך, כתב האישום כבר הוגש לבית המשפט יחד עם הסדר טיעון: ליבשיץ שיוצג על ידי משרד עו”ד אורית חיון הודה מראש בעבירה של הפרת אמונים בלבד, והעונש נשאר פתוח לטיעון הצדדים.

במהלך בדיקתו של רוזן את הפרשה מסר לו ממלא מקום קצין החקירות והמודיעין של משטרת מחוז תל אביב, סנ”צ דוד מישקין, את תגובת המשטרה, לפיה ליבשיץ הועבר לכאורה מתפקידו באוקטובר 2018, והוא אינו חוקר עוד פשיעה או טוען מעצרים, אלא מועסק מאז במרכז השירות לאזרח. מח”ש מסרה לרוזן כי ביוני 2019 זומן ליבשיץ לשימוע לפני הגשת כתב אישום.

איתרע מזלם של אנשי המשטרה, ושל ליבשיץ, ותלונה נוספת אשר הוגשה לרוזן בחודשים האחרונים ממש חשפה כי התגובה שמסרה המשטרה לנציב רוזן – אינה נכונה. במסגרת התלונה החדשה נחשף כי ליבשיץ, זה שקצין החקירות המחוזי מישקין הצהיר לגביו כי הוא מנוטרל מעבודת חקירות ועובד בשירות לאזרח, מופיע כטוען משטרתי בתיקי מעצרים, גם אחרי שמח”ש הודיעה על החלטתה להגיש נגדו כתב אישום בכפוף לשימוע.
באוגוסט 2019 שימש ליבשיץ כטוען של מרחב איילון בדיון בעניינו של חשוד בעבירת התפרצות. הסנגור בתיק, עו”ד אלעד רט מטעם הסנגוריה הציבורית, התלונן אצל רוזן על מהלך פסול נוסף של ליבשיץ בתיק זה: השופטת שרית קריספין דרשה מהמשטרה להגיש הצהרת תובע על הכנת כתב אישום נגד החשוד, או לשחררו. ליבשיץ הגיע לבית המשפט ללא הצהרת תובע כנדרש, ובניסיון להשיג עוד ימי מעצר – הוא “הגניב” לכאורה לחומר החסוי שהציג לשופטת נימוקים שכתבה התובעת הממונה ביחידת התביעות, לפיהם “מדובר בתיק חמור, שיצדיק (בהמשך) מעצר עד תום ההליכים”. רוזן קבע כי מקומם של טיעונים אלה היה בדיון הפתוח ולא בדו”ח הסודי.

הסנגור הציבורי המחוזי, ד”ר לייסט, התריע על כך: “אין זה הולם כי ליבשיץ ימשיך בעבודתו כטוען משטרתי ואף ימשיך להעיד בתיקים”, כאשר תלוי נגדו חשד בעבירות כה חמורות הנחקרות במח”ש. רוזן קבע קביעות חמורות בדו”ח שלו: “משמצאה התביעה המשטרתית לחזור בה מכתב אישום כנגד נאשם (בתקיפת אשתו), לאחר שהשוטר בדה לכאורה ראיות בעניינו והעמיד אזרח בסכנת הרשעה לא לו בפלילים, היה ראוי ונכון להרחיקו מתפקידו הרגיש בבית המשפט, ובד ובד להרחיקו מתפקיד חוקר במשטרת ישראל, ולו עד לסיום ההליכים המשפטיים בעניינו”. לדברי רוזן, “ברור לחלוטין” שהעברתו של  ליבשיץ מתפקידו כטוען משטרתי, לא התבצעה במועד שטען בפניו סנ”צ מישקין.

רוזן ציין עוד כי בהחלטות קודמות, הוא כבר המליץ שוב ושוב לשקול הוצאת הנחיה מערכתית לפיה שוטר שסרח לכאורה במעשים כנגד אזרח, תישקל הרחקתו מתפקיד הכרוך במגע עם אזרחים. “לתומי סברתי כי המלצה זו יושמה זה מכבר”, כתב הנציב. “סמכויות הוענקו לשוטרים על בסיס ההכרה כי הנמנים על שורות המשטרה הינם אנשים ישרי דרך המקפידים על דיווחים אמינים”. רוזן שב וממליץ לממלא מקום המפכ”ל ניצב מוטי כהן ולראש אגף החקירות הנכנס ניצב יגאל בן שלום, ליישם המלצה זו לאלתר.

נראה שתיק זה הוא אחד המקרים שעמד לנגד עיניו של רוזן, כשאמר לאחרונה בכנס לשכת עורכי הדין כי “טועני מעצרים משקרים על בסיס קבוע לבית המשפט” . בכתב האישום שהגישה מח”ש נגד ליבשיץ רק בימים האחרונים נקבע, כי החוקר בדה את טופס החקירה על מנת שיציג לשופט המעצרים מסמך “חקירה ראשונית”, כאשר יבקש להאריך את המעצר.

רוזן נזף גם במח”ש על התמשכות החקירה, אף שמשך הזמן עמד לכאורה בהנחיות היועמ”ש. “שוטר המשמש בתפקיד רגיש של טוען משטרתי נחשד בעבירות אשר הובילו את התביעה לחזור בה מכתב אישום, ולאחר זאת משתהה הטיפול בתיק החקירה בעניינו לאורך תקופה של כ-10 חודשים, כשמוחוור לכל שלא מדובר בשום פנים ואופן בתיק עב כרס או בתיק מורכב וסבוך עובדתית או משפטית. מדובר בהתנהלות אשר לא ניתן להשלים עימה”. רוזן המליץ למנהלת מח”ש קרן בר מנחם “לבחון הסדרת דרך פעולה לפיה הטיפול בתיקים חמורים ורגישים יסתיים תוך זמן סביר, ללא השתהות לא מוצדקת כמו שנתגלתה כאן”.

תגובות

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: “בעקבות המקרה שאירע לפני מספר שנים הוחלט על העברת השוטר מתפקידו לצד נקיטת צעדים פיקודיים נוספים. כעת לאחר שהוחלט על הגשת כתב האישום על ידי מח”ש, יוחלט על המשך הטיפול בשוטר ונקיטת צעדים נוספים בעניינו”.

מהמחלקה לחקירת שוטרים נמסר: “מח”ש רואה בחומרה אירוע בו חוקר משטרה עורך מסמך הנחזה להיות מסמך של חקירה באזהרה של חשוד, אשר לימים אף מוגש לבית המשפט כראיה בתיק החקירה המשטרתי, באופן שעלול להוביל, לכאורה, לידי עיוות דין ופגיעה באמון הציבור ברשויות אכיפת החוק ובהליך המשפטי. בהתאם לכך הוגש בימים אלה כתב אישום נגד השוטר. לגבי משך זמן הטיפול בתיק – כפי שהובא בפני הנציב ואף נקבע בהחלטתו, מח”ש עמדה בזמני הטיפול הקבועים בדין, ללא כל חריגה מהם. עם זאת הפרקליטות עושה ככל הניתן על מנת לקצר את משך זמן הטיפול בתיקים תוך הקפדה על טיפול מקצועי ויסודי”.

עו”ד אורית חיון ועו”ד דין כוכבי ממשרדה המייצגים את השוטר הנאשם ליבשיץ מסרו בתגובה: “כתב האישום שהוגש אינו מייחס לשוטר בידוי ראיות. האירועים המתוארים התרחשו במהלך משמרת ובשעות לילה מאוחרות. מדובר בשוטר מוערך וראוי ומכלול הנסיבות המפורטות בכתב האישום אינו פוגע ביכולתו להמשיך ולשרת את הציבור, כפי שעשה בנאמנות שנים רבות”.בנוגע לדו”ח הנציב רוזן, נמסר: “כבוד הנציב המוערך רוזן, בשקילתו את התלונה, לא ביקש לקבל את התייחסות ותגובת השוטר או באי כוחו, ויש להצר על כך. כבוד הנציב רוזן כתב כי טענותיו של השוטר נדחו בשימוע ולא כך הדבר. הראיה לכך היא שחלק ניכר מטענותיו התקבלו, שהרי בסופו של יום הוגש נגד השוטר כתב אישום במסגרת הסדר טיעון אשר כלל לא מייחס לו עבירות בידוי וזיוף ראיות כפי שנטען נגדו בתחילה. אין ספק כי בית המשפט אשר ידון בתיק יאזן את מכלול השיקולים הנדרשים לאחר שיישמע את שני הצדדים”.

https://posta.co.il/article/7867565675-2/

Views: 15

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *