EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

הפסד צורב לעו”ד גיא אופיר: הגיש תביעת השתקה בשם בעלה של השופטת דפנה אבניאלי דרש 250,000 ש”ח וקיבל 24,000 ש”ח

בעלה של השופטת לשעבר דפנה אבניאלי הוא רופא שיניים שדפק לאחת בשם אנה בלומנפלד את השיניים. היא כתבה בפייסבוק אזהרה לציבור שהוא דפק לה את השיניים. הבעל דורון אבניאלי לקח את עו”ד גיא אופיר כדי להגיש תביעת השתקה בלשון הרע והעמיד תביעתו על סך של 250,000 ש”ח. רק האגרה שהוא שילם עמדה על 6,250 ש”ח, וגיא אופיר גבה ממנו לפחות 30,000 ש”ח. השופט גלעד הס מהרצליה פסק סכום נזק שהרוסיה תשלם לבעל של השופטת בסך 24,000 ש”ח. מי יצא פה מופסד? זה הרי שבועיים פנסיה של אשתו השופטת של דורון אבניאלי. מה יצא לו מכל הבבלת הזה?

שימו לב שהרוסיה יוצגה ע”י עו”ד ליאור פרי. במקום לנהל מאבק ולטעון שזו תביעת השתקה ולהוכיח שהבעל של השופטת באמת התרשל ודפק לה את השיניים הוא נקט באסטרטגיה של חנפנות לשופט, שהוא חוסך לשופט זמן שיפוטי “יקר”, הלך והודה בשם מרשתו בעובדות, וקיווה שהשופט ירחם על מרשתו ויפסוק סכום צנוע. עו”ד פרי אפילו הסכים לוותר על חקירה של הבעל של השופטת לגבי הנזק, כך שהשאיר את מרשתו חשופה לפסיקה של עד 250,000 ש”ח. זאת למרות שמותר לתבוע בלי הוכחת נזק עד 50,000 ש”ח, אבל מעל זה צריך להוכיח את הנזק. רמת החנפנות של ליאור פרי לשופט פשוט לא תעלה על הדעת. ראו איזה דברים מטומטמים הוא כתב בשם מרשתו הנתבעת: ““מרשתי לוקחת אחריות על הדברים שהיא אמרה והיא מקבלת את הטענה לפיה שלושת השורות האחרונות בפרסום שהעלתה בפייסבוק מהווה לשון הרע, שאין עליו הגנות, ולא רק שהיא מתנצלת כעת בפני ד”ר אבניאלי התנצלות כנה ומוחלטת היא גם תעלה פוסט מתאים בפייסבוק באותה דרך שזה פורסם במטרה שההתנצלות בפייסבוק תאפיס את דעתו עד כמה שניתן של התובע“.

אולי עו”ד פרי חשב שהליקוק הזה לשופט יגרום לו להפעיל לחץ על עו”ד גיא אופיר שהוא יפעיל לחץ על דורון אבניאלי למחוק את תביעתו בתמורה להתנצלות המלקקת. אלא שפה מדובר בבעל של שופטת בדימוס. ברור שמחוייבותו של גלעד הס היא לשופטת ולבעלה ולכן מבחינת ליאור פרי זה היה משחק מכור מראש שהוא לא תכנן. ניתן לראות זאת כאשר השופט כותב שהוא הפעיל לחץ על מנת שפרי יוותר על חקירה נגדית של רופא השינייים על הנזקים, והשופט גלעד הס אפילו כתב במפורש “הנתבעת ויתרה על טענות ההגנה באשר לאמת בפרסומים, וראוי ונכון שכך עשתה, הרי ברור כי הפרסומים אינם נכונים”. כיצד השופט קובע שברור שהדברים שכתבה הרוסיה שדורון אבניאלי דפק לה את השיניים “אינם נכונים”? הרי השופט הזה לא קיים משפט ולא שמע הוכחות אז מאיפה לו לדעת שהנתבעת לא באמת קיבלה טיפול רשלני מהתובע? ברור שזו פליטת פה של השופט המסגירה את היותו מוטה ונעול לטובת התובע – כי הוא בעל של שופטת ומשכך הוא שייך למעמד המיוחסים, המורמים מעם, ואין להטיל שום ספק ביושרתם של נשות החונטה ובעליהן.

בסופו של דבר זו תביעת השתקה פרופר. אבל מכיון שאין מאחורי הנתבעת שדולת נשים או קבוצת תמיכה רעשנית, כמו אלו שתמכו בתביעות ההשתקה נגד שרון שפורר (שאחת מהן נדונה אצל אותו גלעד הס, תביעת ההשתקה של אפי נוה…), אז קל לשופט לדפוק את הרוסיה בשקט ובשושו ולהפיל עליה בוכטה של 24,000 ש”ח פיצויים. אבל האם זו זכיה מבחינתו של הרופא שיניים אבניאלי? תעשו חישוב בעצמכם. העו”ד שלו גיא אופיר עבד עליו בעיינים שיש לו סיכוי להוציא רבע מיליון שקלים, ואפילו אשתו השופטת בדימוס לא עצרה אותו ולא הזהירה את בעלה שהסיכויים להוציא פה רבע מיליון שקלים שואפים לאפס. בקיצור, פסק דין מחפיר וגם התנהגותו של עו”ד גיא אופיר מחפירה. בינתיים השופטת דפנה אבניאלי לא נחה על שמריה והקימה מכון לאמנויות המשפט. נותר רק לצחוק איזה אומנות משפט היא סידרה לבעלה שהפסיד בסיפור הזה הרבה כסף, ועכשיו כל העולם יודע כי הוא רופא שיניים רשלן שדופק לאזרחים את השיניים – רק בגלל שהלך ותבע והפסק דין התפרסם ברבים. אילו היה יושב בשקט, הפוסט בפייסבוק היה נעלם מעצמו, ואף אחד לא היה יודע על רשלנותו.

המכון לגישור עסקי מסחרי
בתמונה: השופטת דפנה אבניאלי – כיום בעלת מכון לאומנויות המשפט

Views: 16

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *