EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

הפסד צורב לעו”ד גיא אופיר תבע את טוויטר על סגירת חשבון השופט מיכאל קרשן קבע שגיא אופיר מסתיר פרטים מהותיים ואי אפשר לתבוע את טוויטר בישראל

גיא אופיר רמת אמינות 0 רמת חרטטנות 100
הפסד צורב לעו”ד גיא אופיר שתבע את טוויטר בשם לקוחות שנסגר להם החשבון בגלל שהם פרסמו פרטים אישיים על עדי תאני סופר המנכלית של פייסבוק ישראל.
השופט מיכאל קרשן קבע שגיא אופיר רימה את בית המשפט והסתיר פרטיים מהותיים, ושאי אפשר לתבוע את טוויטר בישראל כי אין להם נוכחות בישראל, ובכלל אי אפשר להחיל על טוויטר חוקים ישראלים.
ראו כתבה בכלכליסט:

השופט מיכאל קרשן סירב לבקשת אתר המזבלה לתבוע את טוויטר אחרי שזו סגרה לו את החשבון. השופט סירב גם לבקשה להביא את הרשת החברתית למשפט בישראל וטען שלמרות עוצמתה, אי אפשר להחיל את המשפט הציבורי הישראלי על תאגיד לא מקומי.

טוויטר סגרה את “המזבלה”. לא מדובר באתר להטמנת פסולת אלא בחשבון שמנהל ברשת החברתית דורי בן ישראל, בעל אתר “המזבלה” שמכריז על עצמו כלוחם לריסון כוחם של קרטלי המידע והדעה, ביניהם פייסבוק וטוויטר. בן ישראל ביקש לתבוע את טוויטר על סגירת החשבון. הבעיה היא שלטוויטר אין נציגות בישראל, לכן היה עליו לקבל מבית המשפט “היתר המצאה מחוץ לתחום”.
כלומר, לבקש מבית המשפט היתר לגרור את טוויטר לעימות משפטי כאן בישראל. את המכשול הזה הוא לא צלח. שופט בית המשפט המחוזי מיכאל קרשן דחה השבוע את הבקשה ולמעשה סתם בכך את הגולל על התביעה.
גיא אופיר מייצג שרמוטות שמאלניות שאולי נותנות לו קצת כוס
גיא אופיר מייצג שרמוטות שמאלניות שאולי נותנות לו קצת כוס
גיא אופיר מייצג שרמוטות פמיניסטיות שאולי נותנות לו קצת כוס
גיא אופיר מייצג שרמוטות פמיניסטיות שאולי נותנות לו קצת כוס
בתמונה:  גיא אופיר השופט קרשן אמר עליו שהוא מסתיר פרטים מהותיים
למה טוויטר, ובהמשך גם בית המשפט, חסמו את התובע?  טוויטר חסמה אותו על הפרת תנאי השימוש ו”כללי קהילה” בהם מחוייב כל משתמש של טוויטר. ובין הכללים האלה — האיסור על הטרדה ופגיעה בפרטיותם של אנשים.  
טוויטר נחלצה כאן לטובת הגנת הפרטיות, פרטיותן של בכירות בפייסבוק: כמו חשיפת הווילה של עדי סופר תאני מנכ”לית פייסבוק ישראל ופרסום הנייד של בכירה אחרת ברשת החברתית.
אלא שכאן מתעוררת תמיהה גדולה. כשמדובר היה בציוץ הטרדה מינית בוטה מפרופיל פיקטיבי נגד לינוי בר גפן, לחמה טוויטר כארי להגנת התוכן המכפיש ונגד “היתר ההמצאה”. אז הפסידה ונכפתה בידי השופט גלעד הס להתייצב לדיון.

מימין בעל אתר המזבלה דורי בן ישראל ו לינוי בר גפן עיתונאית מגישת טלוויזיה ו שדרנית רדיו

מימין: בעל אתר המזבלה דורי בן ישראל ולינוי בר גפן. האם טוויטר יכולה להתייצב לדיון בישראל
(צילום: אוראל כהן, תומי הרפז)
במקרה זה פסק השופט מיכאל קרשן לטובת טוויטר. את הסיבה נעץ בהתנהלותו של בן ישראל, שהציג לבית המשפט תמונה חלקית. לטענת בן ישראל, חסמה טוויטר את החשבון שלו בגלל הציוץ הבא: “מוזמנים לעקוב אחרי המזבלה ב־Drove. בקרוב יחשפו שם דברים שפייסבוק וגוגל כנראה יעשו הכל (אולי יחסלו את סחבק?) בשביל למנוע את פרסומם #הלוואי_וינסו”.
טוויטר, באמצעות עוה”ד אלי כהן ואורן מאירי ממשרד גורניצקי, הציגה בבית המשפט הפרות קודמות של בן ישראל נגד שתי בכירות פייסבוק. בעקבות הפרות אלה חסמה טוויטר זמנית את החשבון עד שהציוץ נמחק.

השופט קרשן על גיא אופיר: העלמה מכוונת של פרטים מהותיים מבית המשפט

השופט חבט בתובע ובעורך דינו גיא אופיר: “המקרה שלפני הוא בעיני מקרה מובהק של העלמה מכוונת של פרטים מהותיים מבית המשפט“. מצד שני הוא שיבח את טוויטר שפעלה “באופן מדורג ומידתי: לאורך שנה של ציוצים מפרים הגיבה טוויטר רק בנוגע לאלה שנתפסו בעיניה חמורים במיוחד וחסמה את חשבונו של המשיב באופן זמני — רק עד שהואיל להסיר את הציוצים המפרים. טוויטר גם התרתה במשיב באופן מפורש, במסגרת הליך השגה שיזם הוא, כי אם ימשיך בהפרותיו הוא צפוי לחסימה מוחלטת של חשבונותיו”.
אלי כהן העורך דין של טוויטר
אלי כהן העורך דין של טוויטר

השופט מיכאל קרשן קבע שאי אפשר להחיל על טוויטר נורמות מהמשפט הציבורי

השופט קרשן אמר “לא מצאתי כי המשיב (בן ישראל – מ.ג) הניח תשתית מספקת לטענתו כי יש להחיל על טוויטר נורמות מן המשפט הציבורי. אף אם, כנטען על ידו, טוויטר היא פלטפורמה בעלת עוצמה אדירה שכוחה רב משל חלק ממדינות העולם, המשיב לא הביא כל אסמכתא לאפשרות להחיל את המשפט הציבורי הישראלי על תאגיד שאינו מקומי”.
נו…  דברים כדורבנות של השופט מיכאל קרשן.  טוויטר היא חברה פרטית ואינה ישראלית.  היא לא חייבת כלום למדינת ישראל ואין לה בישראל נכסים ולכן אי אפשר לעקל לטוויטר שום דבר.  לכן טוויטר יכולה לשים זין על בית המשפט הישראלי, וזו הדרך הכי טובה להתמודד עם שופטים ישראלים נאלחים ושקרנים.. לשים עליהם זין.
זה רק מראה עד כמה טיפש ותופר תיקים השופט גלעד הס בתיק של לינוי בת גפן – שגם שם גיא אופיר (גבר גרוש) מייצג את לינוי בת גפן – פמינאצית דוחה ששונאת גברים בכלל.  היא רק אוהבת מין עם גברים שיענגו לה את הכוס….  אבל גברים היא שונאת כי היא פמיניסטית.

להלן כתב התביעה האידיוטית של גיא אופיר:

דורי בן ישראל נ טוויטר חסמו חשבון כתב תביעה 25002-09-19

להלן פסק הדין של הרשם מחוזי מיכאל קרשן בתיק 25002-09-19:

 

דורי בן ישראל נ טוויטר החלטה מיכאל קרשן ביטול היתר המצאה לחול 25002-09-19 תאריך 27-12-2021

פסד דורי בן ישראל מיכאל קרשן נדחה היתר המצאה לחול

ערעור בתיק 7445-03-22 גיא אופיר הפסיד

ולהלן התוצאה בערעור שהוגש על הרשם מיכול קרשן שנדון ע”י הלית סילש.  הערעור נדחה והיתר ההמצאה לחו”ל נגד טוויטר מבוטל:

דורי בן ישראל נ טוויטר ערעור על רשם הלית סילש אושר ביטול היתר המצאה לחול 7445-03-22 תאריך 21-8-2022

 

Views: 21

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *