EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

הפסד צורב לפרקליטה שירלי אקרמן: הרדיפה האובססיסיבית שלה אחרי רפי רותם עלתה למדינה 216,000 ש”ח בגין “רשלנות היברידית”

הפרקליטה שירלי אקרמן רדפה אחרי חושף השחיתויות רפי רותם במשך שנים. רותם חשף שחיתיות בהיותו עובד מדינה ברשות המיסים, כולל שחיתויות מיניות, וכולל שחיתות בדרגים הבכירים ביותר של פרקליטות מחוז תל אביב: אצל רות דוד והסגן שלה מנחם מזרחי. אקרמן החליטה לעשות מה שעושים תמיד בישראל: מנקנקים את מי שמנסה לחשוף את השחיתויות, כדי ללמד אותם לקח ולהפחיד את הבאים בתור שמי שיודע משהו, ינצור לשונו. אחרת תבוא אחת כמו שירלי אקרמן ותתפור לו תיק.

שירלי אקרמן פרקליטה נבלה מוצצת דם תופרת תיקים לציבור
שירלי אקרמן פרקליטה נבלה מוצצת דם תופרת תיקים לציבור

בתמונה: תופרת התיקים שירלי אקרמן פרקליטה מהגהנום שעלתה למדינה 216,000 ש”ח

אקרמן הייתה כל כך להוטה לצבור הרשעות שבמהלך המשפט בבית משפט השלום, היא התנגדה לזימון עדים והתנגדה לחקירת האמת, בטענה שאם עובד ציבור מושחת נעלב מהביטוי מושחת, האמת לא רלבנטית ודי בכך שעובד הציבור המושחת נעלב כדי להרשיע – ולא משנה אם זו אמת שהעובד ציבור הוא גנב, מושחת, שקרן או זייפן. שירלי אקרמן די הצליחה בבית משפט השלום אצל השופט דניאל בארי כי בהתחלה רותם קיבל “יצוג” מהסננגוריה הציבורית. הייצוג היה על הפנים, ייצוג זבל ע”י עורכי דין תת רמה, והוא פיטר אותם וייצג את עצמו. בבית משפט מחוזי הוא זוכה מהכל. בעליון שופטי העליון לא יכלו לסבול את הרעין שחושף שחיתויות של החונטה ייצא בלי כלום, ולכן החזירו לו הרשעות על הטרדה במתקן בזק, אבל לא הוסיפו לו עונש חמור מידי כדי שיישב בשקט ולא יעשה רעש.

אולם מסתבר שהוא גם תבע את המדינה בבית משפט השלום בתביעה נזיקית, והוא גם זכה בה בהרבה כסף. כל הכבוד לשופט מנחם מריו קליין שפסק לטובתו 216,000 ש”ח – שזה בעצם הנזק שאותה שירלי אקרמן גרמה למדינה, לא כולל כל הוצאות המשאבים, הזמן והטרדת השופטים והמדינה כולה בכתב אישום שמעולם לא היה צריך להגיש אותו לבית המשפט. ומה יעשו לשירלי אקרמן בפרקליטות? יקדמו אותה ויתנו לה פרס העובדת המצטיינת.

להלן תגובתו של רפי רותם על הפרקליטה שירלי אקרמן שתפרה לו תיק: פורסם בפייסבוק ב רפי רותם – להאבק בשחיתות – 18/10/2019:

תובעת משטרתית – ומטייחת פשעים .שירלי אקרמן ( בתמונות ) 1 . כתובעת משטרתית במשפט הפלילי נגדי על שהעלבתי מושחתים היא ראתה ושמעה ראיות – בעדויות , קלטות ומיסמכים – על הפשעים הנ”ל : א . חשיפה ורצח של מקור מודיעיני שהפעלתי בארגון פשע .ב . אונס של נחקרת ע”י “בכיר” מושחת מרשות המסים .ג . גניבות מס במיליארדים של טייקונים וארגוני פשע המקושרים למושחתים ואוכלי שוחד מרשות המסים .ד . שיבוש המשפט ע”י המושחתרפי עמיאל “מנהל מחלקת החקירות ברשות המסים” , בכל הקשור לקשריו עם ראש ארגון הפשע מאיר אברג’יל ואיומים נגדי באיזכור שמו של חברו מאיר אברג’יל. (השופט בארי תפס את המושחת עמיאל משבש משפט ומדריך עד מושחת – דני יחזקאל – באולם בית המשפט וכתב זאת בהחלטה. השוטרת אקרמן התעלמה וטייחה. 2 . תישאלו האם זה עניין את השוטרת שירלי אקרמן ?ממש לא. 3 . עניין אותה שאכנס לכלא .4. מקומה בכלא.

להלן כתבה על פסק הדין של מריו מנחם קליין מאתר אוביטר:

חושף השחיתויות רפי רותם יפוצה ב-200 אלף שקלים על מעצר שווא

בית המשפט קבע כי במסגרת תביעת נזיקין המדינה תשלם לחושף השחיתות ברשות המסים על עוגמת הנפש שנגרמה לו בעקבות הפרשה וכן על הפסדי שכר ופנסיה

המדינה תשלם כ-200 אלף שקל לרפי רותם, חושף שחיתויות, אשר מאז שפעל לחשוף שחיתות חמורה ברשות המיסים, לא רק שנודה על ידי המדינה והגיע כמעט לפת לחם גם חווה לטענתו להתנכלויות מצד המשטרה. כעת שופט בית משפט השלום בתל אביב, ד”ר מנחם קליין פסק לו פיצויים בגין מעצר שווא, כאב וסבל, אובדן כושר השתכרות ופנסיה.

רותם, שבעבר היה קצין חקירות ברשות המיסים, פעל מאז שנת 2003 לחשיפת שחיתות חמורה במערכת בה עבד. חשיפותיו הובילו לשורה של כתבי אישום נגד בכירים ברשות המיסים, ובעקבות זאת הוא שילם מחיר אישי כבד. לפי תביעת הנזיקין שהגיש הוא לא זכה להגנה שהובטחה לו מצד הרשויות האמונות על שלטון החוק במדינה.

בשנת 2014 אף זכה רותם לאות אביר איכות השלטון כחושף שחיתויות. בשנת 2015 זכה לצו הגנה מאת מבקר המדינה המכיר בו כחושף שחיתויות ובשנת 2017 הוכר כנרדף על רקע חשיפת שחיתויות ע”י מומחה בינלאומי הפועל במסגרת המועצה לזכויות אדם של האו”ם. לטענתו, בשל פעילותו זו במהלך השנים, חווה התנכלויות רבות גם מצד משטרת ישראל המלוות ביחס משפיל, עיכובים ומעצרי שווא, וכל זאת אך בשל מלחמתו בשחיתות, לטובת המדינה לאחר שהופעל על ידה כמקור במשך זמן רב.

תביעת הנזיקין שהוגשה על ידו, מתייחסת בעיקרה להשתלשלות האירועים שהתרחשו לפני כעשר שנים, היום בו הוזמן לחקירה בתחנת משטרת תל אביב צפון וזאת בעקבות פקס ששלח. לטענתו, באותו יום שוטרים הפליאו בו מכותיהם ללא סיבה שבדין וכתוצאה ממכות אלו נגרמו לו נזקי גוף ונפש. המדינה, הודתה במהלך ההליך בתרומתו של התובע בחשיפת פשעים אך לשיטתה, לצד זה, התנהלותו כללה התנהגות בוטה כלפי הגורמים איתם היה בקשר, כשהפעולות שנקטו לא תאמו את ציפיותיו.

השופט קליין קיבל את טענת רותם, כי תנאי שחרורו מאותה חקירת משטרה שנקבעו על ידי רפ”ק קובי גטניו פגעו בזכויותיו. תנאי שחרורו אז, היו כי לא יצור קשר עם שום גורם משטרתי ולפי פסק הדין, תנאי זה “הינו בלתי מדתי שפגיעתו בזכויות יסוד של התובע חמורה”.

“לדידי”, כתב השופט קליין, “הצדק בעניין זה עם ב”כ התובע, שכן גם אם נניח שהייתה עילת מעצר והקצין הממונה מבקש לבחור בחלופת מעצר שחרור בתנאים הרי שתנאי כזה אכן אינו מידתי ופגיעתו בזכויות יסוד של התובע חמורה. יש לזכור שהתובע לא הפגין מחוץ לביתו של קצין משטרה ולא הרעיש מחוץ ללשכתו. כל שעשה היה לשלוח פקס. המדובר בסך הכל בנייר. רוצים – קוראים כולו, לא רוצים, מדלגים בין הפסקאות”.

השופט הוסיף: “כשמצטרפים להם יחד כל הנאמר לעיל אני סבור כי ההחלטות לזמן את התובע לחקירה, לאזוק אותו במהלך החקירה ולשחרר את התובע בתנאים כאמור, היו רצף החלטות לא סבירות”. “איני יכול לקבל את הטענה”, נכתב עוד בפסק הדין, “לפיה גויסו למשימת החיפוש חמישה שוטרים לנוכח ממדי גופו והתנהגותו של התובע וזאת על מנת למזער נזקים ככל שניתן. יש לזכור שהתובע היה כבר אזוק ידיים ורגליים ובסופו של דבר נגרמו לתובע נזקים גופניים והוא הובל לטיפול רפואי לבית חולים. משכך, גם אם איני יכול לקבוע אם הופעלה אלימות בכוונת מכוון, משיקולים זרים ושלא למטרת החיפוש, הרי שאני מקבל את הטענה כי בחיפוש הופעל כוח מוגזם יתר על המידה”.

ראו גם את החומרים מכתב האישום שהגישה שירלי אקרמן נגד רפי רותם – ןהחקירות  ת”פ 1074-02-13

רפי רותם המואשם בהעלבת עובדי ציבור צולב את עדי התביעה – ביהמ”ש שלום ת”א שופט דניאל בארי – ת”פ 1074-02-13 מדינת ישראל נ’ רפי רותם

כבר מזמן התרענו שהמשטרה כמעט כמו כל רשויות המדינה, הפכה את עורה והפכה כלי לדיכוי האזרח, ומשכורות עתק לכל מיני אוכלי חינם, כאשר בראש הפירמידה ישב אוכל החינם הגדול מכולם, הזבלון יוחננה דינו.  אגב הודיעו לנו שמישהו ראה במשתנה של יאח”ה את יו’חננה משתין, ולא ראו מאיפה הפיפי יוצא, והמבין יבין.  זה גם מסביר מדוע לא טחן לשוטרות פרוצות את הצורה… כי לא היה לו כלי לחדור למטרה.

פרוטוקול 15.12.15 חקירת השופט מנחם מזרחי ביהמ”ש שלום ת”א שופט דניאל בארי – ת”פ 1074-02-13 מדינת ישראל נ’ רפי רותם – העלבת עובדי ציבור, קובץ pdf

פרוטוקול 14.7.15 ביהמ”ש שלום ת”א שופט דניאל בארי – ת”פ 1074-02-13 מדינת ישראל נ’ רפי רותם – העלבת עובדי ציבור, קובץ pdf

פרוטוקול 19.7.15 ביהמ”ש שלום ת”א שופט דניאל בארי – ת”פ 1074-02-13 מדינת ישראל נ’ רפי רותם – העלבת עובדי ציבור, קובץ pdf

פרוטוקול 20.7.15 ביהמ”ש שלום ת”א שופט דניאל בארי – ת”פ 1074-02-13 מדינת ישראל נ’ רפי רותם – העלבת עובדי ציבור, קובץ pdf

פרוטוקול 20.9.15 ביהמ”ש שלום ת”א שופט דניאל בארי – ת”פ 1074-02-13 מדינת ישראל נ’ רפי רותם – העלבת עובדי ציבור, קובץ pdf

פרוטוקול 24.9.15 ביהמ”ש שלום ת”א שופט דניאל בארי – ת”פ 1074-02-13 מדינת ישראל נ’ רפי רותם – העלבת עובדי ציבור, קובץ pdf

כתב אישום – ת”פ 1074-2-13 מדינת ישראל נ’ רפי רותם, קובץ pdf

 

 

Views: 17

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *