EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

השוטר לשעבר אילן סרדל שהואשם בקבלת שוחד מזונות (בקבוקי ערק בשווי 30 ש”ח) תובע את המשטרה 5.5 מיליון ש”ח על מעצר שווא והפללת שווא – וכעת עובד כחוקר פרטי

אילן סרדל השוטר עם השפתיים של מוצצת חטף ברקס לקריירה בגלל קשרים עם זונות

עלה באוב סיפור ישן הקשור לשוטר אילן סרדל. הסיפור פורסם ע”י כתבנו הנאמן

סרדל חשב שהקריירה שלו כשוטר תנסוק לגבהים ואז פתאום נחתה עליו תלונה של קשרים עם בתי זונות, והוא נעצר.

מח”ש פחדה להתעסק איתו שלא יפתח תיבת פנדורה ולכן לא הגישו נגדו כתב אישום.  כיום הוא מנהל משרד חקירות פרטי, וגם תבע את המשטרה על מעצר שווא.  התביעה היא על סך 5.5 מיליון ש”ח.

ב 2020 אמיר זוהר מפוסטה עדכן מה קרה לסרדל:

אילן סרדל תובע 5.5 מיליון שח מהמשטרה על מעצר שווא ובלימת הקרייירה

המעצר של מפקד תחנת זבולון לשעבר, נצ”מ אילן סרדל, זעזע את 500 אלף התושבים בשטח השיפוט של תחנת המשטרה הגדולה בארץ. אבל לא רק תושבי הקריות נחרדו למשמע החשדות הכבדים שהופצו על מפקד התחנה הפופולרי שלהם, אושייה חברתית אהודה בלשון המקומונים. גם כל צרכני המידע בתחום המשטרה והפלילים ברחבי הארץ חשו כך כאשר קראו את החשדות על מערכת יחסים סבוכה בין בכירי המשטרה והמודיעין לבין ספקי נערות ליווי ומפעילי מועדוני החשפנות וההימורים המשגשגים בערי המפרץ.

במובן מסוים, ההר הוליד עכבר. התיק המתוקשר שהחל בגל מעצרים של קצין המשטרה הבכיר יחד עם סרסורים, עבריינים, חברים אישיים וסתם מקורבים, הסתיים בקול ענות חלושה. כעבור שנה המחלקה לחקירות שוטרים נעתרה לבקשת הקצין המושעה והסנגורים שלו, והסכימה לסגור את התיק ללא כתב אישום, בתמורה לפרישתו של הקצין לגמלאות.

מיד לאחר מכן, מדורי הרכילות במקומונים שליטפו את מפקד התחנה העמיקו את הסיקור המפרגן בסדרת כתבות מגזין על העוול שנגרם לו, לכאורה, אפילו כתבת יומן בחדשות 13 נתנה לו פתחון פה בליל שבת אחד.

אילן סרדל השוטר עם השפתיים של מוצצת חטף ברקס לקריירה בגלל קשרים עם זונות
אילן סרדל השוטר עם השפתיים של מוצצת חטף ברקס לקריירה בגלל קשרים עם זונות

כך, הקצין שנאלץ לפרוש והתחייב בפני הציבור לתבוע את מח”ש, מימש את האיום והגיש תביעת ענק. באמצעות עו”ד רענן בר-און ועו”ד ורד כהן תובע סרדל חמישה וחצי מיליון מהמחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים, על הנזקים שנגרמו לו עקב מה שהוא מגדיר כמעצר שווא ופרישה מאולצת מצמרת המשטרה.

המשפט מתנהל מזה מספר חודשים, אבל כעת עלה לדוכן העדים סרדל עצמו, לחקירה הנגדית של נציגי המחלקה האזרחית בפרקליטות מחוז תל אביב בהובלת עו”ד ניר גינצ׳רסקי, שמונה לגונן על הקופה הציבורית ולשמור על היוקרה המעורערת של מח”ש (21 ינואר).

העדות של סרדל חשפה בגוף ראשון מערכת יחסים מכוערת של “תן וקח” בין המשטרה לבין לקוחותיה בעולמות התוכן של הזנות, ההימורים והסמים. בלי קשר לתוצאה אליה יגיע סרדל בתביעה הזו, בעדות הנדירה שלו כמפקד תחנת משטרה גדולה הוא חשף את הציבור אל ליבת הפעילות של יחידות המאבק בפשיעה, אל משטרה המאפשרת פעילות פלילית חמורה בתמורה למידע מודיעיני וכסף שחור מעבריינים וארגוני פשיעה.

סגירת התיק במח”ש, והכתבות המפרגנות בדיעבד, החזירו לסרדל את כבודו המקצועי במידה מסויימת ואפשרו לו לפתוח חברת חקירות פרטית מצליחה עם אנשי משטרה בכירים לשעבר אשר מתפקדת כיחידת משטרה פרטית – מודיעין, חקירות, מעקבים, מעבדות וטכנולוגיות.

למרות זאת, סרדל בחר להגיש תביעה אזרחית בה צפים כעת שוב ושוב נורמות קלוקלות של משטרת ישראל, ואלה מהן המיוחסות לו עצמו.

ניר גינצ’רסקי פרקליטות תל אביב שילוב קטלני של פסיכופט מורעל ותופר תיקים

ניר גינצ'רסקי פרקליטות תל אביב שילוב קטלני של פסיכופט מורעל ותופר תיקים
ניר גינצ’רסקי פרקליטות תל אביב שילוב קטלני של פסיכופט מורעל ותופר תיקים

תחנת זבולון
“מי רצה לתפור לך תיק”, שאל התובע ניר גינצ’רסקי, וסרדל חשף מיד שמות של ארבעה רכזי מודיעין בתחנת זבולון, פקודים שלו אשר מרדו בו וגם העלילו עליו. “הם עבדו עם רכז המודיעין של מח”ש, ניצן אייזנברג, ומשם המשיכו בכירי מח”ש, משה סעדהדובי שטרצר ושרית עדיקא, שהנחו את רכזי המודיעין והחוקרים לעשות את הפעולות נגדי”.

הפרקליט ביקש מסרדל לספר קצת על תפקידיו במשטרה ועל יחידת המשטרה עליה פיקד. “הייתי ראש מדור מבצעים של משטרת ישראל, שני למפכ”ל הייתי”, אמר סרדל, “תחנת זבולון היא תחנת המשטרה הגדולה במדינה, כ-20 עצורים ביום, 12 אלף תיקים בשנה, שמונה רכזי מודיעין וקצין מודיעין אחד, 67 חוקרי משטרה, כולם היו תחת פיקודי”.

מה היתה מידת המעורבות שלך בתיקים?
“מעורבות מלאה. בישיבות בוקר הייתי נחשף לכל תיק ותיק, ואז הייתי עושה תיעדוף ומטפל בתיקי פשע בעיקר… הייתי דורש מקציני חקירות מידע נוסף ומקבל החלטות בהתאם… כשהיו מחלוקות בין קצין החקירות לבין אזרח או חשוד מסויים, אני הייתי מקבל החלטות סופיות”.

משה סעדה סגן ראש מחש - אומרים שהוא שווה פי אלף מהבוסית הרקובה שלו קרן בר מנחם
משה סעדה סגן ראש מחש – אומרים שהוא שווה פי אלף מהבוסית הרקובה שלו קרן בר מנחם
עו”ד משה סעדה, סגן ראש מח”ש

גם בתיקי רישוי עסקים התערבת?
“על מפקד תחנה יש חובה להתערב בתיקי רישוי עסקים, בסוף כל תיק רישוי עסקים יש חותמת שלי, אין לי פריבלגיה לא להתערב… כל תיק רישוי הייתי מכיר מקצה לקצה”.
האם קבלת החלטות בניגוד לעמדת המודיעין?
“כן בוודאי, כ-1000 ידיעות מודיעיניות היו מגיעות לשולחני מדי שבוע, ואין ידיעה במאגר שאני לא חתום עליה.. עשיתי נוהלי עבודה בעניין הזה, החלטתי שלא תעלה למאגר ידיעה שהיא ברמת רכילות או קשקוש”.
אתה בקיא בעבודת המודיעין בתחנת זבולון, איך משיגים מידע ומקורות?

“בוודאי, בעבר הייתי ראש משרד מודיעין בזבולון… בעיקרון, מאתרים עבריינים ועבריינים לשעבר עם אינטרס לתת מודיעין, 90 אחוז מהמקורות האנושיים זה עבריינים… לכל מקור מודיעיני יש אינטרס למסור את המידע שלו”.
מה עושה רכז מודיעיני עם ידיעה?

“אמור לרשום אותה על דף, להעביר למפקד שלו ואז זה מגיע אלי כמפקד התחנה… אם זה רק שמועה אני שואל שאלות ונותן הנחיות להעשיר את המידע”.

מפקדי תחנות אינם מעורבים ברמה הזו בדרך כלל.

“נכון, אולי בגלל שהייתי ראש לשכת המודיעין אז… מתוך 1000 ידיעות שהיו מגיעות לשולחני 800 היו שטויות… בכל הפרוטוקולים היו הנחיות שלי”.

אבל רכזי מודיעין תמיד מזינים ידיעות למערכת כדי שישמשו בעתיד…

“אוי ואבוי לציבור אם כל ידיעה יזינו למערכת… אני אסרתי את זה בתחנת זבולון, דרשתי להעשיר ידיעות… הנוהל הזה שלי עבר את מפקד מחוז חוף ואת מפכ”ל המשטרה…. גם יחידת ביקורת משטרת ישראל בדקה את זה ונקבע שזה נכון… דרך אגב, הנוהל הזה שלי לא התאים לשלושה רכזי מודיעין ומכאן התחילה כל הפרשה הזו”.

תעשיית זנות משגשגת בערי הקריות

הסרסור מ’

הפרקליט גינצ׳רסקי מאתגר את סרדל בידיעה אודותיו שהתקבלה אצל רכז מודיעין במחלקה לחקירת שוטרים. “יש אצלנו ידיעה מודיעינית על כך שקצין בשם א”א נמצא בקשר עם מ’, בעל מועדוני ליווי… הוא מקבל ממנו כסף ובתמורה עוזר לו במידע על פשיטות, ובעיקר על מניעת פשיטות… באחת הפעמים, נטען בידיעה, מ’ ביקש מהקצין א”א לדאוג שאסיר המקורב אליו יקבל חופשה מהכלא, א”א אכן סייע לו לצאת לחופש”.

סרדל משיב מיד, הוא מוכן לשאלה הזו: “אם אני הייתי מקבל מרכז מודיעין ידיעה כזו הייתי דורש ממנו לפרק את הידיעה הזו ולהעשיר אותה בפרטים… כי מ’ היה מקור מודיעיני קבוע אצלנו, משנת 2009 הוא סייע לנו לפענח מקרי רצח… א”א היה המפעיל של מ’… הוא היה שולח אותו לחשוף לנו מידע, לפעמים תמורת כסף…. א”א היו לו מאות מקורות כאלה.

א”א היה פקוד שלך?

“כן, ב-2003 בזבולון”.

ונסעת איתו לחופשה בקובה?

“כשנסענו יחד לקובה הוא כבר לא היה פקוד שלי, אלא עבר לימ”ר חוף. לאחרונה הוא פרש מהמשטרה ואני מעסיק אותו בחברה שלי”.

מה ההיכרות שלך עם מ’?

“שום היכרות, חוץ ממה שעלה כאן, מודיעין מול תחנה… מ’ שוהה בחו”ל כרגע והוא הגיש תצהיר בנושא הזה, הוא מאוד רצה להגיע להעיד אבל יש לו ויכוח כספי עם מס הכנסה על עשרות אלפי שקלים… אז קשה לו לבוא לארץ בגלל זה”.

אתה אישרת לו להפעיל מועדוני חשפנות?

“נכון, אבל 15 שנה לפני מפקדי תחנות אישרו לו”.

את המועדון שלו אישרת להפעיל בניגוד לעמדת המודיעין.

“אישרתי בניגוד לעמדת המודיעין על בסיס ידיעות שאני הבאתי. זה היה בסמכותי. התקבלו ידיעות על כך שבווילון האחרון במועדון יש פעילות מינית. שלחתי לבדוק את הנושא הזה. שלוש פשיטות בוצעו ולא נמצאה פעילות מינית. על הבסיס הזה אישרתי את פתיחת המועדון בניגוד למידע המודיעיני”.

בני אבליה שוטר עם זרגיג שמתחת לקרחת יש שכל של תחת
בני אבליה שוטר עם זרגיג שמתחת לקרחת יש שכל של תחת
סרדל נגד בני אבליה

מ’ היה יעד מודיעיני או יעד עב”ם, עבריין בכיר מאוד?

“לא, בתקופתי מ’ היה המקור המודיעיני הבכיר ביותר שלנו, אבל כאשר נצ”מ בני אבליה מונה למפקד ימ”ר חוף בשנת 2015 הוא הפך אותו ליעד עב”ם, ממקור מודיעיני הוא הפך אותו ליעד מודיעיני מחוזי. בגלל אינטרסים זרים”, אמר סרדל וחשף תופעה מדאיגה: מקור מודיעיני מוגן של קצין אחד הופך ליעד מודיעיני בעקבות חילופי תפקידים, או כמו שמטיבים לנסח זאת בעולם התחתון, אחרי שסוחטים את הלימון זורקים אותו לפח הזבל של התחנה.

השם של בני אבליה, היום מפקד מרחב אשר במשטרה (גליל מערבי), מעביר את החקירה ליחסיו של סרדל עם הקצינים במחוז חוף, כולל אינטריגות מרושעות לדבריו שהובילו למסירת מידע נגדו על רקע הקידום שלו לתפקיד מפקד תחנת זבולון.

“כשאתה מגיע לדרגת נצ”מ ומתמודד הלאה מתחילים להגיע מכתבים אנונימים, מזל שהמפכ”ל אלשיך עצר את הנושא הזה. אני הייתי מפקד תחנה הכי צעיר במשטרה, וקיבלתי הבטחות לקידום מסגן המפכ”ל לשעבר ניצב זהר דביר וממלא מקום המפכ”ל לשעבר ניצב בנצי סאו. הם הבטיחו לי דרגת תנ”צ, זהר דביר אמר לי שאחרי זה תוך שנה אהיה ניצב ואז אתמודד על מפכ”לות. מתוך 30 נצ”מים שהיינו אז היו צריכים לבחור שלושה לדרגות תנ”צ, היינו שלושה מובילים, אני אבי אדרי ובני אבליה, אז לבני אבליה היה אינטרס לפגוע בי”.

אתה מונה רק שלושה אבל היו עוד שמות.

“לא אתן עוד שמות כדי שלא יפורסמו ב’פוסטה’… אבליה פעל מולי בניגוד עניינים, מצד אחד הוא דיווח למח”ש, ומצד שני הוא היה איתי בתחרות על תפקיד ודרגות. אני החלפתי את אבליה בתחנת זבולון, מפקד המרחב חגי דותן העביר אותו מתפקידו, כי היתה עלייה בפשיעה”.

הנוכחות של אבי נמירובסקי לא הפריעה לסרדל

החבר א’

הפרקליט גינצ’רסקי שולף מחומר הראיות בתיק החקירה הגנוז של מח”ש עשרות דפי מידע מודיעיני, רגע לפני שהושלכו לארכיב מאחר ולא הניבו ראיות לכתב אישום למגינת ליבם של החוקרים במח”ש, אבל כעת הם נחשפים רשמית לראשונה, והם לא מוסיפים כבוד לתובע סרדל.

מידע אחד על ירקן מוכר עם נגיעה בעולם העברייני, שסרדל אישר לו להפעיל מועדון בשם “החלום” אשר פעל כבית בושת. מידע אחר עסק באב ובנו, כדורגלנים לשעבר בהפועל חיפה, וחברים אישיים של סרדל ובני ביתו המזוהים עם מועדון הכדורגל האדום. לאב ניתן אישור לאסוף ברזלים וגרוטאות, רכוש של המשטרה במגרש הענק שמקיף את תחנת זבולון. עם הבן היה סיפור מורכב יותר, הוא נתפס נוהג במהירות מופרזת ובשכרות. קצין בתחנה כבר הכין אסמכתה למעצר, אבל בהתערבות סרדל הבן לא הוכנס לתא המעצר הידוע לשמצה של תחנת זבולון. “הקצין טוען שאתה התערבת בזה באופן חריג”, הטיח בו נציג המדינה.

“זה בדיוק תפקידו של מפקד תחנה, להתערב”, הגיב סרדל בנחישות. “לפני קבלת החלטת מעצר הקצין היה חייב לפנות אלי, כשהוא פנה אני קיבלתי החלטה לא לכלוא את הבחור הצעיר”.

לעבריין מוכר אחר היה זיכיון לסניף של רשת בתי קפה מצליחה בקריות, אבל סרדל בהמלצת רכזי המודיעין קיבל צו סגירה למקום מבית משפט, עקב ריכוז של עבריינים בכירים במקום. כאשר הזכיין התלונן על זה רשמית בפני סרדל, הוא הורה לפתוח את המקום בניגוד להמלצת אנשי המקצוע. בהמשך לכך, סיפר עו”ד גינצ’רסקי, רכז מודיעין ביקר במקום וראה את העבריין הידוע אבי נימירובסקי שוהה שם עם אנשיו, והורה על סגירת המקום לאלתר. הידיעה על כך הגיעה מהר מאוד לסרדל, הוא נזף ברכז המודיעין והורה לפתוח את העסק, בניגוד לצו בית משפט.

איך אתה פועל לטובת עבריינים בניגוד לצו בית משפט?

“היתה הוראה של מפקד המרחב דאז, חגי דותן, לאפשר את הפעילות, כי היו שם הפעלות מודיעיניות”.

נציג המדינה הטיח בסרדל עוד שמות של נשים יפות וסלבריטאים מקומיים שהוגדרו כחבריו, חלקם הוזמנו לחתונת בנו למשל. “אצלי באירוע היו 1100 אנשים, רבים מהם אני לא מכיר בכלל, 11 ראשי ערים היו באירוע שלי, אז אני חבר שלהם? באופן אישי יש לי חבר אמת אחד, קוראים לו א'”.

א’ הוא הסמל המסחרי של הפועל חיפה, “הקבוצה של הקריות”, אבל הוא גם עומד במרכזה של פרשה שפסע בלבד היה בינה לבין הגשת כתב אישום נגד סרדל ואחרים.

תופעה מחוללת פשיעה בקריות. מועדוני הימורים (צילום: דוברות משטרה)

המכונה זרנבי

לפי הסיפור שנחקר במח”ש, עבריין מהקריות המכונה זרנבי הפעיל מועדון הימורים באחד המרכזים המסחריים, אבל המשטרה הטרידה אותו שוב ושוב. בצר לו, הוא פנה ל-א’ המקושר וביקש ממנו שיסייע לו אצל סרדל לעצור את הפשיטות עליו, בין היתר מאחר והמידעים השליליים נגדו מקורם במועדון הימורים מתחרה. לפי המידע המודיעיני שהתקבל במח”ש מכמה מקורות כאשר החקירה כבר נכנסה לשלב מתקדם, בתגובה לפנייה של א’ הורה סרדל לפשוט על המועדון המתחרה.

מכיר את זרנבי?

“מכיר, הוא לא אחד מל”ו צדיקים, בעבר היה אחראי על עסק באיצטדיון קריית חיים, אחר כך היתה לו חנות עם מכונות הימורים, קפה אינטרנט שבזמנו היה חוקי…. בעבר הרחוק היו לו גם עבירות סמים… פעם אחת ראיתי אותו בישיבה של מועדון הכדורגל… הוא עצמו מעולם לא פנה אלי, אולי בקבלת קהל פעם אחת… בכל מקרה לא היתה לי שום היכרות אישית איתו”.

אבל זרנבי היה בחתונה של בנך?

“לא ידעתי על זה, רק בחקירת מח”ש אמרו לי”.

ובהיותך מפקד התחנה הוא הפעיל מועדון הימורים?

“כן, חשדנו ככה ואני הוריתי לא לתת גב לזרנבי, אלא לפשוט עליו כל יום”.

ואז הוא פנה לחברך א’.

“נכון, הוא אמר לו שפושטים רק עליו ושלמתחרים שלו יש אינטרס להתלונן נגדו… שלמשטרה יש אינטרס לפשוט דווקא עליו לטובת האינטרס של המועדון המתחרה שלו, שלדעתו היה מקור מודיעיני… לגבי א’, בגזרה של תחנת זבולון יש כ-500 אלף תושבים, אז אנשים פנו ל-א’… למשל, ברחוב של א’ היה מטרד רעש, שלחו ניידות ולא עזר, אז למי פנו השכנים אם לא ל-א’?”.

למה זרנבי פנה ל-א’ ולא אליך?

“הוא התבייש, אבל בעקבות הפנייה של א’ ביקשתי שזרנבי יבוא למשרדי”.

לפי נציג המדינה, על בסיס האזנות סתר שכבר עשו החוקרים לסרדל, ל-א’ ולאחרים, בתגובה לפנייה של א’ התקשר סרדל למפקד המבצעים של התחנה, עמית פולק, וביקש ממנו להפסיק את הפשיטות על זרנבי… ב-18:50 סרדל חזר ל-א’ בטלפון, סיפר לו על השיחה שעשה עם הקצין פולק, והסביר לו שעכשיו לא ניתן לעצור את הפשיטה, אבל בהמשך לא יציקו יותר לזרנבי.

חבר שלך א’ הוא קצין במשטרת זבולון?

“לא, הוא אזרח שהעביר לי מידע על תקלה, ואני אמרתי לו את התשובה”.

נציג המדינה הטיח בסרדל שבהקלטות הוא נשמע מורה לקצין האג”ם שלו לגשש מה קורה במועדון המתחרה לזה של זרנבי. מיד לאחר מכן סרדל מתקשר ל-א’ ומבקש ממנו להתקשר לזרנבי ולשאול אותו אם יש סמים במועדון המתחרה, בדרך אגב הוא מבהיר ל-א’, “רק שזרנבי לא יחשוב שיש לו גב במשטרה”.

אתה מבקש מ-א’ שיפעיל מקור מודיעיני?

“לא פניתי ל-א’ שיפעיל מקור מודיעיני”.

שלוש דקות לאחר מכן התקשרת לקצין המבצעים פולק עם מצג כוזב על כך שיש סמים במועדון המתחרה, ולכן יש עילה לכניסה למועדון.

“לא מדויק, התקבל אצלי מידע על בחור בשם אריק שנמצא במועדון הזה עם סמים, אז אני הוריתי לקצין המבצעים פולק להיכנס למקום על בסיס הימורים לא חוקיים. למיטב זכרוני אותו אריק נתפס שם עם סמים”.

אבל זה היה שלוש דקות אחרי השיחה עם א’, מאיפה המידע?

“ישב איתי אז מקור מודיעיני מסוים, שאני לא יכול לפרט… אז ביקשתי מהקצין פולק שהוא יעלה את המידע הזה על הכתב… בלי ידיעה של שם המקור”.

אתה מאשר פריצה לבית עסק על בסיס ידיעה כזו, שלא נרשמה במערכת אפילו?

“בעיקרון אני בודק אם ידיעות כאלה נרשמות, לא זוכר לגבי הידיעה הזו ספציפית”.

אז הפעלה מבצעית כזו מקובלת עליך, אבל אם רכז מודיעין של מח”ש ניצן אייזנברג מקבל ידיעה עליך בנוהל כזה, זה לא בסדר?

“תלוי באיזה ידיעה מדובר, באיזה צורה פועלים ומול איזה אנשים”.

דובי שטלצר שוטר שתופר תיקים מדופלם
דובי שטלצר שוטר שתופר תיקים מדופלם
לכלוכים מתאילנד. החוקר הראשי בתיק, דובי שטלצר

הפייסבוק של סרדל

אחרי השחרור מהמעצר נסע סרדל לחופשת התאווררות בתאילנד. במח”ש קלטו אז כי בעמוד הפייסבוק של הקצין הבכיר, שרואה את עצמו מועמד למפכ”לות, מטנף את היחידה שלהם בפוסט הפייסבוק הבא: “נוכלים בני נוכלים מושחתים בעצמם… אני שם זין על מח”ש, מושחתים, יכולים לקפוץ לי, מושחתים, לא רואה אותם ממטר”. עו”ד גינצ׳רסקי ביקש הסברים.

“נכון זה היה בפייסבוק שלי, אני אסביר. אחרי שהייתי עצור ארבעה ימים במגרש הרוסים נסעתי לתאילנד. במסעדה בקוסומוי ישבנו עשרה אנשים לארוחת בוקר, חלקם שוטרים מוכרים מאוד ממחוז חוף, והיו גם שוטרים לשעבר.  אני הייתי עם טלפון חדש שקניתי שם… נכנס בחור בשם א”ו שהיה שוטר, הבחור לקח את הטלפון שלי מהשולחן והתחיל להתכתב עם חברים… אני לא הכרתי אותו לפני זה, אבל הוא בא עם שוטר לשעבר שיש לו שם עסק ואני מכיר אותו, היה שוטר שלי בזבולון…

“כשראיתי את הדבר הזה בפייסבוק שלי שעתיים לאחר מכן, מיד מחקתי… זה לא היה על דעתי, ואני לא מתבטא ככה…. התקשרתי לכל  מי שקשור לעניין הזה והודעתי שאסור לכתוב דברים כאלה…

טלפון של מפקד תחנה על שולחן במסעדה ללא סיסמה?

“הבחור הזה נחקר במח”ש שלוש שעות, והוכח שזה לא אני כתבתי… בסוף הדבר הזה שנבדק גם לא נכלל בכתב החשדות שהוגש נגדי לפני השימוע… חוץ מזה, תקשיב, זה נכתב אחרי ארבעה ימים שהייתי במעצר, אני שהכנסתי עשרות אנשים, מאות, אלפים, הכניסו אותי למעצר על שטויות,  אני מדבר מדם ליבי… אני מתרגש”.

https://posta.co.il/article/657452109/

להלן כתבתו של כתבנו הנאמן

נקמת אבות מתוקה: אילן סרדל מפקד משטרת זבולון עצור על שוחד (3 בקבוקי עראק) מבתי זונות. השופטת חגית מאק קלמנוביץ: הקריירה של אילן סרדל הלכה פייפען

לשמחתנו, הקצין המהולל אילן סרדל ילמד עכשיו על בשרו איך זה להיות עצור על סמך דו”ח סודי, שאתה בכלל לא יודע מה כתוב שם. הוא עשה את זה לאלפי גברים גרושים. כעת הוא מקבל שיעור קצר כיצד פועלת השיטה שהוא ייעל.

 

לטעמי מדובר בקצין משטרה שמעל בתפקידו בצורה בוטה“, אמר בדיון נציג מח”ש, דרור תשמע לאחר שבחר משפט מספר “משפטי המפתח להפללת חשודים על לא עוול בכפם” שניסח סרדל בעצמו.

מהדיונים עולה כי מח”ש הטיחו בקצין הבכיר שלל עבירות, בהן ע”פ החשד פעל לחידוש רשיון נשק של אחד מהחשודים במתן שוחד של בקבוק יין בשווי 25 ש”ח, וכמה בקבוקי אלכוהול וערק בשווי 20-30 ש”ח כל אחד, הורה לפשוט על מועדון הימורים מתחרה למועדון של אחד מנותני השוחד שביקש ממנו לעשות זאת תמורת שעון קסיו ששוויו 90 ש”ח, וכן נטען שנתן אישור לפתיחה ולהפעלה של שני מועדוני חשפנות בניגוד להוראה שקיבל ממירב מיכאלי בטלפון.

עוד נטען שאילן סרדל הורה על סגירת תיק כנגד אחותו של סגן ראש עירייה בגלל שלא נמצאה כל ראיה בתיק.

בין שלל הראיות שהרשימו את חגית מאק קלמנוביץ נטען שאילן סרדל “מסר מידע משטרתי חסוי” כאשר בירר עבור מישהי אותה פגש במועדון הפוסיקאט, רקע אישי על שוכר פוטנציאלי לדירתה, והודיע לה כי מדובר בסוחר סמים שגידל 2 עציצי מריחואנה, שאחד מהם התייבש.

במח”ש רמזו כי יש עוד חומרים, וכי לא הטיחו בו עדיין את הטענות כנגדו. כפי הנראה מח”ש מתכננים לעצור את הבלונדינית שבתמונה, איריס סרדל, Iris Sardal ולשכנע אותה להגיש תלונת אונס נגדו, בגין כל פעם מאז חתונתם בהם חדר בה בהתאם לרצונה, שהרי היא לא יכלה לתת הסכמה מרצון לקיים מגעים מינייים עם בעלה, כל עוד לא התחלק עימה בכספי השוחד שקיבל, או שהחביא ממנה את בקבוקי הערק שקיבל, ומנע ממנה את זכותה ללגום מהערק, תוך שביזה את גופה וחילל את ערוותה.

איריס סרדל אשתו היפהפיה של אילן סרדל איתו באש ובמים
איריס סרדל אשתו היפהפיה של אילן סרדל איתו באש ובמים

טענה נוספת שנחקרת כעת נגד אילן סרדל היא כי על מנת לטייח את החקירה נגדו, ולהדיח עדים, הוא שלח את בנו בן ה 18, ניב סרדל להתגייס לצה”ל, תוך שהוא ויתר על קבלת שכר עבודה מלא עבור שירותיו של בנו למען צה”ל כ 7,000 ש”ח לחודש, והסתפק בכך שבנו יקבל שכר חייל זעום של 500 ש”ח לחודש בלבד, וכל זאת על מנת לזכות בסימפטיה ולתכנן מראש אילו נקודות זכות לזקוף לעצמו בטיעונים לעונש.

הסרדלים בימים היפים אילךן ואיריס סרדל

אנחנו כבר דיווחנו לכם על האיש בינואר 2015: “שפתיים של מוצצת” נצ”מ אילן סרדל (משטרת זבולון) עוצר גברים גרושים ללא ראיות: השאיר בן זוג לשעבר במעצר על ניקוב צמיגים

הנה ציטוט: “אתר הקריות באינטרנט מדווח לנו על מעלליו של הפושע במדי שוטר אילן סרדל, מפקד משטרת זבולון. כאילו לא מספיקים הסיפורים על מפקדי משטרה שמזיינים שוטרות על ימין ועל שמאל, וכאילו שההיסטוריה לא מלמדת שום דבר (בעבר מפקד משטרת זבולון יגאל בר יוסף התאבד בגלל תלונת שווא של גרושתו), והנה מתברר שעוד פושע עם גלימה מיישם את מדיניות דנינו לאכלס את תאי המעצרים בכמה שיותר גברים. מספיק שאישה אומרת שיכול להיות שבעלה ניקב לה את הצמיגים, והגבר מושלך ללילה במעצר.

המשטרה הפכה קרקס רומאי בו היו משליכים את העבדים לאריות, שיטרפו, לקול ההמון הצוהל. ככה בדיוק נראית הקריירה של הפסיכופט אילן סרדל.  אפילו לזכרו של חברו שהתאבד היה מצופה מהסרדל, איש מטופש עם ראש של נעל ופה של מוצצת, לחנך את שוטריו לחפש ראיות לפי שעוצרים גברים על נשימת חמצן”.

אמיר זוהר מאתר פוסטה הוא זה שהפיץ את הסרת הצא”פ. אמיר זוהר פרסם כתבה עם תמונות מפוקסלות, אבל דאג שמי שרוצה לדעת במי מדובר פשוט יעיין בשורת הכתובת. הנה דוגמא:  https://posta.co.il/images/category/shotrim/sardal_ilan_400-339.jpg%D7%90 ראיתם שכתוב ב URL אילן סרדל? כשיצא הסרדל מהכלא, יש לו עילת תביעה נגד אמיר זוהר על הפרת צא”פ.  

אז כך כתב עליו אמיר זוהר:  

“תערובת של רכילויות במקומונים ומידעים מודיעינים על אילן סרדל “קצין סלבריטאי שמעורבב עם עבריינים” הובילו למעצר מפקד תחנת המשטרה הגדולה בארץ, זבולון, בחשד לקבלת שוחד מבעלי מועדוני ריקודים וחשפניות בתיווכם של מקורביו – בינהם מנכ”ל מיתולוגי של קבוצת כדורגל בליגת העל”.  

לפני מספר שבועות נערך בזבולון אחת מתחנות המשטרה במחוז חוף טקס מסורתי צנוע של הרמת כוסית לרגל ראש השנה. בטקס השתתפו סגן מפקד המחוז, תנ”צ ג’מאל חכרוש, אשר התפרסם השבוע על רקע מסירותו לתפקיד במהלך גל הטרור, חרף מוצאו הערבי ומגוריו בכפר כנא.  מפקד התחנה אילן סרדל נשא דברים בהם ביקש לעודד את השוטרים לנוכח פרשיות השחיתות ושערוריות המין בהן היו מעורבים קציני משטרה בכירים בשנה האחרונה, אבל המוטיב הכי בולט בדבריו בהקשר זה היה “תקשורת”, מילה אותה הוא הזכיר שוב ושוב בניסוחים שונים של מסר אחד על משטרה שנלחמת הפשיעה ותקשורת שפוגעת במורל.

 

“אל תקשיבו למה שחוזרים ואומרים וכותבים בתקשורת”, ציין מפקד התחנה, אילן סרדל, “תרימו את הראש, כי מה שנכתב בתקשורת רחוק מהמציאות ולא משקף את העבודה שאנחנו עושים. שאף אחד לא יתן לפרסומים להשפיע עליו, אנחנו חברים בארגון חזק, והתחנה שלנו מובילה בארץ בפרמטרים רבים”.

הקצין בו מדובר, בדרגת ניצב משנה, אילן סרדל הוא מפקד של אחת תחנות המשטרה הגדולות ביותר בארץ, שמעבר לקריירה עניפה על פני 30 שנה כמעט, דווקא כאשר הגיע לאחד השיאים האישיים שלו – הן בסולם הדרגות והן במהות התפקיד – הוא החל להצטייר כמו כוכב מדורי הרכילות של המקומונים בתחום עיר מגוריו ושטח השיפוט שלו. תמונות שלו מרים כוסית עם טיפוס כזה או אחר במועדון אחד, או מתחבק עם בלונדינית במסיבה נוצצת אחרת, הוציאו לו שם של בליין “מעורבב”, ומכאן החל מדרון חלקלק.

בשלב זה, שבו בית המשפט קיבל את בקשת החשודים המרכזיים בתיק – הקצין חברו הטוב וגיסו – לאסור את פרסום שמותיהם, כבר ברור כי מדובר בדחיית הקץ בלבד. בחשדות המיוחסים אמנם לא מעורבים קבלנים, טייקונים וכסף גדול, אבל דווקא דמויותיהם של הנהנים לכאורה, אנשי העסקים מחיי הלילה ותעשיית המין, שבית המשפט לא מצא לנכון להגן על שמותיהם, מלמדים לכאורה על הזילות בה התייחס הקצין הבכיר לתפקידו.

שבעה חשודים מאזור חיפה והקריות נעצרו בפרשה עד כה על ידי המחלקה לחקירות שוטרים בתום חקירה סמויה שהתקיימה בחודשים האחרונים. במהלך החקירה זומנו אתמול למשרדי מח”ש עוד מספר שוטרים, רק אחד מהם נחקר באזהרה אך גם הוא שוחרר למעצר בית.

לא כך מפקד התחנה, שהוא החשוד המרכזי. מדובר בקצין בדרגת ניצב משנה, אחד מקציני המשטרה הבכירים במחוז חוף כולו, קצין ותיק ומוערך שפיקד בעבר על תחנה אחרת במחוז הצפון, ומילא שורה של תפקידים בתחנה עליה הוא מפקד כיום. רק לפני כשנה זכתה התחנה בפיקודו לקבל פרס מיוחד ממפכ”ל המשטרה היוצא דנינו, על מתן שרות לציבור ולחימה בפשיעה.

אולם, על פי החשד כעת, מאחורי הקלעים נחשפה התנהלות בעייתית ואף פלילית לכאורה מצד מפקד התחנה. הוא חשוד בעבירות של קבלת שוחד, שימוש לרעה בכוח המשרה, מרמה והפרת אמונים, שיבוש מהלכי משפט ועבירות לפי חוק הגנת הפרטיות. לפי החשד, הוא ניהל קשרים בעלי אופי פסול, שימוש בתפקידו ובסמכויותיו כדי לסייע למקורביו ומקורבי מקורביו.

נציג מח”ש, דרור תשמע, אמר בית המשפט, כי לפי החשד הוא “קיבל שוחד מגורמים עסקיים בעלי אינטרסים באזור הצפון, ופעל באופן אבסורדי לשיבוש חקירות בעניינם, חקירות אשר חלקן נחקרות עד היום אצלו בתחנה. מדובר בחשד לעבירת על טוהר המידות. החשוד הינו המרכזי בפרשייה ואנו סבורים שאם שיבש חקירות עבור אנשים שהוא אינו מכיר, פוטנציאל השיבוש הוא רב בענייניו ולכן אנו מבקשים המשך מעצרו”.

אילן סרדל קארמה איז א ביצ' חטף זין משטרתי מהחברים השוטרים שלו שזיינו אותו
אילן סרדל קארמה איז א ביצ’ חטף זין משטרתי מהחברים השוטרים שלו שזיינו אותו

במהלך החקירה הטיחו בו חוקרי מח”ש בין היתר כי הוא התבקש על ידי אדם אחר לבצע פשיטה על מועדון הימורים מתחרה, קיבל בקבוקי אלכוהול בשווי 20-30 ש”ח כ”א תמורת חידוש רישיון נשק, נתן אישור לאחד העצורים לפתוח שני מועדוני חשפנות, וכן פעל לסגירת תיק פלילי נגד אחות של סגן ראש עירייה בתחום שטח השיפוט שלו, בגלל שלא היו ראיות נגדה.

סנגוריו, עורכי הדין ירון ברזילי ורומח שביט, הכחישו את המיוחס לו ואף טענו כי מפקד התחנה עבר לפני כחודשיים בדיקת פוליגרף במסגרת קורס מסוים בו לקח חלק, בדיקה בה הוא נשאל באופן כללי אם ביצע עבירות, אמר שלא ונמצא דובר אמת.  עוד ציינו עורכי הדין: “מדובר בניצב משנה אין סרדל, שעד אתמול פיקד על תחנה וקיבל במהלך שלוש שנות פיקודו מאות אם לא אלפי החלטות. הוא טיפל באלפי תיקים. אנו מדברים על סוג של מפקד שדלתו תמיד פתוחה.. שיודע כל דבר בתחנה… שמכיר כל עצור ומעורב בכל החלטה אם לבקש המשך מעצר אם לאו. זו דרכו וזו הדרך שהובילה אותו להיכן שהגיע אחרי שנתן לביטחון המדינה 28 שנה מחייו. אז מה מטיחים בו עכשיו, בקבוקי אלכוהול שהוא קיבל כשוחד?

“יש הגינות אלמנטרית, לא יכול להיות שכאשר מדברים על אדם בתפקיד כזה לא יוטח בו כל החומר שידוע להם. נכון שישנם תיקים מורכבים וחמורים עשרות מונים שהחקירה מתגלגלת ולא רוצים לחשוף ראיות, אבל מה ההיגיון לעשות זאת פה? אולי יש לו הסברים לכל הדברים הכלכליים, ואנו נשארים לצורך ההנחה עם התנהלות לא ראויה ועבירות משמעת? הוא נחקר בצורה אינטנסיבית וענה על כל שאלה זולת שאלות שהוא באמת לא זכר”.
השופטת חגית מאק-קלמנוביץ, שהאריכה את מעצרו עד 16 באוקטובר, קבעה כי קיים חשד סביר לביצוע העבירות, הגם שהחשדות והתמורה הנטענת אינם ברף הגבוה של עבירות טוהר המידות. “אולם, דווקא בשל מעמדו ותפקידו הבכיר של החשוד, היותו גבר, והעובדה שלא חתך מיוזמתו את הפין שבין רגליו, יש חשיבות למיצוי החקירה“, ציינה השופטת חגית מאק קלמנוביץ.

על פי חגית מאק קלמנוביץ, שהשתמשה שוב באחד מטקסטים העתק-הדבק שקיבלה מעדנה ארבל, “הדו”ח הסודי שהוגש מפורט מאוד וכולל ציטוטים מהראיות ואף נספחים שהם הראיות עצמןאני סבורה שקיים חשד סביר לעיקרי העבירות המיוחסות לחשוד”. עוד הוסיפה חגית: “הסנגור טען כי החשוד היה מפקד שדלתו פתוחה והיה מעורב בכל הקורה בתחנה. אכן זוהי ההתרשמות העולה מחומר החקירה אך יחד עם זאת, מהאירועים שפירטתי עולה כי במקרים שונים החשוד עבר את הגבול ופעל באופן שחורג ממעורבות ודלת פתוחה, ואף קיבל תמורה מסוימת לעצמו או לאחרים”.

אילן סרדל השוטר עם השפתיים של מוצצת חטף ברקס לקריירה בגלל קשרים עם זונות
אילן סרדל השוטר עם השפתיים של מוצצת חטף ברקס לקריירה בגלל קשרים עם זונות

מנכ”ל הפועל חיפה עצור, סנגורתו:  “עם סיבה או בלי סיבה בישראל לא צריך סיבה” 

לפי אמיר זוהר, חשוד השני שהובא להארכת מעצרו הוא אפרים גבאי, מנכ”ל של קבוצת כדורגל מליגת העל באזור הצפון, אשר חשוד בתיווך לשוחד של קצין משטרה, שיבוש מהלכי משפט ועבירות על חוק הגנת הפרטיות.  אפריים גבאי, מנכ”ל הפועל חיפה הוא חבר קרוב של סרדל.   בעברם נהגו למשש זה את זה לראות למי יש יותר גדול…..  לאורך שנים כאשר שניהם התקדמו במסלול חייהם – זה במשטרה וזה בעולם הכדורגל. אגב, שני בני משפחה של קצין המשטרה משחקים בקבוצת הכדורגל אותה מנהל החשוד, הפועל חיפהב, אשר נחשב למנכ”ל כל יכול של המועדון, אחד מהם אף החל להשתלב לאחרונה בקבוצה הבוגרת.

לטענת היחידה החוקרת, בהמשך לתיווך ביחסי השוחד בין הקצין לבין בעלי מועדונים, ממניעים לא נקיים הוא גם שיבש בצורה בוטה חקירות משטרה הקשורות למקורביו. לדברי נציג מח”ש, בשלב זה חלקו בפרשה הוא מרכזי ביותר.

את המנכ”ל מייצגים בתיק עו”ד תומר נוה ושלומית עדיקקא ממשרדו, ולצידם עו”ד אמירה בת דיין. עו”ד נוה הדגיש במהלך הדיון כי המוניטין של המנכ”ל אפריים גבאי הוא של אדם העוסק בעזרה לזולת, מה שהציב אותו בתפקידו שנים רבות כל כך כנציג אותנטי של הקהילה באזור מגוריו.

“לא היה אדם אחד מקריית שמונה ועד אילת שלא ביקש עזרה לא קיבל ממנו מענה רך, והדגש הוא על מענה רך. אני לא מדבר על עזרה ברמה של לדבר עם… אלא לעזור בכל פרמטר אפשרי לכל דיכפין. האדם הזה הציל במו ידיו עשרות ילדים מכניסה לעולם הפשע.  “כמו שהוא עושה בכל השנים, שהוא עוזר לכולם, בא חברי החוקר ונותן עכשיו נופך משפטי לעבירת העזרה. הרי כולם יודעים שהוא לא קיבל כלום ואפשר לבדוק חשבונות בנק שלו. הוא 30 שנה עובד באותו מקום ומקבל אותה משכורת ולא נוסע במכוניות פאר. האדם הזה גם אם יצר קשר עם החבר הכי טוב שלו, מעולם לא ביצע עבירה פלילית”.

בתום הדיון קבעה השופטת חגית מאק קלמנוביץ, כי קיים חשד סביר והאריכה את מעצרו בשלושה ימים, עד 15 אוקטובר.
https://posta.co.il/widgetkit/%D7%9E%D7%93%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%9D-1/sports-5/6849-%D7%94%D7%93-%D7%94%D7%A7%D7%A8%D7%99%D7%95%D7%AA

השופטת חגית מאק קלמנוביץ:  “ראיתי מידעים מוכמנים במפשעה”

עוד מדווח לנו שכאשר השופטת חגית מאק קלמנוביץ פגשה באולמה את החשוד, אילן סרדל, היא לא יכלה שלא להסתכל על מפשעתו, שכן על פי מה שהיה כתוב בדו”ח הסודי שהונח לפניה, יש מידעים סודיים ספציפיים ומוכמנים, הנתמכים אף בתעודת עובד ציבור של בנצי סאו, לפיה מעשים מסויימים הקשורים בשוחד, כוללים פרטים מוכמנים שניתן לזהות ע”י הצצה לכיוון מפשעתו של החשוד.  זו הסיבה שלאורך כל הדיון התמקדה השופטת במפשעה של אילן סרדל.

 

גם גיסו של הקצין חשוד בקבלת שוחד וגם הוא עצור. עצור גם מנהל קבוצת כדורגל החשוד בתיווך לשוחד, עבירה על חוק הגנת הפרטיות ושיבוש הליכי משפט.

דמויות מוכרות מחיי הלילה של חיפה, עיר ללא חיי לילה…

הובאו גם החשודים מרק קריימר בן ה-36 משכונת דניה בחיפה, רונן שועי בן 40 משכונת כרמליה בעיר, יעקב כהן בן ה-36 מקרית ים וכן אורן מחפודה תושב קרית חיים בן ה-32. לפני כארבעה חדשים עלה שמם של שועי, כהן ומחפודה כשרשות המיסים כינתה אותם “דמויות מוכרות מחיי הלילה של חיפה”.   כאשר יוודע למישהו היכן יש בחיפה חיי לילה, נא הודיעו לרשות המיסים….

 

חוקרי רשות המיסים טענו אז כי אורן מחפודה ויעקב כהן העסיקו את רונן שועי כשכיר בחברת “בר שמקר 2011” שלהם המחזיקה במועדוני ’סלפי’, ’פיימוס’ ו’סנטר’ וכי העלימו הכנסות בסך 3 מיליון שקלים . על פי חשדם של החוקרים גם מרק קריימר חובב החיים הטובים, בעסקי חיי הלילה, אם כי בליגת העל של המועדונים בקריות חיפה ותמיד מאחורי הקלעים. סגנית הנשיא, השופטת חגית מאק-קלמנוביץ, האריכה את מעצרו עד יום חמישי. כך גם את מעצרו של הגיס ושל מנהל קבוצת הכדורגל. את מעצרם של שועי, כהן ומחפודה היא האריכה עד מחר.

“איזה שוחד?” תמהו סניגוריו של קצין המשטרה הבכיר, “מה מטיחים בו, בקבוקי אלכוהול שהוא קיבל שוחד?” לדבריהם, אולי יש לו הסברים ותישאר התנהלות לא ראויה עם עבירות משמעת. הם גם תמהו על העיתוי. “אנו נמצאים היום במצב של מלחמה, אפשר לומר גל או אינתיפאדה”, הלינו, “במצב של מלחמה ראוי שהשוטרים יהיו ברחובות ושתחנת משטרת לא תתעסק במי עושה מה”.

אבל לגופו של עניין, השופטת חגית מאק-קלמנוביץ הסבירה שלא משנה אם יש או אין ראיות, הנוהל הוא לעצור בלי שום קשר לאמת או למציאות. לפי השופטת “קיים חשד סביר נגד הקצין הבכיר, גם כאשר לא קיים חשד סביר נגד הקצין הבכיר. זה החוק”.

אמרה השופטת “הדו”ח הסודי שהוגש מפורט מאוד וכולל ציטוטים מהראיות ואף נספחים שהם הראיות עצמן, ולמרות שתמיד בדו”ח סודי כותבת המשטרה שקרים ופנטזיות, אין מנוס מלהתייחס לשקרים כאמת לאמיתה “, ציינה מאק קלמנוביץ בהחלטתה, “עיינתי בחומר, והיבטתי לעבר המפשעה של אילן סרדל, ולא אפרט את הכל, אולם אני סבורה שקיים חשד סביר לעיקרי העבירות“.

 

היא התייחסה גם לטענת הקצין בחקירתו כי הוא “מפקד שדלתו פתוחה, וגם הריצ’רצ’“, קבעה כי “אכן זוהי ההתרשמות העולה מחומר החקירה, בין אם הם שקריים ובין אם לאו“, אבל הוסיפה כי יחד עם זאת, עולה מהאירועים שפירטה כי במקרים שונים “עבר את הגבול ופעל באופן שחורג ממעורבות ודלת פתוחה ואף קיבל תמורה מסוימת לעצמו או לאחרים בשווי של כמה בקבוקי ערק, שייתכן שהם תמורה למשהו אחר בכלל, וייתכן שמעולם לא ניתנו בקבוקי העארק“.

“אמנם הן החשדות והן התמורה הנטענת אינם ברף הגבוה של עבירות טוהר המידות, וייתכן שהחשדות מצוצים מהאצבע”, היא ציינה עוד, אולם הוסיפה כי יש חשיבות למיצוי החקירה “דווקא בשל מעמדו ותפקידו הבכיר, לרבות אונו וכמות הטסטוסטרון המפעפעת בעורקיו”. מאק קלמנוביץ האריכה את מעצרו, עד יום שישי 16/10/2015.

https://www.magazin.org.il/inner.asp?page=182425

Views: 64

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *