EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

אסון הר מירון: חרף כיסוי ביטוחי של חב’ ענבל הפרקליטה איילה פיילס שרון מעדיפה לא לשלם ולשסות ביורשים את חיים זליכוב

הפסד צורב אילה פיילס שרון פרקליטה שמטרטרת אזרחים ונהנית להתיק להתעמר ולטרטר

45 אנשים מתו בהילולה הרשלנית בהר מירון, ותביעות רשלנות נגד המדינה הוגשו.  אנו שואלים, מדוע מאלצת המדינה את היורשים לנהל תביעה, אם המדינה היתה מבוטחת?

ממכתב המפורסם כאן עולה שהמדינה היתה מבוטחת ע”י חברת ענבל, שהוציאה ביטוח על סך 350,000,000 ש”ח, המכוסה ע”י מבטחי משנה באנגליה.  מסתבר שמבטחי המשנה באנגליה הוציאו הסתייגויות לכיסוי הביטוחי, הפרקליטות שלחה צוות ללונדון לדבר עם הביטוח, ובסוף רוב ההסתייגויות הוסרו.

חברת הביטוח מממנת את עו”ד חיים זליכוב, עו”ד פרטי, שיטפל בקורבנות התובעים.

למה התובעים נאלצים להילחם, ולהתגונן מפני חיים זליכוב, ולמה לא משלמים להם?  למה היורשים צריכים להתמודד מול החיה הרעה חיים זליכוב?

זליכוב ידוע כמי שתמיד מאשים את הקורבנות.  ברור לנו שהוא יכתוב בכתב ההגנה שהקורבנות אשמים, כי הם בחרו להגיע למקום צפוף ומסוכן על דעת עצמם, לא בדקו את סידורי האבטחה, והסתכנו מרצון, עם אשם תורם של 100%.  אילו היו נשארים בבית ומתפללים בסלון ביתם, שזה מה ש”האדם הסביר” היה עושה, הם לא היו מתים.

 

הפסד צורב אילה פיילס שרון פרקליטה שמטרטרת אזרחים ונהנית להתיק להתעמר ולטרטר
הפסד צורב אילה פיילס שרון פרקליטה שמטרטרת אזרחים ונהנית להתיק להתעמר ולטרטר

 

חיים זליכוב מונה עי חברת ביטוח ענבל למרר את החיים ליורשי אסון הר מירון
חיים זליכוב מונה עי חברת ביטוח ענבל למרר את החיים ליורשי אסון הר מירון

 

 

להלן המכתב שהוציאה פרקליטת מחוז חיפה איילה פיילס לגלי בהרה מיארה

 

מדינת ישראל משרד המשפטים  פרקליטות מחוז חיפה – אזרחי

תאריך: כ”ז בחשון תשפ”ג

21 בנובמבר 2022

מספרנו: 403394/2022

אל

גב’ גלי בהרב – מיארה

היועצת המשפטית לממשלה

 

שלום רב,

הנדון: מינוי עורכי הדין ממשרד קנדי לצוות הטיפול בתביעות אסון הר מירון

ת”א 33005-05-22 יוסף דוד אלחדד ז”ל ואח’ נ’ המשרד לביטחון פנים משטרת ישראל ואח’

  1. התיק שבנדון עניינו תביעת נזיקין שהוגשה לבית המשפט המחוזי בחיפה על ידי 10 משפחות מהרוגי אסון ההילולה בהר מירון שארע בחודש אפריל 2021.
  2. במסגרת תביעה זו נתבעו 16 נתבעים שונים, ביניהם 7 גורמי מדינה שונים, לרבות משטרת ישראל, רשות הכבאות, המשרד לשירותי דת, משרד התיירות ועוד.
  3. מבדיקה שערכנו לצורך הטיפול בתביעה עלה כי מדינת ישראל, על רשויותיה השונות, היתה מבוטחת במספר ביטוחים שנערכו על ידי חברת ענבל אצל מבטחי משנה באנגליה.
  4. בין יתר פוליסות הביטוח שהמדינה מבוטחת בהן או רשומה כמוטבת בהן, קיימת פוליסת ביטוח על סך 350 מלש”ח שנעשתה על ידי המדינה, המכסה משרדי ממשלה שונים.
  5. עם קבלת התביעה שבנדון, הודיעה המדינה לחברת הביטוח על האירוע, וביקשה להפעיל את פוליסת הביטוח לצורך כיסוי הפיצויים בתביעה, ככל שיוטלו על המדינה ורשויותיה במסגרת הליך זה ובמסגרת כל הליך אחר הנוגע לאסון שיוגש בהמשך.

נציין כי פרט לתביעה שבנדון, הוגשה תביעה נוספת לבית משפט השלום באשדוד במסגרת ת”א 46327-07-22 תומר בסט נ’ המרכז לפיתוח המקומות הקדושים ואח’, במסגרתו טוען התובע לפגיעה גופנית ונפשית בשל האירוע.

  1. בתשובה לכך שלחה חברת הביטוח מכתב המפרט שורה של הסתייגויות מסויימות ביחס לכיסוי הביטוחי, וציינה כי מינתה את עו”ד חיים וצביקה זליכוב ממשרד עו”ד קנדי לצורך ייצוג המדינה בהליך זה, בהתאם לתנאי הפוליסה.
  2. לאחר קיום מו”מ עם חברת הביטוח ואף נסיעה של נציגי הפרקליטות וחברת ענבל לפגישות עם נציגי החברה בלונדון, העבירה חברת הביטוח למדינה מכתב, במסגרתו חזרה בה מחלקן המשמעותי של ההסתייגויות שהועלה על ידיה בתחילה.
  3. במסגרת המכתב השני מטעם המבטחת צויין כי משרד עו”ד קנדי, באמצעות עו”ד חיים וצביקה זליכוב, ייצג את המדינה בהליכים, תוך שהם מקבלים את דעתנו לפיה נכון יהיה לנסות ולמצוא הסדר מקוצר לפיצוי משפחות ההרוגים והפצועים באסון.
  4. בשל רגישותן הברורה של התביעות הנוגעות לאסון וההיבטים השלטוניים הכרוכים בהן, אנו מבקשים להקים צוות לטיפול משותף בתביעות אסון הר מירון שהוגשו ועוד צפוי שיוגשו בעתיד, שיהיה מורכב מעו”ד זליכוב שמונה על ידי חברת הביטוח ופרקליטים מטעם פרקליטות המדינה, הכל בכפוף לקבלת ייפוי כח מהיועצת המשפטית לממשלה, לאחר ששקלה האם יש מקום לאפשר למשרד עו”ד קנדיז לשמש כמייצג המדינה.

בהקשר זה יצויין כי בעבר אושרו הסדרים דומים של ייצוג המדינה באמצעות משרד עו”ד בהתאם לפוליסת הביטוח תוך עבודה משותפת עם הפרקליטות הרלוונטית. כך למשל, במסגרת תביעות נזקי הגוף שהוגשו כנגד הועדה לאנרגיה אטומית, מונה עו”ד זליכוב לייצוג המדינה, תוך שותפות עם פרקליטות המדינה, בייצוג המשפטי ובהופעה בפני בית המשפט ובהליך הגישור.

  1. בכל הנוגע לסוגיית ניגוד העניינים יובהר כי בהתאם למכתב המתקן מטעם משרד עו”ד קנדיז מעורב בתיקים בודדים בהם קיימים הליכים כנגד המדינה בעיקר במסגרת הודעות לצדדים שלישיים נגד משרד הבריאות בעניינים הנוגעים לרשלנות רפואית, אך אינו מטפל בתביעות נזקי גוף כנגד מי מהנתבעות בתיק זה אשר מנויות על גופי המדינה.
  2. הצעה להסדר זה מקובלת על כל משרדי הממשלה הנתבעים בהליך זה והיא גם על דעתם של גב’ אורית קוטב, המשנה לפרקליט המדינה (עניינים אזרחיים).
  3. לפיכך נבקש לאשר מינויים והוצאת ייפוי כוח מטעם היועצת המשפטית לממשלה לעורכי הדין הבאים, ממשרד עו”ד קנדיז:

עו”ד חיים זליכוב, ת.ז.007370372.

עו”ד צביקה זליכוב, ת.ז. 027238062.

עו”ד אסתר הלחמי, ת.ז. 026532580.

עו”ד רעות זכריה, ת.ז. 036738623.

 

בתודה ובברכה,

 

 

אילה פיילס- שרון, עו”ד                                                                 ציון אילוז, עו”ד

פרקליטת מחוז חיפה- אזרחי                                                      פרקליט מחוז דרום- אזרחי

 

פמ”ח 403394/2022 52/00001521/22

סימוכין: 403394/2022

PDF

מכתב איילה פיילס שרון לגלי בהרב מיארה כיסוי ביטוח לאסון הר מירון 21-11-2022

 

החלטה בעליון השופטת רות רונן איחוד תיקי הר מירון – בש”א 5111/23

 

שימו לב:  המדינה היא זו שביקשה איחוד תיקים.  את המדינה ייצגה שרון מן אורין.  כמובן שהשופטת רות רונן פסקה לטובת המדינה.

אלא מאי?  כרגיל יש על התיק צא”פ.

בתמונה:  הפרקליטה שרון מן אורין

שרון מן אוריין התקפלה כמו טטלע בפרשת חצר אלכסנדר
שרון מן אוריין התקפלה כמו טטלע בפרשת חצר אלכסנדר

 

פסד איחוד תיקי אסון הר מירון עיזבון יוסף אלחדד רות רונן בשא 5111-23

 

Views: 70

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *