EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

גל הירש 6: כיצד נראים “טבלת השתלשלות חקירה” ו”דו”ח סודי להסרת חיסיון עו”ד לקוח” (דיפנסיב שילד)? עצות אחיתופל של נבות תל צור

יניב שמול חייט מומחה בלהב 433 תופר מדי אסיר לכל דיכפין

אנו מציגים 3  מסמכים בפרשת גל הירש.  האחד טבלת אירועים והשני דו”ח סודי. כמה שהם מסודרים בפרקליטות.  יש להם טבלאות לכל דבר. רלבנטי לכל המאמינים בחפותו של גל הירש.

המסמך השלישי הוא מכתב של עו”ד נבות תל צור שממנו עולה שהוא יעץ למרשו גל הירש “לשתף פעולה” ולהסכים לחיטוט במחשב שלו.  נבות תל צור מבקש בנימוס שהמשטרה לא תקרא מיילים תחת חיסיון עו”ד לקוח, אבל מה שהוא לא מבין שכל רשימת עוה”ד שהוא עצמו מסר לפרקליטות, זה הדבר הראשון שהפרקליטות פותחת ומעיינת.

 

יניב שמול חייט מומחה בלהב 433 תופר מדי אסיר לכל דיכפין
יניב שמול חייט מומחה בלהב 433 תופר מדי אסיר לכל דיכפין

הנה טבלת אירועים בחקירת גל הירש, המכונה “דיפנסיב שילד”

 

 

תאריך קטגוריה אירוע (עפ”י רישומי יאח”ה, מת”ם, רשות המסים, המחלקה הבינלאומית, פרקליטות מיסוי וכלכלה) הערות מקור הנתון
15.3.11 מידע מהרשויות בארה”ב מכתב ממשרד המשפטים האמריקאי למשטרת ישראל במסגרתו מדווחים על חקירה המתנהלת בארה”ב בחשד לעבירות שוחד זר, כאשר החשוד המרכזי הוא ישראלי בשם עופר פז. במסגרת מכתב זה משרד המשפטים האמריקאי מדווח למשטרת ישראל על קיומן של קלטות משנת 2008 מהן עולה חשד, לכאורה, של גורמים ישראלים שונים למעורבות בעבירות שוחד זר בעסקאות אחרות בגיאורגיה. בין הגורמים המנויים במכתב: גל הירש, עודד שכנאי, דוד קזרשווילי, מיכאל בנימיני ועוד. החומר מועבר כמידע מודיעיני בשלב זה. לא ברור מי קיבל את מכתב הפניה הזה, באיזה אופן הועבר ומתי.
7.9.12 עזרה משפטית ארה”ב (בקשה נכנסת) בקשה נכנסת לעזרה משפטית  מארה”ב:
הועברה בקשה לעזרה משפטית מארה”ב לתמר בייט שרון, ר’ חולייה לעזרה משפטית, בנוגע לפז לוגיסטיקה (בעניינו של עופר פז). הוחלט שהטיפול יהיה ביאח”ה. עניינה של הבקשה בחשודים הבאים: דניאל אלבירז, דוד אלישקוב, מאיר גחטן, אלי קייט, פז לוגיסטיקה, שבתאי בתאשווילי, עופר וענת פז שאול מישקין, נתי טורקיה, וחברות נוספות.
12.9.12 מידע מהרשויות בארה”ב נערך מפגש עבודה בין נציגי ה-FBI  לבין משלחת ישראלית בראשות רפ”ק שמעון בן שושן. במהלך הישיבה נסקרה החקירה האמריקאית בנוגע לפז לוגיסטיקה והוצגו החומרים המודיעיניים (קלטות) המעוררים חשד בדבר מעורבות גורמים ישראלים (בהם גל הירש ועודד שכנאי) בביצוע עבירות שוחד זר בגיאורגיה.
17.10.12 מידע מהרשויות בארה”ב מכתב ממשרד המשפטים בארה”ב למשטרת ישראל שעניינו העברת דיסק הכולל שיחות המעלות חשד, לכאורה, לביצוע עבירות שוחד זר על ידי גורמים ישראליים בגיאורגיה. הגורמים המוזכרים במזכר הם עופר פז, מעיין גבע, תומר אורבך, עודד שכנאי, מישקה בנימיני, גל הירש, דוד קזרשווילי, שבתאי בתאשווילי, אלי פירו ועידו פלדי. במסגרת המכתב מבהירים האמריקאים כי אין להם כוונה לפתוח בחקירה בעניין החשדות הללו וכי הם מעבירים את העניין לטיפול ברשויות בישראל.
Oct-12 מידע מהרשויות בארה”ב נמסרו למשטרה מרשויות ארה”ב קטעי וידיאו מהשנים 2007 – 2008 משיחות שהתקיימו בניו יורק ובלונדון של גורם אמריקאי עם אנשי עסקים ישראלים.
29.10.12 מידע רשלה”ה נשלחה כתבת רשל”ה לשמעון בן שושן בקשר לפעילות פיננסית חריגה של קזרשוילי.
30.10.12 מידע מהרשויות בארה”ב מכתב ממשה כחלון, רמ”פ פשיעה מאורגנת בינ”ל יאחב”ל, לרפ”ק שמעון בן שושן, ראש מוקד כלכלי משולב בעניין העברת חומר מודיעיני מה-FBI בנושא עופר פז. המכתב נשלח בעקבות ישיבה שהתקיימה עם ראש אח”מ ביום 23.10.12 בה ניתנה הנחיה לבקש העשרת מידע מהאמריקאים לפני קבלת החלטה בדבר פתיחה בחקירה.
החומר מועבר ליאחב”ל על מנת שיגבשו עמדה, בהתבסס על החומר שהועבר והנחיות היועמ”ש בדבר פתיחה בחקירה בחשד לעבירות שוחד זר. החומר המועבר כולל דיסק עליו צרובות שיחות וכן תמלילי שיחות.
13.5.13 עזרה משפטית ארה”ב (בקשה נכנסת) כתב הסמכה של נצ”מ כורש ברנור, ראש המחלקה לתאום מבצעי משולב, במסגרתו מאשר כורש ביצועה של הבקשה לעזרה משפטית בעניין פז לוגיסטיקה שמספרה 151/12 ומעביר אותה לטיפול ראש להב.
ביום 13.5.13 הועבר גם דו”ח מעו”ד אורית חלפון מחוליה לעזרה משפטית לראש להב וראש מת”מ בקשר לבקשה לעזרה משפטית שמספרה 151/12.
30.5.13 עזרה משפטית ארה”ב (בקשה נכנסת) נפתח ביאח”ה תיק (ל”א מספר 235988/13) לטיפול בבקשה לעזרה משפטית 151/12.
30.5.13 בקשת הסגרה דוד קזרשוילי סיכום דיון אצל ראש אח”מ בקשר לבקשת הסגרה של דוד קזרשווילי. הוחלט כי הטיפול יהיה ביאחב”ל.
6.8.13 עזרה משפטית ארה”ב (בקשה נכנסת) עו”ד אורית חלפון מהחוליה לעזרה משפטית שולחת מייל תזכורת לדובי שרצר מיאח”ה, בו מועברת החלטת ראש אח”מ לפיה הטיפול בבקשה לעזרה משפטית שנשלחה מארה”ב בעניין פז לוגיסטיקה (מספר 151/12) תטופל ביאח”ה במנותק מהטיפול של היאחב”ל בשאלה אם יש מקום לפתוח בחקירה על בסיס החומרים המודיעיניים שהועברו מארה”ב.
יוני 2013 – ספטמבר 2013 עזרה משפטית ארה”ב (בקשה נכנסת) במהלך יוני 2013 עד ספטמבר 2013 – טופלה הבקשה לחיקור דין מס’ 151/12 והועברו התוצרים לחוליה לעזרה משפטית.
17.10.13 מידע מהרשויות בארה”ב דו”ח מעו”ד אלון שהרבני מהיאחב”ל לרמ”פ פשמ”א בינ”ל בעניין בחינת החומר המודיעיני המעורר חשד לשוחד בגיאורגיה. במסגרת דו”ח זה נסקרו התובנות העולות מהשיחות שהעבירו האמריקאים ונמסרה ההמלצה הבאה: …” נראה כי גם אם הדוברים הישראלים שבשיחות מדברים על תשלומי שוחד לעובדי ציבור זרים, ואכן השימוש במונח “עמלה” או “לדאוג לפקידי הממשל” הינו בעצם תשלום שוחד, עדיין מדובר בחומרים מאד גולמיים וכלליים שספק אם כיום, בחלוף 5 שנים יש מקום לפתוח בחקירה בגינם. יחד עם זאת, יש לשקול לעדכן את מל”ב עניין שמא החומר הנ”ל יכול לסייע להם מודיעינית או חקירתית”.
15.1.14 מידע מהרשויות בארה”ב מייל מראש להב לראש אח”מ, ובו דיווח כדלקמן: “לאחר עיון בחומר וקבלת סקירה, סבור ר’ להב כי מדובר באירועים ישנים, אשר קיים קושי רב להתחקות אחריהם – הן נוכח צפי לקושי בשת”פ ותיאום מול גיאורגיה, לרבות בביצוע מחת”ק שם – לאור תשתיות ישנות, והן לאור העובדה שמדובר בחומר מודיעיני (בבדיקה שנערכה דרך מת”ת אודות מצב החקירה בארה”ב – לא קיבלנו תשובות למעט העובדה שהחקירה עדיין מתנהלת שם). לאור האמור, ר’ להב סבור כי אין מקום לפתוח בחקירה בשלב זה, בין היתר לאור העומס הקיים בלהב. ככל שיגיע חומר נוסף מארה”ב שיבסס את החשדות, הנושא ייבחן בשנית”.
31.3.14 מידע מהרשויות בארה”ב מייל מלילית טייבר, עוזרת ראש אח”מ למעין, ע’ ר’ חטיבת מודיעין ובו דיווח כדלקמן: “בנושא פרשה זו בוצעה בדיקה ביאחב”ל ובסופה, לאחר ניתוח החומר וסיכום שהועבר מיאחב”ל, הוחלט אין תשתית להמשיך בבדיקות נוספות. נושא זה עלה לאחרונה ישיבה אצל ג’ואי אש – מנהל המח’ הפלילית בפרקליטות המדינה, במסגרת ישיבות עיתיות בעניין שוחד עובד ציבור זר שם הוצגה עמדתנו שהתקבלה. בישיבה נכחו מטעם המשטרה – נציגות מת”ת ואנוכי”.
14.5.14 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה נכנסת)
בקשה נכנסת ראשונה לעזרה משפטית מגיאורגיה: בקשה נכנסת לעזרה משפטית מגיאורגיה במסגרתה ביקשו לדעת האם קיים קשר בין גירווד לחברת נירטל.
2.7.14 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה נכנסת)
פניית המחלקה הבינלאומית למשרד הביטחון בבקשה לקבלת עמדתם באשר לביצוע הבקשה “בעניינו של של דוד קזרשווילי, שהיה שר ההגנה הגיאורגי. הבקשה מתייחסת לחברה ישראלית העוסקת בנושאים ביטחוניים”. בקשה מס’ 6/15 יאח”ה
17.11.14 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה נכנסת)
תזכורת של המחלקה הבינלאומית למשהב”ט בבקשה לקבל עמדתם “בהקדם האפשרי”. יאח”ה
18.11.14 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה נכנסת)
מייל נוסף מהבינלאומית למשהב”ט: “רציתי להדגיש שוב את דחיפות העניין. הפנייה הועברה אליכם עוד ביולי ועמיתנו הגאורגים מפעילים לחץ רב בכל הזדמנות אפשרית. אשר על כן, אודה לכם על התייחסותכם הדחופה”. יאח”ה
24.12.14 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה נכנסת)
מייל מהבינלאומית למשהב”ט: “בהמשך לשיחתנו, אני מעבירה אליך את המיילים שנשלחו ל… בעניין הבקשה המצורפת”. יאח”ה
Jan-15 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה נכנסת)
בקשה נכנסת שנייה לעזרה משפטית מגיאורגיה: בקשה נכנסת מגיאורגיה לעזרה משפטית.
10.2.15 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה נכנסת)
בתאריך 10.2.15, העבירה ר’ החוליה לעזרה משפטית דאז רפ”ק ליאת קילנר את  הבקשה (מיום 24.12.14) לטיפולן/ידיעתן של הקצינה לירון קורן-רוזן עובדת החוליה שוטר אירינה מיכלזון, תוך ציון שבתאריך 15.2.15 עתיד להתקיים דיון בנושא אצל ג’ואי אש בפרקליטות המדינה (מאחר ומדובר בבקשת OECD). מת”ם
12.2.15 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה נכנסת)
התקבלה  מהמחלקה הבינ”ל הבקשה מגיאורגיה אשר הכילה שרשור התכתבויות מאז 2014 בין המחלקה הבינ”ל לבין מר דוד גולדפרב מנהל המחלקה למשפט דיפלומטי ואזרחי במשרד החוץ, הבקשה/ות היו עד אז בבחינה של משרד החוץ אל מול משרד הביטחון שכן “זוהו בבקשה אספקטים פוליטיים רגישים”. מת”ם
15.2.15 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה נכנסת)
מייל מהבינלאומית לפול לנדס מרשל”ה: “… בהמשך לישיבה שהתקיימה היום במחלקה הפלילית, אני מעבירה אליך את הפניות שהועברו למשרד הביטחון … והעתקים של שתי הבקשות הגאורגיות. אודה לך מאוד אם תכתב אותי גם בפנייתך למשרד הביטחון. באשר לבקשות עצמן – לאור רגישות של הבקשות ובקשת הסודיות מצדן של רשויות גיאורגיה, נבקש שלא להעביר את הבקשות לאף גורם נוסף”. יאח”ה
17.2.15 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה נכנסת)
בתאריך 17.2.15, שולחת עוברת החוליה לעזרה משפטית (שוטר אירינה מיכלזון) דוא”ל לע’ ר’ אח”מ לענייני משפט את עיקרי הסיכום בישיבה שנערכה ב 15.2.15 במשרד המשפטים:
“הריני לעדכנך כי בישיבה שבנדון סוכמו הדברים הבאים:
1.) בזמן הקרוב יש לברר עם משרד הביטחון האם יש מניעה ביטחונית לבצע את שתי הבקשות.
2) במקביל, פול יבצע בדיקה בנוגע לחברות GIRWOOD  ו-NIRTAL
3) במידה ואין מניעה ביטחונית לבצע את הבקשות, יש להתחיל לבצע אותן ללא דיחוי.
יש לקיים ישיבה נוספת בעוד כחמישה שבועות בנוגע לבקשות.”.
מת”ם
22.2.15 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה נכנסת)
דוא”ל מיום 22.2.15 שנשלח ממשרד הביטחון  למר יצחק בלום ס’ ר’ המח’ הבינ”ל בפרקליטות המדינה מציין כי “לאחר בחינת הבקשה מול הגורמים הרלוונטיים , עלה כי אין מניעה ביטחונית להיענות לבקשה הראשונה (2014) וזאת בכפוף לקבלת אישור משהב”ט טרם העברת המסמכים ותוצאות החקירה לגיאורגיה” קרי: אין מניעה לבצע את הבקשה אך טרם העברת התוצרים לגיאורגיה יש לקבל את אישור משרד הביטחון. מת”ם
1.3.15 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה נכנסת)
דוא”ל פנימי בין ר’ החוליה לעזרה משפטית לעובדת החוליה אירינה בו היא מתבקשת לאתר כתבות (לא מצויין איזה)  – בהמשך יש דף מודפס ובו 3 כתבות לגבי נשואי הבקשה. מת”ם
2.3.15 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה נכנסת)
האינטרפול מעביר צו מעצר בינ”ל מסוג “דיפיוז’ן” שהוצא ע”י גיאורגיה כנגד דוד קזרשווילי. מת”ם
8.3.15 מידע רשלה”ה כתבה מהרשות איסור להלבנת הון שהועברה לרפ”ק קובי כהן, ראש חוליית הלבנת הון רפ”ק קובי כהן, ראש חוליית הלבנת הון ומימון טרור, שנכתבה בעקבות ישיבה שהתקיימה אצל ג’ואי אש ביום 15.2.15 בעניין שתי הבקשות לחיקור דין מגיאורגיה. נכון לעת הזו לא הצלחנו לאתר את סיכום הישיבה מיום 15.2.15 (ייבדק מול ג’ני קרומניב עם שובה מהחופש)
10.3.15 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה נכנסת)
שולח ס’ ר’ המח’ הבינ”ל בפרקליטות המדינה עו”ד יצחק בלום דוא”ל לר’ החוליה לעזרה משפטית ליאת קילנר, בו הוא מבקש לעשות קצת סדר ומבהיר שוב שע”פ משרד הביטחון אין כל מניעה להמשיך בפעולות החקירה שנתבקשו ,אך ככל הנראה תוקף ההסמכה של בימ”ש הגיאורגי תם, ולכן יש לפנות לעמיתים בבקשה לחדש / להבהיר להם זאת למרות שלא נראה לו שלאור דחיפות העניין עבורם זה יהווה בעיה. מת”ם
29.3.15 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה נכנסת)
חולית עזרה משפטית הכינה פניה ליאח”ה, אולם בעקבות חוסרים בבקשה הוחלט בישיבה יחד עם ר’ החוליה שיש צורך במכתב הבהרות לגיאורגים (התיעוד מצויין ב”יומן התיק”  חולייתי שבטבלה בה מרוכזות כלל הבקשות והטיפול בהן).

דוא”ל של ר’ החוליה למח’ הבינ”ל בו מצויין כי הוחלט לשלוח לגיאורגיה מכתב להשלמות.

מת”ם
2.4.15 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה נכנסת)
בקשת הבהרה של חולית עזרה משפטית מהגיאורגים.
(המכתב להשלמות המיועד לגיאורגיה נמסר להנהלת בימ”ש)
מת”ם
15.4.15 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה נכנסת)
מכתב הבהרות שנשלח מהמשטרה לגיאורגיה. בקשה נכנסת לעזרה משפטית 6/15
29.4.15 – 30.4.15 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה נכנסת)
התכתבות בין ר’ החוליה לגורם ממשרד המשפטים (נועה לושר) לעניין דיוק עבירת השוחד בבקשות. מת”ם
9.5.15 מידע רשלה”ה כתבה מהרשות איסור להלבנת הון שהועברה לרפ”ק קובי כהן, ראש חוליית הלבנת הון רפ”ק קובי כהן, ראש חוליית הלבנת הון ומימון טרור, בעניין קזרשווילי.
1.6.15 – 2.6.15 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה נכנסת)
התכתבות בין החוליה למקבילה בגיאורגיה לעניין המכתב להבהרות שנשלח אליהם  החוליה שולחת להם את המכתב בשנית. מת”ם
23.6.15 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה נכנסת)
תשובת הגיאורגים – מתן הבהרות למירית שרעבי מהנהלת בתי המשפט. יאח”ה
1.7.15
ו – 5.7.15
עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה נכנסת)
מיצחק בלום: העברת מענה מהגיאורגים למכתב ההבהרות של משטרת ישראל + אישור קבלה שנשלח ע”י יצחק לגיאורגים. מת”ם
12.7.15 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה נכנסת)
מהחוליה ליצחק בלום:  המענה להבהרות שהתקבל מהגיאורגים עונה לשאלותינו ולאור האמור אין מניעה להעביר את הבקשה לטיפול יחידה.
כמו כן, מייל של יצחק בלום למקבילו בגיאורגיה בו הוא מעדכן אותם שהמענה שלהם סיפק את משטרת ישראל.
מת”ם
14.7.15 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה נכנסת)
התכתבות בין ר’ החוליה ליצחק בלום . ר’ החוליה מבקשת מיצחק בלום שוב לברר האם יש מבחינת המח’ הבינ”ל מניעה לבצע את הבקשה מחמת רגישותה ולאחר ההבהרות שהתקבלו מהגיאורגים . יצחק בלום עונה: שלא נראה שיש לו סיבה לעכב את העברת הבקשה ליחידה. מת”ם
15.7.15 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה נכנסת)
חוליית עזרה משפטית מעבירה את הבקשה לר’ להב עם המלצה שתטופל ע”י יאח”ה לאור העבירות. יאח”ה
5.8.15 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה נכנסת)
התקבלה בצוות בקשה לעזרה משפטית מגיאורגיה נושאת תאריך 14.5.2014, שמטרתה בדיקה האם קיים קשר בין חברת GIRWOOD, החתומה על חוזה משנת 2008 עם משרד הביטחון הגיאורגי וחברת NIRTAL הישראלית. על פי הבקשה, שר הביטחון הגיאורגי, דוד קזרשווילי מעל בכספי הציבור באמצעות חתימת חוזה פיקטיבי עם חברת GIRWOOD ייתכן שבסיועו של אלכסנדר נינוה, שהיה ראש מחלקת רכש במשרד הביטחון.
העזרה המבוקשת: גביית הודעות פתוחות מנציגי NIRTAL ותפיסת מסמכים רלבנטיים.
מתוך הדו”ח היומי. בדו”ח היומי נכתב בעמודה של פרוט החשד:

חשד למעילה בכספי ציבור על ידי שר הביטחון של גיאורגיה

יאח”ה
6.8.15 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה נכנסת)
נפתח תיק פל”א, התקבלה הבקשה מתורגמת לאנגלית, והופק תדפיס רשם החברות. פניית הצוות לחוליית עזרה משפטית ובקשה לקבל את הבקשה המלאה של הגיאורגים. יאח”ה
8.8.15 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה נכנסת)
בקשת הבהרה של חוליית עזרה משפטית לגיאורגים: בקשה לפרט את הבקשה שכתבו, לפרט מיהם הבכירים הגיאורגים החשודים, כיצד פעלו, ושימציאו את הראיות התומכות בטענותיהם. רק לאחר שנקבל את ההשלמה וההבהרות המבוקשות נשקול ביצוע הבקשה. יאח”ה
15.8.15 הירש מפכ”לות פניית השר לבט”פ גל הירש “בבקשה כי ייאות ליטול על עצמו את תפקיד מפכ”ל המשטרה הבא”. נתון זה נלקח ממכתב ב”כ של גל הירש גיורא אדרת וטל שפירא מתאריך 19.8.2018. לצוות החקירה נודע דבר המועמדות רק במועד הפרסום בתקשורת בתאריך 25.8.2015 יאח”ה
20.8.15 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה נכנסת)
קבלת הבקשה והמסמכים הנלווים מחוליית עזרה משפטית, ברור מולם באשר לתוקף הצו שנתן השופט הגיאורגי שניתן ל – 30 יום (ב – 2014) ובקשת תרגום של צו השופט הגיאורגי. יאח”ה
24.8.15 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה נכנסת)
תשובת חולית עזרה משפטית: לעניין תוקף הצו – מאחר ואנו איננו מבקשים צווי בימ”ש מהמדינה המבקשת, העובדה כי הצו אינו בתוקף, אינה מעלה ואינה מורידה. לעניין התרגום – אני בודקת מול המחלקה הבינלאומית האם מצוי בידם תרגום, ואם לא – נפנה לגיאורגים. יאח”ה
25.8.15 הירש מפכ”לות פרסום בתקשורת בדבר מועמדותו של גל הירש לתפקיד מפכ”ל המשטרה. הערה שלנו (מיסוי וכלכלה) – מדובר בפרסומים בתקשורת על ההחלטה על בחירת גל הירש לתפקיד מפכ”ל המשטרה יאח”ה
26.8.15 מינוי צוות הבדיקה היועמ”ש החליט על מינוי צוות הבדיקה, לאחר שהתקיימה פגישה אצלו בנושא והוצגו בפניו המסמכים הבאים: מסמכים שהגיעו מהרשות איסור להלבנת הון; מסמך של היאחב”ל בעניין החומרים שהתקבלו מהFBI (המסמך הוא מתאריך 28.10.13); מסמך העשרה נוסף בקשר לחומרי יאחב”ל (מתאריך 12.1.14); מסמך העשרה של הFBI  שהועבר למשטרת ישראל (המחלקה לעזרה משפטית) ב-15.3.11; בקשה לעזרה משפטית מאת ארה”ב מספטמבר 2012; חומרים הקשורים לחיקור הדין הנכנס מגיאורגיה (מסמך על העברת הבקשה לחיקור דין הגיאורגית לטיפול לה”ב מיום 14.7.15, הבקשה לחיקור דין מיום 14.5.14 ובקשת המשך לבקשה הקודמת לעזרה משפטית מאת גיאורגיה מיום 23.6.15).
26.8.15 ניירות עבודה הכנת מסמך מסכם עם פרטי הראיות בתיק. יאח”ה
27.8.15 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה נכנסת)
ג’ני מהמחלקה הבינלאומית מעבירה לחוליית עזרה משפטית את הבקשות של הגיאורגים בצרוף הנספחים (לבקשת המשטרה). יאח”ה
30.8.15 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה נכנסת)
חוליית עזרה משפטית מעבירה לנו שוב את הבקשה והנספחים והצו מתורגם לאנגלית. יאח”ה
31.8.15 ניירות עבודה הכנת סיכום עד כאן ותכנית חקירה ראשונית. ארגון חומרי החקירה עד כאן. יאח”ה
31.8.15 מידע רשלה”ה מכתב משלומית וגמן, ראש רשל”ה, ליהודה ויינשטיין, היועץ המשפטי לממשלה, הכולל עיבוד מידע שנכלל בכתבות הרשות לאיסור הלבנת הון ונקשר לגל הירש. המידע נמסר לאור בקשת היועמ”ש בישיבה שהתקיימה ביום 26.8.15. מדובר בעיבוד של כתבות שהרשות העבירה למשטרה ולשב”כ בין השנים 2012-2015. על פי האמור במכתב, המידע הקיים ברשות מצביע על קשר אפשרי של גל הירש ושותפיו העסקיים לחקירת השחיתות של קזראשווילי בגיאורגיה. ברקע הדברים שתי בקשות לעזרה משפטית של הגיאורגים (משנת 2014 ומשנת 2015) ומפגש של היחידה למאבק בשחיתות הגיאורגית עם הרשות לאיסור הלבנת הון ומפגש של היחידה למאבק בשחיתות הגיאורגית עם הרשות לאיסור הלבנת הון בנובמבר 2014, מפגש שבעקבותיו העבירה הרשות כתבה מודיעינית לרשות המקבילה לה בגיאורגיה.
2.9.15 צוות הבדיקה נציגי צוות הבדיקה (ליאת, שלומית ויצחק) נסעו לגיאורגיה וערכו סדרת פגישות ביום 3.9.15.
7.9.15 צוות הבדיקה עדכון הפרקליטות באשר לחומרים המודיעיניים בתיק. יאח”ה
8.9.15 מידע רשלה”ה מכתב משלומית וגמן, ראש רשל”ה, ליהודה ויינשטיין, היועץ המשפטי לממשלה, ובו עדכון לגבי מידע שהועבר לרשות מה-FIU גרנזי.
13.9.15 מידע רשלה”ה מכתב משלומית וגמן, ראש רשל”ה, ליהודה ויינשטיין, היועץ המשפטי לממשלה, המסכם את תסמיני הלבנת ההון אשר אותרו במסגרת הבדיקות שבוצעו על ידי הרשות לאיסור הלבנת הון בעניין גל הירש.
23.9.15 הירש מפכ”לות הודעה בתקשורת על הסרת מועמדותו של גל הירש לתפקיד מפכ”ל המשטרה. יאח”ה
25.9.15 פתיחה בחקירה מייל מפרקליט המדינה, שי ניצן, לליאת בן ארי שזו לשונו: “שוחחתי בענין עם היועץ. לגבי ראשלצ, אנא הורו מיידית למשטרה לקיים בדיקה של הנושא, שבמסגרתה גם יתפסו מסמכים ככל הנדרש מהעירייה ויערכו מחקרי תקשורת. לגבי הבקשה לחיקור דין, יש לקדם ההענות לה, כמקובל, לרבות כל הנדרש לכך. לגבי פתיחה בחקירה בחשדות לעבירות על החוק הישראלי בגאורגיה, היועץ ביקש לקבוע ישיבה בנושא זה מיד אחרי סוכות, בה נדון בכך”.
27.9.15 ניירות עבודה הכנת תכנית חקירה. פרוט החשד: על פי החשד, חברה שבה גל הירש בעל מניות ומנכ”ל, נתנה שוחד לשר ההגנה לשעבר של גיאורגיה. יאח”ה
27.9.15 ניירות עבודה תיק פינוי מוקשים: הוחל באיסוף החומר והכנת תכנית חקירה. פרוט החשד: על פי החשד, חברה בבעלות גל הירש קיבלה פרוייקט פינוי מוקשים בראשל”צ שלא כדין. יאח”ה
29.9.15 ניירות עבודה העברת תכנית החקירה לר’ להב, ערן קמין ס’ ר’ יאח”ה כותב: “להזכירך טרם ניתנה הנחיית יועץ בנושא וטרם הוחלט מה ייעשה בחומרים שהמציא הירש ליועץ”. יאח”ה
1.10.15 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה נכנסת)
התקיימה ישיבת עדכונים בראשות ר’ אח”מ בהשתתפות ר’ יאל”כ, ר’ יאחב”ל וס’ ר’ יאח”ה, במהלכה עדכן ר’ אח”מ משיחה עם היועמ”ש לממשלה: “נתן להמשיך לחקור את חיקור הדין בכפוף לתאום מראש עם עו”ד ג’ואי אש וע’ ר’ אח”מ לענייני משפט. לצד זאת לאחר החג יתקיים דיון בראשות היועמ”ש בנושא לחיקור הדין בארה”ב. לכן, ר’ אח”מ מנחה כי כלל חיקור הדין יבוצע אמנם בתאום כאמור ברישא לסע’ זה, אך רק לאחר דיון היועץ”. יאח”ה
1.10.15 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה נכנסת)
רמ”פ ב’ יאח”ה מעבירה התכתבות מ 24.9.15 . ההתכתבות נערכת בין ג’ואי אש/מנהל המח’ הפלילית בפרקליטות המדינה לבין גורמים במשרד המשפטים לרבות פרקליטת מחוז ת”א (מיסוי וכלכלה)  בהתכתבות הנ”ל כותב ג’ואי:
“אני מניח שמובן לכולנו שחרף הסרת מועמדותו של גל הירש מהמרוץ למפכ”לות, אנחנו נמשיך בבדיקת/חקירת הפרשות. כדי לישר קו אקבע ישיבה בינתיים בפורום מצומצם לאחר החג”
יצחק בלום עונה:
“שלום רב,
בהמשך למייל של ג’ואי, נראה לי שהשאלה הראשונה על הפרק זה האם יש סיבה כלשהו להמשיך לעכב את ביצוע הבקשה לעזרה משפטית ממאי 2014 שהוגשה על ידי רשויות גאורגיה. בגלל שעניין הביצוע נמצא בידי המשטרה, אני מבין שהייתה קביעה לא לפעול בעניין כל עוד התנהל הבדיקה בעניין המועמד. האם שאפשר להמשיך בעניין בהמשך להתחייבויות הבינלאומיות שלנו? לית מאן דפליג שביצוע הבקשה גם עלול לשפוך אור על מה בדיוק קרה בין גירווד/נירטל/דיפנסיב שילד והשר קזרשווילי.
אני גם מזכיר ש(לפי הבנתי) במסגרת קבלת חומר מהמועמד, בשעתו נאמר לו בשם היועמ”ש על האפשרות שחומר כזה יועבר לרשויות בגאורגיה. יש לדון או לקבוע בשאלה האם המשמעות היא שהחומרים הרלוונטיים יועברו ליחידה שתבצע את הבקשה הגאורגית והאם אפשר יהיה להעביר חומרים רלוונטיים שהתקבלו לרשויות גאורגיה אפילו אם החומרים האלו לא יעלו בחיפושים ובבדיקות הנעשים במסגרת ביצוע הבקשה.
בברכה,
יצחק”
למייל זה, עונה ליאת בן ארי שווקי (פרקליטת מחוז ת”א/מיסוי וכלכלה)
ש”אסף אמר לי כרגע כי אמורה להיקבע ישיבה אצל היועץ על מנת לקבל החלטות כיצד להמשיך. עד למועד זה החומרים ישארו אצלנו”.
מת”ם
6.10.15 פתיחה בחקירה עדכון מחגי הרוש לפרקליט המדינה, שי ניצן, כדלקמן: “היועץ מסר לי שבשיחה עם פרקליט המדינה דובר על שלושה נושאים שעלו מבדיקתו של הירש. בשניים מהם סוכם על דרך הפעולה (ראשל”צ וחיקור הדין). בנושא השלישי (עבירות לפי החוק הישראלי בגאורגיה) סוכם שתתקיים ישיבה בפני היועץ. בשיחה מאוחרת שקיימתי עם היועץ, החליט היועץ להותיר בחינת העניין לשיקול דעת פרקליט המדינה (לרבות הנושא השלישי), ולכן כתבתי שאין צורך בקיום ישיבה בפני היועץ”.
8.10.15 פתיחה בחקירה עדכון מאסף שביט לליאת בן ארי כדלקמן: “בישיבה שהתקיימה עם פרקליט המדינה באשר לחקירת המשך בפרשות הנוגעות לגל הירש, הוחלט  כדלקמן: הבקשה לחיקור דין תטופל על פי הנהוג והמקובל. בפרשת ראשל”צ תורחב ותועמק הבדיקה, באופן שיתפסו מסמכים ויערכו מחקרי תקשורת, לפי העניין. תחל חקירה בחשד לביצוע עבירות על החוק הישראלי בגאורגיה”.
11.10.15 קזרשוילי שרשור מיילים בין ליאת קילנר ליצחק בלום. האחרון קיבל  מהגיאורגים את כתבי האישום נגד קזרשוולי. יצחק מבקש לוודא “שאנחנו בלופ” ומציין ש”אולי הם יעזרו ליחידה ביאח”ה הדנה בפרשה ובבקשות” מבקש לעדכן אותו בסטטוס של ביצוע הבקשה  וכי בגוף המייל מהגיאורגים האחרונים שואלים על כך . עוד מציין בסוגריים ש”כל אחד מבין שבתקופה של הליך המינוי הדבר הוקפא יחסית”. מת”ם
12.10.15 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה נכנסת)
התקיימה ישיבת סטטוס ר’ להב. הטיפול בבקשה מגיאורגיה מוקפא עד להחלטת היועמ”ש בעניין תיק השוחד לעובד ציבור זר בגיאורגיה. יאח”ה
13.10.15 פתיחה בחקירה התקבל היתר גילוי ידיעות בנוגע לדיפנסיב שילד אחזקות 2008, גל הירש, עודד שכנאי, דרור שכנאי (סימוכין: 152/15) רשות המסים
13.10.15 פתיחה בחקירה התקיימה ישיבה בפרקליטות בהשתתפות שלומית ווגמן, צוות הפרקליטים, ערן קמין, יורם נעמן ויעל הראל: ליאת עדכנה את נציגי המשטרה בעניין הנחיית פ.מ לפתיחה בחקירה ב – 2 נושאים: גיאורגיה וראשל”צ. החוקרים עודכנו בהשתלשלות הארועים וממצאי הליך הבדיקה. הוסכם, כי החומר שנאסף במהלך הבדיקה יימסר ליאח”ה באופן מסודר, כמו גם הסיכום שהוכן עבור היועמ”ש לממשלה והתרשומת בדבר המפגש של הצוות בגיאורגיה. יאח”ה
14.10.15 פתיחה בחקירה פניית ס’ ר’ יאח”ה בבקשה לקבלת אישור ר’ אח”מ לפתיחה בחקירה בהמשך להנחיית פ.מ לפתוח בחקירה בכל העניינים הקשורים בגל הירש (לרבות גיאורגיה), שנמסרה למשטרה בישיבה בפרקליטות, כדלקמן:
1. תיק ראשל”צ – שעניינו חשד לקבלת דבר במרמה, שוחד, מרמה והפרת אמונים בכל הקשור למכרז סילוק מוקשים ומכרז הקמת הגדר –היקף המכרז של 7.5 מיליון ₪ . חשודים גל הירש ושותפיו לדיפנסיב שילד, מעוז איגר, לימור ברזילי ואחרים
2. תיק גיאורגיה – שעניינו חשד למתן שוחד לעובד ציבור זר, קבלת דבר במרמה והלבנת הון  בכל הקשור לפעילות יצוא בטחוני מול שר ההגנה הגיאורגי ופקידים אחרים. חשודים גל הירש ושותפיו לדיפנסיב שילד וחברות אחרות הקשורות בשותפיו דרור ועודד שכנאי (GIRWOOD).
3. תיק סיוע לרשויות בגיאורגיה – שעניינו שירותים שסופקו או לאו במסגרת חוזה בסך 5.6 מיליון יורו. בהקשר זה נתבקשה חקירה בחברת נירטל שגל הירש אחד מבעליה
יאח”ה
21.10.15 מסמכים/בדיקות הוכן צו המצאת מסמכים לחשבונות הבנק לחברות בשליטת דרור ועודד שכנאי, התקבלו חומרים מצוות הבדיקה של פרקליטות מיסוי וכלכלה, צווי מחת”ק. יאח”ה
25.10.15 מסמכים/בדיקות הוצאו צווי המצאת מסמכים לחשבונות הבנק של עודד ודרור שכנאי, חברת גירווד, דיפנסיב ונירטל, ופוזרו בבנקים. יאח”ה
1.11.15 פתיחה בחקירה הכנות לחקירה גלויה: הוחל בהכנת פקודת מבצע, הכנת תכנית חקירות והכנת חקירות. יאח”ה
2.11.15 מסמכים/בדיקות נכתבה בקשה לקבלת חומרי חקירה שאספו הגיאורגים. יאח”ה
2.11.15 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה נכנסת)
דוא”ל מהחוליה (יונינה) לרענ”ח + ע’ משפטי יאח”ה – למייל הזה מצורף חומר משלים שהגיע מהעמיתים בגאורגיה בו מפרטים את הפעולות שמהוות את העבירה ואת הראיות שיש להם בחקירה. המצורף מכיל התכתבות בין נשוא הבקשה (ניר שאול) ומופנה ל”גל/דרור/עודד/יניב” (שאר נשואי הבקשות). מת”ם
5.11.15 מסמכים/בדיקות הוצאו צווי חיפוש והמצאת מסמכים לדיפנסיב שילד וגירווד, הוצאו צווי איכון לדרור ועודד שכנאי, צו לאיתוראן וצו המצאת מסמכים לחשבון בנק של גירווד, שהתנהל בבנק דיסקונט, הוצאו צווי ה”ס ללימור ברזילי, מעוז איגר, עודד שכנאי ודרור שכנאי, והופעלו 4 עמדות בין התאריכים 5.11.2015-9.11.2015 על עודד שכנאי, דרור שכנאי, לימור ברזילי ומעוז איגר. יאח”ה
9.11.15 פתיחה בחקירה פתיחת חקירה גלויה בתיק פינוי מוקשים וגיאורגיה: נגבתה הודעת ניר שאול, נערכו חיפושים במשרדי חברות דיפנסיב שילד וסי בחמישית איי, נתפשו מסמכים רלוונטיים והועתקו תיבות מייל ומחשבים של המעורבים עודד שכנאי, דרור שכנאי, מנהל כספים ועו”ד של החברה וכן של  גל הירש. יאח”ה
9.11.15 גביית עדות חקירה באזהרה של החשוד ניר שאול. רשות המסים
11.11.15 בקשת הסגרה דוד קזרשוילי מעיון במסמכים שנתפסו עולה, שגל הירש חתם על הצהרת עד בעניין בקשת הגיאורגים להסגרת קזרשווילי, לפיה הוא ועודד שכנאי היו בעלי המניות של כל קבוצת דיפנסיב שילד, כולל גירווד, וכל החברות בקבוצת דיפנסיב שילד, כולל גירווד “עבדו ישירות עבור הצוות שלנו תחתי”, זאת בניגוד לדברי הירש לצוות בדיקת מינויו למפכ”ל, לפיהם חברת גירווד היא בבעלות עודד שכנאי. יאח”ה
14.11.15 פתיחה בחקירה ניתן אישור פ.מ. לעשות שימוש בחומרים שגל הירש העביר בתקופת צוות הבדיקה.
15.11.15 גביית עדות נגבתה הודעת שחר גולן עורך דין עבד בגיאורגיה כמדריך של קורס הקצינים הגאורגי כשכיר של נירטל. יאח”ה
16.11.15 פתיחה בחקירה קיבלנו אישור מפ.מ. ורז נזרי לעשות שימוש חקירתי בתיק דיפנסיב גיאורגיה בחומרים שהעביר גל הירש במסגרת צוות הבדיקה לתפקיד המפכ”ל.
19.11.15 צוות הבדיקה התקיימה ישיבה עם הפרקליטות ומס הכנסה, הוצגו למס הכנסה הממצאים של צוות הבדיקה למינוי גל הירש, התשלומים מגיאורגיה וקבוצת החברות של דיפנסיב. יחלו בבדיקת ההסכמים, התשלומים, תיקי השומה והצהרות הון של המעורבים. יאח”ה
29.11.15 גביית עדות הועברה לפרקליטת מחוז ת”א מיסוי וכלכלה בקשה לאישור חקירת גור פינקלשטיין, לאור העובדה שייתכן ויעלה טענת חיסיון. התקבל אישור פרקליטת המחוז לחקירה. יאח”ה
30.11.15 מסמכים/בדיקות הוכן צו לבנקים למשפחת קזרשווילי (דוד, אשתו והוריו). יאח”ה
30.11.15 מסמכים/בדיקות קבלת תיק שומה של חברת די.ג’י.אג’יליטי קונספט בע”מ + תיק שומה הירש גל ו/או דונה רשות המסים
1.12.15 גביית עדות חקירה באזהרה גור פינקלשטיין רשות המסים
1.12.15 ניירות עבודה הכנת תרשים חברות של המעורבים רשות המסים
1.12.15 מסמכים/בדיקות מיצוי מידע בנוגע לגל הירש מתוך מחשבי רשות המיסים רשות המסים
1.12.15 מסמכים/בדיקות הוצאו צווי המצאת מסמכים לחשבונות הבנק של קזרשוילי, אשתו והוריו והומצאו לבנקים. יאח”ה
1.12.15 גביית עדות נגבתה הודעת גור פינקלשטיין. יאח”ה
1.12.15 חיסיון עו”ד-לקוח התקיימה ישיבה למיון המסמכים שנתפסו אצל עו”ד דורי גרוסמן, ונטענה לגביהם טענת חיסיון. לדבריו, דוד קזרשוילי הוא הלקוח, לדבריו מדובר במסמכים שנמסרו למחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה במסגרת הנסיונות לבלום את הליכי ההסגרה ו/או לפרקליטות מיסוי וכלכלה במסגרת ועדת הבדיקה למינוי גל הירש למפכ”ל. קזרשוילי נמצא, לדבריו, בלונדון. לא הכיר את כללי החיסיון, יתייעץ עם לשכת עוה”ד ונקבעה פגישה נוספת ליום חמישי 3.12. יאח”ה
2.12.15 מסמכים/בדיקות קבלת חומר מחברת לידור בנוגע להשלמות שהתחייב איתן לידור להעביר. יאח”ה
3.12.15 חיסיון עו”ד-לקוח פגישה בעניין החסיון עם עו”ד דורי גרוסמן. יאח”ה
6.12.15 מסמכים/בדיקות התקיימה שיחת טלפון עם ארל צין, דירקטור בסטנהאם, שטיפלה בהשקעה של גירווד בבנק פורטיס. יבדוק האם החומר נשמר למרות שהחברה התפרקה. יאח”ה
7.12.15 ישיבת עבודה ישיבת עבודה עם מס הכנסה. יאח”ה
8.12.15 מסמכים/בדיקות הוצא צו המצאת מסמכים לחברת סטנהאם ישראל, שניהלה בנאמנות כספים של גירווד בבנק פורטיס. יאח”ה
8.12.15 ישיבת עבודה התקיימה ישיבה נוספת עם מס הכנסה. יאח”ה
8.12.15 הסכם עד מדינה התקיימה שיחה עם גור פינקלשטיין מסר בנקודות את הנושאים, שיוכל למסור לצוות החקירה בתמורה לחסינות. יאח”ה
9.12.15 מסמכים/בדיקות בוצע צו המצאת מסמכים לסטנהאם ישראל ביחס ל – 17 אנשים וחברות (יחידי דיפנסיב והחברות הקשורות אליהם), נמסרו צווי המצאת מסמכים של קזרשווילי ובני משפחתו לבנקים: פועלים, בל”ל, איגוד, יו בנק ובנק המזרחי. נאסף חומר חשבונאי מחברת נירטל בעניין התקשרותם עם דיפנסיב שילד לביצוע הדרכות ואימונים של חטיבה 43 בגיאורגיה. יאח”ה
10.12.15 הסכם עד מדינה התקבל אישור פרקליטות לכך שבמידה ולא ייחתם הסכם עם גור פינקלשטיין, שלא ייעשה שימוש נגדו במידע שימסור.
התקבלו מסמכים מבנק מזרחי בקשר לחשבונות משפחת קזראשוילי.
יאח”ה
13.12.15 גביית עדות נגבתה הודעת גור פינקלשטיין. יאח”ה
14.12.15 גביית עדות נגבתה הודעת ארל צין מסטנהאם ישראל, אשר ניהלה את תיק ההשקעות של גירווד בבנק פורטיס בגרנזי. יאח”ה
15.12.15 מסמכים/בדיקות קבלת תיק שומה גור פינקלשטיין. רשות המסים
15.12.15 מסמכים/בדיקות מוינו והודפסו מסמכים מתוך החומרים הדיגיטליים שמסר ארל צין. נמצאו מסמכים המעידים על ביצוע עבירת זיוף מול בנק פורטיס. יאח”ה
16.12.15 מסמכים/בדיקות העברת בקשה לרשל”ה לגבי גור פינקלשטיין, ניסיון לאתר את המחשב של גור פינקלשטיין בימ”ר חוף. וניסיון לאתר במת”מ 2 בקשות לעזרה משפטית משוויץ שהתקבלו ב – 2011 ו- 2014 בעניין גור פינקלשטיין. יאח”ה
17.12.15 ישיבת עבודה התקיימה ישיבה עם הפרקליטים. יאח”ה
17.12.15 מסמכים/בדיקות המשך מיצוי מידע מתוך המסמכים שמסר ארל צין. יאח”ה
20.12.15 מסמכים/בדיקות אותר בימ”ר חוף דיסק קבצים שנתפס מהמחשב במשרדו של גור פינקלשטיין בתאריך 4.5.2011. הפרקליטה (זוהר דולב מפמת”א) התבקשה לאתר את דו”ח הפעולה וצו החיפוש. 2.אותרו 2 בקשות לעזרה משפטית שהגיעו משוייץ ב – 2012 וב – 2014 בנוגע לגור פינקלשטיין, שלא טופלו, אך הועברו לפמת”א בעת ניהול התיק נגד פינקלשטיין. נושא הבקשה חשבונות של פינקלשטיין שאותרו בשוויץ, ורצונם של השוויצרים לברר אם קיימת זיקה בין כספי החשבונות לבין התיק הפלילי שהתנהל נגדו בארץ (ייתכן, שבמטרה לחלטם). תשובתנו לשוויצרים היתה שאין ברשותנו כל מידע באשר לנכסיו, וביקשנו מהם הבהרות, שלא התקדמו. יאח”ה
24.12.15 מסמכים/בדיקות בדיקת החומר שהתקבל מהבנקים וניתוחו, בדיקת חומר שנתפס בחיפוש. יאח”ה
25.12.15 מסמכים/בדיקות הוצא והופץ צו לבנק דיסקונט שם התנהלו חשבונות חברות גירווד ופראסלי. יאח”ה
30.12.15 ישיבת עבודה פגישה עם מס הכנסה להעברת החומר שהתקבל מסטנהאם. יאח”ה
6.1.16 גביית עדות גביית הודעה מעו”ד דורי גרוסמן. בנתון שהועבר על ידי המשטרה צוין תאריך 6.12.16 – נראה כי הכוונה ל- 6.1.16. יאח”ה
7.1.16 מסמכים/בדיקות קבלת תיק שומה דיפנסיב שילד אחזקות (2008) בע”מ + תיק שומה שכנאי דרור ו/או לאה + תיק שומה של חברת סי. בחמישית איי בע”מ רשות המסים
10.1.16 חיסיון עו”ד-לקוח הוכנה בקשה לביה”מ לקביעת מועד לדיון בבקשתנו לעיון במסמכים החסויים שנתפסו בדיפנסיב שילד. יאח”ה
11.1.16 מסמכים/בדיקות אותר בפרקליטות מחוז ת”א צו החיפוש ודו”ח העתקת המחשב של גור פינקלשטיין. יאח”ה
12.1.16 מסמכים/בדיקות הוצא צו המצאת מסמכים לחשבונות הבנק של גור פינקלשטיין. יאח”ה
17.1.16 מסמכים/בדיקות התקיימה פגישה עם גור פינקלשטיין בכלא השרון, חתם על הסכמה לחדירה לחומרי המחשב שלו בהעדרו וללא נוכחות עדים. יאח”ה
18.1.16 גביית עדות נגבתה הודעת נח פארן שנשכר על ידי חברת נירטל לשמש כחונך מפקד גדוד בחטיבה 4 הגיאורגית. יאח”ה
19.1.16 מסמכים/בדיקות בוצע חיפוש עם האסיר גור פינקלשטיין בארכיביון ובבית הוריו. יאח”ה
20.1.16 מסמכים/בדיקות בדיקת חומרי מחשב שנתפסו במשרדי דיפנסיב שילד. בדיקת חשבונות בנק של דוד קזרשוילי שנתקבלו מבנק הפועלים. יאח”ה
20.1.16 עזרה משפטית (שוויץ, גרנזי, גיאורגיה) ישיבת עדכון עם צוות ה – OECD ופרקליטת המחוז. הוחלט להוציא את התשובה לגיאורגים ולהעביר להם במקביל בקשה לעזרה משפטית, כן תוצאנה בקשות לעזרה משפטית לגרנזי ולשוויץ. יאח”ה
20.1.16 מסמכים/בדיקות קבלת תיק שומה של חברת די.אס קפיטל בע”מ רשות המסים
21.1.16 חיסיון עו”ד-לקוח התקיים דיון בבימ”ש לעניין חסיון מסמכים של קזרשווילי שנתפסו אצל עו”ד דורי גרוסמן. נוכח טענתנו, לפיה עו”ד גרוסמן אינו מייצג את קזרשוילי בהליך באנגליה, נדחה הדיון ל – 4.2.2016 כדי לאפשר לגרוסמן ולעו”ד דרור ארד איילון, המייצג את קזרשוילי בהליך לבסס את טענתם לעניין הייצוג. יאח”ה
24.1.16 גביית עדות נגבתה באזהרה הודעת גור פינקלשטיין. יאח”ה
24.1.16 מסמכים/בדיקות עבודה של רשות המסים על ניתוח חשבונות בנק חברת גירווד. רשות המסים
25.1.16 מסמכים/בדיקות קבלת תיק שומה תבואות פיתוח נדל”ן בע”מ רשות המסים
27.1.16 ישיבת עבודה התקיימה שיחה עם רשות המיסים, בדקו משפטית את השאלה, האם יש עבירות על פק’ מס הכנסה, ומצאו, שגל הירש ועודד שכנאי היו אמורים להגיש דו”חות של החברה בארץ ולשלם מס, בהיות גירווד ‘חברת משלח יד זרה’ על פי הפקודה בנוסחה בתקופה הרלבנטית (הספקת אימונים בטחוניים מהווה חברת משלח יד זרה), וככזו רואים אותה כאילו השליטה והניהול שלה בישראל. יאח”ה
27.1.16 מסמכים/בדיקות קבלת תיק שומה סי.אר.די מכוני מחקר ופיתוח קונספט רשות המסים
27.1.16 ישיבת עבודה התייעצות עם מיסוי בינלאומי בנוגע לחבות המס של החברות הזרות המעורבות בפרשה רשות המסים
1.2.16 גביית עדות נגבתה הודעת עפרה גרייצר, עבדה עם שמעון נווה, שסיפק לדיפנסיב שירותי יעוץ בגיאורגיה יאח”ה
1.2.16 מסמכים/בדיקות קבלת תיק שומה אופק ייעוץ לתעשיות וארגונים בע”מ רשות המסים
1.2.16 מסמכים/בדיקות קבלת תיק שומה של לי-רן יוסף ו/או גליה רשות המסים
2.2.16 ישיבת עבודה התקיימה פגישה עם מס הכנסה: אין תיק מס הכנסה ע”ש גירווד, הדו”חות של גל הירש ועודד שכנאי לשנת 2008 עדיין לא התקבלו מגנזך המדינה. הדו”חות חייבים להיבדק כדי לדעת האם יחידי גירווד (עודד וגל) הצהירו על גירווד בדיווחים שלהם. יאח”ה
3.2.16 מסמכים/בדיקות קבלת תיק שומה של שכנאי עודד רשות המסים
4.2.16 חיסיון עו”ד-לקוח התקיים דיון בבית משפט השלום בעניין חיסיון עו”ד-לקוח ביחס למסמכים שנתפסו אצל עו”ד גרוסמן מדיפנסיב שילד, ואשר לטענתו שייכים לקזארשוילי. יאח”ה
7.2.16 הסכם עד מדינה התקיימה פגישה בין ס’ ר’ יאח”ה וגור פינקלשטיין. גור נאות להמשיך ולשתף פעולה, ואם יימצא, שהדברים שימסור מקדמים את החקירה, לא יועמד לדין על עבירות שביצע במסגרת התיק. יאח”ה
7.2.16 גביית עדות נגבתה הודעת גור פינקלשטיין, במסגרתה נפתח החומר שלו  שנתפס ביחד עמו בארכיביון ובבית הוריו, ומויין. יאח”ה
7.2.16 גביית עדות נגבתה הודעת עופרה גרייצר, שמסרה דיסק שצרבה, ובו כל החומר הקשור לפעילות בגיאורגיה. יאח”ה
8.2.16 עזרה משפטית עדכון הבקשות לעזרה משפטית (עיבוי רשימת החשבונות המבוקשים בהמשך להודעת גור ופרטי החברות שמסר). יאח”ה
8.2.16 מסמכים/בדיקות קבלת תיק שומה של חברת סופת ברקים בע”מ רשות המסים
9.2.16 גביית עדות נגבתה הודעה באזהרה של גור פינקלשטיין בכלא. יאח”ה
9.2.16 עזרה משפטית ארה”ב
(בקשה יוצאת)
הועברה בקשה לר’ מת”מ לאישור שימוש לצרכי חקירה ומשפט בחומר המודיעיני שהועבר מ – FBI. יאח”ה
9.2.16 חיסיון עו”ד-לקוח התקבלה החלטת בימ”ש השלום ראשל”צ בעניין החיסיון, שקבע, שקיים חיסיון עו”ד לקוח על כל המסמכים פרט ל – 2 מסמכים. יאח”ה
10.2.16 עזרה משפטית (שוויץ, גרנזי, גיאורגיה) שלוש בקשות לעזרה משפטית (שוויץ, גרנזי וגיאורגיה) נמסרו לחוליית עזרה משפטית במהלך ישיבת סטטוס חיקורי דין, ונמסרו להם תוצרי חיקור הדין. נכתב ערר על החלטת ביהמ”ש בעניין החיסיון של עו”ד גרוסמן. יאח”ה
11.2.16 עזרה משפטית (שוויץ, גרנזי, גיאורגיה) קבלת עדכון מיצחק בלום בקשר לחיקורי הדין בהמשך לשיחות שקיים בכנס הבינלאומי: גרנזי – החומרים שהתבקשו מגרנזי יועברו אלינו ככל הנראה בזמן הקרוב. שוויץ – טיוטת הבקשה לשוויץ הועברה לעמית השוויצרי וישלח לנו הערות בכתב, מכיוון שלדבריו הבקשה מעט חסרה בעניין איזו עבירה מדובר. לעניין הבקשה מה – FIU  מסר שלעמית לא ידוע כל כל תיק או בדיקה שנערכת בעניין בשוויץ. גיאורגיה – הנציגים מגיאורגיה לא השתתפו בכנס. אמורים להשתתף בכנס שיתקיים בשבוע הבא ושם ישוחח עמם. יאח”ה
14.2.16 עזרה משפטית (שוויץ, גרנזי, גיאורגיה) התקיימה שיחה עם יצחק בלום, ניתן לו הסבר על 3 הבקשות לעזרה משפטית, שהועברו לחוליית עזרה משפטית. אמר, שעדיף לשלוח לגיאורגים קודם את תוצאות הבקשה שלהם מאתנו, ורק אחר כך להעביר להם בקשה לקבל מהם עזרה משפטית. התקיימה פגישה עם הפרקליטה בעניין הערר. יאח”ה
15.2.16 עזרה משפטית (שוויץ, גרנזי, גיאורגיה) יצחק בלום שולח מייל ליונינה מהחוליה לעזרה משפטית ובו הוא “עושה סדר” לגבי הבקשות.  הוא מציין ש”בשעתו כשהעברנו את החומרים למשרד הביטחון להתייחסות טרם התנהלה חקירה בישראל בעניין GIRWOOD  ולא הכרנו כלל את הדמויות שעמדו בלב הבקשה” בהמשך המייל מציין: “כזכור הבקשות הוקפאו תקופה מסויימת עקב הבדיקה (ואחר כך חקירה) בעניינו של גל הירש אך עכשיו, לדעתי, יש לקדם בכל מהירות את העברת החומרים בעניין GIRWOOD  לגיאורגיה ואת ביצועה של הבקשה השניה. זה נכון במיוחד לאור העובדה שאנו מתכוונים להגיש בקרוב בקשה לגאורגיה בעיין החקירה שלנו בפרשת GIRWOOD”. מת”ם
15.2.16 גביית עדות נגבתה הודעת שמעון נווה, העביר סדנאות לקצינים בכירים בגיאורגי לבקשת גל הירש. יאח”ה
15.2.16 ניירות עבודה רשות המסים הכינו ציר זמן בנוגע לפעילות חברת גירווד רשות המסים
15.2.16 ניירות עבודה רשות המסים הכינו ניתוח כניסות ויציאות כספים לחשבון הבנק של חברת גירווד בישראל רשות המסים
15.2.16 ניירות עבודה הכנת תוכנית חקירה. רשות המסים
16.2.16 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה נכנסת)
הכנת מכתב סיום טיפול לגבי הבקשה הראשונה, צירוף התוצרים והעברה להנהלת בימ”ש לשם העברתם  לגיאורגים, במקביל גם נשלח מייל לנציג מ”י ברומניה (האמון על גיאורגיה), עם המצורף לשם העברה לגיאורגים גם על ידו. מת”ם
16.2.16 מסמכים/בדיקות התקבלו מסמכים מבנק דיסקונט, אותרו העברות מחשבונות פארסלי וגירווד בחו”ל, התואמות את המצויין בכתבות רשל”ה. התקיימה ישיבת עדכון עם רשות המיסים. יאח”ה
17.2.16 חיסיון עו”ד-לקוח הכנת ערר על החלטת בימ”ש השלום בעניין החיסיון. יאח”ה
עזרה משפטית (שוויץ, גרנזי, גיאורגיה) פגישה בין חוליית עזרה משפטית ויצחק בלום, בעניין הבקשות לגיאורגיה, גרנזי ושוויץ. יאח”ה
18.2.16 ניירות עבודה ניתוח יציאות לחו”ל של גל הירש רשות המסים
18.2.16 ניירות עבודה ניתוח יציאות לחו”ל של עודד שכנאי רשות המסים
18.2.16 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה נכנסת)
יצחק בלום שולח מייל למשרד הביטחון בו מבקש התייחסות מהירה לגבי 2 הבקשות . מת”ם
18.2.16 חיסיון עו”ד-לקוח הוגש ערר לביה”מ המחוזי על החלטת השלום בעניין חיסיון עו”ד-לקוח. המסמכים החסויים הועברו מכספת בימ”ש השלום לכספת ביה”מ המחוזי. הערר הועבר לב”כ המשיבים. יאח”ה
21.2.16 הסכם עד מדינה התקיימה שיחת טלפון עם עוה”ד החדש של גור (יניב שגב). ביקש לקדם את המו”מ עמו. הובעה נכונות, אך הובהר לו, שאנו עדיין בשלבי הבדיקה מול גור, וכדי להתקדם עלינו לעבור עמו על המסמכים והמחשב שנתפסו. גור הביע נכונות לעבור על המסמכים והמחשב ביאח”ה ולא בכלא. יאח”ה
22.2.16 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה נכנסת)
יצחק בלום פונה שוב למשרד הביטחון בשאלה האם יש הצדקה להמשיך לעכב את ביצוע הבקשות?

התכתבות בין גילי ממשרד הביטחון ליצחק, מענה: “בנוגע לבקשה הראשונה (2014), עמדתנו בעינה עומדת, כלומר, מבקשים לבחון את החומר טרם העברתו לגיאורגים בהיבטי אבטחת מידע בלבד” בנוגע לבקשה השניה (2015), אין מניעה להיענות לבקשת הגיאורגים
(הערה יפעת – לא צויין תאריך)

מת”ם
23.2.16 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה נכנסת)
גילי ממשרד הביטחון חוזרת ליצחק בו היא כותבת שהם מעבירים את הפניה שלו לגורמים הרלוונטיים במשרד תוך בקשת עמדה בחופה. בינתיים אין להעביר את החומרים לגיאורגיה מאחר והדבר מנוגד לעמדתם האחרונה בנושא. על המענה הנ”ל עונה יצחק שהוא מקווה שהעניין יהיה סגור לפני הישיבה אצל ג’ואי אש ב 2.3.16, העברת החומרים דחופה. שואל לגבי מתן אור ירוק למשטרה לגבי הבקשה השניה. מת”ם
23.2.16 גביית עדות נגבתה הודעת גור פינקלשטיין, התקיימה פגישה עם מס הכנסה יאח”ה
23.2.16 ישיבת עבודה התקיימה פגישה עם מס הכנסה יאח”ה
23.2.16 מסמכים/בדיקות פנייה לקצין הציות של בנק דיסקונט בבקשה לאתר אסמכתאות לדיווחי הבנק לרשל”ה, הואיל ולדברי חיה מדיסקונט כל החומר המתייחס לשנת 2008 בוער. יאח”ה
24.2.16 מסמכים/בדיקות בדיקת חשבון הבנק של פארסלי ואיתור אסמכתאות מבוקשות. יאח”ה
25.2.16 גביית עדות גביית הודעת גור פינקלשטיין ועיון בחומר המחשב שלו ביחד עמו. יאח”ה
28.2.16 גביית עדות נגבתה הודעה נוספת מגור פינקלשטיין. יאח”ה
מסמכים/בדיקות מעבר על כל חומרי המחשב שנתפסו אצל גיסו של גור ועורך דין ממשרדו, עידו לשם. יאח”ה
29.2.16 חיסיון עו”ד-לקוח דיון בערר בביה”מ המחוזי בעניין חיסיון מסמכים שנתפסו אצל עו”ד דורי גרוסמן. יאח”ה
Mar-16 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה נכנסת)
בקשה נכנסת שלישית לעזרה משפטית מגיאורגיה: בקשה נכנסת לעזרה משפטית מגיאורגיה.
Feb-16 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה יוצאת)
פנייה מהמשטרה למחלקה הבינלאומית לצורך הגשת בקשה לעזרה משפטית לגיאורגיה. המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה
Feb-16 עזרה משפטית שוויץ
(בקשה יוצאת)
פנייה מהמשטרה למחלקה הבינלאומית לצורך הגשת בקשה לעזרה משפטית לשוויץ. המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה
Feb-16 עזרה משפטית גרנזי
(בקשה יוצאת)
פנייה מהמשטרה למחלקה הבינלאומית לצורך הגשת בקשה לעזרה משפטית לגרנזי. המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה
Mar-16 עזרה משפטית גרנזי
(בקשה יוצאת)
פנייה מעודכנת מהמשטרה למחלקה הבינלאומית לצורך הגשת בקשה לעזרה משפטית לגרנזי. המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה
1.3.16 מסמכים/בדיקות מיון והדפסת חומרי המחשב מתוך חומרי מחשב שמסר גור פינקלשטיין. קבלת דיסק חומרי מחשב מימ”ר חוף. יאח”ה
3.3.16 מסמכים/בדיקות בחומרי המחשב של גור פינקלשטיין אותרה ספריה בת 8,200 מכתבים, המכילה מאות הוראות לבנק דיסקונט בנוגע להעברות מחשבונות גירווד ופארסלי בבנק ליעדים שונים, לרבות לחשבונות שוויצריים של עודד ודרור שכנאי, גל, יניב אדם, מישקה בנימיני, וספקים שונים.
הדפסה ומיון של חומרי המחשב.
יאח”ה
6.3.16 ניירות עבודה המשך מיון והדפסת חומרי המחשב שמסר גור פינקלשטיין. הכנת טבלת אקסל המרכזת את ההעברות הכספיות מחשבונות הנאמנות של גור פינקלשטיין, בהתאם למסמכים המופקים מהמחשב. יאח”ה
8.3.16 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה נכנסת)
בקשה שנייה לעזרה משפטית מגיאורגיה: חוליית עזרה משפטית מעבירה ללהב בקשה שנייה לעזרה משפטית מגיאורגיה נושאת תאריך 5.1.2015 שמהותה בקשת מידע פיננסי על דוד קזראשוילי ובני משפחתו,  בדיקת חומרי המחשב של גור פינקלשטיין, קבלת סוויפטים מבנק דיסקונט ביחס להעברות שבוצעו לחשבונות עודד שכנאי וגל הירש בשוויץ בקשה מס’ 7/15 יאח”ה
14.3.16 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה נכנסת)
העברת הבקשה השניה לר’ להב לשם העברתה לטיפול יאח”ה. מת”ם
14.3.16 הסכם עד מדינה גור פינקלשטיין הובא לחקירה מהכלא, אמר, שנמלך בדעתו, הביע חששו פן יפגעו בו בכלא, נפגש ביחידה עם עורך דינו, וביקש התחייבות בכתב, שלא נטיח את עדותו בחשודים, עד אשר ייחתם/לא ייחתם עמו הסכם. סרב לקבל התחייבותנו לכך על פה. יאח”ה
15.3.16 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה נכנסת)
התקבלה בצוות החקירה בקשה לעזרה משפטית מס’ 2 מגיאורגיה בעניין קזראשווילי, נפתח תיק ל”א  114626/2016.
הבקשה מייחסת לקזראשוילי השתלטות על חברות פריקה ושינוע של דלק בגיאורגיה וסחיטה באיומים בין השנים 2010-2012. על פי הבקשה, קזראשוילי הבריח דלק ללא תשלום מס בהיקף של מאות מליוני $. חלק מהכסף, הועבר, לטענת הגיאורגים לבני משפחתו של קזראשוילי ולמקורבים אחרים בישראל. הגיאורגים מבקשים מיפוי הנדל”ן של המקורבים בארץ, הכנסות ופעילות חברות קשורות.
יאח”ה
21.3.16 בקשת הסגרה דוד קזרשוילי ביהמ”ש המחוזי בלונדון דחה את בקשת הגיאורגים להסגרת קזראשוולי. נתון זה נלקח ממכתב ב”כ של גל הירש גיורא אדרת וטל שפירא מתאריך 19.8.2018. יאח”ה
22.3.16 חיסיון עו”ד-לקוח הערר שהיגשנו למחוזי בעניין חיסיון מסמכים שנתפסו אצל עו”ד גרוסמן, התקבל. נקבע שלא חל על המסמכים חיסיון, פרט למעטפה אחת שביחס אליה נקבע כי מדובר במסמכים שחל עליהם חיסיון. ביהמ”ש קבע, כי נוכל לעשות שימוש במסמכים לצורך החקירה בארץ בלבד. יאח”ה
23.3.16 מסמכים/בדיקות קבלת תיק שומה של אדם יניב ו/או שרון רשות המסים
24.3.16 חיסיון עו”ד-לקוח לבקשת עו”ד דרור ארד איילון, ב”כ של קזראשוילי, ניתנה הסכמתנו לבקשת אורכה של שבוע להגשת בר”ע לעליון בנושא החיסיון בשל נסיעתו לחו”ל. יאח”ה
30.3.16 מסמכים/בדיקות רשות המסים הדפיסו מיילים מתוך דיסק און קי שמסר ארל צין בהודעתו מיום 14/12/15, סידור בסדר כרונולוגי בקלסרים, נמרור והעברה ליאח”ה. רשות המסים
Apr-16 עזרה משפטית ארה”ב
(בקשה יוצאת)
פנייה מהמשטרה למחלקה הבינלאומית בעניין הצורך בבקשה לעזרה משפטית לארה”ב. המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה
4.4.16 עזרה משפטית ארה”ב
(בקשה יוצאת)
בהמשך לבקשתנו ל – FBI לעשות שימוש בחומר המודיעיני שהעבירו, התבקשנו על ידם להעביר בקשתנו על דרך בקשה לעזרה משפטית. נכתבה בקשה לעזרה משפטית והועברה לחוליית עזרה משפטית. יאח”ה
4.4.16 חיסיון עו”ד-לקוח התקיימה שיחת טלפון עם משרדו של דרור ארד איילון-מגישים מחר בר”ע לעליון ובקשה לעיכוב ביצוע בעניין ההחלטה על חיסיון המסמכים. יאח”ה
4.4.16 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה נכנסת)
התקיימה שיחת טלפון עם יצחק בלום, מסר שהגיעה בקשה נוספת לעזרה משפטית מהגיאורגים. יאח”ה
5.4.16 חיסיון עו”ד-לקוח התקבלה בר”ע ובקשה לעיכוב ביצוע ההחלטה על חיסיון המסמכים, שהגיש עו”ד דרור ארד איילון בשם קזראשוילי לביה”מ העליון. יאח”ה
11.4.16 גביית עדות נגבתה הודעתו הראשונה באזהרה של גל הירש בתיק פינוי מוקשים. יאח”ה
13.4.16 פנייה מב”כ גל הירש מכתב עו”ד נבות ליועץ ולפ.מ, לפיו הירש העביר מסמכים שהתבקש, החלטת ביה”מ האנגלי לגבי בקשת ההסגרה של הגיאורגים ועוד. יאח”ה
19.4.16 ישיבת עבודה ישיבת סטטוס בפרקליטות: נדון הטיפול ב – 3 הבקשות: הראשונה טופלה והועברה לגיאורגים, השנייה מתייחסת למיפוי נדל”ן של מקורבי קזראשוילי בארץ והשלישית התקבלה לא פורמאלית מהגיאורגים-החומר בבנק בוער ואינו קיים. כן נדונה חקירת המשטרה בתיק, הממצאים עד כה וגרסאות המעורבים, המסמכים שנתפסו אצל עו”ד דורי גרוסמן וטענת החיסיון. לגבי גור פינקלשטיין-הוחלט שמוקדם מדי לקבל החלטה, לפיכך יש להמשיך ולהתקדם בתיק גיאורגיה במקביל עם הבקשות לעזרה משפטית. יאח”ה
19.4.16 פנייה מב”כ עודד שכנאי מכתב לפ.מ. מעו”ד ז’ק חן בשם אנשי דיפנסיב
20.4.16 ישיבת עבודה התקיימה שיחת טלפון עם יצחק בלום, בבקשה לקדם את הבקשות בהתייחס לחומר שהתקבל מגור כאל חומר מודיעיני. ינסה לקדם לפני החג את הבקשה לגרנזי ולארה”ב (לשימוש בחומר המודיעיני). יאח”ה
20.4.16 מסמכים/בדיקות בקשת הסכמה מדיפנסיב להארכת מוצגים. יאח”ה
27.4.16 מסמכים/בדיקות הוצאת צווי חיפוש והמצאת מסמכים לקראת הפרוץ. יאח”ה
1.5.16 ישיבת עבודה התקיימה ישיבת סטטוס עם ר’ יאח”ה וישיבת תאום עם רשות המיסים ותדרוך שאר גורמי החקירה יאח”ה
2.5.16 מסמכים/בדיקות הוצאו צווי המצאת מסמכים לבנקים ומוסדות פיננסיים, טאבו לצורך תקיפה כלכלית. הועברה לבנק דיסקונט בקשה לאיתור 82 העברות לחו”ל מחשבונות גירווד ופארסלי בארץ. יאח”ה
3.5.16 גביית עדות חקירה באזהרה של מיכאל בנימיני + גביית עדות צבי יוסף דור ארנסט  חקירה באזהרה של גל הירש + גביית עדות יוסי לירן + חקירה באזהרה יניב אדם + חקירה באזהרה עודד שכנאי. רשות המסים
3.5.16 מסמכים/בדיקות חיפוש בבית מגורים של מיכאל בנימיני רשות המסים
3.5.16 מסמכים/בדיקות נערך חיפוש אצל מיכאל בנימיני. יאח”ה
3.5.16 מסמכים/בדיקות נתפסו מסמכים בצו המצאת מסמכים אצל רו”ח ארליך, המייצג את גל הירש ואצל רו”ח הולצמן, המייצג את עודד שכנאי ודיפנסיב שילד. יאח”ה
3.5.16 גביית עדות נגבו הודעות באזהרה של גל הירש, עודד שכנאי, יניב אדם, מיכאל בנימיני וד”ר יוסי לירן. יאח”ה
3.5.16 גביית עדות נגבתה הודעת רו”ח חיים יוחאי ממשרד רו”ח ארליך רו”ח של גל הירש ושל חברת די ג’ אג’יליטי בבעלותו. יאח”ה
4.5.16 גביית עדות חקירה באזהרה של גל הירש + חקירה באזהרה של עודד שכנאי + עדות מאיה שכנאי צינצדזה + עדות גלי גנה + חקירה באזהרה יניב אדם. רשות המסים
4.5.16 גביית עדות המשך גביית הודעות גל הירש, יניב אדם ועודד שכנאי + נגבתה הודעת הודעת מאיה שכנאי, אשתו של עודד. יאח”ה
4.5.16 הסכם עד מדינה התקבלה פניית ב”כ של גור פינקלשטיין, שביקש להמשיך במו”מ מהמקום בו הופסק. יאח”ה
4.5.16 מעצרים התקבל ערר שהגיש מיכאל בנימיני על תנאי שחרורו. יאח”ה
4.5.16 מסמכים/בדיקות נרשמו המוצגים שנתפסו בחיפוש. יאח”ה
4.5.16 מסמכים/בדיקות התקבל אישור בימ”ש להסכמת בנימיני לבצע חיפוש בחומר המחשב שלו ללא עדים, חומרי המחשב הועברו למחלק מיצוי ראיות מחשב להעתקה ובדיקה יאח”ה
5.5.16 גביית עדות המשך גביית הודעות גל הירש, יניב אדם, עודד שכנאי ומישקה בנימיני יאח”ה
5.5.16 גביית עדות עדות אלי בירנבוים + חקירה באזהרה גל הירש + חקירה באזהרה יניב אדם רשות המסים
8.5.16 פנייה מב”כ גל הירש מכתב מענה למכתב עו”ד נבות ליועץ ולפ.מ מיום 13.4.16, לפיו הירש העביר מסמכים שהתבקש, החלטת ביהמ”ש האנגלי לגבי בקשת ההסגרה של הגיאורגים ועוד.
8.5.16 פנייה מב”כ גל הירש מכתב מענה למכתב שנשלח לפ.מ. מעו”ד ז’ק חן בשם אנשי דיפנסיב ביום 19.4.16
8.5.16 גביית עדות חקירה באזהרה עודד שכנאי + עדות חיים יוחאי + חקירה באזהרה מיכאל בנימיני + חקירה באזהרה גל הירש + חקירה באזהרה יניב אדם. רשות המסים
8.5.16 גביית עדות נגבו באזהרה הודעות יניב אדם, גל הירש יאח”ה
9.5.16 גביית עדות חקירה באזהרה גל הירש. רשות המסים
9.5.16 גביית עדות נגבתה הודעת מייקל הסל (שעבד כבנקאי בבנק ubp) וכן הודעת גל הירש באזהרה. יאח”ה
10.5.16 גביית עדות חקירה באזהרה עודד שכנאי. רשות המסים + יאח”ה
11.5.16 גביית עדות נגבתה הודעת מייקל הסל יאח”ה
15.5.16 גביית עדות חקירה באזהרה יניב אדם + עדות חיים יוחאי. רשות המסים
15.5.16 גביית עדות נגבתה הודעת יניב אדם יאח”ה
16.5.16 מסמכים/בדיקות קבלת תיק שומה של פי.טיי.אי פרודקשן אדם אינווסטמנט בע”מ. רשות המסים
16.5.16 – 22.5.16 מסמכים/בדיקות קבלת תיק שומה כימיטל בע”מ. רשות המסים
19.5.16 גביית עדות נגבתה הודעת עדי להב-סטנהאם ישראל יאח”ה
22.5.16 גביית עדות חקירה באזהרה עודד שכנאי + עדות חיים יוחאי + עדות מאיה שכנאי צינצדזה + חקירה באזהרה גל הירש + עדות נחשון סובול. רשות המסים
22.5.16 גביית עדות גביית הודעת גל הירש ועודד שכנאי באזהרה, נגבתה הודעת מאיה שכנאי וכן הודעות 2 רו”ח ממשרד יהודה ארליך יאח”ה
23.5.16 גביית עדות נגבתה הודעת עו”ד אהרון שנרך, שעבד במשרדו של גור פינקלשטיין, וסייע לו בפעולות טכניות הקשורות לחברת גירווד. יאח”ה
24.5.16 עזרה משפטית ארה”ב
(בקשה יוצאת)
המחלקה הבינלאומית שולחת בקשה לעזרה משפטית לארה”ב (משלוח במייל למחלקה לעניינים בינלאומיים בוושינגטון ובאמצעות דואר אקספרס). המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה
24.5.16 חיסיון עו”ד-לקוח בדיקת חומר שנתפס במהלך חיפוש בחברת דיפנסיב שילד ואשר לגביו נטענה טענת חיסיון עו”ד לקוח,  לאחר שביהמ”ש המחוזי קבע בערר כי על מסמכים אלה לא חל חיסיון. יאח”ה
25.5.16 מסמכים/בדיקות הוצאת צו חיפוש לגל הירש. רשות המסים
29.5.16 ישיבת עבודה התקיימה פגישה עם מס הכנסה, תואמה פגישה במס הכנסה עם ב”כ של ד”ר לירן, לדון בבקשת הסנגור להטיל כופר על לירן. יאח”ה
30.5.16 גביית עדות חקירה באזהרה של עודד שכנאי. רשות המסים
30.5.16 גביית עדות נחקר עודד שכנאי באזהרה. יאח”ה
30.5.16 ישיבת עבודה התקיימה ישיבה עם הפרקליטה המלווה. יאח”ה
30.5.16 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה נכנסת)
חוליית עזרה משפטית מעבירה ללהב בקשה שלישית לעזרה משפטית מגיאורגיה נושאת תאריך 18.3.2016 שמהותה בקשת אסמכתאות בנקאיות מבנק דיסקונט ביחס להעברות כספיות מהבנק בגרנזי לחשבונותיהם של גור פינקלשטיין וחברת פארסלי. יאח”ה
31.5.16 מסמכים/בדיקות הוצא צו המצאת מסמכים לגל הירש. יאח”ה
31.5.16 מסמכים/בדיקות נערכו חיפושים בביתו של גל הירש ובמשרדי חברת דיפנסיב שילד בנתניה ביחד עם מס הכנסה, נמסר לו גם צו המצאת מסמכים. נמצאו מסמכים, תרשומות פנימיות ופנקסי שיקים שקשורים לחברות גל הירש בע”מ ולחברת דיפנסיב שילד. יאח”ה
31.5.16 ישיבת עבודה התקיימה פגישה במס הכנסה עם עו”ד צחור, ב”כ של יוסי לירן, שיזם את הפגישה. עו”ד צחור ביקש שלקוחו ישלם כופר, נאמר לו שיהיה עליו למסור את כל הידוע לו ואת כל המסמכים שברשותו כדי שבקשתו תישקל. יאח”ה
31.5.16 מסמכים/בדיקות עריכת חיפוש בבית המגורים של גל הירש. רשות המסים
31.5.16 מסמכים/בדיקות קבלת תיק שומה של חברת אדם.או.אר.ג’י בע”מ. רשות המסים
2.6.16 מסמכים/בדיקות הוצא צו להארכת תוקף תפיסת המחשבים של גל הירש. יאח”ה
6.6.16 הסכם עד מדינה התקיימה ישיבה אצל פרקליטת מחוז ת”א (מיסוי וכלכלה) בעניין גור פינקלשטיין, הוחלט להמשיך לגבות הודעה רציפה ומסודרת ממנו בלי להבטיח לו דבר, בטרם יוחלט ביחס אליו. הוּדע לעורך דינו דבר ההחלטה. יאח”ה
7.6.16 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה נכנסת)
טיפול בחיקור דין גיאורגיה 2: הוצאת צווים בבימ”ש השלום והפצתם למוסדות בנקאיים. יאח”ה
8.6.16 גביית עדות חקירה באזהרה של יניב  אדם. רשות המסים
8.6.16 עזרה משפטית התקיים מפגש ושיחות עם הנציגים ביחס לבקשות לעזרה משפטית בתיק: הנציג בארה”ב, הנציג בצרפת ביחס לבקשה לשוויץ, הנציג ברומניה ביחס לבקשה בגיאורגיה והנציג בהולנד ביחס לבקשה בגרנזי. יעשו כמיטב יכולתם על מנת לקדם את הבקשות. יאח”ה
8.6.16 מסמכים/בדיקות התקיימה שיחת טלפון עם משרד עו”ד דרור ארד איילון, ב”כ של קזראשוילי בבקשה לקבל את העדויות שנמסרו בבריטניה. יאח”ה
8.6.16 גביית עדות נחקר יניב אדם. יאח”ה
19.6.16 גביית עדות חקירה באזהרה של יניב  אדם. רשות המסים
19.6.16 גביית עדות נגבתה הודעת יניב אדם יאח”ה
20.6.16 עזרה משפטית גרנזי
(בקשה יוצאת)
המחלקה הבינלאומית שולחת בקשה לעזרה משפטית לגרנזי (בקשה לקבלת מסמכים וראיונות עדים), במייל ודואר. רשויות גרנזי אישרו את קבלת הבקשה. המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה
20.6.16 מסמכים/בדיקות בדיקת חומרי המחשב שנתפסו בחיפוש בביתו של מישקה בנימיני. יאח”ה
21.6.16 עזרה משפטית גרנזי
(בקשה יוצאת)
הועברה לחולית עזרה משפטית פנייה לקיים פגישה עם נציגי רשויות האכיפה הגאורגיות לשם החלפת מידע חקירתי במטרה לקצר וליעל את הליכי החקירה. יאח”ה
26.6.16 מסמכים/בדיקות הוחזרו תפוסים למישקה בנימיני יאח”ה
27.6.16 גביית עדות חקירה באזהרה של יניב אדם. רשות המסים
27.6.16 גביית עדות נגבתה הודעת יניב אדם יאח”ה
28.6.16 גביית עדות נגבתה הודעת גור פינקלשטיין. יאח”ה
29.6.16 גביית עדות נגבתה הודעת גור פינקלשטיין יאח”ה
30.6.16 גביית עדות נגבתה הודעת גור פינקלשטיין יאח”ה
3.7.16 מסמכים/בדיקות סריקת החומר שנתפס אצל גור פינקלשטיין בחיפוש אחר יפוי כוח נוטריוני ו/או מסמכים אחרים של חברת דרייפר ואביו המנוח, שביחס אליהם טען גל הירש, שגור החתים על יפוי כוח נוטריוני. יאח”ה
4.7.16 מסמכים/בדיקות התקבלו 2 אסמכתאות ראשונות מבנק דיסקונט לתשלום סך כ – 240,000$ לחשבון פארסלי, בהן נזכר הסכם מס’ 993 מתאריך 8.8.2008, שמעולם לא הומצא למשטרה ו/או לצוות בדיקת מינוי של הירש למפכ”ל. יאח”ה
5.7.16 גביית עדות נגבתה הודעת גור פינקלשטיין, הועברו מסמכים והסברים למחלקה הבינלאומית לבקשתם, לצורך הבקשה לעזרה משפטית לשוויץ יאח”ה
7.7.16 עזרה משפטית שוויץ
(בקשה יוצאת)
מתן הבהרות ומסמכים למחלקה הבינלאומית לבקשתם, לצורך הבקשה לעזרה משפטית לשוויץ. יאח”ה
12.7.16 עזרה משפטית ארה”ב
(בקשה יוצאת)
הגיע במייל מכתב אותו העבירו ה – FBI  ל – DOJ  (מחלקה לעניינים בינלאומיים בוושינגטון) בו הם מוסרים כי הם אינם מתנגדים לכך שישראל תעשה שימוש בחומרים שהועברו כבר מארה”ב בצורה מודיעינית. המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה
12.7.16 מסמכים/בדיקות קבלת תיק שומה של גבע מעיין. רשות המסים
12.7.16 ישיבת עבודה ישיבה עם ר’ יאח”ה בנושא תקיפה כלכלית יאח”ה
13.7.16 הסכם עד מדינה ישיבה עם הפרקליטות ומס הכנסה אצל פרקליטת המחוז בעניין בקשת ר’ יאח”ה לחידוש המו”מ עם גור פינקלשטיין והמלצתו להתקשר עמו בהסכם עד מדינה יאח”ה
17.7.16 עזרה משפטית ארה”ב
(בקשה יוצאת)
קבלת מכתב מענה מהמחלקה לעניינים בינלאומיים בוושינגטון בעניין בקשת המחלקה הבינלאומית ליתן רשות להשתמש בחומרים שהתקבלו בעבר על בסיס מידע מודיעיני לשימושים ראייתיים במסגרת החקירה. המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה
17.7.16 ישיבת עבודה נכתבה בקשה לאישור פרקליטת מחוז לגבי גור פינקלשטיין. יאח”ה
17.7.16 עזרה משפטית ארה”ב
(בקשה יוצאת)
התקבל אישור האמריקאים לשימוש בחומר של ה – FBI. יאח”ה
21.7.16 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה יוצאת)
נציג המשטרה דיבר עם הרפרנט בגיאורגיה, ממתינים לעמדתם בנוגע לתיאום הפגישה. יאח”ה
21.7.16 ישיבת עבודה הבקשה בנוגע לגור פינקלשטיין הועברה אתמול לפרקליט המדינה. יאח”ה
21.7.16 חיסיון עו”ד-לקוח התקיימה שיחת טלפון עם משרד נבות תל צור, המייצג את גל הירש. טוענים, שיש מיילים רבים של גל עם עורך דינו ומסמכים נוספים, שחל עליהם חיסיון. הוצג להם מתווה העבודה, לפיו בשלב ראשון התבקשו לסמן את כל המיילים שלטענתם חסויים לפי שמות הצדדים למייל, ובהתאם המשטרה תפיק את כל המיילים, שלטענתם אינם חסויים, ולאחר מכן נמיין ביחד אתם את המיילים החסויים לטענתם. יאח”ה
24.7.16 עזרה משפטית ארה”ב
(בקשה יוצאת)
המשך האזנה להקלטות ה – FBI. יאח”ה
24.7.16 הסכם עד מדינה שיחה עם הפרקליטות ועם חטיבת החקירות: עדיין לא התקבלה עמדת אלי אברבאנל להסכם עם גור פינקלשטיין. יאח”ה
27.7.16 חיסיון עו”ד-לקוח התקיימה שיחת טלפון עם משרד עו”ד נבות תל צור בעניין מיון חומר המחשב של גל הירש וטענת חיסיון עו”ד לקוח, התבקש להעביר שמות נמענים וכתובות מייל של עוה”ד שלטענתו התכתבויותיו עמם חסויות. סוכם כי לאחר קבלת הרשימה, ייפתחו כל המיילים האחרים ותתקיים ישיבה עמם באשר למיילים שלטענתם חסויים. יאח”ה
29.7.16 עזרה משפטית גרנזי
(בקשה יוצאת)
רשויות גרנזי שלחו מכתב בו ביקשו לקבל התחייבות ממדינת ישראל שלא להשתמש בחומרים שיתקבלו מהם לעניין חשודים אחרים שלא נרשמו בבקשה. המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה
1.8.16 הסכם עד מדינה הוכנה טיוטת הסכם – גור פינקלשטיין והועברה לעיון הפרקליטות והערותיה. יאח”ה
1.8.16 עזרה משפטית גרנזי
(בקשה יוצאת)
התקבלה בקשת גרנזי במענה לבקשה לעזרה משפטית שלנו, לפיה נתחייב, שלא להעביר את המידע, שיתקבל מהם, לצד ג’ ללא ידעתם ואישורם. אישרנו למחלקה הבינלאומית להתחייב בפניהם. יאח”ה
4.8.16 חיסיון עו”ד-לקוח מכתב פנייה מעו”ד טל שפירא ועו”ד נבות תל-צור, ב”כ גל הירש, ליעל הראל מיאח”ה בעניין חיסיונות.
7.8.16 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה יוצאת)
נציג המשטרה עומד בקשר עם העמיתים בגיאורגיה בעניין הפגישה המבוקשת בגיאורגיה, ראש הצוות החוקר וסגניתו בחופשה, ולכן לא ניתן עדיין לקבוע תאריך לפגישה. יאח”ה
7.8.16 חיסיון עו”ד-לקוח המחשב של גל הירש: במסגרת ההסכמה עם עורכי דינו של הירש, לפיה בשלב ראשון יועברו לנו שמות וכתובות מייל של עוה”ד, שלטענתם התכתובות של הירש עמם חסויות, התקבלה ממשרד עו”ד נבות תל צור רשימה של 25 שמות וכתובות מייל של עו”ד, בהם גם גור פינקלשטיין ועו”ד ממשרדו (עו”ד שנרך, עו”ד עידו לשם), התכתבויות עם משרד עוה”ד BCL הלונדוני, אשר ייצג את קזראשוילי בהליכי ההסגרה בבריטניה, התכתבויות עם עו”ד מאיה שכנאי, אשתו של עודד שכנאי ועוד ועוד. יאח”ה
8.8.16 עזרה משפטית גרנזי
(בקשה יוצאת)
בהמשך לבקשת הרשויות בגרנזי מיום 29.7.16, יצחק בלום מהמחלקה הבינלאומית שלח לרשויות גרנזי התחייבות שלא להשתמש בחומרים שיתקבלו מהם לעניין חשודים אחרים שלא נרשמו בבקשה, וזאת בהמשך לבקשת הרשויות מיום 29.7.16. המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה
8.8.16 חיסיון עו”ד-לקוח התכתבות עם עורכי הדין של גל הירש לגבי טענת חיסיון ומיון חומרי המחשב. יאח”ה
8.8.16 מסמכים/בדיקות התקבלו מבנק דיסקונט מסמכי פתיחת החשבון של גירווד יאח”ה
9.8.16 מסמכים/בדיקות הוכן צו לויזה לבדיקת זהות המשתמש בכרטיס בחשבון הבנק של פארסלי בדיסקונט. אותרו 4 תשלומים ע”ס 125,000 ₪ כ”א לבני משפחת בכר, שהואשמו ביחד עם גור פינקלשטיין נבדק עם הפרקליטים מפמת”א שניהלו את התיק, וככל הנראה מדובר בתשלומים עסקיים לגיטימיים. ייבדק מחר בפרקליטות. יאח”ה
10.8.16 מסמכים/בדיקות הוצא צו המצאת מסמכים לויזה שהונפקה לחשבונות גירווד ופארסלי בבנק דיסקונט. בדיקת החומר הנוגע למשפטו של גור פינקלשטיין בפמת”א באשר לתשלומים שהועברו מחשבון הבנק שלו לחשבונותיהם של בני משפחת בדר. אותרו האסמכתאות להעברת הסך של 500,000 ₪ ע”י בני משפחת באכר לגור פינקלשטיין ביולי 2010 עבור השקעת נדל”ן ואותר מסמך מתאריך 31.10.2011 חתום על ידי בני משפחת באכר מופנה לגור פינקלשטיין בו הם מבקשים את החזר הכסף בגין השקעתם. הפרקליט שטיפל בתיק זכר שעורך דינם ביקש אישור הפרקליטות להחתים אותם על המסמך בעודם במעצר. יאח”ה
10.8.16 מסמכים/בדיקות רישום מסמכים בתיק. יאח”ה
11.8.16 מסמכים/בדיקות נמסר לחברת ויזה צו להמצאת מסמכים הקשורים לכרטיסי אשראי שהונפקו לחשבונות גירווד ופארסלי בבנק דיסקונט. יאח”ה
14.8.16 הסכם עד מדינה התקבל אישור פ.מ. להסכם עם גור פינקלשטיין, התבצעה פנייה לפרקליטות בבקשה לרכז את הערותיהם של פ.מ, המשנה לפ.מ ופרקליטת המחוז, במידה והיו להם הערות. יאח”ה
16.8.16 הסכם עד מדינה התקבלו מהפרקליטות הערותיהם הסופיות להסכם. ההסכם הועבר לחטיבת החקירות. תואמה פגישה לחתימה על ההסכם ליום א’ 21.8 שעה 08:00. יאח”ה
21.8.16 עזרה משפטית איסוף וריכוז החומר המבוקש בבקשה לעזרה משפטית, הכנת צווים לרשויות המקרקעין בהתאם למבוקש בבקשה לעזרה משפטית מס’ 2. יאח”ה
23.8.16 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה יוצאת)
עדכון בקשה לגיאורגיה לקבלת פרטי 13 חשבונות בנק של המעורבים, התבקשה מרשות המיסים הערכת שווי שומה בעניין גור פינקלשטיין יאח”ה
24.8.16 עזרה משפטית שוויץ
(בקשה יוצאת)
הוכן עדכון לבקשה לעזרה משפטית משוויץ לקבלת פרטי 9 חשבונות בנק של מעורבים שונים מ – UBP, בהתאם לסוויפטים שקיבלנו מבנק דיסקונט (לרבות גל הירש, עודד שכנאי, אדם יניב, מישקה בנימיני ונירטל) יאח”ה
29.8.16 מסמכים/בדיקות צילום והכנת החומר המבוקש בקשה השלישית: חשבונות הנאמנות שהחזיק גור פינקלשטיין  עבור חברת פארסלי ועבור משרדו. יאח”ה
31.8.16 מסמכים/בדיקות התקבל חומר מבנק המזרחי ומלשכת רישום המקרקעין. יאח”ה
1.9.16 מסמכים/בדיקות התקבל חומר מבל”ל יאח”ה
4.9.16 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה יוצאת)
התקבל מייל מחוליית עזרה משפטית, לפיו הנציג מסר, שטרם התקבל אישור סופי לנסיעה לגיאורגיה, ושהוא חש בהתחמקות מצד הגיאורגים, אך הוא אמור לשוחח עמם מחר שוב. יאח”ה
8.9.16 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה יוצאת)
לבקשת החוליה לעזרה משפטית, הועברו לחוליה 2 אפשרויות של תאריכים נוחים לנו ולפרקליטות למפגש: 6.11-10.11 ו – 20.11-24.11. יאח”ה
12.9.16 הסכם עד מדינה חתימה על הסכם עד מדינה עם גור.
13.9.16 הסכם עד מדינה חתימת הסכם עם גור פינקלשטיין יאח”ה
14.9.16 הסכם עד מדינה הוצא צו איסור פרסום – גור פינקלשטיין יאח”ה
27.9.16 גביית עדות גביית הודעה נוספת מגור פינקלשטיין, התקיימה שיחה מפוקחת שלו לבנק בשוויץ בבקשה לקבל פרטים על כרטיסי אשראי מהעבר. פקידת הבנק מסרה שלא איתרה כרטיס על שמו. יאח”ה
6.10.16 גביית עדות גביית הודעה מגור פינקלשטיין יאח”ה
10.10.16 גביית עדות נגבתה הודעת גור פינקלשטיין יאח”ה
16.10.16 מסמכים/בדיקות בוצע חיפוש בחומרי ארכיב של גור פינקלשטיין יאח”ה
30.10.16 גביית עדות גביית הודעה באסותא בעניין תשלום גירווד לטובת בדיקות דם ו-mri של קזרשווילי ואשתו ונוספים יאח”ה
3.11.16 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה יוצאת)
המחלקה הבינלאומית שולחת בקשה לעזרה משפטית לגיאורגיה (במייל, וביום 6.11.16 בדואר). בקשה יוצאת לעזרה משפטית לגיאורגיה.
לא נתקבלה עד עתה תגובה מגיאורגיה.
המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה
3.11.16 מסמכים/בדיקות הוצא ובוצע צו המצאת מסמכים למלון דיוויד אינטרקונטיננטל בו השתכן שר ההגנה הגאורגי.  ההזמנה על שם גל הירש מחברת דיפנסיב שילד ל-4 חדרים. יאח”ה
6.11.16 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה יוצאת)
נשלחה בקשה לחיקור דין לגיאורגיה על ידי המחלקה הבינלאומית. יאח”ה
6.11.16 חיסיון עו”ד-לקוח טיפול בנוגע לחיסיון מחשב גל הירש מול עורך דינו, טל שפירא. יאח”ה
6.11.16 עזרה משפטית שוויץ
(בקשה יוצאת)
הועברה בקשה למחלקה הבינלאומית לקבל עדכון לגבי התקדמות הכנת חיקור הדין לשוויץ. יאח”ה
13.11.16 ישיבת עבודה ישיבת סטטוס ר’ יאח”ה עם צוות החקירה לקידום התיק. יאח”ה
16.11.16 מסמכים/בדיקות הוצא צו המצאת מסמכים לחברת ירקון טורס בע”מ לצורך קבלת נתונים על הזמנת מלון על ידי שוטה קזרשוילי ב- 2008 יאח”ה
22.11.16 גביית עדות נגבתה הודעת ממנהל החשבונות בסוכנות הנסיעות ירקון טורס בעניין הזמנות של דיפנסיב ע”ש קזראשוילי יאח”ה
24.11.16 ישיבה התקיימה פגישה עם גור פינקלשטיין. יאח”ה
27.11.16 ישיבת עבודה ישיבה עם יצחק בלום – קבלת עדכון לגבי חיקורי הדין: חיקור הדין בשוויץ – טיוטה תועבר לעמית השוויצרי בשבוע הבא וכן בלום ישוחח על כך עם העמית השוויצרי בכנס בפריז בתחילת דצמבר.  חיקור הדין בגיאורגיה – טרם נתקבלה תשובה. בלום ישוחח על כך עם העמית הגיאורגי במידה ויגיע לכנס בפריז. חקירת קזראשווילי – בלום יבדוק האם יש צו מעצר בינלאומי עומד ותלוי כנגדו. כמו כן, הציע לפנות לעוה”ד שלו לבחון אפשרות שיגיע ארצה לחקירה ובמידה ולא יגיע לבקש סיוע משפטי לחקירתו באנגליה. יאח”ה
1.12.16 מידע רשלה”ה כתבה מרשל”ה לגבי חברת טמפלטון, חברת גירווד, חברת ארטיסטי, עודד שכנאי, יניב אדם, מישקה בנימיני.
1.12.16 מסמכים/בדיקות הוצא צו המצאת מסמכים לבנק דיסקונט, הצו נמסר לבנק יאח”ה
5.12.16 עזרה משפטית שוויץ
(בקשה יוצאת)
העברת פרטים משלימים לפרקליטות לצורך השלמת הבקשה לחיקור דין בשוויץ. יאח”ה
7.12.16 חיסיון עו”ד-לקוח ישיבה עם עו”ד טל שפירא המייצג את גל הירש בנוגע לחומרים חסויים בתיק. סוכם כי עו”ד שפירא יעבור על מיילים שהוחלפו בין הירש לעורכי דינו ויסנן מתוכם אילו מיילים חסויים ואילו לא. יאח”ה
7.12.16 מסמכים/בדיקות בדיקה מול קב”ט לאומי כארד לגבי כרטיס האשראי הישראלי ששימש לתשלום עבור לינה במלון דיוויד אינטרקונטיננטל – עלה שבעל הכרטיס הוא עודד שכנאי. יאח”ה
19.12.16 מסמכים/בדיקות בוצע חיפוש בארכיביון ובבית הוריו של גור פינקלשטיין בנוכחותו. יאח”ה
25.12.16 עזרה משפטית גרנזי
(בקשה יוצאת)
נכתבה בקשה לעזרה משפטית לגרנזי. יאח”ה
25.12.16 מסמכים/בדיקות הועתקו חומרי מחשב של גור פינקלשטיין מעו”ד עידו לשם. יאח”ה
תחילת 2017 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה יוצאת)
בראשית 2017 התקיימה פגישה בגיאורגיה ונמשכה חליפת מסמכים בין הצדדים.
קזרשוילי זוכה בגיאורגיה.
16.1.17 גביית עדות גביית עדות מעו”ד רם יולוס. רשות המסים
16.1.17 חיסיון עו”ד-לקוח רשות המסים תפסו מסמכים לפי סעיף 43 לפסד”פ ממשרד עו”ד יולוס אלישע גולדשטיין בעניין עודד שכנאי וגל הירש + הפקדת מסמכים בבית משפט שנתפסו במשרד עו”ד יולוס אלישע ונטענה לגביהם טענת חיסיון עו”ד-לקוח. רשות המסים
16.1.17 גביית עדות נגבתה הודעת עו”ד רם יולוס לגבי טענת עודד שכנאי כי קיבל חוו”ד מעו”ד יולוס בנושא המס יאח”ה
18.1.17 מסמכים/בדיקות בדיקת מכשיר הטלפון של מישקה בנימיני יאח”ה
23.1.17 ישיבה מפגש מבוקר בין גור פינקלשטיין ועודד שכנאי: עודד סרב לשוחח עמו, שיחת טלפון עם מלון דיוויד אינטרקונטיננטל לאיתור ארוח הגיאורגים על ידי דיפנסיב יאח”ה
26.1.17 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה נכנסת)
דוא”ל ששלחה יונינה מהחוליה לעזרה משפטית ליניב שמול מיאח”ה ובו שאלות לגבי ביצוע הבקשה השנייה. מת”ם
1.2.17 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה נכנסת)
מכתב לגבי תוצרים חלקיים שנשלחו לגיאורגים במענה לבקשה השנייה. מת”ם
1.2.17 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה נכנסת)
הוצא צו בבית משפט להעברת המסמכים לגיאורגיה במסגרת חיקור הדין. יאח”ה
7.2.17 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה נכנסת)
הועברו לידי הרשויות בגיאורגיה חומרי חקירה שנאספו במסגרת בקשתם לעזרה משפטית שמספרה 7/15. נותרו רק פעולות חקירה שהרשויות בגיאורגיה ביקשו לבצע ולא בוצעו. נותרו רק פעולות חקירה שהרשויות בגיאורגיה ביקשו לבצע ולא בוצעו.
7.2.17 – 8.2.17 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה יוצאת)
התקיימו פגישות בגיאורגיה עם רשויות האכיפה שם במטרה לקדם את הטיפול בתיק במהלכה סוכם שגיאורגיה תחל בביצוע בקשת חיקור הדין מטעם ישראל (שתוצריה חיוניים ביותר להשלמת החקירה בישראל), ביקשנו לקבל מהם חומרים שהתקבלו אצל הגיאורגים מבקשת סיוע שלהם בשוויץ. ביקשנו להתעדכן בסטטוס המשפט המתנהל בגיאורגיה בעניינו של קזראשווילי, והסכמנו עקרונית להעביר פרטי הדרכונים של האזרחים הגיאורגים אשר מומנו על ידי חברת גירווד בטיפול בבית החולים אסותא בתאריך 1.9.2009. הסכמנו להעביר חקירת עודד שכנאי במהלך חקירתו כחשוד בתיק הישראלי,  בה עולה, כי נמסר דיווח שקרי לבנק פורטיס בנוגע להעברת כספים ממשרד ההגנה הגיאורגי לחברת גירווד לפיו הכסף כאילו נבע מעמלה על תיווך בעסקת נדל”ן, כשבפועל נבע מהחוזה עם משרד ההגנה הגיאורגי.
הגיאורגים הביעו מורת רוח מכך שחיקור הדין מגיאורגיה לישראל בנושא גירווד טופל באיחור ניכר, וטענו שהם עובדים במרץ על ריכוז החומר המבוקש על ידינו.
יאח”ה
12.2.17 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה יוצאת)
מסמך שהתקבל מיאח”ה ובו תקציר ישיבות שנערכו בעניין הבקשות בתאריכים 7-8/2/17 מת”ם
13.2.17 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה נכנסת)
מייל ובו אישור מהגיאורגים על קבלת  מכתב התוצרים החלקיים. מת”ם
16.2.17 חיסיון עו”ד-לקוח דיון בבית משפט מחוזי בעניין חיסיון עו”ד לקוח לגבי מסמכים שנתפסו במשרד עו”ד יולוס. רשות המסים
16.2.17 חיסיון עו”ד-לקוח דיון בעניין טענת חיסיון עו”ד לקוח בעניין התפוסים של גל הירש ועודד שכנאי-בית המשפט המחוזי בת”א יאח”ה
21.2.17 גביית עדות גביית עדות אורי הולצמן. רשות המסים
21.2.17 גביית עדות נגבתה הודעת רו”ח אורי הולצמן, שותף במשרד רואי החשבון שהגיש את הדוחות עבור עודד שכנאי. יאח”ה
26.2.17 עזרה משפטית גרנזי
(בקשה יוצאת)
קבלת מסמכים שהתבקשו במסגרת הבקשה לעזרה משפטית מגרנזי.
27.2.17 עזרה משפטית גרנזי
(בקשה יוצאת)
הגיעו לידי המחלקה הבינלאומית חלק מהחומרים שנתקבלו כתוצרים במסגרת הבקשה לעזרה משפטית מרשויות גרנזי. המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה
27.2.17 כללי תגובה למשרד הביטחון בקשר לבדיקה שלהם בנושא חידוש הרישיון של גל הירש ועודד שכנאי ורישומם במרשם היצוא הביטחוני. יאח”ה
27.2.17 חיסיון עו”ד-לקוח דיון בבית משפט מחוזי בעניין חיסיון עו”ד לקוח לגבי מסמכים שנתפסו במשרד עו”ד יולוס רשות המסים
28.2.17 חיסיון עו”ד-לקוח דיון בבית משפט מחוזי בעניין חיסיון עו”ד לקוח לגבי מסמכים שנתפסו במשרד עו”ד יולוס רשות המסים
1.3.17 עזרה משפטית גרנזי
(בקשה יוצאת)
חומרים שהתקבלו כתוצרים במסגרת הבקשה לעזרה משפטית מרשויות גרנזי הועברו מהמחלקה הבינלאומית לידי היחידה החוקרת. מעיון בתכתובות מול יאח”ה מיום 24.4.17 – 25.4.17 עולה כי במסגרת התוצרים שהתקבלו מגרנזי, התקבלו (א) מסמכים מחשבון הבנק שנפתח שם לחברת גירווד; (ב) עדות חוקר במשטרת IPF המפרטת את פעולותיו לקבלת מסמכים שונים מבנק פורטיס בעניין חשבון גירווד; (ג) עדות קצין הדיווח בנוגע לאגף הלבנת ההון של חברת סטנהאם אשר יש לו גישה למסמכי החברה ומאשר כי המסמכים שהומצאו על ידו הופקו והתקבלו במהלך העסקים הרגיל וכי המציא אותם לשוטר בעניין גירווד, עודד שכנאי, גור פינקלשטיין ומיכאל בנימיני (לא היו להם חומרים הקשורים לגל הירש, דרור שכנאי, יניב אדם או דוד קזרשווילי); (ד) מיילים ממוענים לדירקטור בסטנהאם מיולי 2014 המפרטים את הקשרים של סטנהאם עם חברת גירווד ומפרט לגבי כל ההעברות הכספיות שנעשו ומה נטען לגבי כל אחת מהן. הוא מפרט כי שתי העברות כספיות דווחו על ידי חברת גירווד כהעברות שנעשו בטעות ולכן הכספים הועברו הלאה. בעקבות העברה אחת, שהיתה קשורה לעמלה לחברת דפנסיב שילד, והיתה קשורה לפעילות צבאית, החליטה סטנהאם להפסיק את מתן השירותים לחברת גירווד. לאור זאת סטנהאם העבירה דיווח  על פעילות חשודה של חברת גירווד ל- FIU. (ה) דפי חשבון של חברת גירווד. המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה
7.3.17 גביית עדות גביית עדות אלכס שפקין. רשות המסים
18.4.17 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה יוצאת)
העברת מכתב היחידה למת”מ בבקשה לקדם את ההליך בגיאורגיה. יאח”ה
24.4.17 עזרה משפטית גרנזי
(בקשה יוצאת)
עיון בחומר שהתקבל מגרנזי ולימודו. יאח”ה
30.4.17 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה יוצאת)
פנייה לחולית עזרה משפטית בבקשה לקבל עדכון  לגבי סטטוס הטיפול בבקשה לעזרה משפטית בגיאורגיה. התקבלה תשובתם, לפיה הנציג פנה לרפרנט הגיאורגי, אך זה בחופשה. יאח”ה
30.4.17 עזרה משפטית שוויץ
(בקשה יוצאת)
הכנת בקשה לחיקור דין מעודכנת לשוויץ. יאח”ה
30.4.17 ישיבת עבודה ישיבת ר’ יאח”ה וגורמי פרקליטות. יאח”ה
May-17 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה יוצאת)
המשטרה שלחה למחלקה הבינלאומית פניה להוצאת בקשה משלימה לעזרה משפטית מגיאורגיה. בסופו של דבר לא נשלחה לגיאורגיה בקשה משלימה. המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה
May-17 עזרה משפטית שוויץ
(בקשה יוצאת)
פנייה מעודכנת מהמשטרה למחלקה הבינלאומית בעניין בקשה לעזרה משפטית משוויץ. שיחה עם תום כהן – פרטים התחדדו + בקשה יותר ממוקדת (הועברו טיוטות שלהם, שיספרו מה מפריע להם וכו’) המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה
8.5.17 מסמכים/בדיקות איתור והעתקת  מסמכים רלוונטיים בגיאורגית מתוך הטלפון של מישקה בנימיני במחלק מיצוי ראיות לצורך העברתם לתרגום. יאח”ה
10.5.17 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה יוצאת)
התקבל עדכון מחולית עזרה משפטית, לפיה הנציג עידכן שהרפרנט הגיאורגי לא משתף פעולה. הוא היה בחופשה, ומאז הוא לא משיב למכתבים או לטלפונים של הנציג. הנציג שוחח עם מזכירתו בתחילת השבוע והיא הבטיחה שהוא יחזור אליו תוך כמה ימים. יאח”ה
15.5.17 ניירות עבודה רשות המסים ריכזו ממצאים ועבדו על טיוטת דוח גמר חקר בעניין יניב אדם
16.5.17 ניירות עבודה רשות המסים ריכזו ממצאים ועבדו על טיוטת דוח גמר חקר בעניין מיכאל בנימיני
23.5.17 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה יוצאת)
בהעדר הענות מטעם הגיאורגים, התקבל עדכון נציג משטרת ישראל ברומניה, לפיו שוחח עם ראש קש”ח בפרקליטות הגאורגית, שהתנצל על העיכוב במענה לבקשתנו, אמר, שהם פועלים לאיסוף החומר שביקשנו בהמשך לפגישתנו עם גורמי האכיפה בגיאורגיה, ויעקוב אחר סטטוס הטיפול. כן אמר, שהעמיתים הגאורגים ישמחו להגיע לישראל להמשך דיונים והחלפת חומרים ובימים הקרובים יעביר לו תאריכים רלוונטים. הבענו הסכמתנו לבקשתם.
הועברה בקשה משלימה לגיאורגיה בהקשר לנושא הבדיקות הרפואיות שמומנו לקזראשוילי ומקורביו באסותא.
יאח”ה
Jun-17 עזרה משפטית שוויץ
(בקשה יוצאת)
נשלחו הבהרות מהמשטרה למחלקה הבינלאומית, בהמשך לשאלות שהועלו ע”י עו”ד תום כהן מהמחלקה הבינלאומית. המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה
11.6.17 ישיבת עבודה ישיבת סטטוס ר’ יאח”ה לקראת פעילות מתוכננת בתאריך 22.6.2017 יאח”ה
19.6.17 ניירות עבודה ריכוז כל ההעברות הכספים והאסמכתאות שהתקבלו מבנק דיסקונט. רשות המסים
20.6.17 גביית עדות חקירה באזהרה של גור פינקלשטיין. רשות המסים
20.6.17 גביית עדות נגבתה הודעת גור פינקלשטיין יאח”ה
21.6.17 גביית עדות גביית הודעת אייל צור, מנכ”ל הרוניס יאח”ה
22.6.17 גביית עדות חקירה באזהרה של גור פינקלשטיין. רשות המסים
22.6.17 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה נכנסת)
ביצוע חיקור דין נכנס מגיאורגיה-נכסי משפ’ קזראשווילי: נגבו הודעות דוד ממן, אמנון טביבי, נגבתה הודעה נוספת מגור פינקלשטיין יאח”ה
25.6.17 גביית עדות רשות המסים חקרו באזהרה את גל הירש + חקרו באזהרה את ניר שאול + חקרו באזהרה את מיכאל בנימיני + חקרו באזהרה את מעיין גבע + גבו עדות מעו”ד דרור ברוטפלד + חקרו באזהרה את יוסי לירן + חקרו באזהרה את עודד שכנאי + חקרו באזהרה את יניב אדם + עימות בין גור פינקלשטיין ליניב אדם + עימות בין גור פינקלשטיין למיכאל בנימיני + עימות בין גור פינקלשטיין לגל הירש + עימות בין גור פינקלשטיין לעודד שכנאי (כלול בחקירה באזהרה) רשות המסים
25.6.17 מסמכים/בדיקות רשות המסים ביצעו חיפוש בבית מגורים של ניר שאול + במשרדי חברת נירטל + בבית מגורים יניב אדם + במשרדי חברת דיפנסיב שילד אחזקות 2008. רשות המסים
25.6.17 גביית עדות גביית הודעת גל הירש באזהרה. במהלך הודעתו התבקש להמציא מסמכי חשבונות בנק זרים תוך שבוע ממועד החקירה.
עימות בין גור פינקלשטיין לגל הירש
חקירת יוסי לירן על ידי רשות המיסים
חקירת יניב אדם באזהרה. התבקש להמציא דפי חשבון עו”ש של חשבונותיו בשוויץ הפרטיים ושל חברת לאור. סרב לעשות זאת.
עימות בין גור פינקלשטיין ליניב אדם
חקירת עודד שכנאי באזהרה. התבקש להמציא דפי חשבון של חשבונותיו בשוויץ.
עימות בין עודד שכנאי וגור פינקלשטיין.
יאח”ה
25.6.17 מסמכים/בדיקות חיפוש בביתו של ניר שאול, בעליה של חברת נירטל. יאח”ה
26.6.17 גביית עדות חקירה באזהרה של תומר אורבך. רשות המסים
26.6.17 גביית עדות נגבתה באזהרה הודעת תומר אורבך, סמנכ”ל שיווק ומכירות של חברת דפנסיב שילד בע”מ. התבקש להמציא את דפי החשבון של חברת לקסמור מפתיחת החשבון ועד תום הפעילות ואת דפי החשבון של חשבונותיו בגיאורגיה. יאח”ה
27.6.17 שיתוף פעולה הירש התקבל מכתב ב”כ של גל הירש לצוות החקירה, לפיו אין בכוונת גל הירש, בעצת עורך דינו, להיעתר לדרישת המשטרה להמצאת החומרים.
גביית הודעת מנחם פז הבעלים של חברת הבניה “צמרות על בע”מ”.
יאח”ה
28.6.17 גביית עדות חקירה באזהרה של דרור שכנאי. רשות המסים
28.6.17 גביית עדות חקירת דרור שכנאי (אביו של עודד) באזהרה. יאח”ה
29.6.17 גביית עדות נגבו הודעות אלון שביט, סמנכ”ל פיתוח בחברת סימיגון ואייל צור- בעלים של חברת הרוניס. יאח”ה
Jul-17 עזרה משפטית אנגליה
(בקשה יוצאת)
פנייה מהמשטרה למחלקה הבינלאומית בעניין הצורך בבקשה לעזרה משפטית מאנגליה. הבקשה לעזרה משפטית לאנגליה לצורך תשאול קזרשוילי – הושהתה על ידי המשטרה ולא נשלחה. המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה
Jul-17 עזרה משפטית שוויץ
(בקשה יוצאת)
במהלך חודש יולי 2017 התנהלה תכתובת בין יצחק בלום לגורמים במשטרה בעניין הבהרות המתייחסות לכתיבת הבקשה לעזרה משפטית משוויץ. המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה
6.7.17 מסמכים/בדיקות קבלת תיק השומה של הירש ג’ודית ו/או יורשי יצחק ז”ל. רשות המסים
17.7.17 חיסיון עו”ד-לקוח רשות המסים משכו חומר שנטען לגביו חיסיון עו”ד-לקוח לגבי מסמכים שנתפסו במשרד עו”ד דרור ברוטפלד לאחר הסכמה בין הצדדים. רשות המסים
18.7.17 – 8.8.17 עזרה משפטית שוויץ
(בקשה יוצאת)
תכתובות פנימיות שונות בעניין אופן נוסח הבקשה לעזרה משפטית לשוויץ.
19.7.17 מסמכים/בדיקות לבקשת המשטרה, תומר אורבך העביר בפקס דפי חשבון שלו מבנק UBP  שוויץ ודפי  חשבונותיו בבנק TBC  גיאורגיה יאח”ה
22.7.17 מסמכים/בדיקות קבלת מיילים מרו”ח חיים יוחאי ממשרד רו”ח יהודה ארליך ובהם קבצים אחידים של חברת די ג’י אג’יליטי לשנים 2008 עד 2012 רשות המסים
22.7.17 מסמכים/בדיקות התקיימה שיחת טלפון עם עודד שכנאי בה התבקש שוב להמציא פלטי חשבונות בנק זרים לצוות החקירה. יאח”ה
23.7.17 מסמכים/בדיקות שיחה עם יניב אדם בה התבקש שוב להמציא את פלטי חשבונות הבנק של חשבונותיו הזרים. יאח”ה
24.7.17 חיסיון עו”ד-לקוח מיון חומר שנתפס במשרד עו”ד דרור ברוטפלד ונטען לגביו חיסיון עו”ד לקוח – המיון נערך במשרדי פקיד שומה חקירות תל-אביב על ידי עו”ד טל שפירא. רשות המסים
25.7.17 מסמכים/בדיקות התקבלה הודעת ווטסאפ מעודד שכנאי, לפיה חומרי הבנק הזרים אינם בידו ואין לו כל רצון לצאת מגדרו ולחפש אותם מעבר לים. יאח”ה
14.8.17 עזרה משפטית שוויץ
(בקשה יוצאת)
המחלקה הבינלאומית שלחה בקשה לעזרה משפטית לשוויץ (במייל, ונשלחה בדואר ביום 28.9.17). יצוין כי הובהר לנו על ידי המחלקה הבינלאומית כי היו תכתובות רציפות רבות עם הגורמים בשוויץ בקשר לבקשה לעזרה משפטית (לרבות בשלב הכנת טיוטות הבקשה), וזאת לצורך הבנה של ההבהרות הנדרשות, חידודים (היה חשוב בין היתר לנוכח המורכבות שבשוויץ שם נעשה יידוע של בעל חשבון לגביו מוגשת בקשה לקבלת מידע וישנה מעורבות של עוה”ד שלו). המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה
27.8.17 חיסיון עו”ד-לקוח עו”ד טל שפירא, ב”כ גל הירש, שלח ליוני דוד, ספ”ש חקירות תל-אביב, במייל טבלה המרכזת את התייחסות הירש למסמכים לגביהם הוא מבקש להעלות טענת חיסיון עו”ד-לקוח עם עו”ד ברוטפלד ועו”ד נוספים ממשרדו. לדבריו, הטבלה ששלח ממפה את כלל המסמכים המרוכזים בקרגל שסומן כ”חסוי” על ידם. באותו מייל, הוסיף טל כי ברצונו לעדכן את בית המשפט בהליך מיון החומר שנעשה מול היחידה החוקרת ולהפנות את בית המשפט לעובדה כי לכאורה חלק מהחומר שנתפס קשור לייעוץ משפטי שניתן על ידי עו”ד ברוטפלד למר עודד שכנאי ולחברות הקשורות אליו, אשר אינם מיוצגים על ידי טל, ואשר לכאורה עשוי להקים לעודד שכנאי טענה של חיסיון עו”ד-לקוח אף מטעמו.
30.8.17 זיכוי קזראשוילי בבית המשפט בגיאורגיה זיכוי קזראשוילי בבית המשפט בגיאורגיה נתון זה נלקח ממכתב ב”כ של גל הירש גיורא אדרת וטל שפירא מתאריך 19.8.2018. יאח”ה
3.9.17 חיסיון עו”ד-לקוח במייל מיום 3.9.17, יוני דוד, סג”פ חקירות תל-אביב, עדכן כי שוחח עם עו”ד טל שפירא, ב”כ גל הירש, לגבי החומרים שנתפסו אצל עו”ד ברוטפלד, לגביהם הוא טוען לחיסיון עו”ד-לקוח. לדבריו, טל מסר לו שמבין 4 קרגלים, קרגל אחד חסוי מבחינתו, ולגבי שלושה קרגלים נוספים הוא לא טוען טענות חיסיון אך מאחר ומדובר במסמכים של עודד שכנאי חל עליהם חיסיון כיוון שמדובר בהתכתבויות עם עו”ד.
יוני דוד עדכן כי בעקבות כך, הוא פנה לעודד שכנאי ושאל אותו האם הוא מוותר על חיסיון עו”ד-לקוח מול עו”ד ברוטפלד ועודד הפנה אותו לעו”ד ז’ק חן.
עו”ד ז’ק חן ביקש לעבור על החומרים על מנת לדעת אם מדובר בחומר עליו חל חיסיון עו”ד-לקוח.
4.9.17 חיסיון עו”ד-לקוח עו”ד טל שפירא, ב”כ גל הירש, שלח ליוני דוד, ספ”ש חקירות תל-אביב, מייל ובו כתב לו: “בהמשך לשיחתך הטלפונית עם עו”ד ז’ק חן, ולבקשתך, הריני לאשר בשם מרשי מר גל הירש, כי אין למרשי התנגדות שעורך דינו של עודד שכנאי, מר ז’ק חן, יעיין בחומרים שנתפסו אצל עו”ד ברוטפלד וקשורים לעודד שכנאי או לחברות הקשורות אליו.”.
באותו היום, שלח אליו גם ז’ק חן מייל שבו כתב לו כי הוא מצפה שיודיע לו מתי יוכל להגיע לעיין במסמכים.
10.9.17 הסכם עד מדינה הסכם עד מדינה עם יוסי לירן. יאח”ה
11.9.17 גביית עדות חקירה באזהרה של יוסי לירן. רשות המסים
11.9.17 גביית עדות גביית הודעת יוסי לירן והוצאת צו איסור פרסום. יאח”ה
25.9.17 מסמכים/בדיקות קבלת מסמכים ממוחשבים של תיק חברה מרשם החברות של חברת די אס קפיטל + תיק חברה מרשם החברות של חברת סופת ברקים. רשות המסים
26.9.17 חיסיון עו”ד-לקוח מיון חומר שנתפס במשרד עו”ד דרור ברוטפלד ונטען עליו חיסיון עו”ד לקוח – המיון נערך במשרדי פקיד שומה חקירות תל-אביב על ידי עו”ד ז’ק חן ועו”ד דורי גרוסמן. רשות המסים
28.9.17 מסמכים/בדיקות קבלת מיילים ממאיר דולב ממשרד רו”ח רוזנבלום הולצמן ובהם קבצים אחידים של חברת די אס קפיטל לשנים 2007 עד 2009. רשות המסים
2.10.17 עזרה משפטית אנגליה
(בקשה יוצאת)
טיוטת הבקשה לעזרה משפטית לאנגליה הוכנה והועברה לגורמים הרלוונטיים בפרקליטות ובמשטרה במייל. במייל נשלחה טיוטה של הבקשה לעזרה משפטית לאנגליה הכוללת בין היתר בקשה לחקור את קזרשווילי.
10.10.17 חיסיון עו”ד-לקוח מייל מעו”ד טל שפירא, ב”כ גל הירש, למיסוי וכלכלה ולספ”ג חקירות תל-אביב, במסגרתו שלח את קובץ האקסל הממפה את המסמכים שנתפסו אצל עו”ד ברוטפלד ולגביהם נטען חיסיון עו”ד-לקוח. ביקש לקבל את התייחסותנו לקובץ.
יצוין כי הקובץ שנשלח כלל תיאור מאוד כללי של המסמכים, וללא מספיק פרטים שיאפשרו להכריע בטענת החיסיון.
1.11.17 עזרה משפטית גרנזי
(בקשה יוצאת)
המשטרה העבירה למחלקה הבינלאומית פנייה להשלמת ביצוע הבקשה לעזרה משפטית לגרנזי, שכללה בקשה לביצוע מספר חקירות בגרנזי. המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה
8.11.17 עזרה משפטית אנגליה
(בקשה יוצאת)
התקבל מייל מהמשטרה בו הם מבקשים כי המחלקה הבינלאומית תקפיא את ביצוע הבקשה לעזרה משפטית. הבקשה לעזרה משפטית לאנגליה לצורך תשאול קזרשוילי – הושהתה על ידי המשטרה ולא נשלחה. המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה
8.11.17 מסמכים/בדיקות קבלת תיק שומה של אורבך תומר + הזמנת דוחות לשנת 2010 של אורבך תומר. רשות המסים
8.11.17 ניירות עבודה רשות המסים עבדו על ריכוז סיכום ממצאים ועל טיוטת דוח גמר חקר בעניין עודד שכנאי. רשות המסים
8.11.17 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה נכנסת)
מסמך שהכינה ר’ החוליה לעזרה משפטית רפ”ק חן אליהו עבור ר’ מת”מ ורמ”ד אינטרפול והפעלה חו”ל לגבי סטטוס ביצוע חיקור הדין – דיפנסיב שילד (גל הירש). מת”ם
14.11.17 חיסיון עו”ד-לקוח בהמשך להתכתבויות ושיחות קודמות של החקירות ושלנו (מיסוי וכלכלה) עם עו”ד טל שפירא, ב”כ גל הירש, בעניין הטענה לחיסיון עו”ד-לקוח, שהועלתה בהקשר לחומרים שנתפסו אצל עו”ד דרור ברוטפלד, ובהמשך לבקשתנו לקבל רשימה הכוללת תיאור מפורט יותר של המסמכים על מנת שניתן יהיה להציג את עמדתנו ביחס לכל אחד מהם, ביום 14.11.17 עו”ד טל שפירא שלח מייל הכולל רשימה של המסמכים השנויים במחלוקת נכון למועד שליחת המייל, וביקש לקבל את עמדתנו ביחס למסמכים. בין היתר ציין במייל כי מבין 6 קרגלים עם חומר חקירה שנתפסו במשרדו של עו”ד דרור ברוטפלד, 4 קרגלים כוללים חומר גלוי; קרגל נוסף כולל חומרים חסויים שבשלב זה אינם שנויים במחלוקת, וקרגל נוסף הכולל חומרים חסויים שבמחלוקת (מסמכים אלו הם המפורטים בקובץ האקסל שצירף למייל).
15.11.17 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה נכנסת)
דוא”ל מר’ החוליה לעז”מ רפ”ק חן אליהו לרמ”ד אינטרפול והפעלה חו”ל ובו מענה מרמ”פ ב’ חקירות יאח”ה (סנצ’ לילית טייבר) אודות סיום הטיפול בבקשה וכי החומרים יועברו למטא”ר עם מי שמגיע למטא”ר. מת”ם
16.11.17 עזרה משפטית גיאורגיה
(בקשה נכנסת)
נלווה להנהלת בימ”ש למכתב סיום טיפול בבקשה השניה של הגיאורגים. מת”ם
20.11.17 חיסיון עו”ד-לקוח ביום 20.11.17 שוחחנו טלפונית אתי, טל וחופית (מיסוי וכלכלה) עם נעמה שמיר וניר מקלר בעניין רשימת החומרים השנויים במחלוקת, שנתפסו במשרד עו”ד ברוטפלד, ולגביהם העלה עו”ד שפירא מטעם גל הירש טענה לחיסיון עו”ד-לקוח (על פי הרשימה שנשלחה על ידי עו”ד שפירא ביום 14.11.17). זאת לצורך גיבוש עמדה לעניין המסמכים וצמצום המחלוקות לקראת הדיון הקבוע ליום 30.11.17, ובכלל זה לגבש עמדה ביחס למסמכים עליהם ניתן לוותר; המסמכים לגביהם אנו סבורים כי לא חל חיסיון; והמסמכים לגביהם אנו מסכימים שחל חיסיון.
21.11.17 – 22.11.17 חיסיון עו”ד-לקוח בהמשך לשיחתנו (מיסוי וכלכלה) עם החוקרים נעמה וניר מיום 20.11.17 לגבי החומרים שנתפסו במשרד עו”ד ברוטפלד והשנויים במחלוקת (טענת חיסיון עו”ד-לקוח), ולאחר שראינו ששאלה מרכזית לעניין הכרעה בטענת החיסיון היא מיהם כל הלקוחות של עוה”ד ברוטפלד (שהם בעלי החיסיון):
פ”ש חקירות ת”א עדכנו באותו היום כי החליטו לחקור את עו”ד דרור ברוטפלד על מנת לבדוק מולו אילו לקוחות רלוונטיים ייצג (לרבות חברות).
ביום 21.11.17 חופית (מיסוי וכלכלה) דיברה עם ניר מקלר מחקירות תל-אביב לצורך תיאום מועד הגעה למשרדיהם לצורך מעבר על החומרים הגלויים שנתפסו במשרד עו”ד ברוטפלד, ואשר שוחררו ע”י עו”ד שפירא לעיוננו. סוכם כי תגיע ביום 23.11.17.
כמו כן, לשאלה מתי בכוונתם לחקור את עו”ד ברוטפלד, עודכנה כי צפוי להיחקר באותו היום או למחרת היום. ביום 22.11.17 חופית דיברה עם ניר מקלר, שעדכן כי חקירת דרור ברוטפלד קבועה למחרת היום 23.11.17.
23.11.17 גביית עדות חוקר פ”ש חקירות ת”א חקר את עו”ד ברוטפלד (נדרש לבקשת פרקליטות מיסוי וכלכלה לצורך קבלת החלטות במיון החומרים לגביהם הועלו טענות חיסיון עו”ד-לקוח). רשות המסים + רישומים פרקליטות מיסוי וכלכלה
23.11.17 חיסיון עו”ד-לקוח ביום 23.11.17 חופית (מיסוי וכלכלה) הגיעה למשרדי פקיד שומה חקירות תל-אביב ועברה על החומר הגלוי – 4 קרגלים של חומרים שנתפסו במשרד עו”ד ברוטפלד, ואשר שוחררו לעיוננו.
26.11.17 חיסיון עו”ד-לקוח ביום 26.11.17 שלחנו (מיסוי וכלכלה) לעו”ד טל שפירא, ב”כ גל הירש, את עמדתנו ביחס לרשימה של המסמכים השנויים במחלוקת, שהעביר אלינו (לגביהם טען שחל חיסיון עו”ד-לקוח). לגבי חלק מהמסמכים כתבנו שאנחנו מוותרים עליהם בשלב זה; לגבי חלק כתבנו שאנו לא סבורים כי חל עליהם חסיון; ולגבי מרבית המסמכים – אנו מבקשים לדעת פרטים נוספים כדי לגבש עמדה (ובפרט ביקשנו לדעת מדוע מסמכים רבים הוגדרו על ידו כטיוטות, וכן ציינו כי לגבי מספר לא מבוטל של מסמכים לא ברור מי הלקוח של עוה”ד ברוטפלד אשר לגביו חל החיסיון).
26.11.17 חיסיון עו”ד-לקוח בהמשך למייל ששלחנו (מיסוי וכלכלה) לטל שפירא ביום 26.11.17 הכולל את עמדתנו ביחס לרשימת המסמכים השנויים במחלוקת בקשר לטענת חיסיון עו”ד-לקוח (אליו היו מכותבים גם נעמה שמיר מיאח”ה ויוני דוד מפ”ש חקירות תל-אביב), שלחנו לנעמה שמיר ויוני דוד מייל נוסף הכולל בקשה להכנת דוח סודי לקראת הדיון הקבוע בסוגיית חיסיון עו”ד-לקוח ליום 30.11.17, שיכלול את עיקרי החשדות – הן בחקירת המשטרה והן בחקירת מס הכנסה.
28.11.17 חיסיון עו”ד-לקוח ביום 28.11.17, עקב פעילות המתוכננת לחקירות בתקופה הקרובה, הגיש יוני דוד מחקירות מרכז בקשה בהסכמה לדחיית מועד הדיון הקבוע ליום 30.11.17 בעניין טענת הירש לחיסיון עו”ד-לקוח. באותו היום, קיבל בית המשפט המחוזי, כב’ הש’ נויטל, את הבקשה, והדיון הקבוע ליום 30.11.17 נדחה ליום 7.1.18 שעה 14:00.
4.12.17 חיסיון עו”ד-לקוח שלחנו (מיסוי וכלכלה) לעו”ד טל שפירא, ב”כ גל הירש, מייל תזכורת בבקשה לקבל את התייחסותו למייל ששלחנו אליו ביום 26.11.17, בו ביקשנו לקבל את עמדתו ביחס למסמכים השנויים במחלוקת בסוגיית חיסיון עו”ד-לקוח.
4.12.17 פנייה מב”כ גל הירש מכתב פנייה מעו”ד אדרת ושפירא, ב”כ הירש – בקשה להפסקת החקירה בעניין הירש לאור זיכוי קזרשווילי
6.12.17 חיסיון עו”ד-לקוח עו”ד טל שפירא, ב”כ גל הירש, יצר קשר טלפוני עם אתי וביקש לתאם פגישה בעניין המסמכים שבמחלוקת בסוגיית חיסיון עו”ד-לקוח.
9.12.17 מידע רשלה”ה בקשה לרשל”ה – מיכאל בנימיני יאח”ה
25.12.17 עזרה משפטית גיאורגיה ושויץ (בקשות יוצאות) ישיבה עם יצחק בלום בנוגע לחיקור דין הצפוי בגיאורגיה, ובנוגע לחיקור דין לשוויץ. יצחק אמר שהוא חושב, שללא חשיפת עד המדינה לא ניתן יהיה לקבל מהם חומרים רלוונטיים, שכן מבחינת שוויץ הבקשה לא מגלה בסיס מספיק לסיוע. יאח”ה
14.12.17, 17.12.17 חיסיון עו”ד-לקוח ביום 14.12.17 התקשרה חופית (מיסוי וכלכלה) לעו”ד טל שפירא, וביקשה לתאם עימו מועד לפגישה אצלנו לגבי המסמכים השנויים במחלוקת בסוגיית חיסיון עו”ד-לקוח. טל עדכן לגבי שני מועדים אפשריים בשבוע העוקב – 18.12.17 ו – 20.12.17. לאחר שחופית עדכנה את טל שיהיה אפשרי להיפגש ביום 18.12.17 בשעה 10:00, ביום 17.12.17 עדכן כי יוכל להיפגש למחרת 18.12.17 בשעה 11:30. חופית אישרה את מועד הפגישה.
כעבור כשעתיים, טל יצר קשר טלפוני עם אתי ועדכן כי עו”ד ז’ק חן, מייצגו של עודד שכנאי, ירצה להתייחס למסמכים, ולכן עדיף לדחות את הישיבה לאחר שעו”ד חן יעבור על החומרים בפקיד שומה חקירות. הפגישה נדחתה לצורך זה.
14.12.17 פנייה מב”כ גל הירש ביום 14.12.17 התקבל במשרדנו מכתב שנשלח אלינו מעו”ד גיורא אדרת, בשמם של עו”ד גיורא אדרת ועו”ד טל שפירא, עורכי דינו של גל הירש, הכולל מסמכים הנוגעים לזיכויו של דיוויד קזראשווילי בגיאורגיה. למסמכים צירפו את בקשתם לפיה יש לסיים את החקירה המתנהלת כנגד הירש.
24.12.17 חיסיון עו”ד-לקוח אתי יצרה קשר טלפוני עם עו”ד ז’ק כהן בעניין סוגיית חיסיון עו”ד-לקוח בקשר לחומרים שנתפסו אצל עו”ד ברוטפלד. עו”ד ז’ק השיב כי טרם עיינו במסמכים בפקיד שומה חקירות תל-אביב (על מנת להשיב לנו מדוע הם טוענים לחיסיון עו”ד-לקוח לגבי מספר מסמכים).
עדכנו אותם כי הדיון בבימ”ש בעניין סוגיית החיסיון קרב והם צריכים לעיין בחומר. ביקשנו שיפנה ליוני דוד מפקיד שומה חקירות ויתאם איתו מועד לצורך מעבר על החומרים ביום-יומיים הקרובים.
25.12.17 פנייה מב”כ גל הירש ביום 25.12.17 לשכת פ.מ. העבירו לפרקליטות מיסוי וכלכלה את מכתבם של עו”ד אדרת ושפירא, ב”כ גל הירש, מיום 4.12.17.
26.12.17 תביעה אזרחית גור פינקלשטיין גור פינקלשטיין הגיש לבית המשפט המחוזי מרכז תביעה אזרחית נגד המדינה, על נזקים, בהם נזקים נפשיים שנגרמו לו כתוצאה מההליך הפלילי שנוהל נגדו ותקופת מאסרו.
28.12.17 חיסיון עו”ד-לקוח ביום 28.12.18 תואם מול עו”ד טל שפירא מועד לישיבה בפרקליטות מיסוי וכלכלה בעניין המסמכים שבמחלוקת ונתפסו אצל ברוטפלד (טענת חיסיון עו”ד-לקוח), ליום 2.1.18 שעה 10:50. השיב כי יבדוק שמבחינת השעה עו”ד ז’ק יוכל להגיע לישיבה. ביום 31.12.17 חופית וידאה מול טל שפירא שהוא וז’ק אכן מגיעים לישיבה אצלנו – השיב בחיוב.
Jan-18 עזרה משפטית שוויץ
(בקשה יוצאת)
השוויצרים עדכנו את המחלקה הבינלאומית כי קיימות מספר בעיות בבקשה לעזרה משפטית שנשלחה אליהם ושלחו מכתב בעניין, אותו העביר יצחק בלום ליאח”ה. המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה
2.1.18 חיסיון עו”ד-לקוח ביום 2.1.18 התקיימה אצלנו בפרקליטות מיסוי וכלכלה, ישיבה עם עו”ד טל שפירא (מטעם גל הירש), עו”ד ז’ק חן ועו”ד נוספת מהמשרד (מטעם עודד שכנאי), בעניין המסמכים שנתפסו אצל עו”ד ברוטפלד ונותרו במחלוקת (לגביהן נטענה טענת חיסיון עו”ד-לקוח). עברנו על טבלת המסמכים וקיבלנו את עמדת עוה”ד והבהרותיהם לגבי המסמכים. (מדובר בטבלה שכללה את עמדתנו ביחס למסמכים + עמדתם ביחס למסמכים בקשר לשאלות ההבהרה שלנו). היו מסמכים שעו”ד שפירא הסכים להעביר לחומר הגלוי.
3.1.18 חיסיון עו”ד-לקוח במסגרת הישיבה בעניין המסמכים שבמחלוקת אשר נתפסו אצל עו”ד ברוטפלד (טענת חיסיון עו”ד לקוח) מיום 2.1.18, עו”ד ז’ק חן ביקש להוכיח לנו באמצעות ששת המסמכים הקשורים ללקוח שלו (עודד שכנאי) את סוגיית הייצוג של עודד ע”י עו”ד ברוטפלד בתקופה של המסמכים שבמחלוקת. בישיבה מיום 2.1.18 ז’ק חן טען שעו”ד דרור ברוטפלד ייצג את עודד הן בעניינים הפרטיים של עודד, והן מתוקף היותו נושא משרה בדיפנסיב, שהייתה לקוחה של עו”ד ברוטפלד.
עו”ד ז’ק חן דיבר עם דורי גרוסמן ממשרדו, והאחרון תיאם עם חופית (מיסוי וכלכלה) הגעה למשרדי פקיד שומה חקירות ת”א על מנת שיראה לה על סמך המסמכים שם, את טענת עוה”ד.
3.1.18 חיסיון עו”ד-לקוח ביום 3.1.18 שעה 12:15 נפגשתי עם עו”ד דורי גרוסמן במשרדי פקיד שומה חקירות תל-אביב.
עו”ד גרוסמן עבר על המסמכים (מה(1), מה(2), מח(13), ס(5), סד(27), סד(28)) ומסר פרטים כלליים לגבי תאריכי המסמכים, הצדדים למסמך – וזאת לצורך הוכחת טענת חיסיון עו”ד-לקוח.
4.1.18 חיסיון עו”ד-לקוח ביום 4.1.18 עו”ד טל שפירא שלח לנו (פרקליטות מיסוי וכלכלה) במייל את עמדתו ביחס למסמכים שציין כי יבדוק וישלח את עמדתו לגביהם, בהמשך לישיבה מיום 2.1.18. בהמשך למייל שלו שלחנו לו מספר מסמכים שביקשנו שישקול שוב את עמדתו בקשר אליהם. כמו כן טל שפירא שוחח עם אתי, והסכים לביטול מועד הדיון בנושא החסיונות שנקבע ליום 7.1.18 שעה 14:00, וזאת לנוכח הניסיון לייתר את הדיון ולהגיע להסכמות.
בהמשך היום, טל שפירא יצר קשר טלפוני עם חופית בהמשך למייל ששלחנו מאותו היום, ועדכן כי לגבי שני המסמכים בגרוזינית הטעונים תרגום (י(2)) ו- מח(16)), במהלך השבוע שלאחר מכן ינסה לתאם מול פקיד שומה חקירות לצורך מעבר על מסמכים אלו עם מתורגמן (ואז יוכל להחליט אם חל חיסיון או לא).
טל עדכן כי במהלך השבוע שלאחר מכן, כאשר הוא מגיע לפקיד השומה, הוא כבר יעביר את המסמכים לגביהם הסכים לוותר על טענת חיסיון, לקרגלים הכוללים את המסמכים הגלויים.
לעניין המסמכים שביקשנו במייל שישקול מחדש – לא מסכים, למעט מסמכים ס(9) ו – ס(10) שהסכים לבדוק שוב ולעדכן (ממתינים לתשובה), וזאת לאור הערת חופית שדיפנסיב לכאורה לא צד להסכם.
נכון להיום, אנו ממתינים לקבל מעו”ד שפירא את עמדתם המחודשת ביחס למסמכים בגיאורגית לאחר תירגום (י(2)) ו- מח(16)) וכן לגבי מסמכים ס(9) ו- ס(10).
4.1.18 חיסיון עו”ד-לקוח במייל ששלחה חופית מפרקליטות מיסוי וכלכלה לעו”ד ז’ק חן, במסגרתו ביקשנו את הסכמתו לביטול מועד הדיון הקבוע בעניין החיסיונות, ביקשה גם שישקול שוב עמדתו ביחס למסמך מה(1) וכן עדכנו בדבר כוונתנו לטעון בהמשך לאי תחולת חיסיון עו”ד-לקוח לגבי מסמכים מה(2) ו – ס(5). חופית יצרה קשר טלפוני עם עו”ד ז’ק חן על מנת לוודא שקיבל את המייל. ז’ק נתן הסכמתו לביטול מועד הדיון. כמו כן, ז’ק ציין כי המסמכים רק עוזרים לו ויעזרו לו בשימוע ככל שיתקיים. וכן עמד על כך שגם המסמכים שביקשנו שישקול שוב, לרבות המסמכים בין עודד וגור חוסים בחיסיון עו”ד לקוח. בכל זאת ביקשתי שישקול שוב מסמכים אלו ואמר שידבר עם הלקוח עודד שכנאי ויבדוק מולו. נכון להיום, אנו ממתינים מז’ק לעמדתם ביחס למסמכים הקשורים לעודד (מה(1), מה(2), ס(5)), לאחר התייעצות עם הלקוח.
4.1.18 חיסיון עו”ד-לקוח ביום 4.1.18 לאחר שחופית מפרקליטות מיסוי וכלכלה שוחחה עם יוני דוד מפקיד שומה חקירות מרכז ועדכנה אותו בקשר להסכמה של הצדדים לדחיית מועד הדיון בעניין המסמכים שנתפסו אצל עו”ד ברוטפלד, יוני דוד הגיש לבית המשפט בקשה לביטול מועד הדיון בהסכמת הצדדים. יוני דוד עדכן כי הבקשה הוגשה פיזית לבית המשפט. חופית עדכנה את עוה”ד טל שפירא ועו”ד ז’ק חן על כך שהוגשה הבקשה לבית המשפט.
7.1.18 חיסיון עו”ד-לקוח התקבלה החלטה בבקשה לביטול מועד הדיון בעניין חיסיון עו”ד-לקוח לגבי חומרים שנתפסו אצל עו”ד ברוטפלד, שנקבע לאותו היום, וזאת בהמשך לבקשה שהוגשה לבית המשפט בעניין ביום 4.1.18.
7.1.18
ו – 7.2.18
חיסיון עו”ד-לקוח ביום 7.1.18, ובהמשך לדברים שהעלה עו”ד טל שפירא בישיבה אצלנו (פרקליטות מיסוי וכלכלה) מיום 2.1.18 בעניין סוגיית חיסיון עו”ד-לקוח על מסמכים שנתפסו אצל עו”ד ברוטפלד, אתי שלחה ללילית מיאח”ה מייל ובו עדכנה אותה לגבי כך שטל שפירא פנה אלינו בקשר לטבלה המפרטת את רשימת המיילים של גל הירש לגביהם הוא טוען לחיסיון עו”ד-לקוח וביקש לצמצם עוד את התקופה הרלוונטית למיילים רק לשנים 2007 – 2008 ולכתוב פירוט רק לגבי מה שהוא יסווג כקשור לגיאורגיה, וכי הוא הבהיר כי ייתן פרשנות רחבה למה זה מייל שקשור לגיאורגיה.
ביום 7.2.18 אתי שלחה ללילית תזכורת בעניין זה.
8.1.18 – 11.1.18 חיסיון עו”ד-לקוח בהמשך למכתב עו”ד אדרת ושפירא, ב”כ הירש מיום 4.12.17, ביום 8.1.18 סוזנה (פרקליטות מיסוי וכלכלה) שלחה לללי רצין הצעת מענה של פרקליטות מיסוי וכלכלה על המכתב.
ביום 9.1.18 השיבה כי הנושא מצוי בטיפול גלעד קציר.
ביום 11.1.18 אבבה מקונן מלשכת פ.מ. שלח אלינו את התייחסות לשכת י.מ., לפיה יש לציין כי הפניה לי.מ. הועברה לטיפול פרקליטות המחוז.ביום 11.1.18 שלחנו מענה לעו”ד אדרת ושפירא, בהמשך לפנייתם מיום 4.12.17 (אשר התקבלה אצלנו ביום 14.12.17), בעניין בקשתם להפסיק החקירה בעניין הירש לנוכח זיכוי קזראשוילי בגיאורגיה.
11.1.18 חיסיון עו”ד-לקוח ביום 11.1.18 שלחה אלינו (מיסוי וכלכלה) עו”ד ענבל דוכובני זאבי (ממשרד עו”ד ז’ק חן) מייל ובו פירטה את עמדתם ביחס למסמכים מה(1), מה(2) וס(5) – לגביהם ביקשנו שישקלו שוב את עמדתם בקשר לטענת החיסיון לו הם טוענים. ענבל ציינה כי מדובר במסמכים שהינם הסכמי נאמנות / טיוטות של הסכמי נאמנות בין עודד שכנאי לבין עורכי דינו, וככאלה הם חוסים תחת חיסיון עו”ד-לקוח. לדבריה, על אף האמור, ולמרות העובדה שהמסמכים לדידם אינם נחזים להיות הסכמי נאמנות מוגמרים, אלא טיוטות, ומתוך רצון לייתר דיון בבית-המשפט הם מוסרים את הפרטים הבאים וזאת מבלי לוותר על חסיון המסמכים: מה/1; מדובר על מסמך/טיוטת מסמך שמטרתו למנות את עו”ד דרור ברוטפלד לנאמן של עודד שכנאי וחברה שבבעלותו. עודד שכנאי לבדו חתום על המסמך. מה/2; מסמך/טיוטת מסמך שמטרתו למנות את עו”ד גור פינקלשטיין כנאמן של עודד שכנאי. עודד שכנאי לבדו חתום על המסמך. ס/5; טיוטת מסמך שמטרתו למנות את עו”ד גור פינקלשטיין כנאמן על עודד שכנאי. המסמך אינו חתום.
לדבריה, שלושת המסמכים נכללים בגדרי סעיף 48 לפקודת הראיות, שכן הינם “מסמכים שהוחלפו בין עורך דין לבין לקוחו” בקשר ישיר “לשירות המקצועי שניתן על-ידי עורך הדין ללקוח” במסגרת יחסי עו”ד-לקוח שבין עודד שכנאי לבין עו”ד ברוטפלד.
העובדה ש מה/2 ו ס/5 הוכנו עבור התקשרות עם עו”ד אחר/ על-ידי עורך-דין אחר, אינה פוגמת בטענת החיסיון מאחר ולא מדובר על “צד שלישי סתמי” (ראו ב”ש (י-ם) 458/82 סניורה נ’ נציבות מס הכנסה).
21.1.18 מסמכים/בדיקות התקבל מיוסי לירן חומר הקשור לחשבון שהחזיק בבנק בגיאורגיה. יאח”ה
23.1.18 גביית עדות חקירה באזהרה של יוסי לירן רשות המסים
23.1.18 גביית עדות חקירת יוסי לירן. מסר מסמכים ומידע על חשבונות בגיאורגיה יאח”ה
5.2.18 חיסיון עו”ד-לקוח ביום 5.2.18 שלחתי לעו”ד טל שפירא (ב”כ גל הירש) מייל תזכורת בעניין עמדתו הנדרשת בקשר למסמכים שטען לגביהם כי חל חיסיון עו”ד-לקוח (מסמכים שנתפסו אצל ברוטפלד) ואשר ביקשנו כי ישקול שוב את עמדתנו, הם המסמכים ס(9) – ס(10) וכן שני המסמכים בגיאורגית (י(2) ו – מח(16)) לגביהם נדרש תרגום. ביום 12.2.18 יצר עימי קשר טלפוני עו”ד טל שפירא ועדכן: לעניין המסמכים בגרוזינית – עדכן כי במהלך השבוע הזה / תחילת השבוע הבא ילכו לפ”ש חקירות מרכז (בתיאום מול יוני דוד) ויתרגמו את המסמכים בגיאורגית, ואז יעדכן אותנו. לשאלתי ציין כי יבצעו גם את המיון בקרגלים שנמצאים בפ”ש בעקבות ההגעה להסכמות לגבי חלק מהמסמכים (יוציאו חלק מהמסמכים לקרגלים של המסמכים הגלויים). לעניין מסמכים ס(9) ו- ס(10); אמר שבשונה ממה שאמר לנו בטעות בעבר שפרסלי היא צד ג’ עימם חתמו על הסכם, לדבריו פרסלי היא חברה של דיפנסיב, ומאחר ומדובר בטיוטת הסכם (שלדבריו ההסכם הסופי נמצא אצלנו), חל חיסיון. (בעצם ההנחה שלו כאן היא שברוטפלד הוא המייצג של פרסלי מכוח היותה שייכת לקבוצת דיפנסיב).
13.2.18 עזרה משפטית שוויץ
(בקשה יוצאת)
יצחק בלום העביר מכתב מענה לשוויץ (בהמשך למכתבם מינואר 2018 בעניין הבקשה לעזרה משפטית). המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה
18.2.18 חיסיון עו”ד-לקוח ביום 18.2.18 חופית (פרקליטות מיסוי וכלכלה) עדכנה את טל שפירא, בתיאום עם ניר מקלר, כי הוא יוכל להגיע לפ”ש חקירות ת”א ביום 19.2.18 בשעה 11:30 לעיין יחד עם המתורגמנית בשני המסמכים בשפה בגיאורגית הטעונים תירגום בטרם יעדכן בדבר עמדתו בקשר לשני מסמכים אלו. (ביקשתי מניר מקלר להחתים את המתורגמנית על טופס שמירה על סודיות לגבי שני המסמכים).
19.2.18 חיסיון עו”ד-לקוח ביום 19.2.18 טל שפירא יצר קשר טלפוני עם חופית (פרקליטות מיסוי וכלכלה) ועדכן כי הוא הלך לפ”ש חקירות ת”א וכי התברר ששני המסמכים לתרגום אינם מסמכים בשפה הגרוזינית אלא בשפה הרוסית. בהמשך לשיחתו של טל עם אתי, צילם את שני מסמכים אלו בלבד, לצורך תירגומם. כמו כן, טל שפירא עדכן כי הפריד למעטפה נפרדת את המסמכים שז’ק חן (מטעם עודד שכנאי) טען שיש לגביהם חיסיון. עוד ציין כי שם לב ששני מסמכים סד(23) ו- סד(24) תוארו בטעות בטבלת האקסל כהתכתבות בין ברוטפלד לבין עודד שכנאי, כאשר בפועל מדובר בהתכתבות בין גל הירש לבין ברוטפלד, במסגרתה נתן גל הערות לטיוטת הסכם בינו לבין עודד. לפיכך, עדכן כי העביר שני מסמכים אלה לארגז המסמכים החסויים כי חל חיסיון עו”ד-לקוח. חופית ביקשה מטל שפירא לשלוח לנו מייל מסודר לגבי כל הנושאים.
22.2.18 מועד העברת התיק לפרקליטות ביום 22.2.18 התקיימה ביאח”ה ישיבת סטאטוס יחד עם צוות החקירה וניר מקלר, מפרקליטות מיסוי וכלכלה נכחו אתי וטל, בה נבחנה האפשרות להעביר אלינו את התיק לאחר שנשלים הוחלט כי יסיימו את חיקור הדין בגרנזי וסוגיית חיסיון עו”ד-לקוח בתיק וכי ניר מקלר יעשה חקירת השלמה לכולם, ואז נשקול העברת התיק עם הסתייגות לעניין חיקור דין.
להלן סיכום הישיבה: צוות החקירה הציג את פעולות החקירה הנוספות העומדות על הפרק וכן דנו בסוגיה נוספת הנוגעת לאפשרות להעביר את תיק החקירה לפרקליטות עוד טרם קבלת כל תוצרי חיקור הדין: בכל הנוגע לחשדות בעניין עבירות השוחד, עודכנו שבשבוע שעבר יצא מכתב הבהרה של יצחק בלום לרשויות בשוויץ (במסגרתו ניתנו הסברים בנוגע לחשד לביצוע עבירת השוחד,וכן התחייבנו שלא לעשות שימוש בחומר שייאסף על ידי הרשויות בשוויץ לצורך חקירת עבירות מס). אין הערכה כלשהי לגבי מועד ביצוע הבקשה על ידי רשויות שוויץ. בעניין החשדות לביצוע עבירת קבלת דבר במרמה/הלבנת הון בקשר למצגים הכוזבים שהוצגו לבנק בגרנזי – צוות החקירה הבהיר שיש להשלים עוד חיקור דין בגרנזי במסגרתו יגבו הודעות מאנשי בנק פורטיס בגרנזי. לטענתם הבקשה כבר אושרה על ידי רשויות גרנזי, וכל שנותר הוא לתאם מועד לנסיעה. להערכת הצוות ניתן להשלים פעולה זו תוך כמה שבועות. לאחר מכן יהיה מקום להזמין את החשודים לחקירה מסכמת. יוער כי החשדות בעניין זה נוגעים לעודד שכנאי בלבד. בעניין עבירות המס; לטענת ניר מקלר מרשות המיסים בשלב זה, יש בחקירות המעורבים ובמיוחד של יוסי לירן שחתם על הסכם עמנו, די ראיות בכדי להאשים את אנשי דיפנסיב שילד (הישנה); קרי גל הירש, יניב אדם ויוסי לירן), בעבירת מס של 220 בהיקף של כ-2.5 מיליון דולר בנוגע לשנת 2008. הטענה היא שהשותפים הבעלים בדיפנסיב ישראל, לא הצהירו על הכנסות החברה בשנת 2008 שצמחו לה מפעילותה בגיאורגיה ופיזרו אותה בינהם, כשהם מצהירים בנפרד ובשנה לאחר מכן על חלק מהסכום. הסכום נגזר מהסכומים בהם הודה יוסי לירן בנוגע להכנסתו מהפעילות ומאחוזי אחזקתו בחברה, וזאת לצד הודעתו של גל בנוגע להכנסותיו שלא הועברו במלואן ארצה. יצויין כי גם חוקרי המס זקוקים לחקירה מסכמת של המעורבים. לאור הפער בין מיצוי חקירת המס ופרשת גרנזי אל מול חקירת השוחד, דנו באפשרות שלאחר השלמת חיקור הדין בגרנזי והחקירות המסכמות במס הכנסה, יועבר התיק כולו לפרקליטות. החשש הוא שחיקור הדין בשוויץ יכול להתעכב עוד תקופה ארוכה, והצפי הוא שלא יניב ראיות שיהיה בהן כדי לבסס את עבירת שוחד עובד ציבור זר. משכך, צוות החקירה סבור שאין מניעה שהחומר יועבר לצורך בחינת אפשרות להגיש כתב אישום בשתי הפרשות המבוססות. ככל שבהמשך יועבר החומר משוויץ, ויהיה בו בכדי לבסס חשדות לשוחד, אין מניעה שיבוצעו פעולות חקירה נוספות ויתווספו לחומר שכבר יועבר. בשל התמשכות החקירה והפוטנציאל הראייתי החלש הגלום בפעולות שטרם בוצעו בשוויץ לטעמנו, על אף הבעייתיות שיכולה להיווצר יש מקום לאפשר את ההעברה וסיכום התיק וזאת בכפוף למיצוי כלל פעולות החקירה הרלוונטיות שטרם בוצעו בחשדות שתוארו לעיל (מס והלבנת הון בעניין גרנזי) – קרי, סיום הטיפול המסמכים עליהם נטענו טענות חיסיון, מיילים של גל הירש, מיצוי חומרי המחשב של גל הירש שנתפסו, וזאת לצד חיקור הדין בגרנזי וחקירות מסכמות לחשודים בנושאים שתוארו. כלומר לפנינו עוד תקופה של שבועות לפחות בטרם ניתן יהיה להעביר את התיק. יובהר כי באחרונה לא נדרשנו לחומר הראיות בעבירות המס והלבנת ההון, והערכה הנוגעת לפעולות החקירה שעוד יש לבצע ומידת ביסוס התיק היא של היחידה החוקרת.
24.2.18 חיסיון עו”ד-לקוח בהמשך לשיחתה של חופית (מיסוי וכלכלה) עם עו”ד טל שפירא מיום 19.2.18, ביום 24.2.18 שלח אלינו טל שפירא מייל הכולל עדכון לגבי המסמכים שנתפסו אצל עו”ד ברוטפלד, לרבות המסמכים לתירגום, וזאת לאחר ביקורו בפ”ש חקירות ת”א.
להלן נוסח המייל: בהתאם לסיכום בפגישה בפרקליטות מיסוי וכלכלה מיום 2.1.18 לגבי המסכים שנתפסו במשרדו של עו”ד ברוטפלד, מיינתי את המסמכים באופן הבא:-  המסמכים החסויים מרוכזים בשני קרגלים (ראו תמונה). המסמכים הלא חסויים מרוכזים ב-4 קרגלים נוספים ועוד 3 מעטפות שנוספו בביקור האחרון (ראו תמונות). המסמכים החסויים השייכים לעודד שכנאי תויקו במעטפה נפרדת עליה נכתב “עודד שכנאי / ז’ק חן; חסוי” וכן מספרי המסמכים על פי עזר השפה משותפת (אקסל); ראו תמונה.
המסמכים החסויים השייכים לדוד קזרשווילי (טיוטת מכתב של רזניק הקשור אליו וטיוטת עדות) תויקו במעטפה נפרדת עליה נכתב “חסיון דוד קזרשווילי” וכן מספרי המסמכים על פי עזר השפה המשותפת (אקסל); ראו תמונה. המסמכים בשפה זרה (גיאורגית/רוסית) שבשלב זה נותרו חסויים תויקו במעטפה נפרדת עליה נכתב “מסמכים בשפה זרה” וכן מספרי המסמכים על פי עזר השפה המשותפת (אקסל); ראו תמונה.
לגבי המסמכים בשפה זרה; בהמשך לשיחתי עם אתי, יהודית צילמה לי עותק מהמסמכים ואני העברתי אותם למתורגמנית שהוחתמה על הסכם סודיות בפקיד שומה חקירות; אני מקווה שתהיה לי תשובה כמה שיותר מהר לגבי זה. כמו כן, אמרתי לחופית בטלפון, שמעיון נוסף במסמכים התברר לי שהמסמכים סד(23) וסד(24) תוארו בטעות באקסל כהתכתבות בין ברוטפלד לבין עודד שכנאי, כאשר בפועל מדובר בהתכתבות בין גל הירש לבין ברוטפלד, במסגרתה נתן גל הערות לטיוטת הסכם בינו לבין עודד, אשר צורפה לכל אחד מהמיילים. לאור האמור, מדובר במסמכים חסויים של התכתבות בין עו”ד לבין לקוח לגבי הערות לטיוטת הסכם שלא נחתמה. העברתי שני מסמכים אלה לארגז החסויים.  בנסיבות אלה, למעט “הזנב” האחרון של המסמכים בשפה זרה נראה שסיימנו עניין זה וניתן להתקדם למיילים.
לגבי המיילים, אודה לכן אם תחזרו אליי לגבי ההצעה שהצעתי בפגישה לפיה נדרש למיין מיילים החל ממחצית שנת 2007 ועד לסוף שנת 2008 ולא נדרש למיין מיילים גם לשנת 2009 שכן כידוע המלחמה בגיאורגיה פרצה בקיץ 2008 ומאותה תקופה נפסקה הפעילות בגיאורגיה (מדובר באלפי מיילים ולכן זה קריטי). כמו כן, הצעתי שלגבי המיילים באותה תקופה אציין האם מדובר במייל שקשור לגיאורגיה (במובן הרחב ביותר) ורק לגבי המיילים האלה אתן פירוט מלא לצורך החסיונות, כאשר לגבי מיילים שאינם קשורים לגיאורגיה (שכירויות, תביעות אזרחיות בארץ וכו’) לא אדרש לתת פירוט. אודה להסכמתכן לשתי בקשות אלה, זה יוכל לייעל עד מאד את הליך החסיונות.
25.2.18 מועד העברת התיק לפרקליטות בהמשך לישיבה של נציגי מיסוי וכלכלה עם צוות החקירה, ולאחר העברת הצעתנו להעביר אלינו התיק לאחר עריכת מספר השלמות לרבות חיקור הדין בגרנזי, ומבלי להמתין לחיקור הדין בשוויץ, ליאת שלחה לכורש מייל ביום 25.2.18: “לאחר שקיבלתי סטטוס מהפרקליטים המלווים אף אני סבורה כי אין מקום להמתין לחיקור הדין משוויץ, אין לדעת מתי ישיבו לנו. יחד עם זאת מבינה כי חיקור הדין בגרנזי יוצא בקרוב לדרך. בנסיבות אלה מבקשת כי נמתין לחיקור דין זה ולאחריו ניתן יהיה להעביר התיק אלינו.”.
25.2.18 חיסיון עו”ד-לקוח ביום 25.2.18 חופית (מיסוי וכלכלה) כתבה מייל ליוני דוד ולילית טייבר, הכולל עדכון לגבי התקדמות במעבר על החומרים שנתפסו אצל ברוטפלד וסוגיית חיסיון עו”ד-לקוח. כמו כן, לאור מועד הדיון (ישיבת תזכורת) שנקבע על ידי בית המשפט מיוזמתו ליום 1.3.18 שעה 10:00, ביקשה מיוני דוד להכין נוסח בקשה לביטול מועד הדיון בשלב זה. בנוסף, חופית עדכנה את לילית כי טל שפירא ממתין לתשובה בקשר למיון המיילים בקשר לסוגיית חיסיון עו”ד-לקוח.
26.2.18 חיסיון עו”ד-לקוח בהמשך למייל ששלחה חופית (מיסוי וכלכלה) מיום 25.2.18, חופית ביקשה לוודא מול יוני דוד שהוא קיבל את המייל, וכי הם מכינים נוסח בקשה לביטול מועד הדיון שנקבע ליום 1.3.18 שעה 10:00. יוני עדכן כי הוא יהיה במשרד ביום שלמחרת (26.2) ויכין את נוסח הבקשה. ביקשה שישלח לה את טיוטת הנוסח בטרם הגשת הבקשה לבית המשפט על מנת שתבדוק מול הסניגורים שהם מסכימים לביטול הדיון. אמר שישלח.
26.2.18 – 27.2.18 חיסיון עו”ד-לקוח בהמשך למייל שחופית שלחה ליוני דוד וללילית טייבר ביום 25.2.18, ביום 26.2.18 חופית שלחה מייל תזכורת ללילית לגבי בקשת טל שפירא לבחון אפשרות למיון המיילים של הירש בהתאם להצעתו על מנת לייעל את תהליך בחינת המיילים בסוגיית חיסיון עו”ד-לקוח.
ביום 27.2.18 לילית שלחה מייל תשובה וציינה כי ראתה וכי לאחר חזרתו של יניב בשבוע שלאחר מכן, יטפלו בנושא.
8.3.18 עזרה משפטית גרנזי
(בקשה יוצאת)
לאחר חילופי התכתבויות בין כל המעורבים, ביום זה התקיימה שיחה טלפונית בין חוקרי משטרת ישראל לעמיתים בגרנזי בתיאומו של יצחק בלום. בשיחה דיברו החוקרים על גביית העדויות בגרנזי. כמו כן, רשימת העדים וסדר החקירה הרצוי הועבר לגרנזי ונקבע כי החקירות יערכו במהלך חודש אפריל 2018. המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה
11.3.18 עזרה משפטית שוויץ
(בקשה יוצאת)
הוצאת מכתב בקשת השלמה לחיקור דין שוויץ יאח”ה
20.3.18 הסכם עד מדינה דיון בבימ”ש בבקשה להסרת צו איסור הפרסום לגבי עדי המדינה בתיק. יאח”ה
22.3.18 עזרה משפטית שוויץ
(בקשה יוצאת)
שיחת ועידה עם שוויץ בעניין התקדמות חיקור הדין לשוויץ. הערכת השוויצרים שבתוך כחצי שנה יתקבלו דפי חשבונות הבנק של דוד קזרשוילי יאח”ה
10.4.18 עזרה משפטית גרנזי
(בקשה יוצאת)
נעמה שמיר מיאח”ה עדכנה את המחלקה הבינלאומית כי הוחלט לדחות את חיקור הדין עקב טיפול בתיק דחוף אחר. המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה
11.4.18 תביעה אזרחית גור פינקלשטיין ביום 11.4.18 התקיימה ישיבה בפרקליטות אזרחית בה נכחו הפרקליטים המלווים את התיק מפרקליטות מיסוי וכלכלה בעניין כתב התביעה שהגיש גור פינקלשטיין על נזקים שנגרמו לו לכאורה כתוצאה מההליך הפלילי שנוהל נגדו במשך שנים בגין עבירות אלימות, הצתה ושיבוש (וכן הוצגו לנו חוות הדעת הפסיכיאטריות שהגיש גור), ועל מנת לנסות להבין מה ההשלכות של הגשת התביעה האזרחית על ההליך שלנו ועל ההסכם שנחתם עימו.  אנו בודקים את השלכות התביעה על ההליכים שלנו משני היבטים מרכזיים: האחד, האם בהגשת התביעה יש משום הפרה של תנאי הסכם עד המדינה שנחתם עם גור פינקלשטיין; והשני, מה ההשפעה של התביעה וחוות הדעת שהגיש גור פינקלשטיין (פסיכיאטרית ופסיכולוגית) וההליך שהמדינה תנהל נגדו על מהימנות גרסתו בתיק דיפנסיב.
פרקליטות מיסוי וכלכלה פנו לניר מקלר (רשות המסים) ויניב שמול (יאח”ה) לקבל את עמדת מס הכנסה ויאח”ה בהיבטים המפורטים, לרבות התייחסות לשאלה עד כמה, אם בכלל, יש לסמוך על עדותו של גור פינקלשטיין לשם גיבוש תשתית ראייתית.
16.4.18 עזרה משפטית שוויץ
(בקשה יוצאת)
המחלקה הבינלאומית שלחה בקשה מתוקנת לעזרה משפטית לשוויץ (נשלח במייל ביום 16.4.18 ובדואר ביום 17.4.18). לאחר שהתנהל קשר בין יצחק בלום לרשויות בשווייץ הוחלט כי יש לשלוח תיקון של הבקשה לעזרה משפטית בעקבות הבהרות שהתבקשו לספק לרשויות שווייץ. המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה
23.4.18 מסמכים/בדיקות רשות המסים הפיקו קבצים אחידים והעלאתם לתכנת מבקרת המדינה – חברת די ג’י אג’יליטי וחברת די אס קפיטל רשות המסים
7.5.18 ניירות עבודה רשות המסים הכינו תרשומת לגבי תרומת גור פינקלשטיין לתיק החקירה. זאת, בהמשך לפניית הפרקליטות, לאחר שהוגשה על ידי גור פינקלשטיין תביעה אזרחית. רשות המסים
8.5.18 גביית עדות נגבתה הודעת עדי להב מחברת סטנהאם ישראל SGIL לקראת חיקור הדין בגרנזי יאח”ה
May-18 עזרה משפטית גרנזי
(בקשה יוצאת)
במהלך חודש זה התנהלה תכתובת בין המשטרה לרשויות בגרנזי ונקבע כי החקירות ייערכו בשבוע של ה – 3 בספטמבר 2018. המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה
13.5.18 מסמכים/בדיקות בוצע צו המצאת מסמכים בחברת סטנהאם ישראל יאח”ה
16.5.18 ניירות עבודה ניתוח הנהלת חשבונות וכרטסות הכנסות של חברת די ג’י אג’יליט וחברת די אס קפיטל רשות המסים
16.5.18 ניירות עבודה רשות המסים – עבודה מרוכזת על טיוטת דוח גמר חקר בעניין דיפנסיב שילד ישראל עד לסיומו בסוף יולי 2018. רשות המסים
28.5.18 מסמכים/בדיקות הזמנת דוחות 2008-2010 של אדם או אר ג’י. רשות המסים
7.6.18 מסמכים/בדיקות רשות המסים הוציאו צו תפיסת מסמכים לרו”ח רוזנבלום הולצמן בעניין אדם יניב ואדם או אר ג’י + לרו”ח מסינג שילת סאיאס ושות’ בעניין אדם יניב ואדם או אר ג’י. רשות המסים
26.6.18 מסמכים/בדיקות קבלת דוחות לשנים 2008 – 2010 של חברת אדם או אר ג’י. רשות המסים
2.7.18 גביית עדות גביית עדות אליעזר שילת רשות המסים
4.7.18 גביית עדות גביית עדות אורי הולצמן רשות המסים
6.7.18 עזרה משפטית שוויץ
(בקשה יוצאת)
קבלת עדכון משוויץ לפיו הם “מבצעים” את הבקשה המתוקנת לעזרה משפטית. העמית השוויצרי דיווח ליצחק בלום כי הבקשה הועברה לטיפול אך הוא לא יכול לספק בשלב זה פרטים נוספים. אין צפי לקבלת תוצרים. המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה
11.7.18 מסמכים/בדיקות תפיסת מסמכים לפי סעיף 43 לפסד”פ ממשרד רו”ח רוזנבלום הולצמן בעניין אדם יניב + תפיסת מסמכים לפי סעיף 43 לפסד”פ ממשרד רו”ח מסינג שילת סאיאס ושות’ בנוגע ליניב אדם ואדם או אר ג’י רשות המסים
11.7.18 גביית עדות גביית עדות עו”ד רם יולוס. רשות המסים
16.7.18 גביית עדות גביית עדות גיא בטאט + עדות אורי הולצמן. רשות המסים
17.7.18 גביית עדות גביית עדות אייל שילת. רשות המסים
17.7.18 מסמכים/בדיקות ביצוע חיפוש בשרתי חברת סטנהאם ישראל יאח”ה
18.7.18 גביית עדות גביית עדות אייל שילת. רשות המסים
18.7.18 גביית עדות גביית הודעות גל הירש ויניב אדם ברשות המיסים. יאח”ה
23.7.18 גביית עדות חקירה באזהרה של מיכאל בנימיני. רשות המסים
23.7.18 גביית עדות גביית הודעת מישקה בנימיני באזהרה בחשד לעבירות מס על ידי חוקרי רשות המיסים יאח”ה
24.7.18 ניירות עבודה הכנת תוכנית חקירה לניר שאול ונירטל. רשות המסים
25.7.18 גביית עדות חקירה באזהרה של עודד שכנאי. רשות המסים
25.7.18 ניירות עבודה רשות המסים – הכנת מסמך חישוב בנוגע לבדיקת תושבות עודד שכנאי מבחן הימים. רשות המסים
25.7.18 גביית עדות גביית הודעת עודד שכנאי באזהרה ברשות המיסים יאח”ה
30.7.18 ניירות עבודה רשות המסים – סיום הכנת דוח גמר חקר המסכם את עבירות המס. רשות המסים
1.8.18 גביית עדות חקירה באזהרה של מעיין גבע. רשות המסים
5.8.18 גביית עדות חקירה באזהרה של תומר אורבך. רשות המסים
5.8.18 חיסיון עו”ד-לקוח פנייה לב”כ של גל הירש בבקשה לקדם הטיפול בטענת החיסיון יאח”ה
7.8.18 ניירות עבודה בדיקה של אישורי ניכוי מס במקור של חברת נירטל. רשות המסים
9.8.18 מסמכים/בדיקות קבלת מייל מתומר אורבך הכולל חוזה העסקה, הסכם מחוץ לחוזה ההעסקה, חשבונית לדוגמא, חשבונית מלקסמור, העברת כספים לחשבונו בגיאורגיה ותשלומים ואגרות ששילם מלקסמור (התבקש בחקירתו לספק פרטים אלה). רשות המסים
13.8.18 מסמכים/בדיקות קבלת מייל מתומר אורבך הכולל פורמט אקסל ופי דף אף של חשבונית עבור החזר הוצאות. רשות המסים
15.8.18 מסמכים/בדיקות הוצאת צו תפיסת מסמכים לרו”ח רוזנבלום הולצמן בעניין תומר אורבך. רשות המסים
15.8.18 מסמכים/בדיקות קבלת מייל מרו”ח אלי מולקנדוב ממשרד קדרון שמצורף לו כרטסת הכנסות של חברת נירטל לשנים 2008-2009. רשות המסים
19.8.18 פנייה מב”כ גל הירש מכתב מעו”ד טל שפירא ועו”ד גיורא אדרת, ב”כ גל הירש, לי.מ., פ.מ., מיסוי וכלכלה, יאח”ה, רשות המסים, בבקשה לסיים את החקירות המתנהלות בעניינו של הירש.
19.8.18 חיסיון עו”ד-לקוח התקבל מכתב ב”כ של גל הירש, לפיו אין בכוונתם להמשיך בתהליך מיון מסמכי המחשב של גל הירש מולנו נוכח טענה לחסיון המסמכים, זאת לאחר התנהלות ממושכת על פני חודשים מול עו”ד טל שפירא, ב”כ של גל הירש. נתון זה נלקח ממכתב ב”כ של גל הירש גיורא אדרת וטל שפירא מתאריך 19.8.2018. יאח”ה
Sep-18 עזרה משפטית גרנזי
(בקשה יוצאת)
מועד מתוכנן לביצוע חיקור הדין בגרנזי. מעיון בתכתובות מול יאח”ה עולה כי כחלק מחיקור הדין בגרנזי, ייגבו עדויות מעובדים בחברת סטנהאם (הנמצאת בגרנזי) ובבנק פורטיס. המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה
3.9.18 עזרה משפטית גרנזי
(בקשה יוצאת)
צפוי להתקיים חיקור דין בגרנזי. יאח”ה

 

 

PDF

חקירת גל הירש טבלת אירועים דיפנסיב שילד מ 2011 עד 2017

 

 

דו”ח סודי לצורך הסרת חיסיון עו”ד- לקוח בין גל הירש ועו”ד גור פינקלשטיין 13/9/2019

סודי ביותר

משטרת ישראל  להב 433

היחידה הארצית לחקירות הונאה

13.3.19

דוח פל”א 346940/2015

דו”ח סודי – לעיון בית המשפט בלבד

 

החשודים

 

מס’ שם ומשפחה ת.ז. תאריך לידה כתובת
1. גל הירש 58875907 1964 הפעמון 25 ראש העין
2. עודד שכנאי 31406168 1978 התומר 13, אבן יהודה
3. דרור שכנאי 053911046 1955 חמנית 12, אבן יהודה
4. מיכאל בנימיני 311653117 1975 ישראל גלילי 18 ד’ 24, חולון
5. יניב אדם 22644686 1970 יצחק קורדובה 58, משמר השבעה
6. גור פינקלשטיין 027860972 1970 עד מדינה
7. יוסי לירן 000164855 1947 עד מדינה
8. תומר אורבך 033020603 1976 בויאר אברהם 4, ת”א
9. מעיין גבע 038332433 1976 שטנר 17, ת”א
10. ניר שאול 023045354 1968 עלומים 4, סביון

 

החשדות

  1. שוחד לעובד ציבור זר – עבירה לפי סע’ 291א לחוק העונשין, התשל”ז – 1977.
  2. תיווך לשוחד לעובד ציבור זר- עבירה לפי סעיף 295 לחוק העונשין, התשל”ז- 1977.
  3. קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות– עבירה לפי סע’ 415 לחוק העונשין, התשל”ז – 1977.
  4. עבירות על חוק איסור הלבנת הון, התש”ס – 2000.
  5. עבירות על פקודת מס הכנסה.

 

 

 

הרקע לפתיחה בחקירה

  1. ביום 14.5.14 נשלחה לישראל בקשה לחיקור דין מגאורגיה שעניינה טענה כי שר ההגנה הגיאורגי דאז, דוד קזראשוילי, הנחה בינואר 2008, לחתום עם חברת Girwood Business Corp. הנמנית על קבוצת דפנסיב שילד (להלן: “גירווד”), על הסכם לאימון כוחות הצבא בגיאורגיה. על פי החשד העולה מהבקשה, גירווד לא סיפקה בפועל אימונים לצבא גיאורגיה, כפי שהתחייבה בהסכם ולפיכך קיבלה את התמורה בסך 5,685,000 אירו במרמה.
  2. הבקשה הועברה לביצוע יאח”ה ביום 7.15 וביום 6.8.15 נפתח תיק פל”א ביאח”ה.
  3. ביום 8.15 פורסמה החלטת שר הבט”פ בדבר מינויו של תא”ל במיל’ גל הירש למפכ”ל. לאור הבקשה האמורה ומידע שהיה קיים בהקשרו של הירש החליט היועץ המשפטי לממשלה על מינוי צוות בדיקה שלא כלל את נציגי המשטרה.
  4. בהקשר זה ייאמר כי בנוסף לבקשה האמורה, התקבל מידע שהועבר מהרשות לאיסור הלבנת הון המצביע על תסמיני הלבנת הון וכן חומר מודיעיני שהתקבל במשטרה בסוף שנת 2012 מה – FBI, אשר כלל הקלטות של מספר שיחות, שביצע מקור מודיעיני אמריקאי עם ישראלים בין השנים 2008-2009 והעלה את החשד לפיו, קבוצת דפנסיב שילד באמצעות עודד שכנאי נתנה שוחד לקזראשולי.
  5. למען הסדר הטוב יצוין כי במקביל לפרשה הנדונה הנוגעת לפעילות קבוצת דיפנסיב שילד בגיאורגיה, נחקר ביאח”ה תיק נוסף הקשור לקבוצה שעניינו פרויקט ‘פינוי הנפלים’ בחוף הים בראשון לציון. במסגרת תיק זה נחקרו חשודים שונים, אשר חלקם נחקרו גם בפרשת גיאורגיה, ובהם גל הירש (הנ”ל נחקר בפרשה זו ביום 11.4.16). תיק פינוי הנפלים הועבר לפני כשנה וחצי לבחינת הפרקליטות (בעניינו של הירש לא התגבשה תשתית ראייתית) ולפני מס’ חודשים נשלחו על ידי הפרקליטות מכתבי שימוע לשני חשודים, בעוד שהתיק נגד גל הירש וחשודים אחרים נסגר.
  6. לעומת זאת, תיק החקירה בפרשה הנדונה- דיפנסיב שילד גאורגיה המשיך להתנהל ומראשיתו נחקר באופן משותף עם רשות המסים ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה.

עיקרי מהלכי החקירה

  1. החקירה בעניין פעילות קבוצת דיפנסיב שילד בגיאורגיה, אשר גל הירש נמנה על חברי הקבוצה, עוסקת בחשד לביצוע עבירות קבלת דבר במרמה, שוחד והלבנת הון כמו גם עבירות מרובות לפי פקודת מס הכנסה. מדובר בחקירה מסועפת ומורכבת, בעלת היבטים בינלאומיים משמעותיים. מלאכת איסוף הראיות כללה פניה לרשויות זרות, וזאת בשל מערך חברות וחשבונות בנק מורכב ומסועף שהקימו החשודים בתיק, ובכלל זאת גל הירש. מלאכה זו תלויה בשיתוף פעולה של רשויות זרות, כמו גם בשיתוף הפעולה של החשודים בתיק, אשר גל הירש הינו רק אחד מהם. בתיק זה נחקרו חשודים רבים נוספים, ובהם, עודד שכנאי, דרור שכנאי, יוסי לירן (בהמשך החקירה קיבל מעמד של עד מדינה), יניב אדם, גור פינקלשטיין (בהמשך החקירה קיבל מעמד של עד מדינה). נכון למועד זה, דבר היותם עדי מדינה לא נחשף בפני החשודים, אף שחלקם עומתו עם גרסאותיהם. .
  2. ביום 9.11.15 החלה החקירה הגלויה במסגרתה נערכו חיפושים במשרדי חברת דפנסיב שילד ואתרים אחרים.
  3. בהמשך נחקרו אנשים שונים אשר עבדו עבור דפנסיב שילד במסגרת פעילות הקבוצה מול משרד ההגנה בגאורגיה וכן ביום 1.12.15 נחקר תחת אזהרה גור פינקלשטיין. מראשית הדרך הביע פינקלשטיין נכונות לשתף פעולה. פעולות חקירה מורכבות ורגישות נדרשו על מנת לאמת את גרסתו, ומשכך חלפו חודשים עד שלבסוף בספטמבר 2016 בשלה העת לחתום עמו על הסכם עד מדינה.
  4. ביום 5.16, לאחר שכבר נאספו חומרי חקירה לביסוס החשדות בתיק, נחקרו לראשונה באזהרה, לאחר שהוזמנו טלפונית, גל הירש, עודד שכנאי, יניב אדם, יוסי לירן ומיכאל (מישקה) בנימיני. יודגש, גל הירש, כמו גם החשודים האחרים, לא נעצרו במסגרת החקירה. הזמנתם הטלפונית אפשרה להם להיערך מבעוד מועד לחקירת המשטרה ורשות המיסים. עוד יודגש – גל הירש הינו רק חשוד אחד מתוך שורה של חשודים נוספים ובהם – עודד שכנאי, דרור שכנאי, יניב אדם, יוסי לירן, גור פינקלשטיין. חקירת פרשה זו עוסקת בחשודים כולם, ובכללם, גל הירש.
  5. לאורך כל תקופת החקירה, ועד היום בוצעו עשרות חקירות ומאות פעולות חקירה בפרשה. הוכנו והוגשו בקשות לעזרה משפטית לגיאורגיה, גרנזי, שוויץ, ארה”ב וג’רזי. התקיימו שיחות ומפגשי עבודה בין הרשויות בישראל לרשויות הזרות. חלק מהבקשות זכו לשיתוף פעולה (ארה”ב, גרנזי) וחלק מהבקשות נותרו ללא מענה (גיאורגיה)..

חיפושים/תפיסות

  1. במהלך החקירה בוצעו תפיסות מסמכים אצל רו”ח יהודה ארליך בתאריך 3.5.16, רו”ח הולצמן בתאריך 15.5.16, חיפוש אצל גל הירש וחב’ די.גי. אגי’ליטי קונספט בע”מ בתאריך 31.5.16 ותפיסות אצל עו”ד דרור ברוטפלד בתאריכים 25.6.17,26.6.17. החיפושים והתפיסות בוצעו כדין.
  2. במסגרת החיפוש שנערך בביתו של גל הירש, נתפסו 3 פריטי מחשב. לבקשת גל הירש, ולאור טענת חיסיון עורך דין לקוח שהעלה בקשר לתוכנן של התכתבויות מול עורכי דינו, נענתה המשטרה והעמידה לו כבר ביוני 2016 עותק מלא של תוכן פריטי המחשב שנתפסו. על אף שבכך ניתן לחשוד יתרון משמעותי בניהול צעדיו במסגרת החקירה, ועל אף שמדובר בצעד חריג, על מנת לקדם את הטיפול בטענות החיסיון שנטענו, נאותה המשטרה לפעול כאמור.

 

תפיסת ניירות עבודה של רואי חשבון והנהלת חשבונות

  1. במסגרת החקירה נתפסו ניירות עבודה של רו”ח ארליך והולצמן. רואי החשבון נחקרו והוצגו להם מסמכים מתוך ניירות העבודה. חקירתם מפריכה טענות הגנה והסתמכות של הירש ואחרים בנוגע לעבירות המס .
  2. כן נתפסו מסמכים מרו”ח ארליך האחראי על הנהלת חשבונות של חב’ די.גיי.אגיליטי שמתגובת ארליך אנו למדים שהינה בבעלותו של גל הירש.

תפיסת חומר ממשרדו של עו”ד ברוטפלד

  1. במסגרת החקירה נתפס חומר במשרדו של עו”ד ברוטפלד. על מסמכים אלו נוהל הליך הסרת חיסיון כאשר באי כוחו של הירש ואח’ מיינו את החומר.
  2. בחומר לגביו לא נטענה טענת חיסיון נמצאו מסמכים מהותיים בחשיבותם:
  • מייל מיום 16.11.07 ששלח גל הירש לחברי דיפנסיב שילד ועניינו מינויים ובעלי תפקידים בחברה”. גל מציג עצמו כיו”ר ומנכ”ל “דפנסיבשילד ישראל” ובהמשך מפרט תפקידים של אחרים, לרבות- “מישקה- מנהל פרוייקט ‘מישקה…’!” – כתיבת תפקידו של מישקה לבדה מהווה אינדיקציה למודעותו של הירש לערפול העסקת מישקה ותכליתה. קיימת חשיבות לשמור המסמך לצורך התשתית הקשורה לעבירות השוחד
  • חוזה משנת 2007 שכולל חתימות של החשודים גל הירש ועודד שכנאי. חוזה זה על פי החשד, התווה את הפעילות המשותפת של גל הירש (באמצעות חברה בבעלותו) לבין עודד. מכאן החשיבות לשמור את המסמך, לצורך העברתו לפרקליטות בעניין עבירות המס- טרם הוצג לחשודים.
  • חוזה מיום 11.5.08 בין חב’ גירווד לבין גל הירש שעל פי החשד תוארך רטרואקטיבית וזאת נוכח המסמך שאותר במיילים של גל הירש-.
  • הסכם מייסדים מיום 2.1.08 בין מס’ מעורבים לרבות גל הירש ועודד שכנאי המלמד על הקשר של עודד לישראל וזאת בניגוד לטענותיו- טרם הוצג לחשוד.

.

במהלך החקירה נחתמו 2 הסכמי עד מדינה (קיימים בהקשר צווי איסור פרסום בתוקף)

  1. הסכם עם החשוד פינקלשטיין– שימש כעו”ד של עודד שכנאי, גל הירש ואנשי דיפנסיב שילד. בעדויותיו מסר כי ההסכמים בגיאורגיה נחתמו לאור קשריו האישיים של החשוד מישקה בנימיני עם שר ההגנה דאז, דוד קזראשוילי, ובתמורה לתשלום שוחד לקזראשוילי. לדבריו הכסף עבר באמצעות חשבונות בשוויץ. כן מסר מס’ מיילים בינו לבין עודד שכנאי, שמשתמע מהם שמועבר כסף ל’חבר’, אשר על פי עדותו הכוונה היא לדוד קזראשווילי.
  2. בסוגיית המס, פינקלשטיין מהווה דמות מפתח- פתח עבור המעורבים בפרשה, בין היתר, חברות זרות בפנמה וחשבונות בנק בשוויץ אשר לא דווחו לרשויות המס, לשם זרמו כספים אשר לא דווחו כהכנסה בישראל. חלק מהוראות העברת הכסף בין המעורבים בפרשה עברו דרכו, והוא המציא מסמכים לכך. בנוסף, הוא ומי ממשרדו, יצרו הסכמים למראית עין עבור גל הירש לצורך הונאת רשות המיסים.
  3. בהמשך לעדותו של פינקלשטיין ומסמכים שנתפסו עלה כי לחברת גירווד, פלטפורמה תאגידית זרה אשר חתומה על חלק מהחוזים מול משרד ההגנה, נפתח חשבון בבנק פורטיס בגרנזי, באמצעות חברת השקעות סטנהאם. החשוד עודד שכנאי, שותפו של הירש, היה הנהנה היחיד בחשבון. במסמכי פתיחת החשבון בסטנהאם ציינו שכנאי ופינקלשטיין במפורש כי עיסוק חברת גירווד והכנסותיה מקורם בעסקי נדל”ן וזאת בשעה שהכסף שנכנס לחשבון גירווד בבנק פורטיס הועבר במסגרת עסקאות ביטחוניות: מינואר ועד מאי 2008 הועברו לבנק פורטיס תשלומים בסך 5,060,000 אירו ממשרד ההגנה הגיאורגי בגין חוזה ביטחוני עם גירווד. בנוסף הועברו תשלומים נוספים עבור עסקאות ביטחוניות של גירווד עם חברת דפנסיב שילד גאורגיה וכן עם החברות הביטחוניות הישראליות סימיגון והרוניס. ביחס לכלל העסקאות הועלתה טענה כוזבת בפני הרשויות לפיה מדובר בעסקאות נדל”ן.
  4. ראה נספח א , חקירת גור פינקלשטיין 5.7.16 שורות 35-48

הפעילות בעסקאות האלה לא נעשתה רק עבור עודד, אלא גם עבור השותפים שלו, כל חברי הקבוצה, ולגביהם היעוץ הזה בכלל לא היה רלבנטי, ולכן אי אפשר לבוא ולהגיד, שעודד חשב שהוא פטור ממס. כשעודד יצר את המנגנון וביקש לפתוח את החברות אופ שור, הוא ביקש להעלים מס עבורו ועבור כל האחרים. כשנפתחו חשבונות הבנק בשוויץ והכספים הועברו לשם, זה היה בשביל שהם לא יצטרכו לשלם עליהם מיסים. מאחר שלקבוצה היו אישורים של משרד הביטחון, לא היתה שום בעיה או מניעה להכניס את התמורה לבנק בארץ, ואז לא היה צריך את הקומבינות עם בנק בחו”ל ואת החברות הזרות, ואת הכסף בנאמנות ולהעביר אותו לשוייץ וכל זה. זה מנגנון שלא נוצר בגלל שמישהו חושב מלכתחילה שהוא פטור ממס, אלא לצורך העלמת מס. אני לא נכנס עכשיו לשאלה, האם במצטבר במשך 3 שנים עודד נעדר מהארץ לפרק הזמן הדרוש כדי להיות פטור ממס, כי אני לא יודע, זה צריך להופיע במס הכנסה, כי הרו”ח שלו היה צריך לדווח על זה ולקבל אישור לזה, ואני יודע, שזה לא רלבנטי לגבי האחרים.”

  1. במסגרת חיקור דין בגרנזי, במהלכו נחקרו 7 עובדים מחב’ סטנהאם ובנק פורטיס, עלה לדבריהם כי הוצג להם מצג שווא על ידי עודד שכנאי ופינקלשטיין כאילו חב’ גירווד עיסוקה בנדל”ן וכך גם העסקאות. לדבריהם, הם רומו ואילו ידעו מה העסקה האמיתית, לא היו מאשרים את העברות הכספיות. בכך התבססו עבירות מרמה והלבנת הון של עודד שכנאי.

מצורף  “נספח ב” הכולל סיכום פעילות חיקור דין גרנזי.

  1. הסכם עד מדינה עם החשוד יוסי לירן– בעניינו חשדות לעבירות מס. יועץ ארגוני שסייע בהדרכות בגאורגיה וכד’ (אימון הצבא הגאורגי), נחשב כשותף עסקי של גל הירש ומקורבו מאז שירותם הצבאי יחד. העיד כי בשלהי 2007, תחילת 2008 לאחר שחשב ששכרו נמוך ביחס לעשייה שביצע והעלה את העניין בפני יניב אדם, קבלן משנה בפרויקט, אדם סיפר לו כי עודד מפריש למישקה כסף בגלל שהוא מקורב לשר ומישקה מעביר את הכסף לשר. יניב אדם היה חבר של עודד. עוד סיפר לירן כי בראשית שנת 2008 בתוך ויכוח על שכרו עם עודד שכנאי, אמר לו שכנאי שקיבלו את הפרויקטים לא בגלל העיניים היפות של עודד שכנאי או בגלל הכישורים של גל הירש, אלא שמישקה היה מקורב לשר ועודד העביר כספים למישקה כספים שהועברו לשר ההגנה. לירן ביסס למעשה בחקירתו, תוך הבאת מסמכים, את סכומי התקבולים שקיבל ובשילוב עם חומרי החקירה האחרים, הצלחנו לבסס גם על בסיס חקירתו את עבירות המס ואת סכומי ההכנסות שלא דווחו כדין לרשויות המס בישראל.
  2. יוסי לירן הודה בעבירות המס והסביר כי פתיחת החשבונות בחו”ל נועדה להעלים מס מרשויות המס בישראל.

ממצאי חקירת רשות המסים

  1. חקירת רשות המסים נמצאת בשלביה הסופיים, נכתבה טיוטת דו”ח גמר חקירה, ועל פי ממצאיה נמצאה תשתית לביצוע עבירות מס מתוחכמות ונרחבות היקף נגד החשודים גל הירש, עודד שכנאי ואח’. גל הירש ביצע לכאורה עבירות מס במיליוני ₪.
  2. במסגרת חיפוש במחשבו של גל הירש, אשר נעשה רק בתכתובות מייל שלגביהן לא נטענה טענת חיסיון עורך דין – לקוח, אותר מייל משנת 2009 בין גל הירש לעודד שכנאי אליו צורפה טיוטת חוזה עבודה בין גל הירש בע”מ לחב’ גירווד. הטיוטה על פניו היא משנת 2009 ונוצרה לראשונה במשרדו של עו”ד פינקלשטיין. לעומת זאת, החוזה החתום שמצוי בחומר החקירה הינו לכאורה מתאריך 11.5.08. עולה אפוא כי מדובר בחוזה עם תאריך פיקטיבי ובנוסף, עולה חשד כי הינו למראית עין (לאור הממצאים המפורטים בטיוטת דו”ח גמר החקירה מיולי 2018, בנוגע לעבירות המס- ראה נספח  ד להלן. פעולה זו נעשתה על פי החשד לצורך התחמקות ממס. אם כך, מחשבו של הירש דרוש אף לצורך גילוי כלל הנסיבות ליצירת החוזה, מחשב שעל רוב תוכנו חלה בשלב זה טענת חיסיון. עצם ביצוע החיפוש ודרך ביצועו יוחלטו בהיוועצות עם הפרקליטות ובפתיחת הליך נפרד בבית המשפט, ככול שיוחלט לנקוט בו.. יודגש כי המידע שאותר במחשבו של גל הירש טרם הוצג לחשודים בחקירת המס .
  3. יצוין, כי עיקר פרשת המס עוסקת בשנים 2007 – 2009 וכוללת העלמת הכנסות תוך שימוש בחברות זרות וחשבונות זרים, בין היתר, תוך שימוש בחשבון UBP בשוויץ של חברת פנמית בשם טמפלטון. כספים אלה עברו לדברי הירש לחברות זרות בשם דרייפר ודיר, להערכתנו בשנים 2010 – 2012. במחשבו של גל הירש אותר מסמך משנת 2011 אשר עניינו קבלת כספים בחשבון זר של חברה בשם דרייפר. מכאן עולה חשד להעלמת הכנסות לפחות עד שנת 2011. אין בידינו, בשלב זה, את חשבונות הבנק של טמפלטון, דרייפר ודיר שנמצאים בהישג ידו של גל הירש. כך שאין באפשרותנו לגלות את מלוא היקף עבירות המס לשנים 2007 – 2009 והאם בוצעה העלמת הכנסות בשנים לאחר מכן.  
  4. בהקשר לחשבונות הבנק הזרים יודגש, כי הוצאו צווי 43 בבית המשפט השלום בת”א (מקום השיפוט של פקיד שומה חקירות ת”א, יאח”ה אינם חלק מההליך) כנגד החשודים בפרשה שעניינם דרישה להמצאת חשבונות בנק זרים הקשורים אליהם. גל הירש הגיש התנגדות לצו אך חשודים אחרים ספקו את מסמכי הבנק ששופכים אור על עבירות המס של הירש עצמו.
  5. ממצאי חקירת המס נגד גל הירש מבססים נגדו תשתית ראייתית לעבירות מס בהיקף מיליוני ₪.

מצורף “נספח ד” דו”ח סודי של רשות המסים + טיוטת סיכום חקירה שנערכה על ידי רשות המיסים מיום 30.7.18.

סיכום פעולות  בחקירת המשטרה: 

  1. מחומר החקירה שנאסף עד כה נמצאה תשתית ראייתית לביצוע עבירות מס נרחבות על ידי החשוד גל הירש ואח’. כמו כן עדיין נחקרים חשדות לביצוע עבירות מתן שוחד לעובד ציבור זר ו/או תיווך לשוחד לעובד ציבור זר והלבנת הון. בשלב זה, מבחינה חקירתית ממתינים למענה לחיקור הדין לשוויץ אשר אמור לשפוך אור על ההעברות הכספיות שנעשו בזירה הבינ”ל.
  2. בנוסף, התבססו החשדות כנגד עודד שכנאי (יחד עם עד המדינה פינקשלטיין) על כך שהלבינו הון בהעברת כספי העסקאות עם גאורגיה, דרך חב’ סטנהאם ובנק פורטיס בגרנזי במצג שווא של עסקאות נדל”ן וקיבלו דבר במרמה תוך שימוש במסמך מזויף.
  3. נבקש לשוב ולהדגיש כי השימוש הנרחב שעשו כל החשודים בפרשת דיפנסיב במספר רב של חברות זרות ובחשבונות בנק זרים ברחבי העולם מחייב את רשויות החקירה בפעילות חקירתית בזירה הבינ”ל. עוד יודגש, כי חקירות תיקי שחיתות בכלל, וחקירות שוחד, מרמה והלבנת הון בזירה הבינ”ל בפרט, הן מורכבות ודורשות פעולות חקירה רבות. אף בדיקת טענות הגנה גוזלת זמן חקירתי לא מבוטל. חוסר שיתוף הפעולה של החשודים, ובכללם גל הירש שהעלה את טענת החיסיון הנוכחית המונעת את הצגת מלוא המסמכים והמבנה התאגידי מוביל להימשכות החקירה.

נושא החסיון

  1. על פי חקירותיו של גור כול פעילותו עבור קבוצת דיפנסיב הייתה פלילית ולצורך ביצוע עבירות מס והלבנת הון שונות בישראל ובחו”ל.   גור פינקשלטיין  סייע בהקמת  החברות : גירווד, טמפלטון, דיר מנגמנט , דרייפר  לאור, ארטיסטי ורבות אחרות  הקשורות לפעילות האורגנים של דיפנסיב על מנת לאפשר את ביצוע העבירות.
  2. גל הירש עצמו קשור לחברות כפי שהוזכר לעיל: טמפלטון  דרייפר ודיר מנגמנט,  מטרת הקמת החברות המוזכרות לעיל הינה פלילית, כמו כן העברות הכספים לחשבונות הבנק ומהם לחשבונות אחרים . הקשורים להירש . העברות אלו  מלוות באסמכתאות שונות , כולן  נגועות בעבירות המס והלבנת הון.

 

 עמדת משטרת ישראל לנושא חיסיון עו”ד לקוח:

  1. לאור החלטת בית המשפט בנושא החיסיון מתאריך 14.3.19 מועברים לבית המשפט  41 דו”אלים  בין גור פינקשלטייין ו/או עורכי דין ממשרדו  לבין המשיב לגביהם לא הגיעו הצדדים להסכמות בנוגע להיותם תחת חיסיון עו”ד  .
  2. לאור דברי גור פינקשלטיין בחקירותיו כי הינו למעשה שותף בביצוע עבירות המס ביחד עם האורגנים של דיפנסיב שילד נבקש כי כול דוא”ל או מסמך הקשורים לנושאים של הקמת החברות הזרות, פתיחת חשבונות הבנק בחו”ל, העברות כספיות והסכמים מסחריים הנוגעים לחברות אלו כולל הסכמי ירושה הנוגעים לכספים בחשבונות הללו אלו לא יטה תחת חיסיון עו”ד לקוח ויועבר למשטרת ישראל כחומר ראייתי לכל דבר ועניין.

 

 

  ניר מקלר,    רו”ח                             רפ”ק     יניב שמול,

מנהל תחום מבצעי                               ר’ מחלק חקירות,

פ”ש, חקירות ת”א                               להב 433,    יאח”ה

   רשות המסים

 PDF

דוח סודי על גל הירש של ניר מקלר ויניב שמול להסרת חיסיון עורך דין לקוח עם גור פינקלשטיין 13-9-2019

 

ראו מכתב ששלח נבות תל צור למשטרה בעניין החסיונות עו”ד-לקוח

 

תראו איזה קטעים.  המשטרה תפסה לגל הירש את המחשב.  עו”ד נבות תל צור אמר לו “לשתף פעולה עם המשטרה” ולפי יעוץ זה גל הירש הסכים שיחטטו לו במחשב.

כמובן שהמשטרה רצתה לחטט בתכתובות עם עורכי הדין, כי שם טמונים כל הסודות.  לכן עשו תרגיל לנתבות תל צור וביקשו ממנו לספק את רשימת עורכי הדין שגל הירש התכתב איתם.

מה שנבות תל צור לא ידע זה שברגע שמגיעה רשימה כזו, היא נשלחת לחיים ויסמונסקי במחלקת סייבר עם בקשה להסיר את חיסיון עוה”ד לקוח, אם בתואנה של הסרת חיסיון אגב אורחא, או בקומבינה שעורך הדין עצמו קשר קשר פלחילי ורז מותר להסתכל במיילים של העו”ד…..

ואולי נבות תל צור האמין שהמשטרה לא פותחת מיילים עם עורכי דין, בגלל שהוא נאיבי או סתם מטומטם שמאמין ב”חזקת תקינות המנהל”.

כמובן שהדבר הראשון שעו”ד יעלה הראל שקיבלה את המכתב עשתה, היא הלכה להסתכל בדיוק במה שעו”ד נבות תל צור אמר לה שאסור לה להסתכל….  איזה בידור… כי בפרקליטות מה שאסור, תמיד מותר.

מסכן גל הירש… קיבל חרא של עצות מנבות תל צור “לשתף פעולה” ולהסכים לחיטוט במחשב…….חרא של עצות…  ממש קבר אותו העו”ד הזה…..איזה בידור.

 

נבות תל צור לקקן תחת של הפרקליטות מוכר את הלקוחות שלו
נבות תל צור לקקן תחת של הפרקליטות מוכר את הלקוחות שלו

PDF

מכתב נבות תל צור בשם גל הירש על חסיונות עורכי דין לשוטרת יעל הראל 4-8-2016

 

 

 

 

Views: 122

One Comment

  1. יניב שמול הזה לובש מדי משטרת ישראל שאינם אלא מדי הSS החדשים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *