EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

הפסד צורב לעו”ד קורל בר תובעת משטרתית הגישה אישומי שווא במבצעי שפיכת כוסות אלכוהול על סמך דוחות שקר של השוטרים מיכאל סוחוטין ואיוב מולא

השופט דניאל בארי

לפנינו זיכוי של השופט דניאל בארי משנת 2020.  הזיכוי ממחיש באיזה שטויות עסקה המשטרה לפני חרבות ברזל.  במקום לשמר את המשאבים לעבודות שיטור רגילות (גניבות, פריצות, פרוטקשן), יזמו במשטרה מבצעים להציק לאזרחים.  המבצע המדובר הוא יציאה לאצטדיוני כדורגל כדי לשפוך כוסות אלכוהול.

שימו לב שב 2020 ו 2021 המשטרה הייתה עסוקה באכיפה אלימה של מסכות קורונה, דבר שהתברר בדיעבד כשטות גמורה, והצקה מיותרת לאזרחים….  רדפו אחרי נשים זקנות ששתו קפה בכיכר ציבורית…. הוציאו הליקופטרים לים כדי לתפוס אנשים שיצאו לעשות ספורט…..

פלא שמשטרת שדרות ב 7/10/2023 לא היתה מוכנה למאורעות הטבח?   כולם היו שאננים שמידי פעם עושים “מבצע אכיפה”, או “מבצע מיגור”, שופכים כוסות אלכוהול, פשוטים על מכון ליווי, וככה יש סטטיסטיקה למיגור פשע……

בתיק המדובר שוטרים שפכו אלכוהול באצטדיון בלומפילד, ואח”כ זייפו דו”חות פעולה שכתבו שהאזרח התנגד להם וקילל אותם שהוא יזיין אותם.  אלא מאי?  במהלך זיוף הדוחות פעולה הם טעו בשעות, והשופט דניאל בארי עלה על זה, וזיכה את הנאשם.

השוטרים הזייפנים הם מיכאל סוחוטין ואיוב מולא. התובעת המשטרתית קורל מולא הגישה את כתב האישום הדבילי הזה, כי ככה מאמנים במשטרה זונות מתחילות להתגלח על תיקים קטנים……

השופט דניאל בארי
השופט דניאל בארי

להלן הכרעת הדין (הזיכוי) של השופט דניאל בארי

 

בית משפט השלום בתל אביב – יפו
ת”פ 48026-10-18 מדינת ישראל נ’ רמבם אילישייב
לפני כבוד השופט העמית דניאל בארי

 

 

בעניין:

 מדינת ישראל

ע”י ב”כ עו”ד קורל בר

 
    המאשימה
   נגד 
  רמבם אילישייב

ע”י ב”כ עו”ד תמר נבו

 
    הנאשם

 

הכרעת דין

 

לאחר שבחנתי את מכלול הנסיבות החלטתי לזכות את הנאשם.

 

כללי

  1. כנגד הנאשם ואחינו, שי אלישייב הוגש כתב אישום בחודש יוני 2014. הנאשם שהיה נאשם מס’ 1 באותו כתב אישום לא אותר.

אחינו של הנאשם הודה ביום 16.02.2015 בכתב אישום מתוקן, בעבירה של הפרעה לשוטר במילוי תפקידו.

 

  1. במסגרת ההסדר נמחקו עבירות של תקיפת שוטר בעת מילוי תפקידו וכן עבירה של שימוש בכוח למניעת מעצר.

 

  1. לאחר איתורו של הנאשם, הוגש כנגדו כתב אישום מחודש ביום 18.10.2018. כתב האישום הוגש על בסיס החקירה שבמסגרתה הוגש כתב האישום שהוזכר לעיל.

 

  1. בכתב האישום הנ”ל, התביעה מייחסת לנאשם שלוש עבירות: תקיפת שוטר בעת מילוי תפקידו, עבירה לפי סעיף 273 לחוק העונשין, תשל”ז-1977 (להלן: “החוק”); איומים, עבירה לפי סעיף 192 לחוק ושימוש בכוח או באיומים למנוע מעצר, עבירה לפי סעיף 47 (א) לפקודת סדר הדין הפלילי (מעצר וחיפוש) (נוסח משולב), תשכ”ט-1969.

 

  1. המאשימה טוענת כי ביום 11.01.2014 בשעה 17:00 לערך, ברחוב התחיה 10 בתל אביב, בחניון הסמוך לאצטדיון בלומפילד, במהלך משחק כדורגל, הבחינו השוטרים מיכאל סוחוטין ואיוב מולא בקבוצת אוהדים ששותים אלכוהול במקום. השוטרים שפכו את המשקאות האלכוהוליים.
  2. לאחר שהשוטרים התכוונו לעזוב את המקום, תקף הנאשם את השוטר מיכאל בכך שדחף אותו מאחור. השוטר הסתובב ואז איים עליו הנאשם שממנו נדף ריח אלכוהול באומרו: “כן, אין לך מה לעשות לך תוריד מדים אני אראה לך מה זה”, הנאשם חזר על איומו, אגרף את שתי ידיו ואמר: “לך תוריד את המדים שלך אני אראה לך מי גיבור פה.. לך תוריד מדים ואני אזיין אותך”.

 

  1. השוטר ביקש לעכב את הנאשם, הנאשם סירב ואמר לו: “מי אתה בכלל אני לא בא” והדף את ידו השמאלית של השוטר. השוטר הודיע לו שהוא עצור. הנאשם התנגד למעצרו בכוח. השוטר הצליח להפיל את הנאשם על מכסה מנוע של רכב בעזרת השוטר מולא שהגיע למקום ולמרות התערבות אחינו, הצליח לאזוק אותו.

 

  1. הנאשם כפר בעבירות המיוחסות לו בכתב האישום. ב”כ הנאשם טענה כי הגנתו של הנאשם נפגעה כיוון שלא הייתה אפשרות ממשית לחקור את השוטרים המעורבים בתקרית נוכח הזמן הרב שחלף מאז האירוע.

 

מהלך הדיון

  1. השוטרים שהעידו בפניי לא זכרו את האירוע שהתרחש קרוב לשבע שנים ממועד מסירת עדותם. לאור זאת, התביעה ביקשה להסתמך על דוחות הפעולה שנערכו על ידם בסמוך לאירוע.

 

  1. מדוחות שנערכו ע”י שני השוטרים שהיו מעורבים ישירות בתקרית, מיכאל סוחוטין ואיוב מולא, עולה כי התקרית התרחשה בשעה 17:00.

 

  1. כל החומר שהוגש מצביע על כך כי האירוע התרחש בחניון של האצטדיון לפני תחילת המשחק.

 

  1. האמור לעיל מעלה שתי אפשרויות: אפשרות אחת שהשוטרים לא דייקו לגבי שעת התרחשות האירוע והאפשרות השנייה כי שעת תחילת המשחק שונתה. יש לציין כי הצדדים לא הציגו שאלות שיכלו להסביר את הפער בין הזמנים.

 

  1. מדו”ח הפעולה שערך רס”ל איוב מולא (ת/8) עולה כי בשעה 17:00:”… הבחנתי בהתקהלות של כמה אנשים מסביב לשוטר מיכאל וגם אותה חבורה צעקו לעבר מיכאל, אני התחלתי לצמצם לכיוון מיכאל שהגעתי הבחנתי באדם שתאורו לובש חולצה לבנה ומכנס ירוק אשר עמד מצדו הימני למיכאל והפנים שלו היו קרובים לפנים של מיכאל ושמעתי אותו צועק לעבר מיכאל “לך תוריד מדים ואני אזיין אותך”“.
  2. בהמשך, מסר רס”ל מולא כי שמע את מיכאל מודיע לנאשם כי הוא מעוכב בגין השמעת איומים. העד ציין בת/8: “… ראיתי את אותו אדם מעיף את ידו השמאלית של השוטר מיכאל ומסרב לעיכוב, מיכאל הודיע לו שהוא עצור ותפס את ידו הימנית ומשך אותו לכיוון מכסה מנוע וניסה להשכיב אותו על מכסה מנוע כדי לאזוק אותו”.

 

  1. את ההמשך תיאר רס”ל מולא כך: “… אני התקרבתי ותפסתי את ידו השמאלית בשתי ידי ועיקמתי אותה, מאחורי גבו, אבל החשוד הנ”ל תפס את כף ידי הימנית בחוזקה, רק כעבור זמן שיחרר את ידי הימינית ומיכאל הצליח לאזוק אותו”.

לגבי אחיינו של הנאשם כתב העד כי הוא הפריע לשוטר מיכאל בכך שמשך ודחף את מיכאל.

 

  1. בדו”ח הפעולה שערך השוטר מיכאל סוחוטין הוא ציין כי הבחין באוהדי הפועל באר שבע שותים משקאות חריפים, הוא תפס את המשקאות ושפך אותם. בהמשך, כתב השוטר: “…לפתע אני הרגשתי דחיפה בצד הימני שלי, כשהסתובבתי הבחנתי באוהד אשר לבש מעיל לבן ומכנס ג’ינס ירוק, הוא אמר לי בתוקפנות “כן, אין לך מה לעשות לך תוריד מדים ואני אראה לך מה זה”, שאלתי “מה?”, האוהד אגרף את ידו ואמר “אני אראה לך מי גיבור פה”“.

 

  1. השוטר ציין כי הריח ריח של אלכוהול מפיו של הנאשם והוסיף: “…אך הוא היה נשמע בהיגיון ומודע למעשיו”. השוטר שאל שוב מה כוונתו והנאשם השיב: “לך תוריד את המדים ואני אזיין אותך”.

 

  1. השוטר הודיע לנאשם כי הוא מעוכב בגין איומים. “… אמר לי “מי אתה בכלל אני לא בא” והדף את ידי השמאלית”. השוטר הודיע לנאשם כי הוא עצור בגלל סירוב לעיכוב.

 

  1. בשלב זה, השוטר הרגיש אגרופים בגבו, הרגיש דחיפות ומשיכות. האדם שהכה אותו צעק “עזוב אותו עזוב אותו”.

 

  1. רס”ר סוחוטין ציין כי בשלב זה הגיע למקום רס”ל מולא. השוטר מיכאל ציין: “…השוטר איוב סייע לי במעצר בכך שהתפס את ידו השמאלית של העצור אך העצור התנגד בכל השלבים של המעצר, ולאחר מספר דקות הצלחנו לקפל את ידו של העצור מאחורי גבו ולאזוק אותו”.

גרסת הנאשם

  1. הנאשם נחקר באזהרה ביום 11.01.2014 בשעה 18:20. באזהרה לא צוינה עבירה של תקיפת שוטר אולם במהלך החקירה הוא נשאל גם על תקיפת שוטר.

 

  1. בחקירתו הנ”ל (ת/2), מסר הנאשם כי לא דחף את השוטר. הוא מסר כי שאל את השוטר מדוע שופך אלכוהול. הנאשם מסר כי היה להם בקבוק קטן של וודקה של 150 מ”ל ששתו ממנו 3 אנשים. הנאשם ציין כי השוטר שאל אותו אם הוא רוצה שיעצור אותו, הוא השיב “על מה תעצור”.

 

  1. הנאשם הכחיש מכל וכל כי איים על השוטר והוסיף: “אני אהיה עצבני מכוסית של וודקה?”. הנאשם מסר: “לא התנגדתי למעצר, הם קיפלו אותי לא התנגדתי”. הנאשם מסר כי אחינו לא תקף את השוטרים, רק צעק עליהם.

 

  1. בעדותו בפניי מאסר הנאשם כי הגיעו לאצטדיון בשעה 15:30: “הייתה לנו שעה וחצי לפני המשחק”. העד מסר כי ראה את השוטר מיכאל שופך את האלכוהול של האוהדים ושאל אותו למה הוא שופך את המשקאות: “…הוא אמר לי “תשמע חבוב, אם אתה לא הולך מכאן אני מקפל אותך”“.

 

  1. הנאשם מסר כי אמר לשוטר שהוא צריך להתבייש ללבוש מדים כשהוא מדבר כך. הנאשם הוסיף כי השוטר אמר: “יש לי פה מתפרע למעצר”. למקום הגיעו שוטרים נוספים “…קיפלו לי את הידיים מאחור על מכסה המנוע ומשם למעצר”.

 

  1. הנאשם טען כי בתא המעצר, השוטר שעצר אותו הוריד מדים ואמר לו “בוא נראה אותך עכשיו גבר”. לדברי הנאשם, שוטר אחר שהיה במקום לחש לו “בוא לא נסתבך עזוב אותו בשקט” ואז השוטר שעצר אותו לבש שוב את מדיו.

 

  1. בחקירתו הנגדית הנאשם מסר כי השוטר מיכאל לא אמר לו שהוא מעוכב. התובעת ניסתה להוכיח כי האירוע היה אחרי המשחק, הנאשם עמד על גרסתו כי האירוע התרחש לפני המשחק.

 

  1. העד ציין כי בדיון מעצרים השופט החליט להרחיקו ממשחקי כדורגל ל-3 חודשים.

 

  1. הנאשם מסר כי סיפר על התקרית בחדר המעצר לעו”ד שלו אך לא מסר על כך בהודעתו במשטרה.

 

סיכום

  1. התרשמתי כי השוטר סוחוטין לא דייק בתיאור האירוע. השוטר מציין בדו”ח שלו שהתנהלה שיחה ממשית בינו לבין הנאשם כשהוא שואל אותו מספר פעמים על דבריו השוטר מולא מעיד על החלפת דברים בודדים בפניו ומציין כי היה עיכוב ולאחר מכן מעצר.

 

  1. גם לעניין האלימות שהפעיל האחיין נגד השוטרים ישנן סתירות מהותיות בין גרסאות שני השוטרים.

 

  1. בניגוד לעמדת המאשימה, אין ספק כי האירוע התרחש לפני המשחק, הכרטיסים שלא עברו ביקורת בכניסה מעידים על כך.

 

  1. הייתה אווירה מתוחה בין האוהדים מבאר שבע על רקע שפיכת האלכוהול שהביאו איתם. דבר זה כנראה גרם למתח לשוטר סוחוטין שהפריז בתיאור האירוע.

 

  1. הנאשם עשה עליי רושם אמין. התרשמתי כי תיאור הדברים על ידו תואם יותר את מה שהתרחש בפועל.

 

  1. לאור כל האמור לעיל, אני מזכה את הנאשם מהעבירות שיוחסו לו בכתב האישום.

 

 

ניתנה היום, ט”ו כסלו תשפ”א, 01 דצמבר 2020, במעמד הצדדים.

דניאל בארי

 

PDF

 

מדי נ אלישייב זיכוי נאשם מהפרעה לשוטרים לשפוך כוס וודקה דניאל בארי 48026-10-18

 

 

 

 

 

 

 

Views: 94

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מכירים את האישה הזאת? פנו אלינו - סודיות מובטחת.



אנא עזרו לעדנה

This will close in 25 seconds