EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

חוו”ד על ה”קול היהודי” ואלחנן גרונר: הפרקליט אור ממון שמונה לטפל בהפללת יהודים בהסתה לגזענות נגד ערבים קיבל כפרס מינוי לשפיטה

אור ממון פרקליט נבלה מחוז מרכז ערפד נועץ טלפיים

לפנינו חוות דעת של הפרקליטות מלפני 10 שנים, מהימים שבהם רצו בפרקליטות להראות לעולם עד כמה מדינת ישראל נאורה, נקייה מגזענות, ונקייה מאפרטהייד נגד ערבים.

בשביל זה היה צריך לפתוח כמה תיקים נגד יהודים כדי שאפשר יהיה לספר במוסדות האו”ם ומוסדות האג שישראל מטפלת בגזענות נגד ערבים.

מי שהיה מופקד על סקירת האינטרנט לאיתור “תכנים עבריינים” (כלשונו) נגד ערבים היה הפרקליט אור ממון.  כפרס על עבודתו קיבל מינוי לשפיטה.  לדברי אור ממון התכנים העבריינים היו “הסתה לגזענות”, ו”בהם ריבוי התבטאויות פליליות לכאורה כנגד הציבור הערבי (פלסטיני וישראלי גם יחד), מוסדות השלטון, ונבחרי/עובדי ציבור ספציפיים”.

חוות דעת זו היא השלב בו פרקליטים מקבלים חומר מהמשטרה (משטרת ש”י), מציצים וממליצים נגד מי להגיש כתב אישום.  כתב האישום אמור להיות מוגש ע”י המשטרה (תובע משטרתי) אבל כמו שאנו רואים הפרקליטות ניסחה את כתב האישום והוא מצורף ל”המלצה” למשטרה.  טכנית המסמך נקרא “סקירת ראיות”.  מסמך כזה נשאר חסוי מפני הנאשמים.

 

אור ממון פרקליט נבלה מחוז מרכז ערפד נועץ טלפיים
אור ממון פרקליט נבלה מחוז מרכז ערפד נועץ טלפיים

לידיעת אורית סטרוק….. אור ממון הפרקליט שהזמין את החקירה הזו וכתב את ה”המלצה” הוא היום שופט….  טפלי בו בהתאם.

להלן הדו”ח/ חוות דעת/ המלצה להעמיד לדין על הסתה לגזענות נגד ערבים

 

תאריך: ‏‏א’ סיון, תשע”ב ,   ‏‏2 באוגוסט 2012

מספרנו: 06/00002680/12

 

סיכום ראיות – עלון “הקול היהודי”

פמ”מ 2680/12; פל”א 182143/11 (יאחב”ל)

 

א. רקע כללי

 

החשודים (מערך מימון, הפקה, עריכה, ביקורת תוכן, הפצה):

חשוד 1 – אברהם בנימין (יליד 1985, תושב יצהר – להלן: “אברהם”).

חשוד 2 – יהושע (שוקי) הס (יליד 1973, תושב יצהר – להלן: “שוקי”).

חשוד 3- אוריה כהן (יליד 1987, תושב יצהר – להלן: “אוריה”).

חשוד 4 – אלחנן גרונר (יליד 1990, תושב יצהר – להלן: “אלחנן”).

חשוד 5 – עקיבא הכהן (יליד 1984, תושב יצהר – להלן: “עקיבא”).

חשוד 6 – אריאל גרונר (יליד 1982, תושב יצהר – להלן: “אריאל”).

חשוד 7 – חנן הרבסט (יליד 1987, תושב מעלה לבונה – להלן: “חנן”).

 

לצד חשודים אלה, נחקרו גם חשודים נוספים אשר שמם הופיע ככותבי תכנים עבריינים לכאורה – שלומי דביר, אפרים בן שוחט, נריה אופן, מנחם בן שחר, שי ירד, יוסף אליצור, בועז אלברט.

באשר לאחרונים אלה נקדים ונאמר כבר, כי לטעמנו לא יתאפשר להעמיד לדין, בשל מגוון סיבות, כל אחת בפני עצמה, ובעיקר צירופן יחדיו:

  • קיים קושי ראייתי משמעותי בכל הנוגע להוכחת אשמת כותבי התכנים מעבר לכל ספק סביר- הן באשר לעצם העובדה הפשוטה שהם אכן כתבו את התכנים (אין כל עדות שאכן כך; לא נתפסו מחשביהם בהם אולי היו נמצאים חומרי הגלם לטקסטים), להבדיל מאפשרות שנכתבו על ידי אחרים תוך שימוש בשמם, מסיבות כאלה או אחרות;

ובעיקר, באשר לידיעתם, בהכרח, כי תכנים שאולי כתבו יפורסמו בעלון הקול היהודי או בכל מקום פרסום אחר, להבדיל מאפשרות שכתבו טקסים למעגל מקורבים קרוב ותו לא (אין ראיות ברורות לכך שכותבים כאלה או אחרים ביקשו לפרסם כתבים שלהם, הסכימו לכך, או עצמו עיניהם על אף מודעותם לכך).

  • המלצתנו כי קיים עניין לציבור בהגשת כתב אישום נגזרת ממכלול ההתבטאויות העברייניות לכאורה בעלון הקול היהודי (ר’ חוות דעת התבטאויות ונספח ריכוז התבטאויות), ולפיכך, ספק אם קיים עניין לציבור בהעמדה הכותבים לדין, אם מתמקדים בחלקיהם הנקודתיים של כל כותב וכותב בנפרד;

 

ר.פ –

אברהם – שלוש הרשעות קודמות בעבירות של סיכון אדם בנתיב תחבורה בהנחת דבר, קשירת קשר לפשע, השתתפות בהתפרעות, תקיפה סתם, סיכון אדם בנתיב תחבורה בטיפול   מסוכן.

שוקי –  ללא הרשעות קודמות.

אוריה – הרשעה קודמת בעבירות השתתפות בהתפרעות, הפרת הוראה חוקית, וניסיון לחבלה  במזיד ברכב בשנת 2011.

אלחנן –  ללא הרשעות קודמות.

עקיבא – ארבע הרשעות קודמות בעבירות של השתתפות בהתפרעות, החזקת סכין/אגרופן,  תקיפת שוטר והשתתפות בהתקהלות אסורה.

אריאל – שתי הרשעות קודמות בעבירות של נסיון לתקיפת שוטר והפרעת שוטר.

חנן – הרשעה קודמת בעבירות של סיכון אדם בנתיב תחבורה בהנחת דבר וקשירת קשר לפשע.

 

תמצית האירוע-

פרסומים בעלונים שהופצו באינטרנט בקבוצת “google-group” “הקול היהודי” (וכן בחלוקה פיזית במקומות ציבוריים),, ומאוחר יותר, גם באתר “הקול היהודי”  ובהם ריבוי התבטאויות פליליות לכאורה כנגד הציבור הערבי (פלסטיני וישראלי גם יחד), מוסדות השלטון, ונבחרי/עובדי ציבור ספציפיים.

 

מועד ומקום האירוע-

החל מיום 18.8.09 התפרסמו על בסיס שבועי תכנים בקבוצת ה”google-group” (בקישור https://groups.google.com/forum/#!forum/hakol-hayehudi). קבוצת גוגל דומה במהותה לתיבת מייל קבוצתית אליה מועלים תכנים לעיון כל מי שנכנס לכתובת הקבוצה.

הפרסום הראשון מיום ה-18.8.09, כלל  שתי ידיעות בגוף המייל.

אחריהן פורסמו עוד שתי הודעות נוספות שאף הן  כללו ידיעות בגוף המייל.

מיום 28.8.09 פורסמו עלונים המיועדים להדפסה כקובץ מצורף למייל.

מיום 22.9.09 העלונים פורסמו עם לוגו וסמל.

מיום 15.10.09 פורסמו לעיתים, בנוסף לעלונים, גם קישורים למה שכונה ‘מבזקי וידאו’- קישור לסרטוני יו-טוב שהוצגו בעמוד יו-טוב של הקול היהודי. כמו”כ צורפו לעלונים לעיתים גם כרזות לתלייה ובהם פרסומים שונים.

ב-16.9.10 עלה אתר האינטרנט “הקול היהודי” (בקישור- http://www.hakolhayehudi.co.il/). במקביל לעליית האתר שונו הלוגו והסמל בעלונים (במקום סמיילי צהוב שתוקע בשופר והכיתוב “שבועון ליהודים שמחים”, מופיע הסמל המוצג עד היום באתר.  [עיגול עם חיוך והכיתוב “חדשות ליהודים שמחים”). החל מתאריך זה ההודעות בקבוצה הכילו קישורים לכתבות באתר וכן קובץ של עלון מצורף.

 

ב-10.12.10 התפרסמה הודעה לפיה “לאחרונה הוחלט להפסיק את מתכונת שליחת הידיעון השבועי כפי שנעשתה בשנה וחצי האחרונות, ולהתמקד באתר האינטרנט. לטובת קוראי המהדורה המודפסת יצורף לעדכון השבועי תדפיס פשוט שיכיל את הידיעות המרכזיות שפורסמו באותו שבוע” והחל מתאריך זה כותרת ההודעות הייתה: “קישורים לידיעות מרכזיות שהתפרסמו השבוע באתר. תדפיס ידיעון מצורף” / “לקט ידיעות שעלו השבוע באתר. ידיעון מודפס מצורף למייל זה” (או בניסוח דומה)

ההודעה האחרונה שהתפרסמה בקבוצה היא מתאריך 9.2.12.

אתר “הקול היהודי” פעיל עד היום והתכנים שהתפרסמו בו בעבר עדיין מפורסמים  בו. גם קבוצת הגוגל קיימת באינטרנט עד היום והתכנים שהתפרסמו בה בעבר עדיין מפורסמים בה ונגישים וזמינים לצפייה לכל הנכנס לקבוצת “הגוגל”.

 

סעיפי האישום הרלוונטיים- 

הסתה לגזענות (סעיף 144ב), הסתה לאלימות (144ד2), פרסומי המרדה (134), הסתה להשתמטות ואי ציות (109 ו-110), העלבת עובד הציבור (288), עבירות על חוק ותקנות השב”כ.

[לעניין סעיפי האישום המומלצים ר’ “חוות דעת התבטאויות” בצירוף “נספח ריכוז התבטאויות”]

 

חומר מודיעיני/סודיקיים. דרושה תעודת חיסיון.

 

הערת פתיחה 1-

מדובר בקבוצת גוגל שכתובתה באינטרנט הינה:

www.groups.google.com/group/hakol-hayehudi  (אשר עם העלתה הופכת מיידית לכתובת  https://groups.google.com/forum/?fromgroups#!forum/hakol-hayehudi) (להלן: הקבוצה) , כל גולש באשר הוא יכול להיחשף לגיליונות בכתובת הנ”ל- משמע, הללו מפורסמים כלפי כולי עלמא. לפיכך, בכל הנוגע ל”רשימה” המנויה לעלון – כפי שעולה מחומר החקירה – המדובר ברשימת אנשים אשר מקבלים הודעת מייל עם קישור לעליית הגיליון העדכני לקבוצת הגוגל.

כמתואר לעיל, במסגרת הקבוצה התפרסמו באופן שבועי, החל מיום 28.8.09 גיליונות של עלון אידיאולוגי-פוליטי ימני בשם “הקול היהודי”, אשר צורפו כנספח, ובנוסף, בגוף הקבוצה (משמע לא כנספח),  פורסמו הודעות, סרטונים ופרסומים נוספים. החל מיום 16.9.10 תכני העלונים הועלו, במקביל להעלאתם בקבוצה, גם לאתר האינטרנט “הקול היהודי” (www.hakolhayehudi.co.il  אשר הוקם זמן מה קודם לכן, במאי 2010). במהלך התקופה, לצד תכנים לגיטימיים, נכללו בפרסומים, באופן שיטתי, נשנה ומאסיבי, תכנים עבריינים. הפרסומים בקבוצה פסקו ביום 9.2.12, אולם התכנים (שפורסמו בעבר) עודם זמינים לכל, עד היום, באינטרנט- הן בקבוצה, והן באתר “הקול היהודי”.

 

הערת פתיחה 2- כתובות מייל רלוונטיות:

ישנן שתי כתובות מייל, אליהן מופנים הקוראים לפנות ל”סוכנות ידיעות הקול היהודי”- האחת לצורך הורדה מרשימת התפוצה של קבוצת הגוגל והשנייה לצורך העברת תגובות וידיעות:

[email protected] –  זוהי הכתובת שמצויינת בהודעות רבות ובהתכתבויות מייל רלוונטיות ככתובת אליה יש לשלוח בקשה לצורך הסרה מרשימת התפוצה.

[email protected],- זוהי הכתובת אליה מפנים בשיטתיות עשרות הגיליונות הראשונים של העלון, וכן כל ההודעות שבקבוצה, וכן בהתכתבויות מייל רלוונטיות, לצורך שליחת תגובות וידיעות.  [להלן: “כתובת המייל של הקול היהודי”]

[בעניין זה, ראה מזכר שכתבה יעל טנזי מתאריך 25.12.11, כותרתו “מראה מקום גוגל גרופס”.]

הערת פתיחה 3-

החקירה בתיק זה החלה בתחנת בנימין באפריל 2010. במסגרת זו בוצעה פעולת חקירה נקודתית בה עוכבו לחקירה אברהם ואלחנן ביום 29.4.10, לאחריה התיק הוזנח.  בעקבות אי התקדמות התיק, כשנה לאחר מכן, הועבר הטיפול בתיק ליאחב”ל.

 

ב. פירוט חומר הראיות

 

(1) הודעות

 

(1)(א) הודעות חשודים (מערך מימון, הפקה, עריכה, הפצה)

אברהם בנימין

 

  1. הודעתו של אברהם בנימין בחקירתו באזהרה מיום 29.4.10 שעה 06:35 (חוקרת- יהודית בן גל)-

העירו אותו ואת משפחתי ב-04:30 לפנות בוקר.  לא קיבלתי בשום שלב  זימון להתייצב במשטרה. לא אגיב על החשדות נגדי עד שאיוועץ עם עורך דין מביתי. לאור כל אלה אני מסרב לשתף פעולה עם החקירה ושומר על זכות השתיקה.

[משלב זה שומר על זכות השתיקה לכל אורך חקירתו הקצרה לגבי שאלות בנושא הסתה נגד עובדי ציבור באינטרנט, שליחת אנשים להטרידם, פרסום תמונת התובעת שיר לאופר].

 

  1. הודעתו של אברהם בנימין בחקירתו באזהרה מיום 13.6.11 שעה 08:08 (חוקרת-תמרה שיין שניאו)-

אני לא מעוניין להגיב. לא קיבלתי זימון באופן מסודר כמתחייב במדינת חוק. העובדה שנלקחתי לחקירה באופן בוטה וגס תוך הפחדת בני משפחתי בשעה 04:30 לפנות בוקר מעידה כי החקירה היא בעלת רקע וכיוון פוליטיים של רדיפת תושבי ההתיישבות ביהודה ושומרון.

[משלב זה שומר על זכות השתיקה לכל אורך חקירתו הקצרה לגבי שאלות בנושא פרסום תמונות אנשי שב”כ באינטרנט, הקשר שלו לתחנת רדיו הקול היהודי, קיומם של חומר לא חוקי או תמונות אנשי שב”כ במחשבו].

אני כופר בכל המיוחס לי. לא עברתי על החוק. שתיקתי נובעת מהסיבות שפורטו לעיל.

 

  1. הודעתו של אברהם בנימין בחקירתו באזהרה מיום 8.9.11 שעה 14:59 (חוקר- אלון דקל)-

אני דובר היישוב יצהר ועוסק בהוראה, תקשורת ויחסי ציבור. עובד בבית הספר היסודי ביצהר.

אני לא מעוניין לשתף פעולה עם החקירה הזאת משום שמניסיון אישי שלי ושל רבים מחבריי עולה כי חקירות מסוג זה מתקיימות על רקע רדיפה פוליטית אידיאולוגית, אשר המשטרה ומחוז ש”י בפרט נוטלים בה חלק, על דרך אכיפה סלקטיבית.

[משלב זה שומר על זכות השתיקה לכל אורך חקירתו הארוכה, בין היתר לגבי שאלות, ראיות ומסמכים בנושא התבטאויות קיצוניות בגיליונות עלון הקול היהודי, פרסום תמונות אנשי שב”כ בעלון, האחראים ונושאי התפקידים בעלון זה, החזקת חומרים שפורסמו בעלון במחשבו האישי ובמחשב משרד הקול היהודי].

האכיפה היא סלקטיבית שעה שדברי הסתה שנשמעים מהצד השמאלי של המפה הפוליטית או מצד המגזר הערבי אינם נחקרים. אתייחס לחשדות נגדי בבית המשפט, אם וכאשר יוגש כתב אישום.

 

  1. הודעתו של אברהם בנימין בחקירתו באזהרה מיום 22.1.12 שעה 10:45 (חוקר- סער שפירא)-

אני נחקרתי בעבר ומסרתי גרסה. הבהרתי שלא עברתי על החוק והחקירה הנוספת הזאת היא בעיני רדיפה פוליטית מכוונת ומוטה מצד המשטרה.

[שומר על זכות השתיקה לאורך כל חקירתו הארוכה, בין היתר לגבי שאלות, ראיות ומסמכים בנושא פרסומים קיצוניים בעלון הקול היהודי, האחראים ובעלי התפקידים בעלון, תפקידו שלו בעלון, הקשר שלו לעלון, לאתר האינטרנט ולקבוצת הגוגל-גרופס בה מופץ העלון, חומרים מפלילים שנתפסו במחשבו האישי, מחשב משרד הקול היהודי, מחשב אלחנן גרונר, ומחשב אוריה כהן].

 

אלחנן גרונר

 

  1. הודעתו של אלחנן גרונר בחקירתו באזהרה מיום 29.4.10 שעה 07:13 (חוקרת- יהודית בן גל)-

אני מכחיש שעברתי על החוק, אין לי מושג במה מדובר. מאחר וזוהי חקירה פוליטית, מעתה ואילך אשמור על זכות השתיקה.

[משלב זה שומר על זכות השתיקה לאורך כל חקירתו הקצרה לגבי שאלות בנושא הסתה בעלון הקול היהודי].

 

  1. הודעתו של אלחנן גרונר בחקירתו באזהרה מיום 26.6.11 שעה 11:53 (חוקרת- יהודית בן גל)-

אני עובד באתר הקול היהודי באופן גלוי וחוקי. לטעמי חקירה זו היא התנכלות של השב”כ, הפרקליטות והמשטרה לאתר הקול היהודי וזאת כחלק מפגיעה בחופש העיתונות וחופש הביטוי.

מתוך 2 המחשבים שתפסתם במשרד של מדרשת צופנת– הנייח שייך לארכיון שכם, הנייד שייך לאתר הקול היהודי. המשרד אינו שייך לקול היהודי.

מחשב נייד שנתפס אצלי בבית שייך לעמותת חוננו, בה אני עובד כסוג של דובר, אין הגדרה ברורה לתפקיד שלי. המחשב משמש אותי במסגרת עבודתי בעמותה.

אתר הקול היהודי שייך לעמותה בשם יהודים שמחים.

[משלב זה שומר על זכות השתיקה לאורך כל חקירתו, בין היתר לגבי שאלות בנושא עבודתו על מחשב הקול היהודי, זהות אנשים אחרים שעובדים על מחשב זה, מי מממן את העמותה, מי חבר בה, כמה אנשים עובדים בה, מי אחראי עליו באתר הקול היהודי, פרסום פרטי אישי ציבור בעלון, הסתה לאלימות בעלון, חומרים מפלילים שנתפסו במחשבים שונים].

עד כמה שידוע לי ישראל היא מדינה דמוקרטית בה אמור להיות חופש ביטוי ועיתונות. נראה לי שהיום התבדיתי. יותר מזה אין לי מה להוסיף.

 

  1. הודעתו של אלחנן גרונר בחקירתו באזהרה מיום 26.9.11 שעה 14:12 (חוקר- אלון דקל)-

לא עברתי על החוק, לא הסתתי, לא המרדתי, לא הפצתי תמונות אנשי שב”כ, וכל הלאה לגבי כל החשדות שהזכרת. הכחשתי כבר בחקירתי הקודמת. יותר מכך אין לי מה להוסיף למעט העובדה שמדובר בהתנכלות מכוונת על רקע עמדותיי הפוליטיות ופעילותי הציבורית.

[משלב זה שומר על זכות השתיקה לאורך כל חקירתו הארוכה, בין היתר לגבי שאלות, ראיות ומסמכים בנושא פרסומים קיצוניים בעלון הקול היהודי, האחראים ובעלי התפקידים בו, תפקידו שלו בו, הקשר שלו לעלון, לאתר ולקבוצת הגוגל-גרופס בה מופץ העלון, חומרים מפלילים שנתפסו במחשב משרד הקול היהודי].

 

  1. הודעתו של אלחנן גרונר בחקירתו באזהרה מיום 22.1.12 שעה 11:00 (חוקרת- יעל טנזי)-

מדובר בהתנכלות פוליטית, זו הפעם הרביעית שאני נחקר, לא עברתי על החוק בשום צורה, לא ניתנה לי זכות ההיוועצות עם עורך דין. המחשב שהצגת כשלי אינו שלי. אין לי מה להוסיף.

[שומר על זכות השתיקה לכל אורך חקירתו הארוכה, בין היתר לגבי שאלות, ראיות ומסמכים בנושא פרסומים קיצוניים בעלון הקול היהודי, האחראים ובעלי התפקידים בעלון, תפקידו שלו בעלון, הקשר שלו לעלון, לאתר האינטרנט ולקבוצת הגוגל-גרופס בה מופץ העלון, העלון וחומרים מפלילים שנתפסו במחשב משרד הקול היהודי].

אוריה כהן

 

  1. הודעתו של אוריה כהן בחקירתו באזהרה מיום 26.9.11 שעה 11:25 (חוקר- אלון דקל)-

אני לא מבין את הדברים עד הסוף. לא כתבתי או העליתי דבר לאתר או עלון הקול היהודי.

כיום אני עושה עבודות שירות בחוות סוסים למשך 3 חודשים, התחלתי שבוע שעבר.

אני שומר על זכות השתיקה.

[משלב זה שומר על זכות השתיקה לכל אורך חקירתו הארוכה, בין היתר לגבי שאלות, ראיות ומסמכים בנושא פרסומים קיצוניים בעלון הקול היהודי, האחראים ובעלי התפקידים בעלון, תפקידו שלו בעלון, הקשר שלו לעלון, לאתר האינטרנט ולקבוצת הגוגל-גרופס בה מופץ העלון, העלון וחומרים מפלילים שנתפסו במחשבו האישי, מחשב משרד הקול היהודי, ומחשב אברהם בנימין].

כל התכנים בעלונים שהוצגו לי- לא נכתבו על ידי, לא נשלחו על ידי, האשמות מגוחכות. אין לי כושר כתיבה, אין לי יכולת ביטוי בכתב, איני יודע להעלות חומרים באינטרנט או לתפעל קבוצת גוגל, אין לי קשר לדברים שהוצגו בפני, מעולם לא רשמתי מילה אחת באתר או בעלון הקול היהודי, כל התעסקותי הייתה בעמותת “יהודים שמחים” והיא החלה בשנת 2011 עד לפני כחודש. כל התעסקותי הייתה רק בעיסוקים משרדיים וחשבונאיים.

המחשב שנתפס אצלי- מחשב אישי בשימושי ושימוש אשתי, לעתים בני משפחה אחרים.

המחשב של הקול היהודי- היה זמן רב בישיבת “עוד יוסף חי”, הסתובב בין הרבה אנשים, אני לא השתמשתי בו.

כוונת העו”ד שלנו בהצהרתו בדיון בנושא תפיסת המחשבים לפיה אני מנהל את עמותת הקול היהודי הייתה שמחשב הקול היהודי הוא של העמותה, ואני ייצגתי אותה באותה עת.

על גבי המחשב הנייד שלי לא שמרתי כל חומרי, מסמכי או עלוני הסתה או תמונות אנשי בטחון.

 

  1. הודעתו של  אוריה כהן בחקירתו באזהרה מיום 22.1.12 (ללא שעה) (חוקר- שלום חדד)-

מעולם לא העליתי תמונה, מאמר, כתבה או מילה כלשהי לאתר או ידיעון. איני יודע כיצד להתעסק בקבוצת גוגל וכן העלאת חומרים לאינטרנט מלבד המייל האישי שלי וקצת שימוש בגוגל דוקס.

[משלב זה שומר על זכות השתיקה לאורך מרבית חקירתו, בין היתר לגבי  שאלות, ראיות ומסמכים בנושא  פרסומים קיצוניים בעלון הקול היהודי, האחראים ובעלי התפקידים בעלון, תפקידו שלו בעלון, הקשר שלו לעלון, לאתר האינטרנט ולקבוצת הגוגל-גרופס בה מופץ העלון, חומרים מפלילים שנתפסו במחשבו האישי, מחשב משרד הקול היהודי, מחשב אברהם בנימין, ומחשב אלחנן גרונר].

אני מוסר גרסתי אשר אומרת ככה: כל החומרים שהמשטרה הציגה בפני וטוענת שיש בהם עבירה על החוק קדמו לתחילת עבודתי בעמותת יהודים שמחים, שהייתה לקראת סוף 2010 ואין לי כל קשר אליהם.

יתרה מזאת- גם בזמן עבודתי בעמותה לא העליתי שום חומר לאתר או לידיעון, לא עסקתי בשום צורה בתכני אתר או ידיעון הקול היהודי. כל החומר שנתפס על מחשבי לא ראיתי בו משום עבירה על החוק, משום שלא כתבתי או צילמתי דבר שנכנס לגדרי העבירות המיוחסות לי.

 

עקיבא הכהן

 

  1. הודעתו של עקיבא הכהן בחקירתו באזהרה מיום 15.1.12 שעה 11:15 (חוקר- דניאל נחום)-

מכיוון שלא נתנה לי האפשרות להיוועץ טלפונית עם עורך דין, אין באפשרותי למסור גרסה.

[שומר על זכות השתיקה לכל אורך חקירתו הארוכה, בין היתר לגבי שאלות, מסמכים וראיות בנושא פרסומים קיצוניים בעלון הקול היהודי, האחראים ובעלי התפקידים בעלון, תפקידו שלו בעלון, הקשר שלו לעלון, לאתר האינטרנט ולקבוצת הגוגל-גרופס בה מופץ העלון, חומרים מפלילים שנתפסו במחשבו האישי, מחשב משרד הקול היהודי, מחשב אברהם בנימין, ומחשב אלחנן גרונר].

כפי שכבר ציינתי בהתחלה- אין ביכולתי לענות על שאלות ולמסור גרסה כל עוד לא נותנים לי את האפשרות להיוועץ עם עו”ד בטלפון.

 

אריאל גרונר

 

  1. הודעתו של אריאל גרונר בחקירתו באזהרה מיום 18.1.12 שעה 10:45 (חוקר- שלום חדד)-

אין ולא היה לי קשר לאף אחת מהעבירות שהקראת. לא ביצעתי אותם ואין לי מושג על מה מדובר. אתם לא מאפשרים לי להיוועץ טלפונית עם עו”ד ולכן אין בכוונתי להשיב לשאלות.

[שומר על זכות השתיקה לאורך מרבית חקירתו הארוכה,  בין היתר לגבי שאלות, ראיות ומסמכים בנושא פרסומים קיצוניים בעלון הקול היהודי, האחראים ובעלי התפקידים בעלון, תפקידו שלו בעלון, הקשר שלו לעלון, לאתר האינטרנט ולקבוצת הגוגל-גרופס בה מופץ העלון, העלון וחומרים מפלילים שנתפסו במחשבו האישי, מחשב משרד הקול היהודי, מחשב אברהם בנימין, ומחשב אלחנן גרונר].

לא ביצעתי כל עבירה. כיוון שאתם לא מאפשרים לי להיוועץ עם עורך דין אין בכוונתי להשיב. לאחר שאתייעץ עם עו”ד אשמח להיחקר שוב ולמסור את גרסתי.

 

שוקי הס

 

  1. הודעתו של יהושע הס בחקירתו באזהרה מיום 18.1.12 שעה 09:56 (חוקרת- יעל טנזי):

מאחר שהחקירה הינה חקירה פוליטית אינני משתף פעולה.

[שומר על זכות השתיקה לאורך כל חקירתו, בין היתר לגבי שאלות, ראיות ומסמכים בנושא פרסומים קיצוניים בעלון הקול היהודי, האחראים ובעלי התפקידים בעלון, תפקידו שלו בעלון, הקשר שלו לעלון, לאתר האינטרנט ולקבוצת הגוגל-גרופס בה מופץ העלון, העלון וחומרים מפלילים שנתפסו במחשבים השונים, מחשב משרד הקול היהודי, מחשב אברהם בנימין, ומחשב אלחנן גרונר, ומסרב לעיין בכלל המסמכים שהוצגו לו או לחתום עליהם].

 

חנן הרבסט

 

  1. הודעתו של חנן הרבסט בחקירתו באזהרה מיום 13.5.12 שעה 10:20-

לא עברתי על החוק, זו חקירה פוליטית ומכיוון שכך אין לי מה להוסיף.

[שומר על זכות השתיקה לאורך כל חקירתו, בין היתר לגבי שאלות, ראיות ומסמכים בנושא פרסומים קיצוניים בעלון הקול היהודי, האחראים ובעלי התפקידים בעלון, תפקידו שלו בעלון, הקשר שלו לעלון, לאתר האינטרנט ולקבוצת הגוגל-גרופס בה מופץ העלון, העלון וחומרים מפלילים שנתפסו במחשבים השונים, ומסרב לעיין בכלל המסמכים שהוצגו לו או לחתום עליהם].

(1)(ב) הודעות עדים

אלכסיי סירניב

 

  1. הודעתו של אלכסיי סירניב מיום 1.12.11 שעה 09:10-

אני בעלי חברת ASTUDIO  המספקת שירותי איפיון, עיצוב ופיתוח אתרי אינטרנט.

הקשר שלי הקול היהודי החל מבניית אתר האינטרנט ומקום אחסון בשנת 2010.

מי שפנה אלי לראשונה בנוגע לבניית האתר וביקש הצעת מחיר היה עקיבא שמספר הטלפון שלו הינו- 054-7657556, והסביר שמדובר באתר לתכני ימין פוליטי. אני מספק פלטפורמה, הלקוח מעלה תכנים לשיקול דעתו לאחר סיום בניית האתר.

בהמשך היו איתו בקשר גם- אוריה (טל’ 054-5867260) אריאל גרונר (054-9146604), שוקי (בהמשך החקירה החשוד זיהה את תמונתו של שוקי באתר לידה הכיתוב יהושוע הס-ר.ר), אברהם בנימין- 052-7203182 ואחרים שאיני זוכר את שמם.

לאחר סיום בניית האתר הוא אחסנתי אותם אצלי דרך ספק משנה בשם שלום בורלא. לא סיפקתי להם שירותים נוספים.

כיום אני עובד על תוכנית לשדרוג האתר כך שיכלול פורום- “קהילה פנימית עם קוד”.

עיצבתי להם לוגו לאתר, אך הם החליטו להחליפו מכיוון שהאתר מייצג חיבור של שני גופים והסמל לא התאים מבחינת הקונספט לגוף השני.

לשאלתך באיזה שני גופים מדובר- אני הבנתי שמדובר בבעלים של אתר אינטרנט ושל קבוצה שהפיצה עלון, נראה לי עלון פיזי.

התשלום בעבור עבודתי ניתן לי תחילה במזומן על ידי עקיבא, לאחר מכן העברה בנקאית על ידי אוריה. התשלום לשדרוג האתר ניתן בהעברה בנקאית שנעשתה על ידי אריאל גרונר.

אני יודע שהם אלו ששילמו לי את הכסף, מכיוון שהם היו כותבים לי במייל שהם הכניסו את הכסף.

במהלך עבודתי למען האתר ערכתי פגישות עם עקיבא, שוקי, אברהם בנימין, ואריאל גרונר.

לשאלתך אם הם הסבירו לו מה יהיו תכני האתר- רק אמרו שמדובר באתר ימני. בכל אופן התכנים אינם קשורים אלי ואינם בפיקוחי.

לשאלתך האם יש לי אפשרות לברר מי העלה את התכנים לאתר- אני יכול לבדוק מול הספק שלום בורלא, אבל הדבר לא בהכרח ישפוך אור מכיוון שהם יכולים להעביר את השם משתמש והסיסמה בניהם.

לשאלתך אם אני מכיר את עמותת יהודים שמחים- נראה לי שזה הם שהוציאו את העלון הזה. זה החברה שבגללם החליפו את הלוגו.

לשאלתך אם יש לי קשר לגוגל גרופ או שליטה על מעבר מידע זה- לא. גוגל גרופ זה כמו פייסבוק. הגוגל גרופ זה קבוצה שנפתחה על ידי הקול היהודי והקול היהודי שולט בתכנים.

לא אני עיצבתי את העלונים שהועלו לגוגל גרופ.

אן לי קשר לעלונים שפורסמו.

 

 

 

 

  1. הודעתו של אלכסיי סירניב מיום 1.12.11 שעה 13:45-

מסמכים שאת מציגה בפני שנתפסו בביתי- חשבוניות בגין עבודות שביצעתי עבור אתר הקול היהודי שהופקו עבור אוריה כהן מעמותת יהודים שמחים. אלה לא כלל החשבוניות והתשלומים- יש גם תשלום שקיבלתי מעקיבא בשנת 2010 אבל אני לא מוצא את החשבונית של התשלום הזה.

מי ששילם לי בגין חשבוניות אלה שהפקתי עבור עמותת יהודים שמחים- או אריאל גרונר, או עקיבא כהן או אוריה כהן- אלה האנשים ששילמו לי בפועל (מפרט לפי חשבוניות ספציפיות).

מסמכים נוספים שאת מציגה בפני שנתפסו בביתי- אלה כלל המסמכים מתוך תיקיית הקול היהודי במחשב שלי- תוצרי עבודה, חוזה.

אינני יודע מי זה חנן הרבסט המופיע בחוזה, זה נשלח לי במייל מאריאל גרונר.

(נותן פירוט לפי מסמכים ספציפיים שמוצגים לפניו).

בין המסמכים יש גם התכתבויות ביני לבין אנשי הקשר מולם עבדתי, לרבות מול ספק האחסון שלום בורלא, יש לי עוד התכתבויות שאצרוב לכם על דיסק.

יש שתי תיקיות נוספות שאצרוב לכם על דיסק – אחת בשם hakol hayehudi בה יש את תכתובות המיילים ושנייה בשם akiva בה יש עבודה שלי לאתר הקול היהודי.

 

  1. הודעתו של אלכסיי סירניב מיום 7.5.12 שעה 13:15-

לאחר שאתה מציג בפניי מסמך שהופק מתוך יט/5 1.12.11 בו מסמכים מסומנים ס.ש 1- 9 1.1.12 שהינו חומר מייל שהופק מתוך תיבת הדוא”ל שלי- אני מזהה את המסמכים בוודאות. זו התכתבות מייל שלי עם אנשי הקול היהודי, ובתוכה גם התכתבות עם שלום בורלא.

להערתך כי לאורך כל ההתכתבויות הללו שנשלחו מהקול היהודי קיימת סיומת וחתימה חוזרות ולשאלתך מהי חתימה/סיומת זו ומה משמעותה- אני רואה בדף 11 שזו חתימה של אנשי הקול היהודי. היא מכילה לינקים לקבוצה שלהם בגוגל ופרטי התקשרות. מופיע שם הקול היהודי בלינקים שלהם בשפה האנגלית  שזה מוכיח שזה מהם. אין אף אחד אחר שאני מתכתב איתו במייל עם שמות של הקול היהודי.

אני מבחין שהסיומת מופיעה במייל שבראשו יש את כתובת השולח, כפי שמופיע בעמוד 10 של המסמך, שזה מגיע מכתובת המייל של הקול היהודי.

אני חותם את שמי לבקשתך ליד כתובת המייל שאליה התכוונתי שממנה נשלח המייל והסיומת של הלינקים.

מעיון במסמך אני גם רואה בעמוד 14 את שמו של עקיבא כהן ששולח אלי לאיי סטודיו שזו החברה שלי. עקיבא כהן זה היחיד שאני מכיר, הוא זה שקשור לקול היהודי כפי שסיפרתי בהודעה הקודמת שלי במשטרה. מתחת לזה אני מזהה גם את האי מייל הכללי של אתר הקול היהודי, אי מייל המוכר לי מעבודתי כשייך לקול היהודי.

בדף 15 יש שוב את הלינקים שקשורים לקול היהודי, אותו אחד שאני קשור עסקית איתו. אין גורמים אחרים או קול יהודי אחר שאני מכיר- רק אלה עליהם סיפרתי- שוקי, עקיבא כהן, אברהם בנימין, אריאל גרונר, להם עדכנתי והקמתי את האתר, ושהם היחידים שיכולים להיות קשורים אלי במייל.

בעמוד 15 יש למטה את הסיומת שאני מזהה בה רשום עקיבא כהן הקשור לקול היהודי ושהיה נמצא בקשר אי מייל מולי באותה תקופה.

לאחר שאתה מציג בפני את עמודים 16- 18 מייל שהועבר אלי מעקיבא כהן בו מייל של הקול היהודי- זה אותו דבר. זה דוא”ל שנשלח עלי מעקיבא אותו אני מכיר בהקשר הקול היהודי, ביום 25.5.10 שעה 21:48, בתוכו קיים רישום של מייל שנשלח באותו יום מהקול היהודי אל עקיבא הכהן. בעמוד 18 קיימים הלינקים המתאימים בהם השתמשו אנשי הקול היהודי כחותמת שלהם כפי שאני מכיר מעבודתי מולם. לציין כי למטה יש אם את החותמת של עקיבא הכהן כפי שאני מכיר אותה, הכותב “בציפייה לביאת גואל”. לבקשתך אני מוסיף חתימתי על מסמכים אלה.

נסיבות פגישתי עם אנשי הקול היהודי- ציינתי בחקירתי הקודמת שאיני זוכר במדויק כמה פעמים נפגשתי, אבל נפגשתי עמם בהרכבים שונים.

בפגישה בקפה ג’ו במועד שאיני זוכר בוודאות, הגיע עקיבא עם בחור אחר שאיני זוכר שמו

בפגישה נוספת בשלב מתקדם יותר, במועד שאיני זוכר, לדעתי כבר אחרי בניית האתר, היו שוקי ואברהם בנימין.

היו עוד פגישות בהן נפגשתי עם אלה וגם עם אריאל גרונר אבל איני זוכר במדויק מי הגיע יחד עם מי ומתי בדיוק.

לאחר שאתה מציג בפני מסמך מתוך האסופה שבפניי, עמוד 9, בו התכתבות דוא”ל מתאריך 6.10.10, בה אברהם פונה אלי ומציע לי להיפגש בסניף קפה קפה ברחוב משה דיין בפ”ת בקרבת הקניון הגדול שם בכוונת אברהם ויהושוע הס לפגוש אותי- למיטב זכרוני הפגישה המדוברת אכן התקיימה, לא בטוח שבאותה שעה, אבל באותו סניף כשר של קפה קפה. לפגישה זו הגיעו שוקי ואברהם בנימין. לא זוכר במדויק את נושא השיחה, אך בוודאות בעניינים הקשורים לשירות שנתתי להם בנוגע לקול היהודי.

השוקי שתמונתו הוצגה לי בחקירתי הקודמת הוא שוקי או יהושע שעבד מולי והיה אחד מנציגי הקול היהודי עליהם סיפרתי. הוא נכח בפגישות איתי מטעם הקול היהודי, אך לא התנהלתי מולו במיילים וטלפון אלא מול חבריו אברהם ועקיבא. אני מדגיש שהוא נכח במספר פגישות- לפחות שתיים- ונטל חלק בשיחות. אפשר היה להבין שהוא חלק מקבוצת הקול היהודי שעבדה מולי.

אני מוסר לך דף צילום מסך שהוצאתי ממחשבי האישי- מסומן סער 1 7.5.12. מדובר בתזכורת אישית שלי מתאריך 26.7.11 אודות פגישה עם אריאל ושוקי מהקול היהודי. למיטב זכרוני פגישה זו אכן התקיימה במועד סמוך לזה הרשום- בוודאות בפתח תקווה, לא זוכר איפה בדיוק, ובנושא הקשור לאתר ולשירות שסיפקתי להם.

לאחר שאתה מציג בפני תמונה מסומנת סער 2 7.5.12- זה אריאל גרונר הקשור לקול היהודי.

לאחר שאתה מציג בפני תמונה מסומנת סער 3 7.5.12- זה אברהם מהקול היהודי.

לאחר שאתה מציג בפני תמונה מסומנת סער 4 7.5.12- אני לא בטוח במאה אחוז אבל זה דומה לעקיבא הכהן, לא יכול להגיד בוודאות כי פגשתי אותו מזמן.

אני חותם בשולי התמונות הללו בחתימת ידי לבקשתך.

[העד צדק בזיהוי התמונות- ר’ מזכרו של החוקר סער שפירא מאותו יום המוצמד לחקירה-ר.ר].

לי אין כל קשר או נגיעה לאותם לינקים של הקול היהודי שהצגת לי שמופיעים בהתכתבויות.

גורמי הקול היהודי פתחו קבוצה בגוגל וקבעו שזו החותמת שלהם. אז למעשה כל מסמך מייל של הקול היהודי מסתיים עם אותם חותמת שהם קבעו, זה מצטרף למיילים שלהם, אני מכיר זאת מניסיוני בתחום. החתימה מצטרפת לכל מייל של אותו גורם אלא אם כן בשלב כלשהו הוא מחליט לשנותה.

אני נזכר שזה היה הלינק שגורמי הקול היהודי השתמשו בו באותה תקופה.

 

שלום בורלא , דוד שבון וגוסטבו נורימברג

 

  1. הודעתו של שלום בורלא מיום 30.11.10 שעה 08:12-

אני מנהל חברת “סטאר” תקשורת ויזמות בע”מ העוסקת בבניית אתרים, אחסון אתרים, מסחר אלקטרוני ושיווק באינטרנט.

בבעלות החברה 12 שרתים בחברת 012 סמייל בפ”ת ובבעלותנו גם שרתים נוספים בארה”ב וגרמניה.

אתר הקול היהודי מאוחסן בחברתי בשרת הממוקם בפ”ת בחברת 012 סמייל דרך גורם שלישי- חברת עיצוב אתרים ASTUDIO, בחור בשם אלכסיי, שעיצבה את האתר ללקוח ומאחסנת אותו אצלנו. אנחנו בנינו את תשתית האתר, מערכת ההפעלה שלו, מערכת ניהול תוכן, התקנת התוכנה וזהו- יש אתר.

התשלום מבוצע דרך ASTUDIO- כלומר הלקוח הקול היהודי אינו ביחסים ישירים מולנו. חברת העיצוב מקבלת מהלקוח כסף ומעבירה אלינו 70% מהתשלום.

השירותים שאנו מספקים באופן שוטף לאתר הקול היהודי הם שירותי אחסון בלבד.

התשלום מתבצע פעם בשנה. כלל שירות הלקוחות ותחזוקת האתר הוא מול חברת העיצוב.

ישנן קבלות וחשבוניות מול חברת ASTUDIO.

אני למעשה בניתי אתר לחברת ASTUDIO והתשלום הוא מולה ולא מול הקול היהודי.

מוסר לך פרטי חברת ASTUDIO- אלכסיי סירניב, כתובת, מספר טל”ס, כתובת מייל, תעודת זהות.

אני בקשר עם חברת ASTUDIO מלפני כשנתיים, 2009, אבל גם לגבי לקוחות אחרים, לא רק אתר הקול היהודי.

לאחר שעיינתי בגוגל גרופס אליו מעלה מערכת הקול היהודי עלונים- לפי מה שאני רואה לגבי העלון הספציפי שאני רואה, הוא הועלה על ידי הלקוח מהמחשב שלו בלי לעבור דרך השרת. לא בדקתי לגבי כל עלון ועלון.

 

  1. הודעתו של שלום בורלא מיום 10.5.12 (ללא שעה)-

אני מציין שאני מעולם לא פגשתי פנים אל פנים את אנשי הקול היהודי.

עיקר הקשר שלהם היה עם אלכסיי סירניב, ורק מפעם לפעם הוא היה פונה אלי או מפנה אותם אלי ואז התכתבנו במייל.

[מתייחס להתכתבות הדוא”ל שלו עם אלכסיי ואנשי הקולי היהודי בנוגע לאתר]

עיקר ההתנהלות הישירה שלי מול הקול היהודי הייתה מול אדם שהזדהה בשם עקיבא. אינני מכיר את האברהם עמו אני מכתב במקום עקיבא באחת ההתכתבויות, אך הוא הזדהה כמי שעובד עם עקיבא והמשיך את שרשור ההתכתבות עם עקיבא.

 

  1. הודעתו של דוד שבון מיום 28.11.11 שעה 13:20-

חברת אינטרספייס אחראית רק לרישום הדומיין האתר.

אני מוסר לך פלטי מחשב הנוגעים לעסקה הרלוונטית. הזמנת הדומיין בוצעה בתאריך 12.5.10 על שם עקיבא הכהן. זה מה שהלקוח רשם בטופס ההזמנה באינטרנט. הלקוח שילם בכרטיס אשראי. נציג המכירות שדיבר עם הלקוח היה שאולי, הקבלה הוצאה ליהודים השמחים.

אני מוסר לך קבוצת מסמכים נוספת שהודפסה ממחשבי החברה- פה למשל רואים שהשרת הראשוני היה שלנו, ובהמשך הועבר ל-012 סמייל.

 

  1. הודעתו של גוסטבו נורימברג מיום 29.11.11 שעה 14:00-

מתוקף תפקידי כמנהל חוות השרתים של 012 סמייל התבקשתי מכוח צו בימ”ש לספק פרטים אודות כתובת ה-I.P   212.199.167.55. מבדיקתי עלה כי הכתובת משויכת לחוות יואל (הסיבים 18 פ”ת) ומשויכת ללקוח בשם שלום בורלא מחברת סטאר תקשורת בע”מ.

לשאלתך האם יש קשר מפרה בין העלונים שהופצו על ידי אתר הקול היהודי בגוגל גרופס לבין השרת בו ממוקמת כתובת ה-IP הנ”ל- למיטב ידיעתי והבנתי לא אולם הדבר מחייב בחינה טכנולוגית מדויקת של האתר עצמו.

השירות היחיד ש-012 מספק הוא  שטח אכסון פיזי ורוחב פס לאינטרנט לשלום בורלא, אין לנו קשר לצד שלישי כמו הקול היהודי.

מבדיקה שביצעתי בחוות יואל דומיין www.hakolhayehudi.co.il מפנה לכתובת ה-IP הנ”ל, אשר פרטי הלקוח שלה הוא שלום בורלא הנ”ל.

 

עטרת עוזרי

 

  1. הודעתה של עטרת עוזרי מיום 14.6.11 שעה 09:23-

אני עובדת כמזכירה במדרשת צופנת, שמשרדיה יושבים בקרוואן באזור תעשייה ביצהר.

הקרוואן מחולק לשלושה משרדים. שני המשרדים בצי הימני והשמאלי שייכים לעמותה, המשרד האמצעי שייך לקול היהודי. המחשבים במשרדי העמותה לא קשורים לקול היהודי.

לא הייתה כל פעילות של נציגי הקול היהודי במחשבי העמותה שלנו. המשרדים שלנו נעולים, אין להם שום גישה.

אין לי מושג מי עובד במשרד הקול היהודי. המשרד של העמותה קיים כבר הרבה שנים. אני עובדת החל מתחילת 2011, משרדי הקול היהודי חדשים יחסית, נכנסו אחרי שהגעתי, נמצאים בערך חודשיים שלושה. אני מגיעה לשם בערך פעם בשבוע.

בשיחה טלפונית עם מנהל העמותה הלל רוט- מסתבר שאולי המשרד השמאלי והמחשב שבו אינם שייכים לעמותה מדרשת צופנת. אני עובדת במשרד הימני מול מחשב אייבורי שחור בלבד.

 

(1)(ג) שמות שהופיעו ככותבים בגיליונות השונים

 

שלומי דביר

 

  1. הודעתו של שלומי דביר מיום 16.2.12 שעה 09:00 (חוקר- סער שפירא)

כל הקריקטורות שאני מאייר ישנות, ברובן מהשנים 2000-2001, ומעבר לכך אני לא יודע כלום כי אני כבר שנים בכלא.

[מסרב להתייחס לקשר בינו לבין הקול היהודי, לדרך בה הגיעו קריקטורות פרי יצירתו לעלוני הקול היהודי, לדרך בה הגיעו למחשבו האישי של אברהם בנימין, לזיהוי הקריקטורות שהוצגו לו בחקירה כשלו, לקשר בינו לבין אברהם בנימין.

בשל חוסר שיתוף הפעולה החל משלב זה נחקר באזהרה בחשד לשיבוש הליכי חקירה.

לאורך כל חקירתו שומר על זכות השתיקה או עונה תשובות סתמיות (“לא יודע” וכד’) או מליצות, לרבות בכל הנוגע לקשר בינו לבין הקול היהודי, לקבוצת גוגל-גרופס, מיהם כותבי או ממני העלון, היכן ועל ידי מי מוצא לאור, האופן והנסיבות בהם הגיעו קריקטורות לעלונים שונים, מיהם בעלי התפקידים בקול היהודי, הקשר בינו לבין כל החשודים בפעילות בקול היהודי, תפקידם של כל אחד מאלה, מתי ובאיזה נסיבות אייר את האיורים שהוצגו לו, הימצאות תיקייה עם איוריו במחשבו של אברהם  בנימין].

 

מזכר מאת סער שפירא מיום 16.2.12

בטרם החקירה עדכנתי את שלומי דביר שחקירתו נוגעת לקול היהודי ולאיורים פרי עטו שפורסמו בו. שלומי אמר שאייר איורים רבים מאוד בתחילת שנות ה-2000, מאות איורים הנמצאים בביתו בו מתגוררת אשתו, אך כיום אינו עוסק באיורים כלל.

 

אפרים בן שוחט

 

  1. הודעתו של אפרים בן שוחט מיום 16.2.12 שעה 15:35 (חוקר- סער שפירא)-

אין לי כל קשר לקול היהודי.

לפני כ-3 שנים כתבתי מספר סיפורים שקראתי להם סיפורי מתח, סביב נושאי חקירות משטרה ושב”כ, כל מיני דברים ששמעתי פה ושם. שלחתי את זה לחברים במייל בלי סיבה מיוחדת, אני אדם פרטי, לא חשבתי על דווקא על פרסום.

לאחר זמן מה ראיתי שהדברים הועלו בכל מיני פורומים, בין השאר בגיליונות של הקול היהודי. אני סתם הפצתי את הסיפורים לחברים ובהתחלה אפילו לא ידעתי שהעלו את זה לפרסום, אבל כן נתקלתי בזה, גם בקול היהודי.

אף אחד לא שאל אותו וגם לא באתי בטענות לאף אחד, לבריאות, מי שרוצה שיפרסם, אני נהנה שהרישומים שלי מופצים.

לגבי טקסטים ספציפיים שאתה מציג לי מגיליונות שונים של הקול היהודי- אני לא בטוח שכל מילה ומילה פה שלי, כתבתי בשנים האחרונות מעל 100 סיפורים, אולי מישהו ערך את זה, אבל זה מסוג התכנים שנהגתי לכתוב. מה שכן- כאמור, דברים שכתבתי אכן עלו בעבר לגיליונות הקול היהודי ופורומים אחרים.

לא יודע מי מפעיל את אתר הקול היהודי , את קובצת הגוגל-גרופס ואת העלון הקול היהודי.

לי אין ולא היה מעולם כל תפקיד בקול היהודי.

אני לא יודע מי הפיץ את התכנים שלי לקול היהודי. אני הפצתי רק לכל מיני חברים.

אני לא רוצה להשיב מה הקשר שלי לאברהם בנימין, זה נראה לי לא לעניין, לא קשור לסיפורים שלי.

להערתך כי זה קשור לסיפורים שלי כי אברהם בנימין הוא בעל תפקיד בקול היהודי- אני לא מרגיש בנוח עם השאלה שאתה שואל אותי.

החל משלב זה נחקר באזהרה בחשד לשיבוש הליכי חקירה.

נודע לי שהופצו סיפורי בקול היהודי ופורומים אחרים דרך חיפוש אקראי בגוגל. לפני כן לא ידעתי שסיפוריי פורסמו בקול היהודי. איש לא פנה אלי, ביקש ממני, הזמין ממני סיפורים.

[לאורך מרבית יתר החקירה עונה שאינו יודע, אין לו מה להגיד, אינו מרגיש  נוח או לא מעוניין להתייחס לקרובי משפחה (חלק ניכר מהמעורבים), לרבות לגבי היכרותו עם גורמים אחרים בקול היהודי, תפקידם של גורמים אלה בקול היהודי].

 

נריה אופן

 

  1. הודעתו של נריה אופן בחקירתו באזהרה מיום 11.3.12 שעה 12:10 (חוקרת- יעל טנזי)-

לא עברתי על החוק, אין לי אמון בממסד, אין לי מה להוסיף מעבר לכך.

[מכאן ואילך שומר על זכות השתיקה באופן גורף, בין היתר לגבי  שאלות, מסמכים ועלונים בנושא פרסומים שונים בשמו, האופן בו טקסט שלו פורסם בעלון, זהות ראשי העלון ונושאי משרה בו, מידת והקשר היכרותו עם אברהם בנימין, אלחנן גרונר, אוריה כהן, אריאל גרונר, עקיבא הכהן, יהושע הס, חנן הרבסט].

אני מסרב לחתום על מסמכים שהצגת בפני.

 

מנחם בן שחר

 

  1. הודעתו של מנחם בן שחר בחקירתו באזהרה מיום 12.3.12 שעה 11:30 (חוקרת- יעל טנזי)-

אני נגד אלימות. זו סתם רדיפה, אני לא קשור לדברים האלה בכלל ולא הולך לדבר על זה.

[מכאן ואילך שומר על זכות השתיקה, בין היתר לגבי שאלות, מסמכים ועלונים בנושא כתבה בשמו, האופן בו טקסט שלו פורסם בעלון, זהות ראשי העלון ונושאי משרה בו, מידת והקשר היכרותו עם אברהם בנימין, אלחנן גרונר, אוריה כהן, אריאל גרונר, עקיבא הכהן, יהושע הס, חנן הרבסט].

[חתם על גבי העלון שהוצג לו בו פרסום מסית עם שמו “הוצג בפני לא מכיר את העלון הזה”.

כותב בכתב ידו התייחסות לעלון זה- “העלון הוצג בפני, לא מכיר את העלון הזה, לא זוכר כזה”.

מסרב להצעת החוקרת לכתוב התייחסות גם לכל השאלות בתגובה להן שתק].

 

שי ירד

 

  1. הודעתו של שי ירד בחקירתו באזהרה מיום 27.3.12 שעה 13:35 (חוקרת- יעל טנזי(

זוהי חקירה פוליטית המזכירה את רוסיה הסובייטית, לא עברתי על שום חוק. אינני מתכוון לשתף פעולה במשחק הפוליטי הזה.

[מכאן ואילך שומר על זכות השתיקה, בין היתר לגבי לשאלות הן אודות כתבת ראיון עם עקיבא הכהן הנחזית להיות שלו בעלון, פינתו הקבועה בעלון, האופן בו טקסט שלו פורסם בעלון,  זהות ראשי העלון ונושאי משרה בו].

לגבי תכני הסתה בראיון עם עקביא הכהן- מבלי להתייחס למי ערך את הראיון, אינני רואה מצד עורך הראיון (הנחקר עצמו-ר.ר) תיאור שבח ועידוד לאלימות כלשהי.

כל כלי תקשורת בעולם נותן במה לגדול הרוצחים וארגוני הטרור, להבדיל, וזה מחזק את דבריי שאין כאן אלא רדיפה פוליטית כשמתחשק למישהו לא לתת במה לדעה מסוימת.

לגבי ההתייחסות בכתבה לשיר לאופר- מבלי להתייחס למי כתב את הכתבה, התנגדות פוליטית לדרכו של אדם מסוים נראית לי הכרחית במקרה שלא מסכימים איתו, כך מתנהלת פעילות ציבורית בכל מקום תקין. אינני רואה כאן עידוד לאלימות אל מחאה ציבורית הוגנת והכרחית.

אינני יודע לאיזה “מחאה” מתכוון כותב הראיון אבל בכל מקרה ההתנגדות להקפאה הייתה עממית שכללה את כל תושבי איו”ש, כל קורא של הכתבה מבין שאין קשר בין המשפט המדובר לפעילות נגד מהרסים פנימיים מתוך ההתיישבות.

בכלי תקשורת רבים יש לצערי קריאה ועידוד לפשעים חמורים יותר בעיני יהודים רבים, ואין פוצה פה.

לא יודע מה זה גוגל גרופס. לפי מה שידוע לי מידע אישי, אלפים רבים קוראים את פרסומי הקול היהודי (להוסיף לחוות דעת התבטאויות), דבר המחזק את טענותיי שמדובר כאן ברדיפה של ציבור שלם.

בתור תושב יצהר אני מכיר אנשים שכותבים בקול היהודי.

אני כיום לא כותב בקול היהודי. מסרב לענות על השאלה אם כתבתי בקול היהודי בעבר.

את יכולה להסיק מכך שכתבתי בעבר ואיני כותב היום, אני לא משתף פעולה עם זה.

לא מכיר עמותה בשם יהודים שמחים.

מניע החקירה הזאת אין חיפוש האמת אלא הדיפה הצידה של דעות שאינן רצויות בעיני אנשים מסוימים.

לעתים קראתי כמה מעלוני הקול היהודי שהופצו פיזית במקומות שונים, אינני עונה יותר מכך.

אני מכיר אברהם בנימין, אלחנן גרונר, אוריה כהן, אריאל גרונר, עקיבא הכהן, יהושע הס, חנן הרבסט כתושבי יצהר אבל לא יודע מה תפקידם במערכת הקול היהודי.

כך גם לגבי נריה אופן, אפרים בן שוחט ואחרים.

מעולם לא קיבלתי שום משכורת מהקול היהודי.

[חתם על הגיליונות שהוצגו בפניו].

 

בועז אלברט

 

  1. הודעתו של בועז אלברט בחקירתו באזהרה מיום 2.5.12 שעה 10:30-

ברצוני להבהיר שלמרות שלא הבנתי את כל פרטי החשדות שפירטתי בפני ולא טרחתי לבדוק אותן אחת לאחת ביסודיות, הרי שהטענה שעברתי על החוק אינה נכונה ואני מכחיש באופן גורף את כל האישומים נגדי. נדמה לי שהחקירה מוטה באופן פוליטי ומטרתה אינה לברר את האמת אלא להליך אימים עלי באופן אישי ועל אחרים מסיבות לא ענייניות. על כן אינני רואה לנכון להמשיך לשתף פעולה עם החקירה. כמובן שאם אתבקש להסביר לבית המשפט הסברים כלשהם אעשה זאת בשמחה.

[מכאן ואילך שומר על זכות השתיקה, בין היתר לגבי שאלות, מסמכים ועלונים בנושא תכני מאמר שפורסם עם שמו (גיליון 18), האופן בו טקסט שלו פורסם בעלון, זהות ראשי העלון ונושאי משרה בו, תפקידם של אברהם בנימין, אלחנן גרונר, אוריה כהן, אריאל גרונר, עקיבא הכהן, יהושע הס, חנן הרבסט והקשר שלו אליהם].

[מסרב לחתום]

 

יוסף אליצור

 

  1. הודעתו של יוסף אליצור בחקירתו באזהרה מיום 2.5.12 שעה 10:45-

אני מכחיש את ההאשמות נגדי, לא עברתי על החוק. אציין שאינני אחראי לכל מה שמפורסם בשמי ומן הסתם גם אינני מודע לכל מה שפורסם בשמי. עם זאת החקירה בה אני נוכח היא חקירה פוליטית שמהווה בושה והדרך היחידה בה אני יכול למחות על החקירה הזו היא בכך שלא אשתף איתה פעולה בשום צורה.

[מכאן ואילך שומר על זכות השתיקה, בין היתר לגבי שאלות, מסמכים ועלונים בנושא תכני מאמר שפורסם עם שמו (גיליון 16), האופן בו טקסט שלו פורסם בעלון, זהות ראשי העלון ונושאי משרה בו, תפקידם של אברהם בנימין, אלחנן גרונר, אוריה כהן, אריאל גרונר, עקיבא הכהן, יהושע הס, חנן הרבסט והקשר שלו אליהם].

[מסרב לחתום]

(1)(ד) מתלוננים

 

  1. הודעתה של שיר לאופר מיום 4.10.09 שעה 13:00-

אני ראש שלוחת תביעות שומרון במשטרת ישראל.

מבקשת לחקור את הפרסום בעלון הקול היהודי באינטרנט במסגרתו פורסמה כתובת מגוריי וקריאות נגדי.

 

  1. הודעתו של “המכונה איתי” מיום 7.12.11-

אני משמש ראש מדור אבטחה בחטיבה לסיכול טרור יהודי וזרים. אני מגיש תלונות על עבירות על חוק השב”כ בנוגע לפרסום או גילוי זהות עובדי השירות באתר הקול היהודי באינטרנט ובעלוני/ידיעוני הקולי היהודי המפורסמים באינטרנט בתוך קבוצת גוגל.

מפרט את הגיליונות הרלוונטיים- י’ בניסן תש”ע 25.3.10, כ’ בשבט תשע”א  25.1.11, י”ג באדר א’ תש”א 16.2.11, י”ח באב תש”ע 29.7.10.

מפרט לגבי אתר האינטרנט- חיפוש ערך “שב”כ” מוליד את אותה כתבה מיום 16.2.11.

מפרט לגבי תמונות שנתפסו במחשבו של אברהם בנימין- תמונות שחלקן פורסמו בעלונים שונים עליהם פירט לעיל, מזהה את המצולמים.

מפרט לגבי תמונות שנתפסו במחשב משרד הקול היהודי- אותן תמונות שנתפסו במחשב של אברהם בנימין, מזהה את המצולמים.

 

 

 

 

(2) חומר חקירה נוסף

 

בפרק זה יובאו מכלול המסמכים בתיק למען תוצג תמונה מקיפה של מלוא חומר החקירה בתיק.

ריכוז החומר שהינו בעל חשיבות ראייתית, לצד והרחבה/פירוט לגבי זו לרבות מהיכן בדיוק נתפס, יובאו בפרק הבא, שעניינו פילוח ראייתי פרסונאלי מסודר של הראיות להוכחת או הפרכת אשמתו של כל אחד מהחשודים.

 

קלסרי הגיליונות

 

  1. הדפסי כל הגיליונות שפורסמו בקבוצת הגוגל החל מאוגוסט 2009 ועד לנובמבר 2011-

[בכל הנוגע לתכני הגיליונות ועבירות הביטוי שלכאורה מתגבשות מהם- ר’ חוות דעת התבטאויות בצירוף נספח ריכוז התבטאויות]

 

בראשית דרכו של העלון, בגיליון ד’ בתשרי תש”ע 22.9.09, פונה הוא לקוראים להעביר תגובות לכתובת המייל [email protected] .

בהמשך, כמעט בכל הגיליונות החל מגיליון י”ט בחשון תש”ע 6.11.09, ועד לגיליון ט’ באלול תש”ע 19.8.10, בתחתית כל עמוד, נמצא הכיתוב “הקול היהודי [email protected]

 

משמע בראשיתו העלון מפנה באופן שיטתי חוזר לכתובת המייל של הקול היהודי- כך שקיים קשר ברור בין כתובת מייל זו לבין העלון. לפיכך, ראיות הקושרות בין חשוד כזה או אחר לכתובת המייל של העלון, קושרות בהכרח בין אותו חשוד גם לעלון.

 

אז, החל מגיליון ח’ בתשרי תשע”א, 16.9.10 (זמן קצר לאחר הקמת אתר האינטרנט של הקול היהודי), ועד לגיליון ה’ בטבת תשע”א 12.12.10, כמעט בכל גיליון, בתחתית כל עמוד בכל גיליון מופיע הכיתוב: “את הגיליון המלא ניתן לקרוא באתר הקול היהודי: www.hakol.hayehudi.co.il“.

 

החל מגיליון י”ד בטבת תשע”א 21.12.10 ועד לגיליון 22.2.11 חדלו ההפניות מהעלון לאתר.

 

אלא שהחל מגיליון 28.2.11 ועד הגיליון האחרון שבידינו כ”ז בחשון תשע”ב 24.11.11, כמעט בכל גיליון, התחדשו ההפניות לאתר הקול היהודי, במספר נוסחים:

“בקרו באתר האינטרנט המתעדכן כל יום בחדשות ובמאמרים www.hakolhayeudi.co.il” (הוסרה נקודה בכתובת האתר); “אתר הקול היהודי מתעדכן מדי יום בחדשות ומאמרים www.hakolhayehudi.co.il” ; “אתר האינטרנט מתעדכן בכל יום בחדשות ובמאמרים www.hakolhayehudi.co.il“.

 

משמע, בסמוך לאחר הקמת האתר, למעט תקופת הפוגה קצרה, מפנה העלון באופן שיטתי חוזר לאתר האינטרנט של הקול היהודי (כתחליף להפניה שקדמה לכך לכתובת המייל של הקול היהודי)- כך שקיים קשר ברור בין האתר לבין העלון, וככל נראה שמדובר בשני פלטפורמות פרסום של גוף הקול היהודי.

עם זאת, קיימת אפשרות עקרונית לא מופרכת כי זהות אנשי מערכת האתר אינה זהה לזו של מערכת העלון.

לפיכך, ראיות הקושרות בין חשודים לבין האתר בלבד (להבדיל מהעלון)- לכשעצמן- אינן קושרות בהכרח בין חשודים אלה לבין העלון, והינן חסרות חשיבות של ממש.

לפיכך, בכל מסמך יודגש בקו תחתון אם נוגע לאתר או לעלון; וכן יצוין כאשר לא ידוע אם מדובר באתר או בעלון.

 

קלסר מסמכים 1

 

  1. דו”חות פעולה מתאריך 29.04.10 מאת יוני בן חמו יחד עם שני שוטרים אחרים לפיו בשעה 04:28 בתאריך הנ”ל עיכבו את אברהם לצרכי חקירה.

 

  1. דו”ח עיכוב מתאריך 29.04.10 מאת פקד אילן מלכה אודות עיכובו של אברהם במעמד החיפוש הנ”ל שבוצע בביתו. תגובת המעוכב: “לא קיבלתי אף הזמנה לחקירה, ישנן דרכים יותר מקובלות לבצע חקירה מאשר להעיר אנשים בארבע וחצי לפנות בוקר”.

 

  1. צו חיפוש מיום 09.05.11 מאת בית משפט השלום בפתח תקוה המתיר חיפוש ב- “(יצהר) אין כתובת מדויקת”.

 

  1. דו”ח חיפוש בביתו של אלחנן גרונר מאת יהודה גיגי מתאריך 13.6.11 – אודות תפיסת מחשב נייד שחור תוצרת Lenovo (מחשבו האישי של אלחנן).

 

  1. דו”ח החיפוש מאת בני מגן לפיו נתפס מחשב שחור תוצר Lenovo (המתייחס לאותו חיפוש, ואותן תפיסות, נכתב על ידי שוטר אחר שנכח בעת החיפוש).

 

  1. דו”ח פעולה תפיסה וסימון מתאריך 13.06.11 מאת יאיר חדד בנוגע לחיפוש ולתפיסות במשרד הקול היהודי שביצהר. החיפוש נערך בנוכחות אברהם בנימין ואריאל גרונר, אשר צילמו את המוצגים ואת הצו.

 

  1. דו”ח חיפוש במשרד הקול היהודי שבישוב יצהר מאת יאיר חדד מתאריך 13.06.11, אודות תפיסת-
  • מעטפה לבנה עליה רשום “הקול היהודי”.
  • מחשב נייד בצבע כהה תוצרת חברת Acer + מטען.
  • מחשב במארז לבן מהמשרד השמאלי (משרדי מדרשת צפנת, מ.כ.).
  • מחשב נייח שחור (מארז), של חברת Ivory.

 

  1. דו”ח חיפוש תפיסה וסימון בביתו של אברהם בנימין מתאריך 13.06.11 שכתב גיל דשן- אודות תפיסת מחשב נייד שחור תוצרת חברת Eee (מדובר למעשה על חברת Asus ואילו השוטר מתייחס לדגם כאילו מדובר בחברה- מחשבו האישי של אברהם).

 

  1. זכ”ד מאת רונן כהן מתאריך 13.06.11- אודות ביצוע צו חיפוש בביתו של אלחנן.

 

  1. דו”ח פעולה תפיסה וסימון מאת אהרון גורן מתאריך 13.06.11- אודות הגעה לביתו של אוריה על מנת לבצע צו חיפוש, ותפיסת מחשב נייד מביתו (כאן אין פרטים על המחשב). לפי הדו”ח, החיפוש צולם במצלמה, מספר קלטת 354062.

 

  1. דו”ח פעולה מאת לוטוף מרעי מתאריך 15.06.11- בנוגע להעתקת שני דיסקים קשיחים. הועתקו ממחשב נייח בצבע אפור מספר פריט 70246937 וממחשב נייד בצבע שחור מספר פריט 7024693.

 

  1. מזכר, 19.06.11 שכתב החוקר לוטוף מרעי ובו פירוט המחשבים הנ”ל:
  • נייד תוצרת לנובו בצבע שחור, שנתפס בביתו של אלחנן גרונר.
  • מחשב נייד תוצרת Acer אשר נתפס במשרדי הקול היהודי.
  • מחשב נייח שחור אשר נתפס במשרדי הקול היהודי.

 

  1. דו”ח פעולה מאת לוטוף מרעי מתאריך 19.06.11- בנוגע להעתקת דיסק קשיח ממחשב נייד בצבע שחור פריט מספר

 

  1. מזכר מאת לוטוף מרעי מתאריך 19.06.11- קבלת שלושה מחשבים מג’האד אבו סאלח לצורך העתקה ובדיקה, בנוסף- נמסר לו כי לבקשת גיל דשא נלקח בחזרה ללא העתקה ובדיקה מארז של מחשב נייח שחור.

 

  1. מזכר מאת מרים פרץ מתאריך 19.06.11- בנוגע להחזרת מחשב נייח תוצרת חברת Ivory אשר נתפס במשרדי מדרש צופנת ביישוב יצהר על ידי משטרת ישראל. אושר בחתימת המקבל – הלל רוט (המחשב הוחזר מאחר ולא נמצא בו חומר רלוונטי לפרשה, מכל מקום הועתק הדיסק הקשיח שלו).

 

אכן התאריכים, הינם כפי שרשמתי. מה שאומר: או שנפלה טעות, או שנערכה הבדיקה על עותק הדיסק הקשיח, או שלמעשה מדובר במחשב הלבן אשר נתפס במשרדי מדרשת צפנת.

 

  1. מזכר מאת רובין חשאן מתאריך 21.06.11- פירוט תכולת הדיסק הקשיח במחשב ממשרדי “הקול היהודי” פריט מספר 70246397. בין השאר – תמונות אנשי שב”כ, מסמך נגד ראש המחלקה היהודית בשב”כ, עדויות מצולמות של חשודים יהודים שנחקרו במשטרה ותמונות של שוטרים (בהמשך נצרב לדיסק).

 

  1. דו”ח שרשרת מוצג מאת ירון קרקליס מתאריך 29.06.11 – מסר מחשב נייד מיני של חברת Asus השייך לאברהם בנימין.

 

  1. דו”ח שרשרת מוצג מאת ירון קרקליס מתאריך 07.07.11 – מסר מחשב נייד מיני של חברת Asus השייך לאברהם לאבי עקיבא.

 

  1. דו”ח שרשרת מוצג מאת אבי עקיבא מתאריך 07.07.11 – מסר את המחשב הנייד של אברהם לידי החוקר אילן מלכה.

 

  1. החזרת מחשב נייד, תאריך 07.07.11, מחשב נייד מסוג Fujitsu Siemens הוחזר לחשוד אוריה הכהן, אישר בחתימתו.

[הועתק הדיסק הקשיח ונשמר, מצוי בקלסר המחשב של אוריה הכהן.]

 

  1. דו”ח פעולה, תפיסה וסימון מאת אבי עקיבא מתאריך 26.07.11 – צריבת תיקיית המסמכים “הקול היהודי” מתוך הדיסק הקשיח של מחשבו הנייד של אברהם, על גבי תקליטור DVD. נמסר לרובין (אחד מהחוקרים), להמשך טיפול.

 

  1. דו”ח שרשרת מוצג מאת אבי עקיבא מתאריך 11.10.11- קבלת מוצגים מידי החוקר אלון דקל:
  • מחשב נייד מתוצרת Asus של אברהם בנימין.
  • מחשב נייד מתוצרת Acer של משרדי הקול היהודי.
  • מחשב נייד מתוצרת Fujitsu של אוריה הכהן.
  1. מזכר מאת אלון דקל מיום 23.10.11- שוחח עם אבי עקיבא והורה לו להעתיק את שלושת המחשבים שהועברו אליו וכן לנקוט בפעולות באמצעות יחידת להב 433 לבדיקת אתר הקול היהודי.

 

  1. מזכר מאת רובין חשאן מתאריך 12.10.11 ולפיו נבדק מחשב נייח השייך לקול היהודי (מארז תוצרת חברת אייבורי), נבדק על ידו ולא נמצא בו שום חומר הקשור לפרשה ולחומר החקירה.

 

  1. מזכר מאת מוטי קרסה מתאריך 02.11.11 – “בהמשך לבקשת החוקר אלון דקל בקשר למסירת הרד דיסק של מחשב להלל רוט מיצהר ההרד דיסק הועבר ונמסר להלל על ידי, לאחר מסירת ההרד דיסק נתבקשתי לקחת את ההרד דיסק מהלל רוט ולהחזירו שוב לחקירות. והלל רוט בשיחה איתו מאמש מסר כי הוא שוחח עם גיל דשא בעניין והעביר את ההארד דיסק לבעליו”.

 

  1. דו”ח פעולה, תפיסה וסימון מאת אבי עקיבא מתאריך 09.11.11 – העתיק את הכוננים של שלושת המחשבים הניידים (מדובר על העתקת הכוננים הקשיחים של מחשבי Acer, Fujitsu, ו- Asus. כמו כן מדובר על

 

  1. מזכר מאת אלכסנדר נוביקוב מתאריך 15.11.11- בנוגע לחיפוש שנערך בתאריך 13.06.11 בביתו של אוריה כהן ובמהלכו נתפס המחשב הנייד של Fujitsu.

 

  1. מזכר מתאריך 15.11.11 – שכתב החוקר אלכס נוביקוב לפיו זכור לו שערך חיפוש בביתו של אוריה הכהן, ואת דו”ח התפיסה שערך העביר לתא של חוליית הפס”ד במשרד החקירות במרחב שומרון בבוקר בסיום החיפוש (המזכר נכתב לאור העובדה שהחוקרים איבדו את דו”ח החיפוש המקורי).

 

  1. מזכר מאת יעל טנזי מתאריך 29.11.11 – על פי בקשתה, ערך חוקר המחשבים איציק בדיקה באתר איגוד האינטרנט הישראלי בנוגע לאתר הקול היהודי ונמצא כי מספר השרת אשר בו מאוחסן/מופעל האתר הינו: co.il, וכי שלום בורלא הוא מנהל השרת הנ”ל.
  2. מזכרים מאת קובי פורלייטר מתאריך 30.11.11 – בנוגע להעתקת ספריות ותתי ספריות מתוך מחשבו של אברהם לשני תקליטורים בנפח של יותר מ-6.5 ג’יגה.

 

  1. דו”ח פעולה מאת איציק מייזלר מתאריך 29-30.11.11- הגיע עם שלום בורלא לחוות השרתים של חברת “012”, וביצע העתקה של קבצי השרת המאחסן את אתר הקול היהודי כמו גם את בסיס הנתונים SQL, על גבי דיסק. ההעתקה בנפח 600 מגה.

 

  1. דו”ח פעולה מאת איציק מייזלר מתאריך 22.12.11 – שלום בורלא בעל חברת “סטאר תקשורת ויזמות” שלח לו במייל הצעת מחיר עבור חברת “Astudio” ובהמשך, אותו שלום בורלא התקין ממשק של אתר הקול היהודי במחשב משטרתי על מנת לתרגם לשפה הניתנת לקריאה של המידע אשר הועתק מהשרת של האתר.

(למעשה, שלום בורלא עזר לחוקר לראות את הצעת המחיר של חברת Astudio ששלח שכן הייתה בפורמט שלא יכל מחשבו של החוקר לפתוח).

 

  1. דו”ח חיפוש בביתו של אלכסיי סירניב מאת יעל טנזי מתאריך 01.12.11 מאת יעל טנזי- נתפסו:
  • דף חשבונות.
  • דפי מסמכים.
  • דף חוזה הזמנת עבודה.
  • דפי תכתובות מייל.
  • תקליטור של סילבר ליין.

 

  1. דו”ח פעולה מאת דניאל נחום מתאריך הנ”ל בקשר לחיפוש הנ”ל.

 

  1. מזכר מאת יעל טנזי מתאריך 01.12.11 – במהלך חקירתו של אלכסיי סירנוב הציגה בפניו את אתר הקול היהודי, והוא אישר כי זהו האתר עליו דיבר בחקירתו- אם כי ציין כי אנשי האתר החליפו את הלוגו ואת אופן העיצוב. בעניין העלונים שבגוגל גרופס – אמר שאין לו שום קשר.

 

  1. מסמכים של חברתAstudio (אודותם פורט בהרחבה להלן, בחוות הדעת הפרסונאלית), בהם הצהרות על קבלת מקדמות וכספים מעקיבא הכהן ואוריה כהן עבור עיצוב ובניית אתר הקול היהודי.

 

  1. זכ”ד מאת סער שפירא מתאריך 02.01.12 – בתאריך 01.01.12 ערך סריקה בדיסק המכיל חומר מחשב שהועתק ממחשבו של אלכסיי סירניב, ובו תכתובות בין אלכסיי לגורמים בהפעלת אתר הקול היהודי. בתרשומות הדואר האלקטרוני שנבדקו מתקיים בדרך כלל דו שיח בין אלכסיי לבין עקיבא הכהן. עוד אותרה תרשומת מייל בין אלכסיי לבין אברהם שבשלב כלשהו מטפל גם הוא באתר.

כמו כן, אותרה תרשומת מייל שבה מתבקשת על ידי אנשי הקול היהודי הפעלת תוכנת גוגל אנליטיקס ואותרה תכתובת בה מזדהה הקול היהודי כסוכנות ידיעות “הקול היהודי”, כאשר מפורטים כתובות דואר אלקטרוני שלה לצורך קיום קשר עם הקהל הרחב לצורך תגובות ושליחת ידיעות, הצטרפות קבועה לעדכוננו, להסרה מתפוצה, ולארכיון כל הידיעונים (גיליונות) שנשלחו (מספר תרשומות מייל המייצגות את ההתכתבות המתוארת הודפסו וצורפו למזכר, כאשר בראש כל מסמך שמה של התיקייה ממנה הוצא).

 

  1. מזכר מאת יעל טנזי מתאריך 03.01.12 – בדקה ברשם העמותות את מספר העמותה של עמותת “יהודים שמחים” כפי שהופיע במסמך מתוך מחשבו של אוריה הכהן והדפיסה את התוצאה. מצורף: הדפסת מסך מאתר רשות התאגידים לפיו מספר התאגיד של עמותת יהודים שמחים הינו 580533321.

 

  1. “המשך דו”ח פעולה וזכ”ד מאת איציק מייזלר מתאריך 3.1.12- לפיו שלום בורלא בעל חברת “סטאר תקשורת ויזמות” הגיע ליחידה על פי הזמנתו של החוקר, ומסר את הפרטים הבאים:
  • אתר הקול היהודי הוקם בתאריך 16.05.10.
  • המורשים באתר הינם: אריאל גרונר, אברהם בנימין, כתב עבודה עברית, מערכת הקול היהודי, יהושע הס.
  • עריכה: מערכת הקול היהודי, אלחנן גרונר, הקול היהודי, הרב יוסי פלאי.
  • כתיבה ופרסום: אסף יפין, אהרון רול, איל מימון, הרב יצחק גינצבורג, מיה שוקרי, שרגא שמידלר, ישי ברג, יוסי בן אהרון.
  • רשימה נוספת ארוכה של משתמשים. (מסומן איציק מייזלר 8).
  • המשך פירוט לגבי אופן הפרסום באתר ועדכונו.

את הנתונים מסר על סמך הפרטים העולים ממשק הניהול (אפשר לומר – מאחורי הקלעים של האתר).

 

  1. מזכר מאת יעל טנזי מתאריך 04.01.12- בבדיקת תכתובות מיילים מודפסים בין אלכסיי סירניב לבין מערכת הקול היהודי נמצא כי אברהם מטפל באתר במקום עקיבא. כמו כן, מופיע מס’ הטל”ס של אברהם ונמצא תואם לטל”ס של אברהם בנימין אשר מסר בחקירתו הראשונה בתיק מתאריך 08.09.11.

 

  1. מזכר מאת יעל טנזי מתאריך 05.01.12 – בבדיקה במחשב של הקול היהודי (לא במזכר איזה מחשב, אך נראה כי מדובר על המחשב תוצרת Acer), שנתפס בקרוון הקול היהודי, מצאה בתוך תיקייה בשם “תמונות” קובץ בשם “השבת אבידה” ובו תמונה של איש שב”כ המכונה “ארנון”. נמצא כי תמונה זו מהווה חומר גלם לכתב שפורסמה בעלון מספר 30 מתאריך י’ ניסן התש”ע. בכתבה מסופר שאותו “ארנון” ירד מרכב צבאי ושכח את משקפי השמש שלו, ומתבקשים פרטיו בכדי להשיבם.

 

  1. זכ”ד מאת סער שפירא מתאריך 18.01.12- בשעות אחר הצהריים נכנס לחדר בו נחקר אריאל גרונר, וכשהחוקר הראה לאריאל תמונות של אנשי שב”כ, אריאל ענה “אלו תמונות של אנשי שב”כ”. לאחר מכן הכחיש אמירה זאת ואמר שהחוקר שחקר אותו המציא זאת, אך סער שפירא עומד על כך שהוא שמע את הדברים.

 

  1. דו”ח פעולה מאת מרזון זאב מתאריך 18.01.12- בנוגע לעיכובו של אריאל גרונר, סירב לחתום, לא אמר דבר נוסף (יש לציין כי כתב השוטר המעכב איננו ברי כלל).

 

  1. דו”ח פעולה מתאריך 18.01.12 (לא ברור שמו של הכותב)- לפיו יצא כח לישוב יצהר לצורך מציאת הדרושים: א.א, אלחנן גרונר, אוריה כהן, אריאל גרונר, אברהם בנימין ויהושוע הס. עוכבו אריאל גרונר ויהושוע הס לחקירה, על דלתות השאר הושארו הזמנות לסור למשטרה.

 

  1. מזכר מאת רס”מ מקסים יורקוביץ’ מתאריך 22.01.12 לפיו נבדק מספר הפלאפון 054-9915112 אשר מופיע באתר הקול היהודי כ”לטלפון האדום”. במערכת בעלויות 144 עולה כי מדובר במנוי פרי פייד (מה המשמעות?).

 

  1. דו”ח פעולה מתאריך 28.01.12 שכתב רס”ר יחזקאל מוטי בנוגע לעיכוב של שוקי.

 

  1. מזכר מאת יעל טנזי מתאריך 12.02.12- בבדיקה במחשבו של אברהם בנימין נמצאה בתיקיה בשם “תמונות” תיקיה בשם “שלומי דביר”, ובתוכה קריקטורות רבות המצורפות למזכר .

 

  1. זכ”ד מאת סער שפירא מתאריך 12.02.12- עיין בגיליונות הקול היהודי ואיתר מספר קריקטורות עליהן צוין כי הן מארכיון שלומי דביר או מנקודת מבט שלומי דברי, הן צולמו ועליהן צוין כל אחת מאיזה גיליון נאספה. במקביל אותרו במחשבו של אברהם בנימין בתיקיית שלומי דביר קריקטורות רבות שמבדיקתן עולה שזהות לאלו שבגיליונות.

 

 

  1. חומר מרשות התאגידים-רשם העמותות בנוגע לעמותת “יהודים שמחים”, שמספרה 58053321- על מסמך “מטרות העמותה” חתומים חנן הרבסט, יהושע הס, ערן שוורץ, ישי ברג, משה אנטמן, מתניה אופן ויצחק יוליוס. המטרות המוצהרות הינן לפעול להסברה יהודית בארץ ובחו”ל + מטרות ומיזמים דומים.

[המייסדים הינם: חנן הרבסט, שוקי הס, ערן שוורץ, ברג ישי, אנטמן משה, אופן מתניה וקליוס יצחק.]

 

קלסר מסמכים 2

 

  1. מזכר מאת סער שפירא מתאריך 09.02.12- אליו מוצמד מסמך שהתקבל מחברת רימון (מדובר על ספק אינטרנט “כשר” – המונע גישה לתכנים מסוימים), על פי צו (אשר אינו מצוי בקלסר), ובו רשימת כתובות IP ופרטי הגולשים באתר. סה”כ 21 גולשים.

 

  1. Google subscriber information עבור “הקול היהודי” – רשימת כניסות על פי כתובות IP.

מדובר על רשימת כניסות למשתמש של גוגל [email protected]. המסמך מלמד שמשתמש זה הוא גם [email protected] וגם [email protected].

לא ניתן להשתמש במסמך זה בהעדר כל עד בנושא מחברת גוגל.

 

  1. IP ראשוני של פותח הקבוצה משנת 2009 שפתח הקבוצה, נתונים לא נשמרו. החומר שימש להוצאת צו 1 – מדובר למעשה על הכתובת של אינטרנט רימון – ספק האינטרנט, וכך הוצא צו לחברה שפירותיו בסעיף 1 לעיל. צריך להבין – כל מה שאנחנו לומדים ממסמכים אלו, הינו שגולשים אשר היו מחוברים דרך ספק האינטרנט “רימון”, הם שגלשו/פתחו בגוגל גרופס.

 

  1. מזכר מאת יעל טנזי (ללא תאריך) – בבדיקת קובץ בעלויות נמצא כי הטל”ס 054-9146604 וכן מספר הטלפון 02-5672225 אשר מופעים בפלטי אינטרנט רימון, תחת פרטי לקוחות נמצא כי שני מספרים אלו רשומים על שם עמותת יהודים שמחים.

 

  1. מזכר מאת קובי פרולייטר מתאריך 12.02.12- בנוגע להרצת תוכנת “Internet evidence finder ” על דיסק קשיח ממחשב שמסומן 70557184 השייך לאברהם, הפלטים נצרבו לתקליטור עם שם הפריט ופרטיו המלאים של החוקר, ככל הנראה מדובר על תכנה המלמדת על פעולות גלישה ברשת של המחשב ממנו הוצא הכונן הקשיח.

 

  1. מזכר מאת יעל טנזי מתאריך 19.02.11- לפיו נמצא כי מספר הטל”ס המופיע בפלט נתוני אינטרנט רימון: 052-5671929 הינו מספר השייך לעמותת חננו מספר מזהה 280386571 המופיע באינטרנט כמספר העמותה.

 

  1. מזכר מאת סער שפירא מתאריך 05.05.12- לפיו החשוד יוסף אליצור נכנס לחקירה עם מכשיר הקלטה. לאחר שנתבקש לעשות כן כיבה את המכשיר, שהוצא מתוך תיקו האישי מחדר החקירות. כמו כן מסר כי בשלב זה מוותר על זכותו לעורך דין.

 

  1. דו”ח פעולה מאת עופר אבישי מתאריך 10.05.12- מביקורת הגבולות בנתב”ג, בנוגע להכללה במוקד ההכללות את ההזמנה לחקירה של חנן הרבסט בעל ת.ז. 300640117. מסר לו את ההזמנה, הנ”ל חתם עליה, והובהר בפניו שאם לא יתייצב ביום א ייעצר. הנ”ל הודיע כי יתייצב.
  2. זכ”ד מאת סער שפירא מתאריך 13.05.12- לאחר שחנן הרבסט לא התייצב על אף התחייבותו, התקשר למספר 0526070883 אותו השאיר בביקורת הגבולות. לשיחה ענתה אשה שהזדהתה בשם סימה אהרונוביץ מרשת החינוך הדתית “עמית”. לדבריה הטלפון ברשותה כשנתיים ואינה מכירה אדם העונה לשם חנן הרבסט (בסופו של דבר, חנן הרבסט אכן נחקר).

 

קלסר מסמכים 3

 

  1. אי מייל מאת אברהם אל צבי ברנשטוק מתאריך 04.03.09 תוך שימוש בקבוצת יצהר, כתובתה: itzhar—@googlegroups.com, בתגובה לשאלתו של צבי באם ניתן להירשם לקבוצה מבלי חשבון בגוגל. אברהם שולח לו חזרה הנחיות כיצד להירשם. [נתפס ממחשבו של אברהם בנימין].

 

  1. אי מייל מאת אברהם בנימין מכתובת [email protected], אל הכתובת [email protected] מתאריך 03.06.09 – בו כותב “המעוניין להצטרף לפורום יצהר – צריך להזדהות בשם ושם משפחה” (פורום יצהר הינו פורום אינטרנטי של תושבי יצהר). [נתפס ממחשבו של אברהם בנימין].

 

  1. פניית דוא”ל של אברהם בנימין לעמוס עזריה מתאריך 16.8.09 במסגרתה כותב שהם מעוניינים להקים משהו חדשותי בו ידווח על אירועי ערבות הדדית וכיו”ב, האחרון ענה שאינו מתעסק כלל עם בניית אתרי אינטרנט.

 

  1. אי מייל מאת אברהם אל שוקי מתאריך 19.08.09- כותרתו “טיוטה לידיעון כט אב”, ובו כתבה על מטעים שנעקרו ערב קודם לכן בשומרון. שוקי משיב: “הרב איציק ביקש להוריד את הפלייר”. [נתפס ממחשבו של אברהם בנימין].

 

  1. אי מייל מתאריך 18.08.09 ששלח אברהם מכתובת [email protected] אל שוקי בנוגע לאפשרות קניית מודם סלולרי בשיטת “טוקמן”, אשר השימוש בו הינו אנונימי. אין הקשר רחב יותר למייל [נתפס ממחשבו של אברהם בנימין].

 

  1. התכתבות מייל בין אברהם בנימין מכתובת [email protected] לבין שוקי הס, מנחם בן שחר, ואריאל מתאריך 28.08.09- אליו מצורף קובץ ובו טיוטת גיליון הקול היהודי מתאריך ח’ אלול תשס”ט (28.8.09), אברהם רושם: “נא הערותיכם באופן מיידי, ע”מ שנוכל לשלוח אותו בבוקר יום שישי”, שוקי אומר לו “כשאתה מצטט את מזכיר בני אדם מישיבה סגורה שנערכה איתו, נראה לי שחייבים לקבל לכך אישור. כדאי אולי להתייעץ עם אריאל שהיה שם. חוץ מזה נראה בסדר, ובכל מקרה כדאי להוציא את זה היום ותוספות בהמשך אם נרצה”. [נתפס ממחשבו של אברהם בנימין].

 

  1. התכתבות אי מייל בין עמוס עזריה מכתובת [email protected] לבין אברהם בנימין בעת שמשתמש בכתובת [email protected]) מתאריך 30.08.09- בנוגע להוספת קבוצת “דגים ברשת” – רשימת התפוצה של יצהר, לרשימת התפוצה של הקול היהודי, במסגרת ההתכתבות שולח עמוס לאברהם “תמונות מהמחאה הערב”. [נתפס ממחשבו של אברהם בנימין].

 

  1. אי מייל מאת אברהם אל אליאב אליהו מתאריך 01.09.09- בתגובה לבקשת אליאב אליהו שיצרפו לתפוצת הקול היהודי. אברהם כותב “אין לאברהם בנימין שום קשר עם הקול היהודי, אידיוט חמור וטיפש. ואני מתכוון לכל מילה שכתבתי”. [נתפס ממחשבו של אברהם בנימין].

 

  1. התכתבות אי מייל בין שוקי הס לבין אברהם בנימין מתאריך 02.09.09- בנוגע לדרך הניסוח של ידיעה  בנוגע לדחיית פינוי ולכך שהצבא משתתף בגירוש. שוקי אומר שייתכן וצריך לנסח בזהירות, אברהם בנימין אומר שאיננו חושב שזה עונה יותר על הרצון לדווח באופן לא עיתונאי, ואיננו רואה הבדל גדול בסגנון, לדעתו אם אין מדובר בידיעה רשמית לא כדאי לפרסם. [נתפס ממחשבו של אברהם בנימין].

 

  1. אי מייל מאת עמוס עזריה אל אברהם מתאריך 02.09.09 – אליו מצורפות תמונות של שתי ניידות משטרה מסוג GMC מספרים 454 ו- 53. המייל ללא תוכן [נתפס ממחשבו של אברהם בנימין].

 

  1. אי מייל מאת יוסי ארנפלד אל אברהם מתאריך 02.09.09 – בו אומר ששמע שאברהם בנימין קשור לקול היהודי ומבקש להצטרף לרשימה (משמע- העלון) [נתפס ממחשבו של אברהם בנימין].

 

  1. התכתבות אי מייל בין אברהם לשוקי מתאריך 07.09.09- לגבי סגנון והערות הנוגעים לעלון “חי אלול” (=י”ח באלול), שוקי מבקש מאברהם “להוריד את הציניות” בהמשך אריאל כותב: “מבחינתי סבבה”. [נתפס ממחשבו של אברהם בנימין].

 

  1. אי מייל מתאריך 07.09.12 מאת קבוצת “יצהר” הנ”ל בגוגל גרופס אל amosy…@gmail.com, בו הסבר שהקול היהודי הינו ידיעון חדשותי המופץ באי מייל, אשר מדווח על הנעשה בקרב חוגי הימין ובמאחזים, ואשר אליו מגיעים דיווחים העלולים להיות אנונימיים אודות פעולות “תג מחיר”. מצוין כי הקול היהודי אינו יוזם כל פעילות אלא רק מדווח. [נתפס ממחשבו של אברהם בנימין].

 

  1. התכתבות בין אברהם בנימין מכתובת [email protected]לבין מדרשת לבונה בין התאריכים  09.2009 – 07.09.2009, מדובר בפנייה של מדרשת לבונה אל אברהם לקבלת העלונים (כן?)  תחילה משיב אברהם “מה הקשר אלי? תפנה לקול היהודי”, אך לאחר מכן אומר שאחרי השתדלות הסכימו וכן שאם יש תובנות מעניינות חדשות מרעישות וכו’ הם ישמחו לפרסם. [נתפס ממחשבו של אברהם בנימין].

 

  1. אי מייל מאת יוסי פלאי אל אברהם מתאריך 12.09.09, בו שואל מדוע אינו מקבל את עדכוני הקול היהודי (משמע- העלון), אברהם בנימין משיב “כמדומני שאולי שמא פן לא נרשמת ? “. [נתפס ממחשבו של אברהם בנימין].

 

  1. אי מייל מאת אברהם לאיתמר בכתובת [email protected], מתאריך 13.09.09- איתמר שואל מדוע לא מצליח לצור קשר עם הקבוצה “itzhar” בגוגל גרופס, אברהם בנימין משיב שזה כיוון שהיוזר ניים שלו השתנה והמערכת לא מזהה אותו. “. [נתפס ממחשבו של אברהם בנימין].

 

  1. אי מייל שנשלח בתאריך 22.09.2009, מאת אברהם מאת כתובת [email protected] אל שוקי הס ואריאל גרונר אליו מצורפת טיוטה של גיליון ד בתשרי. [נתפס ממחשבו של אברהם בנימין].

 

  1. התכתבות אי מייל בין אברהם ל- [email protected] (שוקי) מתאריך 25.09.09 – אברהם אומר שיש עניין להגדיל את התפוצה (לא ברור אם מדובר על זו של העלון או של האתר אך מתיישב יותר עם רעיון תפוצה של עלון), שוקי משיב שיש הרבה תגובות חיוביות שהוא שומע על הקול היהודי כולל מאנשים שהם לא מהגרעין הקשה ביותר של “אנש”. “חיזוק ידיים להוצאת יותר מהדורות. אי”ה גם אני אשתדל לעזור יותר…”. [נתפס ממחשבו של אברהם בנימין].

 

  1. אי מייל שנשלח בתאריך 25.09.2009, מאת אברהם מאת כתובת [email protected] אל שוקי הס, כותרתו “טיוטה ב” ואליו מצורפת טיוטה של גיליון ז’ תשרי. [נתפס ממחשבו של אברהם בנימין].

 

  1. אי מייל מאת [email protected] אל אברהם מתאריך 2.10.09- ובו תמונות מתוך חדר חקירות, של תובעת משטרתית ושל “מונה פנצ’רים” (חלק מהתמונות פורסמו בעלון מספר 10. [נתפס ממחשבו של אברהם בנימין].

 

  1. אי מייל שנשלח בתאריך 02.10.2009, מאת אברהם מאת כתובת [email protected] אל שוקי הס ואריאל גרונר אליו מצורפת טיוטה של גיליון י”ד בתשרי. [נתפס ממחשבו של אברהם בנימין].

 

  1. אי מייל מאת [email protected] אל אברהם מתאריך 2.10.09- ובו הערות על גיליון הקול היהודי מתאריך י”ד תשרי תש”ע (2.10.09): ” סבבה. טיפה יבש, שמעתי שבסוף נשרפו 4 רכבים בתגובה על תקיפתו של רועה יהודי. הייתי מוסיף משהו על אוריה – עדכון קצר וחיזוק. ומוסיף תדף של השב”כ ” [נתפס ממחשבו של אברהם בנימין].

 

  1. אי מייל מאת אפרים שוחט אל אברהם מתאריך 06.10.09 – בו מספר כיצד עמד כנגד ניסיונות איש שב”כ לגייסו [נתפס ממחשבו של אברהם בנימין].

 

  1. אי מייל מאת אברהם אל שוקי ואריאל גרונר שנשלח בתאריך 13.10.2009, מאת כתובת [email protected], אליו מצורפת טיוטה של גיליון כ”ה בתשרי. [נתפס ממחשבו של אברהם בנימין].

 

  1. אי מייל מאת יוסי אליצור אל אברהם מתאריך 21.10.09 בנוגע לחיילים שסירבו לפנות את עצמם מקרוון הסמוך ליישוב נריה (לא ברור לאיזו כתובת, נשלח לאיש הקשר “אברהם בנימין”). [נתפס ממחשבו של אברהם בנימין].

 

  1. אי מייל מאת [email protected] אל קבוצה גדולה ביניהם אריאל, אברהם, הקול היהודי (מופיע רק השם בעברית לא ניתן לדעת את כתובת המייל), ואוריה מתאריך 23.3.10- לאי מייל מצורפות תמונות של איש שב”כ ליד רכב צבאי, בגוף ההודעה כתוב “נא להתפלל לחזרתו בתשובה של “ארנון” / “א.” בן שרה, ביקר ברמת מגרון, ללא כיפה ויצא מג’יפ דיפנדר צבאי עם משקפי שמש וללא ציצית, אשריכם.” [נתפס ממחשבו של אוריה הכהן].

 

  1. אי מייל מאת אברהם אל [email protected] מתאריך 18.11.10- אליו מצורפת טיוטה של גיליון י”א בכסלו תשע”א (11.10).

 

  1. מסמך סיכום שערכה יחידת להב 433 להתכתבויות הדוא”ל של אברהם בנוגע להתכתבויות שלעיל.

 

  1. אי מייל מאת אוריה אל [email protected] מתאריך 10.5.11- בו מדבר על תפוצת הקול היהודי “והיום הוא זוכה לכ-80,000 חשיפות בחודש וחשוף לעשרות אלפי צופים שונים”. עיקר המייל עניינו בפנייה אליו להיות שותף בפיתוח האתר בכך שיפרסם באתר והצעות לרכישת חבילת פרסום- לפיכך מדובר בהיקף תפוצת האתר.
  • 10,000 חשיפות בחודש: 550 ₪.
  • 20,000 חשיפות בחודש: 750 ₪.

 

  1. אי מייל מאת אוריה אל [email protected] בו מבקש לבדוק כמה יעלה ליצור פלטפורמה שתאפשר פרסום באתר הקול היהודי.

 

  1. מסמך סיכום שערכה יחידת להב 433 להתכתבויות הדוא”ל של אוריה.

 

  1. מסמך הצעת מחיר של אלכס סירניב לתכנון ועיצוב אתר עבור הקול היהודי, ללא תאריך.

 

  1. מזכר מאת אלון דקל מתאריך 15.11.11- המלמד על מסירת מחשב ה- Asus, מחשב ה- ה- Acer, ומחשב ה- Fujitsu, לידי רס”ר יעל טנזי בתאריך 16.11.11.

 

  1. מזכר מאת הילה ארליך מתאריך “12/1/2” (כך רשום ע”ג המזכר, לא טעיתי), לפיו בספריות ובתת ספריות נמצאו בין השאר: לוגו אתר חדש, 3 קבצי עיון המתעדים יום עיון בנושא “נוהל שכן” בספריית תורת המלך.

 

  1. אי מייל מאת שוקי מתאריך 20.02.12 שנשלח אל אברהם בנימין, אביב מויאל, אריאל גרונר, ברמסון אריה, עקיבא הכהן, יוסי אליצור, יוסי פלאי ויצחק שפירא (אין כתובות מייל), כותרתו “הצעה ראשונית למכתב מהמורחקים” שנשלחה לאברהם, אריאל, ברמסון אריה, עקיבא, יוסי אליצור, יוסי פלאי ויצחק שפירא, (לא מצורפת ההצעה עצמה). שוקי כותב: “קצת נפוח וקצת ארוך, אשמח לתיקונים ממי שחושב שיכול. אנא חוו גם דעה עקרונית.” [נתפס ממחשבו של אברהם בנימין].

 

  1. מסמך מחברת “אינטרנט רימון”, תאריך 19.04.12 ובו פרטי לקוחות וכרטיסי אשראי הקשורים לעמותת יהודים שמחים: מנחם פרל, ישיבת עוד יוסף חי ורפי עמר ולקוח המשלם ישירות לסלקום בעל מספר 052-867192.

 

  1. דו”ח התחברויות והתנתקויות, של מספריIP מתאריך 03.06.12 (מדובר על התחברויות והתנתקויות של משתמשים בעלי מספרי ה- IP המפורטים, לספק האינטרנט רימון, היינו – התחברות לאינטרנט (הרעיון היה להצליב בין השעות בהם התחברו אותם בעלי כתובות ה-IP לבין השעות בהן התחברו לגוגל גרופס. כאמור- לא ניתן להשתמש במסמכי גוגל).

 

  1. דו”ח פעולה מאת קובי פורלייטר מתאריך 3.6.12- בנוגע לבדיקת דיסק קשיח שהוצא ממחשבו של אברהם בנימין + דיסק + חומר מודפס +

 “חומרים חשובים – מחשבו של אברהם בנימין” (להלן עיקרי המסמך):

  • חומרי גלם לעלונים
  • קובץ הצטרפות
  • רשימת מיילים שם המצטרפים לידיעון (22 כתובות)
  • תמונות אנשי שב”כ, עלון עם תמונת איש שב”כ

 

  1. דו”ח פעולה מאת קובי פורלייטר מתאריך 3.6.12- בנוגע לבדיקת דיסק קשיח השייך לקול היהודי + זכ”ד של יחידת להב 433 בנוגע לתכולת הכונן , ממנו עולה כי יצר דו”ח בו ניתן לראות כל קובץ מתי נוצר ומתי שונה (התאריכים לא נכונים כי הם הרבה אחרי מועדי הפרסום- לבקש השלמה/הבהרה לגבי העניין מאנשי המחשוב).

 

  1. מזכר מאת רובין חשאן מתאריך 21.7.12 בנוגע לצפייה בתוכן הכונן-

תמונה של דובר הקול היהודי, תמונה של שוטר יס”מ, מכתב “בב”ח פלסטיני”, תמונות אנשי שב”כ, פלייר נגד רמי זיו, פלייר כללי, פלייר זהות ההגנה, פלייר נגד אביחי מנדלבליט, פלייר נגד התובעת שיר לופר, פלייר נגד ההריסות, פלייר נגד המנהל האזרחי, פלייר לשוב לשכם, תמונות אלוף משנה, פלייר עבודה עברית, תמונות גיבורי החייל – אנשי הגבעות שגורשו מבתיהם, פלייר כנגד רמי זיו, תמונת השוטר חיים טולדנו תושב עפרה, פלייר – בנותינו נתונות לעם אחר, פלייר – אין כניסה לפקחים, צילום עדויות של חשודים יהודים שנחקרו במשטרה, מסמך נגד ראש המחלקה היהודית בשב”כ, סרטון איך צריך להילחם בפקחנים, כרוז כנגד רמי זיו, צילום סיכום שנת עבודה של המנהל האזרחי בקשר לבב”ח פלסטיני, תמונה של סטאלין ועמיר פרץ, תמונות שוטרים ביצהר, תמונת מח”ט שומרון, מכתב כרוז כנגד ראש שב”כ, תמונה של יובל דיסקין, תמונות שוטרי יס”מ ש”י בתדרוך, תמונת שוטר בילוש שומרון, תמונת תנ”צ ניסן שחם, תמונות מנכ”ל המשרד לבטחון פנים, תמונת חגי דותן, תמונת אהרון פרנקו.

 

  1. דו”ח פעולה מאת קובי פורלייטר מתאריך 10.6.12 בנוגע לבדיקת דיסק קשיח שהוצא ממחשבו של אוריה + מסמך של יחידת להב 433 מאת דניאל נחום בנוגע לתכולה:
  • אסיפת חברי ועד יהודים שמחים
  • טופס תרומה ליהודים שמחים.
  • פרוטוקול אסיפה כללית של עמותת יהודים שמחים (אין שמות במסמך).
  • פרוטוקול פגישת הקול היהודי : תפוצה נכון ליום כתיבת המסמך (אין תאריך) בגוגל גרופס (משמע- לעלון) 2,000 מינויים אשר חלקם מדפיסים ותולים במקומות ציבוריים. מועלית מטרה להגדיל את כמות הכניסות לאתר. מדובר על כך שיש לצרף מישהו אשר מתמחה בקידום אתרים אשר יעזור לאתר להשתפר הן בתחום ההתמקדות באתר עצמו והן בשיפור הגישה והפרסום שלו. מדובר על כך שהאתר מקודם ברשת בשני אופנים – בגוגל וברשתות חברתיות וכן באמצעות הכנסת תכנים מהאתר לאתרים שונים ברשת. הוצאות האתר: סה”כ 15,000 [ההוצאות: מנהל, עורך, כתב שטח, רכב + דלק, אחזקת האתר, הוצאות משרדיות].
  • הסכם בין הקול היהודי לבין המעצב ארז ליברמן.
  • הצעת מחיר לפרסום בקול היהודי.
  • מבנה והתנהלות הקול היהודי – נראה שמדובר על האתר, אם כי מדברים גם על כותבי מאמרים, ייתכן מאמרים שפורסמו באתר.
  • משימות ניהול אוריה שיח הכהן.
  • הוצאות חודשיות של הקול היהודי (לעיל בסעיף ד).
  • גיליונות (ראה פירוט הגילינות בדו”ח, מדובר על גיליונות 35-55, ובנוסף על גיליונות משנת תשע”א (י”ח באדר א, י’ בניסן, כ”ד באדר א’, כ”ב באדר ב’, י”ח באדר ב’.

 

  1. ניתוח נתוני גוגל ואינטרנט רימון מתאריך 18.06.12 בנוגע לכתובת המייל של קבוצת הגוגל- הניתוח מראה על כניסות של “יהודים שמחים”, טל”ס, רפי עמר ומנחם פרל. בסופו נכתב כי: מספר הטל”ס הינו 0525671929 ולאחר בדיקה נמצא שהינו של עמותת “חננו”. בנוסף, ניתן לראות כאשר ישנו שימוש במספר IP בקול היהודי לשם כניסה וביצעו פעולה בקבוצת הגוגל, ישנו לקוח באינטרנט רימון אשר מקצה את מספר ה-IP בתאריך ובטווח השעות בהן נכנס והשתמש בכתובת ה-IP הנ”ל (במילים אחרות, יהודים שמחים = הקול היהודי מבחינת כתובת פיסית ווירטואלית, מ.כ.).

(למעשה נותחו הנתונים אשר נתקבלו מגוגל אל מול הנתונים אשר נתקבלו מספק האינטרנט “רימון”, כמובן שאין רלוונטיות לניתוח לאור אי-אפשרות עשיית שימוש במסמכי גוגל).

 

קלסר מחשבו של אברהם בנימין

(חלק מהחומר קיים גם במי מהקלסרים לעיל- להלן יוצג החומר הנוסף)

 

  1. תמונות אנשי שב”כ.

 

  1. מסמך בעברית הנחזה להיות של “גדודי חללי אל-אקצא” בו הם מודים לרמי זיו, “ידידם” שבזכותו קרובה להם גאולת פלסטין.

 

  1. אנשי יס”מ בתדרוך סביב לשולחן.

 

  1. תמונת אדם המחזיק שלט ובו הכיתוב “ שי ניצן המתעלל בקטינות גר פה בשכונה “.

 

  1. מכתב גלוי לחוקר השב”כ המכונה “עופר” והמכונה “ירמי”, בו מבקרים את התנהלותה הביטחונית של המדינה ושל השב”כ.

 

  1. הסכם עבודה בין שוקי לבין אברהם לפיו הינו עורך ידיעון ואתר הקול היהודי, משרה בהיקף 20 ש”ש, אין תאריך.

 

  1. מסמך שכותרתו “עימותים קשים בהרס עלי עין – רכב מפקד משטרת בנימין הוצת”- בו נכתב שישנם פצועים רבים מקרב התושבים בעקבות אלימות משטרתית קשה וכן ששני ג’יפים של מג”ב שחסמו בצומת קידה וניידת משטרה בבית האדם חטפו מטר אבנים, רכב משטרתי מסוג טויוטה הוצת בצומת אלין. בתחתית המסמך נכתב שפנחסי בראון, חייל מחטיבת בנימין נפצע, היה עם החברה, הוזמן לשיחה, לא לפרסום.

 

  1. חומר גלם לעלונים שהודפס מתוך תיקייה בשם “הקול” (אברהם קורא לתיקייה חומרי גלם לעלונים).

 

  1. הודעה לקוראים של הקול היהודי בה נאמר “בידיעון שלנו נשלח ידיעות על המתרחש בגבעות ובמאחזים בעתות שלווה ובעתות מריבה”, הידיעון פתוח לכולם ויש עיתונאים שידווחו, נא הפנו אנשים רלוונטיים להצטרפות לתפוצה.

 

  1. מסמך של “יש דין” מנובמבר 2009 ובו נתונים אודות חקירת המשטרה את הפגיעה בעצי פלסטינים בגדה המערבית, הכוללים את מספר העצים שנעקרו ואת עילות סגירת התיקים.

 

  1. צילום הודעתו במשטרה של אדם בשם נעם תיבון, ת.ז. 057388944 מתאריך 12.12.08.

 

  1. מסמך של לשכת העיתונות הממשלתית בו דוגמא של בקשה לתעודת עיתונאי.

 

  1. מסמך “דיון על סוגיית חומש בחכמי חלם”, (כנראה מתוך עלון) (האם פורסם?)

 

מסמכי ניהול (כך אברהם קרא לתיקייה)

 

  1. אתר הקול היהודי + ידיעון + קבוצת גוגל + עמוד בפייסבוק ß תדמית אחידה. “צריך להוריד את הדמות ולהשאיר רק את השופר יותר גדול”.

 

  1. שאלות לאלכסיי בנוגע לאתר, כיצד להחליף לוגו, כיצד לעדכן מבזקים, הסבר מפורט כיצד שותים באנרים אמיתיים במקום “הפרסומות הנוכחיות”.

 

  1. “רשימת נושאים”: שבחים ותודות על העיצוב והבנייה, היכרות בסיסית וסוגיית הבעלות על האתר, סוגיית הווידאו, סטטיסטיקה וכניסות, לוגו, תיבות מייל, בלוגים, ניוזלטר, כללים להמשך עבודה משותפת.

 

  1. סיכום פגישה בין אלכס המתכנת, אוריה המנהל ואברהם אחראי על התוכן (אתר).

 

  1. סיכום ישיבה מכ”א בכסלו, בין השאר: בנוגע להחלפת לוגו, שאלת הרחבת התפוצה, בדיקת נושא הפרקליטות הצבאית ?? נושא האמירה של פרקליט המדינה משה לדור על “שהפרקליטות היא גוף חינוכי”.

בתחתית העמוד – “איך עובדים על הגדלת תפוצת העלון“.

 

  1. תפוצה: “נוסח הצטרפות לקול היהודי”, באם יש חברים שיתעניינו בעלון, נשמח לקבל את כתובת המייל שלהם, ללא תאריך.

 

  1. רשימת תפוצה למייל: 89 כתובות, ללא תאריך, ראה הערתי הכללית במבוא לחוות הדעת הפרסונאלית בנוגע לתיארוך הקבצים.

 

  1. ישיבת מערכת, אור לכ”ו בסיוון (אין שנה או תאריך לעוזי). מדובר על אתר הקול היהודי, ועל היקף העבודה והמשכורת של העובדים באתר (לא, לא מצוין מי עובד). נוכחים: שוקי, חנן, אברהם ור’ איציק. לישיבת המערכת המורחבת יוזמנו: שוקי, אברהם, ר’ איציק, חנן, עקיבא, אפרים בן שוחט, שי ירד, נריה, דן מרנץ, אריאל גרונר, מנחם בן שחר, אלחנן גרונר, יוסי אליצור, יוסי פלאי וערן שווארץ.

 

  1. ישיבה על הקול היהודי – מדברים על “העיתון”, מתאריך ז’ אלול (אין שנה), בנוכחות הרב איציק, נריה, שוקי ואברהם: מדובר על סגנון הכתיבה – בשמחה ולא בעצב. שוקי אומר שעיקר הפעילות צריכה להיות במוצהר בלתי אלימה ולספק את הגאווה היהודית.

 

  1. טופס דוגמה להרשמה ידנית לאתר.

 

  1. מכתב מתאריך י”ז כסלו תשע”א, 24.11.2010: מכתב לכבוד דוברות הפרקליטות הצבאית ובו שאלות לצורך כתבה בעקבות גזה”ד בפרשת “נוהל ילד” עליו חתום “בנימין אברהם, תחקירן הקול היהודי”.

 

  1. מסמך שכותרתו “שי ניצן נחשף שוב”, בנוגע להפסקת התקציב לישיבות.

 

  1. טיוטות רבות שפורסמו כגון מסמך לגבי רמי זיו : “לרמי זיו נגמרו התירוצים” + המסמך המקורי מתוך העלון (בדקה יחידת לה”ב 433).

 

  1. 2 דיסקים תעתיק תוכן מחשבו של אברהם בנימין.

 

קלסר מחשבו של אוריה

(חלק מהחומר קיים גם במי מהקלסרים לעיל- להלן יוצג החומר הנוסף)

 

  1. צילום הודעתו במשטרה של אדם בשם נעם תיבון, ת.ז. 057388944 מתאריך 12.12.08. [מתוך מחשב הקול היהודי]

 

  1. מסמך שכותרתו “מי מזמין את האלימות, תגובה לחוברת של השב”כ”, בו נאמר בין השאר: ” המשימה העיקרית המוטלת עלינו, הציבור היהודי השפוי, היא לתת דה לגיטימציה להתנהלות של הממסד במדינת ישראל, הנגועה ברקבון מוסרי ואובדן הצדק והזהות היהודית. אסור להתפתות ולזרוק את האשמה על האזרח הקטן שרואה לנגד עיניו מציאות מטורפת ומחליט לפעול על דעת עצמו. האשם העיקרי הוא בעל הבית שהשתגע. כמובן, אנרכיה היא דבר מסוכן, לכן עלינו לקוות ולפעול למען הנהגה חזקה בעלת קו ברור שתובלי אותנו אל העתיד”.

[מתוך מחשב הקול היהודי]

 

  1. צילום של תלונה שהגיש שי ניצן במשטרה בתאריך 12.10.09 לפיה הגיעו אנשים לביתו בשעה 22:00 וביניהם אלחנן גרונר ואמרו לו שעליו להתבייש בכך שהוא מגרש יהודים מבתיהם, לפי התלונה, אלחנן גרונר פנה לילדיו ואמר אותו הדבר.

[מתוך מחשב הקול היהודי]

 

  1. תמונות אנשי שב”כ [מתוך מחשב הקול היהודי]

 

  1. תגובת משטרת ישראל לבקשה לעריכת אסיפת מחאה מול ביתו של הפצ”ר מתאריך 14.11.10 – התגובה שלילית. לא ברור לכבוד מי נכתבה. [מתוך מחשב הקול היהודי]

 

מסמך “סגור לשיפוצים”.  הקול היהודי מציין שנה להיווסדו ומרשימת תפוצה מצומצמת של עשרות אנשים, הגיע לחשיפה מרשימה של למעלה ממאה אלף מינויים ישירים (רשימת תפוצה נוגעת בהכרח לעלון). [מתוך מחשב הקול היהודי]

 

  1. רשימת תפוצה למייל: 89 כתובות. כותרתו של המסמך “רשימת תפוצה למייל” ותחת לכותרת 89 כתובות מייל. אשר לשער שמדובר על רשימה לתפוצת העלון, לא ידוע אם כן אם לא [מתוך מחשב הקול היהודי]

 

  1. מסמך בעברית הנחזה להיות של “גדודי חללי אל-אקצא” בו הם מודים לרמי זיו, “ידידם” שבזכותו קרובה להם גאולת פלסטין. [מתוך מחשב הקול היהודי]

 

  1. מכתב בנוגע לפעילות פקחי המנהל האזרחי עליו חתום “אלחנן”, מספר פלאפון 0523210789. לפיו המכתב, רמי זיו תושב פדואל הוא האחראי על כל הפיקוח באזור בנימין ויש רמיזה לשכנים שלו שידברו איתו על כך [מתוך מחשב הקול היהודי]

 

  1. הודעה לקוראים של הקול היהודי בה נאמר “בידיעון שלנו נשלח ידיעות על המתרחש בגבעות ובמאחזים בעיתות שלווה ובעיתות מריבה”, הידיעון פתוח לכולם ויש עיתונאים שידווחו, נא הפנו אנשים רלוונטיים להצטרפות לתפוצה. [מתוך מחשב הקול היהודי]

 

  1. מסמך שכותרתו “סירוב פקודה – שתי שיטות עבודה”: במסמך מוסברות שתי האפשרויות באמצעותן ניתן לעבוד על סירוב פקודה: לעסוק בחייל הבודד המסרב או לבנות על התעוררות מסוימת שהינה בעלת אופי המוני יותר [מתוך מחשב הקול היהודי]

 

  1. מכתב לכבוד רשם העמותות שכתב שוקי מתאריך 10.11.10 בנוגע להבהרת מטרות, (לא ברור מה המטרות – מדובר על עמותת “יהודים שמחים”). [מתוך מחשבו של אוריה הכהן]

 

  1. דיסק תעתוק מתאריך 29.11.11 “הקול היהודי” (הדיסק שהינו למעשה Image של הכונן הקשיח אשר נתפס ממחשב הקול היהודי.

 

  1. מסמך שכותרתו “פגישה –יש שלושה אנשים היום ושוקי הרביעי”. מדובר על אברהם, חנן ואוריה. בין השאר: “רשימות תפוצה לראות איפה זה עומד“.

אברהם – עורך ראשי

שוקי – מבקר תוכן, בעלים

אוריה – דואג לגב כלכלי

חנן – גייס כספים

ההתייחסות ל”רשימת תפוצה” עשויה להצביע על כך שחלוקת התפקידים הנ”ל נוגעת לעלון. [מתוך מחשבו של אוריה הכהן]

 

  1. הצעת מחיר עבור עיצוב עבור עקיבא הכהן. ובניית אתר אינטרנט מתאריך 28.03.10.

 

  1. הצעת מחיר של חברת “תבור” לכבוד אוריה הכהן מתאריך 13.05.10 עבור שירותים סלולריים של חברת סלקום. [מתוך מחשבו של אוריה הכהן]

 

  1. “משימות ניהול אוריה שיח’ כהן”, בין השאר – הרחבת תפוצה (כנראה שאתר, אך ישנו סעיף נפרד במסמך שמדבר על גיוס כותבים, ומציונים שמותיהם של אלעד קלר, לאה הרבסט, דוד גולדשמיד, אלחנן גרונר וערן שוורץ, כך שמאידך ייתכן והמדובר דווקא בעלונים), לאסוף ידיעות, לשפץ את האתר, לגייס כותבים ועובדים, לרשום עמותה ו”גב משרדי לעבודה מול תורמים”.

 

  1. פרוטוקול האסיפה הכללית של עמותת יהודים שמחים מיום 21.12.10 בנוגע למינויים. כחברי הוועד מונו: יהושע הס, ערן שוורץ, חנן הרבסט, מתניה אופן, ויצחק ילויוס. כמורשי חתימה מונו: יהושע הס, חנן הרבסט ואוריה כהן. [מתוך מחשבו של אוריה הכהן]

 

  1. פרוטוקול פגישת הקול היהודי (ללא תאריך):

“הקול היהודי”: כיום כעשרה כותבים. הוצאות האתר: סה”כ 15,000 [ההוצאות: מנהל, עורך, כתב שטח, רכב + דלק, אחזקת האתר, הוצאות משרדיות]. תפוצה – הגדלת האתר “אחד הצרכים הגדולים של האתר כיום זה להגדיל את כמות הכניסות, בכדי שבאת (הטעות במקור, מ.כ.),  נצליח להגדיל את כמות הכניסות ישנן כמה פעולות:, קידום האתר, הגדלת המשרות והוספת תכני ווידאו. בעמוד הבא רשימת שמות, לא ברור מי הם, שמות החשודים מופיעים ברשימה. [מתוך מחשבו של אוריה הכהן]

 

  1. הסכם בין הקול היהודי לבין המעצב ארז ליברמן. [מתוך מחשבו של אוריה הכהן]

 

  1. “פגישת הקול היהודי – כ”ג אדר ב’ התשע”א”, מתאריך 29.03.11 בה נכחו שוקי, ר’ איציק ואברהם, מצוינים הנושאים: פורמט פגישות, משרד, שעות עבודה, כותבים חדשים וכותבים פוטנציאליים, נושאים לשבוע הקרוב ובלוג. [מתוך מחשבו של אוריה הכהן]

 

  1. הצעת מחיר לפרסום בקול היהודי. [מתוך מחשבו של אוריה הכהן]

 

  1. טבלת תורמים (לא ברור אם מדובר על תורמים לאתר או לעלון, בראש הטבלה כתוב “תורמים תנועה”), בין התורמים גם חנן הרבסט ושוקי הס. [מתוך מחשבו של אוריה הכהן]

 

  1. טבלת “תורמים תנועה”, ביניהם חנן הרבסט ויהושע הס. [מתוך מחשבו של אוריה הכהן]

 

  1. דו”ח הו”ק תנועת דרך חיים, ברשימה שמית מופיעים גרונר אריאל, גרונר אלחנן, הס יהושע והרבסט חנן. [מתוך מחשבו של אוריה הכהן]
  2. פרוטוקול אסיפת וועד עמותת יהודים שמחים מתאריך ח’ באייר התשע”א, 12.05.11- לפיה ערן שוורץ, חנן הרבסט ושוקי הס החליטו לפתוח חשבון בנק בבנק פאג”י, סניף 181. [מתוך מחשבו של אוריה הכהן]

 

  1. DVD שהועתק ב-22.11.11 מתוך מחשב שנתפס אצל אוריה הכהן.

קלסר מחשבים – 2011

 

מדובר על קלסר ובו מצוי חומר הן מאתר הקול היהודי, הן מהשרת עליו אוחסן האתר, וכן חומר הנוגע לפעולות מיחשוביות פורנזיות נוספות אשר בוצעו בתיק אך אינן נוגעות למחשב של אברהם בנימין או לזה של אוריה הכהן.

 

  1. דו”חות פעולה, תפיסה וסימון מאת שי זכריה מתאריך 02.06.11- לפיהם עצרו רכב מסוג סיטרואן בעל לוחית רישוי מספר 127-795-75 בו נהג החשוד אלחנן גרונר ועיכבו אותו לחקירה (לא קיים דו”ח עיכוב ממש). ברכב היה אדם נוסף ללא ת.ז. אשר הזדהה כ”אפריים חייקון”.

נתפסו ברכב:

  • מצלמת סטילס מדגם A
  • פלאפון נוקיה שחור וכרטיס סים שמספרו 899720201106672734.
  • כרטיס רשת אלחוטית של סלקום.
  • מצלמת וידאו תוצרת Canon.
  • דיסק נשלך תוצרת Sundisk בנפח 8 ג’יגה.
  • קופסת גפרורים ובה 28 גפרורים.
  • פלאפון מסוג נוקיה.

נמצא כי אלחנן גרונר הינו דרוש חקירה של משטרת ירושלים.

 

  1. דיסק DVD בו חומר משרת עליו אוחסן אתר הקול היהודי (מדובר על החומר הנ”ל, כנראה שנצרב על ידי דניאל נחום).

 

 

  1. זכ”ד מאת סער שפירא מתאריך 30.05.12- סרק דיסק תעתיק מספר 1 ממחשבו הנייד של אלחנן גרונר. בדיסק אותר קובץ בשם רמי זיו פלייר לשלוח לאלחנן גרונר המכיל תוכן החשוד כחומר הסתה, (מצורף). בצמוד ישנו מסמך המודפס – מסמך פנייה לתושבי פדואל מ”מטה מהרסייך ומחרבייך ממך יצאו”, בו נאמר שרמי זיו הוא אנס סדרתי, הוא אונס את ההתיישבות וממשיך בפעולותיו המרושעות פעם אחר פעם במסגרת היותו ראש יחידת הפיקוח במנהל האזרחי.

 

  1. זכ”ד מאת דניאל נחום מתאריך 11.12.11- בנוגע לסריקת תוכן מחשבו של אלחנן אשר הועתק על גבי דיסקים, נמצאו החומרים הבאים, (מצורפים לזכ”ד):
  • מכתב מאת אלחנן גרונר לרב שליטא
  • הצתה ביצהר, מכתב לקול היהודי
  • כינוס אצל אוריה ג’ סיוון
  • מקורות לקול היהודי
  • קול היהודי מקומות
  • תרומות לקול היהודי

 

  1. זכ”ד מאת דניאל נחום מתאריך 14.12.11- סריקת תוכן מחשבו של אלחנן גרונר שהועתק על גבי דיסקים, בסריקה של דיסק המסומן מחשב נייד 1, אבי עקיבא 9.6.11 נמצאו בתיקי GRAPHICS PICTURE: תמונות של אלמונים מטושטשים, זיתוני, עידן הקרח.

 

  1. מעטפה ובה ארבעה דיסקים בהם העתק תכולת מחשבו של אלחנן.

 

  1. מזכר מאת יעל טנזי מתאריך 15.12.11- במחשב הקול היהודי נמצא מסמך בשם “חקירה בשב”כ – סיפורו של אפריים שוחט”. מבדיקה נמצא כי הוא מהווה חומר גלם לכתבה המופיעה בעלונים מספר 11-15. ניתן להבחין כי ישנן פסקאות המופיעות במסמך אשר הופק מתוך מחשב הקול היהודי, אשר אינן מופיעות בעלון הגוגל גרופס שפורסם, כך שניתן להסיק כי העלון בגוגל גרופס ערוך מתוך המסמך.

 

  1. מזכר מאת יורם אפרתי מתאריך 28.11.11- לפיו העתיק ארבעה תקליטורים המסומנים אבי עקיבא 9.6.11 עליהם העתק חומר מחשב של אלחנן, התקליטורים שצרב נתפסו וסומנו על ידו בשמו ובתאריך המזכר 1-4.

 

  1. מזכר מאת יעל טנזי מתאריך 25.12.11- לפיו בבדיקת אתר הקול היהודי במסגרת חיפוש המילים “מהרסייך ומחרבייך” נמצאו בין היתר שתי כתבות:
  • מתאריך 20.11.09 בו אזכור לתובע המשטרתי חיים טולדנו תושב עופרה, בה גם תואר בהרחבה כיצד חילקו “יהודים טובים” עלונים ברחוב בו מתגוררת שיר לאופר.
  • כתבה מתאריך 23.07.10, “היעד הבא של מטה מהרסייך”, בה מתואר כי עו”ד אבינועם סגל אלעד אשר התמחה אצל שי ניצן מופיע בתור נציג המדינה בעתירה שהגיש עקיבא הכהן. בסוף הכתבה: “האם סגל הוא היעד הבא של מטה מהרסייך? על פי הנתונים בהחלט ייתכן”.

 

  1. מזכר מאת יעל טנזי מתאריך 03.01.12 – בנוגע לסריקת דיסק העתק של שרת הקול היהודי ולפיו, נמצאו בו תמונות ועלונים המוזכרים לעיל בסעיף 1.

 

  1. זכ”ד מאת דניאל נחום מתאריך 12.01.12 – לפיו נתבקש על ידי אלון שהרבני לבצע סריקה של שרת הקול היהודי, שהועתק על גבי מחשב נייד משטרתי. בסריקה של שרת הקול היהודי נמצאו הממצאים הבאים: מאמרים מתוך גיליונות 31, 20, 33, 30, 15. המורשים לבצע עריכה באתר הקול היהודי. רשימות כותבים וחברי הנהלה באתר.

 

 

 

ג. פילוח ראייתי פרסונאלי לגבי כל חשוד וחשוד

 

כאמור בפתחו של מסמך זה, לטעמנו, יש כל מקום להתרכז אך ורק בחשודים במעורבות במערך המימון- הפקה- עריכה- ביקורת תוכן-הפצה (ולא למי אשר לכאורה כתבו תכנים כאלה ואחרים בגיליונות כאלה או אחרים).

 

לפיכך, בשלב זה נפנה לבחינת התשתית הראייתית הקיימת בעניינו של כל אחד ואחד מחשודים אלה.

 

בטרם נפתח בבחינה זו, יוער כי בעוד שמחשביהם האישיים של אברהם, אלחנן ואוריה נתפסו במסגרת חיפושים מיום 13.6.11- ומטבע הדברים הם משמשים מקורות ראייתיים משמעותיים ביותר בתיק זה- לא נתפסו מחשביהם של החשודים האחרים- שוקי, אריאל, ועקיבא.

זאת, שכן כפי שניתן ללמוד ממועד גביית הודעתם הראשונה (18.1.12),  אלה נוספו כחשודים רק בשלב מאוחר יותר בהתאם להתפתחות החקירה וממצאיה.

ככל הנראה, העריכה יאחב”ל כי בשלב מאוחר זה לא תהיה אפקטיביות בתפיסת מחשביהם.

 

עוד יוער כי באשר לשני המחשבים שנתפסו במשרדי הקול  היהודי במדרשת צפנת ביצהר (שרק באחד מהם נמצאו חומרים הנוגעים לחקירה)- לא ניתן לקשור ביניהם לבין חשוד ספציפי כזה או אחר: 

ראשית, החקירה לא הניבה ראיות באשר לזהות האדם שיושב במשרדי הקול היהודי בקרוון שבמדרשת צפנת, ממנו נתפסו שני המחשבים של הקול היהודי.

שנית, המסמכים הרלוונטיים ממחשב הקול היהודי הרלוונטי, אינם מלמדים חד משמעית אודות זהות העורך אותם.

שלישית, ממילא לא הוברר בחקירה אם משרד זה קשור בעיקרו לעלון, לאתר, או לשניהם.

 

ג.1. אברהם בנימין

 

  1. הדפסי כל הגיליונות שפורסמו בקבוצת הגוגל החל מאוגוסט 2009 ועד לפברואר 2012-

 

בראשית דרכו של העלון, בגיליון ד’ בתשרי תש”ע 22.9.09, פונה הוא לקוראים להעביר תגובות לכתובת המייל [email protected].

בהמשך, כמעט בכל הגיליונות החל מגיליון י”ט בחשון תש”ע 6.11.09, ועד לגיליון ט’ באלול תש”ע 19.8.10, בתחתית כל עמוד נמצא הכיתוב “הקול היהודי [email protected]

 

משמע, במשך קרוב לשנת קיומו הראשונה של העלון, מפנה הוא באופן שיטתי חוזר לכתובת המייל של הקול היהודי- כך שקיים קשר ברור בין כתובת מייל זו לבין העלון. כיוון שאברהם מתכתב עם אלכסיי ועם אחרים מכתובת מייל זו (הגם שבתיק ישנם מיילים שהוא שולח מכתובת אחרת- [email protected]), לרבות בשלבים הראשונים של העלון, הדבר קושר אותו ישירות לעלון.

 

  1. הדפסי כל ההודעות שפורסמו בקבוצת הגוגל החל מאוגוסט 2009 ועד לפברואר 2012-

ההודעות מפנות בקביעות לכתובת המייל [email protected], “לשליחת ידיעות ופניות שונות”.

משמע, במשך כל זמן פעילות הקבוצה, מופנים הקוראים אל כתובת המייל של הקול היהודי- כיוון שאברהם מתכתב עם אלכסיי ואחרים מכתובת מייל זו, הדבר קושר אותו ישירות לניהול הקבוצה.

 

  1. הודעותיו של אלכסיי סירניב מימים 1.12.11 ו- 7.5.12-

[מפתח ומעצב האתר, בעלי חברת Astudio העוסקת בפיתוח ועיצוב אתרים] 

לפיהן:

  • עמד בקשר לרבות פגישות והתכתבויות דוא”ל גם עם אברהם (וכן עקיבא, אריאל, שוקי ואחרים שאינו זוכר שמם) בנוגע לפיתוח ובניית האתר- אם כי לא ממנו קיבל תשלומים (אלא מעקיבא, אריאל, או אוריה).
  • הדוא”ל שקיבל מאותו אברהם הייתה מכתובת mailto:[email protected][email protected] (כתובת המייל של הקול היהודי), ובסיום כל מייל ששלח מכתובת זו, ישנה חתימה אלקטרונית קבועה בה הכותרת “בקר באתר הקול היהודי”, ותחתיה הזמנה לשליחת ידיעות ופניות עם לינק לכתובת המייל

[email protected]

  • זיהה את אברהם מבין תמונות שונות שהוצגו לו של יתר המעורבים.
  • מסר את מספר הטלפון הנייד הנכון של אברהם- 052-7203182.
  • הונחה להחליף את הלוגו של האתר שכן רצו להתאימו ללוגו אחר, למיטב הבנתו עלון פיזי כלשהו שהפיצה הקבוצה, שקשור לקבוצת יהודים שמחים.
  • “אין גורמים אחרים או קול יהודי אחר שאני מכיר- רק אלה עליהם סיפרתי- שוקי, עקיבא כהן, אברהם בנימין, אריאל גרונר, להם עדכנתי והקמתי את האתר, ושהם היחידים שיכולים להיות קשורים אלי במייל”.

 

 

משמע- אלכסיי מפנה לכך שאברהם, שעל פי זיהוי מתמונה ומסירת מספר טלפון נייד תואם הינו אברהם בנימין, כתב לו מכתובת המייל של הקול היהודי; ופניותיו הסתיימו בחתימה אלקטרונית קבועה שהפנו לכתובת המייל של הקול היהודי.

 

כך, לא רק שאברהם כותב מכתובת המייל אליה מפנה העלון בשנת קיומו הראשונה, וההודעות שפורסמו בקבוצה, אלא גם מפנה באופן קבוע לכתובת המייל של הקול היהודי, וכן באותו הניסוח בו הפונו הקוראים בקבוצה החל מהודעה מיום 25.3.10 ועד להודעה מיום 19.8.10. כך, הקישור בינו לבין העלון הינו כפול ומכופל.

 

בנוסף, מוסר אלכסיי כי “הקבוצה” שעמדה איתו בקשר לגבי האתר, הכוללת כאמור את אברהם, ביקשה את החלפת לוגו האתר כדי להתאימו לעלון פיזי כלשהו שהפיצה.

 

 

  1. דוא”ל מאת אברהם אל צבי ברנשטוק מתאריך 04.03.09-

[מתוך מחשבו של אברהם, קלסר מסמכים 3, מסומן י.ט. 35]

את המייל שולח אברהם תוך שימוש במייל של קבוצת יצהר בגוגל גרופס

(itzhar—@googlegroups.com), בתגובה לשאלתו של צבי באם ניתן להירשם לקבוצה מבלי חשבון בגוגל, אברהם שולח לו חזרה הנחיות כיצד להירשם.

 

משמע- אברהם הוא הגורם הידוע בסביבתו כמי שאחראי על נושא העלון והרישום לו, והוא אף משיב לפונה הנחיות כיצד להירשם.

 

  1. דוא”ל מאת אברהם אל הכתובת [email protected] מתאריך 03.06.09-

[מתוך מחשבו של אברהם, קלסר מסמכים 3, מסומן י.ט. 34]

אברהם כותב “המעוניין להצטרף לפורום יצהר – צריך להזדהות בשם ושם משפחה”, המייל נכתב על ידי אברהם מכתובת [email protected].

 

ככל ש”פורום יצהר” הינו שם נרדף לרשימת התפוצה בקבוצת הגוגל, הרי ששוב רואים שאברהם הוא העוסק והמנחה בעניין צירוף  לקבוצה.

 

  1. דוא”ל ששלח אברהם לעמוס עזריה מתאריך 16.8.09- מייל ששלח אברהם לאדם בשם עמוס עזריה בו התעניין אברהם אצל עמוס האם האחרון יוכל להקים אתר ל”משהו חדשותי לדיווח על אירועי ערבות הדדית וכיוצ”ב”עמוס משיב שאינו עוסק בהקמת אתרים.  אברהם כותבת מכתובתו הפרטית bin725.

 

  1. התכתבות דוא”ל בין אברהם לשוקי מתאריך 19.08.2009-

[מתוך מחשבו של אברהם, קלסר מסמכים 3, מסומן י.ט 12, 12.06.12]

אל המייל מצורפת טיוטה לגיליון כ”ט באב, ובה כתבה על מטעים שנעקרו ערב קודם לכן בשומרון. שוקי משיב: “הרב איציק ביקש להוריד את הקטע על הפלייר, ולהוסיף בקשה לתגובות ולחדשות מהשטח למייל”.

אברהם כותב מכתובתו הפרטית bin725. יש לצרף לראיה זו גם הודעה בקבוצה שפורסמה תחת הכותרת “גליון ל’ אב” ביום 20.8.09 ומדווחת על מטעים שנעקרו בשומרון.

 

מכאן, הדברים שסוכמו במייל בין אברהם לשוקי אכן פורסמו יום למחרת בקבוצה.

 

 

משמע, כבר באוגוסט 2009, מימיו הראשונים של העלון, מצרף אברהם לשוקי טיוטת גיליון שאכן פורסם תוך התייחסות לתוכנו הצפוי.

 

 

  1. דוא”ל שמקבל אברהם משוקי מתאריך 27.08.2009-

[מתוך מחשבו של אברהם, קלסר מסמכים 3, מסומן י.ט 43, 12.06.12]

בנוגע למימון מודם של חברת סלקום עבור אברהם על ידי שוקי, בהנחה שנצליח להוכיח ששוקי מראה על הכפיפות ביניהם.

אברהם כותב מהכתובת [email protected].

 

  1. דוא”ל ששלח אברהם לשוקי, אריאל, ומנחם בן שחר מתאריך 28.08.2009-

[מתוך מחשבו של אברהם, קלסר מסמכים 3, מסומן י.ט 13, 12.06.12]

אליו מצורפת טיוטה של גיליון ח’ באלול ובו מבקש: “נא הערותיכם באופן מיידי, ע”מ שנוכל לשלוח אותו בבוקר יום שישי” .

אברהם כותב מכתובת [email protected].

שוקי משיב: “כשאתה מצטט את מזכיר בני אדם מישיבה סגורה שנערכה איתו, נראה לי שחייבים לקבל לכך אישור. כדאי אולי להתייעץ עם אריאל שהיה שם. חוץ מזה נראה בסדר, ובכל מקרה כדאי להוציא את זה היום ותוספות בהמשך אם נרצה”.

בהמשך היום שולח אברהם את המייל לכתובת [email protected].

 

  1. דוא”ל תשובה מאת שוקי אל אברהם מתאריך 28.08.2009 –

[בצמוד למסמך הנ”ל]

מכיל מספר הערות של שוקי לגבי גיליון ח’ בלול.

 

משמע- הערות אכן חוזרות לאברהם, שהוא המעבד אותן בסוף השרשרת לכדי נוסח סופי לקראת פרסומו.

 

  1. דוא”ל מאת אברהם אל אליאב אליהו מתאריך 01.09.09-

[מתוך מחשבו של אברהם, קלסר מסמכים 3, מסומן י.ט. 37]

בתגובה לבקשת אליאב אליהו שיצרפו לתפוצת הקול היהודי, משיב אברהם כותב “אין לאברהם בנימין שום קשר עם הקול היהודי, אידיוט חמור וטיפש. ואני מתכוון לכל מילה שכתבתי”.

 

אם כן, אברהם הוא הגורם המקבל פניות בבקשה להצטרף לרשימת תפוצת העלון, וכאשר חושד בפונה (להבדיל מהיענותו האדיבה והעניינית לפניות אחרות), מתנער בלשון בוטה מכל קשר לדבר- באופן המלמד על מודעותו לבעייתיות הרבה הכרוכה בעלון.

 

 

  1. התכתבות דוא”ל בין אברהם לבין שוקי מתאריך 02.09.09-

[מתוך מחשבו של אברהם, קלסר מסמכים 3, מסומן י.ט. 1]

בנוגע לדרך הניסוח של ידיעה  בנוגע לדחיית פינוי ולכך שהצבא משתתף בגירוש. שוקי אומר שייתכן וצריך לנסח בזהירות, אברהם בנימין אומר שאיננו חושב שזה עונה יותר על הרצון לדווח באופן לא עיתונאי, ואיננו רואה הבדל גדול בסגנון, לדעתו אם אין מדובר בידיעה רשמית לא כדאי לפרסם. [נתפס ממחשבו של אברהם בנימין].

 

משמע- אברהם נועץ עם שוקי אודות דרך ניסוח ידיעה. הידיעה עצמה הועלתה לקבוצה ביום 2.9.09.

 

  1. דוא”ל מאת יוסי ארנפלד אל אברהם מתאריך 02.09.09-

[מתוך מחשבו של אברהם בנימין, קלסר מסמכים 3, מסומן י.ט. 39.]במייל, אותו ארנפלד כותב ששמע שאברהם בנימין קשור לקול היהודי ומבקש להצטרף לרשימה (משמע- העלון).

אברהם משיב מכתובת [email protected]: “אם קרית לא שנית ואם שנית לא שילשת ואם שילשת לא שימשת את גיסך אריה. וד”ל.

 

משמע- אברהם הוא הגורם המקבל פניות מאנשים כאלה ואחרים בבקשה להצטרף לרשימת תפוצת העלון.

 

  1. דוא”ל מאת עמוס עזריה אל אברהם בתאריך 02.09.2009-

[מתוך מחשבו של אברהם בנימין, קלסר מסמכים 3, מסומן י.ט 10, 12.06.12]

למייל מצורפות ארבע תמונות של שתי ניידות משטרה. אחת מהתמונות התפרסמה בקבוצה כקובץ מצורף ביום 2.9.09. במייל לא כתוב דבר, אברהם כותב ככל הנראה מכתובת [email protected] (לא ניתן לדעת בוודאות מהמסמך שכן לא כתובה כתובת המייל של אברהם על גביו, אלא איש הקשר “אברהם בנימין”, בלבד).

 

  1. דוא”ל ששלח אברהם ר. לאברהם בתאריך 06.09.2010 ובו ידיעה שמבקש לפרסמה “בקול היהודי”

[מתוך מחשבו של אברהם, קלסר מסמכים 3, מסומן י.ט 9, 12.06.12]

“חרדים הקימו מאחז חדש סמוך לקריית ספר”. אברהם כותב מהכתובת [email protected].

משמע, אברהם מהווה גורם אליו מפנים אנשים חומרים פוטנציאליים לפרסום.

 

  1. התכתבות דוא”ל בין אברהם לשוקי ואריאל מתאריך 07.09.2009-

[מתוך מחשבו של אברהם, קלסר מסמכים 3, מסומן י.ט 2, 12.06.12]

אליה מוצמדת טיוטת גיליון י”ח באלול, לגביו מבקש “נא אשרו בהקדם או העירו הערותיכם“.  ההתכתבות כולל הודעות הלוך ושוב בין שוקי לאברהם בנוגע לסגנון הכתיבה הרצוי.  כמו כן תכתובת דוא”ל בין, אברהם שוקי ואריאל, כאשר נשלחת אליהם טיוטת הגיליון. אריאל כותב בהמשך “מבחינתי סבבה”. אברהם משתמש בכתובת [email protected].

 

משמע, כבר בתחילת דרכו של העלון, מצרף טיוטת גיליון לאישור והערות לפני פרסום.

 

 

  1. דוא”ל מאת אברהם אל מדרשת לבונה מתאריך 08.09.2009-

מדובר בפנייה של מדרשת לבונה אל אברהם לקבלת העלונים, תחילה (07.09.2009), משיב אברהם “מה הקשר אלי? תפנה לקול היהודי”, אך לאחר מכן (08.09.2009, אומר שאחרי השתדלות הסכימו להעביר (לא ברור למה מתכוון באמרו “אחרי השתדלות” הסכימו להעביר”), וכן שאם יש תובנות מעניינות חדשות מרעישות וכו’ הם ישמחו לפרסם. (מה זה תחילה ולאחר מכן- מה התאריכים?)

אברהם כותב מהכתובת [email protected].

 

משמע- אברהם הוא הגורם המקבל פניות מגורמים כאלה ואחרים בבקשה להצטרף לרשימת תפוצת העלון, הוא אשר מודיע לפונה אל הוספתו, והוא אשר מבקש לקבל עדכוני חדשות לצורך פרסומן (“ישמחו לפרסם”).

 

  1. התכתבות דוא”ל בין אברהם לבין יוסי פלאי מתאריך 12.09.2009-

[מתוך מחשבו של אברהם, קלסר מסמכים 3, מסומן י.ט 40, 12.06.12]

יוסי כותב לאברהם “כמדומני שאיני מקבל את עדכוני הקול היהודי. האם יש צנזורה”, אברהם משיב: “כמדומני שאולי שמא פן לא נרשמת?”, יוסי משיב: “נא רשום אותי”.

אברהם כותב מכתובת [email protected].

 

  1. דוא”ל ששלח אברהם לאלכסיי סיריניב מתאריך 13.09.2010 –

[נמסר על ידי אלכסיי ביום 1.12.11 בדיסק מתוך מחשבו האישי המסומן י.ט 5 1.12.11;

בצמוד למסמך המסומן ס.ש. 6 ר’ זכ”ד מיום 2.1.12 מאת סער שפירא- קלסר מסמכים 1].

בו אומר שיהיה עמו בקשר בהמשך השבוע לגבי האתר. אברהם אומר שניסה לעבוד מול שלום אבל זה לא כל כך הלך. מדבר על כך שהאתר יתעדכן בעיקר בסופי שבוע.

 

  1. דוא”ל מאת אברהם לאיתמר (שם משפחה?) מתאריך 13.09.09-

[מתוך מחשבו של אברהם, קלסר מסמכים 3, מסומן….]

במענה לשאלת איתמר מדוע לא מצליח לצור קשר עם הקבוצה “itzhar” בגוגל גרופס, אברהם בנימין משיב שזה כיוון שהיוזר ניים שלו השתנה והמערכת לא מזהה אותו.

 

ר’ הערה לעיל לגבי פורום/קבוצת יצהר, אשר כאן אף נקשרת ישירות לקבוצת הגוגל.

 

  1. דוא”ל ששלח אברהם לאריאל מתאריך 22.09.2009-

[מתוך מחשבו של אברהם, קלסר מסמכים 3, מסומן י.ט 21, 12.06.12]

אליו מצורפת טיוטת גיליון ד’ בתשרי.  במייל לא רשום דבר.

אברהם כותב מכתובת [email protected].

 

  1. דוא”ל ששלח אברהם לשוקי מתאריך 25.09.2009-

[מתוך מחשבו של אברהם, קלסר מסמכים 3, מסומן י.ט 22, 12.06.12]

אליו מצורפת “טיוטה ב” של גיליון ז’ בתשרי.  

אברהם כותב מכתובת [email protected].

 

  1. התכתבות דוא”ל בין אברהם לשוקי מתאריך 25.09.2009

[מתוך מחשבו של אברהם, קלסר מסמכים 3, מסומן י.ט 3, 12.06.12]

בו מדבר על הגדלת תפוצת העלון וכן על העובדה שאין עדיין מספיק דיווחים מהשטח. שוקי משיב ומודה לאברהם, אומר לו שיש הרבה תגובות חיוביות שהוא שומע אודות הקול היהודי ומחזק ידיו להוצאת יותר מהדורות.

אברהם כותב מכתובת [email protected].

 

  1. התכתבות דוא”ל בין אריאל לבין אברהם מתאריך 02.10.2009-

[מתוך מחשבו של אברהם, קלסר מסמכים 3, מסומן י.ט 8, 12.06.12]

אי מייל מאת [email protected] אל אברהם  מתאריך 2.10.09- ובו תמונות מתוך חדר חקירות, של תובעת משטרתית ושל “מונה פנצ’רים” (חלק מהתמונות פורסמו בעלון מספר 10. [נתפס ממחשבו של אברהם בנימין].

 

  1. דוא”ל ששלח אברהם לשוקי ואריאל מתאריך 02.10.2009 בשעה 02:49 –

[מתוך מחשבו של אברהם, קלסר מסמכים 3, מסומן י.ט 23, 12.06.12]

למייל מצורפת טיוטה לגיליון יד תשרי. לא כתוב דבר.

אברהם כותב מכתובת [email protected].

 

  1. דוא”ל ששלח אברהם לשוקי ואריאל מתאריך 02.10.2009 בשעה 10:51-

[מתוך מחשבו של אברהם, קלסר מסמכים 3, מסומן י.ט 24, 12.06.12]

למייל מצורפת טיוטה מעודכנת לגיליון יד תשרי. לא כתוב דבר.

אברהם כותב מכתובת [email protected].

 

  1. דוא”ל מאת אריאל אל אברהם מתאריך 02.10.2009-

[מתוך מחשבו של אברהם, קלסר מסמכים 3, מסומן י.ט 7, 12.06.12]

בו הערות לגבי טיוטה לגיליון י”ד בתשרי – “טיפה יבש, שמעתי שבסוף נשרפו 4 רכבים בתגובה על תקיפתו של רועה יהודי. הייתי מוסיף משהו על אוריה – עדכון קצר וחיזוק. ומוסיף תדף של השב”כ. אשריך”.

אברהם משתמש בכתובת [email protected].

 

  1. התכתבות דוא”ל בין אברהם לבין שוקי מתאריך 02.10.2009-

[מתוך מחשבו של אברהם, קלסר מסמכים 3, מסומן י.ט 4, 12.06.12]

בו עוסק אברהם באחד מגיליונות העלון (לא ברור על איזה גיליון, כנראה גיליון י”ד בתשרי), כאשר כותב “שים לב לעותק הסופי יש עוד כמה פינאטס, שוקי מוסיף: “מצוין, כבר אפשר לומר כרגיל“.

 

משמע- אברהם הוא העוסק בתכני העלון, מעביר לאישור את העותק הסופי לפני פרסומו, ומקבל פידבק על עבודתו ה”מצוינת”.

 

  1. התכתובת דוא”ל בין אברהם לבין אלכסיי סירניב מתאריך 6.10.10 –

[נמסר על ידי אלכסיי ביום 1.12.11 בדיסק מתוך מחשבו האישי המסומן י.ט 5 1.12.11;

ההתכתבות המודפסת עצמה מסומנת ס.ש.8 1.1.12-ר’ זכ”ד מיום 2.1.12 מאת סער שפירא- קלסר מסמכים 1].

ההתכתבות לגבי פגישה מיועדת בסניף “קפה-קפה” בפתח תקוה בתאריך 06.10.10.

אברהם כותב מכתובת המייל של הקול היהודי וקיימת החתימה האלקטרונית שמפנה לקבוצת הגוגל.

 

  1. דוא”ל מאת אפרים שוחט אל אברהם מתאריך 06.10.09-

[מתוך מחשבו של אברהם, קלסר מסמכים 3, מסומן י.ט. 36]

בו מספר כיצד עמד כנגד ניסיונות איש שב”כ לגייסו. תוכן המייל הינו סיפור של אודות איש שב”כ שניסה לגייסו לעבוד למען השב”כ.

בעלון היה טור קבוע שפורסם תחת שמו של אפרים בן שוחט, שעניינו הצגת שיטות ומאמצי העבודה של השב”כ בקרב האוכלוסייה היהודית בשטחים.

 

העובדה כי תכנים בסגנון זה הועברו אישית אל אברהם קושרת בינו לבין פרסום הטור המדובר בעלון, וכך גם עצם הפנייה אל אברהם דווקא, המצביעה על ההכרה בו כגורם הרלוונטי לפרסום אפשרי בעלון.

 

  1. דוא”ל מאת אברהם לשוקי ואריאל בתאריך 13.10.2009-

[מתוך מחשבו של אברהם, קלסר מסמכים 3, מסומן י.ט 25, 12.06.12]

למייל  מצורפת טיוטה לגיליון כה תשרי. אין תוכן למייל.

אברהם כותב מכתובת [email protected].

 

  1. דוא”ל שמקבל אברהם מיוסי אליצור <[email protected]> בתאריך 21.10.2009-

[מתוך מחשבו של אברהם, קלסר מסמכים 3, מסומן י.ט 43, 12.06.12]

אודות חיילים שסירבו פקודה, סיפור שכותרתו “סירוב פקודה ראשון מסוגו: החיילים סירבו לפנות את עצמם”.

לא ברור מהמייל מדוע אליצור פונה דווקא אל אברהם, במייל ישנו סיפור אודות חיילים שסירבו להתפנות מקרוואן בו גרו.

 

  1. אי מייל מאת אברהם אל [email protected] מתאריך 18.11.10, 15:50-

[מתוך מחשבו של אברהם, קלסר מסמכים 3, מסומן י.ט 11, 12.06.12]

לו מצורף גיליון י”א בכסלו תשע”א 18.11.10. אותו המייל נשלח בשעה 15:59 מאברהם לכתובת המייל [email protected]. אברהם משתמש בכתובת [email protected].

 

  1. התכתבות דוא”ל בין אברהם לבין שלום בורלא בין התאריכים 1.8.10 -16.8.10 –

[נמסר על ידי אלכסיי ביום 1.12.11 בדיסק מתוך מחשבו האישי המסומן י.ט 5 1.12.11;

ההתכתבות המודפסת עצמה מסומנת ס.ש.9 1.1.12- ר’ זכ”ד מיום 2.1.12 מאת סער שפירא- קלסר מסמכים 1].

אברהם מזדהה כמי שעובד על האתר יחד עם עקיבא, ומתכתב עמו בנושא מגוון היבטים הקשורים באתר.

אברהם כותב מכתובת המייל של הקול היהודי, ובסיום פניותיו חתימה אלקטרונית קבועה המפנה לכתובת המייל של קבוצת הגוגל.

 

 

  1. תיקיית “שלומי דביר” שנמצאה במחשבו של אברהם-

במחשבו של אברהם נמצאה בתיקיה בשם “תמונות” תיקייה בשם  “שלומי דביר”, ובתוכה 21 קריקטורות אשר פורסמו במספר גיליונות. מספרי הגיליונות בהם פורסמו הקריקטורות: 41, 42, 44, 45, 48, 49, 51, 53, 54, 55, 56.

[ר’ מזכר מאת יעל טנזי מתאריך 12.02.12 בקלסר מסמכים 1, זכ”ד מאת סער שפירא מתאריך 12.2.12 בקלסר מסמכים 1].

 

  1. מסמך פגישה ללא תאריך-

[מתוך מחשבו של אוריה, מסומן ס.ש. 5, 15.1.12, בקלסר הודעות 1]

“….שוקי – מבקר תוכן, בעלים. אברהם – עורך ראשי, חנן – גייס כספים, אוריה – דואג לגב כלכלי…”. בין השאר: “רשימות תפוצה לראות איפה זה עומד”.

 

כלומר לפי מסמך זה אברהם (קיים שם פרטי בלבד)- הינו עורך ראשי (לא כתוב אם של האתר או של העלון או שניהם, ואין תאריך אשר יאפשר לבדוק האם המסמך קדם להקמת האתר- אך ההתייחסות ל”רשימות תפוצה” קשורה בהכרח לעלון, ועל רקע זה יש לראות מסמך זה).

 

  1. מסמך ללא תאריך –

[מתוך מחשבו של אברהם, מסומן ס.ש. 26, 15.1.12, בקלסר הודעות 1]

“רשימת כותבים קבועים” – “אברהם: כתבה ראשית”, “פרשנות: יהושע.”, “נעשה ונשמע: אברהם בעזרת אלחנן“. “עבודה עברית: אברהם רחמים” (מדובר באברהם אחר- לא אברהם בנימין), “כתבות מתחלפות: גרונר, יוסי אליצור”.

 

  1. מסמך ללא תאריך “הוצאות חודשיות, הקול היהודי”-

[מתוך מחשבו של אוריה, מסומן ס.ש. 6, 15.1.12, בקלסר הודעות 1].

אברהם – 4,500, אוריה – 2,000, אלחנן 1,500.

 

משמע- בשלב כתיבת מסמך זה, אשר אינו ידוע, אברהם הינו השכיר המרכזי וה”יקר” ביותר של הקול היהודי, ומשתכר 4,500 ₪ בחודש. כיוון שקיימות ראיות ענפות לפעילותו של אברהם בראש ובראשונה לגבי העלון, ניתן לקשור בין שכר זה לבין פעילות בעלון (אף אם בנוסף לכך גם באתר) 

 

  1. הסכם עבודה בלתי חתום בין שוקי לאברהם-

[מתוך מחשבו של אברהם, מסומן 3 בקלסר מחשבו של אברהם]

הסכם עבודה בין יהושע הס לבין אברהם בנימין, לפיו תאריך תחילת העבודה הינו 01.08.2010.

התפקיד של אברהם: עורך ידיעון ואתר הקול היהודי, כולל כתיבת חומרים, תחקירנות. היקף משרת אמון של 20 שעות שבועיות.

 

משמע- לפחות החל מאוגוסט, היה על הפרק חוזה עבודה מסודר לפיו אברהם הוגדר רשמית כעורך, כותב ותחקירן העלון (כמו גם האתר).

העובדה שחוזה זה אינו חתום הינה טבעית בשל היותו קובץ מחשב- יש להניח כי הקובץ הודפס, והעותק הפיזי הוא שנחתם.

כזכור, עבודתו של אברהם בעלון החלה כבר מימיו הראשונים של העלון, כפי שמלמדים בבירור התכתבויות הדוא”ל השונות מתקופה מוקדמת זו, המפורטות לעיל.

לפיכך- או שעד אוגוסט 2010 עבד בלי חוזה מסודר; או שעבד תחת חוזה קודם כלשהו שלא נתפס. בשני המקרים תזמון החוזה ה”חדש” מתיישב עם הרחבת תפקידו של אברהם גם לאתר הקול היהודי, אשר נפתח זמן קצר קודם לכן, נתון שאולי הצריך ניסוח חוזה או עריכתו מחדש.

 

  1. מבוא לחוזה העבודה הנ”ל-

[מתוך מחשבו של אברהם, מסומן 10 (מסמך 1) בקלסר מחשבו של אברהם]

המסביר אודות הסדרת חוזה עבודה מקובל בהתאם לדרישות ההלכה.

 

  1. תיקיית טיוטות שנמצאה במחשבו של אברהם-

[מתוך מחשבו של אברהם, ר’ דו”ח מפורט של יחידת להב 433 המסומן 16 בקלסר מחשבו של אברהם].

תיקייה של חומרי גלם לגיליונות, המכילה תיקייה בשם טיוטות, בה טיוטות אשר פורסמו בחלק מהגיליונות.

 

  1. מבנה התיקיות בכונן הקשיח במחשבו של אברהם-

[דו”ח יחידת להב 433, מסומן 16 בקלסר מחשבו של אברהם בנימין]

חלוקה לתיקיות של טיוטות, שבתוכן חומרי גלם רבים לגיליונות.

 

מבנה תיקיות סדור זה, על תכניו, ממשיכים ללמד על היותו של אברהם עורך העלון.

 

  1. מסמך ללא תאריך –

[מתוך מחשבו של אברהם, מסומן 10 בקלסר מחשבו של אברהם]

“תדמית אחת לכל המוצרים של הקול היהודי  – אתר, ידיעון, עמוד בפייסבוק, קבוצת גוגל. צריך להוריד את הדמות ולהשאיר רק את השופר …”. “העיתון ייצג את מכלול הפעילות של תלמידי הרב יצחק”.

 

מסמך זה קושר בין אברהם לכל מוצרי הקול היהודי- לרבות ידיעון/עיתון וקבוצת גוגל- שהרי נתפס במחשבו האישי.

 

  1. מסמך שנמצא במחשבו של אברהם ללא תאריך וללא חתימה-

[מתוך מחשבו של אברהם, מסומן 10 (מסמך 12) בקלסר מחשבו של אברהם]

בה מבוקש להפנות אנשים “רלוונטיים” להצטרפות לידיעון הקול היהודי, ללא תאריך וללא חתימה. [מסומן 10 (מסמך 12), ממחשבו של אברהם בנימין].

 

מסמך זה קושר בין אברהם לעלון הקול היהודי ולהרחבת רשימת התפוצה לו, שהרי הוא נתפס במחשבו האישי.

 

  1. מסמך של לשכת העיתונות הממשלתית אליו מצורף טופס דוגמא של בקשה לתעודת עיתונאי-

[מתוך מחשבו של אברהם, מסומן 1 בחוצץ “מסמכים ושונות”, בקלסר מחשבו של אברהם].

המסמך מחודש ספטמבר 2008 ופורט הנחיות הכיצד להגיש בקשה לקבלת תעודת עיתונאי.

מסמכים אלה קושרים בין אברהם לבין תחום העיתונות, באופן המתיישב עם סמכויותיו הרבות לכאורה בעלון (ובאתר).

 

  1. מסמך סיכום ישיבה מכ”א בכסלו (לא מצוינת השנה)-

[מתוך מחשבו של אברהם, מסומן 10 בקלסר מחשבו של אברהם]

בישיבה נכחו אלכס המתכנת (יש להניח אלכסיי סירניב), אוריה ואברהם.

דובר במסגרתה על החלפת לוגו האתר, על המשרד החדש, לראות איך עובדים על הגדלת תפוצת העלון, לחשוב על נושאים חדשים לכתיבה. עוד דובר על ממשק העבודה בין המתכנת לבעלי האתר בכל הנוגע לאתר ושל שיפור מראה פניו.

 

מסמך זה קושר בין אברהם לעיסוק בהגדלת תפוצת העלון, שהרי נתפס במחשבו האישי.

 

  1. מסמך נוסח הצטרפות לקול היהודי

[מתוך מחשבו של אברהם, מסומן 10 בקלסר מחשבו של אברהם]

“ברוכים הבאים למצטרפים החדשים של ידיעון “הקול היהודי” – חדשות ליהודים שמחים…”, “באם יש לכם חברים שנראה לכם כי יתעניינו בידיעון שלנו, נשמח לקבל מכם את כתבות המייל שלהם ונצרף אותם לקבלת העדכונים”.

 

מסמך זה קושר בין אברהם לבין העלון, תפוצתו ופעילות למען הגדלת תפוצתו, שהרי נתפס במחשבו האישי. 

 

  1. מסמך ובו רשימת כתובות מייל וכן הודעת ברכה למצטרפים לידיעון הקול היהודי-

[מתוך מחשבו של אברהם, מסומן 10 בקלסר מחשבו של אברהם]

המדובר על רשימה ובראשה כתוב “ברוכים הבאים והמצטרפים לידיעון הקול היהודי. זוהי הודעת רישום ראשונית לידיעון היוצא כעת אחת לשבוע ביום חמישי.

בסוף הברכה נרשם: “נשמח לתגובות במייל [email protected]“.

 

משמע- במחשבו האישי של אברהם נמצאה רשימת כתובות מייל להפצת העלון.

כמו כן ברכת המצטרפים לעלון מפנה לכתובת המייל של הקול היהודי (כשם שעשה העלון עצמו בשנת תפוצתו הראשונה, וההודעות שפורסמו בקבוצה)- כתובת שכאמור הייתה בשימושו של אברהם.

 

  1. מסמך “ישיבת מערכת אתר הקול היהודי”, מתאריך אור לכ”ו בסיוון (ללא שנה)-

[מתוך מחשבו של אברהם בנימין, מסומן 10 (מסמך 6) בקלסר מחשבו של אברהם]

על פי מסמך זה הבסיס לאתר הקול היהודי הינו מה שהיה בבניית הידיעון– החל בידיעות הקטנות מהשטח ועובר למאמר מערכת מורחב ולענייני מוחין שונים. בנוסף היקף המשרה/היקף העבודה כ- 18 שעות שבועיות, סכום ראשוני של 3,500 ₪ לחודש.

לא מצוין מי השתתף ולמי מוצעת המשרה.

 

מסמך זה קושר בין אברהם לעלון, שכן ללא תלות בשאלה מי המשתתפים ולמי מוצעת אותה משרה (יש להניח שלאברהם עצמו שכן היקף השעות והשכר דומים לאלה אשר מופיעים בחוזה בינו לבין שוקי)- מסמך לפיו יש לבנות את האתר כפי שנבנה הידיעון, נמצא כאמור במחשבו האישי.

 

  1. מסמך “ישיבה על הקול היהודי” מתאריך ז’ אלול (לא מצוינת שנה)-

[מתוך מחשבו של אברהם, מסומן 10 (מסמך 5) בקלסר מחשבו של אברהם]

משתתפים: הרב איציק, נריה, שוקי, אברהם. בסיכום הישיבה מדובר על אווירת הכתיבה הרצויה (“בשמחה ולא בעצבים”), על זהות העלון – זהות יהודית. שוקי אומר: “באמת אני כותב קצר. זה נותן יתרון של עיסוק בנושא אחד ועושה אותו פשוט”. נריה מציע לכתוב כתבה ראשית והפובליציסטיקה תסביר את אחת “הדברות” או הערכים, בהתאם למדווח בכתבה.

בסוף נכתב: “החלטה: לכתוב גיליון סיכום, יציאה להפסקה. צריך להתייעץ משפטית לגבי גיליונות שייתכן והיו בעייתיים, ומתוך כך להכריע האם להחליף את השם של האתר.

 

אם כן, במחשבו האישי של אברהם נמצא מסמך אודות ישיבה בה השתתף, הדנה בזהות וסגנון הכתיבה הרצויים בעלון; ובה הועלתה האפשרות הסבירה כי בתכני גיליונות מסוימים יש כדי להוות עבירה על החוק.

 

  1. פורמט של טבלת הצטרפות לקול היהודי, ללא תאריך –

[מתוך מחשבו של אברהם, מסומן 10 (מסמך 4) בקלסר מחשבו של אברהם].

הטבלה ריקה.

 

משמע- אברהם הוא שהחזיק במחשבו האישי פורמט של הצטרפות לקול היהודי. “הצטרפות” נוגעת בהכרח לעלון.

 

  1. מכתב לפרקליטות הצבאית מאת אברהם מתאריך 24.11.10-

[מתוך מחשבו של אברהם, מסומן 1 בתיקיית “טיוטות שפורסמו” בקלסר מחשבו של אברהם]

על המסמך, בו שאלות שונות בעקבות גזר הדין בעניין “נוהל ילד”, חתום אברהם בנימין “תחקירן הקול היהודי

אברהם מזדהה כתחקירן “הקול היהודי”, לא ברור מהמסמך אם מזדהה כתחקירן מטעם האתר, או שמא כתחקירן מטעם העלונים.

 

  1. מסמך ללא תאריך ובו חלוקת תפקידים-

[מתוך מחשבו של אברהם, מסומן 1 בחוצץ “טיוטות שפורסמו”, בקלסר מחשבו של אברהם]

אברהם – כתבה ראשית. יהושע – פרשנות. “נעשה ונשמע” – אברהם בעזרת אלחנן, “עבודה עברית” – אברהם רחמים. ריאיון – אברהם. כתבות מתחלפות – גרונר, יוסי אליצור. קריקטורה – שלומי דביר.

 

מדור “נעשה ונשמע” הוא מדור שהופיע בקביעות, וכך גם לגבי קריקטורות של שלומי דביר, ולפיכך מסמך זה שנמצא במחשבו האישי של אברהם קושר אותו לכתיבה וראיונות.

 

  1. טיוטות רבות שפורסמו שנמצאו במחשבו של אברהם–

[מתוך מחשבו של אברהם, קיים חוצץ “טיוטות שפורסמו”, בקלסר מחשבו של אברהם]

באשר לקבצים אלה של הטיוטות שפורסמו- תאריכי הקבצים עצמם מאוחרים לתאריך הפרסום באופן אשר יכול לאפשר לאברהם לטעון כי הוא בסך הכל שמר לעצמו במחשבו גיליונות שפורסמו על ידי אחר כלשהו.

[נשאלת השאלה, באם ניתן לקבל התייחסות מומחי המחשב לכך שתאריך הקובץ אינו בהכרח תאריך יצירתו במקור, לא צריך את התייחסותם, זה מובן מאליו שכן התאריכים שיש בידינו, מאוחרים בהרבה מתאריכי פרסום העלונים – שורה תחתונה, לא עוזר לנו ]

 

אלא שראיה זו- הימצאות גיליונות רבים שפורסמו במחשבו האישי של אברהם- תוצג באור כל יתר הראיות הרבות אשר מפלילות את אברהם כעורך תכני העלון מראשית דרכו- ועל כן מובן כי תוסיף ותחזק התשתית נגדו, אף אם מאפשרת פתח מסוים להתנערות.

 

  1. מסמך שאלון משוב של אתר הקול היהודי-

[מתוך מחשבו של אברהם, מסומן 10 (קובץ 10|), בקלסר מחשבו של אברהם]

[לפרט מעט על תוכן המסמך]

מדובר באותו מסמך שפורסם בהודעה בקבוצה מיום 19.8.10, אשר הימצאותו במחשבו האישי של אברהם קושרת בינו לבין העלאת קבצים לקבוצת הגוגל. 

 

  1. שתיקתו של אברהם בכל ארבעת חקירותיו באזהרה-

שתיקת אברהם הן מהווה חיזוק לראיות התביעה, והן כובלת את קווי ההגנה העתידיים כיוון שכל גרסה שיעלה בעתיד תהיה כבושה.

 

  1. הודעתו של שלום בורלא מיום 10.5.12-

עיקר ההתנהלות הישירה שלי מול הקול היהודי הייתה מול אדם שהזדהה בשם עקיבא. אינני מכיר את האברהם עמו אני מכתב במקום עקיבא באחת ההתכתבויות, אך הוא הזדהה כמי שעובד עם עקיבא והמשיך את שרשור ההתכתבות עם עקיבא.

 

  1. “המשך דו”ח פעולה וזכ”ד מאת איציק מייזלר מתאריך 3.1.12- לפיו שלום בורלא בעל חברת “סטאר תקשורת ויזמות” הגיע ליחידה על פי הזמנתו של החוקר, ומסר את הפרטים הבאים:
  • אתר הקול היהודי הוקם בתאריך 16.05.10.
  • המורשים באתר הינם: אריאל גרונר, אברהם בנימין, כתב עבודה עברית, מערכת הקול היהודי, יהושע הס.
  • עריכה: מערכת הקול היהודי, אלחנן גרונר, הקול היהודי, הרב יוסי פלאי.
  • כתיבה ופרסום: אסף יפין, אהרון רול, איל מימון, הרב יצחק גינצבורג, מיה שוקרי, שרגא שמידלר, ישי ברג, יוסי בן אהרון.
  • רשימה נוספת ארוכה של משתמשים. (מסומן איציק מייזלר 8).
  • המשך פירוט לגבי אופן הפרסום באתר ועדכונו.

את הנתונים מסר על סמך הפרטים העולים ממשק הניהול (אפשר לומר – מאחורי הקלעים של האתר).

 

  1. מזכר מאת יעל טנזי מתאריך 04.01.12- בבדיקת תכתובות מיילים מודפסים בין אלכסיי סירניב לבין מערכת הקול היהודי נמצא כי אברהם מטפל באתר במקום עקיבא. כמו כן, מופיע מס’ הטל”ס של אברהם ונמצא תואם לטל”ס של אברהם בנימין אשר מסר בחקירתו הראשונה בתיק מתאריך 08.09.11.

 

  1. אי מייל מאת [email protected] אל קבוצה גדולה ביניהם אריאל, אברהם, הקול היהודי (מופיע רק השם בעברית לא ניתן לדעת את כתובת המייל), ואוריה מתאריך 23.3.10- לאי מייל מצורפות תמונות של איש שב”כ ליד רכב צבאי, בגוף ההודעה כתוב “נא להתפלל לחזרתו בתשובה של “ארנון” / “א.” בן שרה, ביקר ברמת מגרון, ללא כיפה ויצא מג’יפ דיפנדר צבאי עם משקפי שמש וללא ציצית, אשריכם.” [נתפס ממחשבו של אוריה הכהן].

אומנם המייל נתפס מהמחשב של אוריה, אבל בהנחה שכתובת המייל של אברהם מצויינת בו, ניתן להביאו כהוכחה שנשלח גם אליו.

 

  1. סיכום פגישה בין אלכס המתכנת, אוריה המנהל ואברהם אחראי על התוכן (אתר). [ נתפס ממחשבו של אברהם]

 

  1. אי מייל מאת שוקי מתאריך 20.02.12 שנשלח אל אברהם בנימין, אביב מויאל, אריאל גרונר, ברמסון אריה, עקיבא הכהן, יוסי אליצור, יוסי פלאי ויצחק שפירא (אין כתובות מייל), כותרתו “הצעה ראשונית למכתב מהמורחקים” שנשלחה לאברהם, אריאל, ברמסון אריה, עקיבא, יוסי אליצור, יוסי פלאי ויצחק שפירא, (לא מצורפת ההצעה עצמה). שוקי כותב: “קצת נפוח וקצת ארוך, אשמח לתיקונים ממי שחושב שיכול. אנא חוו גם דעה עקרונית.” [נתפס ממחשבו של אברהם בנימין].
  2. טופס דוגמה להרשמה ידנית לאתר שנמצא במחשבו של אברהם.

 

לאור כל המפורט לעיל, לטעמנו, קיימת תשתית ראייתית מספקת לצורך הוכחת היותו של אברהם עורך תכני הקבוצה החל מימיה הראשונים, כמו גם היותו כותב מרכזי בעלון, תחקירן, מראיין, ואיש קשר בכל הנוגע להצטרפות לרשימת התפוצה הקבועה בעניינו; וכן לצורך הוכחת אחריותו על פרסומם של אותם תכנים גם באתר האינטרנט, החל ממועד הקמתו.

לפיכך, מומלץ להאשימו בכל עבירות הביטוי אשר יוחלט כי מתגבשות מתכני הקבוצה.

 

ויוער- מי שמנהל את קבוצת הגוגל בשלב מסוים, הריהו שולט על כל הגיליונות שהועלו אליה קודם לתחילת שליטתו בקבוצה- ויש באפשרותו גם למחוק גיליונות מהקבוצה.

לפיכך, אף אם ינסה אברהם לטעון כי פעילות בעלון ובקבוצה החלה רק בשלב מאוחר כזה או אחר- למשל, רק החל ממועד החוזה שנמצא במחשבו, אוגוסט 2010 (דבר שממילא נסתר בראיות רבות המלמדות על היותו העורך החל מימיו הראשונים של העלון)- עדיין המשיך “לפרסם” את גיליונות שכביכול הועלו לפני תחילת פעילותו, ולעבור את עבירות הביטוי הנגזרות מכך. באותו האופן- מי שמנהל את אתר האינטרנט ובעל הרשאות בו הריהו שולט על כלל התכנים המועלים בו וביכולתו להסירם בכל עת.

 

ג.2. יהושע (שוקי) הס

 

  1. הודעותיו של אלכסיי סירניב (מעצב) מימים 1.12.11 ו- 7.5.12-

בהן מסר כי-

  • באופן כללי כי לחבר’ה שהיו איתו בקשר לגבי בניית האתר (עקיבא, אוריה, אברהם, אריאל, שוקי) היה גם עלון פיזי כלשהו, שבגללו ביקשו לשנות את לוגו האתר.
  • מוסר כי שוקי נכח בפגישות, לפחות שתיים, מטעם הקול היהודי (על אף שלא התנהל מולו בטלפונים או במיילים).
  • זיהה את שוקי מבין תמונות שונות שהוצגו לו של יתר המעורבים.
  • אותו עלון הפיזי שהפיצה הקבוצה, היה קשור לעמותת יהודים שמחים.

 

  1. מסמך רשם העמותות “מטרות” העמותה יהודים שמחים עליו חתום, בין היתר, שוקי

[חומר שנתקבל מרשות התאגידים, מצוי בקלסר מסמכים 1 בצמוד

על המסמך חתום, בין היתר, שוקי.

 

משמע שוקי הוא ממייסדי העמותה, אשר לדברי אלכסיי היא הקשורה לעלון ואשר לפי מה שנכתב באתר, החל מימיו הראשונים, היא שמפעילה אותו.

 

  1. זיהויו של אלכסיי את שוקי הס כמי שבין היתר עמו נפגש לגבי אתר הקול היהודי הקושר בין שוקי הס לכל המסמכים הנוגעים לשוקי הס לרבות התכתבויות המייל בכתובות “שוקי הס” או [email protected].

 

  1. דוא”ל מאת אברהם מתאריך 28.08.2009 אל שוקי, מנחם בן שחר ואריאל –

[מתוך מחשבו של אברהם, קלסר מסמכים 3, מסומן י.ט 13 12.06.12]

אליו מצורפת טיוטה של גיליון ח’ באלול ובו מבקש: “נא הערותיכם באופן מיידי, ע”מ שנוכל לשלוח אותו בבוקר יום שישי.

 

משמע- שוקי הוא אחד משלושה שאת הערותיהם מבקש אברהם לפני פרסום הגיליון הראשון של העלון (יצוין כי לשונו של מייל זה בפני עצמו מותירה פתח לאפשרות כי שלושה אלה רק מתבקשים להעיר הערות חבריות, ואינם בעלי סמכות או שותפות של ממש לעלון).

 

  1. מענה לדוא”ל הנ”ל מאת שוקי אל אברהם מתאריך 28.08.2009 –

[בצמוד למסמך הנ”ל]

מכיל מספר הערות של שוקי לגבי הגיליון.

 

משמע- שוקי אכן משיב לאברהם, ומעיר את הערותיו טרם פרסום הגיליון.

יצוין כי המענה מגיע מ”שוקי הס”, היינו מופיע שמו המלא של שוקי (וכך גם מלכתחילה בפנייה של אברהם במייל הנ”ל)

[נתפס ממחשבו של אברהם בנימין].

 

  1. התכתבות דוא”ל בין אברהם לבין שוקי ואריאל מתאריך 07.09.2009-

[מתוך מחשבו של אברהם בנימין, קלסר מסמכים 3, מסומן י.ט 2, 12.06.12]

אברהם מצרף לשוקי ואריאל את טיוטת גיליון י”ח באלול תש”ע, ומבקש “נא אשרו בהקדם או העירו הערותיכם“.

בהמשך לפנייה ראשונית זו קיימות הודעות הלוך ושוב בין שוקי לאברהם בנוגע לסגנון הכתיבה הרצוי (ציני/משעשע/רציני), תיקונים שנערכים בהתאם להערותיו של שוקי (אריאל לא), בחלק מהטקסט לרבות התייחסות לשורות ספציפיות.

 

משמע- שוקי הינו אחד משני אנשים מהם מבקש אברהם לאשר את נוסח הטיוטה לפני פרסומה (ולא רק להעיר הערות כמו בפנייתו מיום 28.8.09)- ושוקי אכן משיב, מתקן תכנים, ומנחה לגבי סגנון, באופן שמיושם במלואו על ידי אברהם. לפיכך, ניתן לראות כי שוקי ממונה על אברהם, מנחה אותו בעבודתו, ומעורב ישירות בתכני הגיליון.

 

  1. דוא”ל מאת אברהם אל שוקי מתאריך 25.09.2009

[מתוך מחשבו של אברהם בנימין, קלסר מסמכים 3, מסומן י.ט 22, 12.06.12]

אליו מצורפת “טיוטה ב” של גיליון ז’ בתשרי, ללא תוכן.

 

אם כן, אברהם ממשיך להעביר אל שוקי טיוטת גיליונות של העלון בתקופה הראשונה לפרסומו.

 

  1. התכתבות דוא”ל מאת אברהם אל שוקי מתאריך 25.09.2009-

[מתוך מחשבו של אברהם בנימין, קלסר מסמכים 3, מסומן י.ט 312.06.12]

אברהם מדבר על הגדלת תפוצת העלון וכן על העובדה שאין עדיין מספיק דיווחים מהשטח. שוקי משיב ומודה לאברהם, אומר לו שיש הרבה תגובות חיוביות שהוא שומע אודות הקול היהודי ומחזק ידיו להוצאת יותר מהדורות.

 

משמע- אברהם פונה לשוקי בעניינים שונים הדורשים לטעמו שיפור בעלון; ושוקי מחזק את ידו להוצאת יותר מהדורות.

 

  1. דוא”ל מאת אברהם אל שוקי ואריאל מתאריך 02.10.2009 בשעה 02:49 –

[מתוך מחשבו של אברהם, קלסר מסמכים 3 מסומן י.ט 24, 12.06.12]

למייל מצורפת טיוטה לגיליון יד תשרי, ללא תוכן וללא מענה.

 

אם כן- אברהם ממשיך לשלוח לשוקי טיוטות גיליונות לפני פרסומן.

 

  1. דוא”ל ששלח אברהם לשוקי ואריאל מתאריך 02.10.2009 בשעה 02:49 –

[מתוך מחשבו של אברהם, קלסר מסמכים 3, מסומן י.ט 23 12.06.12]

למייל מצורפת טיוטה מעודכנת לגיליון יד תשרי, אין מלל במייל.

 

  1. דוא”ל מאת אברהם אל שוקי מתאריך ,02.10.2009 11:00

[מתוך מחשבו של אברהם בנימין, קלסר מסמכים 3, מסומן י.ט 4 12.06.12]

אברהם כותב על אחד מגיליונות העלון (לא ברור על איזה גיליון, כנראה גיליון י”ד בתשרי הנ”ל)- “שים לב לעותק הסופי יש עוד כמה פינאטס, שוקי מוסיף: “מצוין, כבר אפשר לומר כרגיל” (אברהם רושם על הפינאטס).

 

משמע- שוקי מגיב לקבלת טיוטת הגיליון המעודכנת לפני פרסומו, ומשבח את אברהם על עבודתו ה”מצוינת כרגיל”. למילה כרגיל משמעות רבה- שהרי מלמדת כי שוקי מבקר את עבודתו של אברהם בשגרה.

 

  1. דוא”ל מאת אברהם לשוקי ואריאל מתאריך 13.10.2009-

[מתוך מחשבו של אברהם בנימין, קלסר מסמכים 3, מסומן י.ט 25 12.06.12]

למייל  מצורפת טיוטה לגיליון כה תשרי.

 

כלומר שוקי ממשיך לקבל מאברהם באופן תכוף טיוטת גיליונות לפני פרסומם.

 

  1. אי מייל מאת אברהם אל [email protected] מתאריך 18.12.09-

לו מצורף גיליון י”א בכסלו תשע”א 18.11.10.

 

  1. מסמך “פגישה” ללא תאריך–

[מתוך מחשבו של אוריה, לא מסומן, קלסר מחשבו של אוריה].

יש שלושה אנשים היום ואוריה הרביעי. שוקי – מבקר תוכן, בעלים. אברהם – עורך ראשי, חנן – גייס כספים, אוריה – דואג לגב כלכלי. בין השאר: “רשימות תפוצה לראות איפה זה עומד”.

על פי מסמך זה, אשר נתפס במחשבו של אוריה, מוגדר תפקידו של שוקי כמבקר התוכן ובעלים. אמנם לא מצוין במפורש אם כך לגבי האתר או לגבי העלון, ואין תאריך אשר יאפשר לבדוק האם המסמך קדם להקמת האתר- אך ההתייחסות ל”רשימות תפוצה” קשורה בהכרח לעלון, ועל רקע זה יש לראות מסמך זה.

 

  1. הסכם עבודה (בלתי חתום) בין שוקי לבין אברהם –

[מתוך מחשבו של אברהם, מסומן 3 בקלסר מחשבו של אברהם]

 

הסכם עבודה בין שוקי לבין אברהם, לפיו תאריך תחילת העבודה הינו 01.08.2010.

התפקיד של אברהם: עורך ידיעון ואתר הקול היהודי, כולל כתיבת חומרים, תחקירנות. היקף משרת אמון של 20 שעות שבועיות.

 

משמע- לפחות החל מאוגוסט, היה על הפרק חוזה עבודה מסודר לפיו שוקי מעסיק את אברהם באופן רשמי כעורך, כותב ותחקירן העלון (כמו גם האתר).

העובדה שחוזה זה אינו חתום הינה טבעית בשל היותו קובץ מחשב- יש להניח כי הקובץ הודפס, והעותק הפיזי הוא שנחתם.

כזכור, עבודתו של אברהם בעלון- לרבות דיווחים והפניית טיוטות להערות ואישור שוקי- החלה כבר מימיו הראשונים של העלון, כפי שמלמדים בבירור התכתבויות הדוא”ל השונות מתקופה מוקדמת זו, המפורטות לעיל.

לפיכך- או שעד אוגוסט 2010 העסיק אותו שוקי בלי חוזה מסודר; או שהעסיק אותו תחת חוזה קודם כלשהו שלא נתפס. בשני המקרים תזמון החוזה ה”חדש” מתיישב עם הרחבת תפקידו של אברהם גם לאתר הקול היהודי, אשר נפתח זמן קצר קודם לכן, נתון שאולי הצריך ניסוח חוזה או עריכתו מחדש.

אם כן- מסמך זה מלמד כי שוקי הינו מעסיקו של אברהם, באופן המתיישב עם היותו “מבקר תוכן” ו”בעלים” כנלמד מהמסמך הקודם.

 

  1. מסמך ללא תאריך-

[מתוך מחשבו של אברהם, מסומן ס.ש. 26 15.1.12, בקלסר הודעות 1]

במסמך נכתב: “רשימת כותבים קבועים” – “אברהם: כתבה ראשית”, “פרשנות: יהושע“, “נעשה ונשמע: אברהם בעזרת אלחנן”. “עבודה עברית: אברהם רחמים”, “כתבות מתחלפות: גרונר, יוסי אליצור”.

 

בעלון אכן היו טקסטים פרשניים רבים שנכתבו תחת השם יהושע הס, ומציאת מסמך זה במחשבו של אברהם, שהיה שכיר וכפוף של שוקי, מלמדת כי שוקי- לצד היותו לכאורה בעלי העלון ומבקר התוכן בו באופן כללי- גם היה אמון על כתיבת פרשנות.

 

  1. מסמך “ישיבה על הקול היהודי” מתאריך ז’ אלול (לא מצוינת שנה)

[מתוך מחשבו של אברהם, מסומן 10 (מסמך 5), בקלסר מחשבו של אברהם]

משתתפים: הרב איציק, נריה, שוקי, אברהם. בסיכום הישיבה מדובר על אווירת הכתיבה הרצויה (“בשמחה ולא בעצבים”), על זהות העלון – זהות יהודית. שוקי אומר: “באמת אני כותב קצר. זה נותן יתרון של עיסוק בנושא אחד ועושה אותו פשוט”.

בסוף נכתב: “החלטה: לכתוב גיליון סיכום, יציאה להפסקה. צריך להתייעץ משפטית לגבי גיליונות שייתכן והיו בעייתיים, ומתוך כך להכריע האם להחליף את השם של האתר.

 

על פי פרוטוקול ישיבה זו, שנמצא במחשבו של אברהם, שוקי מדגיש את יתרונות כתיבתו הקצרה, ומודע (כמו יתר המשתפים) לבעייתיות הרבה של תכנים מסוימים בעלון.

 

  1. שתיקתו בחקירתו באזהרה מתאריך 18.01.12 –

 

שתיקה זו הן מהווה חיזוק לראיות התביעה, והן תהפוך כל גרסה שתועלה במשפט לכבושה.

 

  1. סרטון “יו-טוב”- “וידאו בלוג- גיבור השכונה” אשר עלה לקבוצת הגוגל- יהושוע הס מופיע בו ומתבטא באופן העולה כדי עבירות הביטוי השונות (ראה נספח התבטאויות). הקישור לסרטון זה מופיע בהודעה מיום ה-30.4.10, והסרטון זכה לכ-1300 צפיות.

 

  1. סרטון “יו-טוב”- “הערבים מבשלים את ירושלים” אשר עלה לקבוצת הגוגל- יהושע הס מופיע בו ומתבטא באופן העולה כדי עבירות הביטוי השונות (ראה נספח התבטאויות). הקישור לסרטון מופיע בהודעה מיום 21.7.10 והסרטון זכה למעל 1000 צפיות.

 

יודגש- הסרטונים מופיע תחת הלוגו והסמל של הקול היהודי ובעמוד “יו-טוב” של הקול היהודי, וכאמור, פורסמו דרך קבוצת הגוגל. השתתפותו של יהושע הס, בדמותו בסרטונים אלה, קושרת אותו לכלל פעילות “הקול היהודי

 

  1. מאמרים החתומים בשם יהושע הס שפורסמו באתר ובעלונים –אומנם, יהושע יכול לטעון כי לא כתב את הדברים או לחילופין כי אחרים העלו את המאמרים לעלון ולאתר תחת שמו וכי הוא לא נתן את רשותו לפרסומם, אולם מכלול הראיות המלמדות על מעורבותו המרכזית והניהולית בקבוצה יקשו מאוד על קבלת טענה זו.

 

  1. אי מייל מאת אברהם אל שוקי מתאריך 19.08.09- כותרתו “טיוטה לידיעון כט אב”, ובו כתבה על מטעים שנעקרו ערב קודם לכן בשומרון. שוקי משיב: “הרב איציק ביקש להוריד את הפלייר”. [נתפס ממחשבו של אברהם בנימין].

 

יש לצרף לראיה זו הודעה בקבוצה שפורסמה תחת הכותרת “גליון ל’ אב” ביום 20.8.09 אשר מדווחת על מטעים שנעקרו בשומרון.

כלומר, הדברים שסוכמו במייל בין אברהם לשוקי אכן פורסמו יום למחרת בקבוצה.

 

  1. התכתבות דוא”ל בין אברהם לבין שוקי מתאריך 02.09.09-

[מתוך מחשבו של אברהם, קלסר מסמכים 3, מסומן י.ט. 1]

בנוגע לדרך הניסוח של ידיעה  בנוגע לדחיית פינוי ולכך שהצבא משתתף בגירוש. שוקי אומר שייתכן וצריך לנסח בזהירות, אברהם בנימין אומר שאיננו חושב שזה עונה יותר על הרצון לדווח באופן לא עיתונאי, ואיננו רואה הבדל גדול בסגנון, לדעתו אם אין מדובר בידיעה רשמית לא כדאי לפרסם. [נתפס ממחשבו של אברהם בנימין].

 

משמע- אברהם נועץ עם שוקי אודות דרך ניסוח ידיעה. הידיעה עצמה הועלתה לקבוצה ביום 2.9.09.

 

  1. אי מייל מאת שוקי מתאריך 20.02.12 שנשלח אל אברהם בנימין, אביב מויאל, אריאל גרונר, ברמסון אריה, עקיבא הכהן, יוסי אליצור, יוסי פלאי ויצחק שפירא (אין כתובות מייל), כותרתו “הצעה ראשונית למכתב מהמורחקים” שנשלחה לאברהם, אריאל, ברמסון אריה, עקיבא, יוסי אליצור, יוסי פלאי ויצחק שפירא, (לא מצורפת ההצעה עצמה). שוקי כותב: “קצת נפוח וקצת ארוך, אשמח לתיקונים ממי שחושב שיכול. אנא חוו גם דעה עקרונית.” [נתפס ממחשבו של אברהם בנימין].

 

  1. ישיבת מערכת, אור לכ”ו בסיוון (אין שנה או תאריך לעוזי). מדובר על אתר הקול היהודי, ועל היקף העבודה והמשכורת של העובדים באתר (לא, לא מצוין מי עובד). נוכחים: שוקי, חנן, אברהם ור’ איציק. לישיבת המערכת המורחבת יוזמנו: שוקי, אברהם, ר’ איציק, חנן, עקיבא, אפרים בן שוחט, שי ירד, נריה, דן מרנץ, אריאל גרונר, מנחם בן שחר, אלחנן גרונר, יוסי אליצור, יוסי פלאי וערן שווארץ. [נתפס ממחשבו של אברהם בנימין].

 

  1. מכתב לכבוד רשם העמותות שכתב שוקי מתאריך 10.11.10 בנוגע להבהרת מטרות, (לא ברור מה המטרות – מדובר על עמותת “יהודים שמחים”). [מתוך מחשבו של אוריה הכהן]

 

  1. פרוטוקול האסיפה הכללית של עמותת יהודים שמחים מיום 21.12.10 בנוגע למינויים. כחברי הוועד מונו: יהושע הס, ערן שוורץ, חנן הרבסט, מתניה אופן, ויצחק ילויוס. כמורשי חתימה מונו: יהושע הס, חנן הרבסט ואוריה כהן. [מתוך מחשבו של אוריה הכהן]

עמותת יהודים שמחים מנהלת את אתר האינטרנט. המסמך קושר את שוקי לעמותה. עם זאת, ערכו הראייתי כנגד שוקי נמוך שכן נתפס במחשבו של אוריה.

 

  1. “פגישת הקול היהודי – כ”ג אדר ב’ התשע”א”, מתאריך 29.03.11 בה נכחו שוקי, ר’ איציק ואברהם, מצוינים הנושאים: פורמט פגישות, משרד, שעות עבודה, כותבים חדשים וכותבים פוטנציאליים, נושאים לשבוע הקרוב ובלוג. [מתוך מחשבו של אוריה הכהן]

ערך ראייתי נמוך עד אפסי, שכן נתפס ממחשבו של אוריה.

 

  1. טבלת תורמים (לא ברור אם מדובר על תורמים לאתר או לעלון, בראש הטבלה כתוב “תורמים תנועה”), בין התורמים גם חנן הרבסט ושוקי הס. [מתוך מחשבו של אוריה הכהן ] ערך ראייתי נמוך עד אפסי, שכן נתפס ממחשבו של אוריה..

 

  1. דו”ח הו”ק תנועת דרך חיים, ברשימה שמית מופיעים גרונר אריאל, גרונר אלחנן, הס יהושע והרבסט חנן. [מתוך מחשבו של אוריה הכהן] – ערך ראייתי נמוך עד אפסי, שכן נתפס ממחשבו של אוריה.

 

  1. פרוטוקול אסיפת וועד עמותת יהודים שמחים מתאריך ח’ באייר התשע”א, 12.05.11- לפיה ערן שוורץ, חנן הרבסט ושוקי הס החליטו לפתוח חשבון בנק בבנק פאג”י, סניף 181. [מתוך מחשבו של אוריה הכהן] – ערך ראייתי נמוך-אפסי ביחס לשוקי שכן נתפס ממחשבו של אוריה.

 

  1. חומר מרשות התאגידים-רשם העמותות בנוגע לעמותת “יהודים שמחים”, שמספרה 58053321- על מסמך “מטרות העמותה” חתומים חנן הרבסט, יהושע הס, ערן שוורץ, ישי ברג, משה אנטמן, מתניה אופן ויצחק יוליוס. המטרות המוצהרות הינן לפעול להסברה יהודית בארץ ובחו”ל + מטרות ומיזמים דומים.

[המייסדים הינם: חנן הרבסט, שוקי הס, ערן שוורץ, ברג ישי, אנטמן משה, אופן מתניה וקליוס יצחק.]

 

  1. “המשך דו”ח פעולה וזכ”ד מאת איציק מייזלר מתאריך 3.1.12- לפיו שלום בורלא בעל חברת “סטאר תקשורת ויזמות” הגיע ליחידה על פי הזמנתו של החוקר, ומסר את הפרטים הבאים:
  • אתר הקול היהודי הוקם בתאריך 16.05.10.
  • המורשים באתר הינם: אריאל גרונר, אברהם בנימין, כתב עבודה עברית, מערכת הקול היהודי, יהושע הס.
  • עריכה: מערכת הקול היהודי, אלחנן גרונר, הקול היהודי, הרב יוסי פלאי.
  • כתיבה ופרסום: אסף יפין, אהרון רול, איל מימון, הרב יצחק גינצבורג, מיה שוקרי, שרגא שמידלר, ישי ברג, יוסי בן אהרון.
  • רשימה נוספת ארוכה של משתמשים. (מסומן איציק מייזלר 8).
  • המשך פירוט לגבי אופן הפרסום באתר ועדכונו.

את הנתונים מסר על סמך הפרטים העולים ממשק הניהול (אפשר לומר – מאחורי הקלעים של האתר).

 

לאור כל המפורט לעיל, לטעמנו, מצאנו כי קיימת תשתית ראייתית מספקת (אף שלא נטולת קשיים ופחותה מזו הקיימת נגד אברהם) לצורך הוכחת היותו של שוקי בעלי הקבוצה ומבקר התוכן הכללי בעלון, כמו גם היותו כותב מרכזי בו; וכן לצורך הוכחת אחריותו על פרסומם של אותם תכנים גם באתר האינטרנט, ובסרטונים שפורסמו במסגרת הקבוצה.

 

לפיכך, מומלץ להאשימו בכל עבירות הביטוי אשר יוחלט כי מתגבשות מתכני הקבוצה .

 

העובדה שכמות החומר המפליל הקיימת בעניינו של שוקי הינה פחותה מזו הקיימת בעניינו של אברהם, על אף שלכאורה שניהם היו מעורבים בפרסום העלון מראשית דרכו- כל אחד על פי תפקידו ומעמדו- הינה טבעית בשים לב לכך שמחשבו של שוקי כלל לא נתפס במסגרת החקירה.

 

ג. 3. אוריה כהן

 

  1. הכחשתו של אוריה בחקירתו באזהרה מיום 26.9.11 שעה 11:25

לפיה-

לא כתבתי או העליתי דבר לאתר או עלון הקול היהודי. כל התכנים בעלונים שהוצגו לי- לא נכתבו על ידי, לא נשלחו על ידי, האשמות מגוחכות. אין לי כושר כתיבה, אין לי יכולת ביטוי בכתב, איני יודע להעלות חומרים באינטרנט או לתפעל קבוצת גוגל, אין לי קשר לדברים שהוצגו בפני, מעולם לא רשמתי מילה אחת באתר או בעלון הקול היהודי, כל התעסקותי הייתה בעמותת “יהודים שמחים” והיא החלה בשנת 2011 עד לפני כחודש. כל התעסקותי הייתה רק בעיסוקים משרדיים וחשבונאיים.

 

  1. הכחשתו של אוריה בחקירתו באזהרה מיום 22.1.12 (ללא שעה)-

[הגם שבמרבית חקירתו זו שומר על זכות השתיקה]

מעולם לא העליתי תמונה, מאמר, כתבה או מילה כלשהי לאתר או ידיעון. איני יודע כיצד להתעסק בקבוצת גוגל וכן העלאת חומרים לאינטרנט מלבד המייל האישי שלי וקצת שימוש בגוגל דוקס.

כל החומרים שהמשטרה הציגה בפני וטוענת שיש בהם עבירה על החוק קדמו לתחילת עבודתי בעמותת יהודים שמחים, שהייתה לקראת סוף 2010 ואין לי כל קשר אליהם.

יתרה מזאת- גם בזמן עבודתי בעמותה לא העליתי שום חומר לאתר או לידיעון, לא עסקתי בשום צורה בתכני אתר או ידיעון הקול היהודי. כל החומר שנתפס על מחשבי לא ראיתי בו משום עבירה על החוק, משום שלא כתבתי או צילמתי דבר שנכנס לגדרי העבירות המיוחסות לי.

 

  1. הודעתיו של אלכסיי סירניב מיום 1.12.11 –

בה מסר באופן כללי כי לחבר’ה שהיו איתו בקשר לגבי בניית האתר (עקיבא, אוריה, אברהם, אריאל, שוקי) היה גם עלון פיזי כלשהו, שבגללו ביקשו לשנות את לוגו האתר.

מסר כי אוריה היה איתו בקשר, מסר כי קבל תשלומים מאוריה והפיק עבורו חשבוניות, , מסר את מספר הטלפון של אוריה וזיהה אותו.

מסר כי קבל תשלומים מאוריה, אריאל ועקיבא.

 

  1. מייל שקיבל מאת [email protected] מתאריך 23.03.10-

[מתוך מחשבו של אוריה, מסומן י.ט 4 12.06.12, דו”ח בדיקת תכתובות דוא”ל אוריה כהן מאת יעל טנזי, קלסר מסמכים 3].

במייל בו תמונות של רכז שב”כ המכונה “ארנון” שיצא מג’יפ דיפנדר צבאי – תמונה של אותו “ארנון” פורסמה בעלון מספר 30  (לא ניתן לומר בוודאות באם המייל מלפני פרסום העלון או שמאחריו, שכן לא ניתן לדעת את המועד המדויק (XX:YY ובו פורסם העלון, לאור האמור לעיל לגבי אי אפשרות שימוש במסמכי הגוגל או ממי מטעמם).

 

  1. מסמך “סגור לשיפוצים”-

[מתוך מחשבו של אוריה, לא מסומן, קלסר מחשבו של אוריה]

הקול היהודי מציין שנה להיווסדו ומרשימת תפוצה מצומצמת של עשרות אנשים, הגיע לחשיפה מרשימה של למעלה ממאה אלף מינויים ישירים (רשימת תפוצה נוגעת בהכרח לעלון).  

 

מסמך זה אשר על פניו נוגע להרחבת תפוצת העלון מצביע על קשר מסוים בין אוריה לבין העלון, שהרי נמצא במחשבו האישי של אוריה.

 

  1. מסמך רשימת תפוצה למייל: 89 כתובות-

[מתוך מחשבו של אוריה, לא מסומן, קלסר מחשבו של אוריה]

 

רשימת תפוצה למייל בהכרח נוגעת לעלון, ולא לאתר, ועל כן יש בהימצאותה במחשבו האישי של אוריה כדי לקשור בינו לבין העלון.

 

  1. מסמך “פגישה” ללא תאריך בו כתוב –

[מתוך מחשבו של אוריה, לא מסומן, מקלסר מחשבו של אוריה]

יש שלושה אנשים היום ואוריה הרביעי, שוקי – מבקר תוכן, בעלים. אברהם – עורך ראשי, חנן – גייס כספים, אוריה – דואג לגב כלכלי. בין השאר: “רשימות תפוצה לראות איפה זה עומד”.

 

לא מפורט במסמך האם מדובר באתר, בעלון או בשניהם, ואין תאריך כדי לבדוק האם כבר קם האתר בעת כתיבת המסמך.

עם זאת, מהטעמים המובאים לעיל באשר לאפשרות לקשור בין המסמך לעלון דווקא בעניינו של אברהם, ניתן יהיה לנסות לקשור בין המסמך לעלון בעניינו של אוריה- כמי שאמון על נתינת גב כלכלי.

 

  1. מסמך ללא תאריך “הוצאות חודשיות, הקול היהודי”-

[מתוך מחשבו של אוריה, לא מסומן, קלסר מחשבו של אוריה]

אברהם – 4,500, אוריה – 2,000, אלחנן 1,500.

 

כאמור לעיל, לא ברור ממסמך זה אם מדובר בהוצאות הנוגעות לאתר או לעלון.

בעוד שהראיות הרבות הקושרות בין אברהם לבין העלון יאפשרו לקשור בין שכרו לפעילות בעלון, לא כך לגבי אוריה, אשר אין כמעט כל קשר ראייתי בינו לבין העלון (ואילו קיימים מסמכים רבים הקושרים אותו לאתר דווקא).

 

  1. מסמך ללא תאריך שכותרתו “הקול היהודי” –

[מתוך מחשבו של אוריה, לא מסומן, קלסר מחשבו של אוריה]

אודות המחלקות (תוכן, טכנית), כותבי המאמרים (ללא שמות, מטרות בלבד), עלות נוכחית של האתר – סה”כ 15,000 ₪ וחלק בנוגע ל”הגדלת האתר” והדרך לעשות כן (קידום אתרים, הגדלת המשרות, מחלק וידאו). בסוף המסמך רשימת שמות ביניהם השם “אוריה”. [לא מסומן, מקלסר המחשב של אוריה הכהן].

 

  1. אי מייל מאת אוריה אל [email protected] מתאריך 10.5.11- בו מדבר על תפוצת הקול היהודי “והיום הוא זוכה לכ-80,000 חשיפות בחודש וחשוף לעשרות אלפי צופים שונים”. עיקר המייל עניינו בפנייה אליו להיות שותף בפיתוח האתר בכך שיפרסם באתר והצעות לרכישת חבילת פרסום- לפיכך מדובר בהיקף תפוצת האתר.
  • 10,000 חשיפות בחודש: 550 ₪.
  • 20,000 חשיפות בחודש: 750 ₪.

 

  1. אי מייל מאת אוריה אל [email protected] בו מבקש לבדוק כמה יעלה ליצור פלטפורמה שתאפשר פרסום באתר הקול היהודי.

 

  1. דו”ח פעולה מאת קובי פורלייטר מתאריך 10.6.12 בנוגע לבדיקת דיסק קשיח שהוצא ממחשבו של אוריה + מסמך של יחידת להב 433 מאת דניאל נחום בנוגע לתכולה:
  • אסיפת חברי ועד יהודים שמחים
  • טופס תרומה ליהודים שמחים.
  • פרוטוקול אסיפה כללית של עמותת יהודים שמחים (אין שמות במסמך).
  • פרוטוקול פגישת הקול היהודי : תפוצה נכון ליום כתיבת המסמך (אין תאריך) בגוגל גרופס (משמע- לעלון) 2,000 מינויים אשר חלקם מדפיסים ותולים במקומות ציבוריים. מועלית מטרה להגדיל את כמות הכניסות לאתר. מדובר על כך שיש לצרף מישהו אשר מתמחה בקידום אתרים אשר יעזור לאתר להשתפר הן בתחום ההתמקדות באתר עצמו והן בשיפור הגישה והפרסום שלו. מדובר על כך שהאתר מקודם ברשת בשני אופנים – בגוגל וברשתות חברתיות וכן באמצעות הכנסת תכנים מהאתר לאתרים שונים ברשת. הוצאות האתר: סה”כ 15,000 [ההוצאות: מנהל, עורך, כתב שטח, רכב + דלק, אחזקת האתר, הוצאות משרדיות].
  • הסכם בין הקול היהודי לבין המעצב ארז ליברמן.
  • הצעת מחיר לפרסום בקול היהודי.
  • מבנה והתנהלות הקול היהודי – נראה שמדובר על האתר, אם כי מדברים גם על כותבי מאמרים, ייתכן מאמרים שפורסמו באתר.
  • משימות ניהול אוריה שיח הכהן.
  • הוצאות חודשיות של הקול היהודי (לעיל בסעיף ד).
  • גיליונות (ראה פירוט הגילינות בדו”ח, מדובר על גיליונות 35-55, ובנוסף על גיליונות משנת תשע”א (י”ח באדר א, י’ בניסן, כ”ד באדר א’, כ”ב באדר ב’, י”ח באדר ב’.

ריבוי התכנים שנתפסו במחשבו של אוריה, כולל גליונות מלאים, עשויים ללמד על מודעותו להם ועל היקף מעורבותו במשימות הניהול בקבוצה.

 

  1. סיכום פגישה בין אלכס המתכנת, אוריה המנהל ואברהם אחראי על התוכן (אתר). [ נתפס ממחשבו של אברהם] – ערך ראייתי נמוך-אפסי עבור אוריה, שכן נתפס ממחשבו של אברהם.
  2. הצעת מחיר של חברת “תבור” לכבוד אוריה הכהן מתאריך 13.05.10 עבור שירותים סלולריים של חברת סלקום. [מתוך מחשבו של אוריה הכהן]

 

  1. “משימות ניהול אוריה שיח’ כהן”, בין השאר – הרחבת תפוצה (כנראה שאתר, אך ישנו סעיף נפרד במסמך שמדבר על גיוס כותבים, ומציונים שמותיהם של אלעד קלר, לאה הרבסט, דוד גולדשמיד, אלחנן גרונר וערן שוורץ, כך שמאידך ייתכן והמדובר דווקא בעלונים), לאסוף ידיעות, לשפץ את האתר, לגייס כותבים ועובדים, לרשום עמותה ו”גב משרדי לעבודה מול תורמים”.

 

  1. פרוטוקול האסיפה הכללית של עמותת יהודים שמחים מיום 21.12.10 בנוגע למינויים. כחברי הוועד מונו: יהושע הס, ערן שוורץ, חנן הרבסט, מתניה אופן, ויצחק ילויוס. כמורשי חתימה מונו: יהושע הס, חנן הרבסט ואוריה כהן. [מתוך מחשבו של אוריה הכהן]

 

  1. פרוטוקול פגישת הקול היהודי (ללא תאריך):

“הקול היהודי”: כיום כעשרה כותבים. הוצאות האתר: סה”כ 15,000 [ההוצאות: מנהל, עורך, כתב שטח, רכב + דלק, אחזקת האתר, הוצאות משרדיות]. תפוצה – הגדלת האתר “אחד הצרכים הגדולים של האתר כיום זה להגדיל את כמות הכניסות, בכדי שבאת (הטעות במקור, מ.כ.),  נצליח להגדיל את כמות הכניסות ישנן כמה פעולות:, קידום האתר, הגדלת המשרות והוספת תכני ווידאו. בעמוד הבא רשימת שמות, לא ברור מי הם, שמות החשודים מופיעים ברשימה. [מתוך מחשבו של אוריה הכהן]

 

פרוטוקול אסיפת וועד עמותת יהודים שמחים מתאריך ח’ באייר התשע”א, 12.05.11-  לפיה ערן שוורץ, חנן הרבסט ושוקי הס החליטו לפתוח חשבון בנק בבנק פאג”י, סניף 181. [מתוך מחשבו של אוריה הכהן]

 

לאור כל המפורט לעיל, לטעמנו, קיימת תשתית ראייתית דלה ביותר בכל הנוגע לקשר אפשרי בין אוריה לבין העלון; והגם שקיימת תשתית מוצקה יותר הקושרת בינו לבין האתר, הרי שזו נוגעת לצדדים טכניים בהקמת האתר, ולא מצביעה באופן מובהק על מודעותו לתכנים שפורסמו בו, לכן לטעמנו לא ניתן להאשימו בעבירות הביטוי השונות שהתפרסמו בעלון או באתר גם יחד.

 

לפיכך- מומלץ לסגור התיק בעניינו בהעדר ראיות מספיקות.

ג.4.  עקיבא הכהן

 

  1. התכתבות דוא”ל בין עקיבא (כשמשתמש בכתובת [email protected]) לבין שלום בורלא ואלכסיי מתאריך 19.08.10 –

[נמסר בדיסק על ידי אלכסיי סיריניב, מסומן ס.ש. 4 15.1.12, בקלסר מסמכים 2].

לגבי אפשרות נוחה יותר לעדכון מבזקים באתר, ורכיבים נוספים.

 

  1. הודעתו של אלכסיי סירניב מתאריך 01.12.11–

בה מסר באופן כללי כי לחבר’ה שהיו איתו בקשר לגבי בניית האתר (עקיבא, אוריה, אברהם, אריאל, שוקי) היה גם עלון פיזי כלשהו, שבגללו ביקשו לשנות את לוגו האתר. מסר כי קיבל חשבוניות מעקיבא, וערך איתו פגישות. מזהה את עקיבא.

 

  1. מזכר מאת יעל טנזי מתאריך 04.01.12- בבדיקת תכתובות מיילים מודפסים בין אלכסיי סירניב לבין מערכת הקול היהודי נמצא כי אברהם מטפל באתר במקום עקיבא. כמו כן, מופיע מס’ הטל”ס של אברהם ונמצא תואם לטל”ס של אברהם בנימין אשר מסר בחקירתו הראשונה בתיק מתאריך 08.09.11.
  2. ישיבת מערכת, אור לכ”ו בסיוון (אין שנה או תאריך לעוזי). מדובר על אתר הקול היהודי, ועל היקף העבודה והמשכורת של העובדים באתר (לא, לא מצוין מי עובד). נוכחים: שוקי, חנן, אברהם ור’ איציק. לישיבת המערכת המורחבת יוזמנו: שוקי, אברהם, ר’ איציק, חנן, עקיבא, אפרים בן שוחט, שי ירד, נריה, דן מרנץ, אריאל גרונר, מנחם בן שחר, אלחנן גרונר, יוסי אליצור, יוסי פלאי וערן שווארץ. [מהמחשב של אברהם] – ערך ראייתי נמוך-אפסי עבור עקיבא.

 

  1. הצעת מחיר עבור עיצוב עבור עקיבא הכהן. ובניית אתר אינטרנט מתאריך 28.03.10. [ממחשבו של אוריה] –ערך ראייתי נמוך-אפסי עבור עקיבא

 

  1. הודעתו של דוד שבון מיום 28.11.11 שעה 13:20-

מסר כי הזמנת הדומיין לאתר בוצעה בתאריך 12.5.10 על שם עקיבא הכהן. זה מה שהלקוח רשם בטופס ההזמנה באינטרנט.

 

  1. סרטון “יו-טוב” בו הוא מופיע ובו אומר בין היתר כי “לערבים אין מקום בארץ ישראל”. הקישור לסרטון פורסם בהודעה שהתפרסמה בקבוצה ביום 19.10.09.

 

 

  1. שתיקתו בחקירתו באזהרה מתאריך 15.01.12 שעה 11:25 –

הן מהווה חיזוק לראיות התביעה והן תגרום לכל גרסה שתועלה במשפט להיות כבושה.

 

 

 

לאור כל המפורט לעיל, לטעמנו, קיימת תשתית ראייתית דלה ביותר בכל הנוגע לקשר אפשרי בין עקיבא לעלון; והגם שקיימת  תשתית ראייתית המצביעה על קשר בינו לבין האתר, הרי שזו נוגעת למעורבות בצדדים הטכניים שנגעו להקמת האתר בלבד, ואינה מצביעה באופן מובהק דיו על מודעותו לתכנים שהתפרסמו בו . לכן לטעמנו לא ניתן להאשימו בעבירות הביטוי השונות שהתפרסמו בעלון או באתר גם יחד.

לפיכך- מומלץ לסגור התיק בעניינו בהעדר ראיות מספיקות.

 

ג.5. אלחנן גרונר

 

  1. הכחשתו של אלחנן בחקירתו באזהרה מיום 26.6.11-

לפיה לא עבר כל עבירה, והוא עובד באתר הקול היהודי באופן חוקי וגלוי (הגם ששתק במרבית חקירתו זו).

 

  1. מסמך ללא תאריך-

[מתוך מחשבו של אברהם, מסומן ס.ש. 26 15.1.12, בקלסר הודעות 1]

במסמך נכתב: “רשימת כותבים קבועים” – “אברהם: כתבה ראשית”, “פרשנות: יהושע.”, “נעשה ונשמע: אברהם בעזרת אלחנן“. “עבודה עברית: אברהם רחמים”. “כתבות מתחלפות: גרונר, יוסי אליצור”.

 

על פי מסמך זה תפקידו של אלחנן היה לסייע לאברהם בכתיבת הפינה “נעשה ונשמע”, אשר אכן הופיעה באופן קבוע בעלון.

 

  1. תמונות אנשי שב”כ –

[מתוך מחשבו של אלחנן מוצמד לזכ”ד מאת דניאל נחום מתאריך 11.12.11, בקלסר “מחשבים 2011”].

תמונה אחת בה פניהם מטושטשים ואחרת בה פניהם אינם מטושטשים.

 

  1. מכתב מאת אלחנן אל רב כלשהו (ללא תאריך)

[מתוך מחשבו של אלחנן, מוצמד לזכ”ד מאת דניאל נחום מתאריך 11.12.11, בקלסר “מחשבים 2011”]

במכתב זה מתייעץ אלחנן עם הרב באם להתחיל ללמוד או להמשיך לעבוד בקול היהודי.

“אם אני אלמד לתואר לכאורה יהיו לי קשיי פרנסה ונסיעות תכופות ואאלץ לוותר על עיסוקים ציבוריים ועל רוב העבודה בקול היהודי”…

 

במכתב לא מצוין האם העבודה היא באתר, בעלון או בשניהם- אך כיוון שעל פי מסמך לעיל אחד מתפקידיו של אלחנן היה לסייע בכתיבת פינה בעלון, ניתן לנסות לקשור בין עבודה של אלחנן לעלון דווקא (ולא רק לאתר).

 

  1. תמונה של עקיבא הכהן אשר פורסמה בגיליון מספר 31 –

[מתוך מחשבו של אלחנן, מסומן 24, קלסר מחשבים 2011].

 

הימצאות תמונה שפורסמה בעלון, במחשבו האישי של אלחנן, קושרת בינו לבין העלון (אם כי יוכל לטעון כי הוריד את התמונה מהעלון למחשבו, ולא להיפך).

 

  1. תמונה של השופטת עינת רון ותחתיה תמונה של ג’אבה דה האט ממלחמות הכוכבים אשר פורסמה באחד מגיליונות העלון

[מתוך מחשבו של אלחנן, מסומן 24, קלסר “מחשבים 2011”]

 

ר’ הערה לעיל בעניין תמונת עקיבא הכהן.

 

  1. מסמך ללא תאריך “הוצאות חודשיות, הקול היהודי”-

[מתוך מחשבו של אוריה, מסומן ס.ש. 6 15.1.12, בקלסר הודעות 1]

אברהם – 4,500, אוריה – 2,000, אלחנן 1,500.

 

כאמור לעיל, לא ברור ממסמך זה אם מדובר בהוצאות הנוגעות לאתר או לעלון.

בעוד שהראיות הרבות הקושרות בין אברהם לבין העלון יאפשרו לקשור בין שכרו לפעילות בעלון, לא בהכרח כך לגבי אלחנן,  אשר הקשר הראייתי בינו לבין העלון הינו דליל למדי (ואילו קיימים מסמכים הקושרים אותו לאתר דווקא, כשם שטען הוא עצמו בחקירתו, או ל”מערכת” הקול היהודי מבלי לפרט מעבר לכך).

 

  1. “המשך דו”ח פעולה וזכ”ד מאת איציק מייזלר מתאריך 3.1.12- לפיו שלום בורלא בעל חברת “סטאר תקשורת ויזמות” הגיע ליחידה על פי הזמנתו של החוקר, ומסר את הפרטים הבאים:
  • אתר הקול היהודי הוקם בתאריך 16.05.10.
  • המורשים באתר הינם: אריאל גרונר, אברהם בנימין, כתב עבודה עברית, מערכת הקול היהודי, יהושע הס.
  • עריכה: מערכת הקול היהודי, אלחנן גרונר, הקול היהודי, הרב יוסי פלאי.
  • כתיבה ופרסום: אסף יפין, אהרון רול, איל מימון, הרב יצחק גינצבורג, מיה שוקרי, שרגא שמידלר, ישי ברג, יוסי בן אהרון.
  • רשימה נוספת ארוכה של משתמשים. (מסומן איציק מייזלר 8).
  • המשך פירוט לגבי אופן הפרסום באתר ועדכונו.

את הנתונים מסר על סמך הפרטים העולים ממשק הניהול (אפשר לומר – מאחורי הקלעים של האתר).

  1. ישיבת מערכת, אור לכ”ו בסיוון (אין שנה או תאריך לעוזי). מדובר על אתר הקול היהודי, ועל היקף העבודה והמשכורת של העובדים באתר (לא, לא מצוין מי עובד). נוכחים: שוקי, חנן, אברהם ור’ איציק. לישיבת המערכת המורחבת יוזמנו: שוקי, אברהם, ר’ איציק, חנן, עקיבא, אפרים בן שוחט, שי ירד, נריה, דן מרנץ, אריאל גרונר, מנחם בן שחר, אלחנן גרונר, יוסי אליצור, יוסי פלאי וערן שווארץ. [נתפס ממחשבו של אברהם] –ערך ראייתי אפסי-נמוך עבור אלחנן.

 

  1. “משימות ניהול אוריה שיח’ כהן”, בין השאר – הרחבת תפוצה (כנראה שאתר, אך ישנו סעיף נפרד במסמך שמדבר על גיוס כותבים, ומציונים שמותיהם של אלעד קלר, לאה הרבסט, דוד גולדשמיד, אלחנן גרונר וערן שוורץ, כך שמאידך ייתכן והמדובר דווקא בעלונים), לאסוף ידיעות, לשפץ את האתר, לגייס כותבים ועובדים, לרשום עמותה ו”גב משרדי לעבודה מול תורמים”. [נתפס ממחשבו של אוריה] ערך ראייתי נמוך-אפסי עבור אלחנן.

 

  1. דו”ח הו”ק תנועת דרך חיים, ברשימה שמית מופיעים גרונר אריאל, גרונר אלחנן, הס יהושע והרבסט חנן. [מתוך מחשבו של אוריה הכהן]

 

  1. זכ”ד מאת דניאל נחום מתאריך 11.12.11- בנוגע לסריקת תוכן מחשבו של אלחנן אשר הועתק על גבי דיסקים, נמצאו החומרים הבאים, (מצורפים לזכ”ד):
  • מכתב מאת אלחנן גרונר לרב שליטא
  • הצתה ביצהר, מכתב לקול היהודי
  • כינוס אצל אוריה ג’ סיוון
  • מקורות לקול היהודי
  • קול היהודי מקומות
  • תרומות לקול היהודי

 

לאור כל המפורט לעיל, לטעמנו, קיימת תשתית ראייתית דלה ביותר בכל הנוגע לטיב הקשר בין אלחנן לבין העלון; והגם שקיימת  תשתית ראייתית המצביעה על קשר בינו לבין האתר, הרי שזו אינה מצביעה באופן מובהק דיו על מודעותו לתכנים שהתפרסמו בו . לכן לטעמנו לא ניתן להאשימו בעבירות הביטוי השונות שהתפרסמו בעלון או באתר גם יחד.

 

לפיכך- מומלץ לסגור התיק בעניינו בהעדר ראיות מספיקות.

 

ג.6. אריאל גרונר

 

  1. הודעותיו של אלכסיי סירניב (מעצב) מימים 1.12.11 ו- 7.5.12-

בה מסר באופן כללי כי לחבר’ה שהיו איתו בקשר לגבי בניית האתר (עקיבא, אוריה, אברהם, אריאל, שוקי) היה גם עלון פיזי כלשהו, שבגללו ביקשו לשנות את לוגו האתר. מסר כי אריאל היה איתו בקשר לגבי הקמת האתר, קבל ממנו כספים בהעברה בנקאית, ערך איתו פגישות, והנפיק עבורו חשבוניות, התכתב איתו במיילים . זיהה אותו.

 

  1. דוא”ל ששלח אריאל לאלכסיי מתאריך 01.08.11-

[נמסר על ידי אלכסיי ביום 1.12.11 בדיסק מתוך מחשבו האישי המסומן י.ט 5 1.12.11;

ההתכתבות המודפסת עצמה מסומנת ס.ש.9 1.1.12- ר’ זכ”ד מיום 2.1.12 מאת סער שפירא- קלסר מסמכים 1].

בו מעדכנו שזוהי כתובת המייל שלו: [email protected] (ופונה אליו בעניין האתר).

  1. דוא”ל מאת אברהם אל שוקי הס, מנחם בן שחר ואריאל מתאריך 28.8.09 –

[מתוך תעתיק מחשבו של אברהם בנימין, קלסר מסמכים 3, מסומן י.ט 13 12.06.12]

אליו מצורפת טיוטה של גיליון ח’ באלול ובו מבקש: “נא הערותיכם באופן מיידי, ע”מ שנוכל לשלוח אותו בבוקר יום שישי.

 

אם כן –אריאל, בכתובת [email protected] הנ”ל, הוא אחד משלושה אליהם מפנה אברהם הגיליון הראשון של העלון לצורך קבלת הערותיהם, לפני פרסומו.

 

  1. דוא”ל מאת אברהם אל לשוקי ואריאל מתאריך 07.09.2009-

[מתוך מחשבו של אברהם, קלסר מסמכים 3, מסומן י.ט 2 12.06.12]

אליו מצורפת טיוטת גיליון י”ח באלול, לגביה מבקש אברהם “נא אשרו בהקדם או העירו הערותיכם“, אריאל עונה: “מבחינתי סבבה”.

 

משמע- כאן כבר מבקש אברהם את אישורו של אריאל (בין היתר) לפני פרסום העלון.

יצוין כי התכתבות ההמשך הייתה כולה בין שוקי לאברהם

 

  1. דוא”ל מאת אברהם אל אריאל מתאריך 22.09.2009-

[מתוך מחשבו של אברהם, קלסר מסמכים 3, מסומן י.ט 21 12.06.12]

אליו מצורפת טיוטת גיליון ד’ בתשרי. 

 

אם כן אריאל, כמו שוקי, מקבל בתחילת דרכו של העלון טיוטות מאברהם טרם פרסומן.

 

  1. דוא”ל מאת אברהם אל שוקי ואריאל מתאריך 02.10.2009 בשעה 02:49

[מתוך מחשבו של אברהם, קלסר מסמכים 3, מסומן י.ט 24 12.06.12]

למייל מצורפת טיוטה לגיליון יד תשרי.

 

אריאל ממשיך לקבל טיוטות מאברהם.

 

  1. דוא”ל מאת אברהם אל שוקי ואריאל מתאריך 02.10.2009 בשעה 10:51

[מתוך מחשבו של אברהם, קלסר מסמכים 3, מסומן י.ט 23 12.06.12]

למייל מצורפת טיוטה מעודכנת לגיליון יד תשרי.

 

מקבל טיוטה מעודכנת מאברהם.

 

  1. מענה מאת אריאל אל אברהם מתאריך 02.10.09-

בו מעביר הערותיו על גיליון הקול היהודי מתאריך י”ד תשרי תש”ע (2.10.09) הנ”ל. “סבבה. טיפה יבש, שמעתי שבסוף נשרפו 4 רכבים בתגובה על תקיפתו של רועה יהודי. הייתי מוסיף משהו על אוריה – עדכון קצר וחיזוק. ומוסיף תדף של השב”כ “.

 

משמע- אריאל מעביר הערותיו על גיליון זה  טרם פרסומו, לבקשת אברהם.

יצוין כי לשון הערותיו של אריאל- “הייתי מוסיף”- עשויה להצביע על מי שמחווה דעתו באופן לא מחייב.

 

  1. דוא”ל מאת אברהם אל שוקי ואריאל מתאריך 13.10.2009-

[מתוך מחשבו של אברהם בנימין, קלסר מסמכים 3, מסומן י.ט 25 12.06.12]

למייל  מצורפת טיוטה לגיליון כה תשרי.

 

ממשיך לקבל טיוטות מאברהם.

 

  1. דוא”ל מאת [email protected] אל קבוצה גדולה ביניהם אריאל, אברהם, הקול היהודי (מה הכוונה “הקול היהודי”), ואוריה מתאריך 23.3.10-

לאי מייל מצורפות תמונות של איש שב”כ ליד רכב צבאי, בגוף ההודעה כתוב “נא להתפלל לחזרתו בתשובה של “ארנון” / “א.” בן שרה, ביקר ברמת מגרון, ללא כיפה ויצא מדיפנדר צבאי עם משקפי שמש וללא ציצית, אשריכם.”

מדובר בתמונת איש שב”כ שפורסמה באחד מגיליונות העלון.

 

העובדה כי אריאל הינו ברשימת המכותבים לקבלת חומר גלם זה, עשויה לקשור בינו לבין פעילות בעלון.

 

  1. שתיקתו בחקירתו באזהרה מתאריך 18.01.12 –

הן מהווה חיזוק לראיות התביעה והן תהפוך כל גרסה עתידית לכבושה.

 

  1. עמודי “אודות” מתוך אתר האינטרנט בזמנים שונים + מזכר רלוונטי– מלמדים על כך שהחל מסביבות פברואר 2012 מוגדר אריאל גרונר כעורך האתר באופן גלוי.

 

  1. “המשך דו”ח פעולה וזכ”ד מאת איציק מייזלר מתאריך 3.1.12- לפיו שלום בורלא בעל חברת “סטאר תקשורת ויזמות” הגיע ליחידה על פי הזמנתו של החוקר, ומסר את הפרטים הבאים:
  • אתר הקול היהודי הוקם בתאריך 16.05.10.
  • המורשים באתר הינם: אריאל גרונר, אברהם בנימין, כתב עבודה עברית, מערכת הקול היהודי, יהושע הס.
  • עריכה: מערכת הקול היהודי, אלחנן גרונר, הקול היהודי, הרב יוסי פלאי.
  • כתיבה ופרסום: אסף יפין, אהרון רול, איל מימון, הרב יצחק גינצבורג, מיה שוקרי, שרגא שמידלר, ישי ברג, יוסי בן אהרון.
  • רשימה נוספת ארוכה של משתמשים. (מסומן איציק מייזלר 8).
  • המשך פירוט לגבי אופן הפרסום באתר ועדכונו.

את הנתונים מסר על סמך הפרטים העולים ממשק הניהול (אפשר לומר – מאחורי הקלעים של האתר).

 

  1. אי מייל מאת שוקי מתאריך 20.02.12 שנשלח אל אברהם בנימין, אביב מויאל, אריאל גרונר, ברמסון אריה, עקיבא הכהן, יוסי אליצור, יוסי פלאי ויצחק שפירא (אין כתובות מייל), כותרתו “הצעה ראשונית למכתב מהמורחקים” שנשלחה לאברהם, אריאל, ברמסון אריה, עקיבא, יוסי אליצור, יוסי פלאי ויצחק שפירא, (לא מצורפת ההצעה עצמה). שוקי כותב: “קצת נפוח וקצת ארוך, אשמח לתיקונים ממי שחושב שיכול. אנא חוו גם דעה עקרונית.” [נתפס ממחשבו של אברהם בנימין]. ערך ראייתי נמוך ביחס לאריאל
  2. ישיבת מערכת, אור לכ”ו בסיוון (אין שנה או תאריך לעוזי). מדובר על אתר הקול היהודי, ועל היקף העבודה והמשכורת של העובדים באתר (לא, לא מצוין מי עובד). נוכחים: שוקי, חנן, אברהם ור’ איציק. לישיבת המערכת המורחבת יוזמנו: שוקי, אברהם, ר’ איציק, חנן, עקיבא, אפרים בן שוחט, שי ירד, נריה, דן מרנץ, אריאל גרונר, מנחם בן שחר, אלחנן גרונר, יוסי אליצור, יוסי פלאי וערן שווארץ. [נתפס ממחשבו של אברהם]

 

  1. דו”ח הו”ק תנועת דרך חיים, ברשימה שמית מופיעים גרונר אריאל, גרונר אלחנן, הס יהושע והרבסט חנן. [מתוך מחשבו של אוריה הכהן]

 

לאור כל המפורט לעיל, לטעמנו, הגם שקיימת תשתית ראייתית מסוימת לקשור בין אריאל לבין פרסום תכנים העלון- לפחות בתחילת דרכו- אין מדובר בתשתית מספקת כדי לייחס לו אחריות לפרסום, שכן כלל לא ברורים תפקידו ומעמדו במערך הפצת העלון

כמו כן, אף בעניינו של אריאל ראיות הקושרות בינו לבין הקמת האתר, אך שוב, לא כאלה המצביעות ברמה מספקת על מודעותו בהכרח לתכנים שפורסמו בו לאחר הקמתו.

 

אף ראיה נוספת לפיה החל מתחילת 2012, ועד היום, מופיע שמו של אריאל כעורך התוכן הגלוי של האתר, איננה מספקת לטעמנו כדי לייחס לו אחריות לתכנים הפליליים שפורסמו בו עובר לכך;

 

כזכור, כל אותן התבטאויות פליליות שפורסמו באתר, אשר האחרונות בהן הן בדיוק מתחילת 2012, עדיין מפורסמות בו- כלומר לא הוסרו ממנו.

 

לפיכך, ככל שהיינו סוברים כי הופעת שמו של אריאל כעורך התוכן הינה ראיה בעלת משקל של ממש (וכאן בעיה מסוימת במידה ויטען שאין מדובר בדברים לאמיתות תכנם שהרי כותבם הלא ידוע לא מעיד על כך)- דהיינו ככל שהיינו יכולים להתבסס עליה (ועליה בלבד) כדי להוכיח שאכן אריאל הוא החל מתחילת 2012 או בסמוך לכך עורך האתר; ובנוסף, ככל שהיינו סוברים כי מבחינת מדיניות האכיפה מוצדק וראוי כי נייחס אחריות לעורך תוכן בגין תכנים פליליים שפורסמו בטרם מונה לעורך אותם לא דאג להסיר (משמע הוא ממשיך לפרסמם במחדל)- ניתן היה לשקול הגשת כתב אישום נגדו (וזאת בכפוף להשלמת חקירה כפי שיפורט להלן).

 

אלא שלטעמנו, לאחר מחשבה מעמיקה, נתקשה להוכיח מעבר לספק סביר על בסיס פלט מחשוב זה לכשעצמו כי אריאל אכן עורך התוכן של האתר; נתקשה עוד יותר לומר ממתי ומנה הוא לתפקיד זה; וממילא, מבחינת מדיניותנו המצמצמת, לא בטוח שנכון להאשים עורך מסוים על עבירות ביטוי שפורסמו טרם תקופתו רק כי אלה נותרו זמינות באתר והוא לא דאג אקטיבית להסירן (ויוזכר כי אותן התבטאויות אסורות אינן מוצגות לראווה כיום אלא בסה”כ ניתן למצוא אותן על ידי חיפוש מלל מדויק- כלומר הפרסום שניתן לגלגל לפתחו של אריאל הוא שולי).

 

עוד תיתכן טענה כבדת משקל של אריאל כי לא היה מודע לתכנים שפורסמו באתר לפני הפיכתו לעורך האתר ואין זה תפקידו להשקיע זמן ומרץ בקריאת תכני עבר שמא טרם תקופתו פורסמו תכנים פליליים. עם טענה זו ניתן יהיה לנסות להתמודד עם הראיות שבידינו לפיהן כבר בשנת 2009, בתקופת הגיליונות לבדם, בטרם הקמת האתר, קיבל אריאל לידיו מספר גיליונות ואף התייחס לתוכנם. כלומר- נוכל אולי להציג ראיות שאריאל ידע מה טיב הפרסומים שפורסמו באתר טרם התמנותו לעורך ועצם עיניו בנושא. אך גם במצב דברים זה נשאלת השאלה האם די בעצימת עיניים זו לצורך הוכחת היסוד הנפשי הדרוש לשתי העבירות המרכזיות הפוטנציאליות- כנראה שלא (הסתה לגזענות דורשת מטרה, הסתה לאלימות דורשת מודעות למבחן ההסתברותי- יהיה קשה מאוד). אם כן גם נתקשה להוכיח כי היה בהכרח מודע לתכנים האסורים של קודמיו, וגם ספק אם מודעות כזו מגבשת את יסודות העבירות הרלוונטיות.

 

סיכומו של דבר, לטעמנו, יהיה קשה מאוד להאשים את אריאל בגין פרסום מתמשך במחדל בתכנים אשר בכוונתנו לייחס לאברהם ושוקי אחריות לפרסומם בזמן אמת.

 

לפיכך- מומלץ לסגור התיק בעניינו בהעדר ראיות מספיקות.

 

 

ד. בחינת העניין לציבור בניהול הליך פלילי

 

שאלת העניין  לציבור נדונה בהרחבה במסמך הנפרד “חוות דעת התבטאויות”.

ה.  סיכום והמלצה

 

לאור כל המובא בהרחבה לעיל,  מצאנו כי קיימת תשתית ראייתית מספקת לצורך האשמת אברהם ושוקי בעבירות הביטוי השונות המתגבשות מתכני עלון הקול היהודי, אשר לגביהן נמצא כי קיים עניין לציבור בהעמדה לדין על אף מדיניות התביעה המצמצמת בתחום פלילי ייחודי זה.

באשר ליתר החשודים- אוריה, עקיבא, אלחנן, אריאל, וכל ה”כותבים”- מוצע לסגור בהעדר ראיות מספיקות.

מצ”ב טיוטת כתב אישום.

 

אור ממון                                          רועי רייס                              מיכאל כהן (מתמחה)

 

 

נספח- “שרשראות” מחשבים

 

  1. מחשבו של אלחנן גרונר- מחשב נייד LENOVO שחור- נתפס בסלון ביתו של אלחנן גרונר על ידי רס”מ יהודה גיגי (דו”ח חיפוש מתאריך 13.06.11) ß רישום מוצגים יפעת (דו”ח פעולה שכתב רס”מ יהודה גיגי מתאריך 13.06.12), מספר פריט 70251036 ß קבלתו על ידי לוטוף מרעי (זכ”ד שכתב לוטוף מרעי מתאריך 19.06.11. ß החוקר רובין חשאן (מזכר מתאריך 21.06.11 שכתב לוטוף מרעי) ß רס”מ ג’יהאד אבו סלאח (מזכר בכתב יד של אבו סלאח, ללא תאריך) ß

 

 

  1. מחשב הקול היהודי- מחשב נייד ACER כהה– נתפס במשרדי הקול היהודי על ידי רס”מ יאיר חדד (דו”ח חיפוש מתאריך 13.06.11), סומן “יאיר חדד – 2, מספר פריט 70246937 ß רס”מ ג’יהאד אבו סלאח (מזכר בכתב יד של אבו סלאח, ללא תאריך) ß לוטוף מרעי (זכ”ד שכתב מרעי מתאריך 14.06.11) ß החוקר רובין חשאן (מזכר מתאריך 21.06.11 שכתב לוטוף מרעי). ß אבי עקיבא, ראש תחום עבירות מחשב (דו”ח שכתב אבי עקיבא מתאריך 11.10.11). ß נלקח על ידי אילן נדיאל והועבר לאלון דקל (דו”ח שרשרת מוצג מתאריך 14.11.11). ß רס”ר יעל טנזי (מזכר, 15.11.11 שכתב אלון דקל).

 

 

  1. מארז מחשב נייח בצבע לבן, נתפס במשרדי מדרשת צפנת המצווים באותו הקרוואן ובו משרד הקול היהודי: על ידי רס”מ יאיר חדד (דו”ח חיפוש מתאריך 13.06.11), סומן “יאיר חדד – 3 ß לוטוף מרעי (זכ”ד שכתב מרעי מתאריך 14.06.11). ß הוחזר להלל רוט (מזכר שכתבה מרים פרץ מתאריך 19.06.11). -סוף-

 

 

  1. מארז מחשב נייח בצבע שחור, נתפס במשרדי הקול היהודי על ידי רס”מ יאיר חדד על ידי רס”מ יאיר חדד (דו”ח חיפוש מתאריך 13.06.11), סומן “יאיר חדד – 4. ß לוטוף מרעי (זכ”ד שכתב מרעי מתאריך 14.06.11)

 

 

 

  1. מחשבו של אברהם בנימין- מחשב נייד ASUS Eee– נתפס בביתו של אברהם בנימין על ידי רפ”ק גיל דשן (דו”ח חיפוש מתאריך 13.06.11) ß רס”מ ג’יהאד אבו סלאח (מזכר בכתב יד של אבו סלאח, ללא תאריך) קבלתו על ידי לוטוף מרעי (זכ”ד שכתב לוטוף מרעי מתאריך 19.06.11). ß נמסר לאבי עקיבא ר’ תחום עבירות מחשב כשמסומן כפריט מספר 70246281, העתיק את הדיסק הקשיח ונתן לחוקר רובין חשאן לבצע חיפוש בתכולת ההארד דיסק המועתק (דו”חות פעולה שכתב עקיבא מתאריך 07.07.11). ß החוקר אילן מלכה ß אבי עקיבא, ראש תחום עבירות מחשב (דו”ח שכתב אבי עקיבא מתאריך 11.10.11). ß נלקח על ידי אילן נדיאל והועבר לאלון דקל (דו”ח שרשרת מוצג מתאריך 14.11.11). ß רס”ר יעל טנזי (מזכר, 15.11.11 שכתב אלון דקל).

 

 

  1. מחשבו של אוריה כהן- מחשב נייד FUJITSU SIEMENS– נתפס בביתו של אוריה כהן (דו”ח פעולה מתאריך 13.06.11 של אהרון גורן + זכ”ד של החוקר אלכס לגבי אובדן דו”ח החיפוש שערך מתאריך 15.11.11), מספר פריט 70246280 ß קבלתו על ידי לוטוף מרעי (זכ”ד שכתב לוטוף מרעי מתאריך 19.06.11. ß רס”מ ג’יהאד אבו סלאח (מזכר בכתב יד של אבו סלאח, ללא תאריך) ß החוקר עיסא חדאד מאח”מ שומרון (דו”ח פעולה שכתב מרעי מתאריך 07.07.11 ß אבי עקיבא, ראש תחום עבירות מחשב (דו”ח שכתב אבי עקיבא מתאריך 11.10.11). ß נלקח על ידי אילן נדיאל והועבר לאלון דקל (דו”ח שרשרת מוצג מתאריך 14.11.11). ß רס”ר יעל טנזי (מזכר, 15.11.11 שכתב אלון דקל).

 

 

 

PDF

 

 

סיכום ראיות פרקליטות אור ממון ורועי רייס הקול היהודי התנחלות יצהר
Views: 97

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *