EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

ניר ברקת כישורי מו”מ אפסיים של עכברה מבוהלת מול הפוסי של אל על דינה בן טל גנסיה: היה צריך לגבש סובסידיות וקרן שיפוי ממשלתית לחברות הזרות

דינה בן טל גנסיה החזיריאדה של אל על עושקת חולבת צרכנים עד דם

ניר ברקת זה שר כלכלה?  לנהל כלכלה של קומונת סטלנים לא היינו נותנים לו. היום 21/8/2024 ראינו איזה כישורי משא ומתן עלובים יש לו.

ממש ביזיון והוא עוד חושב שייצא מהסיפור של עושק כרטיסי הטיסה ע”י אל על, ארקיע וישראייר עם כותרות מלטפות.

אז זה הספין.  ניר ברקת שר הכלכלה זימן את מנכ”ליות חברות התעופה הישראליות להסביר לו למה הן מנצלות את העובדה שחברות תעופה זרות נוטשות את השוק הישראלי, ומודיעות בזו אחר זו על הפסקת טיסות (על רקע איומי הנקמה של חמינאי ונסארללה), ופשוט עושקות את הציבור במחירי שחיטה.

מהפגישות עם ארקיע וישראל לא יצא כלום.  באו חירטטו והלכו.

הפוסי של אל על דינה בן טל גננסיה עבדה בעיניים על ניר ברקת

 

מהפגישה עם הפוסי של אל על, דינה בן טל גננסיה, יצאו לברקת כותרות מחמיאות.  הכותרות, שעלו לאתרים בזה אחר זה, סיפרו שברקת הוציא מהפוסי הבטחה ש 4 יעדים יוצעו לציבור במחיר מוזל, עד סוף השנה, ומהם יוכל הציבור למצוא טיסות בוויזאייר, ריאנאייר ואיזי’גט ליעדים אחרים.  מדובר על הלוך ושוב ללרנקה ב $200, לאתונה ב $300 ולוינה ודובאי ב $350.

 

 

דינה בן טל גנסיה החזיריאדה של אל על עושקת חולבת צרכנים עד דם
דינה בן טל גנסיה החזיריאדה של אל על עושקת חולבת צרכנים עד דם

 

המחירים המוזלים לא זולים בכלל וברקת לא סגר איתה מה עלות המזוודות

 

 

נזכיר שלפני חרבות הברזל אפשר היה לטוס לקפריסין גם ב $15 לכיוון, לוינה ב $20 ולאבו דאבי ב $50.  היו גם טיסות מאילת לכל חור באירופה בזיל הזול למי שהיה מוכן לינסוע באוטובוס 4 שעות עד לחור שבו הקימו את הפיל הלבן של אילת.

אז מה בעצם מוזל פה?  המחירים הם עדיין לא “מוזלים”.  זה עדיין יקר לעומת מחירי הטיסות בתוך אירופה, גם בשיא הקיץ (אוג’ 2024), וכמובן שברקת לא הוציא ממנה התחייבות כמה היא תגבה עבור המזוודות……מספיק שהיא מוסיפה $100 למזוודה לכיוון וזה כבר לא שווה את כל הרעש.

שיעור במשא ומתן לניר ברקת און דה האוס

 

ועכשיו נסביר איך ניר ברקת כן היה צריך לנהל את הפגישה. מגיעה פוסי לפגישה, כמו דינה בן טל גננסיה ונותנים לה לדבר כמה שהיא רוצה.  כשהיא מסיימת אומרים לה:  “אנחנו הולכים לעשות שני דברים. תגידי לי את אם זה משנה את דעתך…..”

האחד:  אנחנו נבטל את כל אגרות הנמל לכל חברות התעופה הזרות, ורק להן, כדי לעודד אותן להמשיך ולטוס.

השני:  אנחנו נקים קרן ביטוח ממשלתית ונבטח את כל חברות התעופה למשך כל תקופת הסכנה בשחקים, כך שכל נזק שנגרם, כל טיסה שמבוטלת, כל עלות של שיכון דיילים במלונות, כל עלות של פיצוי לקוחות עקב כל מה שקשור לטיסה לישראל בתקופה הבעייתית, ישופה ע”י ממשלת ישראל בתוספת בונוס 25% מעל הנזק בפועל.

למה המדינה לא מסבסדת את החברות הזרות כמו שעשו באילת/רמון????

 

נזכיר שלפני חרבות הברזל הנמל באילת היה פעיל רק בזכות סובסידיות, תשלום של $60 לכיוון לכל תייר שהחברה מביאה לאילת. זו הסיבה היחידה שהביאה טיסות לאילת, שהביאו תיירים.

היום הנמל באילת נטוש עם אפס טיסות בינלאומיות.  פיל לבן.  הסיבה היחידה ששילמו “פר נוסע” לחברות הזרות היא כי הנמל לא אטרקטיבי, הוא מרוחק מאילת, לא בנו אליו רכבת, והתיירים נשחטו ע”י נהגי מוניות, והעיר אילת לא מציעה חבילות נופש במחירים שפויים.

אם כן, כל מה שברקת היה צריך להגיד לפוסי זה שאם אל על ממשיכה עם העושק שלה, הממשלה מחזירה את כל החברות הזרות עם ביטול אגרת המראה וטיסה, (ואולי גם איזה סובסידיה קטנה), וביטוח נזקים ממשלתי.

הפוסי היתה יוצאת בוכיה, ולמחרת אל על היה מודיעה שהיא חותכת את כל המחירים שלה ב 30%.

 

האופי הישראלי הלאומי:  תמיד חושבים בקטן ש 5 ס”מ זה מספיק

 

זה הלקח שתושבי ישראל משלמים על צרות העין של המתכננים והאדריכלים של הפרויקטים הלאומיים.  בזמן שבמדינות נחשלות כמו מרוקו יש רכבת בולט-טריין שחתכה את המסלול מטנג’יר לקזבלנקה מ 5 שעות לשעתיים, בישראל ממשיכים לחרטט שהעלות לבנות מסילה לאילת לא מוצדקת.

אותו דבר עם הרכבת הקלה בתל אביב.  היא פלופ.  היא פדיחה.  גם בגלל שבפ”ת ובת ים אין תחנות תת קרקעיות, וגם בגלל שכמות הזמן לרדת מתחת לאדמה, לא מפצה בזמן שמתבזבז בתחנות שמעל האדמה.

אותו דבר עם התכניות להקמת שדה תעופה חלופי לנתב”ג.  למה מלכתחילה בנו את טרמינל 3 פיצפון?

למה בנו אותו כל כך צפוף עם כל כך מעט שרוולים????

למה בזבזו שנים על וועדות להחליט אם להקים בצפון או בדרום “נמל חלופי”, במקום להקים גם בצפון, גם בדרום וגם להרחיב את המסלול בחיפה.  גם את עטרות אפשר לפתוח מחדש כנמל דו-לאומי.

אבל…….  בישראל המתכננים והאדריכלים תמיד חושבים בקטן, (מוכרים לציבור בלוף ש 5 ס”מ יעשה את העבודה, כשצריך מינימום 17 ואפשר גם 20 ס”מ לעבודה רצינית).

ולכן הציבור משלם בארנק גם בזה שאין טיסות, אין יעדים, חברות התעופה הזרות בורחות, נוצרת תלות בחזיריאדה הישראלית של אל על, ישראייר וארקיע, ותושבי הפריפריה צריכים להגיע עד נתב”ג במוניות, כי אפילו תחבורה ציבורית נורמלית באוטובוס פשוט לא קיימת. ועל שבת לא דיברנו…..

ראו כתבה בגלובס על הביזיון 21/8/2024

החל מ-199 דולר: אל על תציע טיסות מוזלות לארבעה יעדים וכך תחמוק מפיקוח מחירים

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001487283

וכתבה בוואלה 21/8/2024

במקום מס על רווחיה, אל על תציע לכם טיסה ל-4 יעדים במחיר קבוע

שר הכלכלה ניר ברקת סיכם עם אל על, שבמקום להטיל מס על רווחיה החריגים השנה, יהיו 4 יעדים בינלאומיים שימכרו אליהם טיסות במחיר אחיד וישמשו “האבים” לטיסות לכל יעד בעולם. כמה יעלה לכם לטוס לאתונה?

בדיון שנערך הבוקר (רביעי) במשרד הכלכלה, הודיעה חברת אל על לשר הכלכלה, ניר ברקת, על החלטתה לקבע את המחירים ללרנקה ב-199$, לאתונה ב-299$, ולווינה ולדובאי ב-349$. המחירים האחידים יהיו בתוקף עד לסוף שנת 2024 ותקפים לכל המושבים במטוס.

ההחלטה, בעצם, היא חלופה להטלת מס על רווחי אל על החריגים בשנה האחרונה כתוצאה מהמלחמה. כזכור, היום זומנה מנכ”לית אל על דינה בן טל גננסיה לשימוע אצל שר הכלכלה בשל העלאת מחירים במלחמה. בנוסף, זומנו לשימוע מנכ”לי ארקיע וישראייר, כפי שפורסם בוואלה כסף.

כזכור, הרווח הנקי של אל על זינק ב-150% מהרבעון המקביל בשנה שעברה ועומד על 147 מיליון דולר, כשההכנסות הסתכמו ב-839 מיליון דולר, צמיחה של 33% מאשתקד. התפוסה בטיסות עומדת על 92%, עם עלייה של 17% בתמורה שגבתה מהנוסעים על כל ק”מ שטסו.

היעדים הנ”ל יהוו “האבים”, אליהם יוכלו הטסים מישראל להגיע במחירים קבועים ומשם להמשיך לכל יעד בעולם. בשל ביטול טיסות רבות של חברות זרות, המטרה היא לאפשר לישראלים לצאת מישראל ולהגיע לשדות תעופה בינלאומיים שמהם יוכלו לטוס לכל יעד בעולם במחירים שווים לכל נפש.

המחירים תקפים לטיסות עד סוף שנת 2024

ההחלטה התקבלה בתמיכת משרד הכלכלה ובהמשך לדיון שנערך הבוקר בהובלת שר הכלכלה, ניר ברקת ובהמשך לשיח השוטף עם שרת התחבורה, מירי רגב, בנושא מצב התעופה בישראל.

עבור כל יעד נקבע מחיר קבוע בו ימכרו כלל הכרטיסים הזמינים במטוס, עבור כרטיס LITE במחלקת תיירים לטיסת הלוך-חזור. המחירים יהיו תקפים לטיסות הממריאות עד סוף שנת 2024.

אל על מפעילה עשרות טיסות שבועיות ליעדים אלה, וכחלק מהמהלך היא תתגבר בטיסות נוספות אליהם, זאת על מנת להגדיל את היצע המושבים ולתת מענה לביקושים הגבוהים. כ-80,000 מושבים יהיו זמינים לרכישה לתקופה המדוברת. המחירים יתעדכנו באתר אל על בשעות הערב (ד’), ניתן יהיה להזמין באתר אל על או באמצעות סוכני הנסיעות.

לפי אל על, ארבעת היעדים מאפשרים קישוריות רחבה למאות יעדי המשך, וירחיבו את היצע האפשרויות לנוסע הישראלי, שיוכל לרכוש באופן עצמאי טיסת המשך למגוון רחב של יעדים ביבשות השונות.

מלרנקה יוצאות כ-1,000 טיסות בינ”ל מידי שבוע, מאתונה יוצאות כ-2,500 טיסות בינ”ל מידי שבוע,
מוינה יוצאות כ-4,000 טיסות בינ”ל מידי שבוע, ומדובאי יוצאות כ-8,500 טיסות בינ”ל מידי שבוע.

https://travel.walla.co.il/item/3686067

Views: 88

One Comment

  1. חוץ מהעניין שאלו לא מחירים מוזלים, לרנקה, אתונה ווינה הם לא נמלים מרכזיים באירופה. 1000 ו2000 טיסות בנלאומיות בשבוע זה כלום. נמלים מרכזיים לטיסות המשך הם פרנקפורט, מדריד, לונדון. לא שמעתי על טיסה ליבשת אמריקה הצפונית או הדרומית שיוצאת מישראל ועוצרת בלרנקה או באתונה. תאילנד זה גם נמל מרכזי למזרח הרחוק או אוסטרליה, ניו זילנד, אין מצב שהם יכללו את זה בהסכם. ניר ברקת דואג לחברים שלו בעלי ההון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדנה צריכה את עזרתכם ! עזרו לנו למצוא את האישה הזאת, כל מי שיודע מידע על האישה הזאת, אנא כתבו לנו למייל


עדנה צריכה את עזרתכם ! כל מי שמכיר את האישה הזאת, שם, טלפון וכל מידע נוסף שיכול לזהות אותה.
אנא צרו קשר באופן בהול עם עדנה במייל המאובטח [email protected]
סודיות מובטחת !

אנא עזרו לעדנה

This will close in 25 seconds