EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

בגלל עמית סגל נפתחה חקירת שטאזי ביאחבל על דני דנון. השוטרת נתנאלה מולה מששה קבעה שעמית סגל שיקר

נתנאלה מולה מששה הכינה חקירת שטאזי על דני דנון ליאחבל

ביום 27/11/2017 פרסם העיתונאי עמית סגל בחדשות ערוץ 2 כתבת תחקיר על אודות פעולות שביצע לכאורה שגריר ישראל באו”ם, דני דנון, בתקופת כהונתו כחבר הכנסת, ובזמן ששימש כיו”ר הליכוד העולמי.  ביום 4/12/2017 פנה פרקליט המדינה לראש אח”מ במשטרת ישראל בבקשה לקיים בדיקה בעניינים שעלו בתחקיר, וביקש מיאחבל ללוות את הבדיקה.

כנראה שבפרקליטות לא אוהבים את דני דנון.  הופעלה שוטרת כושיה בשם נתנאלה מולה מששה לעשות עליו בדיקת שטאזי.  הנה הבדיקה לפניכם.

החדשות הטובות הן שהוטרים קבעו שעמית סגל שידר כתבת הכפשה שקרית והולץ לסגור את החקירה.

כיום הדני דנונה הזה מכהן כשגריר איפה שהוא בחו”ל.  ברגע שיחזור…..

 

 

נתנאלה מולה מששה הכינה חקירת שטאזי על דני דנון ליאחבל
נתנאלה מולה מששה הכינה חקירת שטאזי על דני דנון ליאחבל
– סודי –
י   א   ח   ב   ”   ל
 
טלפון: 08-9545664
             פקס: 08-9545785
 

תאריך: 11.12.2017

 
 

אל :  רז”ר חקירות

רמ”ח פשמ”א ב

הנדון: מסמך רקע- בעניינו של מר’ דני דנון

 

רקע כללי:

חלקו הראשון הינו סקירה אודות תפקידיו הציבוריים של דני דנון לאורך השנים, תפקיד יו”ר הליכוד. חלק זה יעסוק במועצה הציונית תכוניותיה ומטרותיה לרבות עמותת “ע”ץ- עושים ציונות”, מיזם “אשכולות להפצת ציונות”.

חלקו השני נוגע לדמויות המוזכרות בתחקיר והאופן בו שיתפו פעולה. חלקו השלישי של המסמך נוגע לציר הזמנים במינוייו של דנון מול יעקב חגואל ליו”ר הליכוד העולמי ובהשוואה למועדי העברת כספים לעמותה. חלקו הרביעי יעסוק בממשקים של קק”ל העמותה ודנון. בחלק האחרון תינתן סקירה קצרה אודות היועצים ומשרד הפרסום גל אורן והממשק לדני דנון לרבות תחום התמחות וסוג לקוחותיהם .

 

חלק ראשון–  תפקידי דנון לאורך השנים:

  • דני דנון:
  1. בין השנים 2004-2009 עמד בראש סיעת הליכוד בהנהלת ההסתדרות הציונית העולמית.
  2. ב- 2006, דנון נבחר לרשימת הליכוד לכנסת ה- 17 אך לא נכנס בסופו של יום לכנסת.
  3. יוני 2006 נבחר דנון ליו”ר תנועת הליכוד העולמי.
  4. 8.2007 דנון מתמודד בפריימריז ומגיע למקום אחרון.
  5. 12.2008 דנון נבחר כנציג מחוז מישור חוף ונכנס למקום ה-24 לרשימת המפלגה. בבחירות אלה (2009) נכנס לראשונה כחבר כנסת. בתפקידו שימש כסגן יו”ר הכנסת ויו”ר ועדות שונות.
  6. בכנסת ה- 19 ינואר 2013 נבחר דנון למקום חמישי בבחירות מקדימות בליכוד.
  7. במרץ 2013 מונה לסגן שר הביטחון. באותה שנה נבחר לעמוד בראש ועידת הליכוד ולאחר מכן יו”ר מרכז הליכוד.
  8. יולי 2014 פוטר דנון ע”י נתניהו בעקבות ביקורת שמתח דנון על הממשלה במלחמת צוק איתן .
  9. דצמבר 2014 מתמודד דנון מול נתניהו לתפקיד יו”ר הליכוד ומפסיד אך נבחר למקום 9 ברשימת הליכוד.
  10. במאי 2015 נבחר לשר המדע הטכנולוגיה וחלל .
  11. אוגוסט 2015 נבחר לשגריר ישראל באו”ם.
  •  יו”ר הליכוד העולמי – יעקב חגואל החליף את דנון באוגוסט 2015 והתמנה ליו”ר הליכוד העולמי. באוקטובר 2015 מונה לסגן ומ”מ יו”ר ההסתדרות הציונית העולמית. בתפקידיו הרבים שימש יו”ר מועצת תנועת נוער הציונית. בשנת 2010 התמנה לראש מחלקה לפעולות בישראל ולמאבק באנטישמיות בהסתדרות הציונית העולמית. בנוסף אמון על המועצה הציונית בישראל.
  • המועצה הציונית- הוקמה ב- 1970 ומהווה זרוע פעולה של ההסתדרות הציונית העולמית בישראל. מטרתה העיקרית היא העמקת אופייה היהודי- ציוני של מדינת ישראל. המועצה מהווה מסגרת התנדבותית ומכילה בתוכה נציגי אירגוניים ומוסדות ציוניים. תקנון המועצה מסדיר את פעולת המועצה. (כמפורט בדו”ח מבקר של ההסתדרות הציונית לשנת 2012)

הנהלת המועצה מורכבת מ- 41 אנשי ציבור, כאשר 25 נבחרים ע”י המועצה הציונית ו- 16הנותרים נבחרים ע”י הנהלת ההסתדרות הציונית. תפקידי המועצה הן התווית דרכה הרעיונית והביצועית של המועצה ובוועד הפועל הציוני.  תפקיד נוסף הוא מינוי הנהלה לעמותות הכפופות למועצה.

בראש המועצה עומד יגאל ביבי בעברו שימש כראש עיר טבריה, ח”כ לשעבר מטעם המפד”ל.

יגאל ברנד- מנכ”ל המועצה, שלומי אשכנזי- מנהל תוכנית אשכולות.

תוכניות המועצה:

  1. מיזם אשכולות– עפ”י אתר הבית, המיזם פונה לקהל בוגר במטרה לבצע פעילות יהודית ציונית קהילתית ב כ-מ 60 מוקדי פעילות עירוניים ברחבי הארץ. במסגרת זו מתקיימים מפגשי העשרה, הרצאות סיורים השתתפות באירועים לאומיים. התוכנית פועלת בשת”פ עם רשויות מקומיות, משרדי ממשלה, ארגונים לאומים עמותות ומרכזי מתנדבים.

עפ”י התחקיר מיזם אשכולות נועד להפצת ציונות אך למעשה מדובר בתעשייה שמסדרת כבר שנים, עד היום, “השלמת הכנסה” של אלפי שקלים בחודש לעשרות פעילי ליכוד, ראשי סניפים קרוביהם. בתמורה לתמיכה בדנון הפעיל יקבל משרה כרכז אשכולות.

  1. ארגון הנוער צמר”ת- בניהולה של עינת זהבי ומוריה עזרא  נועד לעודד מנהיגות בקרב צעירים בגילאי 13-18 במסגרת מועצת תלמידים ב- 25 סניפים בכל הארץ.
  2. ברית חיים- מועצה ציונית דרוזית הפועלת בשת”פ עם רכזים בכפרים דרוזים בעיקר גיוס בנות שירות מהמגזר הדרוזי.
  3. מכינה קדם צבאית עמי-חי בראש המכינה עומד חונן חיים.
  4. מיזם יובלים- פועל בקרב סטודנטים באוניברסיטאות.
  5. מיזם “נטעים” פועל בביה”ס היסודיים בניהולה של מוריה רוזנצוויג .
  • עמותת עושים ציונות –  התאגדה בשנת 1990 תחת השם” הקרן ע”ש אריה צימוקי”. בשנת 1997 שינתה העמותה את שמה לשם ע”ץ- “עושים ציונות”. העמותה כפופה להסתדרות הציונית בראשה עומד יו”ר הליכוד העולמי יעקב חגואל מקורבו של דני דנון עפ”י התחקיר מועסקים בה עשרות חברי מרכז ליכוד. עד שנת 2011 עמד מחזור הפעילות של העמותה מיליון וחצי שקלים בלבד. עם מינוי חגואל מספר העובדים בעמותה גדל מ-30 ל-190.

המועצה הציונית מגשימה את חזונה באמצעות הפעלת שתי עמותות: עמותת המועצה הציונית בישראל, ועמותת עושים ציונות- ע”ץ. העמותות אינן עמותות בת של ההסתדרות הציונית העולמית, אך כפיפותן הניהולית והרעיונית כלפי המועצה וכלפי ההסתדרות הציונית מעוגנת בתקנון של שתי העמותות כמפורט בדו”ח מבקר לשנת 2012. ממצאי הביקורת דאז כפיפותן של העמותות מתבטא בהתייעצויות של האסיפות הכלליות של העמותות עם הנהלת המועצה בעניין מינוי חברי הועד .

 

חלק שני– התכתבויות דנון לפעילי הליכוד ותמליל הקלטות כפי שמוצג בתחקיר

שם תפקיד תוכן ההקלטות
שירן מגידיש בת של חבר מרכז מקריית גת בראיון עם עיתונאית נשאלה: איך התגלגלת לזה? מגידיש: “איך התחלתי? אבא שלי הוא פעיל ליכוד והם מכירים אותו אז הם פנו אליו”.
נעמה ביטון הבת של ראש העיר דימונה  בני ביטון “זה לא הרבה עבודה זה פעם בשבוע”
מאור צוברי עוזר ראש עיריית אופקים עיתונאי: “אני מבין שאתה רכז אשכולות במועצה הציונית.

מאור: “יכול להיות”.

יבגני שאולוב עוזר ראש עיריית שדרות עיתונאי: אני מבין שאתה רכז אשכולות בשדרות של המועצה הציונית, אני מבין שהקשר נעשה דרך אלון?

יבגני שאולוב: “כמובן שאני לא מנהל שיחות טלפוניות בנושאים האלו.

מושיק מרציאנו הבן של חיים ראש הסניף במודיעין מרציאנו: ” זה יוצא בערך שעתיים בחודש.

עיתונאי: כולה שעתיים בחודש אתה עובד?

מרציאנו: שעתיים, ממש ככה.

עיתונאי:  איך אתם מקבלים את המשרה הזאת?

מרציאנו: מאיפה אני יודע אין לי מושג.

עיתונאי: חשבתי שאתה הבן של יו”ר הסניף?

מרציאנו: כן, אבל אין שום קשר.

מ’ חבר ליכוד “יש חודשים שאתה עושה כסף חאווה על הדרך. אבל בגדול כמעט לא עשיתי כלום, סתם עשיתי העתק הדבק על כל דבר שעשיתי וקיבלתי את הכסף”.
שמעון אסולין חבר מרכז ליכוד אשקלון “ברובם זה חבר’ה שיש להם קרבה מסוימת לדני ואוהבים את דני, ורוצים שדני יסתדר. והוא נותן להם עזרה, אלה בדרך כלל חברי מרכז או חברי סניפים או יש איזה בן שלומד באוניברסיטה. הוא (דני) נותן להם את זה ומצפה שיעזרו לו בהמשך”.
דוד חרל”פ חבר מרכז ליכוד מפ”ת “אני הבאתי סיוע בדברים אחרים, חתימות, לחץ על חברי מזכירות, סיוע במרכז בהצבעות במרכז. היה אז האירוע של ליברמן שרצו להוציא אותו לא לאפשר את זה שהמפלגות ילכו ביחד, אז ארגנתי 300-400 חתימות אתה מצופה לעזור למערכת. להביא את החברים שלך להכיר אותם לדני”.

 

רותם אוחנה יו”ר סניף הליכוד בעכו “איך אמרת הגיעו אלי, דרך אבא שלך? אז אבא שלך יצטרך לספק את הסחורה. עליי היה נופל הכל כי אני גם הייתי עושה מצד אחד את הפעילות ומצד שני הייתי גם דואג להם (לדני דנון)  כמו שאת אומרת, אם יש בחירות אם יש כנסים”.
ראובן משאשה פוקד בכיר בליכוד עיתונאי: האם התפקיד כרוך ב” לעזור לדני”

ראובן: “המועצה הציונית מנסה להיות נמנעת מלעסוק בפוליטיקה, אבל בזמן הבחירות בעצם אנחנו נתגייס לאנשי ליכוד בעיקר לדני דנון”.

אלחנן רזיאל רכז לענייני קווקזים במועצה הציונית אלחנן: “אני שלוש קדנציות עשיתי איתו בפריימריז, אני אחראי על מעל אלף חברי ליכוד, הם אומרים בשביל דני  אם אתה עושה עוד 150 חברי ליכוד חדשים ב-2014, מתי הולך להיות מלחמה אנחנו נותנים לך מחלקה מדינות מוסלמיות ודוברי טורקית ונותנים לך בו נגיד ארבעה רכזים, הסכמתי”.

“אני חבר טוב של דני דנון, כל הזמן הייתי חייל שלו. מועצה ציונית, הסתדרות ציונית, אפשר להגיד שהוא בעל של הארגונים האלה”.

עיתונאית: וגם עכשיו שהוא באו”ם הוא מעורב?

אלחנן: בטח, בטח מעורב.”

דודי אליהו פעיל הליכוד בעפולה בשיחה עם עיתונאי: “מי שהביא אותי לשם, דני”. אני עדיין עובד שם כרכז בתפקיד הרבה יותר קטן.. בגלל שהכוח הפוליטי לא היה מספיק בשבילם”
אייל אטיאס בכיר בעמותה “שלום חברים, יש לעשות טלפונים למחר. יש חלוקה לפי צבעים. תגידו להם ‘לכו להצביע’. בהצלחה בשם האומות המאוחדות, תל חי”.

 

 

חלק שלישי– ציר זמנים בין השנים 2011-2014:

 

שנים מועדי העברות כספים מקק”ל לעמותת עושים ציונות תפקידי דנון לאורך השנים תפקידי חגואל
2011  אין העברות כספים בשנה זו. מינוי ליו”ר עמותת עושים ציונות
2012 1,912,000 ₪
2013 7,307,425 ₪ מונה לסגן שר הביטחון

ראש ועידת הליכוד

יו”ר מרכז הליכוד

2014 15,117,500 ₪ פוטר מתפקידו כסגן שר הביטחון

לקראת בחירות כנסת ה 20 התמודד לתפקיד יו”ר הליכוד מול נתניהו והפסיד ,אך נבחר למקום 9 ברשימת הליכוד ומונה ב 2015  לשר המדע.

2015 שר המדע והטכנולוגיה

שגריר ישראל באום

יו”ר הליכוד העולמי (מחליפו של דנון)

מונה לסגן ומ”מ יו”ר ההסתדרות הציונית העולמית

 

 

 

חלק רביעי– קק”ל-  רקע כללי, תקציבי העמותות והממשק לדנון:

 

  1. קק”ל נוסדה בשנת 1901, עפ”י החלטת הקונגרס הציוני החמישי בבאזל. כאשר אחת ממטרותיה המוצהרות היא קניה וגאולה של אדמות בארץ ישראל למען העם היהודי.
  2. עולה מהתחקיר כי קק”ל הזרימה בשנים 2012-2014 כספים לעמותת עושים ציונות. באותה עת יו”ר קק”ל היה אפי שטנצלר. עפ”י התחקיר העברת התקציבים התחילה לאחר שיעקב חגואל מקורבו של דנון במוסדות הלאומיים, קיבל לידיו את השליטה במועצה הציונית. מי שאישר את העברת הכספים בפועל הוא יו”ר ועדת הכספים באותה עת, ארנן פלמן המכהן גם כיום כסגן יו”ר קק”ל מטעם הליכוד וממשיך לכהן כיו”ר ועדת הכספים בקק”ל. פלמן הוא איש ליכוד ותיק במוסדות הלאומיים ובהקשר זה נחשב למקורבו של דנון. פלמן היה סגנו של דנון כשדנון היה יו”ר הליכוד העולמי לפני שניבחר לכנסת. בעבר המועצה הציונית קיבלה כספים מההסתדרות הציונית העולמית והממשלה. בחלק מהזמן שבו הועברו הכספים מקק”ל ישירות למועצה הציונית בשנים 2012-2014, קק”ל הקפיאה את הזרמת הכספים להסתדרות הציונית, הגוף הממונה על המועצה הציונית בין השאר, בשל סכסוך שהיה  בין אפי שטנצלר יו”ר קק”ל לאברהם דובדבני יו”ר ההסתדרות הציונית העולמית.

(תקציר כתבה דה מארקר בעקבות התחקיר התחקיר).

  1. מספר חברי המועצה הציונית מופעים ברשימת חברי אסיפה כללית של קק”ל.

 

חלק חמישי– היועץ האסטרטגי צלי זיטמן ומשרד הפרסום “גל אורן”

 

עפ”י התחקיר היועץ של דנון צלי זיטמן הוא גם היועץ של עמותת עושים ציונות ובשנתיים בלבד קיבל שכ”ט של חצי מיליון שקלים.

מייל שנשלח מצלי זיטמן בו נכתב  עבור  יעקב חגואל, אייל אטיאס, שלומי אשכנזי, יגאל ברנד, יעקב אהרוני:

“כרגיל”, כותב יועץ דנון, “כל אחד יקבל טבלת שיחות אישית לטיפולו. ופה תסריט השיחה – נעשו כמה ניסיונות לתאם תאריך עם ראש הממשלה – אך כל הניסיונות נכשלו.

לציין כי לא אותר מידע גלוי אודות ההחלטה להעסיק את היועץ והסכמי שכ”ט בעבור דנון.

 

 

 

משרד הפרסום “גל אורן” –

מנוהל ע”י שרה גל ואורן אלימלך ומאיר גל. מתמחים בעולם התקשורת השיווקית לציבור הדתי. פועלים מזה 30 שנה למעלה מ- 40 עובדים במחלקות שונות. לפני עשור התחברו שני משרדי הפרסום במגזר הדתי- פרסום אורן ופרסום גל- למשרד אחד. בין לקוחותיהם נמנים: תנובה, אגד, בנק פועלים  תשלובת ישראכרט ועוד. כמו כן מלווה המשרד גופים המשפיעים בעולם היהודי לרבות תנועת הליכוד העולמי, מפד”ל, מועצת יש”ע ועוד.

מהתחקיר עולה כי משרד הפרסום “גל אורן” הולך שנים עם דני דנון, הפיק לו את הכינוסים ופרסומיו בפריימריז על ראשות הליכוד של 2014. הפלא ופלא, גל אורן הוא גם משרד הפרסום והייעוץ האסטרטגי של עמותת עושים ציונות. ב-2013 620 אלף שקלים, וב-2014, שנת הפריימריז בליכוד, הסכום מזנק לכמעט שני מיליון שקלים.

מבקר הפנים קבע: “נמצא שהעמותה ביצעה מספר התקשרויות המשך עם חברת גל אורן לטובת הפקות אירועים בסכומים של מאות אלפי שקלים, ללא קבלת הצעות מחיר נוספות וללא תיעוד הנסיבות. הדבר אינו תקין.

 

לסיכום:

  1. לצורך המשך בדיקה וסקירה מקיפה בנוגע להתנהלות הכספית של כלל הגורמים המוזכרים בתחקיר והקשר לדני דנון יש לקבל מסמכים נוספים לרבות דו”חות כספיים, מכרזים, הסכמי שכ”ט, קריטריונים למתן תמיכה, וכו’ מרשם העמותות, בנקים, ביטוח לאומי וכד’.
  2. איתור דמויות מפתח היתכנות לשת”פ/עדים:
  • שמעון אסולין, חבר מרכז ליכוד מאשקלון.
  • דוד חרל”פ, חבר מרכז ליכוד מפ”ת.
  • ראובן משאשה, פוקד בכיר בליכוד.
  • אלחנן רזיאל, רכז לענייני קווקזים במועצה הציונית.
  • דודי אליהו, חבר מרכז – מוזכר בתחקיר כמי ששכרו נפגע בגלל קיצוצים אך בפועל טען כי הכוח הפוליטי שהביא כנראה לא הספיק להם (לדנון).

 

 

נתנאלה מולה מששה

חקירות יאחב”ל

PDF

יאחבל מסמך רקע דני דנון חקירת שטאזי נתנאלה מולה מששה 11-12-2017

 

 

ויש גם המלצות לדני דנון: לסיים את הבדיקה כי עמית סגל שיקר בטלוויזיה

 

 

מדינת ישראל

 משרד המשפטים

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה

 

 

 

 

ירושלים, ‏‏ט”ו תמוז תשע”ח, ‏28 יוני 2018

אל: דן אלדד – מנהל המחלקה הכלכלית

 

שלום רב,

 

הנדון: המלצה לסיום הבדיקה בעקבות התחקיר בעניינו של מר דני דנון

רקע כללי

  1. ביום 27.11.2017 פרסם העיתונאי עמית סגל בחדשות ערוץ 2 כתבת תחקיר על אודות פעולות שביצע לכאורה שגריר ישראל באו”ם, דני דנון, בתקופת כהונתו כחבר הכנסת, ובזמן ששימש כיו”ר הליכוד העולמי.
  2. ביום 4.12.2017 פנה פרקליט המדינה לראש אח”מ במשטרת ישראל בבקשה לקיים בדיקה בעניינים שעלו בתחקיר, וביקש מאיתנו ללוות את הבדיקה.

סיכום תמציתי של העולה מהתחקיר

  1. מצפייה בתחקיר עולה כדלקמן:
    • א. חה”כ (דאז) דני דנון – כיהן גם כיו”ר “הליכוד העולמי”. לבעל תפקיד זה יש השפעה משמעותית על מינויים ותקציבים במוסדות הלאומיים (הסוכנות היהודית, ההסתדרות הציונית, קק”ל, קרן היסוד).
    • ב. מר דנון מינה בשנת 2011 את מקורבו, מר יעקב חגואל ליו”ר עמותת “עושים ציונות” (להלן: “העמותה”). עמותה זו שייכת ל”מועצה הציונית” (שהיא גוף השייך להסתדרות הציונית העולמית).
    • ג. עפ”י התחקיר, החל ממינוי זה העבירה קק”ל, בהשפעתו של דנון, מיליוני שקלים לעמותה. יצוין, כי לפני מינוי זה קק”ל לא העבירה כספים לעמותה (בשנת 2011 לא העבירה קק”ל כלל כספים לעמותה; בשנת 2012 העבירה קק”ל 1,953,000 ₪; בשנת 2013 העבירה קק”ל 7,131,000 ₪; בשנת 2014 העבירה קק”ל 15,117,500 ₪).
    • ד. בהמשך למינויו של חגואל זינק מספר העובדים של עמותת “עושים ציונות” משנת 2011 מ-30 עובדים ל-190 עובדים.
    • ה. עפ”י התחקיר, דנון וחגואל הקימו בעמותה מערך פוליטי בשכר של פעילי ליכוד שיעזרו לדנון ביום פקודה. המיזם נקרא באופן רשמי “מיזם אשכולות להפצת ציונות ברחבי הארץ”. עפ”י התחקיר מדובר בתעשייה שמסדרת כבר שנים, עד היום, “השלמת הכנסה” של אלפי שקלים בחודש לעשרות פעילי ליכוד, ראשי סניפי הליכוד, קרוביהם ומקורביהם. לפי התחקיר, מדובר בעסקה שבה פעיל ליכוד ייתן תמיכה לדנון ויסייע לו ביום פקודה (תקופת בחירות פנימיות) ובתמורה יקבל משרה כ”רכז אשכולות”.
    • ו. בתחקיר הוצגו הקלטות של חברי מרכז ליכוד שטוענים כי המשרות הן למעשה פיקטיביות, ונועדו אך ורק כפלטפורמה לקידומו של דנון.

עפ”י התחקיר, דנון העביר לעמותה בקביעות הוראות מדוקדקות לאיזה פעיל ליכוד “לסדר ג’וב”. הובאו דוגמאות מתכתובות שנמצאו במחשבי המוסדות הלאומיים עם ההנחיות של דנון לעמותה. כך לדוגמא כתב דנון לעמותה “מעלה אדומים – לבקש שם מדודי אמסלם”, “חולון – אולי צריך נציג גרוזיני”, “קרית גת – הבת של מגידיש”. בתחקיר הובאה הקלטה של  שירן מגידיש, שבה היא נשמעת נשאלת איך קיבלה את המשרה, ומשיבה “אבא שלי פעיל ליכוד, והם מכירים אותו, אז הם פנו אליו”. בתחקיר הובאו הקלטות של שיחות עם גורמים נוספים בליכוד שטוענים כי דנון סידר להם את המשרה בעמותה. כך למשל דוד אליהו אומר בתחקיר “מי שהביא אותי לשם זה דני, כן..”. עפ”י הפעילים שנשאלו, מדובר במשרה שבה עבדו בין מספר שעות בודדות בחודש לבין מספר ימים קטן בחודש.

  • ז. עפ”י התחקיר, בשיטה זו שולמו משכורות במשך שנים לעשרות פעילי ליכוד ובני משפחותיהם, בתמורה לתמיכה שלהם בדני דנון ב”יום פקודה”. בתחקיר מספרים מספר פעילי ליכוד שעובדים בעמותה כיצד סייעו לדנון בבחירות לליכוד. עפ”י הקלטה של אלחנן רזיאל, המוצג כ”פעיל קווקזי בליכוד”, עולה כי נאמר לו כי אם יחתים עבור דנון 150 חברים חדשים בשנת 2014, יקבל תפקיד של ראש מחלקה ועוד ארבעה תפקידים של רכזים. פעיל אחר מספר כיצד שילם מחיר בדמות צמצום משרתו, לאחר “שערכו” הפוליטי ירד בצורה משמעותית.
  • ח. עוד עולה, כי בימי בחירות פנימיות הפכה העמותה למטה בחירות עבור דני דנון ובכירי העמותה הפכו לטלפנים (עפ”י התחקיר דנון קורא לאנשי העמותה בבחירות “צוות חגואל”).
  • ט. עוד עולה מהתחקיר, כי היועץ האסטרטגי של דנון – צלי זיטמן, הוא היועץ האסטרטגי של העמותה וקיבל מהעמותה בשנתיים בלבד שכר טרחה של חצי מיליון ₪.
  • י. בנוסף, משרד הפרסום “גל אורן” שמפרסם שנים את דנון, הוא גם משרד הפרסום והייעוץ האסטרטגי של העמותה. מהתחקיר עולה כי משרד הפרסום קיבל מהעמותה שכר טרחה של כמעט שלושה מיליון שקלים בין השנים 2014-2013. מדו”ח של מבקר הפנים עולה כי העמותה העסיקה את משרד הפרסום לצורך הפקת אירועים במאות אלפי שקלים, ללא קבלת הצעות מחיר נוספות וללא תיעוד הנסיבות.

 

עבירות אפשריות

  1. מהתחקיר עולים חשדות לקבלת דבר במרמה, עבירות שוחד ושוחד בחירות, בשיטה של העברת תקציבים ומינויים פוליטיים בתמורה לטובות הנאה.
  2. מהתחקיר עולה כי דנון דאג להשתלט על העמותה באמצעות מינוי מקורב שיעמוד בראשה, ולאחר מכן דאג לממן את העמותה באופן מסיבי מכספי ציבור. לאחר מכן מינה דנון לעמותה כ-200 פעילי ליכוד בשל קשריהם, וללא כל קשר לכישוריהם או להתאמתם לתפקיד, כאשר ספק אם היה באמת “תפקיד” שכזה.
  3. בנוסף, עולה כי פעילי הליכוד שנרשמו כעובדי העמותה, היו מקבלים שכר עבור תפקידם מבלי לעבוד תמורת שכר זה, ובכך עולה חשד לביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה מהקרן הקיימת לישראל, בהנחה שזו לא הייתה מעבירה את כספיה לעמותה אם הייתה מודעת לכך ששכר הפעילים הוא פיקטיבי (גם אם גורם כלשהו בקק”ל שיתף פעולה ולא רומה, קק”ל רומתה, לכאורה).
  4. שאלה מורכבת יותר היא האם מעשיו של דנון מקיימים את יסודות עבירת השוחד. עפ”י החשד, במסגרת תפקידו הציבורי כח”כ וכיו”ר הליכוד העולמי, דאג דנון להעביר תקציבים לעמותה, ודאג למנות פעילי ליכוד לתפקידים בעמותה (יתכן ומדובר בתפקידים פיקטיביים) ובתמורה לכך, העמותה ופעיליה פעלו עבורו בבחירות וקידמו את בחירתו ברשימת הליכוד. ממעשים אלה עולה החשד לביצוע עבירות שוחד ועבירות שוחד בחירות, כך “שבעלי השפעה ניכרת על מועמד” – יעקב חגואל ופעילי הליכוד שפקדו אנשים עבור דנון (לפי הקריטריונים הקבועים בסע’ 295 (ב1)(1) לחוק העונשין), פעלו לקידום דנון בתמורה להעברת תקציבים לעמותה ולקבלת משרות בעמותה.
  5. עולה חשד גם לביצוע עבירות שוחד לפי ס’ 10 לחוק בחירות לגופים ציבוריים.[1]

פעולות שבוצעו במסגרת הבדיקה וממצאיהן

  1. כאמור, בדצמבר 2017 פנה פרקליט המדינה לראש אח”מ במשטרה בבקשה לפתיחה בבדיקה. במהלך תקופה זו בוצעו מס’ פעולות שיפורטו להלן:
  2. קבלת מידע מהמוסד לביטוח לאומי
    • א. בדיקת היקף כמות העובדים בשנים הרלוונטיות. מרגע מינויו של חגואל ליו”ר העמותה, וכפי שעלה בתחקיר, העמותה הגדילה משמעותית את כמות העובדים (מעשרות בודדות של פעילים, לקרוב ל-200 עובדים).
    • ב. הוצאת נתוני עובדים – הוצאת מספר חודשי עבודה ומשכורת שנתית לכל עובד. כמו כן נתונים על עבודות נוספות בהן עבדו הפעילים בעמותה. רוב העובדים עבדו בעוד עבודה אחת לפחות.
    • ג. חגואל אינו מקבל שכר מעמותת “עושים ציונות”.
  3. קבלת מידע מדווחי העמותה לרשם העמותות
    • א. מדווחי העמותה לרשם העמותות עולה כי חלק גדול מכספי העמותה מועברים לפעילים באמצעות “פרויקט המדרשה”.
    • ב. העמותה דווחה על העברות כספים מקק”ל משנת 2011 ועד לשנת 2014. לפני כן לא הועברו כספים מקק”ל לעמותה. להלן הסכומים, תוך השוואה לתפקידיהם של דנון וחגואל לאורך השנים:
שנים מועדי העברות כספים מקק”ל לעמותת עושים ציונות תפקידי דנון לאורך השנים תפקידי חגואל
2004 – 2015 ראש סיעת הליכוד בהנהלת ההסתדרות הציונית העולמית. חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית. בשנת 2006 נבחר ליו”ר תנועת הליכוד העולמי. ב-2008 נבחר לכנסת במסגרת תנועת הליכוד. חבר בוועדת הכספים של ההסתדרות הציונית העולמית. בהמשך שימש בחבר הנאמנים וחבר בוועדת הכספים של הסוכנות היהודית. כמו כן, שימש כחבר במועצת הנגידים של קרן היסוד.
2011 אין העברות כספים בשנה זו. ח”כ בליכוד (סגן יו”ר הכנסת ויו”ר וועדות שונות בכנסת), ויו”ר תנועת הליכוד העולמי מינוי ליו”ר עמותת עושים ציונות
2012 1,912,000 ₪ ח”כ בליכוד (סגן יו”ר הכנסת ויו”ר וועדות שונות בכנסת), ויו”ר תנועת הליכוד העולמי
2013 7,307,425 ₪ מונה לסגן שר הביטחון,

לראש ועידת ליכוד

וליו”ר מרכז הליכוד

2014 15,117,500 ₪ פוטר מתפקידו כסגן שר הביטחון.

לקראת בחירות לכנסת ה-20 התמודד על תפקיד יו”ר הליכוד מול נתניהו והפסיד, אך נבחר למקום 9 ברשימת הליכוד ומונה ב-2015 לשר המדע.

2015 שר המדע והטכנולוגיה

שגריר ישראל באו”ם

באוגוסט 2015 החליף את דנון כיו”ר הליכוד העולמי. באוקטובר 2015 נבחר לכהן כסגן ומ”מ יו”ר ההסתדרות הציונית העולמית.

 

  1. דו”ח מבקר המדינה

עמותת עושים ציונות קיבלו הערה בדו”ח מבקר המדינה על ההתנהלות בבחירת היועצים. הערת המבקר טרם נבחנה.

  1. חשבונות בנקים

ניתנו צווים לבנקים לחשבונות העמותות ולחשבון הבנק של  חגואל. נבדקו חשבונות הבנקים של העמותות עושים ציונות ושל ההסתדרות הציונית.

  1. סיכום העובדות שאומתו מהתחקיר
    • א. העברות כספים מקק”ל לעמותה – אותרו בחשבונות הבנק ובדיווחי העמותה לרשם העמותות. ההיקף הכספי של העברות הכספים בין קק”ל לעמותת עושים ציונות, כפי שפורט בתחקיר, אומת במסגרת הבדיקה.
    • ב. גידול במספר עובדי העמותה – אומת בדיווחי העמותה לרשם העמותות ולביטוח לאומי.
    • ג. פרויקט “מיזם להפצת ציונות” – עפ”י דיווחי העמותה מרכז את רוב הוצאות העמותה בשנים 2011-2014.
    • ד. העברות כספים ליועצים אסטרטגיים – אומת בדיווחי העמותה לרשם העמותות.
  2. סיכום העדויות שנגבו
    • א. בין התאריכים 13-10.6.2018 נגבו עדויות מ-11 מעורבים ששמותיהם עלו במפורש בתחקיר שפורסם בחדשות 2: משה מרציאנו, גרשון מסיקה, יבגני שאולוב, אלחנן רזיאל, שירן מגידיש, שמעון אסולין, מאור צברי, דוד אליהו, רותם אוחנה, נעמה ביטון וראובן מששה. למעט מסיקה, כלל המעורבים שנחקרו עבדו בעמותת “עושים ציונות”; מרציאנו, מגידיש, אסולין, אליהו ומששה עדיין עובדים בעמותה כרכזים.
    • ב. מהעדויות עולה כי העובדים התקבלו לאחר ריאיון עם יגאל ברנד, מנכ”ל העמותה דאז. המעורבים העידו כי הרוויחו כ-2000 ₪ (ברוטו) בחודש בתפקיד רכז אשכולות מקומי. המעורבים תיארו בפירוט את תפקידם בעמותה – ארגון הרצאות, טיולים, חידונים וכו’ הקשורים לציונות עבור אוכלוסייה בוגרת באזור עליו היו אחראים, כאשר מדי חודש העבירו דיווח על פעילותם למטה העמותה כתנאי לקבלת השכר.
    • ג. המעורבים הכחישו בצורה חד משמעית כי קבלתם לעבודה בעמותה הותנתה בסיוע פוליטי לדני דנון או שהתבקשו לעסוק בפעילות פוליטית עבור דנון במסגרת עבודתם בעמותה. מעורבים שסייעו פוליטית לדני דנון (רזיאל ואליהו) טענו כי הדבר בוצע מעצם היותם פעילי ליכוד וללא קשר לעבודתם בעמותה. פעילים אלה הדגישו כי הסיוע הפוליטי ניתן לפוליטיקאים נוספים מטעם הליכוד ולא רק לדנון. מהעדויות עולה כי חלק מהעובדים פנו מיוזמתם בנוגע למשרה.
    • ד. מעדויות המעורבים שפוטרו מהעמותה, עולה תמונה אחידה כי הפיטורים נעשו עקב קיצוצים בתקציב ולא בשל סיבה פוליטית.
    • ה. מגידיש ואליהו מסרו בעדותם את הקלטת השיחה המלאה שנערכה עימם במסגרת הכנת התחקיר הטלוויזיוני. מהאזנה להקלטות עולה כי ישנם פערים משמעותיים בין אופן הצגת הדברים בתחקיר לדברים שנאמרו בפועל. בשיחה עצמה העבודה בעמותה תוארה באופן נרחב ומפורט, כעבודה בעלת תוכן של ממש, ואילו בתחקיר שודרו חלקי משפטים, באופן שמתיישב עם התיזה של הכתבה, אך פחות נאמן לרוח השיחה כולה.
    • ו. לאחר עדותו, העביר מרציאנו מסמכים המעידים על הפעילויות שארגן במסגרת עבודתו בעמותה.
    • ז. בתאריך 17.6.2018 נגבו עדויות מאורן אלימלך, מבעלי משרד הפרסום “גל אורן”, ומהיועץ הארגוני, צלאל (צלי) זיטמן. אלימלך מסר בעדותו כי משרדו עובד עם מועמדים שונים לפריימריז, וביניהם דנון. לדבריו, דנון שילם בעצמו על הקמפיין. הקשר עם עמותת עושים ציונות נוצר דרך חגואל. המשרד הפיק עבור העמותה את חידון הציונות לפני כארבע שנים וכן פרויקטים נוספים.
    • ח. זיטמן מסר בעדותו כי במסגרת עבודתו במשרד הפרסום “טיימינג” בשנת 2008 שימש כדובר של דנון וליווה אותו בפריימריז הראשונים בהם התמודד. לאחר התפטרותו מהמשרד והפיכתו לעצמאי, דנון קישר בין זיטמן לחגואל. בפגישה שארגן חגואל לזיטמן עם יגאל ברנד סוכם על מתן שירותים לעמותה במסגרת הסכם ריטיינר בעלות של 15,000 ₪ בחודש. לאחר שברנד הוחלף ע”י שלומי אשכנזי, צומצמה ההתקשרות עם זיטמן לתשלום של 3,000 ₪ בחודש. התשלומים הועברו לזיטמן בעבר בצ’קים של העמותה וכיום באמצעות העברה בנקאית. זיטמן הכחיש כי התבקש לתת סיוע או ייעוץ פוליטי במסגרת שירותיו לעמותה.
    • ט. בתאריך 18.6.2018 נגבו עדויות מיגאל ברנד, מנכ”ל העמותה בשנים 2017-2011, ומשלומי אשכנזי, בעבר רכז פרויקט אשכולות ומנכ”ל העמותה מסוף 2017. ברנד ציין כי פרויקט אשכולות ויתר הפרויקטים לא כוללים פעילות פוליטית וקבלה לעבודה כרכז לא כוללת סינון פוליטי. ההיכרות בין ברנד לדנון נוצרה בשנת 2010. ברנד טען כי תמך בדנון פוליטית כל השנים ללא קשר לעבודתו בעמותה, והכחיש שניצל את מעמדו או את העמותה לטובת קידומו הפוליטי של דנון או של כל אדם אחר.
    • י. אשכנזי טען כי העמותה אינה קשורה למפלגה פוליטית כלשהי וחברי האסיפה הכללית משתייכים למפלגות שונות. לדבריו, עובדי העמותה לא מתקבלים לעבודה על סמך העמדות הפוליטיות שלהם, והדבר גם אינו נשאל. לדבריו, יחסיו עם דנון ידעו עליות ומורדות, על רקע פיטוריו של אשכנזי מתפקיד מנכ”ל הליכוד העולמי ע”י דנון בתפקידו כיו”ר הליכוד העולמי. אולם, מינויו של אשכנזי לעמותה אינו קשור לדנון ונעשה באמצעות האסיפה הכללית של העמותה.
    • יא. העדויות שנגבו במסגרת הבדיקה אינן מחזקות את החשדות שפורטו בתחקיר.

סיכום והמלצות

  1. הבדיקה התמקדה בשני האירועים המרכזיים שעלו מהתחקיר – האחד, האם שולם לעובדי העמותה שכר בתמורה לסיוע פוליטי לדנון ביום פקודה. השני, האם הכספים ששולמו ליועצים האסטרטגיים של העמותה יועדו לפעילותו הפוליטית של דנון ולא עבור העמותה.
  2. ממצאי הבדיקה אינם מצביעים על ראיות המעידות על ביצוע עבירות.

בנוגע לאירוע הראשון, מן העדויות עלתה תמונה אחידה כי בוצעה עבודה בפועל ולא ניתנה תמורה פוליטית בגין הקבלה לעבודה, וכן התגלו פערים משמעותיים בין ההקלטות שהועברו לידינו לבין האמירות שהושמעו בתחקיר.

 

בנוגע לאירוע השני, הבדיקה בעניין היועצים האסטרטגיים גם כן לא הצביעה על ראיות המעידות על ביצוע עבירה כלשהי.

  1. בתחקיר הוצגו מספר תכתובות דוא”ל המצביעות לכאורה על פעילות פוליטית מסוימת שבוצעה במסגרת העמותה (מפורטים בנספח המצורף). חשוב להדגיש, כי הגורמים שמסרו עדויות במסגרת הבדיקה מסרו כי הם פעילים פוליטית, אך שללו את החשד כי קבלתם לעבודה הותנתה בסיוע פוליטי למר דנון. יתכן שחלק מעובדי העמותה “ערבבו” בין עבודתם בעמותה לבין פעילותם הפוליטית (שככל הנראה עפ”י עדותם ניתנה גם לגורמים פוליטים נוספים), “ערבוב” שיתכן ולא ראוי שיקרה, אך לא כזה המצדיק מעבר לחקירה פלילית.
  2. אנו סבורים כי נוכח שאר הממצאים שעלו בבדיקה, ובעיקר הפערים המשמעותיים בין ההקלטות שהוצגו בבדיקה, לבין ההקלטות שפורסמו בתחקיר, אין מקום להמשיך את הבדיקה ולבצע פעולות חיפוש ותפיסה של מוצגים ומחשבים, על מנת לתפוס את המיילים שהוצגו בתחקיר.
  3. נוכח כל האמור לעיל, אנו ממליצים לסיים את הבדיקה.

 

 

מעין כהן, עו”ד

המחלקה הכלכלית

בפרקליטות המדינה

רואי כחלון, עו”ד

המחלקה הכלכלית

בפרקליטות המדינה

 

 

 

 

נספח – השוואה בין הדברים המוצגים בתחקיר לשיחות המוקלטות

שם תוכן השיחה כפי שהובא בתחקיר הטלוויזיוני תוכן ההקלטה שהועברה לידינו
שירן מגידיש “תחקירנית: איך התגלגלת לזה?

מגידיש: איך התחלתי? אבא שלי הוא פעיל ליכוד והם מכירים אותו אז הם פנו אליו”.

השיחה נפתחת בכך שהתחקירנית מציגה את עצמה כבתו של איציק אלקובי מסניף עכו, וטוענת כי הוצע לה תפקיד של רכזת אשכולות והיא רוצה להתייעץ עם מגידיש לגבי התפקיד והאם ניתן לשלב אותו עם לימודי הוראה. מגידיש משיבה כי היא מבצעת את התפקיד הזה כ-5-4 שנים, כשלאורך כל התקופה היא משלבת את העבודה בעמותה עם עבודה נוספת. מגידיש מסבירה לתחקירנית לגבי תוכן התפקיד – ארגון פעילות פעם בחודש. מעבר לכך, על הרכזים להשתתף במפגש רכזים שמתקיים מדי פעם. מגידיש מציינת שהעבודה מבוצעת “בזמן שלך”. התחקירנית שואלת “מה תכלס צריך לעשות ממש בפועל”. מגידיש משיבה “לייצר פעילות לאוכלוסייה בוגרת בעיר או באזור שאת נמצאת בו”, ומפרטת לגבי אופן תיאום הפעילות. מגידיש מסבירה שבקרית גת, העיר בה היא משמשת כרכזת, היא מארגנת פעילויות עבור קבוצה יחסית קבועה של אנשים, בתיאום מול גוף שנקרא קהילות מנהלתיות. מגידיש מציינת כי ביום-יום העבודה כמעט ולא גוזלת זמן. התחקירנית מציינת כי הוצע לה שכר של 1500 ₪, ושואלת אם ניתן להתמקח ולבקש יותר. מגידיש עונה לה כי זה השכר נטו שהיא מקבלת כל השנים. לאחר מכן התחקירנית שואלת “איך התגלגלת לזה?”, מגידיש עונה “איך התחלתי? אבא שלי הוא פעיל ליכוד והם מכירים אותו אז הם פנו אליו”. התחקירנית שואלת “ותגידי כמה זה כרוך בלעזור לדני עצמו? כמה זה כרוך בזה?”, מגידיש עונה “לעזור למי?”. התחקירנית מבהירה: “דני דנון, כמה מצפים ממני כאילו בכיף, אבל מה בעצם אני אמורה?”, מגידיש עונה “מה זאת אומרת לעזור לדני?” התחקירנית: “לא יודעת, רשימות פעילים, חוגי בית, כל מיני דברים כאלה, אם יש השנה בחירות”. מגידיש עונה: “אה, אני לא יודעת. למה, אמרו לך שאת תעבדי מולו?”. התחקירנית: “לא אבל אני מנסה להבין איך זה עובד”. מגידיש: “לך הציעו להיות נציגה של המועצה הציונות איפה?” התחקירנית: “רכזת אשכולות במועצה הציונית, כן”. מגידיש: “אוקיי, אז אין קשר לדני, אין קשר זה לא עבודה מולו. יש מישהו שאחראי, יש אחראים של אזורים […] שהוא אחראי על הרכזים שלו באזור […] אין עבודה מול דני או גורמים אחרים”. התחקירנית: “טוב ברור לא מול דני אבל כאילו חשבתי שזה די היינו הך” מגידיש: “לא אם התפקיד היא של רכזת אשכולות ולא מעבר לזה, אז זה מה שהסברתי לך”. בהמשך ועד סוף השיחה כ-40 שניות לאחר מכן, התחקירנית שואלת שוב לגבי שילוב העבודה עם לימודים וכדאיות העבודה. מגידיש עונה שאפשר לרכז את העבודה לימים מסוימים ושהיא תמיד הצליחה לשלב את העבודה עם דברים נוספים.
דוד אליהו “אליהו: מי שהביא אותי לשם זה דני, כן…”

“אליהו: אני עדיין עובד שם כרכז בתפקיד הרבה יותר קטן. הסיבה הייתה הפורמלית קיצוצים.

עמית סגל: והלא פורמלית?

אליהו: בגלל שהכוח הפוליטי כנראה קצת לא היה מספיק בשבילם…”

עמית סגל פונה לאליהו ואומר לו שהוא רוצה לדבר איתו לצורך כתבה שהוא מכין על עמותת “עושים ציונות” שלסברתו פועלת לטובת קידומו של דנון בפריימריז. סגל מציין כי ידוע לו שאליהו עבד בעמותה כרכז ולאחר מכן פרוייקטור ובהמשך פוטר. אליהו מתקן אותו ומציין שבהתחלה היה פרויקטור וניהל את עמותת “פנים אל פנים” מטעם המועצה הציונית. סגל שואל אותו אם הרוויח שם 12 אלף ₪ בחודש, ואליהו מאשר. סגל ממשיך ושואל “אבל מי שהביא אותך לשם זה דני וחגואל?”, אליהו עונה “מי שהביא אותי לשם זה דרך דני אבל יגאל, כן”. סגל ממשיך “אוקיי, אוקיי, כשאני מבין שהעסקה הלא מוכרזת תמיד בכל המקרים האלה זה  אתה תעבוד שם, תעשה מה שאתה רוצה אבל כשמגיעות בחירות אתה עוזר לדני, חוגי בית, מתפקדים וכאלה”. אליהו משיב “זה מורכב יותר, כי אני אדם פוליטי וחוץ מזה העזרה לדני תמיד הייתה בלי שום קשר לשם או לכאן”. סגל שואל “זה נכון שפיטרו אותך והתגלה לך שזה לא בגלל שחלילה נכשלת בעבודה אלא כי מבחינתם לא סיפקת את הסחורה בפריימריז?”, אליהו משיב “אז זהו, לא בדיוק פיטרו אותי אני עדיין עובד שם, כרכז בתפקיד הרבה יותר קטן, אבל הסיבה לסיום העבודה, הסיבה הפורמלית קיצוצים“. סגל שואל “והלא פורמלית?”, אליהו משיב “זה רק השערות, השערות שלי, שבגלל שהכוח הפוליטי כנראה לא היה מספיק בשבילם או משהו, לא יודע”. סגל שואל “סיום ההעסקה היה מיד אחרי הפריימריז, לא?” אליהו משיב “לא, סיום העסקה היה מיד אחרי שסיימנו את הפרויקט של הקונגרס הציוני, של חידון הציונות השלישי אם אני לא טועה או הרביעי”. סגל שואל: “תגיד אבל זה לא נכון שאמרו לך לארגן חוגי בית? אני מחזיק מיילים שכתוב מדני דודי צריך לארגן שני חוגי בית”, אליהו מציין “אני לא התבקשתי לארגן שום חוגי בית”. אליהו מציע שידברו בפעם אחרת כדי שיוכל לתת תשובות יותר מפורטות “כי יש עניין ואין עניין [..] יש על מה ויש גם לא מעט מורכבויות אחרות”. סגל שואל אם האחים או הגיסים של רחמים מלול עובדים גם כן בעמותה, אליהו משיב שבחבל יבנה הוא חושב שזה הבן של רחמים מלול וברחובות יש רכז של החלק הדתי שהוא חושב שהוא אחיין של רחמים מלול, אבל הוא “לא סגור על זה”. לקראת סוף השיחה סגל שואל אם “זה שווה כתבה”, אליהו משיב שהעניין נתון להחלטתו של סגל. סגל מציין “כל הפעילים, כל הרכזים, כולם זה אנשי ליכוד כאלה שעזרו לדני, או אחים של כאלה שעזרו לדני או בנים של כאלה שעזרו לדני ובאופן מסתורי מי שלא מספק את הסחורה, ההעסקה שלו מסתיימת”. אליהו משיב “יש כל מיני דברים, אם זה משהו שחוקי או לא חוקי או ראוי כתבה או לא זה אתה תחליט. יש חיבור, יש איזשהו סינרגיה שם”. עמית שואל “כי בכל מקרה דני אתה אומר הוא זה שסידר לך את זה”, בשלב זה אליהו קוטע את השיחה מכיוון שהוא באמצע השתלמות ומבקש מסגל להתקשר אליו בערב. סגל מאשר כי ייצור קשר עם אליהו בערב ומציין בסוף השיחה “זה בינינו כמובן, לא דיברנו”.

 

 

 

 

נספח – מסמכים שהוצגו בתחקיר הטלוויזיוני

דקה 3:06 – “תכתובות שנמצאו במחשבי המוסדות הלאומיים”

מעלה אדומים – לבקש שם מדודי אמסלם

חולון – אולי צריך נציג גרוזיני

קרית גת – הבת של מגידיש

גדרה – דני צריך לדבר עם ראש העיר

אופקים – לברר מי הבחור שנתן ראש העיר דנינו

ירושלים – שמוליק עוזרי נציג חרדים

שדרות – לראות את מי נתן אלון דוידי

שומרון – גרשון הביא שני אנשים

גבעת שמואל – אפשר אולי דרך מוסא אלפרון

עפולה – דודי אליהו (לבקש ממנו חוג בית)

דימונה – נעמה (הבת של ראש העיר בני ביטון)

מודיעין – מרציאנו (הבן של חיים, יושב ראש הסניף)

דקה 6:50 – “מייל מפעיל ליכוד שכותב ערב הפריימריז” (לא מוצג מסמך אותנטי)

 

 

דקה 7:02 – “הודעת תמיכה בהצגת מועמדות בבחירות לכהונת יושב ראש תנועת הליכוד” (מוצגים צילומי מסמכים)

רכז ציונות בדימונה, אלברט אזולאי

רכז ציונות בכפ”ס ויו”ר סניף הליכוד בכפ”ס, אורן כהן

בצילום זה המוצג בתחקיר, מוצגות 8 שורות מלאות בטבלה (8 חתימות), יתר הטבלה ריקה.

 

 

 

דקה 9:38 – “מייל מאייל אטיאס, בכיר העמותה, לחבריו שם, יולי 2013” (מוצג מייל מודפס)

 

 

דקה 10:25 – מוצג מייל מודפס

 

 

 

דקה 10:41 – התקשרות צלי זיטמן עם העמותה

 

 

 

דקה 10:51 – התקשרות משרד הפרסום “גל אורן” עם העמותה

 

 

דקה 11:24 – דוח מבקר הפנים של העמותה

 

[1] שחיתות ואיום

(א) מי שעשה בבחירות אחת מאלה:

(1)   נתן או הציע שוחד כדי להשפיע על בוחר –

(א)   להצביע או להימנע מהצביע, בכלל או בעד רשימת מועמדים מסויימת או בעד מועמד מסויים, או

(ב)   להימנע מהיות מועמד או לבטל את מועמדותו בכלל או ברשימת מועמדים מסויימת; או

(2)   קיבל או הסכים לקבל שוחד, לעצמו או בשביל אחר תמורת הסכמתו –

(א)   להצביע או להימנע מהצביע, בכלל או בעד רשימת מועמדים מסויימת או בעד מועמד מסויים, או

(ב)   להימנע מהיות מועמד או לבטל את מועמדותו בכלל או ברשימת מועמדים מסויימת; או

(ג)    להשפיע על אחר שיצביע או שיימנע מהצביע, בכלל או בעד רשימת מועמדים מסויימת או בעד מועמד מסויים; או

(ד)    להשפיע על אחר שיימנע מהיות מועמד או שיבטל את מועמדותו, בכלל או ברשימת מועמדים מסויימת;

(3)    איים על בוחר בגרימת נזק – בין גופני בין חמרי ובין כל נזק אחר – לבוחר או לאחר, אם הבוחר יצביע או יימנע מהצביע בעד רשימת מועמדים מסויימת או בעד מועמד מסויים, או אם יהיה מועמד או אם יימנע מהיות מועמד

PDF

 

 

Views: 264

2 Comments

  1. גם פה נתנו לכושית עם מטפחת לעשות את תפקיד השופט. עד מתי כושים במשטרה יעלוזו?

  2. ממתי תפקידה של כושיה לקבוע מי מדבר אמת? זה תפקיד השופט. זו אחת הטרגדיות של המערכות האלו שקלטו לא מעט עבדים כי ימלוכו לשורותיהם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *