EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

תיק הצוללות: סיכום עדות מיקי גנור “השוטר יואב תלם נתן לי להתקלח ובא לבדוק לי אם הזין שלי מוצא חן בעיניו”

יואב תלם בודק גודל של בולבולים במקלחות של להב 433

לפנינו סיכום דיוני משפט הזוטא בתיק הצוללות שבו מיקי גנור (שהיה עד מדינה נגד ביבי) מוכיח כי כל העדויות שניגבו ממנו במהלך החקירות שלו היו עדויות שקר שנועדו אך ורק לרצות את החוקרים, שלא הפסיקו להתעלל בו, ואמרו לו במפורש הוא חייב לתת סחורה….  את הראש של ביבי.

הכתבה עוסקת בפרשת ההגנה: בעדות מיקי גנור עצמו במשפט שלו בתיק 3000 החל מ-18.6.24 והלאה.

18.6.24 חקירה ראשית של מיקי גנור: “לקחו אותי בניידת והתחילו לרכל על ביבי”  

 

לדברי מיקי גנור: “כבר בנסיעה ללהב 433 אחרי החיפוש בבית שלי, אורי קנר שאל אותי על ביבי, הוא המשיך את הנרטיב של רביב דרוקר ובן כספית:

מיקי גנור: “הייתה נסיעה ללהב מהבית שלי, לא זכרתי את שם החוקר, אני יודע שזה אורי קנר, בשנייה הראשונה הוא שאל על ביבי, אתם גרים באותו רחוב, ואתם עובדים ביחד, נראה לי בשלב הזה כשיחת רכילות, לא ייחסתי להתעניינות חשיבות. אמרתי, אוקיי, יש את דרוקר וכספית, הוא ממשיך את הנרטיב שלהם. לא הייתה פגישה, הכלבה שלי התנפלה על ביבי כשהוא עבר ברחוב, אמרתי סליחה ובזה התסיימה הפגישה שלי עם ביבי”.

 

אורי קנר שוטר מסתכל על הזין של הנחקרים שלו בחשק מיני
אורי קנר שוטר מסתכל על הזין של הנחקרים שלו בחשק מיני

המשטרה/פרקליטות – קבלני מישנה של רביב דרוקר

 

גנור: “בחקירה הראשונה, אני מתחיל לחשוב שהחוקרים לוקחים את התחקיר של דרוקר ברצינות וחבורת המלומדים שיושבים פה (נציגי הפרקליטות). המחשבה שעברה לי, שהמשטרה היא קבלן מישנה של דרוקר. עדיין לא נופלים לי כל האסימונים. עברו חודשים על גבי חודשים, המימשק שלי עם ביבי היה האירוע עם הכלבה ועוד אירוע קטן, וגם יובל שטיינץ, שתרמתי לו בפריימריז, לא ראיתי שום קשר למה שהחוקר אמר, למציאות”.

מיקי גנור: “המטרה הייתה להוריד את הראש של ביבי, דרוקר סימן את המטרה:

גנור: “המטרה הייתה להוריד את הראש של ביבי, שטייניץ, כמו שדרוקר סימן את המטרה, מה שמסביב לפנס זה לא רלוונטי, זו המטרה, אתה צריך להביא את הראש של ביבי ושל שטייניץ, לא מעניין אותם שום דבר אחר. ראיתי פה הרבה קציני משטרה בכירים, האקרובטיקה של המילים שלהם מדהימה, לא עלה בדעתי שקצין משטרה יכול לעמוד ולהתפתל, ועוד אומר שיקוף המציאות, נו באמת”.

 

 

האיומים של השוטרים על הבת של מיקי גנור

 

גנור פרץ בבכי אחרי שנשאל על הבת שלו שרון, עורכת דין במקצועה, שנחקרה באזהרה ואיימו עליה שישללו לה את הרישיון.

גנור: “ברגע שהשם של שרון עלה, היא עורכת דין, היא טיפלה מול ההסכמים מול המספנה, היא עבדה איתי, עבדה במשרד פירון, לקחתי אותה אליי; ברגע ששרבבו את השם שלה, הייתי בהיסטריה, הבנתי שאין להם גבולות, שינסו לפגוע בשרון, הייתי בהיסטריה, אין לי מילים אחרות להגיד את זה, היא עזבה את הארץ עם הילדים”.

גנור פרץ בבכי ופנה לשופטת: “שום דבר לא אישי”.

השופטת הפסיקה הדיון לכמה דקות ונציגי הפרקליטות, ירון גולומב, טל תבור ועידו נולמן מחייכים מאוזן לאוזן.

בהמשך מיקי גנור: “או שאתה הורג את עצמך או שאתה ממציא להם סיפור כדי שישיגו את המטרה, להביא להם את הראש (נתניהו) כמו שדרוקר רצה”.

החוקרים הביאו אותו אל הקצה הוא רצה להתאבד

 

גנור: “כל אדם סביר הבין זאת, זה איום וזה איום וזה איום, הם מייצגים את החוק, הם החוק, הם דיברו על אוריין, הבת השלישית, גם היא רופאה, אף אחד לא הבין מה הם רוצים ממנה, אי אפשר לתאר מה עובר עליך, בשלב הזה, או טיפה יותר מאוחר, חשבתי להיפרד מהחיים, לחלק את הרכוש וזהו.

הבנת שאתה חייב לתת להם את מה שהם רוצים. בשלב הזה אתה מבין, או שאתה הורג את עצמך או שאתה ממציא סיפורים, אתה חייב להביא להם את הראש (נתניהו), כמו שדרוקר רצה”.

 

שיחות לא מתועדות בחצר לשבור את רוחו

 

לדבריו “חוקרי להב ניהלו איתי עשרות שעות לא מתועדות בממ״ד וברחבת הגינה למטה”.

גנור: “מה שקורה בלהב, יש חדרי חקירות, שולחים אותך לממ”ד או לגינה למטה, ושם מדברים איתך אוף דה רקורד, הרבה מהשיחות, עשרות שעות, לא נערכות בחדרי חקירות, הייתי בממ”ד המון זמן גם ברחבה למטה”.

מיקי גנור: החוקרים קראו לנתניהו ומקורביו ״הכנופייה למעלה״.

גנור: “כשהם דיברו על ה’גדולים למעלה’ זה נאמר על מולכו, שמרון, שטייניץ וביבי, היה להם כל מיני ביטוים כמו הגדולים למעלה, והם גם השתמשו בביטויים כמו הכנופייה למעלה”.

מיקי גנור: הבנתי את מאזן האימה – זה או המשפחה שלי או תביא את הבכירים, את נתניהו. מהדבר הזה אי אפשר לצאת:

מגייסים עד מדינה בהצמדת אקדח לרקה

 

גנור: “כשהם מדברים על המשפחה שלי ועל הצונאמי בדרך אליהם, אתה מבין את מאזן האימה, זו או המשפחה או שאתה מביא את הבכירים, את נתניהו. מהדבר הזה אי אפשר לצאת, זה רק היום השני של החקירות, עדיין אני חושב ורוצה להאמין שיבינו שאין כלום, שביבי לא מעורב, ששטייניץ לא מעורב”.

גנור: “הם הצמידו לך אקדח לרקה, גם עם כאבים ואסטמה, אתה מבין את האמירות האלה, משפחה, משפחה, משפחה, בשבילי זה סוף העולם. מה אתם רוצים מהם?! רופאה ורופא, מה אתם רוצים מהם?! אין לי את התחביר איך התהליך הזה נראה, אני לא רוצה להביא את זה לפסים אישיים, זה סרט בדיוני, לא האמנתי שדבר כזה יכול לקרות במדינת ישראל, אתה לא מעלה בדעתך שזה קורה, ההלם גדול, כל מה שאתה מאמין בו נעלם”.

בלי בושה אמרו לו תביא את הראש של ביבי

 

מיקי גנור: הם אמרו לי למעשה תביא את הראש של ביבי, רביב דרוקר נתן להם את ההוראה להביא את הראש של ביבי; זה התפקיד שהם ייעדו לי:

גנור: “הם אמרו לי תביא. את הראש של ביבי, דרוקר אמר לכם להביא את הראש של ביבי, זה מה שמעניין אותם, זה ברור, דרוקר נתן להם את ההוראה. ברור לך התפקיד שהם מייעדים לך, התפקיד שלך הוא להביא את הראש של ביבי, איך תביא? זה לא משנה, זה לא מעניין אותם. אבריאל בר יוסף או אני, אנחנו רוצים את הראש של ביבי, זה מה שמעניין אותנו, הם אמרו לי, אל תבלבל לנו את המוח… יש פה חלקים לא מוקלטים, מסבירים לך בממד, מסבירים לך שאנחנו רוצים את ביבי, נותנים לך את הרמזים הכי עבים, אומרים לך המשרד של המדינה, אתה מבין זה, יש קונספציה של דרוקר ואנחנו זורמים איתה”.

שוטרים הופכים את חיי הנחקר לגהנום

 

מיקי גנור: ״חוץ מלאנוס אותי הם עשו את הכל. זה תת אנושי״.

 

מיקי גנור: “אתה מגיע בשעת לילה מאוחרת לבית המעצר, אין לי מושג איפה הייתי, כל פעם הייתי במקום אחר, דברים בסיסיים אין, אתה מוצא את עצמך בלי תרופות, כאבי גב תופת, המשאף שלי נגד אסטמה נגמר, אין מי שייתן לך מגבת וכלי רחצה, דברים בסיסיים – זה סרט אימה, אי אפשר לתאר את זה במילים. זה לא אנושי, זה תת אנושי, זה מטורף, זה מטורלל, זה בלתי ניתן לתיאור, טרטרו אותי ממקום למקום, זה היה בכוונה. אני מתאר לחוקרים את הגיהנום, הכי נמוך שרק אפשר, חוץ מלאנוס אותך הם עשו את הכל.

“אני מבין שהמשפחה שלי הולכת להיות חלק מכל זה, יורים ירייה אחת ליד הרקה שתדע איפה אתה נמצא, יש לי 5 ילדים ו-10 נכדים, שהם הולכים להשתמש במשפחה כדי להשיג את המטרה. הייתי רוצה לראות את הפרקליטים המעונבים שיושבים פה, שההורים שלהם היו עוברים את מה שעברתי”.

“המטרה הייתה להוריד את הראש של ביבי ושטייניץ, כמו שדרוקר סימן את המטרה, מה שמסביב לפנס זה לא רלוונטי, זו המטרה, אתה צריך להביא את הראש של ביבי ושל שטייניץ, לא מעניין אותם שום דבר אחר. ראיתי פה הרבה קציני משטרה בכירים, האקרוביטיקה של המילים שלהם מדהימה, לא עלה בדעתי שקצין משטרה יכול לעמוד ולהתפתל, ועוד אומר שיקוף המציאות, חקר האמת. נו באמת”.

אכזריות בל תתואר: מיקי גנור רצה לצאת לשירותים באחת מחקירותיו, החוקרים לא הסכימו. גנור אמר להם שהוא רוצה להחליף בגדים, שהחליף צד בתחתונים; אמר שיפשיל מכנסיו ויעשה בחדר את צרכיו. או אז הם הסכימו.

סחיטת עדים באמצעות איומים על בני משפחתם והבאתם לחדרי החקירות

 

רק כדי להביא את ״הראש של ביבי” לא פחות מ-5 בני משפחתו של מיקי גנור הובאו לחדרי החקירות לעדות פתוחה או חקירה תחת אזהרה: אישתו (גרושתו היום), בת זוגו הנוכחית, בתו עורכת הדין, בנו הרופא ובתו הרופאה.

אמרו לו דברים מכוערים, שהמשפחה תחטוף צונאמי, שהוא דואג לדוד שמרון יותר מאשר בתו (״בגלל מיסטר ביבי״), שהוא מקריב את בתו בשביל שמרון ואיימו שרישיון עריכת הדין שלה יישלל. אמרו לו איזה מן אבא הוא, שלא דואג לילדיו.

בעקבות החקירות, עזבה בתו של גנור את הארץ.

גנור פרץ בבכי על דוכן העדים.  כשתיאר זאת; בהפסקה מיד לאחר מכן נציגי הפרקליטות צחקקו והתפקעו מצחוק.

סיכומו של עו”ד עידו שיפוני בטוויטר:

שיפוני

האזנות סתר ורוגלות מרוב להט לתפור את ביבי

 

יודגש שבחקירת “תיק הצוללות” נעברו עשרות אם לא מאות עבירות ע”י קציני משטרת ישראל וראשי הפרקליטות, ובכלל זה האזנות סתר לא חוקיות (שכללו הפעלת רוגלות, כמפורט כאן), וגם האזנה לשיחות רבות של עורכי דין עם לקוחותיהם, שהיו חשודים בתיק זה.

מצ”ב כאן דוגמה אחת מני רבות, של פנייה מיחידת הסייבר של הפרקליטות, לפרקליט המדינה עו”ד שי ניצן (בקשה שאושרה על ידו בע”פ ומומשה), להאזין לשיחות שבין מיקי גנור לעו”ד בשם רונן שמר. פשוט לא ייאמן, אבל זו בדיוק המציאות של התנהלות צמרת הפרקליטות ולהב 433 של משטרת ישראל. “שטאזילנד”.

19.6.24 יום שני לעדות גנור “לא בוחלים באמצעים”

:

“אתה מרגיש שסוף העולם הגיע, המטרה הייתה ביבי, ראית שהקריירה של החוקרים בנוייה על זה”.

גנור: ״הם לא בוחלים באמצעים כדי להגיע למטרה, כולל המשפחה, אתה מבין שייקחו לך את כל הנכסים, אתה מרגיש את סוף העולם מגיע, מביאים את המשפחה שלך לחקירה, אתה שואל את עצמך מה הלאה, הילדים הגדולים, הילדים הקטנים, הנכדים, אתה מבין שבשלב הזה, אתה מבין שיש מטרה והם חייבים להגיע למטרה הזו. זו המטרה, ביבי ושטייניץ, אתה ראית על החוקרים שהקריירה שלהם בנוייה על זה״.

עוד מעדותו של מיקי גנור

“באיזשהו שלב חשבתי להיפרד מהחיים, הבנתי שאתה חייב להביא להם את הראש של ביבי כמו שדרוקר רצה”.

גנור: “באיזשהו שלב, מביאים אותך למקום שאתה לא מסוגל לעמוד בזה, מביאים את המשפחה, השאלות לא הגיוניות, כל הזמן ביבי-שטייניץ, שטייניץ-ביבי, בשלב הזה אתה מבין שאתה לא יכול לעמוד בזה”. על הטענות של החוקרים שהם לא איימו עליו.

“כל אדם סביר מבין זאת, זה איום וזה איום וזה איום, הם מייצגים את החוק, הם החוק, הם דיברו על אוריין, הבת השלישית, גם היא רופאה, אף אחד לא הבין מה הם רוצים ממנה, אי אפשר לתאר מה עובר עליך. בשלב הזה, או טיפה יותר מאוחר, חשבתי להתאבד, להיפרד מהחיים, לחלק את הרכוש וזהו. הבנתי שאתה חייב לתת להם את מה שהם רוצים… או שאתה הורג את עצמך או שאתה ממציא סיפורים, אתה חייב להביא להם את הראש של ביבי, כמו שדרוקר רצה”.

“זה או המשפחה שלך או שאתה מביא את הבכירים, את נתניהו; אתה מבין שאתה שבוי, שאתה מכשיר לא רלוונטי כדי להגיע למטרה (נתניהו)”.

גנור: “האמירות של החוקרים שהצונאמי יגיע למשפחה, זה בדיוק כל הצונאמי הזה, אתה מבין את מאזן האימה, זו או המשפחה או שאתה מביא את הבכירים, את נתניהו. מהדבר הזה אי אפשר לצאת, זה רק היום השני של החקירות, עדיין אני חושב ורוצה להאמין שיבינו שאין כלום, שביבי לא מעורב, ששטייניץ לא מעורב.

הם הצמידו לך אקדח לרקה, גם עם כאבים ואסטמה, אתה מבין את האמירות האלה, משפחה, משפחה, משפחה, בשבילי זה סוף העולם, מה אתם רוצים מהם, רופאה ורופא, מה אתם רוצים מהם. אין לי את התחביר איך התהליך הזה נראה, אני לא רוצה להביא את זה לפסים אישיים, זה סרט בדיוני, לא האמנתי שדבר כזה יכול לקרות במדינת ישראל, אתה לא מעלה בדעתך שזה קורה, ההלם גדול, כל מה שאתה מאמין בו נעלם. בשיחה באוטו בדרך ללהב, ביבי, ביבי, ביבי, ביבי, ייחסתי לזה בהתחלה רק רכילות.

 

זה היום שאתה כבר לא בן אדם, הכאבים מוציאים אותך מדעתך, המחנק מוציא אותך מדעתך, המשפחה, אתה מבין שאתה חייב למצוא את הדרך להביא את הראש של ביבי, שטייניץ, שמרון ועוד. החוקרים אמרו שאני “שועל” במובן הטוב של המילה? שטויות, מנותק למציאות, פשוט שקר, זה פאתטי, המילים שלהם על דאגה למשפחה, כל הסופרלטיבים, מנותקים לחלוטין לחלוטין מהמציאות.

אתה שבוי, ואתה מבין שאתה שבוי, אתה מבין שאתה מכשיר, אמצעי לא רלוונטי, אמרתי את זה לא פעם ולא פעמיים שאני לא רלוונטי”.

20.6.24: המשך חקירה ראשית של מיקי גנור “רוצים להרוג אותי כלכלית”

 

גנור: “מעל הכל יש מטרה, במטרה לא עמדתי בה. לא עמדתי בסדרת השבי הזו, לא עמדתי בתהליך הזה. באונס הזה שהיה עליי לא עמדתי ועם זה אני אלך לקבר עוד שנה שנתיים, אולי אגיע לגיל 80, נראה (גנור בן 74 כיום).

מיקי גנור: “הם (הפרקליטות) מנסים להרוג אותי כלכלית כשחזרתי מהסכם עד המדינה”: מיקי גנור: “בסך הכל אני מקווה להגיע לגיל 80″.

השופטת טלי חיימוביץ: מאחלת לך בריאות איתנה, בן כמה אתה? גנור: 74, 5 שנים אני מרותק לישראל”.

השופטת חיימוביץ: “יש פגרה, תצא”.

נציג הפרקליטות: “יש תנאים מגבילים של צו איסור יציאה מהארץ”.

גנור: “כעד מדינה נסעתי עשרות פעמים, לא עלה בדעתי להיעלם כשהייתי עד מדינה. הם מנסים להרוג אותי כלכלית כשאני חוזר מהסכם עד המדינה”.

מיקי גנור: “כל מה שיש בחקירה זה הכי נמוך, הכי זבל, זה תחת סחיטה ואיומים; לא ידעתי שבמדינת ישראל קיימים דברים כאלה”.

גנור: “קרין היא הבת הבכורה שלי סבלה כי היא הייתה ארכיטקטית שעבדה איתי, את הבת שרון (עורכת הדין) הבנתי למה הזמינו לחקירה כי היא עבדה איתי אבל למה את שאר הילדים? כל מה שיש בחקירה זה הכי נמוך, הכי זבל (החוקרים השתמשו במילה הזו), זה תחת סחיטה ואיומים  בשלב הזה הם מבינים שאני לא איתם, הם מסבירים לי שהחיים קצרים ואנשים מתים.

כשהם מדברים על ילדים, יש פה רק איומים ועוד סחיטה עד שהם מביאים אותך לנקודה שאתה אומר, מה אתם רוצים ממני, את הראש של מי? אני אמציא סיפור ואתם תסדרו את זה. לא ידעתי שבמדינת ישראל יש כאלה דברים, זה עולם תוכן שאתה לא מכיר ואתה פשוט בהלם שזה קיים”.

עדיף לישון על הרצפה מאשר בתא מעצר מסריח עם בגבגים

גנור: “העדפתי לישון על הרצפה בלהב ולא להיות בתא מעצר אחר בכל יום, זה היה סיוט יותר גדול”: עו״ד עמית ניר, פרקליטו של גנור: “אז אם אתה כל כך עייף אז למה אתה ממשיך להיחקר עד 4 לפנות בוקר?”

גנור: “כי למעלה יש את הפחד מתאי המעצר שהוא איום עוד יותר גדול, כל פעם תא מעצר אחר. אני יודע ששם אני מפסיק לנשום בגלל העישון וכאבי גב. בלהב יש ממד, הרבה פעמים שכבתי שם על הרצפה, אז הפחד שלי להיכנס לניידת ולטייל בין בתי מעצר.

לא ידעתי לאן לקחו אותי כל פעם. זה היה מבחינתי סיוט עוד יותר גדול. אז להישאר בלהב שארדם על הכיסא, שיחקרו כמה שהם רוצים הרבה יותר טוב”.

עו״ד ניר: “אנחנו רואים שאתה מבקש להמשיך להחקר, החוקרים אמרו שאתה פנתר, קנר אמר שהיית יותר חד ממנו”. גנור: “תיארתי את זה במילים הכי טובות. הייתי בפחד ורואים את זה בחקירה, תראה, אמרתי את זה. פחד פחד פחד. האסטמה, הברזלים בגב”.

השוטר יואב תלם חדר למיקי גנור למקלחת

 

מיקי גנור בתיאור מצמרר על אירוע המקלחת:

“יואב תלם נכנס באמצע הלילה, דיבר איתי על הכנופייה, הון שלטון, זה היה ביטוי שגור, הכנופייה הם התכוונו לנתניהו, שטייניץ, מולכו ושמרון”: גנור: “זה זה יותר מתאים לדלתיים סגורות, מה שקרה הם הציעו לי להתקלח, מאוד שמחתי, חשבתי שאולי הם מתחילים לרדת מהדמיונות שלהם, אולי יחליטו לפתע פתאום להוציא את המשפחה שזה הדבר הכי מטורף בעיניי.

 

נתנו לי מגבת, הייתי המאושר באדם. בשלב הבא חשבתי שזו השתקפות, לא הבנתי כי ראיתי קצין משטרה בעוד המים זורמים עליי.

 

אבל הדמות הזו מתחילה לדבר, אני מתקלח. יש לי תכונה מוזרה שאני מתקלח עירום (בציניות), אבל אז מגיע קצין ולא ידעתי מי זה ואחר כך הבנתי שזה יואב תלם. אני מתקלח והוא בא עם עוד מישהו כנראה קנר. הוא מתחיל לדבר איתי שאני יכול לצאת מזה, אני לא הנושא לא העיקר, שהם רוצים להגיע גבוה , אני מבין אחר כך שאין לזה מזכר או הקלטה אבל יכול להיות לפי התחושה שלי כן יש.

 

הייתי בהלם, אי אפשר לתאר. חשבתי שדקה במקלחת אני לבד מסתבר שלא. ההלם שלי היה גדול. זה סוריאליסטי לגמרי. לא זוכר כל מילה, רוח הדברים הייתה, אתה יכול להביא לנו את הכנופיה זה היה הביטוי השגור בכל מקום, כנופיה כנופיה והון שלטון. הכנופיה זה ביבי שטייניץ מולכו ושומרון. אני לא יודע לתאר את זה, אבל כל האיומים על המשפחה זה אבסורד. מלחמת יום הכיפורים הייתי בקרב פחדתי, ראיתי טילים ידעתי שאני במלחמה הייתי מפקד סטיל במלחמת לבנון השניה. האם פחדתי? כן. אבל לא הרגשתי שמישהו יגע במשפחה, אני אמות אפצע, אבל לא המשפחה.

 

האיום הזה בחקירה של משפחה היה הכל הכל הכל. שמתי עליי מגבת, יואב נשאר לעמוד התלבשתי”.

השופטת טלי חיימוביץ: “איך נפרדתם?” גנור בציניות: “צעדנו לעבר השקיעה”.

 

יואב תלם בודק גודל של בולבולים במקלחות של להב 433
יואב תלם בודק גודל של בולבולים במקלחות של להב 433

 

ועוד….   מיקי גנור על אירוע המקלחת:

“יואב תלם משקר, הוא אמר לי קח חצי דף ולך הביתה. הרמז היה ברור: תביא לנו את הכנופייה (נתניהו, שטייניץ, מולכו ושמרון) וניתן לך הנחה עם המשפחה”.

עו״ד עמית ניר, פרקליטו של מיקי גנור: “אין לי מזכר לאירוע המקלחת. יואב תלם אישר שדיבר איתך במקלחת, אבל הוא התעקש על דבר אחד ואני רוצה שתתייחס אליו. בזמן אמת אתה אומר למוטי לוי ‘״הוא תפס אותי מתקלח והוא אומר לך קח חצי דף ולך הביתה’. תלם מכחיש שאמר את זה, שזה לא הסגנון שלו”.

 

גנור: “הוא אמר – יש דף שלם אתה תישאר עם חצי דף, תביא את הכנופיה, זה היה הרעיון”. עו״ד ניר: “היום אתה לא זוכר את כל המילים?”

גנור: “דיבר על חצי דף, הון שלטון, כנופייה. הרמז היה ברור ‘אדוני אתה יכול להביא לנו את הכנופייה, יש לך משפחה’ זה היה הרמז”.

השופטת טלי חיימוביץ: “זה פעם ראשונה שאמרו לך כזה דבר?”

גנור: “כן”.

השופטת חיימוביץ׳: “כשאתה אומר שהוא אמר לך קח חצי דף זה כאילו שהם יעשו לך הנחה אם תביא את הכנופייה. זו הייתה פעם ראשונה?”

גנור: “כן. לא נפגשתי עם תלם לפני כן”.

מיקי גנור: “חשבתי לצאת מהחיים כי זה יותר טוב למשפחה שלי; הם כל הזמן רצו את הכנופייה, את המלך (ביבי) רוה״מ”:

עו״ד עמית ניר, פרקליטו של גנור: “אמרו לך שאתה תהיה עצור עד תום ההליכים”.

גנור: “זה סוף החיים, מאשימים אותי בעבירות מס, הם כל הזמן רוצים את הכנופייה. את הקודקוד את המלך (ביבי) רוה״מ, כמובן שיש גם ביטויים של קללות והיו גם מחמאות. שטייניץ לפעמים בפנים, לפעמים בחוץ, אתה מבין שאין שום דרך לצאת מזה רק לצאת מהחיים. אני מבין שאני כבר לא צעיר ולכן עדיף לצאת מהחיים”.

התא האטום (החללית????)

 

על כך זה ששמו אותו בתא אטום שבו הוא לא יכול לפגוע בעצמו:

“לא זכרתי את המקום אבל אתה מבין שהגעת לסוף הדרך. יש נרטיב, יש קונספציה שהיא הייתה בתקשורת וזהו זה והמשפחה שלי בתוך הסיפור ואני מבין שאם אני איננו זה יהיה טוב למשפחה שלי. אני חושב שגם אמרתי את זה באיזשהו מקום, עשיתי מאזן מה טוב ומה רע למשפחה”.

מיקי גנור: אורי קנר חוזר על התחקיר של רביב דרוקר ואני מבין שמה שהיה בתקשורת עכשיו ממשיך בחקירה. מעולם לא שיבשתי את החקירה כי לא היה לי מה לשבש. כשהוא (קנר) מדבר על שיבוש, במחשבה שלי זה מסביר לך שאתה בתוך מנהרה אתה לא יוצא ממנה. או שאתה מחסל את עצמך או שתיתן להם מה שהם רוצים, תאכיל את המפלצת או שתחסל את עצמך”.

מיקי גנור: הייתי אפס, אם הייתי צעיר ב-20 שנה זה היה אירוע אחר; לא הצבעתי בבחירות, אבל טירוף המערכות התקשורתי נגד רוה״מ זה מדע בדיוני! כל הפרומו של דרוקר על כספית, ודרוקר ודרוקר; אמרו לי אתה תהיה עד מדינה כדי להשיג את המטרה של דרוקר”:

 

גנור: “הייתי אפס, לא עמדתי בזה. אם הייתי צעיר ב-20 שנה, זה היה אירוע אחר לגמרי, אם הייתי בגיל של החוקרים או הפרקליטים היה אירוע אחר לגמרי. אנחנו במדינת חוק, כל הביטויים האלה נר לרגלנו, חקר האמת! בפרשה כזו הרבה דברים מושחרים, כשהם ייצאו החוצה ואני חושב שזה יראה קצת אחרת. אני לא הצבעתי במערכות הבחירות, טירוף המערכות שנוצר נגד ראש ממשלה, בלי לתפוס צד פוליטי –  לא הצבעתי לו – אבל הטירוף התקשורתי שראיתי זה פשוט מדע בדיוני. עובדה אנחנו יושבים פה. לא צריך להיות חכם גדול כדי להבין את הדברים, כל הפרומו של דרוקר ובן כספית, דרוקר ודרוקר, ומה שתלם אמר לי במקלחת, בלעדיך אין לנו כלום ואתה תהיה עד מדינה כדי להשיג את המטרה של דרוקר”.

ירון גולומב וטל תבור (זה שאיים על פרקליט גנור) וגם עידו נולמן מהפרקליטות המשיכו לצחקק ולצקצק במהלך עדותו של מיקי גנור.

באיזשהו שלב הפרקליט גנור עו״ד עמית ניר ביקש מהם להפסיק לצחקק. תשובתם: ״צחקנו על משהו אחר״.

עו”ד עידו שיפוני סיכם סיכום ביניים את העדות של מיקי גנור 

לאחר שגנור כבר התבטא במספר מקרים שהוא רוצה להתאבד, אחד החוקרים הלך להכין לעצמו קפה והשאיר את האקדח על השולחן… יואב תלם אישר לגנור לישון ולהתקלח בתא יחיד בלהב במקום עם הנוחבות המעשנות, ואפילו נתנו לו מגבת, אבל בעודו סופג כמה שניות של פרטיות במקלחת, נכנס פנימה “האיש המוזר” יואב תלם והתחיל לקדוח לו שיתן להם “את הכנופיה”, כלומר נתניהו, שטייניץ, שמרון ומולכו, והם בתמורה יקצרו לו את העבירות ל-“חצי דף”, אבל הוא לא אמר את המילים “עד מדינה” אז הכל סבבה… החוקר ליאור נוי מלהב רצה שגנור יגיד ששמרון היה קשור לעסקת “טאמלוט”, אבל הוא לא היה קשור, אז נוי אמר לגנור “אני במקומך כבר הייתי משקר. אבל אני לא רוצה שאתה תשקר”…

שיפוני

פורסמו 2 פרוטוקולים של דיוני “תיק הצוללות” בביהמ”ש המחוזי בת”א בפני כבוד השופטת טלי חיימוביץ: 18.6.24 חלק ראשון, 20.6.24 חלק ראשון.

 

רדיו גלי ישראל פרסם בטוויטר על ריאיון של עו”ד פיני פישלר ע”י אלי ציפורי: עדויות מזעזעות מחקירת מיקי גנור | “שיטות חקירה של משטרים אפלים:  “אני עוקב אחר הדיווחים שלך מהמשפט ואני לא נופל מהכיסא מכיוון שאנחנו מכירים את שיטות אלשיך בימי כהונתו כמפכ”ל המשטרה. אנחנו רואים את הלחץ האובססיבי והסדיסטי כלפי אדם שמנסים לחלץ ממנו בכל אמצעי הפסול ביותר, בשיטות חקירה שאופייניות למשטרים אפלים – הודאות שווא. כפי שהוא מזכיר בעדותו – הם רצו את הראש של שטייניץ ואת הראש של נתניהו, זה מה שעניין אותם בכל מחיר. הם יכתיבו לו בכוח ובאמצעים פסולים כדי שהוא ‘יספק את הסחורה’ כפי שהתבטא אלשיך. השיטות המחרידות הללו שנחשפות צריכות לעצור המשפט קודם כל ולהביא את החוקרים הקצינים הבכירים הללו לדין”.

אלי ציפורי פרסם בטוויטר:

מעדותו המצמררת של מיקי גנור אתמול: ״אחד החוקרים הלך להביא קפה והשאיר אקדח בחדר; היו לי שתי ברירות: או להתאבד או להיות עד מדינה״. על הכניסה של מוטי לוי, ראש להב הפורש, לחקירתו: “רואים שמוטי לוי מסביר לי שאני הולך להיות עד מדינה, לדעתי בשלב הזה אני אומר שאנסה למכור להם סיפור, ניקח כמה אנשים שאני מכיר ונתפור להם סיפור של שוחד. מהרגע שמוטי לוי נכנס לחקירה, הבנתי שהם לא יעזבו אותי, היו לי שתי ברירות או להיות עד מדינה או להתאבד. באחד המקרים אחד הבלשים השאיר את האקדח בחדר כשהוא הלך להביא קפה. הם לוקחים אותי לכל מקום או לממד או לרכב. כשמוטי הגיע לחדר הבנתי שאני בצומת או להתאבד או להיות עד מדינה. עכשיו אני צריך להמציא סיפור כדי להציל את עצמי”. על כך שסיפר בדיחות במקביל לכך שרצה להתאבד: “זו בריחה, תקרא לזה איך שאתה רוצה. ברגע שמוטי הגיע לחדר אני יושב נינוח כי קיבלתי כבר החלטה או להתאבד או להיות עד מדינה, הציעו לי להיות עד מדינה כבר 7 פעמים, הבנתי את זה. שמעתי את דרוקר ואני אוציא את מה שהוא אמר, אתאים להם את הסיפור. אמרתי למוטי לוי שהוא יקודם? ברור שאחרי פרשה כזו הוא יקודם (והוא אכן קודם לראש להב). אמרתי למוטי לוי שאני עם כמות כדורים מטורפת. אתה מסומם, אתה לוקח את כל הכדורים האפשריים נגד כאבים במקום קנאביס רפואי”.

אלי ציפורי פרסם בטוויטר:

“עוד מעדותו המצמררת של מיקי גנור ביום חמישי: ״הם אמרו לי תביא את ביבי ותציל את המשפחה שלך, הבנתי שאני חייב להמציא סיפורים״: גנור על ההבנה שהם רוצים שיהפוך לעד מדינה: “אני חושב שזו הפעם הראשונה שנותנים לי את נאום עד המדינה, אומרים לי בצורה ברורה אנחנו צריכים אותך, סימנו אותך כעד מדינה, הם אומרים לי ששיחדתי את צ’ייניי ואבריאל. כל הנאום שאני מניח שהוכתב לו של עד המדינה. הפגישה עם תלם במקלחת הייתה לפני כן. אני מבין שאני חייב עכשיו להמציא סיפורים על כל מי שהכרתי בסביבה של רוה”מ בכל המעגלים… הם אמרו לי תביא את ביבי ותציל את המשפחה שלך… אנחנו נשים בצד אחד את המשפחה ונאשים אותך בעבירות מס נוראיות ואתה תהיה עד מדינה נגד כל מי שאנחנו חושבים שצריכים עכשיו להפיל אותם, לא משנה מי זה, העיקר מסביבת רוה”מ ושות'”.

עורכי הדין של מיקי גנור (נאשם 1 ב”תיק הצוללות) מגיבים בית המשפט לשאלה מתי המועד בו נאשם 1 ייתן תגובה לכתב האישום. לפי פנייתם, תגובה כזו אמורה להינתן רק אחרי ההחלטה הסופית של ביהמ”ש לגבי “משפט הזוטא”. התגובה במלואה – כאן.

עורכי הדין של מיקי גנור מביאים בפני בית המשפט את הערותיהם והסתייגויותיהם באשר להחלטת השופטת לדחות את טענת No Case (“אין להשיב לאשמה”) שהוגשה לבית המשפט (ראה עדכון ומסמך ההחלטה מ-14.6.24 – כאן), הפנייה שלהם בעניין זה נמצאת – כאן.

27.6.24: המשך חקירה ראשית של מיקי גנור:  לכלוכים על עו”ד נתי שמחוני

 

מיקי גנור: “אני השבוי, אני הנאנס, אני בתוך התפקיד שהם ייעדו לי… הם זורקים אותי למקומות לא טובים והילדים זה מה שמחזיק אותי בחיים, באני כבר מבין מה הברירות שיש לי, או להתאבד או לספר סיפורי בדיות. או זה או זה”.

מיקי גנור: מוטי לוי (ראש להב הפורש) עמד פה ושיקר; הוא ניסה להחליף את עורך דיני ומדבר על שיקוף המציאות וחקר האמת וכל השקרים הללו;  הייתי כמו הנאנסת הקלאסית:

 

עו״ד עמית ניר, פרקליטו של גנור: “החוקר אומר לך שאתה והוא באותו קייאק ואז הוא שואל אותך מי מייצג אותך, תתייחס לזה בבקשה”.

מיקי גנור: “דרכו המתוחכמת של מוטי לוי, הוא מסביר לי שנתי שמחוני העורך דין שלי מפריע, כי נתי היה איתי 6-8 חודשים ולמוטי היה ברור שנתי לא יאפשר לי לעשות שטויות ולהכנע וכשהוא מדבר על הקייאק , זה לפטר את נתי וכנאנסת קלאסית אני עושה כל מה שהוא אומר. אני מבין שאני צריך להחליף ייצוג”.

ניר: “איך אתה מבין את זה?”

גנור: “כי נתי מכיר את העובדות לאשורן, נתי חקר את הדברים , אי אפשר לעבור לסיפורי בדיות”.

ניר: “אבל הוא אומר לך שהוא לא רוצה להיכנס לנושא הייצוג”.

גנור: “זה בסגי נהור, לקרוא את זה נכון, זה לא אני לא רוצה, אלא נתי מיותר ואני אדאג שיהיה עורך דין שמתאים לנו”.

ניר: “אבל הוא אומר לך שזה הטריטוריה שלך, הוא שואל אותך בתום מי מייצג אותך”.

גנור: “מוטי היה פה, עם כל הזיכרון הדפוק שלי, מוטי עמד פה ושיקר. אז להשיג את המטרה הסבירו שיקוף המציאות וחקר האמת וכל השקרים האלה, אבל אי אפשר לתת לזה משקל יותר מתרגיל חקירתי נלוז”.

מיקי גנור: “אם שיחת הטלפון (בינו לבין יואב תלם) לא הייתה מוקלטת, הוא היה אומר לי תקשיב טוב יא חתיכת בן זונה, חרא, אתה תביא לי את השם של דוד שמרון או שאני יורה בך. הם רצו את הראש של ביבי”.

באולם נשמעת שיחת טלפון מוקלטת בין יואב תלם ואורי קנר למיקי גנור שבה הם מביעים אי שביעות רצון ממה שהוא סיפק.

מיקי גנור: “הם רצו את שמרון ומולכו, ההרגשה שלי הייתה שמצמידים לי אקדח לרקה, תביא לנו את שמרון או מולכו, אני לא זוכר באיזו סיטואציה זה היה. נתי שמחוני אמר לי שאני לא יכול להמציא שקרים וזה מה שאני צריך לעשות, העיקר שתדביק לו שקרים. וזה מה שנתי אמר לי (לא להתחיל עם שקרים). אם השיחה לא הייתה מוקלטת , הוא היה אומר לי תקשיב טוב יא חתיכת בן זונה חרא אתה תביא לי את השם של שומרון או שאני יורה בך. יש לי פצצה על הראש שזו עבירת מס. הם רוצים את הראש של ביבי או לכל הפחות להביא אותם קרוב לביבי. המטרה הייתה ברורה”.

גנור סיפר שהמציא שיצחק תשובה שילם לנתניהו בענייני הגז:

״זו המצאה יפה, אין לי קשר לתשובה… באולם ממוזג כמו פה, אי אפשר להבין את הטרפת ואתה המטרה של המשטרה או כל גוף אחר. אתה מבין שאתה גרגר אבק ואתה מנסה לשרוד. זה נשמע נורא וכל פעם שאני ממציא זה לא מספיק אז ממציאים עוד ועוד״.

לדברי עו”ד עידו שיפוני “האופן בו נוהל היום הדיון ע”י השופטת היה חריג ביותר, נאמרו על ידה אמירות מוזרות, ונראה כאילו השופטת חיימוביץ  הגיעה כדי “לקצץ כנפיים” להגנה, ואכן עשתה זאת. אבל, מה שבאמת מדאיג בסיפור, הוא השאלה מה גרם לשינוי”.

 

https://www.telecomnews.co.il/%D7%A2%D7%93%D7%9B%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D%2D%D7%9E%D7%9E%D7%A9%D7%A4%D7%98%2D%D7%AA%D7%99%D7%A7%2D%D7%94%D7%A6%D7%95%D7%9C%D7%9C%D7%95%D7%AA%2D%D7%AA%D7%99%D7%A7%2D3000%2D%D7%9E%2D18%2D6%2D24%2D%D7%95%D7%94%D7%9C%D7%90%D7%94.html

באדיבות אלי ציפורי ואבי וייס החרוצים והשקדנים.  תודה גם לעו”ד עידו שיפוני וכנרת בראשי.

Views: 176

One Comment

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *