EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

חרבות ברזל 80: השופט בני שגיא נבחר לכהן אב בית הדין לפשעי החמאס שיוקם בעזה

בני שגיא אל תאמינו לו כשהוא מציע לכם גישור - זה נועד למכור אתכם לפרקליטות

הסתיימה העבודה בצוות של גלי בהרב מיארה לדון בשאלה כיצד לשפוט את מחבלי הנוחבה.

האם ישפטו את המרצחים והאנסים בבית משפט מחוזי רגיל, שכן לדעת ברבי בהרב הם בני אדם כמו כל בן אדם אחר, או בית דין לפשעי עם ומלחמה שאותו צריך להקים במיוחד.

כצפוי, ההחלטה היא שעטנז.  גם זה וגם זה.  לא צריך להקים בית משפט חדש ולחוקק חוק חדש ומיוחד.

כפי שהקימו בבימ”ש מחוזי מחלקות ספציפיות, למשל המחלקה לענינים כלכליים, כך תוקם מחלקה לפשעי עם.

ראו בסע’ 16 לחוק העונשין “עבירות נגד משפט העמים”: “דיני העונשין של ישראל יחולו על עבירות-חוץ אשר מדינת ישראל התחייבה, באמנות בינלאומיות רב צדדיות ופתוחות להצטרפות, להעניש עליהן; והוא, אף אם נעברו בידי מי שאינו אזרח ישראלי או תושב ישראל, ויהא מקום עשיית העבירה אשר יהא”.

כלומר חוק כבר יש וסמכות מחוזית כבר יש, והשאלה שנשארה פתוחה היא איפה ומי.  ובכן האיפה: זה יהיה בעזה, והמי: זה יהיה בני שגיא מהמחוזי בתל אביב.

 

בני שגיא מחפש את סוזי עוז סיני ארניה בסוויטה באילת שתעשה לו נעים
בני שגיא מחפש את סוזי עוז סיני ארניה בסוויטה באילת שתעשה לו נעים

 

דין עזה כדין גוונטנמו

 

הוחלט לפתוח סניף של המחוזי בעזה.  כמו שהאמריקאים החזיקו את מחבלי אל קעדה בגוונטנמו, כלומר מחוץ לאדמת ארה”ב, כך ניהול המשפט בעזה ייתר לשופט בני שגיא הצורך להיצמד לתקנות סדר הדין הפלילי ופקודת הראיות.  זאת למרות שממילא בישראל בישראל כל השופטים שמים זין על התקסד”א ופקודת הראיות.

בני הוכיח עצמו ילד טוב של הפרקליטות.  מאוד מרוצים ממנו

לגבי זהות השופט, בחרו את בני שגיא, בגלל הקשרים המעולים שלו לפרקליטות, הוציא עבורם פסקי דין מרשיעים שמאוד שימחו אותם וחסכו להם הרבה ערעורים.

כמו כן הצליח לשכנע את קוטייר עודה לקחת עסקה של 18 שנה עבור 3 רציחות, מה שחסך לפרקליטות הרבה כאב ראש.

מקורביו של בני שגיא מסרו כי הוא ביקש סידורי לינה באחת הווילות של בכירי החמאס, ושיקימו מנחת להליקופטרים צמוד לבית החדש.  כמו כן ביקש הטסה של מעדנים ממסעדת OCD. מטעמי הערכים המוגנים של שמירה על כבוד האישה הוא ביקש שצה”ל יסדר לו אבטחה של גדוד חיילות בלבד.

 

בני שגיא באמצע מחשבות נוגות על תפירת תיקים
בני שגיא באמצע מחשבות נוגות על תפירת תיקים

 

אפי נוה ושני עושי דברו במחוזי תא חאלד כבוב ובני שגיא
אפי נוה ושני עושי דברו במחוזי תא חאלד כבוב ובני שגיא

 

צפו כאן כיצד הוא מרשיע מישהו במעשה מגונה בלי שיש מתלוננת בכלל.  ה”קורבן” בכלל לא יודעת שהגבר מאונן על ידה כי היא ישנה, והאוננות שלו לעצמו הוגדרה כ”מעשה מגונה” באישה שאינה מודעת למעשה המגונה.

 

את הלהטוטים האלה הוא יפעיל על מחבלי הנוחבה, כדי לסגור באלגנטיות את כל החורים הראייתיים שנגרמו בזמן ליקוט הראיות.

 

 

ראו כתבה בהארץ של חינה מענית פורסם 3/11/2023

משרד המשפטים שוקל להקים בית דין ייעודי למחבלי חמאס שהשתתפו בטבח

מקורות במערכת המשפט אמרו ל”הארץ” שהדיונים במשפט העתידי עשויים לעבור בשידור חי כדי לחשוף לעולם את הפשעים שביצע ארגון הטרור ב-7 באוקטובר. במקביל נמשך המאמץ הנרחב לאסוף ראיות לביסוס תיק פשעי מלחמה נגד מאות מחבלי חמאס שהשתתפו בטבח וכלואים בישראל

משרד המשפטים שוקל להקים בית דין ייעודי שידון בפשעי המלחמה שעשו מחבלי ארגון חמאס ב-7 באוקטובר. היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, הנהלת בתי המשפט והפרקליטות מקיימים באחרונה התייעצויות בנושא. לצד זאת, מקורות במשרד המשפטים אמרו ל”הארץ” כי לא נשללת האפשרות שמחבלי חמאס יישפטו בבית משפט מחוזי רגיל, ששלושת שופטיו יוקצו רק לשם כך ולא יצטרכו לעסוק בתיקים אחרים.

כך או כך, מערכת המשפט צפויה להקדיש משאבים רבים למשפטים שייערכו למחבלי חמאס שהשתתפו בטבח. מקורות במערכת המשפט אמרו ל”הארץ” שהדיונים במשפט העתידי עשויים לעבור בשידור חי, כפוף לשיקולי ביטחון וצנזורה, כדי לחשוף לעולם את הפשעים נגד האנושות שביצע חמאס. ממשרד המשפטים נמסר כי “מסיבות מובנות, לא ניתן להתייחס כעת לפעילות החקירתית והמשפטית המתבצעת בימים אלה”.

בישראל כלואים מאות מחבלי חמאס שהשתתפו בטבח בקיבוצי עוטף עזה וביישובי הדרום ב-7 באוקטובר. מאז תחילת המלחמה, במסגרת חקירת פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות, ישראל אוספת ראיות דיגיטליות נגד המחבלים שחדרו לשטחה ורצחו יותר מאלף אזרחים ישראלים. בחודש שעבר הודיעה המשטרה כי יחידת להב 433 בסיוע צה”ל ושב”כ חוקרת את פשעי המלחמה במסגרת מה שהוגדר “חקירה לאומית”.

 

בין היתר, נגבות עדויות מאנשי זק”א שפינו את הגופות וזיהו אותן, לצורך בניית תשתית ראייתית להליכים משפטיים עתידיים נגד חמאס — בישראל ובעולם.

 

אמיר אוחנה עם בני שגיא 5-12-2019
אמיר אוחנה עם בני שגיא 5-12-2019

כפי שדווח ב”הארץ” בשבוע שעבר, כבר בימים הראשונים של המלחמה החל מאמץ נרחב יותר של איסוף ראיות פורנזיות דיגיטליות לביסוס תיק פשעי מלחמה נגד מחבלי חמאס. חברות ישראליות המתמחות באיסוף מידע מרשתות חברתיות גויסו לצורך בניית מאגר מידע שמכונה “הספרייה”, וכל אנשי חמאס שנכנסו לישראל מתועדים בו — מה עשו, צעד אחר צעד. יש גם ניסיונות לתעד באופן דיגיטלי את ההרס ביישובים צמודי הגדר בעזרת טכניקות צילום בתלת מימד.

בתמונה:  אלון אלטמן הפרקליט הבכיר שדחף את בני שגיא לעזה

אלון אלטמן הפך את באר שבע סכנה לכל גבר להפללת שווא
אלון אלטמן הפך את באר שבע סכנה לכל גבר להפללת שווא

החקירה עדיין בעיצומה ועדויות נוספות נגבות בימים אלה מניצולים ומאנשי כוחות ביטחון שפעלו בזירות המתקפה. בימים האחרונים הגיעו חוקרי להב 433 ליישובים שאליהם פונו הניצולים מהקיבוצים וגבו מהם עדויות. להערכת גורמים המעורבים בחקירה, אמצעי איסוף אחרים יתווספו ככל שהחקירה תתקדם.

 

עוד נמסר ממשרד המשפטים כי הייעוץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה מעורבים ביוזמה, פועלים עם להב 433, “ומטפלים באופן שוטף בכל ההיבטים המשפטיים של הלחימה. שיתוף הפעולה בין כל זרועות אכיפת החוק שוטף והדוק”.

https://www.haaretz.co.il/news/law/2023-11-03/ty-article/.premium/0000018b-940a-d237-a7cb-9eae20500000?

 

Views: 114

One Comment

  1. שגיא בוגר מכללה כתוארה אז קיצר לא חייבים להיות בוגר אוניברסיטה כדי להיות שופט.
    ההתנהלות שלו בפרשת גבורת ישראל לורי שם טוב לא זכורה לי לטובה.
    אחרי זה מתפלאים על חוסר האמון של הציבור בשופטים.
    יש לי יותר אמון בשופטים בהאג מאשר בשופטים בישראל ולא שיש לי ממש אמון בהאג .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *