EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

נתן זהבי: סקיצה ל”מיפוי עדויות” של הפרקליטה אורנה פורגש שייצגה את הדס שטייף “אפילו רני רהב חייג ושיבח את הדס שטייף”

אסנת עופר התלוננה שנתן זהבי דחף לה אצבע בכוס ולא קיבל את כל השטרונגול

לפנינו סקיצה של איסוף חומר שרשמה הפרקליטה אורנה פורגש שייצגה את הדס שטייף כנתבעת בתביעת לשון הרע שהגיש השדרן נתן זהבי על 1,800,000 ש”ח. זהבי הגיש תביעתו ב 7/2/2018.  בבימ”ש השלום הוא זכה ב 390,000 ש”ח, אבל אורנה פורש ערערה למחוזי ת”א והשופטת הנאלחת (תימניה פמינאצית) יהודית שבח הקטינה את הסכום ל 130,000 ש”ח.

לדברי יהודית שבח:  “”כמו בית משפט קמא, אף אני סבורה כי עבודת התחקיר שביצעה המערערת, המגדירה עצמה שייכת לעיתונות החוקרת, טרם הפרסומים, אינה יכולה להיחשב כ”עבודה עיתונאית זהירה ואחראית”….”המערערת לא אפשרה למשיב להגיב לידיעות העומדות להתפרסם, לא מסרה לו פרטים על האירועים המדוברים כדי לאפשר לו לנסות לדלות מנבכי זיכרונו אירועים שהתרחשו לפני שנים רבות, ממילא גם לא אפשרה פרסום תגובתו. שיחת טלפון מחיילת אלמונית ערב הפרסום הראשון בה נתבקשה תגובת המשיב אינה אלא לעג לרש, בבחינת מס שפתיים, במובחן מהענקת זכות תגובה אמתית. המערערת גם הפרה את הכלל שצוטט לעיל לפיו: “ככלל, ‘עיתונאי אחראי’ יימנע מניסוח מידע שהגיע לידיו כעניין שבעובדה, אם מדובר בחשדות בלבד”, והציגה את החשדות כעובדה מוכחת”.

לדברי השופטת שבח שדחתה את טענת תום-הלב של שטייף: “קשה להלום טענה להחלת הגנת תום הלב בהינתן ממצאו של בית משפט קמא, שהמערערת לא מתכחשת לו, לפיה העידה עדות שאינה אמת בבית המשפט, עת סיפרה שפגשה בחברתה של ק.ש. לפני הפרסום, עת הוכח שלא פגשה בה כלל, גם לא דיברה איתה. אמירת אי אמת ותום לב הם לא חברים. אין השניים דרים בכפיפה אחת. אמון, אחריות וניקיון כפיים הם חלק מהסיפור. חוששני כי אי אמירת אמת בבית המשפט מקימה מחסום בלתי עביר המונע מהמפרסם לעתור להחלת הגנת תום הלב על פרסומיו. הערעור בהקשר לדחיית טענת המערערת להחלת הגנת תום הלב דינו להידחות”.

ראו כתבה על הערעור ששירט אבישי גרינצייג (גרינצי פיצקי) בגלובס 3/6/2020.

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001334121

בתביעתו זהבי יצא נגד העובדה כי שטייף דיווחה על עדויות בלי לציין את שמות הנשים, מיקום האירועים ומועדם, וטען כי בכך היא מונעת ממנו “יכולת אמיתית להתגונן”. עוד טען כי מהלכי שטייף, שנעשו במסגרת “אופנה” של “לינץ’ ציבורי”, הם “אלימות מילולית של ממש“. בכתב התביעה ציטט זהבי באריכות 13 פרסומים של שטייף נגדו, טען כי כולם שקריים לחלוטין.

בכתב ההגנה שהוגש באמצעות עורכי-הדין אורנה פורגש וניר גנצ’רסקי מפרקליטות מחוז תל-אביב (שייצגו אותה כי היא עובדת מדינה – גל”צ), טענה שטייף כי “למרות הנוצות שבהן מבקש התובע להתהדר, כלוחם למען זכויות וצדק חברתי…”הרי שבפועל פנו לנתבעת מספר לא מבוטל של נשים, מיוזמתן, ושטחו בפניה עדויות על התנהגות פסולה של התובע, העולה לכאורה עד כדי הטרדה מינית”.

ראו דיסקוס מוטה בהעין השביעית על התביעה וכתב ההגנה של אורן פרסיקו 9/2/2018

https://www.the7eye.org.il/279151

אורנה פורגש רעל הפמיניזם מפעפע בדמה ובוער בעצמותיה
אורנה פורגש רעל הפמיניזם מפעפע בדמה ובוער בעצמותיה

כעת אנו חושפים את הסקיצות שרשמה אורנה פורגץ’ כשהדס באה אליה לאינטייק

 

עו”ד אורנה פורגש נולדה וגדלה בבאר־שבע, גרה בת”א עם בן זוגה סת קינדלר, פסיכיאטר, ולשניים בת.  סיימה משפטים ב 1992 ומאז היא בפרקליטות האזרחית. תפקידה הוא להתיש את כל מי שתובע את המדינה עד שיוצא לו המיץ.  אורנה פורגש היא פמיניסטית מושבעת ומדליפה קבועה לברוך קרא ורביב דרוקר יקיריה ושתופיה לעשיה.

מיפוי עדויות נתן זהבי נ הדס שטייף עי הפרקליטה אורנה פורגש קינדלר

 

עמית ילין פינטזה על נתן זהבי שיעשה לה טובה והתלוננה עליו
עמית ילין פינטזה על נתן זהבי שיעשה לה טובה והתלוננה עליו

 

 

  1. עמית ילין – חברה של מישהי שהוטרדה מינית לכאורה על-ידי זהבי, מועד קיום השיחה- יום ד’ בערב בעקבות הפרסום בבט”י

הי הדס, בעקבות פוסט תמיכה בך שהעלתי היום פנתה אלי חברת פייס לא חברה ממש קרובה

הדס    ו…

עמית ילין   בקשה לספר לי מה עשה לה זהבי. בקשה לא להחשף. אבל המידע יועיל לך. לפני 3 שנים!

הדס   אשמח… ברור שלא…. לא חושפת אף אחת

עמית ילין     היא בסוף שנות ה40. הזמין אותה לביתו, הם מכירים בכללי דרך חברים משותפים כך שלא חששה. מזג לה שתיה חריפה, צחקו דברו. לפתע היא מספרת תפס לה את הראש בחוזקה והוריד אותו באגרסיביות לכיוון הז’ שלו. לא הרפה. בשיא האגרסיביות , בקושי נשמה ולא הצליחה להחלץ. אחרי כמה דקות של התנגדות מצידה נחלצה. וברחה ממנו. שבוע אחרי כתב לה לפייסבוק בקשת סליחה. היא אומרת שהוא חובב כוח ואגרסיביות כחלק מהמין שלו שידוע כשהוא שיכור הוא ממש מסוכן לנשים ועוד משהו….

הדס    והוא קורה לי ערפדית.

עמית ילין   נאנסה!!!!! ע”י זהבי לפני 20 שנים במחזור. ערפדית….הוא אונס נשים במחזור.  על ראש הגנב בוער הכובע. היא לא מוכנה לצאת עם הסיפור. עברה טיפול נפשי. רווקה ללא ילדים ילידת 1966

הדס   מאוד אשמח אם היא תתקשר אלי… רק לשמוע… נשאר אצלי לעד. לא מפרסמת מילה רוצה לשמוע אותה. זה הכל. 0505517918

עמית ילין   אבקש ממנה….זה נושא מאד רגיש אצלה. אשלח לה מחר את הבקשה שלך

הדס   בצדקקקק… מכירה ויודעת. לעד קבור אצלי.

עמית ילין   יש לה עדות בכתב ממנו באינבוקס

הדס   שתשלח לי בבקשה. לא אשתמש בחיים אבל יחזק אותי במלחמה נגדו.

עמית ילין   אנסה מחר לבקש ממנה לשוחח אתך… בקשתי גם בזמן השיחה אתה. סרבה בתוקף. אין לה כוחות נפש להתמודד עם זה.  לדבריה. חשוב לי שתדעי שהוא אלים.עם ”הקורבנות” שלו

הדס   כל כך מבינה. מי כמוני יודעת

עמית ילין   איך ניתן לדווח אנונימית?

הדס   אני לא סתם לוחמתתת

עמית ילין   כל כך הרבה פוחדות

הדס   היא לא מדווחת. מדברת איתי… זהו…

עמית ילין   אנסה לשכנע אותה… אני שדרנית רדיו. אומר לה שזה חשוב לי לצורך ראיון בנושא. אם היא פנתה אלי ואני לא בדיוק חברת נפש. סימן שזה מפריע לה

הדס   זה חשוב לאחרות.. 10 במספר

עמית ילין   שלחתי לה כרגע את המס’ שלך ואת הבקשה לשוחח.  ענתה בשום פנים ואופן….מספרת שחברה שלה זאת שנאנסה. שוחחה אתה היום. מבולבלת מאד. המס’ אצלה…נראה….

הדס   אשמח… רק לשמוע… זה הכל. תודה לך בכל אופן…

עמית ילין   נראה על ידי עמית ילין ביום רביעי 23:20

  1. ריה לידר. שוחחה עם הדס אחרי הפרסום ביום רביעי.

‏14‏ חברים משותפים, כולל ‏חני נחמיאס‏ ו‏‎Or Katz‎‏.  עובד/ת ב-‏‏‏התיאטרון הקאמרי The Cameri Theatre‏‏ ו‏‏תאטרון הקאמרי‏‏‏.  גרה ב‏תל אביב-יפו‏.

רביעי 13:10

ריה לידר

נתן זהבי, עמוס לביא ויצחק קלפטר ב”תמר”

רביעי 16:03

קיבלת את הבקשה של ‏ריה‏.

הדס:  תודה אשמע.

ריה לידר:  מזעזע. ותודה לך ❤️

רביעי 21:00

ריה לידר:  הי הדס שוב אני. שמעתי שנתן זהבי מדבר על תביעה נגדך. אם זה אכן יקרה דברי איתי. הוא תקף והטריד אותי לפני המון שנים השופטים (הייתי מלצרית) אין לזה משמעות מבחינת החוק בגלל ההתיישנות אבל זה מחזק את התלונות. אני פה אם תצטרכי.

06:53

הדס:   מתוקההההההההההההההההההה. תודה….תכתבי לי מה קרה. ותני לי את הטלפון שלך.אשמח… לא לפרסום. לדעת.

  1. קרן עדות

באמצעות – הקלטה.

סטפן בראון. נשיקה בכוח בצורה בריונית, פורסם ביום שני. הבחורה התנגדה. מתארת – 30 שניות של סיוט. האירוע קרה לפני 15 שנה.

הדס אימתה את הדות עם אחותה של המוטרדת לכאורה.

  1. מורן אמר – שתייה מכוס וויסקי

הקלטה + שיחה בפייס.

עדותה פורסמה ביום רביעי בבוקר טוב ישראל.

מספרת שהייתה עם חברה, שתו בירה. הסניף את שיערה ואמר לה “ניחוח של אשה”. המשך הערב מעורפל לה ורק אח”כ היא טוענת שמבינה למה. היא זוכרת פלאשבקים מהאירוע. היא שתתה שלוק מהוויסקי, שלא היה שלה, אלא של נתן. מאותו רגע ששתתה, היא זוכרת פלאשבקים בלבד. היא מצאה את עצמה אצלו בבית. יום למחרת היא קמה ולא היה לה מושג מה היה שם. בבוקר שהם קמו היא היתה ערומה, אבל לא זכרה שהתפשטה.

לטענתה, הוא הכניס לה סם אונס למשקה. היא קמה כאשר היה לה דם בישבן.  לא דיברה עד היום כי פחדה, הייתה אז ילדה בת 20 ולא חשבה שמישהו יאמין לה. זו הפעם הראשונה שהיא חושפת את זה. בזמנו היא התביישה לספר אפילו לחברה שהיתה איתה בבילוי באותו הערב.  היא הבינה שנאנסה רק לאחר תקופה מסוימת.

אחרי כמה שנים העזה לגולל את הסיפור בפני חברה אחרת שעברה מקרה דומה. לשאלתה של הדס, אותה חברה תוכל לגבות את מורן.  עד היום, המקרה הזה חרוט בליבה.  היא חיכתה להצטרף למאבק הזה ושמישהי תתלונן עליו.

בשיחות מאוחרות יותר – הדס מספרת למורן שיש בידיה 10 עדויות.

  1. אנונימית – 0545796339

נשלח לי בוואטסאפ.

השופטים. שנת 86. נתן זהבי יושב כל הערב על אותו כסא בבר שיכור מהתחת וצעקני כתמיד. ניסה לנשק אותי בכוח. חטף בומבה כתגובה. ואז מטר של קללות מטורפות סקסיסטיות דוחות וגם קם מאיים לכיווני והבעלים של הבר עוצרים אותו ומרגיעים אותו. אח”כ כל הערב הייתי חוטפת ממנו קללות והשפלות. אל תפרסמי בבקשה כרגע.

  1. אסנת עופר

http://סלונה http://saloona.co.il/blog/%D7%92%D7%9D-%D7%90%D7%A0%D7%99-%D7%A0%D7%A4%D7%92%D7%A2%D7%AA%D7%99-%D7%9E%D7%A0%D7%AA%D7%9F-%D7%96%D7%94%D7%91%D7%99-%D7%A2%D7%93%D7%95%D7%AA-%D7%A0%D7%95%D7%A1%D7%A4%D7%AA-%D7%A0%D7%97%D7%A9/

סלונה http://saloona.co.il/blog/%D7%92%D7%9D-%D7%90%D7%A0%D7%99-%D7%A0%D7%A4%D7%92%D7%A2%D7%AA%D7%99-%D7%9E%D7%A0%D7%AA%D7%9F-%D7%96%D7%94%D7%91%D7%99-%D7%A2%D7%93%D7%95%D7%AA-%D7%A0%D7%95%D7%A1%D7%A4%D7%AA-%D7%A0%D7%97%D7%A9/

“גם אני נפגעתי מנתן זהבי”. עדות נוספת נחשפת

כשאסנת עופר סיפרה בבלוג שלה ב”סלונה” על ההטרדה המינית שעברה על ידי “איש תקשורת”, היא לא שיערה שיומיים אחר כך יחשפו אודות נתן זהבי תלונות נוספות. היום, לאור המתקפה על הדס שטייף, היא מחליטה לחשוף במי מדובר. “מרגיז אותי שזהבי מציג את עצמו כקורבן”

 

יומיים לאחר ששמו של שדר הרדיו נתן זהבי עלה לכותרות לראשונה כמי שמואשם בתקיפה מינית, אישה נוספת מספרת, בשמה ובפניה, על כך שזהבי פגע בה (לכאורה). אסנת עופר, עיתונאית ואשת תוכן, חושפת כי לפני 27 שנה, לאחר ערב חלוקת פרסי הקולנוע במוזיאון תל אביב, חוותה לדבריה מפגש לא נעים, בעל אופי מיני ואלים, איתו. בפוסט שפרסמה עופר בסלונה כבר ביום שישי, ללא אזכור שמו של זהבי, היא כתבה כך:

 

“הנה את, כל הלילה אני מחפש אותך”, הוא שואג, נוחת עלי ומתחיל להתעסק עם החולצה הצמודה שלבשתי. הבטן נחשפת, כל כולו מרוח עלי, אני די המומה אבל מבינה שהאיש מחופף לחלוטין ועדיף לא לעצבן אותו ולא לנסות להתעמת איתו.

מחשבה מטומטמת, בדיעבד.

אחר כך מגיעה אחת השחקניות, חברה טובה, ואני מצליחה ללחוש לה שתעזור לי להיפטר ממנו. “עזוב אותה”, אומרת לו החברה, “היא בהריון”.

הוא נרתע ממני בבת אחת, תוקע בכוח 2 אצבעות מתחת לצלע השמאלית שלי, מקלל משהו בסגנון “קוס-א-עמק, אחת בהריון והשנייה שומרת עליה”, ונעלם.

חזרתי הביתה עם שני שטפי דם כחולים באזור הסרעפת. מבולבלת ונסערת. היו ימים שחשבתי שאגש ל”שופטים”, כולם ידעו שהוא יושב שם קבוע, ואתעמת איתו. אבל לא עשיתי את זה.”

לפני יומיים דווח לראשונה בגלי צה”ל על תלונה נגד זהבי, לפיה נישק אישה בניגוד לרצונה בעת מפגש בפאב, לפני 15 שנה: “הוא דיבר איתי כמה משפטים ופתאום הוא פשוט התנפל עלי, תפס אותי ונישק אותי בכוח”, סיפרה. “ממש הצמיד את השפתיים שלו וניסה לדחוף את הלשון, אני התנגדתי. הרגשתי מושפלת וחסרת אונים”.

 

אסנת עופר התלוננה שנתן זהבי דחף לה אצבע בכוס ולא קיבל את כל השטרונגול
אסנת עופר התלוננה שנתן זהבי דחף לה אצבע בכוס ולא קיבל את כל השטרונגול

 

 

  1. המפיקה והעורכת (עיסוי בצוואר) – לא שמעתי בעצמי את הגלם.
  2. תגובה בוואלה ברנז’ה – לא ראיתי בעצמי; הדס מזכירה את התגובה הזו בשיחתה הראשונה עם מורן.
  3. עוד אחת ש”אנס בכוח”. לא ראיתי בעצמי; הדס מזכירה את העדות בשיחתה השנייה/השלישית עם מורן.

שונות

רני רהבבעקבות הפרסום הוא התקשר להדס ואמר לה – פלא שרק עכשיו זה הגיע אלייך. סוטה מין. איימו עליו בתביעה. הוא תמיד עם הידיים שלו. אמרתי לאשתי – עד סוף היום תקום עוד אחת. הוא מכנה את דנה וייס שקרנית. עד היום הדס לא שיקרה אפילו פעם אחת אז על מה אתה מדבר.

PDF

 

מיפוי עדויות נתן זהבי נ הדס שטייף עי הפרקליטה אורנה פורגש קינדלר

 

ראו מייל מתוך הפרקליטות:  חגית שלג כותבת לאיילת שליו “תראי איזה קטעים”

Date : 11/19/2017 12:52:22 PM
From : “Chagit Shlang”<[email protected]></[email protected]>
To : “Ayelet Shalev”<[email protected]></[email protected]>
Subject : הדס שטייף VS נתן זהבי
Attachment : 21885_image001.png;21885_image002.png;הי,

תראי איזה קטעים…

http://rotter.net/forum/scoops1/437425.shtml

בברכה,

חגית שלנג, עו”ד | פרקליטות מחוז תל אביב (אזרחי)

טלפון: 073-3736279   פקס: 02-6468005

דוא”ל: [email protected]

ראו מייל בין הפרקליטות שמייצגות את הדס שטייף ונשות “ארגוני הסיוע לבעלות וגינה”

 

הפרקליטות פוגשות את ארגוני נשות הסיוע, שמבקשות להצטרף לתיק כדי להשפיע עליו ומתאמות גרסאות……..

Date : 4/1/2019 7:57:30 AM
From : “Hila Neubach | Prevention at Igud”<[email protected]></[email protected]>
To : “Liana Blumenfeld Meged” <[email protected]>, “Dana Rothschild” <[email protected]>, “Gael Azriel”<[email protected]></[email protected]></[email protected]></[email protected]>
Subject : תביעות השתקה נגד נפגעות עבירות מין
Attachment : בקשה להצטרף כידיד בית משפט_זהבי נגד שטיף_להפצה.pdf;77772_image003.jpg;

הי ליאנה, גאל ודנה,

 

קודם כל תודה על הפגישה החיובית אתמול.

היה נעים ומעניין לדבר ולשמוע.

לבקשתכן מצרפת לעיונכן את הבקשה להצטרף כידיד בית משפט שהשגנו בתביעת הדיבה של נתן זהבי נגד הדס שטייף.

 

כמו שדיברנו, נשמח מאוד אם תשתפו אותנו בדברים רלבנטים שעולים אצלכם בנושא.

במקביל אנחנו עובדות על נייר משלים לועדת ארבל.

 

המשך יום נעים,

 

 

    הלה נויבך, עו”ד | מנהלת תחום מניעת הטרדה מינית 

    איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית בישראל

Date : 10/10/2018 3:22:45 PM
From : “Dan Yakir”<[email protected]></[email protected]>
To : “acri”<[email protected]></[email protected]>
Subject : בקשה להצטרף כידיד בית משפט בתביעת דיבה נגד עיתונאית שפירסמה תלונות של נשים על תקיפה מינית

From: Hila Neubach | Prevention at Igud [mailto:[email protected]]
Sent: Wednesday, October 10, 2018 1:40 PM
To: Dan Yakir <[email protected]>
Subject: בקשה להצטרף כידיד בית משפט

מצ”ב בקשה להצטרף כידיד בית משפט שהגיש איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית בתביעת הדיבה שהגיש העיתונאי נתן זהבי נגד העיתונאי הדס שטייף לאחר שזו פרסמה כי מספר נשים העידו כי זהבי תקף אותן מינית.

במסגרת הבקשה טענו כי לעצם האפשרות של נפגעות להשמיע את קולן באופן מיידי ובלתי אמצעי יש ערך מרפא משמעותי. זאת בשל אפשרות ההכרה המגולמת בשבירת קשר השתיקה, אשר לו משמעות רבה בתהליך ההחלמה שלהן.

הבקשה הוגשה ב-3.10 ובדיון קדם משפט שהתקיים בתיק ב-7.10 קבעה השופטת אשרי פרוסט מבית משפט השלום בתל אביב כי הצדדים יגישו את תגובתם לבקשה בתוך חמישה ימים ולאחר מכן יגיש האיגוד את תשובתו.

https://docs.google.com/document/d/1m1J1zg9d_IG-ZDnm8xrYGlmh2R4UWggOo3KkKOCjVks/edit

בברכה,

הלה

הלה נויבך, עורכת דין | מנהלת תחום מניעת הטרדה מינית 

איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית בישראל (ע”ר)

Views: 113

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *