EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

דינה דומיניץ: התכנית הנלעגת של הפרקליטות להחזרת אמון הציבור “לגייס משפיענים ולצייד אותם בידע לחולל שינוי תודעתי”

דינה דומיניץ בהמת מגדר קלינית סוגדת לווגינה וניחוחות הכוס

כמה שזה נלעג.  לא צריך להכביר מילים. הפרקליטה דינה דומיניץ, כלבה פמינאצית ארורה כובה תוכנית לאביחי מנדלבליט שיש נושאים שצריך להסביר לציבור כדי לשפר את המוניטין של הפרקליטות. הגישה למנדלבליט 27/2/2020.

לדבריה של הבהמה, צריך “לבחור קבוצה של דמויות מובילות ומגוונות במשרד, ולצייד אותן בידע הדרוש להן בכדי להתמודד, עניינית, עם טענות שונות שמופנות כלפי רשויות אכיפת החוק: רות דוד, הדלפות, זדורוב, תיקי רוה”מ, הדס שטייף, חסינות ועוד”.  היא מפרטת רשימה של צעדים בוני אימון “והכשרת לבבות”.

הבנתם את הבדיחה?  היא רוצה להכשיר לבבות בציבור לשנות את עמדות הציבור על הפרקליטות. להכשיר לבבות.

 

דינה דומיניץ סוכנת הנוחבה מחפשת איפה לעשות קקי על יוסי נקר
דינה דומיניץ סוכנת הנוחבה מחפשת איפה לעשות קקי על יוסי נקר

 

היועץ שלום,

לאור השחיקה באמון הציבור במערך הייעוץ המשפטי לממשלה ובפרקליטות המדינה, ומתוך חשש אמיתי לפגיעה במעמדן של יחידות אלו, נושא שמעסיק את כולנו מסיבות מובנות, לקראת מפגש היועץ והמשנים ביום ה’ ראיתי לנכון להעלות הצעה הכוללת מספר צעדים שמטרתם להגביר את אמון הציבור במוסדות אלו, כחלק ממהלך מחשבתי כולל שכולנו מקיימים.

נקודת המוצא של התכנית היא שבמשרד המשפטים 6000 עובדים ועובדות, שגרירים ושגרירות שיכולים יחד לבצע שינוי תודעתי אמתי בקרב הציבור, בהשקעת משאבים ותקציבים מינימלית.

 

שם התכנית: אמון אחד ביום

המחשבה העומדת מאחורי התכנית היא שאם כל אחד ואחת מאנשי המשרד יעשה ולו פעולה אחת מבין הפעולות המנויות מטה, האפקט המצרפי יהיה גדול מספיק כדי לחולל שינוי. כל אחד הוא אור קטן וכולנו אור איתן. מדובר במגוון רחב של רעיונות – חלק מהרעיונות דורשים ממש פעולה קטנה, וחלק השקעה משמעותית יותר, כך שכל אחד יוכל לבחור בהתאם לפניות שלו, לרמת המחויבות שלו ועוד, עד כמה להשקיע בעניין. הצטברות הפעולות על-ידי גורמים שונים, בזוויות מגוונות המתבצעות במקביל תוך מתן ביטוי ציבורי להפניית תשומת לב וקשב משרדי לנושא זה, תסייע לשיקום ולהגברת האמון הציבורי במערכת אכיפת החוק, בתום ליבן, בענייניותן ובמקצועיותן.

 

  • שגרירי אמון – הפנים של המשרד

רמת מחויבות: גבוהה

 

לבחור קבוצה של דמויות מובילות ומגוונות במשרד, ולצייד אותן בידע הדרוש להן בכדי להתמודד, עניינית, עם טענות שונות שמופנות כלפי רשויות אכיפת החוק: רות דוד, הדלפות, זדורוב, תיקי רוה”מ, הדס שטייף, חסינות ועוד.

המטרה היא להפוך אותם למעין דוברים שיופיעו בפני פורומים שמזוהים עם מגזרים שונים בחברה הישראלית: תיכונים ברחבי הארץ, מכינות קדם צבאיות וכן במדיות שונות: בתקשורת, בעמודי הפייסבוק, בפורמט של “הכה את המומחה” ועוד. פעולה דחופה שיש לעשות בהקשר זה ועדיין לא נעשתה למרות בקשתנו בעניין היא תדרוך עומק של המשנים של י.מ ושל פ.מ  בכל הסוגיות הללו שעומדות על סדר היום, כדי שנדע להתמודד עם שאלות בעניין זה באינטראקציות מגוונות שאנחנו מקיימים מתוקף תפקידנו, במסגרתן אפשר “על הדרך” לשפר תדמיתית את מעמד הייעוץ המשפטי לממשלה.

 

  • פעולה ברשתות החברתיות

רמת מחויבות:  משתנה

 

רמה נמוכה: לרתום את עובדי המשרד ולעודד אותם לבצע פעולות קטנות – Like, Share, retweet, ועוד לפוסטים/ ציוצים של מסרים שהמשרד מעוניין לקדם.

רמה גבוהה: להכשיר קבוצה גדולה של עובדים במשרד להשיב לתגובות שונות שעולות בדפי המשרד מצד גורמים מגוונים. בעניין זה, כדאי לכוון לאנשים שפעילים ברשתות החברתיות ברמה כזו או אחרת.

 

  • “אמון בשטח”: הרצאה חד פעמית לפורום קרוב

רמת מחויבות: בינונית

 

הקמת מאגר שתכליתו “סידור עבודה” יומי לאורך תקופה מוגדרת של מעבירי שיעור מקרב עובדי המשרד כולם – עורכי דין, עובדי מנהל, מתמחים שמוכנים להעביר הרצאה חד פעמית בפורום קהילתי רלוונטי ועוד: המתנ”ס השכונתי, בית כנסת, תנועת נוער, התיכון שבו הילדים לומדים, קבוצת חברים ועוד. המטרה הינה שמדי יום, החל ממועד שבו נשיק את היוזמה “אמון אחד ביום“, תתקיים לפחות הרצאה אחת במקום כלשהו בארץ בנושא “אמון הציבור במערכת אכיפת החוק”. עצם השקת פרויקט כזה והצטברות הפעולות במסגרתו תייצר אפקט הסברתי חברתי ציבורי וחינוכי משמעותי. נושא ההרצאה יהיה שלטון החוק/ תפקידה של מערכת אכיפת החוק בחברה דמוקרטית/ פעילות הייעוץ המשפטי לממשלה/ פרקליטות המדינה/ יום בחיי משפטן / העשייה המשפטית בשירות המדינה ועוד. כדי להקל על הדוברים ההרצאה יכולה להתבסס כמובן על מערכים מובנים שיוכנו מראש ויתאמו למגזרים ולגילאים שונים ובהם יוכל לעשות שימוש מי שיהיה מעוניין בכך. בנוסף יש ערך בכך שכל אחד מאיתנו יקח את נושא הזה לזווית שלו – תכנון ובניה, אמון ברגולטורים, אמון בפלילים וכו’, מתוך התפיסה שאם האדם המעביר את הפעילות מביא את עצמו ואת ההזדהות שלו, הדבר יעורר יתר הזדהות גם בקרב שומעיו.

 

  • יום פתוח

רמת מחויבות: נמוכה-בינונית

 

יום שבו המשרד יפתח את שעריו לציבור בשלל יחידותיו ברחבי הארץ – אפ”כ, נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, טאב”ו, פרקליטויות מחוז, ייעוץ חקיקה ועוד. כמובן, בהרשמה מראש. בכל יחידה דלתות הגורמים המקצועיים תהיינה פתוחות לשאלות, מחשבות ועוד. הגורמים שדלתותיהם תהיינה פתוחות ידברו על חשיבות העבודה של משרד המשפטים באופן כללי, על פעילות היחידה שלהם ותרומתה לציבור ועוד, והציבור שיגיע יוכל להתרשם ולהכיר בצורה בלתי אמצעית מראש את ה”פקידות”, “הפרקליטות”, באופן שיוריד לו במקצת דעות קדומות, מיתוסים שגויים וכו’.

 

  • “הכה את המשנה”

שימוש במשנים ליועץ ולפרקליט המדינה כראש חץ לשיח ולהסברה בפורומים, כנסים בתחומים שונים ומול קהלים שונים, בהם ידברו המשנים על עבודתם ועל חשיבות השמירה על מעמדם של מוסדות אכיפת החוק במדינה. מוצע לייחד יום אחד של פעילות “הכה את המשנה”, בו תינתן הזדמנות לנציגות מכלל אמצעי התקשורת להפנות שאלות קשות למשנים, הנוגעות לתחומים בהם עוסקים המשנים ולעבודתם של הפרקליטות ושל מוסד הייעוץ המשפטי לממשלה. אפשר ביחד על במה אחת בצורה של “משאל נודד” או במקביל באופן סימולטני של חדרים פתוחים כמו שנעשה בימי גיוס מתמחים ליחידות שונות.

העליתי כאן מספר ממוקד של הצעות, אך יש לי עוד רעיונות רבים שאשמח להציג בהרחבה בהמשך:

  • קיום מעגלי שיח פנים יחידתיים בו זמנית ביום אחד שיוקדש לנושא של חשיבות שלטון החוק ושל חיזוק אמון הציבור בכל יחידות משרד המשפטים.
  • “הקש בדלת” – יום פתוח של כלל יחידות המשרד, אליו נרשמים מראש אנשים שמעוניינים להגיע למשרד ולהפגש עם ראשי המערכות שישבו יחד וישיבו על שאלות שיפנו אליהם מצד המעוניינים.
  • ייזום מהלכים עם גורמים חיצוניים:
    • פורום דיקאני הפקולטות למשפטים וגיוסם
    • ייזום מהלכים משותפים עם לשכת עורכי הדין
    • גיוס פורומים משפיעים להכשרת לבבות כגון פורום המכינות הקדם צבאיות, גיוס צוערים לשירות המדינה ובשלטון המקומי, פורומים של עורכי דין מובילים, הופעות נודדות של משנים לי.מ ופ.מ ומנהלים אחרים במשרד המשפטים בפני יחידות שונות של משרד המשפטים ושל הפרקליטות, בפני הנהלות של משרדי ממשלה, מערכות עיתונים, צה”ל, גופים כלכליים, עיריות, הנהלת בתי המשפט, השתלמויות שופטים, השתלמויות של לשכת עורכי הדין ועוד.

עוד אציין שהובא לידיעתי לאחרונה כי אגף תכנון, מדיניות ואסטרטגיה במשרד אף הוא הגה תכנית להגברת אמון הציבור בשלטון החוק, בשיתוף עם פורום “משפיעים” במשרד.

 

התרשמתי כי מדובר בתכנית מקיפה, וחשובה שאבני הבניין בה הן שונות, אך היא מאוד רצינית ורצויה בעיניי, ושמטרתה ליצור שינוי בטווח ארוך יותר.

הצעדים המובאים לעיל, הם מעין צעדי חירום שמטרתם ליצור שינוי בטווח קצר יחסית. כמובן, שככל שתמצא לנכון אפשר יהיה גם לראות האם וכיצד נכון לשלב את שני המהלכים שתכליתם חיובית וזהה: להביא להגברת האמון במערכת.

כפי שאתה ודאי יודע, נושא אמון הציבור חשוב לי וטורד אותי מאוד, כמו את כלל המכותבים מעלה, ומכאן מייל זה. ככל שתמצא בתכנית עניין, אשמח להיות מעורבת בקידומה יחד עם כל המשנים האחרים כמובן, וכן עם גורמים רלוונטיים נוספים במשרד ומחוצה לו למען המטרה המשותפת לכולנו.

דינה

PDF

 

דינה דומיניץ תכנית להחזרת אימון הציבור בפרקליטות הוגש לאביחי מנדלבליט 27-2-2020

 

 

Views: 130

3 Comments

  1. התלבטתי אם להשחית זמן על מה שדומניץ מלהגת החלטתי לחסוך את השן לאחר שקראתי שורה שניים

  2. זה הרבה יותר פשוט להפסיק עם האכיפה הבררנית ועם המשפטים המכורים. כמובן שזה דורש החלפת השופטים ובחירה על ידי הציבור ו/או חיקור בכנסת קודם למינוי

  3. האמת שהידוענים ישדרו היא אמת גבלסית. עובדתית, הפרקליטות אכן מכילה את כל האנשים הנאלחים שבנמצא, כגון ערן צברי הכושי או ליטל ישראלי הזנזונת. יש גם את שליחי הפרקליטות בקרב השופטים, כגון אורית ליפשיץ הבהמה. הפרקליטות העתיקה כל כך טוב את שיטות גבלס שמתגלגל לא מעט בקברו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *