EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

הפרקליטה ירדן רובינשטיין הכינה לביבי צרור עצות רגישות “אם עוצרים אותך באיירפורט שמור על זכות השתיקה” בגלל צו מעצר מהאג

ירדן רובינשטיין הפרקליטה שתוציא את ביבי מהכלא בחול אם האג יעצרו אותו

איזה בידור.  האג רוצים להוציא לביבי צו מעצר. 20/5/2024.   שים זין עליהם ביבי וחסל את עזה ואת דרום לבנון.  עכשיו. עכשיו.  זה גם הזמן לחסל כורים באירן.  עכשיו.  עכשיו.

ירדן רובינשטיין יועצת לביבי לשמור על זכות השתיקה.  אלא מאי?  על פי הלכות ישראליות של בית המשפט העליון מי ששומר על זכות השתיקה מודה באשמתו.  יש בשמירה על זכות השתיקה סיוע להוכחת האשמה.  בניגוד למדינות נורמליות שבהן “זכות השתיקה” היא באמת זכות שתיקה, בישראל שתיקה היא הודאה.

איזה בידור.  בעצם ירדן רובינשטיין רוצה שביבי ישתוק ובשתיקתו יודה שהוא רוצח עם ומבצע ג’נוסייד, אפרטהייד והרעבה המונית של ערבושקלך.

בישראל כשמביאים אדם למעצר עד תום ההליכים, השופטת שואלת האם החשוד משתף פעולה עם החקירה, ובראיונות של הסנגורים לתקשורת, כולם חוזרים כמו תוכי על הסיסמא “מרשי משתף פעולה עם החקירה”.

אז שנבין, למה זה לא טוב למעצר בחו”ל לפי צו מהאג?  למה לא להנחות את ביבי לשתף פעולה עם החקירה, כמו שנהוג בישראל?????

הנה העצות של הפרקליטה ירדן רובינשטיין לביבי כשיעצרו אותו בחו”ל (בסוף המסמך)

 

עצות זהב.  פצצה.  שווה כל שקל של המשכורת שמשלמים לה.   עוד יותר בידור זה שהפרקליטה ירדן רובינשטיין מי שכתבה את המסמך פשוט מתה שכן יעצרו את ביבי בחו”ל.  מה זה מתה.. משתוקקת… מייחלת… מתפללת.  אם יעצרו את ביבי אורגזמה כזאת עוד לא היתה לירדן רובינשטיין.

ירדן רובינשטיין הכינה לביבי עצות למקרה שייעצר בחול
ירדן רובינשטיין הכינה לביבי עצות למקרה שייעצר בחול

 

 

ירדן רובינשטיין הפרקליטה שתוציא את ביבי מהכלא בחול אם האג יעצרו אותו
ירדן רובינשטיין הפרקליטה שתוציא את ביבי מהכלא בחול אם האג יעצרו אותו

– רגיש –

ריכוז תלונות ותביעות במדינות – מר בנימין נתניהו

אוגוסט 2021

 

תלונות פליליות
  מדינה פירוט התלונה/תביעה תביעה/תלונה סטאטוס
1. איטליה בעקבות משט “אסטל” לעזה שאירע ביום 20.10.12, הוגשה תלונה פלילית ב-24.10.12 בבית המשפט ברומא על ידי אזרח איטלקי אשר השתתף במשט על הספינה “אסטל” שיצאה מנאפולי לעבר עזה. התלונה מכוונת נגד נשיא המדינה דאז פרס, ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון דאז ברק, הרמטכ”ל דאז גנץ, מח”י דאז רוטנברג ונגד החיילים שלקחו חלק בהשתלטות. בתלונה נטען כי הנ”ל אחראים לחטיפה, אלימות, שוד ותפיסת כלי-השיט. עוד נטען כי המעשים המדוברים בוצעו במסגרת אכיפת סגר ימי בלתי חוקי ומשכך מהווים פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות. תלונה פלילית לא ברור מה הסטטוס.

בשל פרק הזמן שחלף עורך הדין העריך שבינתיים התיק נסגר.

 

2. ארגנטינה ביום 31.8.2014, בעקבות מבצע “צוק איתן”, הוגשה תלונה פלילית, בפני ביהמ”ש הפדרלי לצדק בעיר קורדובה, נגד רה”מ נתניהו, הרטמכ”ל גנץ, שר הביטחון יעלון, שר החוץ ליברמן, וסגן יו”ר הכנסת פייגלין (בתפקידיהם דאז)  בגין פשעים נגד האנושות, פשעי מלחמה ורצח עם שבוצעו לטענת התובעים במהלך מבצע “צוק איתן”. תלונה פלילית התלונה נדחתה.

08.04.19 – השופט הפדרלי החליט לדחות ולסגור את התלונה באופן סופי. במסגרת ההחלטה על סגירת התלונה, הורה השופט למשרד החוץ ומשרד המשפטים בארגנטינה להגיש את עותק התלונה למשרד התובעת של בית הדין הפלילי הבין-לאומי.

3. ארגנטינה לפי פרסומים, באוגוסט 2014 עורך הדין Carlos Slepoy,  הצהיר כי בכוונתו להגיש תלונה נוספת נגד אותם נושאי המשרה גם לבית המשפט הפדראלי בבואנוס איירס, בשיתוף עם ארגון American Association of Jurists אך טרם הגיש תלונה וציין כי בכוונתו להגיש את התלונה בשם הקורבנות ומשפחותיהם. ככל הנראה מדובר רק בכוונה להגיש תלונה.

לא נמצא מידע נוסף.  

4. בלגיה אירוע המטס (08.07.11)– תלונה שהוגשה ביום 09.01.12 כנגד נתניהו, ישי, ברק, אשכנזי, ורפ”ק אמנון שמואלי (מפקד ביקורת גבולות בנתב”ג) וכל יתר אנשי הביטחון שהיו מעורבים באירוע בגין כליאה, יחס בלתי אנושי ומשפיל, תקיפה -המהווים פשעי מלחמה. התלונה הוגשה על ידי שני משתתפים בפרויקט  “Bienvenue en Palestine”. תלונה פלילית פתוחה –

16.02.17 – מישל עדכנה שהתובע לא מתקדם עם התלונה הזו.

5. בלגיה ביום 31.08.14 הוגשו תלונות, בעקבות מבצע צוק איתן, כנגד נתניהו בגין ביצוע פשע מלחמה ופשעים כנגד האנושות. התלונות הוגשו בתחנות משטרה מקומיות על פי נוסח אחיד שפורסם דרך יוזמת פייסבוק. על פי המארגנים הוגשו כ-500 תלונות. תלונה פלילית פתוחה –

לא ידוע אם התובע הפדרלי קיבל את התלונות.

16.02.17 – מישל עדכנה שהתובע לא מתקדם עם התלונה הזו.

6. דרום אפריקה ביום 20.05.21 עלה מפרסומים תקשורתיים כי ארגוני חברה אזרחית בדרום אפריקה הגישו תלונה כנגד בכירים בישראל בגין ביצוע פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות, ככל הנראה על רקע מבצע “שומר החומות” –

“The complainants seek the prosecution of the apartheid regime’s leader, Benjamin Netanyahu [הדגשה לא במקור]; generals and soldiers of the Israel Defence Forces; police commanders and officers”.

על-פי הדיווחים, התלונה הוגשה לרשויות התביעה הלאומיות של דרום אפריקה.

ארגוני החברה האזרחית קוראים לממשלת דרום אפריקה, לראש התביעה הציבורית ולשר המשטרה לחקור את התלונה ולהפנותה לבית הדין הפלילי הבין-לאומי.

תלונה פלילית פתוחה –

ביום 28.05.21 התקיימה שיחה עם עורכי הדין המקומיים שציינו שאין בידיהם מידע מעבר לדיווחים בתקשורת, ושלפיהם נראה שמדובר בבקשה כללית שהופנתה לתביעה לפתוח בחקירה לגבי האירועים בישראל, במטרה שהתובע יפנה את המקרה ל-ICC.

 

7. ספרד ביום 21.7.10 הוגשה תלונה בעקבות אירועי המשט לעזה כנגד 8 בכירים ישראליים:  נתניהו, ברק, ליברמן, מרידור, יעלון, אלי ישי, בני בגין ואליעזר מרום בגין ביצוע  פשעים נגד האנושות ובגין כליאה, גירוש ועינויים.

+ פשעי מלחמה נגד אנשים מוגנים.

התלונה הוגשה על ידי 3 פעילים שהשתתפו במשט.

תלונה פלילית יוני 2015 – בית המשפט הורה על סגירת התלונה.

עם זאת, אגב סגירת התלונה, הגורמים הרלוונטיים במשטרת ספרד הונחו לדווח לבית המשפט אם מי מהחשודים ימצא בעת כלשהי בשטח ספרד- דבר אשר יאפשר לחדש את ההליכים.

בדצמבר 2015- הנחייה זו בוטלה  בעקבות ערעור שהגיש התובע הכללי, כאשר ערכאת הערעורים קבעה כי היא ניתנה בחוסר סמכות ובהתאם ביטלה אותה.

8. ספרד תלונה נוספת שהוגשה ב – 20.10.12 על ידי חבר פרלמנט ספרדי כנגד ליברמן, ברק, אלי ישי, אליעזר מרום, בני בגין, בנימין נתניהו, דן מרידור ובוגי יעלון בעקבות אירועי המשט בגין – מעצר לא חוקי, יחס בלתי הולם, ותפיסת חפצים רשמיים (לפי סעיף 23.3G). תלונה פלילית סגור.

בית המשפט סגר את התיק בגין חוסר סמכות (חבר הפרלמנט לא פעל במסגרת תפקידו).

9. צ’ילה באוגוסט 2014 הוגשה תלונה על ידי חבר המפלגה הקומוניסטית, Hugo Gutierrez, בסיוע עורך הדין Matthias Estay ובליווי ראש הפדרציה של הקהילה הפלסטינית בצ’ילה ובני משפחות של אזרחים אשר לכאורה נפגעו בפעולות צה”ל בעזה. התלונה הוגשה כנגד: בנימין נתניהו, אהוד ברק (צוין בתלונה כשר הבטחון), אביגדור ליברמן, דן מרידור (צוין בתלונה כשר לענייני מודיעין וגרעין), משה יעלון (צוין בתלונה כשר לעניינים אסטרטגיים), אלי ישי (צוין בתלונה כשר הפנים), וכן “מפקדים רלוונטיים בצה”ל שלקחו חלק / אחראיים לפשעים שבוצעו נגד ילדים ונערים ברצועת עזה” (כך במקור) במהלך מבצע צוק איתן. התלונה נדחתה.
10. צ’כיה תלונה שהוגשה בפברואר 2011 על ידי 2 עיתונאים צ’כים שהשתתפו במשט כנגד בנימין נתניהו, אהוד ברק וגבי אשכנזי בגין 29 עבירות פליליות לרבות חטיפה וגניבה. תלונה פלילית התלונה נדחתה –

על-ידי התביעה המחוזית, לאחר מכן על-ידי התובע האזורי, ולבסוף על-ידי התובע הכללי של צ’כיה.

11. תורכיה בעקבות המשט לעזה מיום 20.10.12, הוגשה תלונה פלילית נגד שמעון פרס, בנימין נתניהו, אהוד ברק, אביגדור ליברמן, בני גנץ, רם רוטנברג, וכל המעורבים במבצע  – בגין כליאת שווא, תפיסת כלי שיט, חבלה ברכוש ופשעים נגד האנושות שבוצעו לכאורה במהלך המשט. תלונה פלילית סגור.

28.6.16 – נחתם הסכם פיוס בין ישראל לטורקיה שסוגר את התלונות המתייחסות למשט המרמרה (2010).

 

 

  תביעות אזרחיות
1. ארה”ב עבדול עזים מוחמד נ’ נתניהו ואח – תביעה שהוגשה ביום ה-24 למאי 2021, בבית-המשפט של מחוז קוק, אילינוי, בארצות הברית  כנגד 19 בכירים ישראלים מכהנים ולשעבר, כדלקמן:

(1) בנימין נתניהו; (2) אהוד אולמרט; (3) אהוד ברק; (4) יצחק מרדכי; (5) שאול מופז; (6) עמיר פרץ; (7) משה יעלון; (8) אביגדור ליברמן; (9) נפתלי בנט; (10) בני גנץ; (11) דן חלוץ; (12) גבי אשכנזי; (13) גדי איזנקוט; (14) אביב כוכבי; (15) דוד לוי; (16) שלמה בן עמי; (17) סילבן שלום; (18) ציפי לבני; (19) ישראל כץ.

התובע, מר עבדול מוחמד, הינו אזרח הודי המתגורר באילינוי בארצות הברית, ולא נראה שישנן טענות שקושרות אותו באופן אישי לתביעה מעבר להצהרתו כי מעשי הנתבעים גרמו לו לכאב וסבל נפשיים.

בתביעה טוען התובע שהנתבעים ביצוע פשעי מלחמה והפרות שונות של החוק הבין-לאומי  (כגון עינויים, הפרות זכויות אדם ועוד) בנוגע לפלסטינים ביהודה ושומרון וכן בעזה במשך ה-26 שנים האחרונות. לטענת התובע, בשל פעולות של הנתבעים אלפי פלסטינים חפים מפשע, כולל אלפי ילדים, מתו.

לטענת התובע, פשעים אלה גרמו לו לכאבים נפשיים קשים.

תביעה אזרחית פתוח – טרם בוצעה המצאה
2. ארה”ב תיק פלד (התנחלויות) – תביעה שהוגשה ביום 9 לפברואר 2017,  כנגד בנימין נתניהו, אביגדור ליברמן, ציפי לבני, אהוד ברק ונתבעים אמריקאים נוספים בכל הנוגעת להתנחלויות.

עילות להגשת התביעה –  תמיכה והעברת כספים לשם הרחבת ההתנחלויות כחלק ממדיניות של טיהור אתני; גירוש והיעדר פיקוח מספק על פעילות צה”ל; טוענים לפשעי מלחמה, פשעים נגד האנושות, רצח עם.

תביעה אזרחית פתוחה, אך הבכירים הישראלים נמחקו ממנה.

ביוני 2019 הגישו התובעים הגישו הודעה  על מחיקת הנתבעים הישראליים מתביעה זו. הנימוק העיקרי אשר הוביל למחיקת הנתבעים, כמוזכר בבקשה, הינו אי ההצלחה בביצוע המצאות לנתבעים הישראליים.

3. ארה”ב תיק דוואבשה – תביעה אזרחית שהוגשה ביום 26.2.2020 בבית המשפט המחוזי בוושינגטון, ארה”ב נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ו-18 נתבעים נוספים. בין נתבעים אלה: נשיא ארה”ב (דאז), דונלד טראמפ; היועץ לנשיא ארה”ב (דאז), ג’ארד קושנר; שגריר ארה”ב בישראל (דאז), דויד פרידמן; דב ויסגלס (שצוין כי היה יועצם הבכיר של אריק שרון, בנימין נתניהו ואהוד אולמרט); עורך דינו האישי של הנשיא דאז טראמפ, רודי ג’וליאני; ארגון AIPAC; בכירה ב-FIDF ועוד. התביעה הוגשה על-ידי 13 תובעים, הכוללים, בין היתר, את משפחת דוואבשה ובייחוד אחמד דוואבשה.

הטענות שהועלו בתביעה: טענות לפשעי מלחמה, אפרטהייד, וטענות נוספות בהן עינויים, רצח, גניבת רכוש פרטי, טיהור אתני, הקמה ותחזוק של ההתיישבות, גיוס כספים על אדמת ארה”ב עבור ההתיישבות ופעילות צה”ל.

תביעה אזרחית פתוח –

התובעים הסירו את בנימין נתניהו ומר ויסגלס מכתב התביעה המתוקן.

 

בתחילת מרץ 2021, השופטת בתיק פרסמה החלטה (במסגרת בקשה לדחייה על הסף שהגישו חלק מהנתבעים בתיק) והורתה לדחות את התביעה עם אפשרות להגיש תביעה מתוקנת, עד לתאריך ה-2 לאפריל 2021.

 

ביום 2.4.2021 התובעים אכן הגישו כתב תביעה מתוקן בו הסירו את שמות הנתבעים הישראליים (ראש הממשלה ומר וייסגלס) מן התביעה.

  תביעות ותלונות שעשויות להיות רלוונטיות לתקופה בה כיהן כראה”מ
1. אנגליה תלונה שהוגשה ככל הנראה כנגד עמוס ידלין, אלי מרום, אבישי לוי, גבי אשכנזי וטל רוסו בעקבות אירוע המשט.

התוודענו לתלונה זו בעקבות דיווח של תורכיה שמוזכר בדו”ח נציבת זכויות האדם לאו”ם מיום 15.12.10. התלונה שהוגשה ככל הנראה על ידי קבוצת פעילים אנטי-ישראליים הוגשה בגין: פשעי מלחמה, עינויים, הפרת דיני זכויות אדם.

תלונה פלילית פתוח.

ככל הנראה הוגשה לסקוטלנד יארד – בדיקה שנערכה מול משרד עורכי הדין כמו גם פרסומים סותרים בתקשורת – העלו ממצאים סותרים.

2. בלגיה תלונה פלילית אשר הוגשה ביום 17 לנובמבר 2010 בעניין אירוע המשט לעזה מיום 31.5.10, על-ידי ארבע אזרחיות בלגיות אשר השתתפו במשט.

התלונה הוגשה נגד שר הביטחון דאז אהוד ברק, הרמטכ”ל (דאז) רא”ל גבי אשכנזי, ומפקד חיל-הים דאז, האלוף אליעזר מרום  וכן, כל אדם אחר שיזוהה במהלך ההליך ושיכול היה לפקד, לבצע או לשדל לבצע את המעשים שקשורים לתלונה בעניין אישום בפשעי מלחמה ובפשע נגד האנושות.

תלונה פלילית פתוח.

תיק המשט הועבר לשופט חוקר בינואר 2021.

השופטת החוקרת אישרה לעורכת הדין שלנו בצורה ברורה כי אין כרגע צווי מעצר באף אחד מהתיקים הללו ואף ציינה כי הנילונים חופשיים לבקר בבלגיה נכון לעתה מבחינת שני התיקים הללו.

3. גרמניה ביום 21.7.14, בעקבות מבצע “צוק איתן”, הוגשה בגרמניה תלונה פלילית, שנועדה לבחון את  נסיבות הריגת משפחת  Al-Kilani במהלך המבצע.

 

הזיקה לגרמניה קיימת מפני שבני המשפחה היו בעלי אזרחות כפולה גרמנית-פלסטינית. בתלונה נטען כי בני המשפחה נהרגו בתקיפת חיל האוויר בעזה ביום  21.7.14, במסגרת התקיפה האווירית על בנין “אלסלאם”.

תלונה פלילית פתוח.

בשלב זה טרם עודכנו על קבלת החלטה בתיק.

לא ידוע לנו מיהם הנילונים הספציפיים בתלונה זו, אולם היות ומדובר באירוע שהתרחש במהלך מבצע “צוק איתן”, התלונה עשויה להיות רלבנטית עבור מר נתניהו.

 

4. גרמניה בעקבות אירוע המשט – תלונה שהוגשה ביוני 2010 על ידי 2 חברי פרלמנט ופעיל זכויות אדם אשר שהו על המרמרה. העבירות הנטענות בתלונה היו בגין פשעי מלחמה וכליאת שווא. תלונה פלילית סגור.

התלונה נדחתה ב – 30.9.2014.

5. דרום אפריקה בינואר 2011, הוגשה בעקבות אירועי המשט תלונה בדרום אפריקה על ידי אזרחית דרו”א אשר השתתפה במשט (גב’ דוידס, מיוצגת על ידי עו”ד זיאד פאטל ) בגין רצח ופגיעה באזרחים, עינויים ומעשים בלתי אנושיים.

התביעה/תלונה הוגשה כנגד האחראים לביצוע המבצע, ביניהם גם שר הביטחון.

לא ידוע פתוח.

בטיפול גורמי החקירה והתביעה בדרו”א.

https://electronicintifada.net/blogs/charlotte-silver/top-israeli-officials-face-arrest-spain-south-africa

6. יוון תלונה שהוגשה ב- 02.07.11 בעקבות אירועי המשט, התלונה הוגשה בגין הפרות של אמנות בין-לאומיות והדין המקומי – שוד, פיראטיות, כליאה, איומים ועינויים.

התלונה הוגשה כנגד: ברק, אשכנזי, ישי, נאמן,  יצחק אהרונוביץ, אליעזר מרום, בכירים נוספים וחיילים.

תלונה פלילית סגור.

התובע הכללי דחה את התלונה.

7. כווית בעקבות אירועי המשט – תלונה/תביעה שהוגשה על ידי ח”כ ד”ר  Waleed Al-Tabtabaei ואח’ [סה”כ היו 15 אזרחי כווית במשט לעזה] כנגד בכירים ישראליים. לא ידוע סגור.

28.8.11 – לפי פרסומים התלונה נדחתה על-ידי הרשויות.

8. מלזיה בעקבות אירועי המשט –

במהלך כנס שהתרחש במאי 2011,

עו”ד גאלאגר (המייצגת את ה-CCR וארגון FIDH) סיפרה כי ישנו תיק פתוח במלזיה ובדרום אפריקה בעניין אירוע המשט לעזה.

לא ידוע לא ידוע
9. צרפת ביום 8.6 הוגשה בבית המשפט המחוזי בפאריס תביעה אזרחית כנגד מדינת ישראל על סך כחצי מליון יורו, בגין ההשתלטות על הספינה הצרפתית Dignite El Karame שניסתה לפרוץ בחודש יולי 2011 את הסגר הימי על רצועת עזה.

התובעת היא אגודה בשם “חברי עמי הים-התיכון” (Les Amis des Peuples de la Mediterranee), הטוענת שהיא הבעלים של הספינה. התובעת מיוצגת על ידי עו”ד Roland WEYL.

בתביעה נטען, כי ישראל בצעה פעולה לא חוקית בהשתלטות על הספינה בלב ים ועל 16 נוסעיה, וכי פעולה זו מהווה מתקפה על הספינה. עוד טוענת התובעת כי למדינת ישראל לא עומדת חסינות מפני תביעה בגין פעולה זו.

תביעה אזרחית סגורה.

בית המשפט לערעורים בפריז דחה את הערעור שהוגש במסגרת התביעה האזרחית בצרפת בעניין כלי השייט “Dignite Al Karama”.

בית המשפט לערעורים קבע כי ההשתלטות על כלי השייט נחשבת פעולה שלטונית ולפיכך עומדת למדינת ישראל חסינות ריבון בהתאם למשפט הבין-לאומי. יתרה מכך, בית המשפט ציין כי בניגוד לעמדת המערערת, המשפט המנהגי איננו מכיר בחריג לחסינות ריבון מקום בו נטען שבוצעו הפרות של המשפט הבין-לאומי או דיני זכויות האדם, וזאת אף בהנחה כי ההפרות ניתנות להוכחה.

10. צרפת בעקבות אירועי המשט –

תלונה שהוגשה בתחילת יוני 2011 על ידי משתתפי המשט באמצעות עו”ד מטעם ארגון CBSP בגין  חטיפה, אלימות והסטת אוניה ממסלולה; נטילת מסמכים.

התלונה הוגשה כנגד ברק ובכירים אחרים.

תלונה פלילית סגור.

זהות הבכירים הנוספים בתלונה אינה ידועה.

התביעה הציבורית דחתה את התלונות.

11. צרפת תלונה שהוגשה בעקבות אירועי המשט ביום 6 לאוגוסט 2011, על ידי שני משתתפים צרפתיים מארגון

“Association France Palestine Solidarite”;  Claude Leostic

ו-Jean-Claude Lefort.

(ע”י עו”ד  Emmanuel Ludot) בגין חטיפה, מעצר, שוד-ים וטרור.

תלונה פלילית סגור.

שמות החשודים בתלונה אינם ידועים לנו.

התביעה הציבורית ב-Créteil דחתה את התלונה היות ואין ראיות לביצוע עבירה.

הוגש ערר לתובע הכללי אשר נדחה.

12. שוודיה בעקבות אירוע ה”מרמרה” 31.5.10, ומשט נוסף בתאריך 20.10.12, הוגשה תלונה פלילית ב-  19.11.13 על ידי ארגון “Ship to Gaza” ו-18 אזרחים שוודים שהשתתפו במשטים.

 

התלונה הוגשה ביום 19.11.13 כנגד גבי אשכנזי, אליעזר מרום, בני גנץ, רם רוטנברג בגין חטיפה, שוד, כליאת שווא ותקיפה חמורה שבוצעו לכאורה במהלך שני המשטים.

תלונה פלילית התלונה נדחתה.

ביום 9.12.14, הודיע התובע הציבורי כי החליט לסגור את התיק לאחר סיום הבדיקה המקדמית. זאת, בין היתר מכיוון שלא ניתן לזהות את החיילים שביצעו לכאורה את המעשים ללא שיתוף פעולה מצד ישראל, המעשים אינם עולים כדי פשעים בין-לאומיים ולענין  מעשים שבוצעו במתלוננים לאחר העברתם לשטח ישראל -היעדר סמכות שיפוט לבתי המשפט בשוודיה בנוגע לעבירות שבוצעו בשטח ישראל, אשר אינן עולות כדי פשעים בין-לאומיים.

 

דגשים לשיחה עם מר נתניהו:

  1. חשוב להיוועץ לפני נסיעות לחו”ל, ביחס לפן של הערכת סיכון משפטי בנוגע לפעולות שביצע במסגרת תפקידו כדין, באמצעות הייעוץ המשפטי של משרד רה”מ או באמצעות המאבטחים שיפנו אלינו. כלל זה תקף במיוחד עבור נסיעות פרטיות, או ככל ששוהים במדינה לפני או אחרי הימים בהם נקבעו פגישות רשמיות. במיוחד חשוב לפני נסיעות למדינות הנ”ל, וכרגע חשוב לשים לב ולעדכן במיוחד בנוסף ביחס לנסיעות לבלגיה, דרום אפריקה ספרד ותורכיה.

התזמון חשוב, ולכן כדאי להתייעץ ברגע שהנסיעה עולה על הפרק, כדי לאפשר זמן להיערך ולבדוק.

  1. במקרה שמר נתניהו נשאל משהו בביקורת גבולות על תפקידו הנוכחי או תפקידים קודמים – מוצע להשיב שאין באפשרותו לדבר על דברים שהוא עושה או עשה במסגרת תפקידו, ללא אישור בכתב מהמדינה. חשוב לעדכן על האירוע.
  2. בקשר לתביעות אזרחיות, כדאי לשים לב בעת שהות בחו”ל ובמיוחד בארצות הברית, כי ייתכנו ניסיונות המצאה של כתבי תביעה. מוצע להנחות את המאבטחים שיאמרו שאין בסמכותם לקבל עבורו המצאה. ככל שבכל זאת מבוצעת המצאה – אנחנו נטפל בזה. חשוב במקרה כזה לסרוק ולהעביר דרך משרד רה”מ העתק של המסמכים שהומצאו כולל המעטפה והסבר על ההמצאה שבוצעה. חשוב לעשות זאת בהקדם האפשרי שכן שעון החול בתביעות בארצות הברית מתחיל “לרוץ” מרגע ההמצאה.
  3. ככל שבמסגרת נסיעה לחו”ל הוא צפוי לדבר בפומבי, יש לנקוט משנה זהירות ולא להציג באופן פומבי פרטים על אירועים צבאיים או מבצעים שהיו תחת אחריותו, ללא היוועצות עם הייעוץ המשפטי של משרד רה”מ קודם לכן.

PDF

ירדן רובינשטין עצות לביבי למקרה שעוצרים אותו בחול וריכוז תביעות ותלונות בנימין נתניהו 11-8-2021

 

 

תגובתו של ביבי לצו מעצר פורסם בקול חי 20/5/2024

האמת היא שכל ההתנהגות של ביבי מאד מוזרה.  הוא לא מופיע בפני האומה ועונה לשאלות קשות.  הוא רק מופיע כשמתחשק לו ונושא נאומים פופוליסטיים שאין בהם ממש.  העם, גם אלה שתומכים בו, רוצה תשובות.  מתי נכנסים לאם אמא של רפיח, למה הדשדוש.  למה הוא לא משתף את האומה במקרה שקורה ומה שמתוכנן.

כולם מתפלצים לנוכח הדשדוש גם בעזה וגם בלבנון ומצפים מביבי לתת תשובות.  במקום תשובות מקבלים דמגוגיה נבובה רוויה בהאדרה עצמית.  מנהיג צריך לענות לעם שלו, בלי נאומים.  לענות לשאלות ותשובות, ו”ביטחון המדינה” הוא לא תירוץ.

נתניהו מגיב לצו המעצר: “כך בדיוק נראית האנטישמיות החדשה”

 

ראש הממשלה נתניהו מגיב להוצאת צווי המעצר בהאג: “כך בדיוק נראית האנטישמיות החדשה, היא עברה מהקמפוסים במערב לבית המשפט בהאג. איזו בושה. אזרחי ישראל, אני מבטיח לכם דבר אחד – הניסיון לכבול את ידינו ייכשל. נמוטט את שלטון הרשע של החמאס ונשיג את הניצחון המוחלט. מול השקרים בהאג אני אומר: נצח ישראל לא ישקר!”. יותר ממאה חברי כנסת חתמו על מכתב הדוחה את הצווים ותומך בנתניהו. במפלגת ‘העבודה’ מתנגדים: “קמפיינים שנועדו לחזק את נתניהו ואת שלטונו”

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתייחס לדיווח על כוונת בית הדין הפלילי בהאג להוציא צו מעצר נגדו: “הצו האבסורדי והשקרי של התובע בהאג לא מכוון רק נגד ראש ממשלת ישראל ונגד שר הביטחון – הוא מכוון נגד מדינת ישראל כולה. הוא מכוון נגד חיילי צה״ל, שנלחמים בגבורה עילאית במרצחי החמאס השפלים, שתקפו אותנו באכזריות נוראה ב-7 באוקטובר”.

עוד אמר: “התובע בהאג, באיזו חוצפה אתה מעז להשוות בין מפלצות החמאס לחיילי צה״ל, הצבא המוסרי ביותר בעולם? כראש ממשלת ישראל, אני דוחה בשאט נפש את ההשוואה של התובע בהאג בין ישראל הדמוקרטית לבין רבי-המרצחים של החמאס. זהו עיוות מוחלט של המציאות. כך בדיוק נראית האנטישמיות החדשה, היא עברה מהקמפוסים במערב לבית המשפט בהאג. איזו בושה”.

לדברי נתניהו: “אזרחי ישראל, אני מבטיח לכם דבר אחד – הניסיון לכבול את ידינו ייכשל. לפני 80 שנה, העם היהודי היה חסר מגן מול אויבינו – אבל לא עוד. אני חוזר על מה שאמרתי בערב יום השואה ב׳יד ושם׳ בירושלים: ״כראש ממשלת ישראל, אני מתחייב ששום לחץ ושום החלטה בשום פורום בינלאומי לא ימנעו מאיתנו להכות במי שמבקשים להשמיד אותנו. נמוטט את שלטון הרשע של החמאס ונשיג את הניצחון המוחלט. מול השקרים בהאג אני אומר: נצח ישראל לא ישקר!”.

https://www.93fm.co.il/radio/1014023/

 

Views: 225

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *