EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

קומבינות אבי חימי 2: אבי חימי קיבל שוחד מהסנגוריה הציבורית את הייצוג של רונאל פישר כדי למנוע קידום רפורמות שיצמצמו את הנזקים של הסנ”צ

הסנגוריה הציבורית פיתתה את אבי חימי לקבל את הייצוג של רונאל פישר ב”הסכם העסקה מיוחד” שזה אומר שהוא יקבל שכר לפי תעריפי שוק ולא לפי הסכומים המצחיקים שהסנ”צ משלמת לפישרים הקטנים שהיא שולחת לשדה הקרב מול הפרקליטות.

זוהי בגידה בציבור עורכי הדין.  מדוע שהוא יקבל יותר מכסף מכורכי הדין האחרים שמקבלים תעריפי סנגוריה?  אבל יותר חמור מזה, כאשר אבי חימי החליף את אפי נוה כראש לשכת עורכי הדין, פנו אליו הסנגורים הפרטיים וביקשו שידאג לצמצם את הזכאות לסנגוריה כדי לאלץ לקוחות לשלם יותר כסף לעורכי הדין שבשוק הפרטי.  הוא הצהיר שיפעל בנושא והנה הפך את עורו ומכר נשמתו לשטן.

אבי חימי איך פשפש ולקקן טוסיקים כמוהו יכול להיות ראש לשכת עורכי הדין
אבי חימי איך פשפש ולקקן טוסיקים כמוהו יכול להיות ראש לשכת עורכי הדין

הסנגוריה הציבורית היא גוף שנועד לשרת את התביעה ולעזור לפרקליטות להרשיע אזרחים.  הסנגוריה מספקת עלה תאנה של ייצוג משפטי, מראית עין כאילו הנאשם מיוצג כאשר בפועל עומד שם דחליל מטעם הסנ”צ. הם עושים זאת כי הם מספקים סנגורים בחינם שמקבלים גרושים, כמה מאות שקלים לישיבה ולכן לא משתלם להם להשקיע בהגנת הנאשמים.

אבי חימי איך דביל ועילג נהיה ראש לשכת עורכי הדין
אבי חימי איך דביל ועילג נהיה ראש לשכת עורכי הדין

התוצאה היא שכולם רצים לעסקאות טיעון והסנגורים הציבוריים פשוט מוכרים את הלקוחות שלהם.  זו למעשה ההנחיה מלמעלה של יואב ספיר ראש הסנ”צ:  למכור את הלקוחות ולתפור עסקאות ולא משנה מי אשם ומי חף מפשע. לתפור את כולם בעסקאות.

 

רומי קנבל ואבי חימי זוג לקקני תחת של הלשכה לחונטה המשפטית
רומי קנבל ואבי חימי זוג לקקני תחת של הלשכה לחונטה המשפטית

בין הדמויות הבולטות בסנגוריה הציבורית:  יואב ספיר ראש הסנ”צ, תרצה קיש מי שאחראית לשדך בין סנגורים לנאשמים ומיכל עורקבי מי שאמורה לבדוק שאיכות הייצוג לא נפגעת.

בתמונה:  יואב ספיר ראש הסנגוריה הציבורית שיחד את אבי חימי בהעסקה פרטית לייצוג רונאל פישר

עורכי הדין הפרטיים בתחום הפלילי אינם מאושרים מהמצב הזה כי הסנגוריה הציבורית גוזלת מהם פרנסה, וכאשר אבי חימי נבחר ליו”ר לשכת עורכי הדין הם פנו אליו בבקשה לטפל בתחלואי הסנגוריה הציבורית:  לצמצם את הזכאות כך שמיליונרים כמו רונאל פישר לא יקבלו ייצוג בחינם (הסנ”צ שילמה עליו עד כה 1.5 מיליון ש”ח), ולהעלות את התעריפים כך שיהיה משתלם לייצצג את הנאשמים ולא להעמיד שם דחלילים, וכמובן לאסור על הסנגוריה הציבורית לתת הוראות כמו לא להגיש בקשות פסילה נגד שופטים מכורים, ולא להתנגד להגשת ראיות ללא חקירות נגדיות.

בתמונה:  מיכל עורקבי מצוות אינטרני של הסנגוריה הציבורית מוכרת לקוחות בצרורות

כעת התבשרנו שהסנגור של רונאל פישר נהפך שופט ובמקומו יואב ספיר פנה לאבי חימי והציע לו את ייצוג רונאל פישר בחוזה העסקה אישי.  כלומר אבי חימי לא יקבל 200-300 ש”ח לישיבה כמו שאר הסנגורים הפושטים. הוא יקבל שכר ראוי כמקובל בשוק הפרטי….  ממש מופת של דוגמא אישית.

זהו שוחד לכל דבר וענין כי ברור שזה נועד לנטרל את אבי חימי מכל התעסקות בלשכה בנושא קידום רפורמות בסנגוריה הציבורית.

השוו לכתבה בפוסטה מתאריך 26/12/2019:

בתמונה:  תרצה קיש מוכרת את הלקוחות של הסנגוריה הציבורית לפרקליטות בזיל הזול

להלן נוסח התלונה שהגיש מנכ”ל התנועה למען איכות השפיטה בישראל (ע”ר) יהונתן קפאח.  תשובה לא התקבלה מעולם. כמקובל בישראל כשמקבלים מכתב שלא נעים לענות עליו, פשוט מצפצפים.

לכבוד

אמיר ויזל, עו”ד

מבקר לשכת עורכי הדין

וחברי הוועד המרכזי

לשכת עורכי הדין תל אביב          [email protected]                    [email protected]

[email protected]              [email protected]

                                                [email protected]                     [email protected]

שלום רב,

הנדון:   שוחד מטעם הסנגוריה הציבורית לאבי חימי ע”מ למנוע שינויי חקיקה לרעת הסנ”צ

  1. לתנועה למען איכות השפיטה בישראל, נודע דרך כתבה באתר ההדלפות “פוסטה” כי הסנגוריה הציבורית (סנ”צ) גייסה את עו”ד אבי חימי,  לייצג את רונאל פישר בכתב האישום שהוגש נגדו (4 אישומים), לאור העובדה שהסנגור של פישר (עו”ד עמית בר) מונה לשופט.
  2. על פי הכתבה עו”ד חימי קיבל על עצמו את המינוי לפי חוזה העסקה אישי בדומה לאותו חוזה שנחתם עם העו”ד היוצא, עמית בר. על פי פרסומים שונים עו”ד בר וצוותו כבר הרוויחו מהסנגוריה הציבורית מעל מיליון וחצי ₪.
  3. בטרם נסביר מדוע אנו סבורים שעסקה זו נגועה בשוחד, כבר עולה ממנה ריח רע, בכך שראש לשכת עורכי הדין בעצמו ובכבודו מבקש לעצמו חוזה אישי מועדף, אשר חורג מתנאי ההעסקה השגרתיים של כל עורכי הדין המועסקים ע”י הסנ”צ על פי התעריפים הנקובים בתקנות הסנגוריה הציבורית (שכר טרחה לסנגורים ציבוריים) תשנ”ו 1966. מן הראוי שראש הלשכה ייקח על עצמו יצוג באותם תעריפים שמקבלים כלל חברי הלשכה, ולא שקל אחד מעל זה.
  4. כידוע תעריפי הסנגוריה הם תעריפי לעג לרש, למשל 495 ₪ לישיבה מהותית בבית משפט השלום, 334 ₪ לישיבה לא מהותית בבימ”ש השלום, ו 814 ₪ בבית משפט מחוזי. שעת תורנות מתומחרת לפי 157 ₪, ושעת תורנות מחוץ לבית משפט לפי 58 ₪.  שעת ביקור נאשם או חשוד במעצר מתומחרת לפי 102 ₪.
  5. תעריפים אלו הם כל כך מגוחכים שהם גורמים לכך שעו”ד מטעם הסנגוריה אינם משקיעים בלימוד חומר, אינם משקיעים בהכנת בקשות ואינם משקיעים בישיבות וביקורים אצל הלקוח בכלא, כי זה לא משתלם להם. לרוב גם הסנגוריה לוחצת עליהם להודות בראיות לכאורה, לוותר על עדים, לא להתנגח עם השופטים, והתוצאה היא מכירת לקוחות סיטונית ו 99.9% הרשעה.  פירושו של דבר שהסנגוריה עובדת לפי מקדם כישלון של 99.9 אחוזי כישלון.
  6. נשאלת השאלה מדוע עו”ד אבי חימי אינו משמש דוגמא אישית, ומדוע אינו נוטל את הייצוג של רונאל פישר לפי התעריפים הקבועים בכללים, כמו כל שאר הסנגורים?
  7. מדוע עו”ד חימי סבור שמגיע לו יחס מועדף וחוזה אישי השונה מזה שכלל חברי הלשכה שבחרו בו עובדים לפיו?
  8. רק לפני שנה כאשר השופט בני שגיא נדרש לקבוע מהו השכר שישולם לסנגור עבור העיתונאית לורי שם טוב על חשבון משרד המשפטים (לפי סע’ 19 ב’ לחסד”פ), קבע השופט בני שגיא שהשכר הראוי הוא 100 ₪ לשעה, ואת זאת אישר בכתב הנשיא אורנשטיין (שבעצמו אישר בתיקי הפירוקים שניהל שכר של 500 ₪ לשעה ואף יותר מכך לחבריו).
  9. פנינו באותו שלב בכתב לעו”ד חימי וביקשנו ממנו שיטפל ב”עיוות שנוצר” כאשר נשיא בית משפט מחוזי שבתיקים שלו קובע 500 ₪ לשעה, קובע שבתיקי ייצוג בפלילים על חשבון המדינה השכר לשעה יעמוד על 100 ₪. הסברנו לאבי חימי ששכר כה נמוך פוגע באיכות הייצוג ומאיין אותו, ומסיבה זו כל הסנגורים רצים לעסקאות טיעון ומוכרים את הלקוחות שלהם.
  10. במכתבנו לעו”ד אבי חימי אף הצענו לו שהוא בעצמו ייקח על עצמו את הייצוג של העיתונאית לורי שם טוב, אם הוא סבור שאפשר לשבת בשקט לנוכח קביעה ששכרם של סנגורים יעמוד על 100 ₪ לשעה.
  11. לאור האמור, זוהי צביעות וחוצפה ממדרגה ראשונה שיו”ר לשכת עורכי הדין, אבי חימי, מבקש לעצמו הטבות שכר ששאר הסנגורים אינם מקבלים, והחריג עצמו מכלל ציבור עורכי הדין.
  12. אולם בכך לא סגי. עם תחילת כהונתו של עו”ד אבי חמי כראש לשכת עורכי הדין, התפרסמו כתבות שהוא הקים צוות שיפעל נגד הסנגוריה הציבורית, ויגרם להעלאת רמת השכר בסנגוריה על מנת לשפר את איכות הייצוג של אותם מסכנים שידם אינה משגת לשכור עו”ד פליליסט פרטי.
  13. בין השאר, דיבר אז עו”ד חימי על כך שהסנגוריה מסכימה לייצג בעלי ממון אשר המדינה חילטה את כספו זמנית עד תום ההליכים הפליליים, והוא קרא לצמצם את הקריטריונים לייצוג בעלי ממון ע”י הסנגוריה, וזאת כדי ליצור יותר פרנסה לעורכי הדין הפרטיים. הוא עצמו דיבר על הסנגוריה במונחים של מונופול שתלטני אשר השתלט על שוק ייצוג נאשמים וחשודים שאינם בעלי אמצעים, והבטיח לפעול נגד הסנגוריה.
  14. אנחנו אף כתבנו לו באותה עת, שאף כדאי לקדם הפרטת הסנגוריה ל 5 גופים עצמאיים שיתחרו זה בזה, וכך התחרות על איכות ומצוינות תשפר את סטטיסטיקת ההרשעות המבהילה של מדינת ישראל.
  15. והנה לפתע פתאום, ד”ר יואב ספיר, עוה”ד תרצה קיש ורחל עורקבי מציעים לעו”ד חמי הצעה אטרקטיבית השופעת מזומנים לו ולמשרדו, ובבת אחת ראש לשכת עורכי הדין מתהפך כמו בשר על שיפוד שווארמה, זונח את האג’נדה שהתחייב לה לפעול נגד הסנגוריה הציבורית, תעריפיה הזעומים, ובזבוז משאבי ציבור על בעלי ממון שאינם זכאים ואינם ראויים, והוא עצמו “מסכים” לייצג את המיליונר רונאל פישר – גם אחרי שהמדינה ביטלה את החילוטים על כספיו ורכושו הרב של רונאל פישר.
  16. לטעמנו מדובר בעסקת שוחד שהוצעה ע”י הסנגוריה לאבי חימי על מנת לטרפד את כל הרפורמות שעו”ד חימי הבטיח לבוחריו שיקדם בליקויים החמורים של הסנגוריה הציבורית.

המכתב מסתיים בקביעה ש”הסכמתו של חימי לקבל את הייצוג של פישר מהסנגוריה הציבורית מהווה קבלת דמי שתיקה עבור חיסול כל הרפורמות שהובטחו לטיפול בסנ”צ וליקוייה.  מדובר בשוחד שהוצע לחימי ע”י יואב ספיר, תרצה קיש ומיכל עורקבי וחימי נפל בפח”.

להלן תעריפי הסנגוריה הציבורית:

תקנות הסניגוריה הציבורית (שכר טרחה לסניגורים ציבוריים), תשנ”ו-1996

סעיף 1 תעריף שכר טרחה של סניגור ציבורי שאינו עובד הלשכה Go 2
סעיף 2 ייצוג שני נאשמים ויותר Go 4
סעיף 3 תוספת שכר טרחה מיוחדת Go 4
סעיף 3א פעולות שדינן  כדין ישיבה נוספת Go 4
סעיף 4 הוצאות נסיעה Go 4
סעיף 5 עדכון סכומים Go 4
סעיף 5א מועד תשלום לסניגורים חיצוניים Go 5
סעיף 6 שכר טרחה על בסיס חודשי Go 5

 

תקנות הסניגוריה הציבורית (שכר טרחה לסניגורים ציבוריים), תשנ”ו-1996*

           בתוקף סמכותי לפי סעיפים 14(ב) ו-23 לחוק הסניגוריה הציבורית, תשנ”ו-1995, לאחר התייעצות עם לשכת עורכי הדין, ובאישור ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת, אני מתקין תקנות אלה:

תעריף שכר טרחה של סניגור ציבורי שאינו עובד הלשכה הודעה תשפ”ב-2022

  1. (א)  תעריף שכר הטרחה של סניגור ציבורי שאינו עובד לשכת הסניגוריה הציבורית, בעד השירות שנתן, לפי מהות הענין (להלן – התעריף), יהיה כמפורט להלן:

                                                                                                                                                 בשקלים חדשים

תק’ תשס”ב-2001

(1)   בבית משפט שלום –

(א)   לישיבה ראשונה בעניין –

(1)   מעצר, שחרור בערבות או הטלת ערובה                   665

(2)   מעצר עד תום ההליכים                                          797

(3)   אישום בעבירה שהיא חטא                                     931

תק’ (מס’ 2)  תשס”ב-2001

(4)   אישום בעבירה שדינה 5 שנות מאסר או יותר             2,735

(5)   אישום בעבירה שדינה 3 שנות מאסר או יותר             1,597

(6)   אישום בעבירה אחרת                                            1,197

(7)   אישום בעבירה של גרימת מוות                               2,458

(8)   הליך עיקרי אחר שמונה לייצג בו                             1,668

(ב)   לישיבה נוספת –

(1)   שהתקיים בה דיון מהותי, בכל אחד מהעניינים כאמור בפסקת משנה (א), לרבות ישיבה בעניין הקשור במישרין לטיפול בתיק, לכל ישיבה      507

(2)   שלא התקיים בה דיון מהותי, בכל אחד מהעניינים כאמור בפסקת משנה (א), לרבות ישיבה בעניין הקשור במישרין לטיפול בתיק, לכל ישיבה      342

תק’ תשס”ב-2001

(2)   בבית משפט מחוזי –

(א)   לישיבה ראשונה בעניין –

(1)   מעצר, שחרור בערבות או הטלת ערובה                   994

(2)   מעצר עד תום ההליכים                                          1,659

(3)   משפט פלילי                                                        3,323

(4)   ערעור פלילי –

(אא) על פסק הדין                                                 3,071

(בב) על גזר הדין בלבד                                          1,537

(5)   הליך עיקרי אחר שמונה לייצג בו                             2,188

(ב)   לישיבה נוספת בכל אחד מהעניינים כאמור בפסקת משנה (א), לרבות ישיבה בעניין הקשור במישרין לטיפול בתיק, לכל ישיבה                              833

תק’ תשס”ב-2001

(3)   בבית המשפט העליון –

(א)   לישיבה ראשונה בעניין –

(1)   מעצר, שחרור בערבות או הטלת ערובה                   1,659

(2)   ערעור פלילי –

(אא) על פסק הדין                                                 4,608

(בב) על גזר הדין בלבד                                          2,303

(3)   הליך עיקרי אחר שמונה לייצג בו                             2,462

(ב)   לישיבה נוספת בכל אחד מהעניינים כאמור בפסקת משנה (א), לרבות ישיבה בעניין הקשור במישרין לטיפול בתיק, לכל ישיבה                              1,328

תק’ תשנ”ט-1998

(3א) בעד טיפול בתיק שכלל הכנה, אך הסתיים בטרם התקיימה הישיבה הראשונה בבית המשפט, ישולם ההפרש שבין שכר הטרחה המשולם בעד הישיבה הראשונה, לבין שכר הטרחה המשולם בעד ישיבה נוספת (להלן – שכר הכנת תיק); בעד טיפול בתיק שכלל ייצוג בישיבה ראשונה ללא הכנת התיק ישולם שכר טרחה השווה לשכר הטרחה המשולם בעד ישיבה נוספת.

תק’ תשנ”ט-1998

(3ב) בעד טיפול בתיק שכלל בחינת עבירות אחרות לשם צירופן בהתאם להוראות סעיף 39 לחוק העונשין, תשל”ז-1977, רשאי הסניגור הציבורי המחוזי לקבוע כי ישולם שכר הכנת תיק בעד התיקים שנבחנו, כולם או חלקם, אם ראה כי הדבר ראוי בנסיבות הענין.

תק’ תשנ”ט-1998

(3ג)  סניגור ציבורי אשר מונה לייצג נאשם בערעור ולא ייצגו לפני כן בערכאה נמוכה יותר, יהיה זכאי, נוסף על שכר טרחה בעד הייצוג בערעור, ל-50% מהסכום הקבוע לישיבה ראשונה בערעור.

תק’ תשנ”ט-1998 תק’ תשס”ב-2001

(4)   תורנות –

(א)   שעת תורנות בבית משפט                                              161

(ב)   שעת תורנות מחוץ לבית משפט                                      59

בפסקה זו, “תורנות” – נוכחות בבית המשפט או מחוצה לו במקום שבו ניתן להשיג את התורן בקריאה טלפונית, לפי העניין, ומתן שירותים אלה על פי בקשת הסניגור הציבורי המחוזי, ייצוג חשודים בבקשות מעצר או שחרור בערובה, קבלת תיקים שבהם נדרש מינוי של סניגור ציבורי והעברתם לסניגור הציבורי המחוזי, מתן שירות אחר שהטיל הסניגור הציבורי המחוזי על התורן ואשר אינו כלול בתקנות אלה.

תק’ תשס”ב-2001

(4א) ביקור ראשון אצל חשוד בלתי מיוצג הנתון במעצר                   253

תק’ תשס”ב-2001

(5)   שעת ביקור לאדם המיוצג הנמצא במקום מעצר או מאסר או במקום אשפוז, לשעה        105

תק’ תשס”ב-2001

(5א) שעת נסיעה לצורך ביקור אדם כאמור בפסקאות (4א) ו-(5)         67

תק’ תשנ”ט-1998

           (ב)  לסכומים המשולמים לפי תקנה זאת ולפי תקנות 2, 3 ו-3א, יווסף סכום השווה למס ערך מוסף שהסניגור חייב בו בעד מתן הייצוג.

ייצוג שני נאשמים ויותר

  1. נתמנה סניגור אחד לשני נאשמים או חשודים באותו תיק והסניגור הציבורי המחוזי שוכנע שיש בנסיבות הענין צידוק להגדלת שכרו של הסניגור, רשאי הוא להוסיף לסכומים הקבועים בתקנה 1 סכום שלא יעלה על 50% מהם ובלבד שלא יוסיף יותר מ-25% בשל הגנה על נאשם או חשוד נוסף אחד בלבד.

תוספת שכר טרחה מיוחדת תק’ תשנ”ט-1998

  1. (א)  במשפט בשל עבירה שעונשה מוות או מאסר עשר שנים ויותר, רשאי הסניגור הציבורי המחוזי, אם שוכנע כי ההכנה והטיפול באותו ענין חייבו עבודה רבה במיוחד או שהטיפול באותו ענין היה קשה במיוחד, או אם הדיונים בבית המשפט התמשכו מעבר לשעות העבודה הרגילות של בתי המשפט, לעשות אחת מאלה:

(1)   להוסיף לסכומים הקבועים בתקנה 1, סכום שלא יעלה על 150%;

(2)   לפסוק סכום מיוחד, אם אישר זאת שר המשפטים.

תק’ תשנ”ט-1998

           (ב)  במשפט בשל עבירה שלא פורטה בתקנת משנה (א), רשאי הסניגור הציבורי הארצי לאשר תשלום כאמור בה, אם שוכנע כי ההכנה והטיפול באותו ענין חייבו עבודה רבה –

(1)   באופן חריג, לרבות בשל היקפו הרב של חומר החקירה;

(2)   בשל סוגיה עקרונית שנדונה.

פעולות שדינן כדין ישיבה נוספת תק’ תשנ”ט-1998

3א.     חייב הטיפול בתיק פעולה שאינה ישיבה בבית משפט, רשאי הסניגור הציבורי המחוזי לחשבה, לענין תשלום שכר טרחה, כישיבה נוספת, אם שוכנע כי הטיפול היה כרוך בעבודה רבה במיוחד וכי ראוי בנסיבות הענין להעניק תשלום נוסף כאמור; בתקנה זו, “פעולה” – אחת מאלה:

(1)  הכנת בקשות: רשות ערעור, דיון נוסף, משפט חוזר, חנינה, עיכוב הליכים, עיכוב ביצוע עונש;

(2)  הכנת סיכומים בכתב;

(3)  הופעה בפני ועדת אבחון לפי חוק הסעד (טיפול במפגרים), תשכ”ט-1969, או בפני ועדה פסיכיאטרית לפי חוק טיפול בחולי נפש, תשנ”א-1991;

(4)  ניהול משא ומתן לקראת הסדר טיעון במשרדי התביעה;

תק’ תשע”ח-2018

(5)  טיפול בתלונה למחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים.

הוצאות נסיעה תק’ תשנ”ט-1998

  1. (א)  סניגור החייב בנסיעות מחוץ לתחום הרשות המקומית שבו נמצא משרדו זכאי לקבל, הוצאות נסיעה לפי התעריף המשולם לנותני שירותים שקבע הממונה על השכר.

תק’ תשנ”ט-1998

           (ב)  הוראות תקנת משנה (א) לא יחולו על מי שקיבל תשלום בעד שעות נסיעה, במסגרת מתן שירות כאמור בתקנה 1(א)(5א).

תק’ תשנ”ט-1998

           (ג)   הסניגור הציבורי המחוזי רשאי, באישור הסניגור הציבורי הארצי, לאשר מראש תשלום החזר הוצאות נסיעה במונית מיוחדת, מטעמים של הגנה על בטחונו האישי של הסניגור הציבורי.

עדכון סכומים תק’ תשנ”ט-1998

  1. (א)  הסכומים הנקובים בתקנה 1 ישתנו ב-1 בינואר של כל שנה (להלן – יום השינוי), לפי שיעור עליית המדד החדש לעומת המדד היסודי.

           (ב)  בתקנה זו –

           “מדד” – מדד המחירים לצרכן שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה;

           “המדד החדש” – המדד שפורסם לאחרונה לפני יום השינוי;

           “המדד היסודי” – המדד שפורסם לאחרונה, לפני יום השינוי הקודם.

           (ג)   סכום שהשתנה כאמור בתקנת משנה (א), יעוגל לשקל החדש השלם הקרוב; סכום של חצי שקל חדש יעוגל כלפי מעלה.

ת”ט תשנ”ח-1998

           (ד)  המנהל הכללי של משרד המשפטים יפרסם ברשומות את הסכומים הנקובים בתקנה 1, כפי שהשתנו עקב האמור בתקנה זו.

מועד תשלום לסניגורים חיצוניים תק’ תשס”ב-2001

5א.     סניגור ציבורי שאינו עובד לשכת הסניגוריה הציבורית, אשר הגיש בקשה לתשלום שכר טרחה המלווה בכל המסמכים המאמתים את דרך מתן הייצוג, יהיה זכאי לקבל את שכר הטרחה שקבע לו הסניגור הציבורי המחוזי או הסניגור הציבורי הארצי, לפי הענין, בתוך 60 ימים מהיום האחרון בחודש שבו הוגשה הבקשה, ובנסיבות מיוחדות, בתוך 90 ימים מהיום האמור, אם אישר זאת הסניגור הציבורי הארצי.

שכר טרחה על בסיס חודשי תק’ תשנ”ט-1998

  1. על אף האמור בתקנה 1, יכול שהסניגור הציבורי הארצי יסכים עם הסניגור שמונה, כי בעד שירותים שיפורטו בהסכם עמו ישולם לו על בסיס חודשי במקום על פי התעריף, בתנאים שייקבעו בהסכם, לרבות תנאים בדבר תשלום בעד החזר הוצאות, ובלבד שהתשלום בעד השירותים לא יעלה על המשכורת המשולמת מדי חודש לעובד לשכת הסניגוריה הציבורית, בתפקיד ובדרגה ששר המשפטים אישר לענין זה, ושתשלום החזר ההוצאות לא יעלה על התעריף שקבע בענין זה הממונה על השכר.

ד’ בסיון תשנ”ו (22 במאי 1996)                                  דוד ליבאי

                                                                                                      שר המשפטים

 

 

בתמונה:  מיכל עורקבי הממונה בסנגוריה הציבורית (סנ”צ) על גיוס עורכי דין חיצוניים שבדרך כלל מוכרת את הלקוחות שלה, אם כי במקרה של רונאל פישר יצאה מגדרה כדי לספק לו תותחים כבדים במימון המדינה.

 

מיכל עורקבי קוקסינלית מהסנגוריה הציבורית המוכרת את הלקוחות שלה
מיכל עורקבי קוקסינלית מהסנגוריה הציבורית המוכרת את הלקוחות שלה
Views: 93

One Comment

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *