EDNA LOGO 1

אהוד אולמרט 1: ניר בן משה שהיה ראש מלמ"ב פעל למנוע העמדת אולמרט לדין על חשיפת סודות ביטחוניים ושניהם עבדו כיועצי חברת הרוגלות "פרדטור"

ניר בן משה הנוכל שהציל את אהוד אולמרט מאישומי פגיעה בביטחון המדינה

כשאהוד אולמרט ישב בכלא הוא כתב ספר זכרונות שכלל סיפורים סודיים חסויים שעלולים לפגוע בביטחון המדינה.  מצאו אצלו פרקים מודפסים שזה אומר שהעו"ד שלו הגניב לו אותם אל תוך הכלא.  בהתחלה השב"כ והמלמ"ב (הממונה על הביטחון במערכת הביטחון) הרעישו עולמות שאולמרט עלול לשרוף להם מקורות ושיטות, למשל בפרשת גלעד שליט, אבל כשהפרקליטות ביקשה חומר להגשת כתב אישום, השב"כ והמלמ"ב הפסיק לענות, הפסיק לשתף פעולה, וטירפד את ההעמדה לדין של אולמרט.

ראש המלמ"ב באותה תקופה היה ניר בן משה.  בגלל שהוא לא ענה לפרקליט דן אלדד שפנה אליו, שי ניצן החליט לסגור לאולמרט את ה"בדיקה" האם אולמרט הפר סודות ביטחוניים.

ומה מסתבר?  שעם יציאתו של אולמרט מהכלא, אולמרט יחד עם אותו ניר בן משה שסירב למסור את החומרים המפלילים כשאולמרט היה בכלא, עבדו יחד כיועצים של חברת הרוגלה, אינטלקסה Intellexa S.A.

בנוסף ב 2019 אולמרט היה אמור לטוס לשוויץ לסגור עסקאות על רוגלות, השוויצרים הכריזו שיעצרו אותו ויחקרו אותו על פשעי מלחמה, והיה זה ביבי שנאלץ להגן על אולמרט ולהציל אותו ממעצר בשוויץ, בשיחה ישירה שביבי קבע עם ראש ממשלת שוויץ בעניין הצלת התחת של אולמרט.

ודוק, אולמרט רצה ליסוע לשוויץ למטרות עסקיות ולא בשליחות של ממשלת ישראל.

ניר בן משה גם חילץ את אולמרט מכתב אישום וגם עשה איתו עסקים

 

בפניה הראשונית של הפרקליטות לניר בן משה לברר מה הסודות שאולמרט חשף, דן אלדד כתב "התרשמות אישית: המסמך קיצוני מבחינת חשיפת הסודות שיש בו, ברמת פירוט גבוהה, חלקם כאלה שממש קשה להבין איך אדם שיש לו רגישות כלשהי לסודות בטחוניים מסוגל להעלותם ממוחו ומזכרונו על הכתב. לא כל שכן – להעביר את כתב היד לשורה של אנשים לא מורשים, לשתף בו גורמים טכניים רבים, ולהפקידו במחשבים של הוצאה לאור, שבטחון המידע בה אינו מפוקח על ידי גוף ממלכתי כלשהו".

ואז פתאום ניר בן משה שינה את עורו, לא שיתף פעולה ומנע את ההעמדה לדין של אולמרט.

 

כיום ניר בן משה עובד שיווקי כיועץ לחברת MARIS TECH שבבעלות ישראל בר וכרמלה בסטיקר שמפתחת פתרונות טכנולוגיים מבוססי בינה מלאכותית בתחום הווידאו הדיגיטלי.  הוא גם יועץ ל ParaZero Technologies Ltd שעוסקת בטכנולוגיות ריגול באמצעות רחפנים.

 

ניר בן משה הנוכל שהציל את אהוד אולמרט מאישומי פגיעה בביטחון המדינה
ניר בן משה הנוכל שהציל את אהוד אולמרט מאישומי פגיעה בביטחון המדינה

Intellexa S.A עצמה חטפה סנקציות ממשרד האוצר האמריקאי ב 16/9/2024 אשר הוכרזה כחברה המפרה זכויות אדם, ו 5 מבכיריה חטפו איסור פעילות בארה"ב, חילוטי רכוש ואיסור כניסה לארה"ב.

https://www.ynet.co.il/economy/article/h1zddabaa

להלן כתבה באתר שומרים של דניאל דולב פורסם  5/10/2023

 

אולמרט עבד עם חברת הסייבר ההתקפי אינטלקסה

אינטלקסה הוכנסה לאחרונה לרשימה השחורה בארה"ב אחרי שנחשף שברוגלה שלה נעשה שימוש נגד פעילי זכויות אדם, עיתונאים ופוליטיקאים. בתחקיר "תיקי פרדטור" נחשף כי היא תכננה להביא לפגישה עם ראש סוכנות ביון גרמנית "ראש ממשלה ישראלי לשעבר". אולמרט: "הקשר עם החברה נפסק לפני כמה חודשים" | תחקיר שומרים

 

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט עבד עבור חברת הסייבר ההתקפי אינטלקסה והיה אמור לייצג אותה בפגישה שתוכננה עם גוף ביטחון גרמני. אולמרט אישר בשיחה עם "שומרים" כי ייעץ לחברה אך ציין כי הקשר הסתיים לפני כמה חודשים. אינטלקסה, שנוסדה על ידי שני קצינים בכירים בדימוס במערך הטכנולוגי של חיל המודיעין, רשומה בחו"ל ולכן אינה מבקשת אישורים ממשרד הביטחון לעסקאות שהיא מבצעת.
בשנים האחרונות נחשף השימוש שנעשה ברוגלות שלה, בין היתר גם על ידי משטרים דכאניים, נגד פעילי זכויות אדם, עיתונאים ופוליטיקאים. החשיפות הללו הובילו לאחרונה את הממשל האמריקני להכניס את החברה לרשימה השחורה שלו.
עבודתו של אולמרט עם אינטלקסה נחשפה במסגרת הפרויקט התחקירי הבינלאומי "תיקי פרדטור". התחקירים בפרויקט מבוססים על מסמכים ועדויות שהגיעו לידי מגזין "מדיהפארט" הצרפתי ו"דר שפיגל" הגרמני, ובניתוחם השתתפו 15 כלי תקשורת בהובלת Europen Investigative Collavorations. שומרים, באמצעות הח"מ, היה השותף הישראלי בפרויקט. בניתוח הממצאים הטכנולוגיים סייעה אמנסטי-טק, המעבדה הפורנזית של אמנסטי אינטרנשנל.
בין איי הבתולה למשרד הביטחון
אינטלקסה היא קבוצת חברות סייבר הרשומה במדינות שונות ובהן קפריסין, אירלנד, מקדוניה, ישראל ועוד. הכוח המניע מאחורי הקמתה היה אל"מ (מיל') טל דיליאן, מפקדה לשעבר של יחידה "81" – היחידה הטכנולוגית במערך המבצעים המיוחדים של אגף המודיעין בצה"ל. הוא עזב את הצבא ב-2002, בעקבות פרשת שחיתות ביחידה עליה פיקד, שכללה בין היתר חשדות לשימוש אישי במשאבי היחידה. הפרשה נסגרה ללא כתבי אישום, אך דיליאן ספג הערה מסגן הרמטכ"ל.
בספר "הבור" של העיתונאים דן מרגלית ורונן ברגמן טען דיליאן כי הפרשה כולה הייתה עלילה נגדו.
טל דיליאן גנב מידע מהמודיעין בצהל וכעת מוכר רוגלות בחול
טל דיליאן גנב מידע מהמודיעין בצהל וכעת מוכר רוגלות בחול
בהמשך עבר דיליאן מספר גלגולים כיזם סייבר עד שהקים לפני כעשור את אליאדה בשותפות עם חברו עוז ליב, שפיקד לפניו על יחידה 81, ועם איש העסקים מאיר שמיר, שהשקיע במיזם דרך החברה הציבורית "מבטח שמיר".
המוצר המוכר ביותר של אינטלקסה הוא "פרדטור", רוגלה עוצמתית שמסוגלת להשתלט מרחוק על מכשיר סלולרי ולהפוך אותו למכשיר מעקב אחר בעליו ובכלל זאת שאיבת התוכן ושליטה במצלמה ובמיקרופון. במסגרת הפרויקט התחקירי "תיקי פרדטור" נחשפת שורה ארוכה של מדינות שרכשו או קיבלו הצעות לרכוש את פרדטור ו/או מוצרי מעקב אחרים, ובהן מצרים, מלזיה, קמרון, מאוריציוס, סיירה לאון, וייטנאם, מדגסקר ואחרות. ספק רב אם משרד הביטחון היה מאפשר מכירה של טכנולוגיית סייבר ישראלית למדינות אלה.
קבוצת אינטלקסה שאהוד אולמרט יועץ לשיווק רוגלות
קבוצת אינטלקסה שאהוד אולמרט יועץ לשיווק רוגלות
קבוצת נקסה שאהוד אולמרט יועץ לשיווק רוגלות
קבוצת נקסה שאהוד אולמרט יועץ לשיווק רוגלות

אהוד אולמרט רה"מ לשעבר בפגישה בגרמניה

מסמכים שנחשפים בפרויקט כוללים התכתבות מתחילת 2022 בין ברנד שמידבאואר, מתאם המודיעין הגרמני לשעבר לבין המשרד הפדרלי לביטחון מידע (BSI), הרשות האחראית בין היתר על הגנת הסייבר בגרמניה. שמידבאואר מנסה בהתכתבות לקבוע לבכירי אינטלקסה פגישה עם ראש ה-BSI ארני שונבוהם, במטרה להציג לו מוצר הגנת סייבר של אינטלקסה ולבחון אפשרות רכישה שלו בידי גרמניה.
מההתכתבות עולה כי המשרד מהסס אם לקיים את הפגישה ומציע פגישה בדרג נמוך יותר. שמידבאואר לא מוותר וב-27 בינואר כותב: "אני לא מבין איך זה יעבוד, ומי מטעמכם יהיה בפגישה. תכננו לצרף (לפגישה) מומחה בעל שם ברמה עולמית, ראש ממשלה ישראלי לשעבר, ואת סגן הנשיא (של אינטלקסה) שאחראי על האסטרטגיה באירופה. אנא חזרו אליי ועדכנו כיצד ניתן לקדם את הפגישה".
למרות הלחץ של שמידבאואר, הפגישה עם ה-BSI לא יצאה לבסוף אל פועל. הסוכנות חזרה בה מהנכונות לקיום פגישה כלשהי ונימקה זאת בטענה שאין לה צורך במוצרי הגנת הסייבר של אינטלקסה.
במסמך שהגיע לידי שומרים הושחר שמו של ראש הממשלה הישראלי לשעבר אולם בשיחת טלפון עם שומרים אישר אולמרט כי עבד בעבר עבור אינטלקסה. כשנשאל על הפגישה בגרמניה השיב קצרות "לא הייתי שם", וסירב להרחיב. יצוין כי כמה חודשים לאחר מכן, באפריל 2022, דווח כי שמידבאואר ואולמרט נצפו יחד עם כמה חברי בונדסטאג במסעדה איטלקית בברלין. בהמשך לשיחה הועברו לאולמרט שאלות לתגובה אולם הוא בחר שלא לענות עליהן. בהודעת ווטסאפ קצרה הוא כתב שהוא בחופשה משפחתית בחו"ל וכי הקשר עם אינטלקסה שלה ייעץ נפסק כבר לפני כמה חודשים.
אולמרט אינו הבכיר הישראלי הראשון שבחר לעבוד עבור אינטלקסה. ביולי האחרון פורסם ביוון ובמקדוניה תחקיר ולפיו ניר בן משה, לשעבר האחראי על הביטחון במערכת הביטחון (המלמ"ב), עבד עבור החברה. מעורבותו נחשפה באמצעות טיוטת הסכם בין הביון היווני לבין אחת מסוכנויות המודיעין של מקדוניה, שעסק במסגרת החוקית של מעקב אחרי אזרחים באמצעות רוגלות. מתברר כי אינטלקסה שפעלה מיוון נחשפה להסכם, ובן משה אף סימן עליו תיקונים מטעמה. בן משה לא הגיב בזמנו לפרסום.
סוף עידן "דיפלומטיית הסייבר"
במשך שנים השתמשה ישראל ב"דיפלומטיית סייבר". כלומר, אישרה לייצא מערכות סייבר התקפי כחלק ממשחק תן-קח דיפלומטי עם שורה של מדינות. גורמים בתחום מסבירים כי חשיפת מעקבים אחר פעילי זכויות אדם, עיתונאים ופוליטיקאים בכל העולם הביא לשינוי המגמה. לדבריהם, המעקבים שנחשפו הביאו ללחץ אמריקני כבד על ישראל ולצמצום משמעותי של רשימת המדינות שלהן מאשר משרד הביטחון מכירה של מערכות כאלה. ההגבלות הללו, הם מוסיפים, מקשות מאד על תעשיית הסייבר הישראלית, ואף הביאו לסגירת חברות.
אלא שאינטלקסה ממילא הייתה מחוץ למשחק. הקבוצה כאמור כוללת חברות הרשומות בחו"ל ואינה כפופה לפיקוחו של אגף הפיקוח על הייצוא הביטחוני במשרד הביטחון (אפ"י). גורם בתעשייה סיפר לאחרונה על תערוכת סייבר שהתקיימה בתחילת השנה, לאחר הקשחת המדיניות של משרד הביטחון, שבה נכחו כמה חברות ישראליות וגם אינטלקסה: "זה נראה שכל הישראלים באו לעשות פגישות ולתחזק קשרים בעוד אינטלקסה באו כדי למכור".
ארה"ב, בכל מקרה, לא המתינה שמשרד הביטחון הישראלי יפעל נגד אינטלקסה ובאמצע יולי הודיע משרד הסחר האמריקני כי הוא מכניס את אינטלקסה ואת החברה הבת סייטרוקס לרשימה השחורה, כפי שעשה בעבר לחברת NSO. המשמעות: לאזרחים ותאגידים אמריקניים אסור לסחור כעת עם החברות או לספק להן שירותים. בעקיפין הדבר משפיע גם על נכונותן של מדינות נוספות לרכוש מהחברה מוצרים.

 

ומי הציל את אולמרט ממעצר בשוויץ ב 2019?  ביבי!!! 

ב 2019 ביקש אולמרט לחפש עבודה בשוויץ והשוויצרים רצו לעצור אותו

 

ביבי נאלץ לקבוע פגישה טלפונית עם ראש ממשלת שוויץ ב 6/8/2019 כדי למנוע את המעצר של אולמרט.  וכל זה רק בגלל שאולמרט רצה ג'וב ברוגלות.

 

מייל ראשוני על צפי נסיעות של אולמרט

From: אנדרי ב [mailto:[email protected]]
Sent: Sunday, June 30, 2019 11:38 AM
To: Dor Hai; Vered Shpilman; Marlene Mazel
Cc: אפי סוקולובסקי; אלכס סולו
Subject: צפי נסיעות

שבוע טוב לכולם.

להלן צפי נסיעות עתידיות של רה"מ לשעבר אהוד אולמרט:

אתונה/יוון – 19-21 ביולי 2019 – טיסה ישירה ללא קונקשן – פגישות עסקיות, ללא צפי להשתתפות באירועים פומביים

ציריך/שוויץ – 22-24 ביולי 2019 טיסה ישירה ללא קונקשן, פגישות עסקיות, ללא צפי להשתתפות באירועים פומביים

קרואטיה – 30 ביולי עד 2 באוגוסט 2019, חופשה פרטית/הפלגה, ללא צפי להשתתפות באירועים פומביים.

אודה לבדיקתכם.  תודה מראש, אנדרי

אנדרי בוריצ'ב ראש מדובר מבצעים משרד ראש הממשלה טל 054-7323843
אנדרי בוריצ'ב ראש מדובר מבצעים משרד ראש הממשלה טל 054-7323843

 

Date : 7/9/2019 10:16:14 AM
From : "Dor Hai"<[email protected]></[email protected]>
To : "'אנדרי ב'"<[email protected]></[email protected]>
Cc : "Vered Shpilman" <[email protected]>, "אפי סוקולובסקי" <[email protected]>, "Marlene Mazel" <[email protected]>, "אלכס סולו"<[email protected]></[email protected]></[email protected]></[email protected]></[email protected]>
Subject : RE: צפי נסיעות
Attachment : 696804_image001.jpg;

אנדרי שלום,

בהמשך למייל מטה, להלן פרטי אנשי הקשר עבור נסיעותיו העתידיות של רה"מ לשעבר, מר אהוד אולמרט-

  • יוון – הציר בשגרירות, הגב' סאוסן חסון, בנייד 30-69-40263800+
  • שוויץ – הציר בשגרירות, הגב' מיכל הרשקוביץ, בנייד 0041-79-6595194
  • קרואטיה- הציר בשגרירות, הגב' אורטל אלבז-ברכה בנייד 00385-098-273501

בברכה, דור

דור חי, מתמחה, אשכול הליכים במדינות זרות במחלקה למשפט בין-לאומי, ייעוץ וחקיקה, משרד: 03 763 4708  |  נייד: 052-4684588.  [email protected]

 

להלן מייל 1 של הפרקליט רועי שיינדורף דיווח לגיל לימון על נסיעה של אולמרט לשוויץ

המייל הוא לפרצוף התחת גיל לימון בהפצה של נועה בר שליו לכל הצפעות הפמיניסטיות "במחלקה הבינלאומית", מרלין מזל, ורד שפילמן, וכן הלאה.

Date : 7/22/2019 7:51:27 AM
From : "Noa Bar shalev"<[email protected]></[email protected]>
To : "Marlene Mazel" [email protected], "Vered Shpilman" [email protected] 
Subject : FW: דיווח על נסיעה של אולמרט לשווייץ

 

From: Roy Schondorf [mailto:[email protected]]
Sent: Friday, July 19, 2019 5:35 PM
To: Gil Limon
Cc: Noa Bar shalev
Subject: דיווח על נסיעה של אולמרט לשווייץ

 

גיל שלום,

אבקש להביא לידיעת היועץ את העדכון הבא:

מר אהוד אולמרט מתכנן לקיים נסיעה פרטית-עסקית בעלת פרופיל נמוך לשוויץ בתחילת השבוע הבא, בין התאריכים 22-24 ביולי.

כזכור, בחודש מאי 2017, הוגשה תלונה פלילית לתובע הפדראלי בשוויץ, נגד גב' ציפי לבני בעקבות מבצע 'עופרת יצוקה', עת ששהתה בשוויץ לצורך השתתפות באירוע פומבי. לאחר פעולות שקיימנו מאחורי הקלעים, ולאחר מספר שיחות ופגישות בלתי פורמליות אשר קיים עורך הדין שלנו בשוויץ עם התובע הפדראלי בנושא, החליט התובע ביום 30 ביולי 2018 לסגור את התלונה כנגד גב' לבני. זאת, בשל העובדה כי לא נכחה פיזית בשוויץ. יחד עם זאת, ציין התובע בהחלטתו, כי ניתן יהיה לפתוח את התלונה מחדש במקרה בו גב' לבני תשהה על אדמת שוויץ בעתיד.

אציין, כי שמו של מר אולמרט לא הוזכר מפורשות בתלונה האמורה.

אתמול, שגריר שוויץ לישראל פנה לראש המערך המדיני במשרד החוץ, ומסר לו כי הם מודעים לביקורו הקרוב של מר אולמרט. עוד מסר, כי אם יוודע לארגוני חברה אזרחית מסוימים אודות ביקורו של מר אולמרט, הם עשויים לפנות לתובע על מנת שיפתח בחקירה פלילית. במקביל, שגריר ישראל בשוויץ זומן גם כן לפגישה במשרד החוץ השוויצרי, שם נמסר לו, כי המידע שהגיע למשרד החוץ, מקורו במשרד התובע השוויצרי (ככל הנראה, המידע הגיע על בסיס בקשות ביטחון שהופנו למשטרה השוויצרית, בהתאם לנהלים של רשויות הביטחון הישראליות). כמו כן, במהלך הפגישה, השוויצרים הביעו חוסר נכונות לפעול לצורך חסינות משלחת מיוחדת במקרה זה.

לאחר מכן נמסר לנו כי מזכירת המדינה בשוויץ (מקבילה למנכ"ל משרד החוץ) יצרה קשר עם שגריר ישראל בשוויץ והודיעה לו שהתובע השוויצרי מסר שאם אולמרט ינחת בשוויץ, הוא יפתח נגדו בחקירה.

בהתאם להתייעצות עם משרד החוץ, שוחחתי כעת עם אולמרט ועדכנתי אותו במצב הדברים והמלצתי לו שלא להגיע לשווייץ. אולמרט מסר ככל המצב לא ישתנה הוא לא מתכוון לנסוע וביקש כי נבחן אם יש דרך להשפיע על מצב הדברים דרך אנשי הביטחון של משרד רהמ.

בהמשך, נחשוב על תגובה ושיח מול השוויצרים במישורים שונים.

אמשיך לעדכן בהתפתחויות.

בברכה,

רועי

להלן מייל 2 של שושנה רשף

Date : 8/4/2019 7:45:44 AM
From : "Reshef Shoshana"<[email protected]></[email protected]>
To : "Marlene Mazel" <[email protected]>, "Vered Shpilman"<[email protected]></[email protected]></[email protected]>
Cc : "Kaplan Tamar" <[email protected]>, "Heumann Amit"<[email protected]></[email protected]></[email protected]>
Subject : עדכון- פגישה עם שגריר שוויץ במשרד החוץ 28.7.19

שלום לכולם,

בהמשך לעדכון בע"פ, להלן פירוט נוסף.  רח"ט אירופה במשרד החוץ נפגש ביום 28.7.19 עם שגריר שוויץ בישראל, אשר זומן למשה"ח בעקבות אירוע אולמרט.

בפתיחת השיחה עדכן השגריר השוויצרי כי שיחה בין ראש הממשלה לבין נשיא שוויץ נקבעה יום 6 באוגוסט בשעה 9:15 (שעון ישראל).

בשיחה הובהר לשגריר כי המצב הנוכחי בעייתי מאוד מבחינת ישראל, וכי הפתרון של SMS אינו פתרון לטווח ארוך.

השגריר מצדו הבהיר שהתובע הוא גורם עצמאי. רמז שייתכן כי ההחלטה לחקור את אולמרט אם יגיע לשוויץ היתה של התובע ולא התבססה על תלונה מוקדמת.

הובהר לשגריר שגם במדינות אחרות שבהן התובע עצמאי נמצאו פתרונות לנושא, על מנת שלא יהיה ניצול פוליטי של מערכת המשפט שלהן, והוצע לקדם בדחיפות דיאלוג משפטי בנושא שכולל גם את אנשי משרד המשפטים השוויצרי.

סוכם שהשוויצרים יבדקו התכנות קיום מפגש שכזה טרם קיום השיחה בין ראשי המדינות.

עוד באותו היום הודיעו השוויצרים כי הם מציעים לקיום דיאלוג משפטי ביום 3 בספט' (בשולי דיאלוג מדיני). אנו פועלים לוודא שמדובר כמבוקש במשפטנים מכלל הגופים הרלוונטיים, ולא רק ממשרד החוץ השוויצרי.

בברכה, שושי

ראו דו"ח של רפק שי אמיר מהיאחב"ל על ספר הזכרונות של אולמרט שכתב בכלא

 

 

PDF

 

דוח שי אמיר רפק יאחבל על אהוד אולמרט וחנינה ברנדס שהגניבו מסמכים בטחוניים לידיעות אחרונות

 

 

החלטה של שי ניצן לסגור לאולמרט את ה"בדיקה" בעבירות הביטחוניות

 

 

PDF

 

שי ניצן החלטה לסגור הבדיקה על אולמרט על עבירות גילוי סודות מדינה

 

 

הנה שרשור מיילים על אי שיתוף הפעולה של המלמ"ב והשב"כ בהעמדת אולמרט לדין

 

מייל 1 של דן אלדד

 

 

From: Dan Eldad
Sent: Sunday, May 21, 2017 10:03 AM
To: Avihai Mandelblit; Shai Nitzan; Raz Nizri; PM-Ozrim
Subject: מסמכי אולמרט – עדכון 21.5.2017 10:00

בוקר טוב,

יוכי התקשרה הבוקר להודיע, שהיום נועדה להתקיים פגישה בין אולמרט לבין עו"ד אלי זהר.

במארס התקבלה בשב"ס ידיעה מודיעינית על כך שאולמרט מוציא חומרים גם באמצעות עו"ד זהר.

בנסיבות אלה, ונוכח ההתפתחויות בסוף השבוע, מהן ניתן ללמוד כי החומרים האוטוביוגרפיים עשויים לכלול גם ידיעות סודיות, נמנעה הפגישה הבוקר, ולאולמרט הודע כי הוא יכול להיפגש רק עם עוה"ד שני אילוז, המייצגת אותו בוועדת השחרורים.

 

טרם הועברו אלי הזכ"דים על ההנחיות ועל האזהרות שקיבל אולמרט, בנוגע לכתיבת חומרים, שמירתם והעברתם.

מלמ"ב יקבלו רק הבוקר את החומר שנתפס בתא;  ר' מלמ"ב הבטיח להעביר את חוות הדעת לגבי המסמכים שנתפסו אצל עוה"ד ברנדס בהקדם.

דן

 

מייל 2 דן אלדד

From: Dan Eldad
Sent: Sunday, May 21, 2017 11:11 PM
To: Avihai Mandelblit; Shai Nitzan; Raz Nizri; PM-Ozrim
Subject: מסמכי אולמרט – עדכון 21.5.2017 23:00

שלום לכולם,

ר' מלמ"ב עדכן כי המסמך שנתפס אצל עו"ד ברנדס נותח אצלם, בהשתתפות נציגי צה"ל (מחב"ם) והמוסד.

המידע הכלול במסמך הוא סודי ביותר. אין שם מידע ס"מ.

בעקרון, מדובר בדיון מפורט על אותו אירוע שיוחס לישראל, וגורמים רבים בעבר אישרו על קיומו בחצי פה או ביותר מחצי פה. אלא שכאן מדובר ב-30 עמודים העוסקים בנושא, ויש כאן פירוט של שיטות, תהליכים, מבצעים שלפני, קשרים, שיתופי פעולה. המשמעות של גילוי החומר היא הרבה יותר מנטילת אחריות. תיכתב על כך חוות דעת מסודרת, על מהות המידע, ומשמעות פרסומו מבחינת פגיעה בבטחון המדינה וביחסי החוץ שלה.

עוד התברר היום לר' מלמ"ב, משיחה עם הצנזורית, שלאורך תקופה ארוכה היא מקבלת מהוצאת ידיעות אחרונות פרקים מהספר לאישור, לרבות הפרק הנדון.  היא קיימה בעצמה פגישה בת 3 שעות עם אולמרט, בה דנה איתו בתיקונים הנדרשים על ידי הצנזורה.

אנחנו נמצאים מול בעיה לא פשוטה שבה מצד אחד מדובר ב"הכנת ידיעה סודית" ובהעברתה למי שאינו מוסמך לכך, ומהצד השני, זו ידיעה סודית שפרסומה (או לכל הפחות פרסום חלקה) אינו עולה, לדעת הצנזורית, כדי פרסום שיפגע בוודאות קרובה בביטחון המדינה. ככל הנראה בהוצאת הספרים ראו את הנוסח לפני צנזורה ואף הקלידו את כתב היד שקיבלו, ואולי בפער הזה, שבין כתב היד המלא לבין החלק שהותר לפרסום, היינו במחיקות, בפסילות, יש משום הכנת ידיעה סודית ומסירתה, שכן אילו היה החומר נמסר ישירות לצנזורה אולי לא היתה בעיה.

כל זאת מעבר למצב המוכר והידוע שבו הצנזורה פוסלת פרסום, אך היא רואה עצמה שותפת-סוד של העיתונאי/סופר שקיבל את המידע באמצעות עבירות, ואינה מחוללת תהליכים כדי לגלות את מקור הדלף או למנוע הגעת מידע כזה לעיתונאים בהמשך.

בנסיבות אלה – בהמשך לשיחה של פרקליט המדינה עם ר' מלמ"ב בצהרים, נראה לי שקמה הצדקה שגורמי הביטחון יעיינו בכל המסמכים שנתפסו בתא, אם כי הם יתודרכו שלא לתקצר או לסכם חלקים שאינם עלולים להוות סודות ביטחוניים.

למרות כל התזכורות והבקשות טרם קיבלתי משב"ס את המזכרים על השיחות עם אולמרט והאזהרות שקיבל בענין חומר שהוא כותב והוצאתו. מקווה שעד שובי מאילת ביום ג' זה יגיע.

דן

 

מייל 3 דן אלדד

From: Dan Eldad
Sent: Wednesday, May 24, 2017 4:38 PM
To: Avihai Mandelblit; Shai Nitzan; Raz Nizri; PM-Ozrim; Gil Limon; Adi Menahem; Roi Cahalon
Subject: מסמכי אולמרט – עדכון 24.5.2017

שלום לכולם,

ממלמ"ב עדכנו אותי כי במעבר על החומר שנתפס בתאו של אולמרט, נמצאו תכנים העוסקים בפרשת גלעד שליט, שלכאורה יש בהם כדי לחשוף מקורות של שב"כ ששימשו באותו ענין.

תכנים אלה נמצאו במסמכים מודפסים, היינו כאלה ש"יצאו" ככתבי יד ו"חזרו" מבית הסוהר וחזרו אליו אחרי שמישהו הקליד אותם ומן הסתם שמר אותם במחשב חיצוני.

כמו כן יש במסמכים שנתפסו קישורים לאתרי אינטרנט, קטעים שהועתקו מהתקשורת, וכו' המעידים על כך שנעשתה עליהם עבודה מחוץ לבית הסוהר.

נמצאו גם עוד סודות מהתחומים שמלמ"ב אחראים לשמירתם (לא אפרט כאן).

לכן ביקשו ממלמ"ב שגם אנשי שב"כ יחוו את דעתם על החומר ומשמעותו הבטחונית, ואפנה ליועמ"ש השירות על מנת שנציגיו יחברו למלמ"ב ויעיינו בחומר.

מכל מקום, הכוונה של מלמ"ב היא להעביר לנו את חוות הדעת באשר לנושאי אחריותם עד תחילת השבוע הבא.

רואי מסכם בינתיים את החלק העובדתי העולה מהמסמכים שיוכי העבירה, לגבי נסיבות תפיסת החומרים והמודעות של אולמרט לאיסורים שחלו עליו ולתכנים של המסמך שהעביר לברנדס.

דן

 

מייל 4 דן אלדד

From: Dan Eldad
Sent: Thursday, May 25, 2017 9:00 PM
To: Avihai Mandelblit; Shai Nitzan; Raz Nizri; PM-Ozrim; Gil Limon; Adi Menahem; Roi Cahalon
Subject: מסמכי אולמרט – עדכון 25.5.2017

 

שלום לכולם,

העברנו אליכם היום את חוות דעת מלמ"ב מאתמול על המסמך שנתפס אצל עו"ד ברנדס – המסמך מדבר בעד עצמו.

כמו כן, הגענו היום למלמ"ב וקראנו את המסמך עצמו. הדברים הכתובים בחוות הדעת של מלמ"ב אכן מופיעים במסמך (הערות על אי דיוקים קלים בשולי הדברים העברנו למלמ"ב).

אציין התרשמות אישית: המסמך קיצוני מבחינת חשיפת הסודות שיש בו, ברמת פירוט גבוהה, חלקם כאלה שממש קשה להבין איך אדם שיש לו רגישות כלשהי לסודות בטחוניים מסוגל להעלותם ממוחו ומזכרונו על הכתב. לא כל שכן – להעביר את כתב היד לשורה של אנשים לא מורשים, לשתף בו גורמים טכניים רבים, ולהפקידו במחשבים של הוצאה לאור, שבטחון המידע בה אינו מפוקח על ידי גוף ממלכתי כלשהו.

כמו כן עברנו על יתר החומר שנתפס בתאו של האסיר. בסקירה מהירה ופחות דקדקנית לא מצאנו שם דברים שבולטים מבחינת סודיות. החומר בנושא שהזכרתי אתמול (סודות בענין פעילות שב"כ), כנראה לא נכתב על ידי אולמרט, אלא על ידי עתונאי שחתם על המסמך בשם רביב, ממנו הועבר לינקי גלנטי, וממנו לאולמרט.

בחומר שנתפס בתא יש חומר שאין מקום שאנו נעיין בו (חומר משפטי, ראיות, פרוטוקולים והחלטות מתוך התיקים הפליליים עם הערות של אולמרט, חומר על פרקליט המדינה הקודם, וטיוטות (כנראה) של בקשת החנינה – מסמכים שלכאורה הוחלפו בינו לבין באי כוחו ולא עיינו בהם כלל). הנחיתי את המלמ"ב לא לעיין במסמכים אלה אלא לערוך אינדקס שלהם, בכותרות.

אין ספק שנעשו עבירות רבות שאינן קשורות לבטחון – כל פרקי הספר נתפסו בתאו של אולמרט מודפסים, לרבות עם הערות של קורא(ים) חיצוני(ים) ותגובות להערות, בכתב יד. משמע שהכול יצא מהכלא ונכנס לכלא.

באשר לסיכום של מסמכי שב"ס על האזהרות וההנחיות שקיבל אולמרט ועל נסיבות הניסיון להבריח את הפרק הסודי ביותר מהכלא – רואי עמל על כך ממש עכשיו ואנו מקווים להעביר לכם את המסמך ביום א'.

להתראות וסוף שבוע נעים לכולם,

דן

 

מייל 6 דן אלדד

From: Dan Eldad
Sent: Friday, May 26, 2017 9:11 AM
To: Avihai Mandelblit; Shai Nitzan; Raz Nizri; PM-Ozrim; Gil Limon; Adi Menahem; Roi Cahalon; Hagai Harush
Subject: מסמכי אולמרט – סיכום המידע לגבי העברתם וחוות דעת ראשונית בענין פתיחה בחקירה

שלום לכולם,

ראו במצ"ב את חוות דעתו של רואי כחלון. הושמטו ממנה כמה ביטויים כדי שנוכל להעבירה במייל, ותקבלו עותק מלא ביום א'. בינתיים אני מאמין שלא תהיה לכם בעיה להשלים את החסר.

אני מסכים לאמור בחוות הדעת. באשר להוצאת המסמך, לדעתי קשה לעורר ספק במודעותם של השניים לכך שהם מוציאים מבית הסוהר מסמך שאסור להוציאו. באשר לתוכן המסמך ומשמעותו, יתכן שצריך לעיין במסמך המקורי כדי להתרשם מחומרת הדברים.

חשוב היה לנו להעביר את המסמך בהקדם, הפן המשפטי בחוות הדעת אינו שלם וצריך יהיה להתייחס לקוהרנטיות להחלטות במקרים קודמים, אם כי לדעתי מקרה זה בולט בחומרתו וכמה מההגנות ומהטענות שהיו במקרים קודמים אינן חלות כאן.

לכאורה יש מקום לשקול גם לחקור בעבירה של "מי שהכין, רשם או החזיק ידיעה סודית כשאינו מוסמך לכך", אך כידוע כותרת השוליים של עבירה זו, מרתיעה אותנו והדבר טרם תוקן בחקיקה.

דן

 

מייל 7 שי ניצן

 

——– הודעה מקורית ——–

מאת: Shai Nitzan <[email protected]>

תאריך: 26.5.2017 09:45 (GMT+02:00)

אל: Dan Eldad <[email protected]>, Avihai Mandelblit <[email protected]>, Raz Nizri <[email protected]>, PM-Ozrim <[email protected]>, Gil Limon <[email protected]>, Adi Menahem <[email protected]>, Roi Cahalon <[email protected]>, Hagai Harush <[email protected]>

עותק: Dina Zilber <[email protected]>, Orly Ben-Ari <[email protected]>, Ronit Amiel <[email protected]>

נושא: RE: מסמכי אולמרט – סיכום המידע לגבי העברתם וחוות דעת ראשונית בענין פתיחה בחקירה

שלום.  תודה לרואי על חווהד הזריזה.  יש שתי שאלות בהן נדון בישיבה.

שאלה אחת, מה תהיה עמדתנו לענין השליש, נוכח העובדה שלכאורה אולמרט הפר בבוטות ההנחיות שניתנו לו עי שבס שלא להוציא חומר סודי בלי רשות. הוא הפר זאת לא רק בנסיון ההברחה, שהוא חמור, ולא רק בכך שהוא הוציא גם בעבר חומר קודם (את זה אנו למדים מכך שהיו בתאו פרקים מודפסים ) אלא גם בכך שהחזיק בחדרו את החומר הסודי שכתב, מבלי שהפקידו בסוף כל יום בכספת- וכזכור, הוא לא ישב לבד בתאו…

שאלה שניה עניינה אם יש מקום לפתוח בחקירה פלילית. די ברור שאולמרט העביר את החומר הסודי שכתב לגורמים לא מוסמכים לעיין בו, כגון אדון יהודה יערי העתונאי, ההוצאה לאור וכו', וזה די בבירור מהווה עבירה פלילית.

עיקר הבעיה היא של מדיניות בנושא העברת חומר לסופרי צללים. היו בעבר מקרים קודמים בהם לא פתחנו בחקירה בנסיבות דומות, כגון מקרה הקלטות שבהן הקליט אהוד ברק זכרונות סודיים. למיטב זכרוני, תמיד הזהרנו בסוף מפני התנהגות דומה.

אסף וחגי:  נסו לאתר לקראת הישיבה ההחלטות במקרים דומים. אני מניח שגם לדינה יש אותן.

אולי יהיה מקום להחליט על בדיקה מקדמית, כדי שנדע מי נחשף לחומר ולמה בדיוק, ואז נחליט אם לחקור. גם זו אפשרות.

דן:  אני מניח שעד יום א' תגיע חווד מלמב

תודה

שי

 

מייל 8 רואי כחלון

From: Roi Cahalon
Sent: Monday, August 07, 2017 9:34 AM
To: Dan Eldad
Cc: Asaf Shavit; Adi Menahem; Ravid Dekel; Amit Merari; Shlomo Lemberger; Nurit Litman; Shai Nitzan
Subject: טופס הסכמה – מסמכי אולמרט

דן בוקר טוב,

בהמשך להעברת המסמך לנציגי משרד הביטחון, שוחחתי כרגע עם גל מלשכת יועמ"ש משרד הביטחון.

הוא מוסר שהם מסרבים לחתום על המסמך, ומבקשים שנציג היועץ המשפטי לממשלה יהיה חתום עליו בלבד. לטענתם, כיוון שיש מספר סודות, ששייכים לשלושה גופים שונים (מלמ"ב, מוסד וצה"ל), אין אפשרות שיהיה נציג אחד מטעם כולם שיהיה חתום על המסמך (אף גוף לא מוכן לחתום עבור סוד של גוף אחר). לדעתו, "זה לא רציני שיהיו שלוש חתימות שונות על גבי המסמך". בשל כך, הם סבורים שצריך להיות נציג אחד מטעם המדינה שיחתום על המסמך, והוא צריך להיות בא כוחו של היועץ המשפטי לממשלה.

אני חייב לומר שאני מעט מאוכזב מהבקשה. מדובר בגופים שהטיפול בסוד הוא באחריותם. אנו, וכך גם קבע היועץ, נותנים להם סיוע משפטי בלבד. מצד אחד, חוות הדעת של גופי הביטחון הייתה קיצונית בחומרתה בכל הנוגע לחשש לביטחון המדינה, ומצד שני, הם מתנהלים באיטיות תוך ניסיון להעברת האחריות למשרד המשפטים בכל פעם, במקום להתייצב למשימה ולהסיר את האיום, כפי שהיה מצופה מהם. לצערי, הם ממשיכים את ההתנהלות שהחלה כבר בשלב המאסר של אולמרט ובאה לידי ביטוי בהערה של ועדת השחרורים להתנהלות שב"ס.

לא הגיוני שהגורמים שאמונים על הסוד, כתבו חוות דעת כה קיצונית בחומרתה, ומתנהלים כאילו מדובר בידיעות שאין בהם שמץ של סודיות וסיכון לביטחון מדינת ישראל.

באי כוחו של אולמרט כבר העירו על העניין, וגם אתמול בשיחתי עם עו"ד אלי זהר, הוא גיחך שתיארתי בפניו את הסיכון שעומד בפני המדינה, בשל כך שהוא לא מבין כיצד מאפשרים לסיכון כה גדול להמשיך לאיים במשך כל כך הרבה זמן על מדינת ישראל בלי לעשות דבר. כמובן שלא אמרתי לו דבר, אך אני לא יכול שלא להסכים איתו בעניין.

רואי כחלון

 

מייל 9  דן אלדד

From: Dan Eldad
Sent: Monday, August 07, 2017 10:27 AM
To: Roi Cahalon
Cc: Asaf Shavit; Adi Menahem; Ravid Dekel; Amit Merari; Shlomo Lemberger; Nurit Litman; Shai Nitzan; Avihai Mandelblit; Gil Limon; PM-Ozrim
Subject: RE: טופס הסכמה – מסמכי אולמרט

ראו בבקשה את העדכון של רואי. המשך של התנהלות משונה של מלמ"ב, הנסמכת על תירוצים שלא קל לקבלם.

הגיעה העת לכתוב להם שנחדל מטיפול בענין, שאינו באחריותנו. כל העיסוק ב"מסמכי אולמרט" התחיל בגלל שהם נרעשו וזעקו מרה על מה שנמצא אצל עו"ד ברנדס, וכתבו חוות דעת קיצונית בחומרתה. מאותו רגע הצבנו את עצמנו בחזית הלחימה המשפטית על הגנת סודות המדינה, אך כל פעם שאנחנו מסתכלים לאחור, ומבקשים סיוע או מידע מהגורם הביטחוני המרכז את העניין, אנחנו מגלים שהוא לא שם בכלל (וזאת במקרה הטוב – כשאנחנו לא קוראים בתקשורת על כך שהוא טוען שעשינו עליו מניפולציות). זכור לי היטב שהבעתי את דעתי שיש לעבור לחקירה בנושא, אבל ברור לי היום שלא יוכל להיות כאן הליך פלילי, שכן בהליך כזה, תטען נגדנו טענה חזקה מאוד שהמדינה לא עשתה דבר, משך זמן רב, כדי להסיר את האיום מהרשת, ומכאן שהוא לא איום כל כך חמור. במצב דברים זה אין טעם (וכמובן, אין הצדקה משפטית) בחקירה "חינוכית" כדי להרתיע את ראשי הממשלה הבאים שיכתבו ספרי זכרונות. עולה השאלה האם לא נכון יותר להזהיר, שאם לא תשתנה מיידית גישתם של גורמי הבטחון, נאלץ לפנות דווקא לנתיב של סגירה "חינוכית" של התיק, שתבהיר שנוכח מחדלם של גורמי הבטחון מלהסיר את המפגע, והעיכובים והתירוצים שלהם, יקשה עלינו להמשיך ולטעון שמדובר בסודות מדינה כל כך רגישים, וזה חבל מאוד, משום שכל אחד יודע שאלה אכן… סודות מאוד רגישים.

דן

 

מייל 10 עדי מנחם

Date : 8/7/2017 10:44:59 AM
From : "Adi Menahem"<[email protected]></[email protected]>
To : "Dan Eldad" <[email protected]>, "Roi Cahalon"<[email protected]></[email protected]></[email protected]>
Cc : "Asaf Shavit" <[email protected]>, "Ravid Dekel" <[email protected]>, "Amit Merari" <[email protected]>, "Shlomo Lemberger" <[email protected]>, "Nurit Litman" <[email protected]>, "Shai Nitzan" <[email protected]>, "Avihai Mandelblit" <[email protected]>, "Gil Limon" <[email protected]>, "PM-Ozrim"<[email protected]></[email protected]></[email protected]></[email protected]></[email protected]></[email protected]></[email protected]></[email protected]></[email protected]></[email protected]>
Subject : RE: טופס הסכמה – מסמכי אולמרט

שלום,

בהמשך לעדכון מדן ורואי ולאחר ששוחחתי איתם טלפונית, דיברתי עתה עם אלי כהן מהמלמ"ב והבהרתי לו שהחתימה היא במישור הביטחוני-מקצועי ולא במישור משפטי ולכן צריך גורם בטחוני שיחתום על המסמך, ושזה יכול להיות גורם אחד על דעת שלושת הגופים הרלוונטיים או שלושה נציגים אם זה מה שמעדיפים, אבל בכל אופן זה צריך להישאר במישור המקצועי ולא המשפטי.

אמר שזה מקובל והוא יעשה התייעצות אצלם מי יחתום ויעדכן. הוא העלה בשיחה אופציה שזה יהיה נציג הייעוץ המשפטי אצלם במשרד, אבל אמרתי לו שזה לא נראה לי כי גם זה שם את זה במישור משפטי, ומכניס גורם שמונחה מקצועית על ידי היועץ לעניין, בעוד המהות היא ביטחונית. בכל אופן, ביקש כאמור לבדוק העניין אצלם ולעדכן.

עדי

 

מייל 11 שי ניצן

Date : 6/15/2017 7:07:36 PM
From : "Shai Nitzan"<[email protected]></[email protected]>
To : "Orly Ben-Ari" <[email protected]>, "PM-Ozrim" <[email protected]>, "Dan Eldad" <[email protected]>, "Roi Cahalon"<[email protected]></[email protected]></[email protected]></[email protected]></[email protected]>
Subject : חווד המשטרה לגבי תיק אולמרט

. הי

שוחחתי עם מני יצחקי והסברתי לו מה אנו צריכים דחוף למחר לקראת הדיון ביום א.

סוכם שהוא ינחה את ראש יחבל שאוהד יכין סיכום סודי של כל מה שהניבה הבדיקה עד כה וכן שינחה את אמן קמבס להכין חווד חסויה אלא יצורף הסיכום של אוהד ובמקביל חווד גלויה שתאמר שיש בדיקה משטרתית מתנהלת ושלאור תוצאותיה המשטרה ממליצה שלא לשחרר את אולמרט שחרור מוקדם.

אותו הטריד שהמשטרה לא תכנס לעובי החומר הסודי ואמרתי לו שהיא אכן לא תכנס לעובי הקורה ושבכך עוסק מלמב.

אורלי

נא ודאי שכל המסמכים יוכנו כבר מחר ועדכניני לטלפון שזה הוכן

תודה

שי

 

 

מייל 12 אורלי בן ארי

 

Date : 6/15/2017 7:35:38 PM
From : "Orly Ben-Ari"<[email protected]></[email protected]>
To : "Shai Nitzan" <[email protected]>, "PM-Ozrim" <[email protected]>, "Dan Eldad" <[email protected]>, "Roi Cahalon"<[email protected]></[email protected]></[email protected]></[email protected]></[email protected]>
Cc : "Ganith Gadoth Carmi" <[email protected]>, "Guy Aberas"<[email protected]></[email protected]></[email protected]>
Subject : RE: חווד המשטרה לגבי תיק אולמרט

מעדכנת כי לעניין עמדה באשר לעצירת החופשות ע"י המשטרה, התברר לנו כי בניגוד לנאמר בישיבה ע"י פרקליט המדינה, נודע לנו כעת ע"י אורית נחמני ראש חוליית אמ"ן קמב"ס, כי הם לא הורו על עצירת חופשות מאחר שטרם נפתחה חקירה משטרתית (להבדיל מבדיקה).

מדובר בקושי נוסף מבחינתנו, מול הועדה שלא תבין הכיצד זה לא נעצרו חופשות ועלולה לייחס משקל נמוך לאירוע וחומרתו, שהרי נובע מכך שלא ננקטו כל צעדים מנהליים משמעותיים.

 

בברכה,

 

אורלי

מייל 13 דן אלדד

 

ב-23 ביוני 2017, בשעה 8:07, ‏‏Dan Eldad ‏<[email protected]> כתב/ה:‬

חזר אלי ר' המלמ"ב לגבי החומר הסודי שנמצא ברשת.  הוא אמר שהם יכולים לפעול להסרתו בשתי דרכים: עם שיתוף פעולה של מחזיקי החומר (אולמרט, ידיעות, יערי), או בלי שיתוף הפעולה (גם זה אפשרי).  הוא ממליץ, כמובן, לנסות לעבוד בשת"פ, ולקבל את הסכמתם אחרי שיסבירו להם את הסכנות בכך שהחומר קיים בעננים שונים.  לדעתו, אם יסרבו, הדבר יפגע בהם, ולכן הם יסכימו.

הוא ביקש לקבל מאיתנו הנחייה בנושא. ככל שהדבר כרוך בפניה לחשודים או לאחרים לקבל הסכמה בשלב זה (הערכתי שהם יבקשו תמורה, החל מסגירת התיק ללא חקירה פלילית ועד לכך שחומר ומידע שימסר על ידם וישמש במהלך תהליך ההסרה, לא ישמש נגד מי מהם).

מכל מקום, חייבים לדעתי לפעול במישור זה מהר:  העדר הפעולה מגביר את הסיכון לחשיפת החומר, שתשומת לב העולם ממוקדת בו כעת ופוגע במשקלו של כל טיעון שלנו בהקשר אחר, שנסמך על רגישות החומר, שאנחנו לא עושים בינתיים דבר על מנת לאספו חזרה למקום בטוח.

מייל 14 שלמה למברגר

נושא: Re: ספר אולמרט – איסוף והסרה של החומר הרגיש מהרשת
מאת: Shlomo Lemberger
אל: Dan Eldad
עותק: Shai Nitzan ,PM-Ozrim ,Roi Cahalon ,Haim Vismonski

שלום,  עמדתי – לפעול בשת״פ.  יש לתעד הכל. גם המגעים איתם וגם את הפעולות שיתבצעו.  ככל שיתנו זאת בתנאים – נשקול שוב.  על כל פנים, נמתין להחלטת פמ והיועץ.
מומי
מייל 15 רואי כחלון
מאת: Roi Cahalon <[email protected]>
תאריך: 23.6.2017 09:55 (GMT+02:00)
אל: Shlomo Lemberger <[email protected]>, Dan Eldad <[email protected]>
עותק: Shai Nitzan <[email protected]>, PM-Ozrim <[email protected]>, Haim Vismonski <[email protected]>, Hagai Harush <[email protected]>, Gil Limon <[email protected]>
נושא: הנושא: ספר אולמרט – איסוף והסרה של החומר הרגיש מהרשת

היי,

אני גם חושב שכדאי לפעול בשיתוף פעולה, אך בצורה שתעביר מסר חד משמעי שלא נהיה מוכנים לקבל אף תנאי. החזקת החומר המסווג על גבי הרשת והענן, עלול לגרום לדליפת המידע – דבר שעלול לגרום לנזק חמור לביטחון המדינה.

חשוב להזכיר להם שבהחזקת החומר הסודי שלא כדין הם מבצעים עבירה פלילית לפי סעיף 113 א(ג) "מי שהשיג, אסף, הכין, רשם או החזיק ידיעה סודית כשאינו מוסמך לכך, דינו -מאסר שבע שנים; התכוון בכך לפגוע בבטחון המדינה, דינו -מאסר חמש-עשרה שנים." וכידוע, החזקה, היא לא רק פיזית בחצרי המחזיק, אלא די בשליטה – ושליטה בחומר בענן היא שליטה.

הגורמים שעפ"י שלב הבדיקה הנוכחי מחזיקים את החומר המסווג ברשת הם הוצאת הספרים של ידיעות אחרונות, יהודה יערי, קותי תפר ועו"ד אלי זוהר. כמובן שיתכן שמדובר גם באחרים, אך הדבר טרם נבדק.

בעיניי המתווה הנכון הוא לקיים איתם פגישה דחופה ביום ראשון, להסביר להם את החששות ולבקש מהם במקום להסיר את החומר מהרשת. החומר המסווג שנמצא אצלהם במדיה מגנטית יוכל להישאר ברשותם, תוך שמירתו בתנאים שיקבע מלמב.

במידה ויסרבו כדאי בעיניי לציין בפניהם שמרגע זה הם חשופים לביצוע עבירה פלילית, ובמיוחד לאחר שהם התבקשו להסיר את האיום.

רואי כחלון

מייל 16 דן אלדד
Date : 6/23/2017 8:46:49 AM
From : "Dan Eldad"<[email protected]></[email protected]>
To : "Roi Cahalon" <[email protected]>, "Shlomo Lemberger"<[email protected]></[email protected]></[email protected]>
Cc : "Shai Nitzan" <[email protected]>, "PM-Ozrim" <[email protected]>, "Haim Vismonski" <[email protected]>, "Hagai Harush" <[email protected]>, "Gil Limon"<[email protected]></[email protected]></[email protected]></[email protected]></[email protected]></[email protected]>
Subject : Re: הנושא: ספר אולמרט – איסוף והסרה של החומר הרגיש מהרשת
אני מסכים לדברי מומי ורואי.
מייל 17 אורלי בן ארי

From: Orly Ben-Ari
Sent: Monday, June 05, 2017 1:27 PM
To: Shai Nitzan; Shlomo Lemberger
Cc: Ronit Amiel; Dan Eldad; Roi Cahalon; Ganith Gadoth Carmi; 'Guy Aberas'; PM-Ozrim
Subject: הדיון בעניין ועדת השחרורים בעניין האסיר אהוד אולמרט

שי שלום,  כזכור הדיון נדחה לבקשתנו וקבוע לתאריך 18.6.17.  בהתאם להחלטה בה עודכנו, אמורה להתקיים בדיקה משטרתית אשר תחל עם הצנזורית.

אנא ראה המסמך המצ"ב, שהינו חוות דעת של משטרת ישראל מיום , 1.6.17 , שאין בה עמדה אך נרשם בה : "…ללא מידע מודיעיני מתקופת מאסרו".

הניסיון מלמד כי ניסוח כזה עלול להתפרש בועדת השחרורים כהסכמה של משטרת ישראל לשחרור מוקדם. אמנם, אין למשטרת ישראל מעמד עצמאי בוש"ר אך נראה סביר כי נוכח נתוניו האחרים של האסיר וחוות הדעת החיוביות של שב"ס שהועברו עד כה, כי יינתן לחוות הדעת המשטרתית משקל של ממש.

מאחר שעסקינן בחשד ממשי לביצוע עבירות פליליות, הרי שהעובדה שחוות הדעת המשטרתית נכתבה כשבועיים לאחר האירוע (האירוע "המחולל" הינו מיום 17.5.17), מוליכה למסקנה כי ללא פתיחה בחקירה פלילית וקיומו של לכל הפחות תיק  מב"ד, יהא זה כמעט בלתי אפשרי, לעניות דעתי, להתנגד לשחרורו על תנאי של האסיר.

אעיר כי מעיון בתיק הועדה ב-נט, טרם הועברה חוות דעת מעודכנת של שב"ס, מסמכים אודות התנהלות האסיר והצעדים המנהליים שננקטו ע"י שב"ס.

ברור שהחומר בידינו עתה ונוגע לחוות הדעת שנערכה ע"י המחלקה הכלכלית אינה יכולה לשמש תשתית עובדתית לטיעון בפני הועדה, הן בשל החשש ל"זיהום" חקירתי והן משום שכדי להגישם נצטרך לכאורה להגישם כגלויים למעט מה שנכנס כ"מידע חסוי" (בהתאם לסעיף 17 לחוק שחרור על תנאי ממאסר, הדורש כידוע הוצאת תמצית גלויה מהחומר החסוי).

בברכה,  אורלי

מייל 18 שי ניצן

From: Shai Nitzan
Sent: Wednesday, June 07, 2017 10:17 AM
To: Orly Ben-Ari; Shlomo Lemberger
Cc: Ronit Amiel; Dan Eldad; Roi Cahalon; Ganith Gadoth Carmi; 'Guy Aberas'; PM-Ozrim
Subject: RE: הדיון בעניין ועדת השחרורים בעניין האסיר אהוד אולמרט

אורלי

אין לי מושג מי אחראי להוציא חווד זו, אך צריך לדבר אתם ולומר שנפתחה בדיקה פלילית וחווהד חייבת לשקף זאת.

אם צריך, כתבי לי ואערב את ראש אחמ. יותר נכון  יגאל/אסף יערבו את ע' ר' אחמ

שי

מייל 19 אורלי בן ארי

From: Orly Ben-Ari
Sent: Wednesday, June 07, 2017 10:20 AM
To: Shai Nitzan; Shlomo Lemberger
Cc: Ronit Amiel; Dan Eldad; Roi Cahalon; Ganith Gadoth Carmi; 'Guy Aberas'; PM-Ozrim
Subject: RE: הדיון בעניין ועדת השחרורים בעניין האסיר אהוד אולמרט

שלום שי,

בעזרת רואי ודן, סיכמתי עם רל"ש מלמ"ב כי חוות הדעת תובא אליי בשעות הקרובות.

בברכה,

 

אורלי

מייל 20 שי ניצן

 

Date : 6/9/2017 4:10:12 PM
From : "Shai Nitzan"<[email protected]></[email protected]>
To : "Orly Ben-Ari" <[email protected]>, "Shlomo Lemberger"<[email protected]></[email protected]></[email protected]>
Cc : "Ronit Amiel" <[email protected]>, "Dan Eldad" <[email protected]>, "Roi Cahalon" <[email protected]>, "Ganith Gadoth Carmi" <[email protected]>, "'Guy Aberas'" <[email protected]>, "PM-Ozrim"<[email protected]></[email protected]></[email protected]></[email protected]></[email protected]></[email protected]></[email protected]>
Subject : RE: הדיון בעניין ועדת השחרורים בעניין האסיר אהוד אולמרט

אורלי

חווד מלמב זה דבר אחד, וחווד משטרה דבר אחר.

האם דאגתם שתתוקן חווד המשטרה?

שי

להלן ההתחייבות שהוציאו לאולמרט שלא להעמיד אותו לדין

 

משסגר שי ניצן את הבדיקה, החליטו לפנות לאולמרט ולתת לו התחייבות שלא להעמיד אותו לדין.  ניסח את זה עומרי קופלר וחתם על זה דן אלדד. עומרי קופלר הוא פרקליט שדרס למוות זקנה ולא עשו לו כלום.

אין לנו מושג מה התועלת שהפיקה המדינה מההתחייבות הזו.

 

הבטחה של עומרי קופלר לאומלרט לא להעמיד אותו לדין על הוצאת סודות מדינה מהכלא
הבטחה של עומרי קופלר לאומלרט לא להעמיד אותו לדין על הוצאת סודות מדינה מהכלא

בתומנה:  עומרי קופלר שדרס למוות בת 88.  איזה כייף להיות פרקליט ומותר לדרוס אנשים למוות בלי פגע.

עומרי קופלר פרקליט מסטול דרס למוות ולא עשו לו כלום
עומרי קופלר פרקליט מסטול דרס למוות ולא עשו לו כלום

 

הדיון בשחרור המוקדם של אולמרט 51286-08-16

 

הצוות בפרקליטות רצה להתנגד לשחרור המוקדם של אולמרט בגלל העבירה הבטחונית שביצע, אבל בגלל ששי ניצן פתח בדיקה ולא חקירה, וועדת השחרורים לא לקחה ברצינות את הטענות שלא מגיע לאולמרט שחרור מוקדם.

פסד וועדת שחרורים אהוד אולמרט נ מדי תכנית שיקום בהתנדבות לעמותת חלוקת מזון

הנה החלטת וועדת השחרורים:

בראש הוועדה עמדה רחל גרינברג, ותמכה בה עו"ס גלית קרייזלר וחנן נחמני שהוא סוג של קרימינולוג.

 

 

גלית קרייזלר התפעלה מהשרמנטיות של אהוד אולמרט בוועדת שחרורים
גלית קרייזלר התפעלה מהשרמנטיות של אהוד אולמרט בוועדת שחרורים

PDF

פסד וועדת שחרורים אהוד אולמרט נ מדי תכנית שיקום בהתנדבות לעמותת חלוקת מזון ושר 51286-08-16

 

 

 

הנה אולמרט בשיא צביעותו אצל ירון אברהם:

 

Views: 115

One Comment

  1. ניר בן משה נראה הומו רציני הוא מקבל בתחת מגברים ?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *