נזיפה לשופטת ששחררה חשוד שעודד ירי רקטות, ונימקה: “זכותו לקוות לכך”

פרסום ראשון: שופטת בית משפט השלום שרון לארי-בבלי ננזפה ע”י נציב תלונות הציבור בשל נימוקה החריג לשחרור תושב מזרח ירושלים, כפי שנחשף ב-ynet. הנציב: “ציון זכותו של אדם לקוות שיישלחו טילים מעזה, בעת מערכה צבאית – כמו מתן לגיטימציה”. היא ננזפה בעבר לאחר שאמרה לרב ברלנד “שייקח מנטוס”

פרסום ראשון: נציב תלונות הציבור על השופטים, השופט בדימוס אורי שהם, נזף באופן חריג בשופטת הבכירה שרון לארי-בבלי מבית משפט השלום בירושלים. כפי שנחשף ב-ynet, השופטת הורתה לשחרר חשוד תושב מזרח ירושלים, שעודד ירי רקטה לעיר בעיצומו של מבצע “מגן וחץ” – ונימקה: “זכותו של אדם לקוות שכך יהיה (גם אם חבל)”.

לאחר שדבריה של השופטת פורסמו לראשונה ב-ynet, שיגר מנכ”ל הארגון “בצלמו” תלונה לנציב פניית הציבור לשופטים, ולאחר בירור זו נמצאה צודקת. עם פניית הנציב לשופטת לארי-בבלי לבירור התלונה, היא טענה כי אין זה מסמכותו של הנציב לדון בתלונה זו.

 

בהחלטה ציין הנציב: “דבריה של השופטת בדבר זכותו של אדם לקוות שיישלחו טילים מעזה, ובפרט בעת קיומה של מערכה צבאית, מעוררת אי-נוחות, בלשון המעטה. אמירה זו יכולה להתפרש באופן מוטעה, יש לומר, כמתן לגיטימציה להתבטאות שיש בה משום תמיכה בפעילות עוינת מצד האויב כלפי מדינת ישראל ואזרחיה”.

עוד הוסיף הנציב כי זו לא הפעם הראשונה שבה השופטת “מועדת בלשונה”, והזכיר את המקרה שבו לארי-בבלי ננזפה על כך שאמרה לרב אליעזר ברלנד “שייקח מנטוס”. הוא כתב בהחלטה: “חובת הריסון והאיפוק העצמית של שופט היא אחת החובות הבסיסיות המייחדות את מלאכת השפיטה. יש להצר על כך שחובה זו טרם הופנמה כנדרש על ידי השופטת. לאור האמור לעיל, התלונה נמצאה מוצדקת”.

שי גליק, מנכ”לית “בצלמו” אמרה: “אני שמח שהנציב קיבל במאה אחוז את התלונה שהגשנו ומתח עליה ביקורת חריפה. החלטתה של השופטת לא להגיב בכלל לתלונה ודבריה הנוכחיים וקודמיהם מוכיחים שאיננה ראויה לשיפוט. נפעל להדחתה בהקדם האפשרי. מי שמכיל טרור בכל צורה שהיא, אין מקומו בכס השיפוט”.

חוקרי המשטרה זיהו בחודש שעבר את השידור החי שערך החשוד בטיקטוק, שבו גם צילם אתרים בעיר. הוא נעצר והובא לדיון בבית משפט השלום בירושלים בחשד להתנהגות העלולה להפר את שלום הציבור, ובמשטרה אף המתינו לקבלת אישור מהפרקליטות לחקור אותו אף בחשד להסתה. במשטרה ציינו במהלך הדיון כי התנהגותו בעת הנוכחית – כלומר בעיצומו של מבצע “מגן וחץ” – היא התנהגות מסיתה, שמסכנת את שלום הציבור.

עם זאת, כאמור, השופטת לארי-בבלי הורתה לשחררו אף ללא תנאים מגבילים. על החלטה זו הגישה משטרת ירושלים ערר לבית המשפט המחוזי, והשופטת ענת זינגר הפכה את ההחלטה והורתה להותירו במעצר מספר ימים נוספים.

מהרשות השופטת נמסר בתגובה: “החלטת הנציב התקבלה רק היום ותילמד. יצוין כי בעבר השופטת זומנה לנשיאת בית המשפט העליון לשיחת בירור”.

https://www.ynet.co.il/news/article/rkwpbabdh

אריאל עטרי תומך בדעות עדנה קרנבל על אורי שהם

אריאל עטרי נעצר עי הפרקליטות במהלך ייצוג ומאז מפחד מהם
אריאל עטרי נעצר עי הפרקליטות במהלך ייצוג ומאז מפחד מהם