EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

איראן נבחרה לעמוד בראש הוועדה להגנה על זכויות הנשים באו”ם

האו”ם בחר באיראן לעמוד בראש הוועדה להגנה על זכויות הנשים, למרבה המזל זו לא מדינת ישראל, כי אז מצב הגברים היה יכול להתדרדר לשפל חדש שטרם ידענו

אני בטוח שאיש בישראל לא יודע מה באמת מצב זכויות האדם באיראן. אך אם נבחן את מצב זכויות האדם באיראן ביחס לישראל בטוח נגלה דבר אחד שההבדל ביחס של המשטר באיראן המפלה בין נשים לגברים ללא ספק הוא הרבה יותר טוב מהמצב בישראל.

יש שיאמרו מתוך בורות שמצב זכויות האדם באיראן הוא מהגרועים שיש אך הדבר בהכרח מעיד על חוסר הבנה או חוסר במודעות. כאשר אדם גר במדינה שהיא אינה דמוקרטית הוא מסגל לעצמו התנהגויות שעוזרות לו להתנתק מהמשטר ולהימנע ממפגש עם רשויות המדינה.

המצב במדינות הדמוקרטיות יכול להיות חמור בהרבה. קחו לדוגמא את מדינת ישראל המכנה את עצמה מדינה דמוקרטית בואו ונבדוק האם אכן היא דמוקרטית?

לצורך ההשוואה אני רוצה דווקא להגדיר מדינה לא דמוקרטית מהמאה הקודמת את גרמניה של המפלגה הנאצית, או בשמה המלא: מפלגת הפועלים הגרמנית הלאומית-סוציאליסטית משטר שהתקיים במשך 12 שנה בקושי  1933~1945 ואת נזקיו אנו לומדים עד היום.

למי שסבור כי גרמניה הפכה בלילה אחד מדמוקרטיה לדיקטטורה הרי כי הוא שוגה באשליות. כמו כל דבר בחיים היה זה תהליך ארוך שהחל בסוף מלחמת העולם השניה אשר רעיונותיו חלחלו במשך כשני עשורים.

בכדי לכמת את הרעיונות של הנאצים הבה נערוך רשימה קצרה של זכויות אדם שהמשטר הנאצי פגע בהן באזרחים גרמניים ללא קשר לפעולה הקשורה לביצוע עבירה פלילית מבלי לפרוט מי הם הנפגעים מאחר ובנקודה זו סיווג הנפגע אינה רלוונטית.

  • איסור להחזיק בחשבון בנק
  • איסור סחר במניות
  • חילוט רכוש
  • שלילת רישיונות נהיגה
  • גירוש (מגרמניה)
    איסור החזקת דרכון
  • בתי משפט שתומכים בפגיעה בזכויות אדם
  • פרלמנט שמחוקק חוקים הפוגעים בזכויות אדם.
    כליאת אזרחים (לא בשל ביצוע עבירות פליליות) ללא הבדל מגדרי
  • אפשר להרחיב עוד ועוד את הרשימה אך כבר ברור כי לפחות ככל שמדובר במדינת ישראל הרי כי במדינת ישראל אזרחים רבים חווים את אותם המגבלות בדיוק מבלי שביצעו כל עבירה פלילית. מה שמוכיח שחוקי שנאה אינם נחלתם של דיקטטורות אלא יכולות בהחלט להיות נחלת מדינות המכנות עצמן כדמוקרטיות.

ועתה נחזור לאיראן, כותב המאמר המצורף לכתבה זו (בהמשך) בכותרת רוצה לטעון כי בחירת האו”ם באיראן כנציגת הוועדה לזכויות נשים היא לא בדיחה אלא מציאות הזויה הינה טענה מגוחכת ועתה אגש להסבר.

אם נשווה בין איראן לישראל הרי כי מצב זכויות האדם באיראן טוב שבעתיים. באירן אין הבדל ממשי בין זכויות גברים לנשים והמשטר יפגע בגברים ובנשים כמעט באותה המידה 1:1. בישראל לעומת זאת המשטר פוגע בעיקר בגברים בפער אדיר. ניתן לומר כי אישה בישראל הינה אזרח בעל זכויות יתר וזאת עוד מיום היווסדה.

מאידך ככל שבאירן יש פגיעה בזכויות האמורות בסעיפים 1~9 הרי באירן הן ללא הבדל דת גזע ומין ואילו בישראל 99% מאלו מופנות נגד גברים.

לכן הטענה המטומטמת של כותב הכתבה נועדה רק בכדי להכפיש את שמה של איראן ולתת לעדר הקוראים של עיתונות הזבל הישראלית את התחושה הכוזבת שהמצב בישראל טוב יותר אך זו אשליה בלבד.

בעולם

לא בדיחה: האו”ם בחר באיראן לעמוד בראש הוועדה להגנה על זכויות הנשים

ארגון זכויות האדם יו-אן ווטש (UN Watch) קרא לשגרירת ארה”ב לינדה תומאס-גרינפילד ולמדינות באיחוד האירופי, לגנות את החלטת האו”ם להציב את איראן בראש הוועדה להגנה על זכויות נשים בעולם.

“הבחירה ברפובליקה האסלאמית של איראן כמגינה על זכויות נשים היא כמו להצית את מפקד הכבאות בעיר”, כתב יו”ר ארגון יו-אן ווטש, הלל נוייר.

“זה אבסורד וניתן לגנאי מבחינה מוסרית, זהו יום שחור לזכויות הנשים ולכל זכויות האדם”.

בעולם

פעיל זכויות נשים איראני, מסיח אלינג’אד, כתב בתגובה להחלטת האו”ם: “זה סוריאליסטי, משטר שמתייחס לנשים כאל אזרחים סוג ב’ ואוסר אותן על כך שלא לבשו רעלה, אוסר עליהן לשיר, מונע מהן כניסה לאצטדיונים ולא נותן להן לנסוע לחו”ל ללא האישור של בעליהן – נבחר כדוף זכויות הנשים באו”ם”.

“הרדיפה של איראן נגד נשים היא גסה ושיטתית, הן בחוק והן בפועל”, אמר הלל נוייר.

“איראן מכריחה נשים לכסות את השיער, בזמן שרבים נעצרים ומותקפים מדי יום על חוק החיג’אב.

איראן דורשת מאישה לקבל אישור מאביה להתחתן.

משטרו של האייתוללה חמינאי כולא פעילי זכויות נשים אמיצים, כמו נסרין סוטודה, מוג’ן קשווארז, יסאמאן אריאני ומונירה ערבשאה, באשמת פשע על הדרישה לשלום כבודן האנושי”.

שגריר ישראל באו”ם לשעבר, הפמינאצי דני דנון (שפועל למען מתן זכויות יתר לנשים בישראל מטעם מפלגת הליכוד) כתב בדף הפייסבוק שלו: “אבסורד במיטבו: איראן, מדינה שבה מעמד הנשים נמצא בשפל, נבחרה בסוף השבוע כנציגה בוועדה למען זכויות נשים באו”ם.

https://www.news-desk.co.il/לא-בדיחה-האום-בחר-באיראן-לעמוד-בראש-הו/

Views: 14

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *