EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

אלון גביזון ואלון אלטמן זרקו השופט רענן גלעדי מתיקי מעצרים כי הוא סירב להיות חותמת גומי – המנגנון הסודי של תלונות פרקליטות על שופטים במייל לנשיא בימ”ש

כתבה אחת ונדירה מלמדת על איכות השפיטה בישראל – שזה פשוט זבל.  מדווח כי נשיא בית משפט השלום בבאר שבע אלון גביזון (שהוא שופט משפחה) זרק שופט חדש רענן גלעדי מבית המשפט בב”ש לקרית גת, וגם אסר אליו לטפל בתיקים של מעצרים פליליים.

הסיבה?  המשטרה והפרקליטות התלוננו עליו (במשלוח מייל לנשיא בית המשפט) שהוא מפריע להם לעצור אנשים כי הוא שואל יותר מידי שאלות את השוטרים, וכי היא לא מקבל את השקרים של השוטרים ב”ד”ח הסודי” ובקיצור “קורע את המשטרה”.

בתמונה השופט שהפעיל מצפון ושכל רענן גלעדי – ובגלל זה הוא לא יעיל

וזה השופט הנאלח אלון גביזון, שופט אולטה פמיניסטי שמזיין כל גבר שמגיע לאולמו בשיטת הסרט הנע על הרמפות באושוויץ.

מי תפר לרענן גלעדי תיק?  אלון אלטמן בשירות המתפרה 

את זה הכתבת אילנה קוריאל לא כותבת.  אבל כאשר שופט לא בא טוב למשטרה או הפרקליטות, ראש פרקליטות המחוז שולח מכתב דרישה להזיז את השופט מהמחלקה הפלילית.  זה אומר שאלון אלטמן הוא זה שהתלונן ותפר תיק לרענן גלעדי.

בימים אלה ממש אלון אלטמן קיבל פרס על שירות החונטה.  ועדת המכרזים של נציבות שירות המדינה בחרה פה-אחד בעו”ד אלון אלטמן לתפקיד המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים.

אלון אלטמן פרקליט מחוז דרום מטייח פשיעה ערבית
אלון אלטמן פרקליט מחוז דרום מטייח פשיעה ערבית

 

את מי עוד הפרקליטות הזיזה במנגנון התלונות הסודי?

וזו לא הפעם הראשונה שמדווח כי שופט שהוא סנגוריאלי שמסרב להיות חותמת גומי של המשטרה נזרק מבית המשפט הפלילי ונשלח לטפל בתיקים אזרחיים.

ככה למשל קרה בבית משפט מחוזי ת”א לשופט הנהדר גרשון גונטובניק שזיכה את רפי רותם.  איתן אורנשטיין זרק אותו מהמחלקה הפלילית לתיקים אזרחיים בגלל תלונה של הפרקליטה הכושלת אושרה גז אייזנשטיין (זו שאחראית למחדלי אישומי הבר נוער נגד פליסיאן).

בתמונה אושרה גז אייזנשטיין זנזונת הפרקליטות שטינפה על גרשון גונטובניק אצל אורנשטינה.

זה קרה גם לאתי כרייף בנתניה.  השוטרים התלוננו עליה שהיא מקשה עליהם להכניס אנשים למעצרים, וגם מנחם מזרחי מרמלה בתחילת דרכו עשו עליו כתבות מכפישות ביוזמת שופטות הפרקליטות שהוא מפריע למערכת לתפקד עם יותר מידי שאלות.  אותו דבר קורה בימים אלה ממש גם לשופט הצעירון טל ענר שהגיע לשפיטה מהסנגוריה הציבורית.

ב 2014 נורית ליטמן התלוננה על השופט הירושלמי משה דרורי (בדימוס) על דרך של מכתב תלונה על דרורי שהיה סגן נשיא לנשיא שלו.  היה מדובר באישום נגד קטין יהודי שזרק אבן על קטין יהודי אחר.  דרורי חשש שהכתם הפלילי יפריע לו להתגייס והוא ניסה להסביר לתובעת מטעמה של נורית ליטמן ש”את חייבת להבין ששירות בצה”ל זה נושא מאוד חשוב ומהווה פתח לכניסה לחברה בישראל”.

התובעת היתה ערביה ועל ההערה הזו נורית ליטמן התלוננה שמשה דרורי הוא שופט גזען.  היא גם שלחה תלונה בדוא”ל לנשיא המחוזי בירושלים (דוד חשין), וגם הפעילה כתבי חונטה ושופרות לעשות לדרורי בושות בעיתונות.  המטרה היתה למנוע ולטרפד קידום לעליון כי הוא נחשב שופט סנגוריאלי, ליברל והומאני – וזה בדיוק מה שהפרקליטות לא רוצה בבית משפט עליון.

 

נורית ליטמן זונת פרקליטות שמוצצת דם חפים מפשע
נורית ליטמן זונת פרקליטות שמוצצת דם חפים מפשע

 

אז מסתבר שיש מנגנון סודי למשטרה והפרקליטות להתלונן על שופטים שמפריעים לה וזה מלווה כמעט תמיד בהדלפה מגמתית לשופרות הפרקליטות בעיתונות כדי להפחיד את השופט שהמעמד שלו בסכנה. תלונה אחת כזו והנשיא שמקבל את התלונה קורא לשופט ונוזף בו.

זה מספיק כדי להפחיד את השופט היטב וליישר קו.  הנשיא כמובן אמור להתעלם ולשלוח את המכתב ליועמ”ש הנהלת בתי המשפט ברק לייזר שיגיב בשמו, אבל זה לא מה שקורה בפועל.

בתמונה משה דרורי קורבן קמפיין השיימינג של נורית ליטמן

משה דרורי שופט הומאניסט שהפרקליטה נורית ליטמן טירפדה אותו וטינפה עליו
משה דרורי שופט הומאניסט שהפרקליטה נורית ליטמן טירפדה אותו וטינפה עליו

מכבסת המילים “שופט יעיל” לעומת “שופט שמפריע”

שימו לב לשימוש במילים שמגיעות משופרות הפרקליטות:  “שופט איטי”, “שופט לא יעיל”, “ניהל דיונים בקצב איטי יחסית למקובל”.  מה זה אומר “קצב איטי”?  זה אומר שהוא לא חותמת גומי, שהוא בודק ושואל שאלות.  מה זה אומר על המערכת?  זה אומר שהמערכת מבוססת על כך שכל שופטי המעצרים הם חותמות גומי של המשטרה, ופשוט מתקתקים מעצרים בלי לשאול שאלות (ראו מקרה הזונה הפולניה רונית פוזננסקי השופטת המופתעת). 

כככה זה עובד:  את השופטים הצעירים דופקים להם בתחילת דרכם תיקי מעצרים כדי שישתפשפו ויתרגלו למערכת.  אלה תיקי סרט נע.  כל רגע מגיע עצור אחר.  אין זמן להכיר בכלל את הפרצופים.  אומרים לשופטים במפורש שהם צריכים לנתק את המצפון ולהפוך חותמות גומי בסרט נע.  זה נקרא “יעילות” (סטייל גרמניה הנאצית) לתקתק כמה שיותר עצורים פנימה לכלא.  כמו שהנאצים תקתקו כמה שיותר יהודים לתוך הרכבות.  זו יעילות בישראל.

ככה מרגילים את השופטים לנתק את המצפון מהראש ולשים חותמת על כל מה שמבקשים מהם.  אגב אותו דבר בדיני משפחה.  מי שרוצה להיות שופטת משפחה שמים אותה קודם כל רשמת הוצל”פ מזונות ואומרים לה לעקל לגבר כל דבר שיש לו ולרוקן אותו מכל מה שיש לו.  מי שלא מתקתקת עיקולים מעיפים אותה כלא יעילה.  ככה רשמות ההוצל”פ מאבדות את המצפון שלהם ומרגלות לעבוד בשיטת הסרט הנע בלי לשאול שאלות.  כשהו נהיות שופטות משפחה הן כבר רגילות לכך שאת הגבר אותו הן זיינו צריך לרוקן מכל מה שיש לו ולחסל אותו.  המצפון נשכח בתחילת הדרך… בהוצל”פ.

ואנו שואלים למה אף אחד לא זועק את הזעקה?  למה בדיני מעצרים לא מושיבים שופטים ייעודים לכך שיישארו בתפקיד לטווח ארוך,  ויצברו ניסיון, ולא שופטים שזו פשוט מקפצה לתפקיד הנכסף הבא?

למה לא ממנים שופטי מעצרים שיישבו בתפקיד לטוווח ארוך?

הם הרי באים בלי ניסיון שיפוטי כי לא צריך שום ניסיון שיפוטי.  מצפים מהם לחתום כחותמת גומי ובשביל זה לא צריך אפילו מוח של ציפור.  אבל אם זו היתה מחלקה עם שופטים לטווח ארוך שלא חוששים כי זו תקופת ניסיון לבדוק את יעילותם, אז הייננו רואים הרבה יותר החלטות אמיצות על כך ששוטרים מביאים עצורים למעצר ללא סיבה ועל כך שהדו”ח הסודי שהשוטרים מגישים מלא בשקרים, הטעיות וזיופי מידע (תחת המכבסה של “מידע מודיעני”).

זו תעודת העניות למערכת השפיטה בישראל שפשטה צלם אנוש ובה שולטת הפרקליטות, תמנון רב זרועות, שיש לו מנגנונים סודיים לאלף כמו פודלים את כל מי שמגיע למערכת עם אידאלים ומצפון.

למי יש סבלנות לפנות בחופש מידע גם לפרקליטות וגם להנהלת בתי המשפט כדי לקבל עותקים של כל התלונות הסודיות האלה????

להלן כתבה של אילנה קוריאל, כתבת מורעלת משטרה בידיעות 21.5.2022

“קרע את המשטרה”: השופט שהכעיס את המערכת ו”הוגלה” לתפקיד אחר

בחודשיים שהיה בבית משפט השלום בבאר שבע הספיק השופט רענן גלעדי לגרום ללא מעט כאבי ראש למשטרה. “הוא דרש מהם תשובות ולא נתן שיערבבו אותו”, הסביר גורם שהתנהל מולו. עם הגעת סבב חדש של שופטים הוא הועבר לתחום האזרחי בבית המשפט בקריית גת. הנהלת בית המשפט: “צרכי המערכת”

השופט שהכעיס את המערכת – ו”הוגלה” לבית משפט אחר: במרץ האחרון נבחר השופט רענן גלעדי לכהונה בבית משפט השלום בבאר שבע. על איכויותיו כמשפטן לא היה עוררין במערכת המשפט: מדובר באחד מעורכי הדין הבולטים והמוערכים שהיה עוזר משפטי בכיר למשנה לנשיא בית המשפט העליון אליהו מצא, פרקליט במחלקת הבג”צים בפרקליטות המדינה ומנהל בכיר בסנגוריה הציבורית.
אלא שכעבור חודשיים בלבד מכניסתו לתפקיד, נשיא בתי משפט השלום בדרום, אלון גביזון, החליט להעביר אותו מתפקידו לבית המשפט בקריית גת בצעד שעורר לא מעט שאלות בקרב עורכי דין וסנגורים, כפי שתיאר זאת גורם משפטי: “מהלך חריג בנוף בתי המשפט”.
בחודשיים שבהם שימש כשופט מעצרים בבית משפט השלום בבאר שבע, הספיק השופט גלעדי לגרום ללא מעט כאבי ראש למשטרה וללשכת התביעות שלה. גלעדי נתפס כשופט יסודי ומעמיק, אך כזה שניהל דיונים בקצב איטי יחסית למקובל. עם זאת, ניתן היה להסביר זאת בכך שהיה חדש בתפקיד שעוד למד את אופן הניהול של אולם בית המשפט ואת קצב העבודה.
עבודתם של שופטי המעצרים היא מהשוחקות והקשות ביותר שיש. מדי יום מובאים בפניהם עצורים מכל תחנות המשטרה, והם נדרשים לבחון את תיקי החקירה שגובשו, כולל עדויות, ראיות חסויות ומידע מודיעיני.
השופט נדרש לעבור על התיק המשטרתי ומחליט אם להיעתר לבקשה להאריך את המעצר – ובכמה זמן. ההחלטה מתקבלת לפי טיב הראיות שהמשטרה הצליחה לאסוף, מידת המסוכנות של החשוד ועל בסיס האפשרות לשיבוש החקירה אם ישוחרר. בנוסף, השופט נדרש לחתום על צווים, כמו צווי חיפוש בטלפונים ניידים, לטובת המשך החקירות.
על העבודה המשטרתית הייתה לשופט גלעדי ביקורת רבה שאותה לא דאג להסתיר. הוא גם נהג להביע חוסר שביעות רצון מופגנת מהכתיבה של טועני המעצרים ומאיכות בקשות המעצר שלהם, שניכר שהייתה לטעמו בינונית במקרה הטוב.
“צריך לומר בכנות שהשופט גלעדי היה עוף מוזר מבחינת המערכת”, אמר גורם שהתנהל מול השופט. “הוא שופט יסודי ש’קרע’ את המשטרה, דרש מהם תשובות, ולא נתן שיערבבו אותו. זה לא דבר שרואים היום”, הסביר הגורם. “הוא לא היה ‘יעיל’ אבל להרבה שופטים חדשים לוקח זמן להבין את המערכת ואיך לנהל את ההליכים, זה הפסד למערכת”.
עורך דין שטען בפני השופט אמר כי “הוא קרא את התיקים לפרטי פרטים, במיוחד בתיקי מעצרים. כמעט בכל דיון שהיה בפניו הוא הצליח למצוא כשלים”, וגורם נוסף שהתרשם מעבודתו של השופט גלעדי טען: “מדובר בשופט מלומד, יסודי וחרוץ. הוא נחשב לשופט איטי יחסית, אבל הוא רק נכנס לתפקיד”.
במשטרה התקשו לעכל את השופט החדש, שהדיונים אצלו נגררו על פני שעות. למרות מעלותיו כמשפטן, כשופט שאמור לנהל את האולם הוא התגלה כ”לא יעיל”. ואם לא די בכך, גלעדי נהג להכתיב ליחידה החוקרת כיצד לנהל את תיק החקירה, ולעיתים עלה שחרג מסמכותו. המצב היה עד כדי כך חמור, שבמשטרה ניסו לנתב את תיקי המעצרים שלהם לשופטים אחרים, כשהם לא פחות ממתחננים בפניהם לקבל את העצורים שלהם.
ובזמן ששופטים כורעים תחת נטל העבודה ונוטים לאשר כמעט ללא דיון את בקשות המשטרה, גלעדי התעקש לנהל דיונים על הצווים שהביאו בפניו – כפי שמצופה מכל השופטים במצב אידיאלי. אלא שיש שטענו שהדבר פגע בעבודת המשטרה, שמתנהלת גם היא תחת לחצים בלתי פוסקים.
בין המקרים שבהם הכעיסה התנהלותו של השופט את המשטרה היו שני אירועים משמעותיים בחברה הבדואית. באחד מהם, המשטרה הביאה חשוד מתל שבע בגין הפרעה לשוטר במילוי תפקידו – וזכתה לנזיפה מצד השופט. מדובר היה במקרה שבו ניידת משטרה נחסמה על-ידי החשוד בדרכה לאירוע ירי באוויר בשיירת חתונה שהתיעוד שלה הפך לוויראלי ברשתות החברתיות.
גלעדי כתב כי פרטי העבירה שהוצגו בפניו לא תיארו את העובדות, וכתב כי הדוחות הסודיים שהוצגו בפניו היו לא מדויקים. “הקביעה בדוח הסודי אינה נכונה, ויש בה להטעות את בית המשפט”, קבע השופט והוסיף: “יש לראות את הדברים בחומרה. אין זו הפעם הראשונה שאני מעיר על כך שהדוחות הסודיים שמוצגים לבית משפט זה במעמד צד אחד כוללים לעיתים מידע לא מדויק במקרה הטוב, ומידע שעלול להטעות במקרה הרע”.
במקרה אחר, כשנדרש להכריע על הארכת מעצר לחשודים בירי על בית קפה ברהט – אירוע שסוקר בהרחבה בכלי התקשורת, נזף השופט גלעדי במשטרה שלא הספיקה לבצע פעולות חקירה בתיק. גלעדי שאל את טועני המעצרים מדוע לא קיבל הסבר לחוסר העשייה מלבד העובדה עומס האירועים ומצוקת כוח האדם בתחנת המשטרה ברהט, ואמר: “גם לחשודים יש זכויות, ומתפקידו של בית המשפט לוודא שהן מקוימות. האיזון בינן לבין האינטרס הציבורי הרחב הוא ראוי ומידתי”.
בהנהלת בית המשפט אמרו בתגובה כי “הצבתם לכהונה בבתי המשפט במחוז נעשית בהתאם להחלטת הנשיא/ה ולצרכי המחוז. השופט רענן גלעדי מונה לשיפוט במחוז הדרום ב-6 במרץ והחל לכהן בבית המשפט השלום בבאר שבע. בעקבות מינויים של שופטים חדשים ב-9 במאי, ולאחר בחינה מחודשת של צרכי המחוז על ידי הנשיא ובהסכמת השופט, צפוי השופט גלעדי לעבור לבית המשפט השלום בקריית גת ולכהן כשופט בתחום האזרחי. שופטים פוסקים על פי הדין והראיות המובאות בתיק”.
Views: 43

3 Comments

  1. אלון גביזון הוא שופט מרושע התעלל בי עד תום בנוגע לילדיי תוך ניצול מרבי סמכויותיו לניתוקם ממני. למרות שמעולם לא הורשעתי בבית משפט צו לאיסור נשיאת נשק שהשית עלי לפני 10 שנים עדיין עומד בעינו. האיש התעמר בי גער בי כאדם חסר תרבות באולמו תוך ניצול הדלתיים הסגורות. קיבל לידיו חומר חקירה חסוי מהמשטרה באמצעות גרושתי. מדובר בשופט חסר מעצורים שיכור כח ושררה. מאחל לו תיק פלילי מהשמיים עד שיתבייש לבושת אימו לעיני כל ישראל.

  2. כל כך נכון עצוב מתי יבוא השינוי . חבל שרק מחול אפשר לכתוב את האמת. עדנה פרשן/נית משפטי מס 1

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *