EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

בג”צ ח”כ ווסרלאוף נ’ גלי בהרב מיארה: מדיניות אי אכיפה אינטרסנטית לחופש ההפגנה בהפגנות נגד הדיקטטורה

יצחק ווסרלאוף והעוכרת דין הפרטית שלו מוריה ווסרלאוף

כל הכבוד לח”כ ווסרלאוף שהגיש בג”ץ נגד גלי בהרב מיארה אשר מכילה ומעודדת הפגנות נגד הדיק-טטורה, וזאת בניגוד מוחלט לתגובת המשטרה לסוגי הפגנות אחרים (הפגנות דתיים, הפגנות מתנחלים והפגנות אתיופיים).

בג”ץ 5936/23 יצחק ווסרלאוף נ’ היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה.  השופט הנשי “נעמה”- נועם סולברג נתן לגלי עד 15/9/2023 לחרטט תשובה.

יצחק ווסרלאוף הוא שר הנגב הגליל והחוסן הלאומי מטעם מפלגת עוצמה יהודית וכפייה דתית. בעברית ווסרלאוף פירושו מיים הניגרים בריצה, כלומר “המזיע”.

 

יצחק ווסרלאוף והעוכרת דין הפרטית שלו מוריה ווסרלאוף
יצחק ווסרלאוף והעוכרת דין הפרטית שלו מוריה ווסרלאוף

 

עד שהחלו ההפגנות נגד הדיקטטורה כל פסק דין שבו מישהו נתפס בהפגנה והובא בפני שופט התחיל במילים חופש ההפגנה הוא בנשמת אפה של מדינת ישראל וגם הזכות להביע ביקורת ומחאה פוליטית, אולם זה לא בא על חשבון הציבור שסובל, ועל חשבון הזכות לפרטיות של מושא ההפגנה – בד”כ עובדי ציבור מושחתים.

 

על מנת שלא ייראה כאילו העצור מובא בפני שופט הפרקליטות והמשטרה תופרות למפגינים שלל עבירות לווייניות כגון “התקהלות אסורה”, “הפרת הסדר הציבורי”, “הפרעה לשירותים ציבוריים”, פגיעה בפרטיות” ואפילו “הקמת מהומה ושאון”.

לרוב גם מוסיפים הפרעה לשוטר במהל תפקידו, תקיפת שוטר והתנגדות למעצר.  כל זה כדי להסוות את המטרה האמיתית שהיא לדכא את חופש ההפגנה והביקורת על עובדי ציבור מושחתים.

למה ההפגנות נגד הדיק-טטורה מאותרגות?

ואז משהו השתנה כשהתחילו ההפגנות נגד הדיק-טטורה.  פתאום גלי בהרב יוצאת מגדרה להגן על זכות המפגינים להפגין, להקים רעש, לחסום כבישים, להשבית מטוסים בנתב”ג, לבוא לחברי כנסת הביתה עם זמבורות, ולעשות כל סוג של בלגן אפשרי.

זה העלה את חמו של ח”כ יצחק וסרלאוף והוא פנה לבג”ץ, לא בגלל שהוא מאמין להם שיקבל מהם משפט צדק, אלא רק בגלל שהוא רוצה לראות באיזו צביעות הם יכתבו את פסק הדין שיזרוק אותו מכל המדרגות.

אנחנו לא מבינים מה הקטע של בג”ץ שקודם “מסננים” את העתירות, ונותנים למדינה כמה חודשים טובים להגיש “תגובה מקדמית”, ורק כשזה מגיע (תמיד אחרי לפחות 3 בקשות להארכת מועד), פותחים יומן ומחפשים תאריך בעוד שנה….

אולי יותר פשוט לקבוע מועד ברגע שהעתירה עובר את הסינון הראשוני כדי שהיומן לא ייתפס ע”י דברים אחרים, וכדי שהמדינה תעמוד בפני דדליין קשוח ולא תוכל להתל בכולנו ש”עדיין לא התקבלו אישורים”, “יומן עמוס”, “הפרקליט המטפל בחו”ל” וכו’.

 

העתירה של ח”כ ווסרלאוף נגד גלי בהרב מיארה – בגץ 5936/23

העתירה של וסרלאוף נגד גלי בהרב מיארה אכיפה סלקטיבית של המשטרה נגד מפגינים 3-8-2023

ואלו חלק מהנספחים של העתירה:

תגובה ראשונה של גלי בהרב לאכיפה סלקטיבית המקלה עם מפגינים נגד הדיקטטורה

פה גלי בהרב עונה לו אחרי שבוע, ב 23/3/2023, ורק אחרי ששלח לה תזכורת ומספרת לו שהיא מעבירה להתייחסות הגורמים המטפלים, כאילו שהיא לא יודעת במה מדובר, ולא היא זו שמתווה מדיניות לגורמים המטפלים.  היא גם מזמינה אותו לתאם פגישה למרות שהיא יודעת שהוא שומר נגיעה, ואין לו שום חשק להיות בחדר אחד עם אישה סתם לצורך פטפטת ומריחה.

תגובה ראשונה של גלי בהרב לאכיפה סלקטיבית המקלה עם מפגינים נגד הדיקטטורה

תגובה מפורטת על מדיניות אכיפה נגד מפגינים אביטל סומפולינסקי

פה כותבת איזה בהמת מגדר שאחראית על יעוץ וחקיקה במשרד המשפטים שבגלל שההנחיות כתובות באופן שוויוני כאמות מידה שחלות על כולם, הרי שמן הסתם אין כל הפליה בשטח, הכל טוב, והשוטרים מתייחסים לכל סוגי המפגינים לפי אמות המידה השוויוניות.

עוד היא מחרטטת שאין למשלה מה להתערב כי המדיניות מסורה למשרד המשפטים, ומשרד המשפטים סומך על השוטרים בשטח ועל השופטים שהם עצמאיים וזכותם להפעיל שיקול דעת, ומבחינת משרד המשפטים יש לגבות את שיקול הדעת הפרטי בשטח של השוטר או שיקול הדעת הפרטני של השופט שאליו מביאים מפגין.

כלומר הנחיות היועמ”ש, זה סתם קישוט.  זה לא באמת שווה התייחסות, כי ממילא בשטח כל שוטר יכול להמציא איזה שיקול דעת שבא לו.

בקיצור, לפי אביטל סומפולינסקי – אם מישהו חושב שיש מדיניות שונה למפגינים נגד ממשלת ביבים ולמפגינים אחרים, זה לא נכון כי הכל תלוי ב”נסיבות הקונקרטיות בשטח” ו”חשוב לחדד שאין נוסחאות מדוייקות”.  .

 

אביטל סומפולינסקי בהמת מגדר פשיסטית שעובדת בכנסת
אביטל סומפולינסקי בהמת מגדר פשיסטית שעובדת בכנסת

 

תגובה מפורטת על מדיניות אכיפה נגד מפגינים אביטל סומפולינסקי

 

מכתב גלי בהרב לביבי על ניגוד עניינים לביבי בהתעסקות בחופש המחאה

במכתב זה כותבת גלי בהרב מיארה שהיא רואה קושי בכך שהממשלה דנה במדיניות האכיפה של מפגינים פושטקים נגד הממשלה כאשר מושא ההפגנה זו הממשלה עצמה, ולדעתה יש פה ניגוד עניינים.

מבחינתה לא אפשרי להתייחס למקרים קונקרטיים, אלא רק למדיניות, ולדעתה יש לסמוך על שיקול הדעת הפרטני של השוטרים בנסיבות הקונקרטיות.

כלומר, מכיוון שהשוטרים הם אלה שמיישמים את המדיניות בשטח לפי שיקול דעתם ויש לסמוך על שיקול דעת זה, אין לממשלה מה להתעסק בשאלות האם קיימת הפליה בטיפול בין סוגי מפגינים שונים.

 

גלי בהרב מיארה יועמשית חדשה לפמיניסטאן
גלי בהרב מיארה יועמשית חדשה לפמיניסטאן
מכתב גלי בהרב לביבי על ניגוד עניינים

נתוני אכיפת חוק נגד מפגינים נגד הדיקטטורה

נתונים נאספו ע”י שמעון חוג’ה סגן בכיר בפרקליטות בלשכה לפקידים מיוחדים ותפירות תיקים מיוחדים.

שמעון חוג'ה עובד בפרקליטות המדינה מחלקת תפירת תיקים מיוחדים
שמעון חוג’ה עובד בפרקליטות המדינה מחלקת תפירת תיקים מיוחדים
נתוני אכיפת חוק נגד מפגינים נגד הדיקטטורה

 

הנחית פרקליט המדינה 2.40 מדיניות העמדה לדין על רקע הפגנות או אירועי מחאה

 

הנחית פרקליט המדינה 2.40 מדיניות העמדה לדין על רקע הפגנות או אירועי מחאה

 

הנחיית יועמ”ש 3.1200 חירות ההפגנה מדיניות אכיפת הפגנות

 

הנחיה יועמש 3.1200 חירות ההפגנה מדיניות אכיפת הפגנות

 

Views: 4

One Comment

  1. חשוב מאוד שעדנה תקרא לציבור בישראל שרוצה בשינוי המשפטי לפעול להעמדה לדין של שופטים הם מקור כל החרא בישראל. אם היהודים לא יקנו להציל את עצמם הרי כי הציונות בקרוב תחסל אותם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *