EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

גל הירש 4: ראיתם איך נראה דו”ח סודי ששוטרים מגישים לשופט בהליך המעצר? הישר מהמתפרה של לילית ניצן טייבר יניב שמול וניר מקלר

לילית ניצן טייבר נבלה שקרנית שתפרה תיק לגל הירש

דו”ח סודי בהליך המעצר זו קומבינה ישראלית.  השוטרים רשאים לשקר לשופט המעצרים ולספר לו על כל שטות וכל פנטזיה.  הסנגור לא יודע מזה והחשוד לא יודע מזה.

על פי ההלכות שהמציא יצחק עמית, זה גם לא נחשב חומר חקירה ואסור לגלות את זה לנאשם כשמוגש כתב אישום.  יוצא ששוטרים יודעים כי מותר להם לשקר בדו”ח הסודי כי הם יודעים שגם אם יוגש כתב אישום, הנאשם לעולם לא יידע מה כתבו עליו.  ההלכה הזו מעודדת את תרבות השקר של המשטרה.

מישהו מחברי הכנסת צריך להרים את הכפפה, ולנסח הצעת חוק להפסיק את המנהג המגונה הזה של הגשת דו”ח סודי בשושו. לפחות בתיקים שאינם רצח או ביטחון.

לסנגורים צריכים להיות כלים להתמודד עם הליך העצר שהפך קרקס בו השוטר מתפעל את השופט, והשופט משמש חותמת גומי למעצרים סיטונאיים ומיותרים.

בתמונה: לילית ניצן טייבר הכלבה התופרת.

 

לילית ניצן טייבר נבלה שקרנית שתפרה תיק לגל הירש
לילית ניצן טייבר נבלה שקרנית שתפרה תיק לגל הירש

הנה.  ככה נראה דו”ח סודי.  זה מפרשת גל הירש.  גל הירש….  תגיד תודה לעדנה.

דוח סודי גל הירש
דוח סודי גל הירש

 

13.1.19

דוח סודי פל”א 346940/2015

לעיון בית המשפט בלבד

החשודים

מס’ שם ומשפחה ת.ז. תאריך לידה כתובת
1. גל הירש 58875907 1964 הפעמון 25 ראש העין
2. עודד שכנאי 31406168 1978 התומר 13, אבן יהודה
3. דרור שכנאי 053911046 1955 חמנית 12, אבן יהודה
4. מיכאל בנימיני 311653117 1975 ישראל גלילי 18 ד’ 24, חולון
5. יניב אדם 22644686 1970 יצחק קורדובה 58, משמר השבעה
6. גור פינקלשטיין 027860972 1970 עד מדינה
7. יוסי לירן 000164855 1947 עד מדינה
8. תומר אורבך 033020603 1976 בויאר אברהם 4, ת”א
9. מעיין גבע 038332433 1976 שטנר 17, ת”א
10. ניר שאול 023045354 1968 עלומים 4, סביון

 

החשדות

  1. שוחד לעובד ציבור זר – עבירה לפי סע’ 291א לחוק העונשין, התשל”ז – 1977.
  2. תיווך לשוחד לעובד ציבור זר- עבירה לפי סעיף 295 לחוק העונשין, התשל”ז- 1977.
  3. קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות– עבירה לפי סע’ 415 לחוק העונשין, התשל”ז – 1977.
  4. עבירות על חוק איסור הלבנת הון, התש”ס – 2000.
  5. עבירות על פקודת מס הכנסה.

הרקע לפתיחה בחקירה

 

  1. ביום 14.5.14 נשלחה לישראל בקשה לחיקור דין מגאורגיה שעניינה טענה כי שר ההגנה הגיאורגי דאז, דוד קזראשוילי, הנחה בינואר 2008, לחתום עם חברת Girwood Business Corp. הנמנית על קבוצת דפנסיב שילד (להלן: “גירווד”), על הסכם לאימון כוחות הצבא בגיאורגיה. על פי החשד העולה מהבקשה, גירווד לא סיפקה בפועל אימונים לצבא גיאורגיה, כפי שהתחייבה בהסכם ולפיכך קיבלה את התמורה בסך 5,685,000 אירו במרמה.
  2. הבקשה הועברה לביצוע יאח”ה ביום 7.15 וביום 6.8.15 נפתח תיק פל”א ביאח”ה.
  3. ביום 8.15 פורסמה החלטת שר הבט”פ בדבר מינויו של תא”ל במיל’ גל הירש למפכ”ל. לאור הבקשה האמורה ומידע שהיה קיים בהקשרו של הירש החליט היועץ המשפטי לממשלה על מינוי צוות בדיקה שלא כלל את נציגי המשטרה.
  4. בהקשר זה ייאמר כי בנוסף לבקשה האמורה, התקבל מידע שהועבר מהרשות לאיסור הלבנת הון המצביע על תסמיני הלבנת הון וכן חומר מודיעיני שהתקבל במשטרה בסוף שנת 2012 מה – FBI, אשר כלל הקלטות של מספר שיחות, שביצע מקור מודיעיני אמריקאי עם ישראלים בין השנים 2008-2009 והעלה את החשד לפיו, קבוצת דפנסיב שילד באמצעות עודד שכנאי נתנה שוחד לקזראשוילי.

מצורף  “נספח א'” מסמך וועדת הבדיקה בדבר מועמדות גל הירש למפכ”ל המשטרה- מסקנות ביניים.

  1. רק לאחר תום הבדיקה, בראשית אוקטובר 2015, כאשר מועמדותו של גל הירש לתפקיד המפכ”ל ירדה מן הפרק (לאחר שהסיר מועמדותו), הוחלט על פתיחה בחקירה פלילית, בהנחיית פרקליט המדינה, בחשד לביצוע עבירות של מתן שוחד לעובד ציבור זר, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועבירות על חוק איסור הלבנת הון ועבירות מס לגבי פעילות חברת דפנסיב שילד אחזקות 2008 בע”מ וחברות הקשורות אליה (להלן: “קבוצת דפנסיב שילד”) בגיאורגיה בין השנים 2007-2009.
  2. למען הסדר הטוב יצוין כי במקביל לפרשה הנדונה הנוגעת לפעילות קבוצת דיפנסיב שילד בגיאורגיה, נחקר ביאח”ה תיק נוסף הקשור לקבוצה שעניינו פרויקט ‘פינוי הנפלים’ בחוף הים בראשון לציון. במסגרת תיק זה נחקרו חשודים שונים, אשר חלקם נחקרו גם בפרשת גיאורגיה, ובהם גל הירש (הנ”ל נחקר בפרשה זו ביום 11.4.16). תיק פינוי הנפלים הועבר לפני כשנה וחצי לבחינת הפרקליטות (בעניינו של הירש לא התגבשה תשתית ראייתית) ולפני מס’ חודשים נשלחו על ידי הפרקליטות מכתבי שימוע לשני חשודים, בעוד שהתיק נגד גל הירש וחשודים אחרים נסגר.
  3. לעומת זאת, תיק החקירה בפרשה הנדונה- דיפנסיב שילד גאורגיה המשיך להתנהל ומראשיתו נחקר באופן משותף עם רשות המסים ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה.

 

עיקרי מהלכי החקירה

  1. החקירה בעניין החשדות הקשורים לפעילות קבוצת דיפנסיב שילד בגיאורגיה, אשר גל הירש נמנה על חברי הקבוצה, עוסקת בחשד לביצוע עבירות שוחד והלבנת הון כמו גם עבירות לפי פקודת מס הכנסה. מדובר בחקירה מסועפת ומורכבת, בעלת היבטים בינלאומיים משמעותיים. מלאכת איסוף הראיות כוללת פניה לרשויות זרות, וזאת בשל מערך חברות וחשבונות בנק מורכב ומסועף שהקימו החשודים בתיק, ובכלל זאת גל הירש. מלאכה זו תלויה בשיתוף פעולה של רשויות זרות, כמו גם בשיתוף הפעולה של החשודים בתיק, אשר גל הירש הינו רק אחד מהם. בתיק זה נחקרו חשודים רבים נוספים, ובהם, עודד שכנאי, דרור שכנאי, יוסי לירן (בהמשך החקירה קיבל מעמד של עד מדינה), יניב אדם, גור פינקלשטיין (בהמשך החקירה קיבל מעמד של עד מדינה).
  2. החל מאוקטובר 2015 הוצאו צווים בתיק.
  3. ביום 9.11.15 החלה החקירה הגלויה במסגרתה נערכו חיפושים במשרדי חברת דפנסיב שילד ובמשרדיו של ניר שאול מחברת נירטל ונגבתה עדות מניר שאול.
  4. בהמשך נחקרו אנשים שונים אשר עבדו עבור דפנסיב שילד במסגרת ההתקשרות של חברת דפנסיב שילד בגאורגיה וכן ביום 1.12.15 נחקר תחת אזהרה גור פינקלשטיין. מראשית הדרך הביע פינקלשטיין נכונות לשתף פעולה. פעולות חקירה מורכבות ורגישות נדרשו על מנת לאמת את גרסתו, ומשכך חלפו חודשים עד שלבסוף בספטמבר 2016 בשלה העת לחתום עמו על הסכם עד מדינה.
  5. ביום 5.16, לאחר שכבר נאספו חומרי חקירה לביסוס החשדות בתיק, נחקרו לראשונה באזהרה, לאחר שהוזמנו טלפונית, גל הירש, עודד שכנאי, יניב אדם, יוסי לירן (שהפך לעד מדינה) ומיכאל בנימיני.
  6. לאורך כל תקופת החקירה, ועד היום בוצעו עשרות חקירות ומאות פעולות חקירה בפרשה. הוכנו והוגשו בקשות לעזרה משפטית לגיאורגיה, גרנזי, שוויץ, ארה”ב וג’רזי. התקיימו שיחות ומפגשי עבודה בין הרשויות בישראל לרשויות הזרות. חלק מהבקשות זכו לשיתוף פעולה (ארה”ב, גרנזי) וחלק מהבקשות נותרו ללא מענה (גיאורגיה). כפי שיפורט להלן, לאחרונה חלה התפתחות משמעותית בכל הקשור לקידום ביצוע הבקשה לחיקור דין לשוויץ.

מצורף “נספח ב” , מסמך פנימי הכולל השתלשלות פעולות בטרם החקירה הגיעה ליאח”ה וגם פעולות שבוצעו במסגרת חקירת תיק זה, לרבות פעולות מקדימות ואחרות שבוצעו על ידי רשויות אחרות.

מצורף  “נספח  ב1”-  מקבץ תכתובות עם באי כח הירש.

לאור האמור ונוכח הפעולות שבוצעו בתיק, עולה מסקנה ברורה לפיה טענות המבקש כנגד הלגיטימיות של החקירה חסרות שחר. המשטרה ורשות המסים התנהלו לאורך כל התקופה ללא משוא פנים, במקצועיות מתוך תכלית להגיע לחקר האמת, וכאשר כל העת לא נזנחה עבודת החקירה בתיק ומבוצעות פעולות חקירה.

 

חיפושים/תפיסות

  1. במהלך החקירה בוצעו תפיסות מסמכים אצל רו”ח יהודה ארליך בתאריך 3.5.16, רו”ח הולצמן בתאריך 15.5.16, חיפוש אצל גל הירש וחב’ די.גי. אגי’ליטי קונספט בע”מ בתאריך 31.5.16 ותפיסות אצל עו”ד דרור ברוטפלד בתאריכים  6.17,26.6.17. החיפושים והתפיסות בוצעו כדין.

מצורף  “נספח ג” הכולל העתק צווי החיפוש ודוחות התפיסה.

  1. יודגש כי המשטרה נענתה באופן מידי לבקשת הירש לקבל לידיו העתק החומרים ב- 3 פרטי המחשב שנתפסו בביתו בסמוך לאחר תפיסתם, כך שכבר ביוני שנת 2016 קיבל לידיו את כלל התכנים ואינו נפגע ממש מהמשך תפיסתם.

מצורף “נספח ג1 “- מזכר מתאריך 5.6.16 המתאר העתקת פרטי המחשב של גל הירש והעברתם לידיו.

 

במהלך החקירה נחתמו 2 הסכמי עד מדינה

  1. הסכם עם החשוד פינקלשטיין– שימש כעו”ד של עודד שכנאי, גל הירש ואנשי דיפנסיב שילד. בעדויותיו מסר כי ההסכמים בגיאורגיה נחתמו לאור קשריו האישיים של החשוד מישקה בנימיני עם שר ההגנה דאז דוד קזראשוילי ובתמורה לתשלום שוחד לקזראשוילי. לדבריו הכסף עבר באמצעות חשבונות בשוויץ. כן מסר מס’ מיילים בינו לבין עודד שכנאי, שמשתמע מהם שמועבר כסף ל’חבר’, אשר על פי עדותו הכוונה היא לדוד קזראשווילי.
  2. בסוגיית המס, פינקלשטיין מהווה דמות מפתח- פתח עבור המעורבים בפרשה, בין היתר, חברות זרות בפנמה וחשבונות בנק בשוויץ אשר לא דווחו לרשויות המס, לשם זרמו כספים אשר לא דווחו כהכנסה בישראל. חלק מהוראות העברת הכסף בין המעורבים בפרשה עברו דרכו, והוא המציא מסמכים לכך. בנוסף, הוא ומי ממשרדו, יצרו הסכמים למראית עין עבור גל הירש לצורך הונאת רשות המיסים.
  3. בהמשך לעדותו של פינקלשטיין ומסמכים שנתפסו עלה כי לחברת גירווד נפתח חשבון בבנק פורטיס בגרנזי, באמצעות חברת השקעות סטנהאם. החשוד עודד שכנאי, שותפו של הירש, היה הנהנה היחיד בחשבון. במסמכי פתיחת החשבון בסטנהאם ציינו שכנאי ופינקלשטיין במפורש כי עיסוק חברת גירווד והכנסותיה מקורם בעסקי נדל”ן וזאת בשעה שהכסף שנכנס לחשבון גירווד בבנק פורטיס הועבר במסגרת עסקאות ביטחוניות: מינואר ועד מאי 2008 הועברו לבנק פורטיס תשלומים בסך 5,060,000 אירו ממשרד ההגנה הגיאורגי בגין חוזה ביטחוני עם גירווד. בנוסף הועברו תשלומים נוספים עבור עסקאות ביטחוניות של גירווד עם חברת דפנסיב שילד גאורגיה וכן עם החברות הביטחוניות הישראליות סימיגון והרוניס. ביחס לכלל העסקאות הועלתה טענה כוזבת בפני הרשויות לפיה מדובר בעסקאות נדל”ן.
  4. במסגרת חיקור דין בגרנזי, במהלכו נחקרו 7 עובדים מחב’ סטנהאם ובנק פורטיס, עלה לדבריהם כי הוצג להם מצג שווא על ידי עודד שכנאי ופינקלשטיין כאילו חב’ גירווד עיסוקה בנדל”ן וכך גם העסקאות. לדבריהם, הם רומו ואילו ידעו מה העסקה האמיתית, לא היו מאשרים את העברות הכספיות. בכך התבססו עבירות מרמה והלבנת הון של עודד שכנאי.

מצורף  “נספח ד” הכולל סיכום פעילות חיקור דין גרנזי.

 

  1. הסכם עד מדינה עם החשוד יוסי לירן– בעניינו חשדות לעבירות מס. יועץ ארגוני שסייע בהדרכות בגאורגיה וכד’ (אימון הצבא הגאורגי), נחשב כשותף עסקי של גל הירש ומקורבו מאז שירותם הצבאי יחד. העיד כי בשלהי 2007, תחילת 2008 לאחר שחשב ששכרו נמוך ביחס לעשייה שביצע והעלה את העניין בפני יניב אדם, קבלן משנה בפרויקט, אדם סיפר לו כי עודד מפריש למישקה כסף בגלל שהוא מקורב לשר ומישקה מעביר את הכסף לשר. יניב אדם היה חבר של עודד. עוד סיפר לירן כי בראשית שנת 2008 בתוך ויכוח על שכרו עם עודד שכנאי, אמר לו שכנאי שקיבלו את הפרויקטים לא בגלל העיניים היפות של עודד או בגלל הכישורים של גל, אלא שמישקה היה מקורב לשר ועודד העביר כספים למישקה כספים שהועברו לשר ההגנה. לירן ביסס למעשה בחקירתו, תוך הבאת מסמכים, את סכומי התקבולים שקיבל ובשילוב עם חומרי החקירה האחרים, הצלחנו לבסס גם על בסיס חקירתו את עבירות המס ואת סכומי ההכנסות שלא דווחו כדין לרשויות המס בישראל.

 

התנהלות החשוד הירש בנוגע לחסיונות

  1. במהלך החקירה נתפסו מוצגים רבים כולל מוצגי מחשב בחברת דפנסיב שילד ובביתו של החשוד גל הירש עצמו. בסמוך לתפיסה הודיע ב”כ של הירש כי בחומרי המחשב ישנם חומרים חסויים טענת החיסיון הייתה בקשר ל-27 כתובות מייל של עורכי דין. בנוגע לעיון במסמכים ועל מנת לייעל את ההליך ולחסוך מזמנו היקר של בית המשפט, הייתה הסכמה כי ייערך “עץ” של התיקיות אשר על בסיסו אפשר יהיה להגיע להסכמות על אופן החיפוש, תחת טענת החיסיון.
  2. לאור זה התנהל מו”מ ממושך עד לאחרונה שתכליתו הייתה להגיע להסכמות בקשר למיון החומרים לגביהם נטען החיסיון ולייתר הליך בבית המשפט בסוגית החסיונות. סופו של דבר, המו”מ לא צלח, לא הבשיל להסכמות עם ב”כ של הירש.

מצורף  “נספח ה”-  אסופת מכתבים בנוגע למו”מ עם ב”כ של הירש.

  1. לאור העובדה כי המו”מ לגיבוש הסכמות בנושא החיסיון הגיע למבוי סתום, לא מוצה החיפוש במוצגים אלה, שהארכתם מתבקשת.

 

התנהלות החשוד בחקירה

  1. גל הירש נחקר בתיק גאורגיה 6 פעמים בתאריכים: 3-5.16, 8-9.5.16, 22.5.16.   יוני 2017?
  2. במהלך כל חקירותיו עולה כי לא מסר אף מסמך לידי החוקרים. כשנתבקש להעביר חומרים מסר כי יתייעץ בנושא עם עורכי דינו מאחר והוא מעונין לקדם את החקירה, אבל בסופו של דבר נמנע מהעברת מסמכים.
  3. להלן אמירותיו בנושא זה בחקירות השונות:

 

בתאריך 4.5.16 נשאל היכן נמצאים החומרים של דפנסיב שילד גאורגיה וטען כי מסר את כל החומרים שיש ברשותו לידי הפרקליטות במסגרת צוות הבדיקה.

“שאלה: אני מניחה שכל התהליכים האלה מלווים במסמכים. היכן נמצאים המסמכים של דפנסיב שילד גאורגיה?

תשובה: אני לא יודע.

שאלה: אני מניחה שכבר הגית בשאלה הזו כי כבר נדרשת לחומרים האלה לפני כן.

תשובה: בשנים האחרונות נדרשנו לחומרים שונים מתקופת הפעילות בגאורגיה לשתי תכליות: האחת לצורך סיוע לצוותי ההגנה השונים של דוד בפרשת גירווד, שפעלנו לאתר דוקומנטציה על תקופת הפעילות . המקרה השני היה סביב המינוי למפכ”ל, על מנת להעביר לפרקליטות מירב חומרים , עסקנו בכך ימים ארוכים במאמץ למצוא חומר רלוונטי. כל החומר להבנתי נמצא בידיכם וכל השאר, אני לא יודע איפה הוא.

שאלה: בחיפושיכם אחר החומרים של דפנסיב שילד גאורגיה, מה היו הממצאים? היכן מצאתם את החומרים ומה מסקנתכם לגבי היכן מסמכי דפנסיב שילד גאורגיה?

תשובה: במהלך תקופת המפכל”ות פניתי בבקשות לעודד שניהל את דפנסיב שילד גאורגיה על מנת לאתר חומרים שונים ומה שהצליח לאתר מסר לי והעברתי. ”

 

בחקירתו בתאריך 8.5.16 התבקש גל הירש להעביר לידינו את פרטי החשבונות של דרייפר וטמפלטון. מסר כי    יתייעץ ויחזור אלינו עם תשובה:

“שאלה: מסרת כי אין לך את פרטי החשבונות של חברת טמפלטון ודרייפר. האם יש באפשרותך לפנות לבנק בשוויץ ולבקש את פרטי החשבונות של דרייפר וטמפלטון?

תשובה: אני מעונין לסייע ככל הנדרש. אני אבדוק את זה. אתייעץ ואבחן את הנושא ואחזור אליכם עם תשובה.

 

             בחקירתו ב- 9.5.16-

 

שאלה: על איזה סכום יצאו חשבוניות מגל הירש בע”מ וכמה כסף נשאר בטמפלטון עבור אביך?

תשובה: אינני זוכר את הסכומים . כשאוכל להגיע אל הניירת של אותה תקופה ולסכם את הנתונים אפשר שתהיה לי היכולת להעריך את הדברים בצורה בדוקה יותר.”

 

בחקירתו מיום 22.5.16-

 

“שאלה: החוקרים מבקשים ממך להמציא את כל האסמכתאות שברשותך לגבי חברת טמפלטון ולגבי חברת דרייפר. תגובתך.

תשובה: אני משיב שאני הרי רוצה לסייע ולקדם ולהאיץ את החקירה הזו . יש לי כוונה לעזור כמיטב יכולתי ואני אתייעץ בעניין הזה עם עורכי הדין והמומחים שלצידי.

שאלה: החוקרים מבקשים ממך שתמציא לנו את כל החשבונות הזרים ודפי החשבון הזרים של חברות בבעלותך ושלך מיום שפתחת אותם עד היום. אתה מתבקש להעביר גם את דפי חשבון של חברת טמפלטון ודרייפר מיום הקמתם עד היום או עד סגירתן.

תשובה: אני אבדוק את הנושא הזה עם עורכי הדין שלי ותקבלו את כל התשובות הנדרשות מהם.”

 

מצורף  “נספח ו”-  אמירות הירש בחקירותיו.

  1. לבסוף העלה באמצעות עורכי דין טענות סרק לפיהן כאילו החקירה כלפיו הייתה בלתי הוגנת, דבר שאין לו אחיזה במציאות.

מצורף “נספח ז” מכתב מטעם גל הירש מיום 27.6.17, מענה לו וכן התכתבויות רלוונטיות נוספות.

 

ממצאי חקירת רשות המסים

  1. חקירת רשות המסים נמצאת בשלביה הסופיים, נכתבה טיוטת דו”ח גמר חקירה, ועל פי ממצאיה נמצאה תשתית לביצוע עבירות מס מתוחכמות ונרחבות היקף נגד החשודים גל הירש, עודד שכנאי ואח’. גל הירש ביצע עבירות מס במיליוני ₪.
  2. במסגרת חיפוש במחשבו של גל הירש, אשר נעשה רק בתכתובות מייל שלגביהן לא נטענה טענת חיסיון עורך דין – לקוח, אותר מייל משנת 2009 בין גל הירש לעודד שכנאי אליו צורפה טיוטת חוזה עבודה בין גל הירש בע”מ לחב’ גירווד. הטיוטה על פניו היא משנת 2009 ונוצרה לראשונה במשרדו של עו”ד פינקלשטיין. לעומת זאת, החוזה החתום שמצוי בחומר החקירה הינו לכאורה מתאריך 11.5.08. עולה אפוא כי מדובר בחוזה עם תאריך פיקטיבי ובנוסף, עולה חשד כי הינו למראית עין (לאור הממצאים המפורטים בטיוטת דו”ח גמר החקירה מאוגוסט 2018, בנוגע לעבירות המס). פעולה זו נעשתה על פי החשד לצורך התחמקות ממס. חומר זה דרוש גם לצורך חשיפת חומר הקשור לפינקלשטיין שמשרדו יצר את החוזה, המצוי במחשבו של הירש, שלגביו טוען האחרון קיומו של חיסיון. עצם ביצוע החיפוש ודרך ביצועו יהיה בהליך שייפתח בבית המשפט המחוזי בלוד, ככול שיוחלט לנקוט בו. לפיכך, מובהרת החשיבות בהחזקת החומר המקורי. יודגש כי המידע שאותר במחשבו של גל הירש טרם הוצג לנחקרים.

מצורף  “נספח ז1”-  תוצר החיפוש המתואר.

  1. יצוין, כי עיקר פרשת המס עוסקת בשנים 2007 – 2009 וכוללת העלמת הכנסות תוך שימוש בחברות זרות וחשבונות זרים, בין היתר, תוך שימוש בחשבון UBP בשוויץ של חברת פנמית בשם טמפלטון. כספים אלה עוברים לדברי הירש לחברה זרות בשם דרייפר ודיר, להערכתנו בשנים 2010 – 2012.
  2. בנוסף, במחשבו של גל הירש אותר מסמך משנת 2011 אשר עניינו קבלת כספים בחשבון זר של חברה בשם דרייפר. מכאן עולה חשד להעלמת הכנסות לפחות עד שנת 2011. אין בידינו, בשלב זה, את חשבונות הבנק של טמפלטון, דרייפר ודיר שנמצאים בהישג ידו של גל הירש. כך שאין באפשרותנו לגלות את מלוא היקף עבירות המס לשנים 2007 – 2009 והאם בוצעה העלמת הכנסות בשנים לאחר מכן.

מצורף “נספח ח” מסמך ממחשבו של גל הירש.

 

  1. בהקשר לחשבונות הבנק הזרים יודגש, כי הוצאו צווים בבית המשפט השלום בת”א כנגד החשודים בפרשה להמצאת חשבונות בנק זרים הקשורים אליהם. גל הירש הגיש התנגדות לצו ובימים אלו ממש מתנהל ההליך בבית המשפט השלום בת”א.
  2. יצוין כי עם עודד שכנאי, חשוד מרכזי בתיק, שותפו המרכזי של הירש ומי שהיה אחראי להעברת כספים לגל הירש, גובשה לאחרונה הסכמה בדבר המצאת פלטי בנק זרים לשנים 2007 – 2009. במידה ויומצא החומר על ידו, סביר כי שיכלול מסמכים הנוגעים לחקירת הירש. להערכתנו מדובר בפעולות בודדות בסכומים גדולים לחברת טמפלטון או לחשבון אישי זר של הירש, לא דבר שיימשך זמן ניכר או ניתוח מורכב.
  3. כאמור, נמצאה תשתית ראייתית לעבירות מס בהיקף מיליוני ₪ כנגד גל הירש. כך שלמעשה לצורך חקירת עבירות המס הסתיימו פעולות החקירה (בכפוף להחלטה בהליך הארכת המסמכים), למעט 2 פעולות, אשר עצם ביצוען ואופן ביצוען ייקבע על ידי בתי משפט אחרים:

א. הליך המתנהל בבית המשפט השלום בת”א (מקום השיפוט של פקיד שומה חקירות ת”א, יאח”ה אינם חלק מההליך) הנוגע לצו 43 בנוגע לחשבונות בנק זרים הקשורים לגל הירש- דיון בעניינו נקבע ליום 17.1.19 – בעניין זה החשוד הירש התנגד למלא אחר צו המצאת מסמכים שהוצג לו על ידי רשות המסים.

מצורפים כ”נספח ט ” מסמך התנגדות הירש והתייחסות רשות המסים להתנגדותו.

ב. יתכן ויפתח הליך בבית המשפט המחוזי בלוד להתרת עיון במסמכים לגביהם נטען חיסיון בעניין מסמכי גל הירש, בדגש על המחשב הנייד של הירש והמסמכים הנכללים בו והקשורים לנספח ה1 שמבטא תיארוך רטרואקטיבי שביצע החשוד עם משרד עו”ד גור פינקלשטיין, עד המדינה. ועיון בשלושת פריטי המחשב על מנת למצוא ראיות הקשורות לפרשה מטיוטת דוח גמר החקירה ובחינת טענות הגנה.

מצורף “נספח י” טיוטת סיכום חקירה שנערכה על ידי רשות המיסים מיום 30.7.18.

בית המשפט הנכבד מופנה לצורך פרטים נוספים לדו”ח הסודי של רשות המסים.

 

תפיסת ניירות עבודה של רואי חשבון והנהלת חשבונות

  1. כאמור, במסגרת החקירה נתפסו ניירות עבודה של רו”ח ארליך והולצמן. מרביתם אינם קשורים כלל להירש ואלו שכן קשורים להירש הינם בבעלות רואי החשבון. על רואי חשבון מוטלת אחריות אזרחית ופלילית במהלך תפקידם בהכנת דוחות בכלל ולרשויות המס בפרט. לכן הם מחויבים, בין היתר, בניהול ובשמירת ניירות העבודה. ניירות העבודה הללו מתעדים את עבודת רו”ח הפנימית הכוללים את ראיות הביקורת ותיעוד עבודת הביקורת שעל פי חוקים וכללים חלים על רואי החשבון- כול אלו הינם חומרים שבבעלותם ולא בבעלות המשיב הירש. על פי אותם חוקים וכללים לא רק שלהירש אין זכות לקבלם, אף חלק מהמסמכים ראוי שרו”ח יימנע ממסירת העתק מהם ללקוח. דברים אלו אף נקבעו בפסיקת בית המשפט העליון ע”א 8548/06 פרמייר קלאב בע”מ.
  2. רואי החשבון נחקרו והוצגו להם מסמכים מתוך ניירות העבודה. חקירתם מפריכה טענות הגנה והסתמכות של הירש ואחרים. מכאן החשיבות בהמשך החזקת ניירות העבודה המקוריים בתיק לצורך העברתם לפרקליטות.
  3. כן נתפסו מסמכים מרו”ח ארליך האחראי על הנהלת חשבונות של חב’ די.גיי.אגיליטי שמתגובת ארליך אנו למדים שהינה בבעלותו של גל הירש. חומר זה נשמר ונערך על פי הקבוע בפקודת מס הכנסה ותקנותיה, על מנת שישמש לביקורת. חומר זה הינו הניירת שעל בסיסה נרשמת הנהלת החשבונות הממוחשבת. חומרים מתוך הנהלת החשבונות הממוחשבת והניירת הוצגו בחקירת תיק זה ובפרט הוצגו להירש. יצוין כי אותרו בהנהלת החשבונות סכומים מסוימים שהתקבלו מחשבונות הבנק הזרים שהירש קשור אליהם ומכאן חשיבותה של הניירת, הצורך בהמשך החזקתה והצורך בהעברתה לפרקליטות לבחינת הראיות שנאספו ולגיבוש עמדה.

 

ניר לא מצרפים כלום?

תפיסת חומר ממשרדו של עו”ד ברוטפלד

  1. במסגרת החקירה נתפס חומר במשרדו של עו”ד ברוטפלד. על מסמכים אלו נוהל הליך הסרת חיסיון כאשר באי כוחו של הירש ואח’ מיינו את החומר. בחומר נמצאו 2 מסמכים מהותיים בחשיבותם:
  • מסמך 1 – חוזה מיום…. עם חתימות מקוריות של החשודים גל הירש ועודד שכנאי. חוזה זה על פי החשד, התווה את הפעילות המשותפת של גל הירש (באמצעות חברה בבעלותו) לבין עודד. מכאן החשיבות לשמור את המסמך, לצורך העברתו לפרקליטות בעניין עבירות המס.
  • מסמך 2 – מייל מיום…..ששלח גל הירש לחברי דיפנסיב שילד ועניינו מינויים ובעלי תפקידים בחברה”. גל מציג עצמו כיו”ר ומנכ”ל “דפנסיבשילד ישראל” ובהמשך מפרט תפקידים של אחרים, לרבות- “מישקה- מנהל פרוייקט ‘מישקה’!” – כתיבת תפקידו של מישקה לבדה מהווה אינדיקציה למודעותו של הירש לערפול העסקת מישקה ותכליתה. קיימת חשיבות לשמור המסמך לצורך התשתית הקשורה לעבירות השוחד
  1. שאר החומר מוין ונמצאו בתוכו חומרים רלוונטיים הדרושים להעברתם לפרקליטות בכלל העבירות ולהמשך ההליכים בתיק השוחד.
  2. על חומרים רבים נטען חיסיון והם מוחזקים בקרגלים ומעטפות. לאור טענת החיסיון, איננו מעוניינים בהחזקתם למעט מעטפה עם השם דוד קזרשווילי לצורך עבירת השוחד – לסגור מול הפרקליטות
  3. כלומר את יתרת החומר, מרבית החומר התפוס, ניתן להחזיר.

מצורף  “נספח יא'”-  התנהלות בקשר לחיסיון ותוצר החיפוש המתואר.

 

 

ממצאי חקירת המשטרה

  1. חקירת המשטרה לקראת סיומה וממתינה למעשה למענה לחיקור דין משוויץ (רשות המיסים אינה חלק מהליך זה), שהינו תנאי הכרחי לסיום החקירה בנוגע לעבירות השוחד.
  2. במסגרת החיקור ביקשנו לגבות הודעות מעובדי בנק UBP וקבלת פרטי חשבונות של החשודים והחברות הנוגעות וכד’. במהלך התקופה מאז, השיבו השוויצרים כי אינם מסייעים בנושא עבירות מס. ביחס לעבירות השחיתות, רשויות שוויץ העבירו שאלות שנענו.

מצורף “נספח יב” – בקשה לחיקור דין בשוויץ.

  1. לאחרונה ממש, התקבלה פנייה מנציג התביעה השוויצרי צ’רלס נברו שמסר כי נאספו חומרים על ידי הרשויות בשוויץ במענה לבקשה לחיקור דין. בעקבות פנייה זו, נערכה שיחת ויעוד ולאחריה פגישה בשוויץ בין התובע השוויצרי נברו לבין נציגי הפרקליטות ומשטרת ישראל – בתאריכים 11-12.12.18. הפגישה התקיימה תוך התחייבות שלא לעשות שימוש במידע שהוצג שם- אפילו לא מודיעני. יצוין כי בהמשך לאותו מפגש, התבקש התובע השוויצרי על ידי המח’ הבינלאומית של פרקליטות המדינה להמשיך בהליך למימוש חיקור הדין והעברת החומרים לישראל.

מצורף “נספח יג'”- העתק מייל ותרשומת פנימית בנושא .

  1. אף שטרם התקבל חומר משוויץ, התגבשה כבר עתה תשתית לביצוע עבירות הפליליות של חלק מהחשודים.

מצורף “נספח יד”– טיוטת סיכום המשטרה של חומר הראיות בחקירה זו עד כה.

  1. מחומר החקירה שנאסף עד כה נמצאה תשתית ראייתית לביצוע עבירות מס נרחבות על ידי החשוד גל הירש ואח’. כמו כן  עולה חשד לביצוע עבירות שוחד לעובד ציבור זר או לחילופין תיווך לשוחד לעובד ציבור זר והלבנת הון. בשלב זה, בהמתנה למענה לחיקור דין משוויץ, לא ניתן להצביע על העברות הכסף לקזרשוילי מחשבונות הבנק השוויצרים של חברי קבוצת דפנסיב שילד. על מנת לגבש ראיות אלה יש לקבל מסמכים מהבנקים השוויצרים וכן מהרשויות בג’רזי המעידים על העברות אלה.
  2. בנוסף, התבססו החשדות כנגד עודד שכנאי (יחד עם עד המדינה פינקשלטיין) על כך שהלבינו הון בהעברת כספי העסקאות עם גאורגיה, דרך חב’ סטנהאם ובנק פורטיס במצג שווא של עסקאות נדל”ן וקיבלו דבר במרמה תוך שימוש במסמך מזויף.
  3. לאור כל זאת, מתבקש בית המשפט הנכבד להאריך את החזקת התפוסים בתיק.

 

 

ניר מקלר,    רו”ח                              סנ”צ לילית ניצן טייבר, עו”ד                רפ”ק                יניב שמול,

מנהל תחום מבצעי                              ר’ מפלג חקירות,   יאח”ה                        ר’ מחלק חקירות, יאח”ה        פ”ש, חקירות ת”א                                        להב 433 משטרת ישראל                     להב 433,    משטרת ישראל

רשות        המסים

 

 

להורדה בוורד:

דוח סודי גל הירש חתומים ניר מקלר לילית ניצן טייבר ויניב שמול 7-1-2019

 

PDF

דוח סודי גל הירש הוגש במעצר חתומים ניר מקלר לילית ניצן טייבר ויניב שמול 7-1-2019

 

 

 

Views: 225

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *