EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

דוד ביטן 6: הקאדי מוחמד ראשיד זבדה שילם שוחד למשפחת ג’רושי שתשחד את ח”כ דוד ביטן ואיילת שקד- לטענת השוטרת לילית טייבר ניצן

מוחמד ראשיד זבדה להב 433 מאשימים אותו במתן שוחד לקידומו

מסתבר שחקירת ח”כ דוד ביטן הסתעפה, ובלהב 433 ייחסו לו שוחד מ 2 קאדים שרעים שאחד מהם מקורב למשפחת ג’רושי, מוחמד ראשיד זבדה.  גם איילת שקד מסובכת בחקירה הזו…  כך לטענתה של השוטרת לילית טייבר ניצן.

הקאדי הזה בא עם תיבת פנדורה.  ב 2013 הציתו לו את הרכב.  ב 2019 פורסם שהבן שלו “איאד זבדה שפרסם סרטון איומים בהר הבית הוא מתווך נדל”ן, פעיל איסלאמי קיצוני ועבריין מורשע”.

נו…..  לקאדי זבדה מוחמד יש קשרים עם ג’רושי והוא לא מפוטר?  חקרו אותו בכלל?  בדו”ח הסודי ללהב 433 שנחשף לראשונה תראו שהשוטרת לילית טייבר ניצן מבקשת לחקור דווקא את העוזר של אילת שקד, גיל ברינגר, במקום לחקור את הקאדי בעצמו.  איזה בידור.  איזה טמטום של שוטרת.

 

לילית ניצן טייבר נבלה שקרנית שתפרה תיק לגל הירש
לילית ניצן טייבר נבלה שקרנית שתפרה תיק לגל הירש

 

מוחמד ראשיד זבדה להב 433 מאשימים אותו במתן שוחד לקידומו
מוחמד ראשיד זבדה להב 433 מאשימים אותו במתן שוחד לקידומו
השופט כבוב עם הקאדי מוחמד זבדה והבן של איאד זבדה מהאחים המוסלמים
השופט כבוב עם הקאדי מוחמד זבדה והבן של איאד זבדה מהאחים המוסלמים

 

להלן הדו”ח הסודי של לילית ניצן טייבר על הקאדי המשחד מוחמד זבדה

 

3/5/18

 ר’ יאח”ה

 

הנדון: בקשה לגביית עדות קאדי ואח’- 1803 –בעניין משפ’ ג’רושי

  1. בעניין זה העברנו ביום 17.4.18 בקשה לגבות עדותו של הקאדי זבדה מוחמד (טרם התקבלה החלטה).
  2. בינתיים עולה צורך לגבות אף את עדותו של עו”ד גיל ברניגר, שעובד במשרד המשפטים כעוזרה של שרת המשפטים.

למען הסדר נחזור על עיקרי הדברים הנוגעים לתת פרשייה זו-

  1. עולה כי בין החשוד ח”כ ביטן לבין החשוד משה יוסף (שחתם על הסכם עד מדינה), שררה מערכת יחסים שוחדית, במסגרתה יוסף סייע לביטן בתחום הכלכלי ומנגד ביטן פעל לקדם עניינים שונים בהתאם לבקשות יוסף. בכלל זה עולה מהראיות כי לבקשת משה יוסף, ביטן פעל לסייע לבני משפ’ ג’רושי במגוון נושאים, ביניהם בעניין קידומו של הקאדי זבדה מחמד ת.ז 05378392-4-10 :
  2. מחומר החקירה עולה כי עדנאן ג’רושי פנה למשה יוסף על מנת שהאחרון יפעל מול ביטן לקדם את זבדה מחמד מוחמד בן ה- 62 המכהן כקאדי בבית הדין השרעי ביפו, באופן שימונה לקאדי בבית הדין השרעי העליון.
  3. מעמדת האזנה למשה יוסף עולה כי ביום 20.4.17 התקשר עדנאן למשה יוסף (שיחה 6601). במהלך השיחה דיברו אודות בקשה של קאדי ביפו, להתמנות לקאדי של ערעורים בירושלים שנדחתה ע”י אישה ששמה לא הוזכר. משה מספר כי דוד הסביר לו, שהאישה הנ”ל טענה בפניו, שהקאדי הנ”ל מבוגר מידי למשרת הקאדי בירושלים. משה מציין שדוד חוזר ביום שני ומציע שהוא ועדנאן יישבו עם דוד, ביום שני. מהמשך השיחה עולה, שמשה אמור לדבר, אחר הצהריים, עם דוד ומשה ינסה לגשש עוד כמה דברים, למרות שדוד אמר למשה שהוא (דוד) בדק את העניין משני כיוונים, גם עם האישה וגם בעוד מקום. דוד אמר למשה, שהוא (דוד) לא יכול להחליט, מאחר והעניין הנ”ל רגיש, במיוחד במינויים. עדנאן מציין שדוד רק רוצה להפעיל את קשריו. משה מציין שעניין של מינויים, היום, הוא מאוד מסוכן. משה מספר עוד שדוד אמר לו, שהוא (דוד) לא רוצה להשפיע, אבל כשדוד מבקש ושואל, אז אנשים מבינים את המשמעות של זה. משה מציין כי דוד ביקש ממשה, שלא לדבר עם עדנאן בטלפון על העניין הנ”ל. משה ידאג שעדנאן ייפגש עם דוד ביום שני, אחר הצהריים. נפרדים.
  4. לדברי עדנאן בחקירתו, בעקבות אותה פנייה משה עדכן אותו כי ביטן שוחח עם השרה איילת שקד. עדנאן אף שוחח ישירות עם ביטן בנושא (חקירתו מיום 5.12):

“שאלה: מחומר החקירה עולה שאתה פנית אל משה, כדי שזה ידבר עם דויד בעניין מינוי של קאדי בירושלים. במה מדובר ?

תשובה: יכול להיות, כן, לעזור, את צודקת, יכול להיות.

שאלה: תפרט

תשובה: מתוקף תפקידי בווקף, אני מכיר את כל המערכת של הקאדים באיזור שלנו וישנו איזה קאדי שהוא אדם דתי ותיק ורצינו שהוא יהיה עדיף מאחרים ובצדק, שיהיה קאדי בבית דין עליון בירושלים. וביקשתי אם אפשר לעזור לו.

שאלה: דיברת ישירות עם ביטן על כך ?

תשובה: כן, דיברתי איתו ישירות בעניין זה.

..

שאלה: מה ביטן אמר לך ?

תשובה: שהוא ינסה לעזור.

...

שאלה: פנית אליו שוב ?

תשובה: שאלתי אותו מה קורה אם זה מתקדם משהו והוא אמר לי שהוא העביר את זה הלאה, אני חושב לשר הממונה על הדבר הזה, אבל לא יצא מזה כלום.

שאלה: אז מה בדיוק הוא העביר הלאה

תשובה: ביקשנו שיקחו בחשבון את האיש, את הותק שלו ואת התואר שלו שהוא עונה על כל הקריטריונים ולא יצא מזה כלום. האיש נשאר במקום שלו. לשאלתך, מדובר בקאדי ששמו מחמד רשיד זבדה.

שאלה: אתה אומר שביטן פנה לשר הממונה על העניין, האם אתה מתכוון לשרת המשפטים איילת שקד ?

תשובה: יכול להיות, כן.

שאלה: משה יוסף גם היה מעורב בכך ?

תשובה: לא. הוא שמע את השיחה ביני לבין ביטן.

שאלה: זה היה אצלו במשרד ? זה היה בנוכחותו ?

תשובה: כן, בנוכחותו.

 

 

  1. ועוד מחקירתו ביום 6.12:

“אני רציתי שדוד יעזור לקאדי כמו שאמרתי אתמול , להתמנות לתפקיד של קאדי בית הדין השרעי העליון בירושלים , כי הקאדי ששמו מחמד רשיד זבדה הוא קאדי בבית המשפט השרעי ביפו במשך כ 15 שנים והוא גם שירת בעליון כשופט קאדי תורן ובתוקף תפקידי כיו”ר הוקף ברמלה אני רציתי לעזור לו והוא גם מתאים בגלל הוותק וההשכלה כי יש לו תואר שני במשפטים.

ש: האם זה היה קרוב בזמנים לסבב מינויים בבית הדין השרעי העליון ?

תשובה: כן. זה היה לפני סבב שהיה צפוי , כחודש לפני .

ש: האם בסוף הקאדי התמודד ?

ת: הוא התמודד אך לא התמנה .

ש: האם נפגשת עם דוד ביטן בעניין ?

ת: כן. דיברתי איתו אצל משה במשרד והוא הבטיח להעביר את זה הלאה.”

 

 

  1. ביטן שניסה בחקירתו (6.12) להמעיט מהדברים, אישר בסופו של דבר שדיבר על עניין הקאדי עם עדנאן ואף פגש את הקאדי ועדנאן אצל משה יוסף. לדבריו, מדובר בקאדי מבוגר שלא היה לו סיכוי להתקדם והוא לא באמת טיפל בנושא:

“שאלה: מי עוד ביקש ממך למנות קאדי ? מה ענית ?

תשובה: רק עדנאן, אני לא מדבר עם אף אחד, אמרתי שאני אבדוק ולא טיפלתי…

תשובה: זה היה ב – 2016 או 2017. לא טיפלתי בזה, לשאלתך, הוא פגש אותי אצל משה. ..

שאלה: למה זה חשוב לו למנות קאדי ?

תשובה: אולי זה חבר שלו ? אני לא זוכר את המועמד.

שאלה: זה היה מישהו סביב גיל ה – 50.

תשובה: אני לא זוכר. אני לא חושב שזה היה מישהו ממשפחת ג’ואריש. לדעתי, זה לא היה בגיל חמישים, הרבה יותר מבוגר. לא תמיד אני יכול לנפנף אנשים, אבל אני לא מטפל.

שאלה: הייתה לו את ההשכלה המתאימה להיות קאדי ?

תשובה: הוא קאדי גם היום. הוא רצה להתקדם. הוא בכיר הרבה שנים והוא הגיש בקשה ונדחה בעבר, היה ברור לי שאם הוא נדחה בעבר הוא לא יוכל להיבחר עכשיו. אני שמעתי את הקאדי הזה, אמרתי בסדר, שמעתי ולא בדקתי. זה היה ברור לי למה הוא נדחה, כנראה בגלל גיל. אני לא צריך לברר דברים שאני מבין לבד, יש לי שכל ואני 30 שנה במערכת הפוליטית והציבורית. מה זה קשור לעניין הזה ?

שאלה: אמרת שביררת ושהוא מבוגר

תשובה: אמרתי שראיתי שהוא מבוגר, והוא אמר לי שהוא התמודד בעבר, אז הבנתי שהוא לא ייבחר. לשאלתך

, לא זכור לי מה אמרתי לעדנאן, כנראה שאמרתי לו שזה בענין הגיל.”

 

עוד מסר ביטן באותה חקירה:

“שאלה: לגבי הקאדי דיברת עם שרת המשפטים.

תשובה: דיברתי ? אני לא זוכר שדיברתי.

שאלה: היא אמרה לך שהוא מבוגר, אתה פנית אליה בהקשר.

תשובה: אני לא חושב, מתי פניתי אליה ? גם אם פניתי אליה, אני זיהיתי שהוא מבוגר ונתתי להם תשובה שהוא מבוגר.

שאלה: כשאני אומרת לך שדיברת עם שרת המשפטים, הכוונה שלי היא גם למי מעוזריה

תשובה: אני לא יודע, יכול להיות שדיברתי עם גיל, העוזר של איילת שקד.

שאלה: נתת לגיל את נתוני הקאדי.

תשובה: שם המשפחה של גיל הוא ברניגר. אני לא זוכר עם מי דיברתי, אבל אני אומר מה זה משנה ? מה הבעיה ?

שאלה: תן דוגמא נוספת שבה פנית לשרת המשפטים בעניין אחר.

תשובה: אולי פניתי לגיל, אני אברר.

 

  1. נבקש לגבות עדותו של מר גיל ברניגר בנושא זה.

 

סנ”צ לילית ניצן טייבר, עו”ד

ר’ מפלג חקירות, יאח”ה

 

העתק: פרקליטות מלווה.

 

PDF

בקשה לילית טייבר ניצן לגביית עדות על שוחד משפחת ג'רושי לקידום קאדי זבדה מוחמד

 

 

בקשה של לילית טייבר ניצן לגבות את עדות הקאדי

 

שמור  משטרת ישראל

להב       433

היחידה הארצית לחקירות הונאה  סודי

17/4/18

 ר’ יאח”ה

הנדון: בקשה לגביית עדות קאדי- 1803 –בעניין משפ’ ג’רושי

  1. ביאח”ה מתנהלת חקירה גלויה בפרשה הנדונה, העוסקת, בין היתר, בחשדות כי חבר הכנסת דוד ביטן קידם אינטרסים של יזמים ואח’ וזאת בתמורה לשוחד (כיסוי חובות ו/או קבלת מזומנים וכד’).
  2. מאז תחילת החקירה הגלויה ביום 3.12.17 התחזקה באופן משמעותי התשתית נגד ביטן ואח’ לביצוע עבירות שוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס וזאת בקשר למעשים שבוצעו בשנים 2013-2017.
  3. בין היתר עולה כי בין ביטן לבין החשוד משה יוסף (שחתם על הסכם עד מדינה), שררה מערכת יחסים שוחדית, במסגרתה יוסף סייע לביטן בתחום הכלכלי ומנגד ביטן פעל לקדם עניינים שונים בהתאם לבקשות יוסף. בכלל זה עולה מהראיות כי לבקשת משה יוסף, ביטן פעל לסייע לבני משפ’ ג’רושי במגוון נושאים, ביניהם בעניין קידומו של הקאדי זבדה מחמד ת.ז 05378392-4-10 :
  4. מחומר החקירה עולה כי עדנאן ג’רושי פנה למשה יוסף על מנת שהאחרון יפעל מול ביטן לקדם את זבדה מחמד מוחמד בן ה- 62 המכהן כקאדי בבית הדין השרעי ביפו, באופן שימונה לקאדי בבית הדין השרעי העליון.
  5. מעמדת האזנה למשה יוסף עולה כי ביום 20.4.17 התקשר עדנאן למשה יוסף (שיחה 6601). במהלך השיחה דיברו אודות בקשה של קאדי ביפו, להתמנות לקאדי של ערעורים בירושלים שנדחתה ע”י אישה ששמה לא הוזכר. משה מספר כי דוד הסביר לו, שהאישה הנ”ל טענה בפניו, שהקאדי הנ”ל מבוגר מידי למשרת הקאדי בירושלים. משה מציין שדוד חוזר ביום שני ומציע שהוא ועדנאן יישבו עם דוד, ביום שני. מהמשך השיחה עולה, שמשה אמור לדבר, אחר הצהריים, עם דוד ומשה ינסה לגשש עוד כמה דברים, למרות שדוד אמר למשה שהוא (דוד) בדק את העניין משני כיוונים, גם עם האישה וגם בעוד מקום. דוד אמר למשה, שהוא (דוד) לא יכול להחליט, מאחר והעניין הנ”ל רגיש, במיוחד במינויים. עדנאן מציין שדוד רק רוצה להפעיל את קשריו. משה מציין שעניין של מינויים, היום, הוא מאוד מסוכן. משה מספר עוד שדוד אמר לו, שהוא (דוד) לא רוצה להשפיע, אבל כשדוד מבקש ושואל, אז אנשים מבינים את המשמעות של זה. משה מציין כי דוד ביקש ממשה, שלא לדבר עם עדנאן בטלפון על העניין הנ”ל. משה ידאג שעדנאן ייפגש עם דוד ביום שני, אחר הצהריים. נפרדים.
  6. לדברי עדנאן בחקירתו, בעקבות אותה פנייה משה עדכן אותו כי ביטן שוחח עם השרה איילת שקד. עדנאן אף שוחח ישירות עם ביטן בנושא (חקירתו מיום 5.12):

“שאלה: מחומר החקירה עולה שאתה פנית אל משה, כדי שזה ידבר עם דויד בעניין מינוי של קאדי בירושלים. במה מדובר ?

תשובה: יכול להיות, כן, לעזור, את צודקת, יכול להיות.

שאלה: תפרט

תשובה: מתוקף תפקידי בווקף, אני מכיר את כל המערכת של הקאדים באיזור שלנו וישנו איזה קאדי שהוא אדם דתי ותיק ורצינו שהוא יהיה עדיף מאחרים ובצדק, שיהיה קאדי בבית דין עליון בירושלים. וביקשתי אם אפשר לעזור לו.

שאלה: דיברת ישירות עם ביטן על כך ?

תשובה: כן, דיברתי איתו ישירות בעניין זה.

..

שאלה: מה ביטן אמר לך ?

תשובה: שהוא ינסה לעזור.

...

שאלה: פנית אליו שוב ?

תשובה: שאלתי אותו מה קורה אם זה מתקדם משהו והוא אמר לי שהוא העביר את זה הלאה, אני חושב לשר הממונה על הדבר הזה, אבל לא יצא מזה כלום.

שאלה: אז מה בדיוק הוא העביר הלאה

תשובה: ביקשנו שיקחו בחשבון את האיש, את הותק שלו ואת התואר שלו שהוא עונה על כל הקריטריונים ולא יצא מזה כלום. האיש נשאר במקום שלו. לשאלתך, מדובר בקאדי ששמו מחמד רשיד זבדה.

שאלה: אתה אומר שביטן פנה לשר הממונה על העניין, האם אתה מתכוון לשרת המשפטים איילת שקד ?

תשובה: יכול להיות, כן.

שאלה: משה יוסף גם היה מעורב בכך ?

תשובה: לא. הוא שמע את השיחה ביני לבין ביטן.

שאלה: זה היה אצלו במשרד ? זה היה בנוכחותו ?

תשובה: כן, בנוכחותו.

 

 

  1. ועוד מחקירתו ביום 6.12:

“אני רציתי שדוד יעזור לקאדי כמו שאמרתי אתמול , להתמנות לתפקיד של קאדי בית הדין השרעי העליון בירושלים , כי הקאדי ששמו מחמד רשיד זבדה הוא קאדי בבית המשפט השרעי ביפו במשך כ 15 שנים והוא גם שירת בעליון כשופט קאדי תורן ובתוקף תפקידי כיו”ר הוקף ברמלה אני רציתי לעזור לו והוא גם מתאים בגלל הוותק וההשכלה כי יש לו תואר שני במשפטים.

ש: האם זה היה קרוב בזמנים לסבב מינויים בבית הדין השרעי העליון ?

תשובה: כן. זה היה לפני סבב שהיה צפוי , כחודש לפני .

ש: האם בסוף הקאדי התמודד ?

ת: הוא התמודד אך לא התמנה .

ש: האם נפגשת עם דוד ביטן בעניין ?

ת: כן. דיברתי איתו אצל משה במשרד והוא הבטיח להעביר את זה הלאה.”

 

 

  1. ביטן שניסה בחקירתו (6.12) להמעיט מהדברים, אישר בסופו של דבר שדיבר על עניין הקאדי עם עדנאן ואף פגש את הקאדי ועדנאן אצל משה יוסף. לדבריו, מדובר בקאדי מבוגר שלא היה לו סיכוי להתקדם והוא לא באמת טיפל בנושא:

“שאלה: מי עוד ביקש ממך למנות קאדי ? מה ענית ?

תשובה: רק עדנאן, אני לא מדבר עם אף אחד, אמרתי שאני אבדוק ולא טיפלתי…

תשובה: זה היה ב – 2016 או 2017. לא טיפלתי בזה, לשאלתך, הוא פגש אותי אצל משה. ..

שאלה: למה זה חשוב לו למנות קאדי ?

תשובה: אולי זה חבר שלו ? אני לא זוכר את המועמד.

שאלה: זה היה מישהו סביב גיל ה – 50.

תשובה: אני לא זוכר. אני לא חושב שזה היה מישהו ממשפחת ג’ואריש. לדעתי, זה לא היה בגיל חמישים, הרבה יותר מבוגר. לא תמיד אני יכול לנפנף אנשים, אבל אני לא מטפל.

שאלה: הייתה לו את ההשכלה המתאימה להיות קאדי ?

תשובה: הוא קאדי גם היום. הוא רצה להתקדם. הוא בכיר הרבה שנים והוא הגיש בקשה ונדחה בעבר, היה ברור לי שאם הוא נדחה בעבר הוא לא יוכל להיבחר עכשיו. אני שמעתי את הקאדי הזה, אמרתי בסדר, שמעתי ולא בדקתי. זה היה ברור לי למה הוא נדחה, כנראה בגלל גיל. אני לא צריך לברר דברים שאני מבין לבד, יש לי שכל ואני 30 שנה במערכת הפוליטית והציבורית. מה זה קשור לעניין הזה ?

שאלה: אמרת שביררת ושהוא מבוגר

תשובה: אמרתי שראיתי שהוא מבוגר, והוא אמר לי שהוא התמודד בעבר, אז הבנתי שהוא לא ייבחר. לשאלתך

, לא זכור לי מה אמרתי לעדנאן, כנראה שאמרתי לו שזה בענין הגיל.”

 

  1. נבקש אישור לגבות עדותו של מר זבדה מחמד המכהן כקאדי בבית הדין השרעי ביפו בנוגע לנושא הנדון ובכלל זה, פגישתו עם משה וביטן.

 

סנ”צ לילית ניצן טייבר, עו”ד

ר’ מפלג חקירות,         יאח”ה

העתק: פרקליטות מלווה.

 

PDF

בקשה לילית טייבר ניצן לגבות עדות קאדי מוחמד זבדה פגישות עם דוד ביטן 17-4-2018

 

 

ראו מסמך עדכון על עדויות בכירים

 

שמור  משטרת ישראל

להב       433

היחידה הארצית לחקירות הונאה  סודי

15/4/18

 ר’ יאח”ה

 

הנדון: בקשה לגביית עדויות בכירים- 1803 –בעניין משפ’ ג’רושי

  1. ביאח”ה מתנהלת חקירה גלויה בפרשה הנדונה, העוסקת, בין היתר, בחשדות כי חבר הכנסת דוד ביטן קידם אינטרסים של יזמים ואח’ וזאת בתמורה לשוחד (כיסוי חובות ו/או קבלת מזומנים וכד’).
  2. מאז תחילת החקירה הגלויה ביום 3.12.17 התחזקה באופן משמעותי התשתית נגד ביטן ואח’ לביצוע עבירות שוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס וזאת בקשר למעשים שבוצעו בשנים 2013-2017.
  3. בין היתר עולה כי בין ביטן לבין החשוד משה יוסף (שחתם על הסכם עד מדינה), שררה מערכת יחסים שוחדית, במסגרתה יוסף סייע לביטן בתחום הכלכלי ומנגד ביטן פעל לקדם עניינים שונים בהתאם לבקשות יוסף. בכלל זה עולה מהראיות כי לבקשת משה יוסף, ביטן פעל לסייע לבני משפ’ ג’רושי במגוון נושאים, ביניהם- הסדרת זכויות בקרקע וחיבור חשמל לכפר ג’ואריש:
  4. עדנאן ג’רושי שמשמש יו”ר ועד הכפר גו’אריש מסר בחקירתו כי הוא ביחסי ידידות עם ביטן. הכיר אותו דרך משה יוסף. לדבריו, הוא דיבר עם משה יוסף שיפנה לביטן וכן שוחח עם ביטן במישרין על מנת שיסייע בהסדר הקרקעות ובחיבור החשמל בגו’אריש. בהמשך לכך נקבעו מס’ ישיבות. בכנסת בראשות ביטן, ישיבה נוספת אצל ר’ עיריית רמלה דאז יואל לביא, בנוכחות ביטן. לדברי עדנאן, עוד פנה בעניין לח”כ דאז אוסמה סעדי ולח”כ טיבי, שהשתתפו בישיבות.
  5. ליאור יוסף, ביתו של משה יוסף והיועצת הפרלמנטרית של ביטן במועד הרלוונטי, מסרה כי ביטן קיים בנושא שתי פגישות בלשכתו בכנסת.
  6. בעניין זה נגבתה עדותו של עו”ד יעקוב קווינט, יועמ”ש רשות מקרקעי ישראל, שהשתתף בישיבות לעניין הסדרת זכויות לתושבי שכונת גואריש שהתקיימו בתאריך 01.03.17 ו- 8.11.17 בראשות ח”כ ביטן. הישיבות לצורך הסדרת הזכויות של התושבים וכתוצאה מכך לחיבור לחשמל. לדבריו, ביטן ביקש שהמינהל יבדוק אפשרות לסייע במימון נוסף מעבר ל 50% שהציעה העירייה. לדבריו, זה חריג שח”כ יוזם ישיבה מעין זו. כמו כן אינו זוכר שביטן מסר על היכרותו המוקדמת עם עדנאן.
  7. ח”כ ביטן עצמו הודה בחקירתו, כי מכיר את עדנאן דרך משה יוסף וכי פגש אותו בכנסת פעמיים ופעם בעיריית רמלה. לטענתו פנו אליו ח”כ אחמד טיבי וח”כ אוסמה סעדי וגם ראש עיריית רמלה שביקשו שיתערב בעניין של הסדרת הזכויות וחיבור החשמל והוא, לדבריו, נענה לבקשה זו כי רצה לשמור על יחסים טובים עם הח”כים הנ”ל. ביטן מדגיש כי זו לא יוזמה שלו, אלא של חברי הכנסת האחרים.
  8. לדבריו, הוא זימן לישיבה את ארז קמיניץ, את מנכ”ל המינהל, ר’ העיר יואל לביא ונציגיהם. לפגישה הגיע גם עדנאן – כיוון שהוא ראש הווקף. סוכם מתווה פעולה וחלוקה תקציבית בין המינהל לבין העירייה. לאחר הבחירות ראש העיר החדש (מיכאל וידל), זימן פגישה נוספת כיוון שהמתווה לא התקדם בשל בעיות תקציביות ואח’ ובהמשך התקיימה עוד פגישה בהשתתפות המעורבים. לטענתו לא הוא יזם את הנושא ולא הוא הזמין את עדנאן.
  9. לצורך מיצוי החקירה בנושא זה נדרשת בין היתר, עדותם של מעורבים שונים ובכלל זה-
  • ח”כ לשעבר אוסמה סעדי.
  • יואל לביא – ר’ עיריית רמלה לשעבר.
  • מיכאל וידל – ר’ עיריית רמלה.
  • קבלת חומר/עדות מהמשנה ליועמ”ש לממשלה, מר ארז קמיניץ- שנכח בישיבות בנושא.

 (הצורך בעדות ח”כ טיבי ייבחן בהמשך).

  1. בכוונתנו לזמנם.

סנ”צ לילית ניצן טייבר, עו”ד

ר’ מפלג חקירות,         יאח”ה

העתק: פרקליטות מלווה.

 

PDF

בקשה של לילית טייבר ניצן לגבות עדויות בכירים ממשפחת ג'רושי על דוד ביטן
Views: 108

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *