EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

דוד ביטן 7: פגישת תסכול של ליאת בן ארי וכורש: עד המדינה משה יוסף הוכרז שקרן “צריך לנער את העו”ד שלו גיל דחוח ואילן סופר”

כורש ברנור הביא עד מדינה שקרן ניסים עזרא על דוד ביטן

אנו חושפים שבתאריך 22/7/2018 הגיעה ליאת בן ארי למשרדי יאחה לפגוש את כורש ברנור, לילית טייבר, החוקרת יעל אפטה, הפרקליטה אתי בן דור, יעל שניידר, נתי חיים, ואת נועה בורנשטיין-זיו (שכתבה את המזכר).  מדובר בתפירת התיק לח”כ דוד ביטן.

מטרת הפגישה היא לאוורר תסכול מעצם העובדה שעד המדינה, משה יוסף, משקר ולא אמין.  “פרשה 1803″.

למה מתכוונת ליאת בן ארי כשהיא אומרת ש”צריך לנער את העו”ד שלו גיל דחוח ואילן סופר“?  ומה היא חושבת לעצמה כשהיא אומרת שההחלטות שלה הן “למען יראו וייראו“?

בכל עולם נורמלי החוקרים היו צריכים לסגור את החקירה ולהפסיק לבזבז לכל העולם את הזמן.  אבל לא אצל ליאת בן ארי:  “בהרבה מאוד נושאים קיבלנו בליל סיפורים לא ברור לכן קיבלנו החלטה להפסיק את החקירות שלו כדי שאנחנו ניסגר על התשתית העובדתית… זה לא נורא לפוצץ הסכם עד מדינה, אם זה המקרה הנכון והעד משקר זה טוב לבטל את ההסכם- למען יראו ויראו“.

 

כורש ברנור הביא עד מדינה שקרן ניסים עזרא על דוד ביטן
כורש ברנור הביא עד מדינה שקרן ניסים עזרא על דוד ביטן

איילת שקד חושבת שהכוס הפשיסטי שלה חסין מתפירת תיקים…..  Dream on

 

מי שנחשף לחומרים יודע שבתיק הזה הפרקליטות רצתה להפליל את איילת שקד!  הם התחילו מסיפורים שעד המדינה נפגש עם ג’רושי לקבל שוחד כדי לקדם קאדי ערבי.  עירבו בחשדות את גיל ברינגר היועץ של אילת שקד (שהייתה שרת משפטים), ביקשו לפתוח האזנות לדוד ביטן (אגב אורחא), ועל הכוונת היה לקלוט שיחות של איילת שקד דרך הטלפון של העוזר שלה, גיל ברינגר, ולפתוח גם אותן (אגב אורחא כמובן).

איילת שקד נאיבית.  היא לא האמינה שיתפרו לה תיק.  חשבה שהכוס הפשיסטי שלה חסין מתפירת תיקים, אבל אין פה טעות….  כורש בר נור ולילית טייבר ניצן הובילו את החקירה לכיוון הלוויתנית הגדולה, איילת שקד.

כשנחליט שבא לנו, נפרסם ונעדכן את העמוד הזה.  בינתיים טיזר.

ישיבת תסכול של ליאת בן ארי עם הצוות ב 22/7/2018

קשיים בגרסתו של משה יוסף_ עם יאח”ה_ 22.7.18

 

ישיבה ליאת בן ארי עם כורש ברנור ואתי בן דור עד המדינה נגד דוד ביטן משקר 22-7-2018

 

נוכחים: ליאת בן ארי, כורש, לילית טייבר, החוקרת יעל אפטה, אתי בן דור, יעל שניידר, נתי חיים, נועה בורנשטיין-זיו (כותבת).

 

אתי: יש מסמך המצורף לישיבה. לאורך כל הדרך משה יוסף מגן על עוזיאל- תמיד הוא לא זוכר או שנותן פרשנות מקלה ביחס לעוזיאל. זה הגיע למצב שנוצרה סתירה גסה

קושי נוסף זה בקשר לדניה סיבוס- יש שם חשבונית ע”ס 150 אלף שיש לו שיכחה לא מוסברת. שם לא ברור על מה הוא מגן ועל מי.

 

אנחנו הצלחנו לקשר את ה- 150 אש”ח למשרד התחבורה. הוא ענה שמהנסיבות זה קשור אבל הוא לא זוכר את זה לכאורה. בנקודה הזו העדות שלו מקשה עלינו. ה-150 אלף זה אחת מאותן נקודות שמקשרות בין ביטן למשרד התחבורה. משה יוסף הוא גם מתווך וגם איש ציבור.

 

השוחד מצד דניה זה ככל הנראה שוחד הנאה.

 

בכל מקרה הוא לא מסייע.

 

נקודה נוספת זה הג’רושים- הם קשורים למתחם האלף הם קשורים לחול ולעבודות התשתית. כל מה שיש במתחם האלף אנחנו צריכים אותו בשביל הג’רושים- זה היה לפני החתימה על עד מדינה.

 

בהרבה מאוד נושאים קיבלנו בליל סיפורים לא ברור לכן קיבלנו החלטה להפסיק את החקירות שלו כדי שאנחנו ניסגר על התשתית העובדתית. במתחם האלף היה לנו ראיות

 

כורש: בהסכם עד מדינה יש לו חסינות רק על מה שהוא מספר לך לא על משה שאנחנו מבררים תוך כדי חקירה.

 

יעל: גם כשהוא מאומת עם זה עכשיו הוא לא ממש מאשר.

 

ליאת: השאלה מה עכשיו? הוא שקרן, לא משתף פעולה ופועל בהתאם לאינטרסים נסתרים שלו.

 

לילית: בעניין של ביטן יש דברים שהוא נתן לנו ואין לנו בלעדיו, כל העניין של המנגנון הכספי בנושא דניה יש לנו חיזוקים אבל הוא המקור העיקרי לכך.

 

אתי: בניגוד לדכנר שהוא ניפח מה שבאמת היה- היתה לו מוטיבציה מוגזמת הוא זייף ראיות בשביל לחזק אבל אצל יוסף זה לא המצב- הוא לא מספר את כל האמת.

 

יעל: הוא נמנע מהלגיד דברים שאנחנו יודעים שהם אמת אבל הוא לא אמר דברי שקר, אנחנו צריכים לאמת אותו אבל הוא לא שיקר לכן יש לו ערך.

 

נתי: אני כן חושב שהיה פה שקר בעניין מתחם האלף ואני חושב שיש בעיה להשתמש בדברים שלו כנגד אחרים.

 

ליאת: אני לא מוטרדת מזה ברור שאם אפשר נגדו אז גם נגד אחרים. השאלה מה עושים- או לבטל ולהשתמש בדברים נגדו ונגד אחרים, או לנער אותו ואת עורכי הדין שלו והדבר השלישי זה להלך בין הטיפות ולראות איפה אנחנו יכולים להשתמש ואיפה לא.

 

כורש: אני חושב שזה קשה מאוד לבטל עד מדינה. בכל הקריירה שלי היה לי רק מקרה אחד שביטלתי- על עד שהיה מעורב ברצח.

אין ספק שהעד הזה מסתיר דברים בשל אינטרסים כלכליים. יחד עם זאת יש לו מה לתת לנו. אני חושב שצריך לאמת אותו חקירתית מול כל מה שהוא לא סיפר- לרכז את כל הנושאים יחד, לדבר עם עורכי הדין שלו במקביל ואח”כ להתכנס ואם לא מתיישר- לבטל את ההסכם.

 

אתי: אולי עדיף לעשות שיחה אצל ליאת.

 

ליאת: הקושי בשיחה כזו היא שאולי צריך להפחית במשקל של הגרסאות שנותן אחרי שיחה שכזו. צריך להבהיר לו שהמצב שלו פחות טוב מהמצב שלו ערב החתימה על ההסכם אולי זה לא ברור לו.

 

לילית: לשאלת העיתוי אני לא חושבת שזה הזמן הטוב- אם מפוצצים את ההסכם, זה לא השלב הטוב. אנחנו די מתקדמים בתיק בשלב זה.

 

ליאת: זה לא נורא לפוצץ הסכם עד מדינה, אם זה המקרה הנכון והעד משקר זה טוב לבטל את ההסכם- למן יראו ויראו.

 

 

 

סוכם: נזמין את עורכי הדין שלו- גיל דחוח ואילן סופר ואח”כ נעשה איתו חקירה עם כל הנושאים הבעייתיים. השיחה הזו תהיה מתועדת לחלוטין. לאחר מכן נתכנס שוב ונקבל החלטה.

 

בשיחה של כורש עם עורכי הדין נבהיר לו שהוא לא מספר את האמת, ושהמצב שלו פחות טוב מהמצב לפני ההסכם- כי אפשר לעשות שימוש בכל החומרים שהעביר לנו, נבהיר שאנחנו במצב שלפני פיצוץ ההסכם. בשיחה הזו ניתן לו דוגמה למתי הוא שיקר/ לא אמר אמת. אולי לתת לו גם דוגמאות שיש לו אינטרסים עם חברים שלו ואנחנו יודעים זאת.

 

אחרי השיחה עם עורכי הדין לתת לו שהות לשוחח עם עורכי הדין ואז לחקור

בחקירה שלו : דניה סיבוס, הג’רושים, לברר את העמדה שלו עם ניצן פלג.

 

 

 

ניצן פלג

נחקר באזהרה, החקירה מתמקדת בחשדות מורכבים בכל הנוגע למתחם האלף, שלב א’ וב’. הוא מנכ”ל החכ”ר (החברה הכלכלית שהוציאה את המרכז לביצוע עבודות התשתית שזכה בהם אברהם יצחק שהיה כסות לבני עוזיאל).

בהתחלה הוא נחקר בעדות פתוחה, הוא קיבל כסף מעוזיאל (גם זה לא סיפר יוסף). בשלבים הראשונים של החקירה היה דין ודברים בין היועמ”ש של החכ”ר לביננו ואנחנו הזהרנו שפלג נחקר באזהרה. פלג פנה אלינו כדי לדעת אם אפשר להמשיך להעסיק את אברהם יצחק- אנחנו הראנו לו מסמכים שמראים את הקשר בין יצחק לעוזיאל, הוא ביקש לקבל את המסמכים הללו ואנחנו כמובן לא ניתן אותם בשלב זה.

מהאזרחי (אריאל הררט) פנו אלינו כדי לשלול את הרישיון של יצחק ושל עוזיאל וגם פה הם צריכים מסמכים לזה. אנחנו סירבנו לזה בשלב זה.

 

אתי: אנחנו צריכים לספק לחכ”ר איזושהי תמונה וגם לניצן פלג שעושה איזושהי הצגה אם ידע או לא ידע בזמן אמת. היו לו 3-4 הצעות שוחד אבל הוא לא קיבל אותם, הוא פשוט לא דיווח על זה, הוא דמות גבולית.

האינטרס הציבורי מחייב שאם החכ”ר והעירייה רוצים להעיף את יצחק ועוזיאל אולי אנחנו כן צריכים לסייע להם בעניין זה.

 

ליאת: יש פה מספיק חומר גלוי- העירייה והחכ”ר יכולים להפסיק התקשרות על סמך מה שיש בתקשורת- יודע שהם חשודים ושמתנהלת חקירה פלילית.

 

סוכם: אנחנו לא עונים לניצן פלג כי הוא חשוד- לכתוב מכתב ליועצת המשפטית עם העתק לפלג שאנחנו לא מעבירים מסמכים ולהבהיר שיש חקירה מתנהלת בנוגע לקבלנים על שירותים שמבוצעים.

 

ולתפוס את הערבות לגבי שלב ב’.

 

PDF

 

 

ישיבה ליאת בן ארי עם כורש ברנור ואתי בן דור עד המדינה נגד דוד ביטן משקר 22-7-2018

 

צימוקים נוספים:

From: Etty Ben Dor
Sent: Wednesday, January 10, 2018 9:46 AM
To: Liat Ben Ari
Cc: Yael Schneider; adi epelbaum gruzman; Haim Vismonski; Suzana Shor
Subject: מחת”קים דוד ביטן – בקשה מעודכנת 10-1-18

ליאת שלום,

לפני כשבועיים נתבקשנו על ידי לשכת יועמ”ש לצמצם את הבקשה לצו כולל על מחקרי התקשורת של ח”כ דוד ביטן.

מאז שהועברה הבקשה, חיים ויסמונסקי ואני עמדנו בקשר עם אנשי הערכה ומודיעין ביאח”ה המטפלים בתיק וכן עם ראש צוות החקירה, וניסינו למצוא פתרונות שונים שיאפשרו צמצום הבקשה. הניסיונות לא צלחו באופן שאפשר לנו להציע מנגנון מצמצם. בין לבין אסף (עוזר פ”מ) עמד בקשר עם עוזרי היועץ, והם ביקשו שהמשטרה תספק בבקשתה התייחסות מפורטת יותר לתקופות במהלכן עולה חשד לביצוע עבירות. למיטב הבנתנו, הפירוט נדרש על מנת לשכנע את היועץ כי קיימים חשדות לביצוע עבירות לכל אורך תקופת כהונתו של ביטן כחבר כנסת, באופן המקשה על צמצום הבקשה.

במסמך המצורף הוסף פרוט של התקופות אשר במהלכן עולה חשד לביצוע עבירות. כמו כן, הוספו התייחסויות מעודכנות מתוך הודעותיו של משה יוסף, לאחר שנחתם עמו הסכם עד מדינה. מהמסמך מצטיירת תמונה לפיה, על פי החשד, ביטן היה מעורב בעבירות שוחד והפרת אמונים לכל אורך תקופת כהונתו. הקשר שלו עם משה יוסף ועם גורמים רבים נוספים אשר הוא פעל לקדם את האינטרסים שלהם, היה מתמשך ולא נקודתי. לפיכך, אנו סבורים כי יש מקום לתמוך בבקשת המשטרה, והבקשה המעודכנת מבססת ביתר שאת את הצורך בקבלת מחקרי התקשורת לכל אורך התקופה.

המנגנון שחיים ויסמונסקי הציע, ואשר מקובל על המשטרה, לפיו רק לאנשי המודיעין תהיה גישה לכלל נתוני מחקרי התקשורת והם יתנו מענה ספציפי לבקשות של צוות החקירה, תוך מחיקת נתונים בדבר שיחות בין ביטן לבין חברי כנסת ועיתונאים – מספק לטעמנו את האיזון הראוי בין הצורך לשמירה על פעילותו הפרלמנטרית של חבר הכנסת לבין צרכי החקירה. קיימת עדיין מחלוקת עם המשטרה בנוגע לדרישה שהועלתה למחיקת הנתונים לאחר תום ההליך – אני מניחה שניתן יהיה לגשר על הדברים.

אם הבקשה המעודכנת מקובלת עליך, חיים ואני נפעל מול אנשי המשטרה להגיע לסיכום סופי בדבר המנגנון ונעביר אותו לאישור סופי שלך.

אתי

From: Liat Ben Ari
Sent: Wednesday, December 27, 2017 8:16 AM
To: Haim Vismonski; Etty Ben Dor
Cc: Jonathan Tadmor; Suzana Shor; Yael Schneider; adi epelbaum gruzman
Subject: RE: מחת”קים דוד ביטן – הצעה להסדר מצמצם

בוקר טוב,

המתווה נראה לי נכון. מצטרפת להערת חיים. נראית לי שהיא חוסכת עבודה.

ליאת

 

ליאת בן-ארי שווקי | פרקליטת מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה)

From: Haim Vismonski
Sent: Tuesday, December 26, 2017 4:31 PM
To: Etty Ben Dor; Liat Ben Ari
Cc: Jonathan Tadmor; Suzana Shor; Yael Schneider; adi epelbaum gruzman
Subject: RE: מחת”קים דוד ביטן – הצעה להסדר מצמצם

היי אתי,

אפשרות אחרת, שגם עליה נדברנו, היא שגם הגורם הממונה לא יעבור בהתחלה על הכול ויסנן שיחות של ח”כים ועיתונאים, אלא שרק לאחר קבלת בקשות ממוקדות – יבחן את השיחות הנוגעות לבקשות ויסנן מתוכן ח”כים ועיתונאים. זה גם מוריד עבודה מהגורם הממונה וגם לא חושף אותו אוטומטית לכול פלטי השיחות.

כמו כן, היכן שכתבת “באישור הפרקליטות” הייתי מציין אישור של פרקליטות מיסוי וכלכלה, שיהיה ברור שזה לא פרקליט המדינה.

להתייחסותכם/ן,

חיים

From: Etty Ben Dor
Sent: Tuesday, December 26, 2017 4:01 PM
To: Liat Ben Ari
Cc: Jonathan Tadmor; Suzana Shor; Yael Schneider; adi epelbaum gruzman; Haim Vismonski
Subject: מחת”קים דוד ביטן – הצעה להסדר מצמצם

ליאת שלום,

שוחחתי עם חיים ויסמונסקי וחשבנו יחד על הסדר מצמצם המופיע במסמך המצורף בעקוב אחר שינויים.

טרם שוחחנו על כך עם המשטרה, ולא מדובר בניסוח סופי אלא ברעיון בהתגבשות.

נמשיך לפעול לקדם את הרעיון אם הוא יאושר על ידך.

אתי

From: Or Saaroni
Sent: Thursday, January 11, 2018 12:18 PM
To: Suzana Shor; Haim Vismonski
Cc: Liat Ben Ari; Asaf Shavit; Avishai Kraus
Subject: FW: מחת”קים דוד ביטן – בקשה מעודכנת 10-1-18

שלום רב,

הבקשה אושרה על-ידי י.מ., בכפוף לסייגים האמורים בטיוטת ההיתר האחרונה שהעביר חיים (מצ”ב).

בברכה,

אור סערוני, מתמחה | לשכת פרקליט המדינה

טלפון: 02-6466316   פקס: 02-6467006

 

 

 

מייל של אתי בן דור – “דו”ח מצב”

 

Date : 1/6/2018 8:30:30 PM
From : “adi epelbaum gruzman”<[email protected]></[email protected]>
To : “Etty Ben Dor”<[email protected]></[email protected]>
Subject : RE: תיק 1803 – דו”ח מצב ותכנית להמשך 6-1-18

לא ידעתי אפילו שחופית הצטרפה אלינו

אני מחר בהוכחות, בשני אהיה במשרד ואשמח שנשב.

 

From: Etty Ben Dor
Sent: Saturday, January 06, 2018 4:32 PM
To: Yael Schneider; adi epelbaum gruzman; Hofit Sharim; Daniel Klein
Subject: תיק 1803 – דו”ח מצב ותכנית להמשך 6-1-18

 

שלום לכולם,

 

אנחנו נמצאים כיום כחודש לאחר פרוץ החקירה הגלויה בתיק 1803. כבר בשלב זה נאסף חומר חקירה בהיקף רב – עד כה נגבו מאות הודעות ונתפסו עשרות רבות של קרגלים מלאי חומרי חקירה, כל זאת בנוסף לחומר החקירה שנאסף בשלב הסמוי מעמדות האזנות הסתר והח”ס. נחתם הסכם עד מדינה עם משה יוסף (עצם החתימה על ההסכם, תוכנו ושמו של העד נמצאים תחת איסור פרסום). בשבועות הקרובים חגבו ממנו הודעות רבות אשר יגררו פעולות חקירה נוספות.

ראש יאח”ה הודיע לצוות החקירה כי תאריך היעד להעברת התיק לפרקליטות הוא תחילת אפריל 2018. משמע – בשלושת החודשים מרבית פעולות החקירה צריכות להגיע לכלל מיצוי. כמו כן הוא הודיע, כי כיום זהו התיק המשמעותי ביותר המתנהל ביאח”ה ובעל עדיפות עליונה. המשימה שלנו לשלושת החודשים הקרובים היא לעבד את חומרי החקירה ולהצליב בין החומרים הרבים, ולהנחות את החוקרים לביצוע השלמות. ככל שניתן להם פעולות השלמה בזמן אמת, כאשר החוקרים עדיין נמצאים בשיא העשייה בתיק וכאשר החקירה נמצאת בעיצומה, כן ייטב.

בספריית ני”ע ישנה ספריית משנה של דניאל בו שמור ני”ע בשם “סיכום נושאים דוד ביטן”. זהו נייר העבודה המעודכן ביותר המחולק לפי נושאים. מדובר בני”ע עבודה מפורט יותר מטיוטת כתב אישום עם הערות שוליים, אשר אמור להכין עיבוד ופילוח של כל חומרי החקירה. המסמך מחולק לפרשיות משנה, כאשר בכל פרשייה אנו נשלב את כל חומר החקירה הרלוונטי – גרסאות עדים, גרסאות נאשמים, מסמכים, האזנות סתר וח”ס, מחקרי תקשורת, איכונים וטענות הגנה. השאיפה היא בכל פרשייה נשלב את חומרי החקירה לפי לוח זמנים כרונולוגי, כדי שנוכל ביתר קלות להגיע למסקנה בדבר מערכת יחסי שוחד, אינטרסים כלכליים שעומדים על הפרק וכיוצ”ב. מסמך כזה יציף ביתר קלות את ההשלמות שאנו זקוקים להם. לפיכך – כל מחשבה שעולה לכם בראש תוך כדי עבודה על המסמך – על הצורך בהשלמות חקירה, בדיקות עובדתיות, חוסרים, בעיות משפטיות וכו’ – אשמח אם תוכלו לכתוב אותה ולמרקר. השאיפה שלי שהיא שנתחיל להזרים לצוות החקירה החל משבוע הבא בקשות להשלמות. מסמך כזה יהיה הבסיס שעליו ננסח את טיוטת כתב האישום. בשל חשיבותה הציבורית של הפרשה היעד שלנו הוא להיות מוכנים עם טיוטת כתב אישום בסמוך להעברת התיק לפרקליטות. ישנם עשרות חשודים בתיק ולפיכך המשימה היא קשה ומורכבת.

נקודה נוספת שחשוב לי להדגיש – כבר כעת נראה כי כל הפרשות מערבות מתווכים לשוחד. בחלק מפרשיות המשנה מדובר בשוחד הנעה (סעיף 295(ב) לחוק העונשין) ולא בשוחד כסף (סעיף 295(א) לחוק העונשין). תיק זה היא הזדמנות ליישם ואף להרחיב את האכיפה בתחום זה. ביקשתי מדניאל שיסכם לנו את עיקרי ההלכה שנקבעה בעניין בפרשת תעשיות מלח אשר ניהלנו כחלק מפרשת הולילנד. דניאל ישלח לכולנו את הסיכום שערך בתחילת השבוע – אך אבקש כי בנוסף לסיכום תקדישו זמן קצר לקרוא את הפרק הזה בפס”ד הולילנד בעליון (מדובר בפרק קצר יחסית).

דניאל – לאחר שתסיים את הסיכום בעניין שוחד הנעה, אשמח אם תוכל לקחת על עצמך את הסיכום והעיבוד של הודעותיו של משה יוסף. עד כה נגבו ממנו 3 הודעות והוא צפוי להיחקר כל יום במהלך השבוע הקרוב. אני אדאג שישלחו לנו את ההודעות. זוהי משימה סופר חשובה ורגישה.

חופית – כפי שסיכמנו את תתרכזי בנושא של החשדות נגד דב צור. בשלב זה החוקרים מתרכזים בעיקר בחשדות למרמה והפרת אמונים בקשר שלו מול ארז מוסצ’ו, אך אני כלל לא בטוחה שלא מתקיימים גם יחסי שוחד. המשימה שלך היא סופר קריטית משום שזהו נושא שכולנו טיפה מנותקים ממנו ברמה העובדתית וחשוב שננחה את החוקרים מה הן הנקודות החשובות להתרכז בהן.

יעל ועדי – בתחילת השבוע נשב ונראה את לו”ז ההוכחות שלכן לשבועות הקרובים ובהתאם לזה נחלק בין שלושתנו את המשימות לגבי עיבוד שאר החומרים.

אני יודעת שכולנו עמוסים בשלל משימות אחרות ובהוכחות בבימ”ש ולפיכך ביקשתי מליאת כוח עבודה נוסף לתיק. אני מקווה שבקרוב נוכל לצרף פרקליט/ה נוסף שיסייע לנו.

מזכירה לכולנו כי התקשורת מסקרת את התיק בצורה אינטנסיבית וכי יש הדלפות רבות חדשות לבקרים. אנא – הימנעו משיחות על התיק עם פרקליטים / מתמחים / חברים / קרובי משפחה / סניגורים. אנשי תקשורת הם מחוץ לתחום לחלוטין.

שתהיה המשך עבודה מוצלחת ותודה לכולם על העבודה המאומצת עד כה בתיק חשוב זה.

שבוע טוב,

אתי

Date : 1/7/2018 12:24:56 PM
From : “Hofit Sharim”<[email protected]></[email protected]>
To : “Etty Ben Dor”<[email protected]></[email protected]>
Subject : RE: תיק 1803 – דו”ח מצב ותכנית להמשך 6-1-18

היי אתי

 

אני עובדת על נושא דב צור-ארז מוסאצ’ו.

 

לעניין עבירת התיווך לשוחד (ס’ 295 לחוק העונשין) – קראתי לאחרונה (לפני כשבוע) את פסק הדין בהקשר של תיק אחר ויש חוות דעת קצרה שהכנו אני וגלעד לגבי הנקודות המרכזיות, בעיקר בהקשר של הקריטריונים לשוחד הנעה (הגישות השונות של השופטים בפסק הדין – סטייה מן השורה וכו’), וכן דיון בשאלה האם ניתן להעמיד לדין את המתווך לשוחד מבלי להעמיד לדין את הנותן למתווך ולהפך (כאשר יש גם את פסק דין חרדון המצוטט בהולילנד, ממנו עולה לכאורה שלא ניתן להעמיד לדין את הנותן למתווך מבלי שיש תשתית ראייתית להוכחת אשמתו של המתווך לשוחד).

 

חופית

 

בקשה לגביית עדויות בכירים בענין ג’רושי

שמור משטרת ישראל להב  433 היחידה הארצית לחקירות הונאה

15/4/18

 ר’ יאח”ה

הנדון: בקשה לגביית עדויות בכירים- 1803 –בעניין משפ’ ג’רושי

  1. ביאח”ה מתנהלת חקירה גלויה בפרשה הנדונה, העוסקת, בין היתר, בחשדות כי חבר הכנסת דוד ביטן קידם אינטרסים של יזמים ואח’ וזאת בתמורה לשוחד (כיסוי חובות ו/או קבלת מזומנים וכד’).
  2. מאז תחילת החקירה הגלויה ביום 3.12.17 התחזקה באופן משמעותי התשתית נגד ביטן ואח’ לביצוע עבירות שוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס וזאת בקשר למעשים שבוצעו בשנים 2013-2017.
  3. בין היתר עולה כי בין ביטן לבין החשוד משה יוסף (שחתם על הסכם עד מדינה), שררה מערכת יחסים שוחדית, במסגרתה יוסף סייע לביטן בתחום הכלכלי ומנגד ביטן פעל לקדם עניינים שונים בהתאם לבקשות יוסף. בכלל זה עולה מהראיות כי לבקשת משה יוסף, ביטן פעל לסייע לבני משפ’ ג’רושי במגוון נושאים, ביניהם- הסדרת זכויות בקרקע וחיבור חשמל לכפר ג’ואריש:
  4. עדנאן ג’רושי שמשמש יו”ר ועד הכפר גו’אריש מסר בחקירתו כי הוא ביחסי ידידות עם ביטן. הכיר אותו דרך משה יוסף. לדבריו, הוא דיבר עם משה יוסף שיפנה לביטן וכן שוחח עם ביטן במישרין על מנת שיסייע בהסדר הקרקעות ובחיבור החשמל בגו’אריש. בהמשך לכך נקבעו מס’ ישיבות. בכנסת בראשות ביטן, ישיבה נוספת אצל ר’ עיריית רמלה דאז יואל לביא, בנוכחות ביטן. לדברי עדנאן, עוד פנה בעניין לח”כ דאז אוסמה סעדי ולח”כ טיבי, שהשתתפו בישיבות.
  5. ליאור יוסף, ביתו של משה יוסף והיועצת הפרלמנטרית של ביטן במועד הרלוונטי, מסרה כי ביטן קיים בנושא שתי פגישות בלשכתו בכנסת.
  6. בעניין זה נגבתה עדותו של עו”ד יעקוב קווינט, יועמ”ש רשות מקרקעי ישראל, שהשתתף בישיבות לעניין הסדרת זכויות לתושבי שכונת גואריש שהתקיימו בתאריך 01.03.17 ו- 8.11.17 בראשות ח”כ ביטן. הישיבות לצורך הסדרת הזכויות של התושבים וכתוצאה מכך לחיבור לחשמל. לדבריו, ביטן ביקש שהמינהל יבדוק אפשרות לסייע במימון נוסף מעבר ל 50% שהציעה העירייה. לדבריו, זה חריג שח”כ יוזם ישיבה מעין זו. כמו כן אינו זוכר שביטן מסר על היכרותו המוקדמת עם עדנאן.
  7. ח”כ ביטן עצמו הודה בחקירתו, כי מכיר את עדנאן דרך משה יוסף וכי פגש אותו בכנסת פעמיים ופעם בעיריית רמלה. לטענתו פנו אליו ח”כ אחמד טיבי וח”כ אוסמה סעדי וגם ראש עיריית רמלה שביקשו שיתערב בעניין של הסדרת הזכויות וחיבור החשמל והוא, לדבריו, נענה לבקשה זו כי רצה לשמור על יחסים טובים עם הח”כים הנ”ל. ביטן מדגיש כי זו לא יוזמה שלו, אלא של חברי הכנסת האחרים.
  8. לדבריו, הוא זימן לישיבה את ארז קמיניץ, את מנכ”ל המינהל, ר’ העיר יואל לביא ונציגיהם. לפגישה הגיע גם עדנאן – כיוון שהוא ראש הווקף. סוכם מתווה פעולה וחלוקה תקציבית בין המינהל לבין העירייה. לאחר הבחירות ראש העיר החדש (מיכאל וידל), זימן פגישה נוספת כיוון שהמתווה לא התקדם בשל בעיות תקציביות ואח’ ובהמשך התקיימה עוד פגישה בהשתתפות המעורבים. לטענתו לא הוא יזם את הנושא ולא הוא הזמין את עדנאן.
  9. לצורך מיצוי החקירה בנושא זה נדרשת בין היתר, עדותם של מעורבים שונים ובכלל זה-
  • ח”כ לשעבר אוסמה סעדי.
  • יואל לביא – ר’ עיריית רמלה לשעבר.
  • מיכאל וידל – ר’ עיריית רמלה.
  • קבלת חומר/עדות מהמשנה ליועמ”ש לממשלה, מר ארז קמיניץ- שנכח בישיבות בנושא.

 (הצורך בעדות ח”כ טיבי ייבחן בהמשך).

  1. בכוונתנו לזמנם.

 

 

סנ”צ לילית ניצן טייבר, עו”ד

ר’ מפלג חקירות,         יאח”ה

 

 

העתק: פרקליטות מלווה.

 

בקשה למיון שיחות אגב אורחא

 

משטרת ישראל, להב 433, היחידה הארצית לחקירות הונאה, מפלג בילוש ומודיעין יאח”ה

12/06/2019

היועץ המשפטי לממשלה

בקשה לסיווג ומיון שיחות אגב אורחא העלולות להיות חסויות

ע”פ סעיף 7א’ לחוק האזנת סתר, התשל”ט-1979

במסגרת חקירת החשדות לעבירות שוחד, מרמה, הלבנת הון ועבירות נוספות נגד ח”כ דוד ביטן ת”ז 069719706, הועברו לבית המשפט מספר בקשות לפתיחת שיחות חסויות שנקלטו אגב אורחא בהאזנת סתר בין ח”כ ביטן לבין מי שהיה במהלך החקירה הסמויה החשוד המרכזי ונשוא ההאזנה משה יוסף (אשר לימים הפך לעד מדינה). במסגרת הבקשות הללו התיר בית המשפט את השימוש בשיחות שהובאו בפניו.

כחלק מעיבוד כלל חומרי החקירה ותוצרי האזנות הסתר בתיק בוצע סיווג של תכנים רלוונטיים אשר הועברו ע”פ הנדרש לתמלול ע”מ שיועברו בהמשך גם לסניגוריה. במהלך העבודה על תמלול השיחות הרלוונטיות נמצא ע”י הסיגינט כי קיימות מספר שיחות (כ-18) בהן בנוסף על הדוברים , נשמע ח”כ דוד ביטן מדבר ברקע. יודגש כי מדובר בשיחות שנשמעו בתום לב עד אשר זוהה כי אותו דובר ברקע הינו ח”כ ועל כן תוכנן נחסה, כאשר למעשה כבר נקבע כי הינו רלוונטי לפרשייה. כמו כן יודגש כי בכל הקשור לח”כ , בשיחות הללו אין שום תוכן, למעט מילה פה ושם אשר נאמרת ע”י חבר הכנסת, ושלא ניתן להבין את הקשרה.

כמו כן , קיימת שיחה נוספת (15570) אותה נבקש להתיר לשימוש- בשיחה זו משוחחים משה יוסף וחגית ביטן, רעייתו של חבר הכנסת, שהינה עו”ס כאשר חבר הכנסת ביטן בעצמו גם הוא דובר בשיחה כצד שלישי. יצוין כי הן ביחס לחסיון חבר הכנסת והן ביחס לחסיון עובדת סוציאלית ניתנו ע”י בית המשפט היתרים לסיגינט להב לשמוע את השיחה (24.10.17 עבור ח”כ, 14.6.18 עבור עו”ס)  ביחס לצו במסגרתו נקלטה אולם תוכנה לא הובא עד היום בפני בית המשפט לשם הסרת החיסיון הסופית והתרת השימוש בה.

 

בית המשפט הנכבד מתבקש בזאת לעיין בתקצירי השיחות ולהתיר את השימוש בהן.

יצוין כי כלל החומר בתיק הועבר ע”י המשטרה לעיון והחלטת פרקליטות מיסוי וכלכלה עם המלצות להגשת כתב אישום נגד ח”כ ביטן ומעורבים נוספים. בקשה זו הינה על דעתה ובהסכמתה של הפרקליטות.

 

צווי הא”ס רלוונטיים לבקשה זו

  • צו הא”ס 60345-09-17 לתקופה של 27/9/17 ועד 27/11/17 אודות הנייד בשימושו של משה יוסף
  • צו הא”ס 1433-08-17 לתקופה של 1/8/17 ועד 1/10/17 אודות הנייד בשימושו של משה יוסף
  • צו הא”ס 1126/16 לתקופה של 10/11/16 ועד 10/12/16 אודות הנייד בשימושו של משה יוסף
  • צו הא”ס 952/16 לתקופה של 12/9/16 ועד 10/11/16 אודות הנייד בשימושו של משה יוסף

 

תיאור הפרשה הנחקרת

  1. במהלך 2015-2017 התנהלה ביאח”ה חקירה סמויה בחשד לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות נוספות כנגד אנשי עסקים ובכירים בעבר ובהווה בעיריית ראשון לציון. החקירה התבססה על מידע מודיעיני רב ומהימן ובהמשך האיסוף קיבלה ביסוס ראייתי באמצעות נתוני תקשורת, עדויות ותוצרי האזנות סתר למספר מעורבים.
  2. הן המידע המודיעיני והן החומרים הנוספים מייחסים חשדות חמורים כנגד ח”כ בהווה וסגן ר’ העיר ראשל”צ בעבר דוד ביטן. עיקרי החשד מתמקדים בקידום אינטרסים של יזמים ובעלי אינטרס שונים בתמורה לשוחד (בצורה של כיסוי חובות או תשלום כספים).
  3. העדויות שנגבו לאחר מעברה של החקירה לגלויה והגרסאות שנגבו מחקירות החשודים המרכזיים חיזקו את החשדות הקיימים נגד ח”כ ביטן, הן באשר לתקופה בה כיהן כסגן ראש העיר והן בתקופה הנוכחית בה מכהן כחבר כנסת.
  4. אחד החשודים המרכזיים בפרשייה זו היה משה יוסף, איש עסקים בעל חנות רהיטים בראשון לציון, אשר בעניינו מידע מודיעיני רב הנוגע לקשרים פליליים עם בכירים בעיריית ראשון לציון , לרבות סגן ר’ העיר לשעבר וח”כ דוד ביטן, בתמורה לשוחד, כאשר בחלק מהמקרים מדובר בהיותו מאכער המתווך לשוחד עבור בעלי אינטרס שונים כדוגמת קבלנים או יזמים. החל מספטמבר 2016 בוצעה האזנה לטלפון הנייד אשר בשימושו של משה יוסף- האזנה שנמשכה לסירוגין עד הפיכתה של החקירה לגלויה בראשית דצמבר 2017. עם התקדמות החקירה הגלויה נחתם עם משה יוסף הסכם עד מדינה במסגרתו שיתף פעולה ומסר עדויות אודות התנהלותו מול ח”כ ביטן והחשודים האחרים.
  5. מצ”ב טבלת השיחות לגביהן מתבקשת כעת החלטת בית המשפט.

 

תמצית הראיות הכללית:

  1. מחומרי החקירה עלתה קרבה אינטרסנטית חזקה מאוד בין ח”כ דוד ביטן למשה יוסף, אשר טיפל למעשה בענייניו הכספיים של ביטן, הן בבחינת כיסוי חובות ישנים והן תיווך בתשלומי שוחד מול בעלי אינטרס שאת ענייניהם קידם ביטן. בתמורה פעל ביטן לקידום אינטרסים גם של יוסף עצמו.  להלן עיקרי הפרשיות בהן מעורב משה יוסף שכאמור חתם בהמשך החקירה על הסכם עד מדינה:
  • דרור גלזר – בתוצרי האזנת הנפח שהותקנה במשרדו של משה יוסף נשמעים יוסף וביטן מזכירים במספר שיחות ביניהם סכומי כסף גדולים בהקשר לדרור גלזר והנחיות ביצוע של ביטן בעניינו. למשל, דוד ביטן במפגש שקיים עם משה יוסף בחנות בתאריך 15/9/17-מציין לגבי גלזר – ‘הנושא שלו סגור ביום רביעי אני נותן את ההנחיות. אני את הנושא של גלזר סגרתי את הולך לתת להם הנחיות ביצוע’. חומרי החקירה העלו כי יזם הנדל”ן מצוי בקשרים עם השניים –במשך מס’ שנים. יצוין כי גלזר הכיר את דוד ביטן עוד בשנת 2011 ובאותה עת היו לו קשיים בשני פרויקטים של קבוצות רכישה- המכונים- ‘אלוף בצלות’ ו- ‘גרשון שץ’ ובהמשך ניסה לקדם פרויקט נוסף שמכונה ‘מעונות סטודנטים’ ולשם כך היה בדין ודברים מול עיריית תל אביב ומול גורמים נוספים במנהל התכנון. על פי התוכנית שנרקמה בין ביטן לגלזר, תפקידו של ביטן היה לקדם את ההיתרים השונים בפרויקטים ולפתור בעיות כמו בתחום החנייה, אחוזי בניה, ניוד שטחים וכד’. עולה כי ביטן התנהל טלפונית מול מעורבים, התכתב עימם בווטסאפ וקיים פגישות ובכלל זה, פנה לסיוע של ארנון גלעדי, מ”מ ר’ עיריית ת”א ולגורם במינהל התכנון. במסגרת החקירה אותרו מספר העברות כספיות מגלזר למשה יוסף בשנים 2015-2017 המסתכמות ב-277,000 ₪. גלזר עצמו אישר בחקירתו כי פנה לסיוע של ביטן וכי את ענייני התשלום שעמדו על סכום כולל של כרבע מיליון ₪ הסדיר מול משה יוסף. עם התקדמות החקירה הגלויה נחתם עם דרור גלזר הסכם עד מדינה במסגרתו מסר עדויות אודות התנהלותו מול דוד ביטן, משה יוסף וכן מעורבים אחרים. גם בעדויות אלו חזר על כך שמשה יוסף שימש כמתווך בינו לבין דוד ביטן בכל הקשור להעברת תשלומי השוחד אשר בוצעה בהתאם להתקדמות הפרויקטים והאישורים שהצליח ביטן לקדם (ראה עדותו מיום 15.1.18 עמודים 9-19).

גלזר מסר עוד, כי בשנת 2011 גלזר העביר שוחד בסך 100,000 ₪ באמצעות מירב שמולי, פעילת ליכוד המקורבת לביטן, מתוכם העבירה לביטן 40,000 ₪. 40,000 ₪ נוספים היו מיועדים לארנון גלעדי ולשמולי עצמה- 20,000 ₪. משה יוסף לא קשור לעניין זה.

  • אלברט ביטון – יזם נדל”ן בראשל”צ שביקש מביטן לסייע לו מול העירייה בנושאים שונים גם בשנים 2015 עד 2017. העביר למשה יוסף שיק בסך 10,000 ₪ (לא עבור ריהוט) וכן מסר במישרין שיק לדוד ביטן בסך 5000 ₪ לפני כשלושה חודשים. עולה כי ביטן פנה לר’ אגף גביה בעיריית ראשל”צ שלמה קונסטנטין, נפגש עימו ועם אחרים והצליח להפחית את חובו של אלברט בעשרות אלפי ₪ . בשיחות הטלפון של ביטון עם משה יוסף ניתן להבין כי בגין הכספים מוציא משה יוסף חשבונית ע”ש חנות הרהיטים. ביטן שתחילה הכחיש קבלת כסף, אישר בהמשך כי קיבל 5,000 ₪ מביטון עבור אירוע החתונה של הבת של ביטן (אף שביטון לא היה בה) וכן ביקש 10,000 ש”ח, אלא שלטענתו זה היה עבור הפריימריז והוא ביקש מביטן להעבירו, לשם הנוחות למשה יוסף ולאחר מכן, לא בדק עם משה ו/או עם ביטון, האם הכסף הועבר.
  • הוד השרון – מהחקירה עולה כי בשלהי שנת 2016, ביטן פעל מול ראש עירית הוד השרון חי אדיב וכן מול עידן פרץ- רמ”ט שר התחבורה ויהודית ביטון מנהלת לשכתו של חי אדיב, על מנת לקדם תשלום חוב של עירית הוד השרון לקבלן בני עוזיאל, חברו ושותפו הסמוי של משה יוסף. יהודית ביטן מסרה כי תוך כדי פניותיו של פרץ, פנה אליה גם ח”כ ביטן אשר דרש ממנה לבדוק את עניין החוב לקבלן ואח”כ ומשלא היה שבע רצון מהטיפול איים עליה שידאג שוועדת הכספים בכנסת לא תתקצב את הוד השרון. במסגרת שיחות קודמות שאושרו בין משה יוסף לדוד ביטן נשמע משה יוסף פונה לעזרתו של דוד ביטן לטובת הסדרת תשלום חוב של עיריית הוד השרון עבור חברת ‘טל-עוז’ של בנימין עוזיאל ב-4/12/16 משה ובני מדברים על כך שביטן ‘יעשה שיחה עם ר’ העיר’ ומשה מוסיף ואומר שדוד הבטיח לדבר איתו. (שיחות 5814, 5771). ב-8/12/16 (שיחות לגביהן הוסר חיסיון) מתקשר משה לדוד ביטן ושואל אם התקשר ‘אליו להוד השרון?’ דוד עונה שיטפל בזה עוד מעט. חצי שעה לאחר מכן מתקשר דוד למשה ומעדכן אותו שזומנה ישיבה לשבוע הבא עם ר’ העיר כדי לסגור את העניין. בסיום השיחה משה מודה לדוד (שיחות 6196, 6202,6395). מיד לאחר שיחה זו מתקשר משה לבני ומעדכן אותו על כך ש’הוא’ דיבר עם ר’ העיר ותתקיים פגישה. בסיום בני מודה למשה (שיחה 6203) בשיחות המשך משה אומר שהבעיה של בני נפתרה וצפויה תחילת עבודה. במסגרת החקירה הגלויה התקבל אימות לכך שח”כ ביטן יצר קשר עם  ר’ העיר וגורמי עירייה נוספים וניסה להפעיל את השפעתו לשם קידום הנושא (ראה עדויות ראש העיר ועוזרתו).
  • חריגות בניה בביתו של משה יוסף- ‘משמר השבעה’– מחומר החקירה עולה כי במהלך שנת 2017 ביטן פעל לבקשתו המפורשת של משה יוסף, מול ר’ מועצת חבל מודיעין שמעון סוסן, לסייע למשה יוסף בנושא חריגות בנייה בבית שבונה במשמר השבעה ומתנהלת מסכת שיחות טלפוניות בהקשר. בתאריך 25/9/17 יושבים דוד ביטן ומשה יוסף במשרדו של יוסף בחנות הרהיטים יחד עם עוזריו הפרלמנטריים של ביטן ליאור יוסף (שהיא גם בתו של משה )ועוז מלכה וכן יועץ התקשורת של ביטן. משה מספר לביטן על חריגות בנייה שיש לו בבית שבונה במשמר השבעה ואמור לקבל טופס 4. ביטן שואל ‘מה אתה צריך שאני אעשה? ומשה עונה שלא רוצה שיעשו בדיקה ומבקש לתאם פגישה משותפת שלו עם ביטן ושמעון סוסן ראש מועצת חבל מודיעין ומדגיש זה דחוף, ביטן עונה שצריך לראות אותו פנים אל פנים. בהמשך השיחה מנסה ביטן ליצור קשר טלפוני עם סוסן ומנחה את ליאור לרשום בלו”ז שלו פגישה עם סוסן במועצה.  יום למחרת הפגישה מתקשר ביטן למשה יוסף אשר מוסר לו את כתובת ביתו ומציין כי הנכס רע”ש אביו ולשאלתו של ביטן מסביר כי טרם הוגשה בקשה לשינויים. ברקע נשמע ביטן מציין שיש היתר לשני בתים ומסיים את השיחה באומרו ‘אין בעיה’ (שיחה 13174 שהותרה ע”י בית המשפט). נשמע כי שיחה זו מתבצעת כאשר ביטן יושב במועצת חבל מודיעין מול שמעון סוסן או מי מאנשיו .
  • דניה סיבוס – רונן גינזבורג מנכ”ל חברת הבנייה “דניה סיבוס” הסתייע בביטן עוד כשכיהן בתפקיד יו”ר וועדת תכנון ובנייה בעיריית ראשון לציון בכדי לקדם תכניות לבניית תחנת דלק בכביש 431, בתיווכו של משה יוסף תמורת שוחד. על פי חומר החקירה השניים נפגשו עוד בשנת 2013, ככול הנראה סביב אוגוסט. במחקר תקשורת לנייד שבשימושו של ביטן עולה כי בשנת 2014 נצפו 11 שיחות בינו לבין רונן גינזבורג. בחומר שנתפס אצל משה יוסף, נמצאו חשבוניות פיקטיביות ל”דניה סיבוס” בסך 436,000 ₪ מהשנים 2013-2015 בעבור ייעוץ כביכול של משה יוסף בתחום הבניה. ביטן שימש יו”ר הוועדה המקומית שאישרה את הקמת תחנת הדלק והיה מעורב בהליכי המשך. כמו כן, מסתמן כי קידם אינטרסים של דניה סיבוס במשרד התחבורה. על פי חומר החקירה שנאסף עד כה, ישנו חשד מבוסס כי הסכום כאמור הועבר מדניה סיבוס למשה יוסף וביטן לקידום אינטרסים של החברה  מול עיריית ראשון לציון ומשרד התחבורה. על פי עדותו של משה יוסף השניים חלקו ביניהם את הסכום האמור באופן שווה. בזכות פועלו של ביטן העבירה דניה כ- 440,000 ₪ למשה יוסף כשבפועל קיבל ביטן כמחצית מהסכום בסך כ- 220,000 ₪.

 

נימוקי הבקשה

  1. במסגרת החקירה ביאח”ה נחקרו בין היתר, חשדות כי ביטן קידם אינטרסים של יזמים ואחרים וזאת בתמורה לשוחד (כיסוי חובות ו/או קבלת מזומנים וכד’). במהלך השלב הסמוי נאספו ראיות רבות המבוססות במידה רבה על האזנות סתר לטלפון הסלולרי של משה יוסף ולהתקנה סמויה שבוצעה במשרדו, במהלכן נקלטה גם התנהלות פלילית שלו אל מול גורמי עיריית ראשון לציון ועם ח”כ דוד ביטן. מאז הפיכת החקירה לגלויה התחזקה באופן משמעותי התשתית הראייתית נגד ביטן והחשודים האחרים בהתייחס לעבירות שוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים וזאת בקשר למעשים שונים ומגוונים שבוצעו בשנים 2011-2017, קרי- עבירות שבוצעו בתקופת עבודתו בתפקידו כס’ ר’ עיריית ראשל”צ ויו”ר הועדה לתכנון ובניה ועד למועד הפתיחה בחקירה הגלויה, לרבות במהלך תקופת כהונתו כח”כ. החיזוקים הראייתיים מבוססים על עדויות שמסרו משה יוסף ודרור גלזר שהיו חשודים מרכזיים במתן השוחד וחתמו על הסכם עד מדינה, וכן על ממצאים בנקאיים, עדויות מעורבים וחשודים נוספים ותפיסת מוצגים.

 

  1. כאמור לעיל, כל החומרים שנאספו ביססו את התשתית הראייתית להתנהלות פלילית של ח”כ עו”ד דוד ביטן. החומרים מציירים תמונה לפיה ביטן פעל הן בתקופת היותו סגן ראש עיריית ראשון לציון וגם בהמשך לאחר בחירתו לכנסת, לקדם אינטרסים (אישיים ועסקיים) של מקורבים ואנשי עסקים, לרבות משה יוסף, וכל זאת בתמורה לכספים שקיבל בצורה של כיסוי חובות או תשלום שוחד. גם אחרי בחירתו של ביטן לכנסת המשיך להפעיל את השפעתו הרבה בעיריית ראשון לציון ואף ניצל ע”פ החשד את כוחו והשפעתו הרבים בכנסת ישראל ע”מ לקדם החלטות ואינטרסים של אותם אנשי עסקים ומקורבים.

 

  1. חומרי החקירה ובהמשך גם עדויותיו של משה יוסף שנמסרו במסגרת ההסכם שנחתם עמו, חשפו מערכת יחסים שבה משה יוסף טיפל בחובותיו של ביטן ובעניינים כספיים שלו, פעל עבורו מול נושים ואחרים והעביר לו סכומי כסף במזומן. למעשה ניהל משה יוסף בעבור ביטן, קופת מזומנים אשר אליה זרמו, בין היתר, כספי שוחד וכן העמיד לו שירותים של הלבנת הכספים באמצעות חברה בבעלותו. בתמורה לפועלו של יוסף, קידם עבורו ח”כ ביטן אינטרסים אישיים ועסקיים כדוגמת קבלת תשלום מעיריית הוד השרון עבור חברת ‘טל-עוז’ בה היה שותף סמוי, זכייה במכרז של עיריית ראשון לציון לביצוע עבודות פיתוח במתחם האלף, היעדר אכיפה בגין חריגות בנייה בביתו הפרטי ועוד.

 

  1. כאמור מעלה, מדובר בבקשה שעניינה למעשה עיון בשיחות בהן נשמע ח”כ ברקע וכן שיחה נוספת שכבר הותרה ע”י בימ”ש להאזנה וחסיון העו”ס הוסר ממנה אולם תוכנה לא הובא בפניו לשם בחינה קונקרטית. כעת נבקש להביא בפני בית המשפט הנכבד את תקצירי השיחות, שנמצאו כרלוונטיות לאחר שנשמעו בתום לב טרם זוהה כי ח”כ נשמע בהן, על מנת שיחליט אם חל חיסיון על השיחות הנ”ל או על חלקן, יורה על אופן הטיפול בחומר זה ויתיר למשטרה להשתמש בשיחות העשויות להיות רלוונטיות לחקירה. מנגנון ייחודי זהיר, קפדני ומבוקר זה המפקיד בידי בית המשפט את מלאכת הסינון, המיון והסיווג של השיחות, מצמצם, ככל האפשר, את הפגיעה במעמד ובחסינות אשר ניתנת לבעלי תפקידים אלו.

 

לילית ניצן טייבר, עו”ד סנ”צ

ראש מפלג חקירות ב’ יאח”ה

 

 

בקשה לעיון חוזר בשיחות האזנות סתר לבימ”ש מחוזי מרכז 25/2/2019

  • במסמך זה שימו לב לקומבינה.  מכיוון שכבר הוחלט שהשיחות הן חסויות וביחידה החוקרת שמעו אותן חרף החלטת השופט המחוזי, על מנת להלבין את השרץ ביקשו “עיון חוזר” אולם כשהבינו שאם יגידו לשופט עיון חוזר הוא יבין שכבר ניתנה החלטה, הוחלט לשנות כותרת ל”בקשה למיון וסיווג”.  ממתי זה תפקידו של שופט למיין ולסווג למשטרה חומרי חקירה????

 

משטרת ישראל, להב 433, היחידה הארצית לחקירות הונאה

-סודי ביותר-

25 פברואר  2019                                                 

בית המשפט המחוזי מרכז

בקשה לסיווג ומיון שיחות אגב אורחא העלולות להיות חסויות

ע”פ סעיף 7א’ לחוק האזנת סתר, התשל”ט-1979

בית המשפט הנכבד מתבקש בזאת לעיין בתקצירי שיחותיו של חבר הכנסת עו”ד דוד ביטן ת”ז 069719706 אשר נקלטו אגב אורחא במסגרת האזנות סתר ואשר הותרו על ידו לשמע במסגרת בקשות קודמות. מדובר בתקצירי שיחות אשר הרלוונטיות שלהן התבררה בשלב מתקדם יותר של החקירה, ועל כן מבוקשת התרת השימוש בהן במסגרת החקירה.תקצירי שיחות אלו מוגשים לעיון בית המשפט הנכבד וזאת על מנת שיחליט, לאור שינוי הנסיבות, אם חל חיסיון על השיחות הנ”ל או על חלקן, יורה על אופן הטיפול בחומר זה ויתיר למשטרה להשתמש בשיחות העשויות להיות רלוונטיות לחקירה. הסיווג והמיון נדרשים בעקבות החקירה הגלויה וריבוי הממצאים אשר מבססים תשתית ראייתית כנגד ח”כ דוד ביטן.

בנוסף מובאים כעת בפני בית המשפט בשנית תמלולי המפגשים שנערכו במשרדו של משה יוסף ובהם נכח ח”כ דוד ביטן וזאת לאור עריכה מחודשת שבוצעה לצורך טיוב התמליל לאור הנאמר בשיחה וכן לאחר מעבר מחודש ביחס לתכנים פרלמנטריים או צנעת הפרט, שהתנהל על פי חוות הדעת של משרד המשפטים ובהמשך להנחיות פרקליטות מחוז ת”א מיסוי כלכלה, המלווה את הפרשה מראשיתה.

 

צווי האזנת סתר:

  1. ניתנו צווי הא”ס ע”י ביהמ”ש הנכבד כלהלן:

א. צו הא”ס 952/16 לתקופה 12/9/16-10/11/16 אודות משה יוסף

ב. צו הא”ס 1126/16 לתקופה 10/11/16-10/12/16 אודות משה יוסף

ג. צו הא”ס 1260/16 לתקופה 10/12/16-15/1/17 אודות משה יוסף

ד. צו הא”ס 22725-04-17 לתקופה 18/4/17-18/6/17 אודות משה יוסף

ה. צו הא”ס 1433-08-17 לתקופה 1/8/17 ועד 1/10/17 אודות משה יוסף

ו. צו הא”ס 60345-09-17 לתקופה של 27/9/17 ועד 27/11/17 אודות משה יוסף

ז. צו הא”ס 55045-08-17 לתקופה 1/9/17 ועד 30/9/17 אודות משרדו של משה יוסף

ח. צו הא”ס60354-09-17 לתקופה של 27/9/17 ועד 27/10/17 אודות משרדו של משה יוסף

ט. צו הא”ס 49426 לתקופה של 25/10/17 ועד 25/11/17 אודות משרדו של משה יוסף

 

 

 

רקע: תיאור הפרשה הנחקרת

  1. במהלך 2015-2017 התנהלה ביאח”ה חקירה סמויה בחשד לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים והלבנת הון כנגד אנשי עסקים ובכירים בעבר ובהווה בעיריית ראשון לציון. החקירה התבססה על מידע מודיעיני רב ומהימן ובהמשך האיסוף קיבלה ביסוס ראייתי באמצעות נתוני תקשורת, עדויות ותוצרי האזנות סתר למספר מעורבים.
  2. הן המידע המודיעיני והן החומרים הנוספים מייחסים חשדות חמורים כנגד ח”כ בהווה וסגן ר’ העיר ראשל”צ בעבר דוד ביטן. עיקרי החשד מתמקדים בקידום אינטרסים של יזמים ובעלי אינטרס שונים בתמורה לשוחד (בצורה של כיסוי חובות או תשלום כספים).
  3. העדויות שנגבו לאחר מעברה של החקירה לגלויה והגרסאות שנגבו מחקירות החשודים המרכזיים חיזקו את החשדות הקיימים נגד ח”כ ביטן, הן באשר לתקופה בה כיהן כסגן ראש העיר והן בתקופה הנוכחית בה מכהן כחבר כנסת.
  4. אחד החשודים המרכזיים בפרשייה זו היה משה יוסף, איש עסקים בעל חנות רהיטים בראשון לציון, אשר לו מידע מודיעיני רב הנוגע לקשרים פליליים עם בכירים בעיריית ראשון לציון , לרבות סגן ר’ העיר לשעבר וח”כ דוד ביטן, בתמורה לשוחד כאשר בחלק מהמקרים מדובר בהיותו מאכער המתווך לשוחד עבור בעלי אינטרס שונים כדוגמת קבלנים או יזמים. החל מספטמבר 2016 בוצעה האזנה לטלפון הנייד אשר בשימושו של משה יוסף- האזנה שנמשכה לסירוגין עד הפיכתה של החקירה לגלויה בראשית דצמבר 2017. עם התקדמות החקירה הגלויה נחתם עם משה יוסף הסכם עד מדינה במסגרתו החל לשתף פעולה ולמסור עדויות אודות התנהלותו מול ח”כ ביטן והחשודים האחרים.
  5. בתאריך 4/9/17 (לאחר קבלת אישור היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה), ניתן לראשונה אישור בית המשפט המחוזי לשמוע את שיחות הטלפון עם ח”כ דוד ביטן שנקלטו אגב אורחא בהא”ס לטלפון הנייד של משה יוסף. מתוך כלל השיחות שהותרו לשמע, תוקצרו 35 שיחות בין ביטן למשה יוסף. אשר נמצאו רלוונטיות באותה עת על ידי הסיגינט, בתאריך 24/9/17 אושרו גם ע”י בית המשפט המחוזי לשימוש במסגרת החקירה (יצוין כי אחת השיחות 7299 נחסתה מחדש לאחר שהתברר שרעייתו של ביטן חגית אשר נשמעת גם היא בשיחה הינה עו”ס – שיחה זו הותרה בהמשך ע”י בית המשפט המחוזי בבקשה נפרדת לפתיחת שיחות חסויות עם בעל חסיון עו”ס).
  6. יתר השיחות שנשמעו והוצגו בפני בית המשפט לא הותרו לשימוש ועל כן נותרו חסויות ומכאן מוגשת כעת בפני בית המשפט בקשה זו לעיון חוזר בחלק מאותן שיחות וזאת נוכח התחזקות התשתית הראייתית. בהקשר זה יובהר כי בעוד הבקשה הראשונה כללה גם שיחות שבוצעו בהא”ס לשפי ששון, הרי שבקשה זו לעיון חוזר מתייחסת אך ורק לשיחות שבוצעו בהא”ס למשה יוסף. [זה מה שהיה כתוב במקור? זה לא ברור. מהפסקה הקודמת משתמע שהסיגנט חשב שרק 35 רלבנטיות, וזה מה שאושר גם על ידי בית המשפט. לפי הפסקה הזו, היו עוד שיחות שהסיגנט חשב שרלבנטיות ולא אושרו. אני זוכרת שדיברנו על זה וביהמש שלח את הסיגנט לעשות סינון נוסף, אבל הניסוח לא ברור ומבלבל לדעתי. וגם – סיכמנו שזו לא בקשה לעיון חוזר, לא?]
  7. נבקש לציין כי בקשות נוספות לפתיחת שיחות חסויות- הן במסגרת האזנת סתר סלולרית והן במסגרת האזנת סתר מיקרופונית במשרדו של משה יוסף – הוגשו במהלך החקירה הסמויה לבית המשפט אשר התיר את השימוש החקירתי בתוכנן, שאכן חיזק משמעותית את תשתית הראיות נגד ח”כ דוד ביטן, משה יוסף ומעורבים נוספים בעבירות של מתן וקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים והלבנת הון. (ראה פירוט בקשות קודמות בנספח).
  8. באותן בקשות נוספות אושרו ע”י בית המשפט לשימוש כלל השיחות שהובאו בפניו. יחד עם זאת שיחות רבות שנשמעו לא הובאו בפניו היות ולא נמצאו בזמנו כרלוונטיות ע”פ התמונה הראייתית שהייתה ידועה אז. על כן גם ביחס לשיחות אלו מוגשת כעת בפני בית המשפט בקשה לעיון באותן שיחות נוכח התחזקות התשתית הראייתית.
  9. כלל השיחות שלא הותרו ע”י בית המשפט, הן משום שלא הובאו בפניו במהלך המיפוי שבוצע והן משום שלא הותרו על ידו לשימוש במסגרת הבקשה הראשונה (כמתואר בסעיף 5 לעיל), נשמעו מחדש ע”י גורמי סיגינט (שאינם חלק מצוות החקירה) על מנת לבחון רלוונטיות עדכנית לחקירה המתנהלת. מתוך כלל שיחות אלו מובאים כיום בפני בית המשפט תקציריהן של 35 שיחות, אשר נמצאו רלוונטיות.
  10. מצ”ב טבלה המפרטת את כלל הבקשות לפתיחת שיחות, פרטי הצווים והתקופות, החלטות בית המשפט ומספרי השיחות שאושרו. מצ”ב במעטפה טבלת השיחות לגביהן מתבקשת כעת החלטת בית המשפט.

 

תמצית הראיות הכללית:

 

  1. מחומרי החקירה עלתה קרבה אינטרסנטית חזקה מאוד בין ח”כ דוד ביטן למשה יוסף, אשר טיפל למעשה בענייניו הכספיים של ביטן, הן בבחינת כיסוי חובות ישנים והן תיווך בתשלומי שוחד מול בעלי אינטרס שאת ענייניהם קידם ביטן. בתמורה פעל ביטן לקידום אינטרסים גם של יוסף עצמו.  להלן עיקרי הפרשיות בהן מעורב משה יוסף שכאמור חתם בהמשך החקירה על הסכם עד מדינה:
  • דרור גלזר – בתוצרי האזנת הנפח שהותקנה במשרדו של משה יוסף נשמעים יוסף וביטן מזכירים במספר שיחות ביניהם סכומי כסף גדולים בהקשר לדרור גלזר והנחיות ביצוע של ביטן בעניינו. למשל, דוד ביטן במפגש שקיים עם משה יוסף בחנות בתאריך 15/9/17-מציין לגבי גלזר – ‘הנושא שלו סגור ביום רביעי אני נותן את ההנחיות. אני את הנושא של גלזר סגרתי את הולך לתת להם הנחיות ביצוע’.

 

חומרי החקירה העלו כי יזם הנדל”ן מצוי בקשרים עם השניים –במשך מס’ שנים. יצוין כי גלזר הכיר את דוד ביטן עוד בשנת 2011 ובאותה עת היו לו קשיים בשני פרויקטים של קבוצות רכישה- המכונים- ‘אלוף בצלות’ ו- ‘גרשון שץ’ ובהמשך ניסה לקדם פרויקט נוסף שמכונה ‘מעונות סטודנטים’ ולשם כך היה בדין ודברים מול עיריית תל אביב ומול גורמים נוספים במנהל התכנון. על פי התוכנית שנרקמה בין ביטן לגלזר, תפקידו של ביטן היה לקדם את ההיתרים השונים בפרויקטים ולפתור בעיות כמו בתחום החנייה, אחוזי בניה, ניוד שטחים וכד’.

עולה כי ביטן התנהל טלפונית מול מעורבים, התכתב עימם בווטסאפ וקיים פגישות ובכלל זה, פנה לסיוע של ארנון גלעדי, מ”מ ר’ עיריית ת”א.

במסגרת החקירה אותרו מספר העברות כספיות מגלזר למשה יוסף בשנים 2015-2017 המסתכמות ב-277,000 ₪. גלזר עצמו אישר בחקירתו כי פנה לסיוע של ביטן וכי את ענייני התשלום שעמדו על סכום כולל של כרבע מיליון ₪ הסדיר מול משה יוסף.

במסגרת החקירה הגלויה התברר כי ההנחיה עליה דיבר – עם התקדמות החקירה הגלויה נחתם עם דרור גלזר הסכם עד מדינה במסגרתו מסר עדויות אודות התנהלותו מול דוד ביטן, משה יוסף וכן מעורבים אחרים. גם בעדויות אלו חזר על כך שמשה יוסף שימש כמתווך בינו לבין דוד ביטן בכל הקשור להעברת תשלומי השוחד אשר בוצעה בהתאם להתקדמות הפרויקטים והאישורים שהצליח ביטן לקדם (ראה עדותו מיום 15.1.18 עמודים 9-19).

גלזר מסר עוד, כי בשנת 2011 גלזר העביר שוחד בסך 100,000 ₪ באמצעות מירב שמולי, פעילת ליכוד המקורבת לביטן, מתוכם העבירה לביטן 40,000 ₪. 40,000 ₪ נוספים היו מיועדים לארנון גלעדי ולשמולי עצמה- 20,000 ₪. משה יוסף לא קשור לעניין זה.

  • אלברט ביטון – יזם נדל”ן בראשל”צ שביקש מביטן לסייע לו מול העירייה בנושאים שונים גם בשנים 2015 עד 2017. העביר למשה יוסף שיק בסך 10,000 ₪ (לא עבור ריהוט) וכן מסר במישרין שיק לדוד ביטן בסך 5000 ₪ לפני כשלושה חודשים.

 

 

עולה כי ביטן פנה לר’ אגף גביה בעיריית ראשל”צ שלמה קונסטנטין, נפגש עימו ועם אחרים והצליח להפחית את חובו של אלברט בעשרות אלפי ₪ . בשיחות הטלפון של ביטון עם משה יוסף ניתן להבין כי בגין הכספים מוציא משה יוסף חשבונית ע”ש חנות הרהיטים. ביטן שתחילה הכחיש קבלת כסף, אישר בהמשך כי קיבל 5,000 ₪ מביטון עבור אירוע החתונה של הבת של ביטן (אף שביטון לא היה בה) וכן ביקש 10,000 ש”ח, אלא שלטענתו זה היה עבור הפריימריז והוא ביקש מביטן להעבירו, לשם הנוחות למשה יוסף ולאחר מכן, לא בדק עם משה ו/או עם ביטון, האם הכסף הועבר.

  • הוד השרון – מהחקירה עולה כי בשלהי שנת 2016, ביטן פעל מול ראש עירית הוד השרון חי אדיב וכן מול עידן פרץ- רמ”ט שר התחבורה ויהודית ביטון מנהלת לשכתו של חי אדיב, על מנת לקדם תשלום חוב של עירית הוד השרון לקבלן בני עוזיאל, חברו ושותפו הסמוי של משה יוסף.

 

 

יהודית ביטן מסרה כי תוך כדי פניותיו של פרץ, פנה אליה גם ח”כ ביטן אשר דרש ממנה לבדוק את עניין החוב לקבלן ואח”כ ומשלא היה שבע רצון מהטיפול איים עליה שידאג שוועדת הכספים בכנסת לא תתקצב את הוד השרון. במסגרת שיחות קודמות שאושרו בין משה יוסף לדוד ביטן נשמע משה יוסף פונה לעזרתו של דוד ביטן לטובת הסדרת תשלום חוב של עיריית הוד השרון עבור חברת ‘טל-עוז’ של בנימין עוזיאל ב-4/12/16 משה ובני מדברים על כך שביטן ‘יעשה שיחה עם ר’ העיר’ ומשה מוסיף ואומר שדוד הבטיח לדבר איתו. (שיחות 5814, 5771). ב-8/12/16 (שיחות לגביהן הוסר חיסיון) מתקשר משה לדוד ביטן ושואל אם התקשר ‘אליו להוד השרון?’ דוד עונה שיטפל בזה עוד מעט.

 

חצי שעה לאחר מכן מתקשר דוד למשה ומעדכן אותו שזומנה ישיבה לשבוע הבא עם ר’ העיר כדי לסגור את העניין. בסיום השיחה משה מודה לדוד (שיחות 6196, 6202,6395). מיד לאחר שיחה זו מתקשר משה לבני ומעדכן אותו על כך ש’הוא’ דיבר עם ר’ העיר ותתקיים פגישה. בסיום בני מודה למשה (שיחה 6203) בשיחות המשך משה אומר שהבעיה של בני נפתרה וצפויה תחילת עבודה.

 

במסגרת החקירה הגלויה התקבל אימות לכך שח”כ ביטן יצר קשר עם  ר’ העיר וגורמי עירייה נוספים וניסה להפעיל את השפעתו לשם קידום הנושא (ראה עדויות ראש העיר ועוזרתו).

  • חריגות בניה בביתו של משה יוסף- ‘משמר השבעה’– מחומר החקירה עולה כי במהלך שנת 2017 ביטן פעל לבקשתו המפורשת של משה יוסף, מול ר’ מועצת חבל מודיעין שמעון סוסן, לסייע למשה יוסף בנושא חריגות בנייה בבית שבונה במשמר השבעה ומתנהלת מסכת שיחות טלפוניות בהקשר.

 

 

בתאריך 25/9/17 יושבים דוד ביטן ומשה יוסף במשרדו של יוסף בחנות הרהיטים יחד עם עוזריו הפרלמנטריים של ביטן ליאור יוסף (שהיא גם בתו של משה )ועוז מלכה וכן יועץ התקשורת של ביטן. משה מספר לביטן על חריגות בנייה שיש לו בבית שבונה במשמר השבעה ואמור לקבל טופס 4. ביטן שואל ‘מה אתה צריך שאני אעשה? ומשה עונה שלא רוצה שיעשו בדיקה ומבקש לתאם פגישה משותפת שלו עם ביטן ושמעון סוסן ראש מועצת חבל מודיעין ומדגיש זה דחוף, ביטן עונה שצריך לראות אותו פנים אל פנים.

בהמשך השיחה מנסה ביטן ליצור קשר טלפוני עם סוסן ומנחה את ליאור לרשום בלו”ז שלו פגישה עם סוסן במועצה.  יום למחרת הפגישה מתקשר ביטן למשה יוסף אשר מוסר לו את כתובת ביתו ומציין כי הנכס רע”ש אביו ולשאלתו של ביטן מסביר כי טרם הוגשה בקשה לשינויים.

ברקע נשמע ביטן מציין שיש היתר לשני בתים ומסיים את השיחה באומרו ‘אין בעיה’ (שיחה 13174 שהותרה ע”י בית המשפט). נשמע כי שיחה זו מתבצעת כאשר ביטן יושב במועצת חבל מודיעין מול שמעון סוסן או מי מאנשיו .

  • זכיית חב’ “טל עוז” במכרז במתחם האלף – מחומר החקירה עולה כי במהלך שנת 2017 ועד לאחרונה ממש, משה יוסף הפעיל את ביטן באופן אינטנסיבי מול גורמים שונים בעירייה (לרבות דוב צור ר’ העיר ויוסי חממי סגנו) בנושא האינטרסים שלו ושל שותפו הסמוי בני עוזיאל במכרזים וקידומם. ביטן קיים שיחות טלפון ופגישות בהקשר. כמו כן מחומר החקירה עולה חשד מבוסס לכך שבני עוזיאל (אשר משה יוסף היה שותפו) חבר עם אברהם יצחק לשם הגשת מועמדות למכרז. בני עוזיאל לא עמד בתנאי המכרז לביצוע עבודות התשתית במתחם האלף בראשון לציון, מכרז אשר פורסם בשלהי 2016.

 

 

בשל האמור, סיכם בני עוזיאל עם אברהם יצחק כי האחרון יגיש מועמדות ובמידה ויזכה, אברהם יצחק יקבל 3% משווי המכרז ובני עוזיאל יבצע את העבודות ויקבל את החלק הארי של התמורה (97%). על פי החשד, סיכום זה הוסתר מחלק מחברי וועדת המכרזים. נבדק גם החשד שדוד ביטן סייע למשה יוסף כבר במהלך שנת 2016 על מנת לקדם זכייתו של בני עוזיאל.

  • דוד שעיה – קבלן פושט רגל המוכר במידע מודיעיני כמי שכיסה חובות לביטן ובתמורה, ביטן מתבקש לסייע בענייניו. תוצרי שיחות מצביעים כי משה יוסף פעל לסייע לשעיה בהסרת עיקול תוך שימוש בקשריו עם ביטן. שעיה מאשר בחקירותיו שהעביר בעבר סכומי כסף ליוסי טוויטו, נושה של דוד ביטן, על מנת לשלם את חובו של ביטן. ביטן מצידו, פעל בחודשים האחרונים מול אגף הגביה בעיריית ראשל”צ, גם בשיחות טלפון בניסיון לסייע לשעיה להסרת עיקול והערת אזהרה על נכס הרשום על שמו של דוד שעיה. בנוסף, ביטן אישר כי חתם על היתרי בניה ואישר מהלכים הקשורים לשעיה בעת היותו קבלן, אלא שמכחיש כי קיבל ממנו כסף.

 

  • חצי חינם – ליהי קופרלי, מנהלת הנכסים של רשת “חצי חינם”, מסרה בחקירותיה שבעקבות קושי בקבלת אישורים תכנוניים בנכסי הרשת בעיר ראשל”צ, פנתה לדוד ביטן בבקשה שיסייע בקבלת אישורים מתאימים אל מול הגורמים הרלוונטיים בעירייה.

 

ביטן סייע לקופרלי עוד בהיותו סגן ר’ עיר, אבל הפניות נמשכו גם לאחר מכן. קופרלי מסרה כי בספטמבר האחרון פנתה לקבלת סיוע בסוגיה הנוגעת לתאגיד המים “מניב” וביטן ביקש ממנה שתעביר לו באמצעות חברו, משה, 10,000 ₪. חקירתה של ליהי קופרלי עולה בקנה אחד עם תוצרי הא”ס על פיהם משה יוסף יצר קשר עם ליהי והם קבעו להיפגש ב 12.9.17 בחנות הרהיטים. בנוסף, בעמדת הח”ס נצפה ביטן מוסר את הטלפון של ליהי למשה יוסף.

 

בהמשך לבקשתה לסיוע למול תאגיד המים “מניב”, דוד ביטן סייע לקופרלי להיפגש עם סאלי לוי, מנכ”לית “מניב” לשם מציאת פתרון לבעיית הרשת. עוד הסתייעה קופרלי בדוד ביטן בקבלת תקני חניה באחד מסניפי הרשת בהתערבותו של ביטן ומפקח התחבורה ואדים, בעקבות אמירת קופרלי בחקירה ש”ביטן יודע להזיז דברים” והשתתף בישיבה בנושא החניות. עולה כי פעילותו של ביטן בהקשר חצי חינם השתרעה על פני השנים לרבות שנת 2017.

  • חזי חבושה – בעקבות בקשת עזרה מדוד ביטן בהקטנת חוב לעירייה בסך 600 עד 700 אלף ₪ עקב חיוב על שטח מסחרי ולא על תעשייתי התערב דוד ביטן ואף היה נוכח בישיבה עם ר’ אגף הגביה שלומי קונסטנטין במהלך שנת 2017. בסופו של דבר, החוב קטן והוא שילם כ- 170 אלף ₪ בלבד.

 

  • מוטי שעבני- משה יוסף מסר בחקירתו כי לפני כ- 3 שנים ביטן הפנה אליו יזם נדל”ן מוטי שעבני, שביטן סיכם איתו כי יפעל לקידום שינוי תב”ע בפרויקט נדל”ן מדיור מוגן למגורים והגדלת מספר יחידות הדיור במגרש ששייך למוטי שעבני צמוד לראשון סנטר בעיר ראשון לציון, זאת בתמורה ל- 2-3 יח’ דיור בגמר טיפול. משה ושעבני חתמו על הסכמים שמשקפים את ההסכמות, אלא שבהסכמים מופיע רק שמו של משה יוסף, ללא ביטן. שעבני מאשר שביטן היה מעורב בטיפול, אבל לטענתו ביטן לא הפנה אותו למשה וכל התמורה שתכנן לתת היא למשה בלבד אולם  במחקרי תקשורת אותרו התקשרויות בין ביטן לשעבני במועדים הרלוונטיים להחלטות. כן עולה מחומר שנתפס בעירייה כי ביטן ישב כיו”ר הועדה שקיבלה החלטה בעניינו של שעבני (1/2015). מאחר וטרם נבנה הפרויקט ההסכמות לא מומשו.

 

  • דניה סיבוס – רונן גינזבורג מנכ”ל חברת הבנייה “דניה סיבוס” הסתייע בביטן עוד כשכיהן בתפקיד יו”ר וועדת תכנון ובנייה בעיריית ראשון לציון בכדי לקדם תכניות לבניית תחנת דלק בכביש 431, בתיווכו של משה יוסף תמורת שוחד. על פי חומר החקירה השניים נפגשו עוד בשנת 2013, ככול הנראה סביב אוגוסט. במחקר תקשורת לנייד שבשימושו של ביטן עולה כי בשנת 2014 נצפו 11 שיחות בינו לבין רונן גינזבורג. בחומר שנתפס אצל משה יוסף, נמצאו חשבוניות פיקטיביות ל”דניה סיבוס” בסך 436,000 ₪ מהשנים 2013-2015 בעבור ייעוץ כביכול של משה יוסף בתחום הבניה. ביטן שימש יו”ר הוועדה המקומית שאישרה את הקמת תחנת הדלק והיה מעורב בהליכי המשך. כמו כן, מסתמן כי קידם אינטרסים של דניה סיבוס במשרד התחבורה. על פי חומר החקירה שנאסף עד כה, ישנו חשד מבוסס כי הסכום כאמור הועבר מדניה סיבוס למשה יוסף וביטן לקידום אינטרסים של החברה  מול עיריית ראשון לציון ומשרד התחבורה. על פי עדותו של משה יוסף השניים חלקו ביניהם את הסכום האמור באופן שווה. בזכות פועלו של ביטן העבירה דניה כ- 440,000 ₪ למשה יוסף כשבפועל קיבל ביטן כמחצית מהסכום בסך כ- 220,000 ₪.

 

  • בני סולימני – מעדותו של משה יוסף עולה שקבלן עבודות עפר בשם בני סולימני, שנקלע לקשיים כספיים, זכה לסיועו של ביטן לפני כ- 3 שנים בהקלות בביצוע עבודות עפר בפרויקט “עזריאלי” בראשל”צ וכן קיבל, לבקשתו של ביטן, עבודת חפירה עבור “דניה סיבוס” בפרויקט גינדי בת”א, ובתמורה העביר בני סולימני באמצעות משה יוסף סך של 60,000 ₪ שיוסף וביטן חלקו ביניהם. משה מספר כי ביטן הכיר לו את סולימני. יצוין כי אותרו חשבוניות בסכום גבוה יותר מהאמור. סולימני עצמו מכחיש כי הכסף היה מיועד לביטן ולטענתו, שילם רק למשה. לטענתו שפי ששון הכיר בינו לבין משה. ביחס לסיוע עצמו, פעל מול משה שלדבריו, יש לו כוח בעירייה, אם כי, מאשר למעשה כי ביטן היה מודע לבעיותיו וכן הוא יודע שמשה וביטן יחד. נפגש איתם מס פעמים, אם כי לטענתו דווקא בפגישות אלה לא דיברו על בעיות סולימני. עם זאת, לדבריו, כאשר משה שלח אליו ‘שליחים’ לגבות ממנו חוב, הוא עצמו שוחח עם ביטן שיעזור לו (שנת 2016) ואכן השליחים לא חזרו. עוד מספר, שסייע לביטן בפריימריז- ארגן רכבים, ביקש שיבחרו בביטן, דאג להסעות בוחרים שיבחרו בדוד בפריימריז בראשון וגם בכנסת.

 

  • צחי ג’דע- במהלך חודש אוקטובר 2017 מסר שני שיקים על סך 11,700 ₪ למשה יוסף לטובתו של דוד ביטן לקראת ‘בחירות אפשריות’ וקיבל תמורתם חשבונית מס שלכאורה רכש ריהוט מ”מצדה”. לדבריו במהלך שנת 2017 שוחח עם ביטן ואח’ על הצורך לתרום לביטן לקראת הבחירות, ככול שיתרחשו. כמו כן, נתפסו שתי חשבוניות בגין אספקת ציוד לסניף הליכוד בראשון בבחירות 2013 ובחירות 2015. לטענתו התבקש על ידי ביטן לרכוש את הציוד וקיבל כסף תמורת זה. ביטן מנגד פעל אל מול חבר מועצה באזור, מקום עסקו של ג’דע על מנת לנסות להקטין חיובו בארנונה, דבר שלא צלח בסופו של יום. ביטן קיבל מג’דע 20,000 ₪.

 

  • עו”ד רונן אלגלי – באמצע 2017 פנה אליו ביטן ומסר לו 5000 ₪ במזומן על מנת שיעבירם ליוסי חממי בצ’ק של אלגלי. האחרון תיאם מפגש עם חממי ומסר לו שיק בסכום זה. התנהלות דומה הייתה אל מול שלמה גברא. אלגלי שקיבל כסף מזומן מביטן העביר צ’ק על שמו בסך 10,000 ₪ לגברא כהחזר הלוואה בסך 10,000 ₪ שנתן גברא לביטן בשנת 2008 בעת שביטן היה שקוע בחובות כבדים. אלגלי עומת עם אסמכתאות בנקאיות משנת 2013 המתעדות 10 העברות בנקאיות מחשבונו של דוד ביטן בבנק מזרחי טפחות לחשבון הנאמנות של אלגלי בסך מצטבר של 25,000 ₪.

 

  • עולה מעדויותיו של עד המדינה משה יוסף כי האחרון שימש מעין בנק מזומן לביטן, נתן לו מזומנים מעת לעת על פי הצורך, כאשר סכומי המזומן הגיעו מהמקורות המתוארים לעיל. לעיתים משה נתן מזומן לביטן אף שלביטן לא היתה ‘יתרה בקופה שנצברה’. במקרים מסוימים חלקו השניים בכספי העבירה (כמו למשל בכסף שהעבירה דניה סיבוס ובמקרים אחרים, משה העביר לביטן את הסכום במלואו (כמו במקרה גלזר).

 

נימוקי הבקשה:

  1. במסגרת החקירה הגלויה המתנהלת ביאח”ה נחקרים בין היתר, חשדות כי ביטן קידם אינטרסים של יזמים ואחרים וזאת בתמורה לשוחד (כיסוי חובות ו/או קבלת מזומנים וכד’). במהלך השלב הסמוי נאספו ראיות רבות המבוססות במידה רבה על האזנות סתר לטלפון הסלולרי של משה יוסף ולהתקנה סמויה שבוצעה במשרדו, במהלכן נקלטה גם התנהלות פלילית שלו אל מול גורמי עיריית ראשון לציון ועם ח”כ דוד ביטן. מאז תחילת החקירה הגלויה ביום 3.12.17 התחזקה באופן משמעותי התשתית הראייתית נגד ביטן והחשודים האחרים בהתייחס לעבירות שוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים וזאת בקשר למעשים שונים ומגוונים שבוצעו בשנים 2011-2017, קרי- עבירות שבוצעו בתקופת עבודתו בתפקידו כס’ ר’ עיריית ראשל”צ ויו”ר הועדה לתכנון ובניה ועד למועד הפתיחה בחקירה הגלויה, לרבות במהלך תקופת כהונתו כח”כ. החיזוקים הראייתיים מבוססים על עדויות שמסרו משה יוסף ודרור גלזר שהיו חשודים מרכזיים במתן השוחד וחתמו על הסכם עד מדינה, וכן על ממצאים בנקאיים, עדויות מעורבים וחשודים נוספים ותפיסת מוצגים.

 

  1. כאמור לעיל, חומרי החקירה שנאספו במסגרת החקירה הסמויה ובהמשך גם בחקירה הגלויה ממשיכים לבסס את התשתית הראייתית להתנהלות פלילית של ח”כ עו”ד דוד ביטן. החומרים שהצטברו מציירים תמונה לפיה ביטן פעל הן בתקופת היותו סגן ראש עיריית ראשון לציון וגם בהמשך לאחר בחירתו לכנסת, לקדם אינטרסים (אישיים ועסקיים) של מקורבים ואנשי עסקים, לרבות משה יוסף, וכל זאת בתמורה לכספים שקיבל בצורה של כיסוי חובות או תשלום שוחד. גם אחרי בחירתו של ביטן לכנסת המשיך להפעיל את השפעתו הרבה בעיריית ראשון לציון ואף ניצל ע”פ החשד את כוחו והשפעתו הרבים בכנסת ישראל ע”מ לקדם החלטות ואינטרסים של אותם אנשי עסקים ומקורבים.

 

  1. חומרי החקירה ובהמשך גם עדויותיו של משה יוסף שנמסרו במסגרת ההסכם שנחתם עמו, חשפו מערכת יחסים שבה משה יוסף טיפל בחובותיו של ביטן ובעניינים כספיים שלו, פעל עבורו מול נושים ואחרים והעביר לו סכומי כסף במזומן. למעשה ניהל משה יוסף בעבור ביטן, קופת מזומנים אשר אליה זרמו, בין היתר, כספי שוחד וכן העמיד לו שירותים של הלבנת הכספים באמצעות חברה בבעלותו. בתמורה לפועלו של יוסף, קידם עבורו ח”כ ביטן אינטרסים אישיים ועסקיים כדוגמת קבלת תשלום מעיריית הוד השרון עבור חברת ‘טל-עוז‘ בה היה שותף סמוי, זכייה במכרז של עיריית ראשון לציון לביצוע עבודות פיתוח במתחם האלף, היעדר אכיפה בגין חריגות בנייה בביתו הפרטי ועוד(כפי שפורט לעיל בעמוד 4 סעיפים 1 ג,ד,ה).

 

  1. עד לפרוץ החקירה הגלויה המיון שבוצע לשיחות הטלפון בין ח”כ דוד ביטן למשה יוסף התבסס בעיקר על מבחן הרלוונטיות מבחינת תוכן פלילי וגם לשאלה האם תוכן השיחה קשור לעבודתו הפרלמנטרית של דוד ביטן בכנסת.

לתפיסת היחידה החוקרת ולצוות פרקליטות מיסוי וכלכלה אשר מלווה את החקירה מראשיתה באופן צמוד, מערכת היחסים בין דוד ביטן למשה יוסף, כעולה מחומר החקירה שנאסף עד כה, הינה מערכת יחסים אינטרסנטית של תלות כלכלית הדדית המבססת חשדות לעבירות שוחד והפרת אמונים, זאת לצד היותה גם מערכת יחסים חברית.

לאורך כל התקופה הרלוונטית לצווים, ניהל משה יוסף, בעבור ביטן, קופת מזומנים אשר אליה זרמו, בין היתר, כספי שוחד. על רקע זה מתחזקת ההערכה כי שיחות רבות שניהלו השניים הינן רלוונטיות לחשדות הנחקרים ויש בהן כדי לשפוך אור על החקירה .

 

  1. לאור התשתית שנאספה, קיים חשד כי שיחות בין החשוד משה יוסף, נשוא צווי האזנות הסתר, לבין חבר הכנסת, אשר נקלטו אגב האזנה, כמפורט בבקשה, הינן שיחות העשויות להיות רלוונטיות לחקירה ועשויות להצביע על מעורבותו של חבר הכנסת ביטן בביצוע העבירות האמורות.

 

ככל שמדובר בשיחות הרלוונטיות לחקירה, נראה כי הצורך בגילוין עולה על החשש לפגיעה ביכולתו של חבר הכנסת לבצע תפקידו.

 

  1. כפי שצוין בעמוד 2 לעיל, מדובר בבקשה שעניינה למעשה עיון חוזר [הוחלט לא לקרוא לזה כך לדעתי. גם התיאור במשפט הבא הוא לא של עיון חוזר, שכן מדובר, לפחות בחלקן, בשיחות שמעולם לא הובאו בפני בית המשפט, הסיגנט חשב שהן לא רלבנטיות!] בשיחות שכבר הותרו ע”י בימ”ש להאזנה אולם לא הובאו בפני בית המשפט היות ובסינון המקורי שבוצע ע”י סיגינט להב לא נמצאו אז כרלוונטיות לחקירה ע”פ הממצאים שהיו ידועים אז, וכן שיחות אשר בפנייה הראשונה לבימ”ש ניתנה הנחייה לבצע סינון נוסף ועל כן לא ניתן לגביהן אישור מבחינת רלוונטיות לחקירה. כעת, כאשר החקירה נמצאת בשלבי סיום ומשהתמונה הראייתית רחבה וברורה יותר, נבקש להביא בפני בית המשפט הנכבד את תקצירי השיחות שהותרו להאזנה במסגרת אותם היתרים ונמצאו כרלוונטיות (סה”כ 35 שיחות) על מנת שיחליט אם חל חיסיון על השיחות הנ”ל או על חלקן, יורה על אופן הטיפול בחומר זה ויתיר למשטרה להשתמש בשיחות העשויות להיות רלוונטיות לחקירה. מנגנון ייחודי זהיר, קפדני ומבוקר זה המפקיד בידי בית המשפט את מלאכת הסינון, המיון והסיווג של השיחות, מצמצם, ככל האפשר, את הפגיעה במעמד ובחסינות אשר ניתנת לבעלי תפקידים אלו.

 

לילית טייבר ניצן,  עו”ד סנ”צ

ר’  מפלג  חקירות   ב’  יאח”ה

PDF

בקשה למחוזי לילית טיבר ניצן עיון חוזר וסיווג שיחות האזנות סתר מקורבים לדוד ביתן 25-2-2019

 

 

הסכם עד המדינה עם דרור גלזר בפרשת דוד ביטן

 

 

 

הסכם עד מדינה

 

בין:                                          מדינת ישראל

באמצעות פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה)

ו:                                              משטרת ישראל

                                                באמצעות היחידה הארצית לחקירות הונאה

 

ו:                                              רשות המיסים

באמצעות פקיד שומה חקירות תל אביב

 

לבין:                                         דרור גלזר, ת.ז 024968661

ע”י ב”כ עו”ד גיל עשת

(להלן: “גלזר“)

[כיניתי אותו “גלזר” כמו שעשינו עם יוסף. נראה לי עדיף שיהיה אחיד. אם רוצים אפשר לשנות בחזרה ל”הנאשם”. בשם האחידות אני מתלבטת גם לגבי הכותרת של ההסכם… האם עדיף שאצל גלזר תהיה כותרת ברורה של הסכם עד מדינה, או שעדיף שההסכמים יראו אותו דבר? אם לגלזר יש כותרת וליוסף אין, האם זה נותן משמעות להיעדר הכותרת של יוסף? ]

הואיל:               ומתנהלת חקירה על ידי המשטרה ורשות המיסים כנגד נבחרי ועובדי ציבור ומעורבים נוספים בפרשה שעניינה עבירות בתחום טוהר המידות, עבירות הלבנת הון, עבירות מס ועבירות נוספות (להלן: “הפרשה“);

 

והואיל:              ובמסגרת חקירת הפרשה נחקרת גם מעורבותו של גלזר;

 

והואיל:             ובידי גלזר מידע בדבר מעורבותו ומעורבות אחרים בביצוע עבירות שיש בו כדי לקדם את חקירת הפרשה ועבירות נוספות;

 

והואיל:             וב”כ גלזר ולאחר מכן גלזר מסרו למשטרה בקווים כלליים את עיקרי הדברים הידועים לו בקשר למעורבותו ולמעורבות אחרים במעשים פליליים בפרשה ובעבירות נוספות; [כך זה היה במקרה של גלזר? קודם גיל מסר ראשי פרקים ואז גלזר? אני לא יודעת]

 

והואיל:              וגלזר הצהיר כי הוא, ביחד עם אחרים, ביצעו עבירות שונות, בין היתר, אל מול נבחרי ציבור ונושאי משרה בכירים ברשויות השלטון ובגופים ציבוריים, וכי אגב כך קיבלו כל אלה טובות הנאה ו/או הבטחות לטובות הנאה בעבור קידום האינטרסים השונים שלו ושל אחרים;

 

והואיל:              וגלזר מצהיר כי איננו עבריין עיקרי בפרשה ובעבירות הנוספות;

 

והואיל:              וגלזר ביקש להתנות את מסירת המידע שברשותו בהתחייבויות רשויות המדינה כמפורט בהסכם זה;

 

לפיכך הסכימו הצדדים כדלקמן:

  1. גלזר מתחייב למסור, בסמוך לאחר חתימת הסכם זה, הודעות אמת מפורטות על כל הידוע לו בקשר לפרשה, ולפי שיקול דעת המשטרה גם בקשר לאירועים פליליים נוספים ובתוך כך אודות עבירות שביצע או ביצעו אחרים, ביוזמתו או ביוזמת אחרים ו/או עבירות שהיה אמור לבצע ביחד עם אחרים ו/או בשליחותם, לרבות מידת מעורבות וחלקם של כל אחד מהמעורבים, השיטות שננקטו, דרכי ההתקשרות, העברות כספים, המניעים לעבירות וכל פרט אחר שידוע לו ו/או שיידרש למסור על ידי המשטרה ורשות המיסים.
  2. גלזר מתחייב למסור בסמוך לאחר חתימת הסכם זה את כל המסמכים, לרבות ראיות חפציות אחרות, אשר קשורים לתוכן עדותו וכן לספק כל מידע הידוע לו לגביהם, לרבות אודות מסמכים שאינם ברשותו או בשליטת מי מבני משפחתו או אחרים, ועל מקום הימצאם ועל ידי מי הם מוחזקים או למי הם נמסרו (להלן: “המסמכים“).
  3. גלזר מתחייב לשתף פעולה עם המשטרה ועם רשות המיסים ולסייע, ככל שיידרש, בחקירה ובהשגת ראיות נגד כל המעורבים אשר אותם הוא מפליל. לשם כך מתחייב גלזר לפעול, כמיטב יכולתו, כדלקמן:
    • גלזר ימסור, בכל עת שיידרש, הודעות אמת מלאות המפורטות בקשר לכל הידוע לו על הפרשה והעבירות הנוספות.
    • גלזר ימסור, בכל עת שיידרש, את כל המסמכים, שברשותו או שבשליטתו או שיש לו יכולת להשיגם.
    • גלזר מסכים לכך, כי בעת פעולתו במסגרת יישומו של הסכם זה, תהיה המשטרה רשאית להקליט ולתעד בכל דרך את כל שיחותיו, לפי שיקול דעתה הבלעדי.
    • גלזר ישתתף בביצוע מסדרי זיהוי והצבעות ובכל פעולה אחרת הנדרשת לשם זיהוי המעורבים.
    • גלזר ישתתף בעימותים.
    • גלזר ישתתף בביצוע כל פעולה אחרת אשר תתבקש על ידי רשויות האכיפה ובהן, כמובן, הגורמים הרלוונטיים בפרקליטות המדינה.
  4. גלזר מתחייב בזאת שלא לבצע כל פעולה שהיא, במעשה, במחדל או בכל דרך אחרת, שיש בה כדי לפגוע במהימנות הודעותיו בפני המשטרה ורשות המיסים, להטעות אותן במהלכיהן או לסכל בדרך אחרת את החקירה, לרבות שלא לבצע עבירות פליליות מכל סוג שהוא.
  5. הובהר לגלזר כי אם ביצע עבירה פלילית שהסכם זה אינו מקנה לו חסינות מפני העמדה לדין באשר לה, תהא התביעה רשאית להעמידו לדין ולבקש ולנקוט בכל הליך נלווה, כמקובל.
  6. מובהר בזאת לגלזר שכל הסכמה או התניה קודמת בינו ו/או באי כוחו, לבין המשטרה והפרקליטות בנוגע לשימוש בחומרים שמסר, תהא בטלה מעיקרה וכי הוראות הסכם זה גוברות על כל סיכום מוקדם לו.
  7. גלזר מתחייב בזאת למסור עדות אמת מלאה בכל הליך שיפוטי, ככל שיידרש. גלזר מצהיר כי מובנת לו החובה לשתף פעולה עם רשויות האכיפה בכל עת שיתבקש לכך בקשר להופעתו למתן עדויותיו בבית המשפט, לרבות השתתפות בישיבות ריענון זיכרון לקראת עדותו, וכי ברור לו כי עמידה בדרישה זו היא תנאי יסודי בהסכם זה.
  8. גלזר מתחייב שלא לקיים מפגשים כלשהם ו/או שיחות כלשהן עם כל גורם שהוא (למעט באי כוחו), בנוגע לפרשה ולעבירות הנוספות, ללא אישור המשטרה. גלזר מתחייב לדווח באופן מיידי על כל מפגש אקראי ו/או כל שיחה שקיים כאמור, בין אם באישור המשטרה ובין אם ללא אישור.
  9. גלזר מתחייב בזאת לשמור על סודיות מלאה ולא לפנות לאמצעי התקשורת, במישרין או בעקיפין, בנוגע לראיות ולחומרים שימסור כאמור בהסכם זה ובנוגע לתוכן הדברים העולים מן החומרים הללו. גלזר מתחייב לא להתראיין באמצעי התקשורת ולא למסור מידע לשום גורם בנוגע לתכני הפרשה ועבירות נוספות, בנוגע להסכם זה ולשיתוף הפעולה שלו עם גורמי האכיפה וזאת, בין במישרין ובין בעקיפין. מחויבות זו לשמירת סודיות היא ללא הגבלת זמן, אלא אם נקבע אחרת באישור המשטרה.
  10. גלזר מצהיר כי ידוע לו שכל חומר חקירה שנאסף בטרם החתימה על הסכם זה, לרבות פרטי המו”מ שניהל גלזר עם המשטרה עובר לחתימת הסכם זה, וכן כל חומר החקירה הכולל תיעוד השיחות שנוהלו עמו ועם פרקליטיו על ידי המשטרה בטרם החתימה על הסכם זה, וכן כל חומר שייאסף באמצעותו לאחר חתימת ההסכם, לרבות כל המסמכים שנאספו, יוכנסו לתיק החקירה וישמשו חומר ראיות, אלא אם החליטו רשויות האכיפה שהחומר שנאסף, אינו חומר חקירה או שלא ניתן להשתמש בו כראיה בשל חיסיון, או מסיבה עניינית כלשהי אחרת.
  11. בנוסף, מובהר בזאת לגלזר, כי גם אם תחליט הפרקליטות כי אין בכוונתה להגיש כתבי אישום בפרשה או בפרשות נוספות, יתכן שעל פי דין יתעורר צורך בחשיפת חלקים מן החומרים האמורים במסגרת הליכים משפטיים אחרים הנוגעים למעורבים שיוזכרו על ידו במהלך חקירה זו.
  12. כנגד ביצוע כל התחייבויותיו של גלזר על פי הסכם זה יקבל גלזר את התמורה המפורטת להלן:
    • גלזר יועמד לדין בעבירות של מתן שוחד, תיווך לשוחד [לדעתי להשאיר גם את השוחד וגם את התיווך] ועבירות מס בגין חלקו בביצוע העבירות אותן ביצע או שהיה שותף בביצוען בקשר עם הפרשה.
    • גלזר יודה בעובדות כתב האישום אשר יוגש נגדו, ובכפוף למילוי כל התחייבויותיו על פי הסכם זה, הצדדים יעתרו במשותף להרשעת גלזר על פי הודאתו ולהטלת העונשים הבאים:
      • עונש מאסר לריצוי בפועל לתקופה של 6 חודשים.
      • מאסר על תנאי לתקופה שתיקבע ע”י בית משפט, כשהתנאי הוא שגלזר לא יעבור עבירות בהן הורשע.
      • קנס כספי בסך 50,000 ₪ וכן תקופת מאסר חלף הקנס על פי קביעת בית משפט. [לוודא מול ליאת החלוקה בין הקנס לחילוט]
      • חילוט בהיקף של 250,000 ₪.
      • הקנס ישולם מתוך רכושו של גלזר המפורט בנספח א’. רכוש זה יישאר תפוס עד למימושו ועד לתשלום מלוא הקנס והחילוט. שאר הרכוש התפוס ישוחרר [לבדוק אם יש רכוש שתפוס וישוחרר כשתהיה רשימת רכוש..].
    • ההליכים כנגד גלזר המפורטים לעיל יתנהלו בתום מסירת עדותו בבית המשפט, לאחר שהפרקליטות תקבע כי גלזר עמד בכל תנאי הסכם זה והתחייבויותיו לפיו.
  13. למען הסר ספק, גלזר מצהיר כי הוא מודע לכך שבית המשפט אינו כבול בהסכם זה או בעונשים המוסכמים לעיל, וכי לבית המשפט הסמכות לסטות מההסכם ולהטיל עליו כל עונש שימצא לנכון.
  14. גלזר מצהיר בזאת כי הוא מודע לכך שגם אם ידחה ההסכם על ידי בית המשפט ויוגש ערעור מטעמו, תהא הפרקליטות רשאית לבחון עמדתה מחדש באשר לעונש לו תטען בפני ערכאת הערעור, הכל כפי שנקבע בדנ”פ 1187/03 מ”י נ’ פרץ ואח’.
  15. גלזר מצהיר בזאת כי ידוע לו, שאם יפר אחת או יותר מהתחייבויותיו והצהרותיו בהסכם זה, תהא הפרקליטות רשאית לעשות נגדו שימוש בכל הראיות שנאספו, טרם חתימת הסכם זה, לאחר חתימת הסכם זה ובכל ראיה אחרת המלמדת על אשמתו, לרבות באמרות שלו עצמו.
  16. גלזר מסכים כי מרגע חתימתו על הסכם זה ועד למילוי כל התחייבויותיו מכח הסכם זה, לא יצא את הארץ ללא קבלת אישור מראש של המשטרה ו/או הפרקליטות. להבטחת האמור לעיל, יפקיד גלזר את דרכונו במשטרה. הנכסים התפוסים המפורטים בנספח א’ להסכם זה ישמשו גם בטוחה לצרכי יציאתו מישראל בהתאם למתווה מעלה ולהתייצבותו לחקירה ולמתן עדות.
  17. גלזר מצהיר בזאת כי אין לגורמי החקירה והתביעה, כל התחייבות כלפיו פרט לאלה המנויות בסעיפים לעיל. גלזר מצהיר שידוע לו כי בחתימתו על הסכם זה בטלה כל הבטחה או התחייבות לגמול, שניתנה לו בכל דרך, לרבות במהלך המו”מ עמו ומתחייב שלא לדרוש שיפוי ו/או לטעון להבטחה או להתחייבות לגמול מעבר לאמור בהסכם זה, בכל הליך.
  18. הובהר לגלזר כי לוחות הזמנים בכל הקשור להסכם זה יקבעו על ידי גורמי החקירה והתביעה. גלזר יידרש לפעול בהתאם ללוחות הזמנים הללו, הן בשלבי החקירה והן בשלבי ניהול התיקים בביהמ”ש עד סיום ההליכים.
  19. הובהר לגלזר כי אם ימצא שלא הצהיר הצהרות אמת בנושאים מהותיים, או אם ימצא שהיה מעורב בעבירות אחרות שעליהן נשאל אך לא מסר עליהן הודעות אמת בעניין מהותי הנוגע להן, או אם יתברר שמסר הודעות ביודעו שהן כוזבות או מסר מסמכים ביודעו כי הינם מזויפים, או אם יתברר שמסר במכוון פרטים מהותיים שגויים או פרטים מהותיים חסרים, או אם יתברר שמסר הודעות ביודעו שהן כוזבות או מסר מסמכים ביודעו כי הינם מזויפים, או אם יתברר שהפר באופן מהותי את התחייבויותיו והצהרותיו על פי הסכם זה במלואן או בחלקן, תהא הפרקליטות רשאית לבטל הסכם זה על כל התחייבויותיה בו. במקרה זה תהא הפרקליטות, בין היתר, חופשית להעמידו לדין ולבקש מעצרו עד תום ההליכים, בגין כל עבירה שתתגלה כתוצאה מההודעות שמסר או מראיות אחרות שימסור או שתימצאנה ברשותה.

עוד מובהר כי במקרה האמור תהא הפרקליטות רשאית להשתמש בכל ראיה שנאספה לפני חתימתה על ההסכם, לאחריו או כתוצאה ממנו, ובכלל זה להשתמש גם בהודעותיו של גלזר עצמו כנגדו וכנגד אחרים ובכל המסמכים שמסר.

  1. גלזר יחתום על כתבי ויתור חיסיון עו”ד-לקוח, ככל שיידרש לצורך קידום החקירה, למעט בקשר לבאי כוחו בהליך הפלילי.
  2. פרקליטת מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) תקבע, על פי שיקול דעתה הבלעדי, אם גלזר עמד בתנאי ההסכם ובמילוי אחר ההתחייבויות מכוחו, או שהייתה הפרה של ההסכם או תנאי מתנאיו, ותוכל להחליט באופן בלעדי על ביטול ההסכם.
  3. גלזר מודע לסיכונים הכרוכים בחתימתו על הסכם זה ובשיתוף הפעולה עם רשויות החקירה והתביעה ומודע להיתכנות שינוי מצבו ומצב משפחתו לרעה. גלזר מתחייב כי לא תהיינה לו או למשפחתו או למי מטעמם, כל טענה בגין התוצאות העלולות לנבוע מביצוע התחייבויותיו על פי הסכם זה.
  4. גלזר מצהיר ומתחייב שלא יבוא בכל דרישה לשיפוי או לפיצוי עקב כל הליך שינבע מביצוע הסכם זה ומשיתוף הפעולה האמור בו.
  5. גלזר מצהיר בזאת כי התייעץ עם עורכי דינו וכי הם הסבירו לו אודות תוכנו של הסכם זה ואודות התחייבויותיו המפורטות בו והוא מוותר על כל טענה בקשר למימוש זכות זו.
  6. גלזר מאשר כי חתם על הסכם זה מרצונו החופשי, לאחר שקרא אותו, והבין את תוכנו, משמעויותיו והשלכותיו.

 

 

 

ולראיה באנו על החתום ביום 10.1.18

 

 

_____________                                  ____________

דרור גלזר                                              עו”ד גיל עשת

ב”כ דרור גלזר

 

 

_______________                              ______________                    _______________

ליאת בן ארי שווקי                                 כורש בר נור                              דרור דניאל

פרקליטת מחוז תל אביב                        ראש יאח”ה                               פ”ש חקירות תל אביב

(מיסוי וכלכלה)                                      משטרת ישראל                          רשות המיסים

 

 

 

נספח א’ – נספח רכוש [להשלים]

 

PDF

טיוטת הסכם עד מדינה דרור גלזר יונתן תדמור כורש ברנור ליאת בן ארי 10.1.18

Views: 350

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *