EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

דו”ח השוטר שי אמיר על אהוד אולמרט ועו”ד חנינא ברנדס: פגעו בביטחון המדינה בהפצת 2 פרקי ספר על חיסול עימאד מורנייה

אהוד אולמרט הנוכל העבריין בא לאולפני ערוץ 12 לפרשן מה זה לקיחת אחריות

עו”ד חנינא ברנדס ממשרד האליטה נשיץ ברנדס נהג לבקר את אהוד אולמרט בכלא ולהבריח עבורו פרקים של ספר זכרונות שכתב אל ההוצאה לאור של ידיעות אחרונות.  אלא מאי?  אסור היה להוציא את החומרים הללו והצנזורה קבעה ששני פרקים באופן ודאי יפגעו בביטחון המדינה.

חנינה ברנס נתפש עם החומרים שהועברו לצנזורה ואלה פסלו 2 פרקים על סמך חשש וודאי לפגיעה בביטחון המדינה (פרשת חיסול עימאד מורנייה החיזבוליסט – בדמשק).

על האירוע הזה לא עשו לחנינא ברנדס כלום, ולאולמרט הפרקליטות ניסתה למנוע מממנו שחרור על שליש, אולם הפרקליטות נכשלה.

 

נאוה ברק עם חנינה ברנדס שפגע בביטחון המדינה
נאוה ברק עם חנינה ברנדס שפגע בביטחון המדינה

 

ואנו שואלים…  כתוב בדו”ח שהפרקים האלה הגיעו לקלדניות, עורכי ספרים ועוד כל מיני טיפוסים, ולא קרה כלום.  ביטחון המדינה לא נפגע.

הפרקים האסורים עסקו בחיסולו של עימאד מורניה, איש חיזבאללה שהמוסד שלח לדמשק 3 סוכנים והם מילכדו את המכונית שלו.  זה פורסם בכל המדיות, כולל עיתונות זרה.

לא הבנו איזה פגיעה בביטחון המדינה יש פה????

נילי טולדנו מפקדת הכלא של אולמרט התחילה כעובדת סוציאלית משוגעת
נילי טולדנו מפקדת הכלא של אולמרט התחילה כעובדת סוציאלית משוגעת

להלן הדו”ח

 

–         
 

 

 

 

 

 

י   א   ח   ב   ”   ל
מפלג פשמ”א ובטחוני
טלפון: 08-9545600
פקס: 08-9545780
תאריך :  ‏‏‏30/7/2017
 

הנדון:  דו”ח חסוי לעיני כב’ בית המשפט בלבד

פלא 243724/2017

  • כללי:
  1. ביום 17/05/17 נתפסו בכליו של עו”ד חנינא ברנדס, בעת יציאתו מכלא מעשיהו, מסמכים מסווגים שנכתבו, עפ”י החשד, ע”י אהוד אולמרט בכלא מעשיהו, וזאת לאחר ביקורו של עו”ד ברנדס את אהוד אולמרט.
  2. ביום 05/06/17 נכתבה חוו”ד מפורטת ע”י המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, בה מופיעה השתלשלות האירועים וניתוח העבירות הפליליות בהן נחשד האסיר אהוד אולמרט, הכוללות מסירת ידיעה סודית (ס’ 113א’ לחוק העונשין) וגילוי בהפרת חובה (ס’ 117 לחוק).
  3. ביום 12/06/17 החליט פרקליט המדינה על דעתו של היועמ”ש לממשלה להעביר את הנושא לבדיקה משטרתית.
  4. כבר בשלב זה יודגש כי בעת בחינת המקרה עמדו לנגד עיניהם של כלל מקבלי ההנחיות שתי חוו”ד מומחה, האחת של המוסד והשנייה של ר’ המלמ”ב, לפיהן פרסום הדברים ע”י גורם רשמי ומוסמך, קרי ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, יגרום לאישוש מידע זה ולאמינותו, ועלול לגרום לנזק חמור וממושך לביטחון מדינת ישראל.
  5. עוד יודגש כי רק לאחר גביית הודעותיהם של משיב 2 – מנכ”ל הוצאת הספרים, עורך הספר – יהודה יערי שהועסק כעוסק עצמאי (פרילנסר) ע”י הוצאת הספרים, ומפיק הספר – קותי טפר ששרותי הפקתו נשכרו ע”י הוצאת הספרים, הוברר כי אולמרט נהג להעביר מידי שבוע לידיהם מתוך הכלא, באמצעות עורבי דינו, מסמכים מספרו לרבות תיקונים והיערות על נוסחים שקיבל לאחר עריכתם, וזאת בד בבד עם ההנחיות החוזרות ונשנות שנתנו לאולמרט ע”י גורמי שב”ס ומלמ”ב בדבר סודיות המידע והאיסור למסרו לגורם בלתי מוסמך.
  • נחקרים עד כה:
1. יעקב סיגאוקר – סמל אגף 10 בכלא מעשיהו
2. ר”כ רינת מצא – מפקדת אגף 10 בכלא מעשיהו
3. אלכס בורקו – סוהר באגף 10 בכלא מעשיהו
4. ליאור אוחיון – סוהר אגף 10 בכלא מעשיהו
5. גנ”מ נילי טולדנו – ס’ מ’ כלא מעשיהו
6. תג”ד עופר בן שמואל – מ’ כלא מעשיהו
7. סג”ד אורן פריינטה – קמ”ן כלא מעשיהו
8. תא”ל אריאלה בן אברהם – הצנזורית הצבאית הראשית
9. דב איכנולד – מנכ”ל הוצאת הספרים של ידיעות אחרונות.
10. יקותיאל (קותי) טפר – מפיק ספרים עבור ידיעות אחרונות.
11. יהודה יערי – עורך ספרים עבור ידיעות אחרונות.
12. אלי כהן – ר’ יח’ הפורשים במלמ”ב ברמת סיווג 1 בתקופה הרלבנטית
13. יגאל ליס – ר’ יח’ הפורשים במלמ”ב ברמת סווג 1 ור’ יח’ המהימנות
14. דרורית גרינברג – מ”מ ר’ יח’ הפורשים

 

  • חיפושים ותפיסת מסמכים שבוצעו במהלך הבדיקה:
משרדי הוצאת ספרים ידיעות אחרונות בכל זירות החיפוש נתפסו עותקים של ספרו של אולמרט , לרבות טקסטים בכתב ידו של אולמרט, וחומר מחשב ובו עותקים דיגיטליים של ספרו של אולמרט
משרדי חב’ טפר הוצאה לאור
ביתו של יהודה יערי – עורך הספרים
  • ממצאי החקירה:
    1. גורמי שב”ס:
  • א. ביום 17/05/17, ביקר עו”ד חנינא ברנדס את רה”מ לשעבר, האסיר אהוד אולמרט.
  • ב. עם תחילת הביקור, הבחין הסוהר סיגאוקר במעטפה עבה שהייתה בידי אולמרט והעלתה את חשדו כי מדובר בחומר שחל איסור על אולמרט להוציאו מחוץ לכלא. בתחילה סירב אולמרט למסור לידיו את המעטפה, ולבסוף לקח הסוהר את המעטפה, הביט במספר מסמכים שבתוכה ויצא לדווח למנהלת האגף כי במעטפה ישנם מסמכים האסורים להוצאה מהכלא.
  • ג. בנסיבות אלו הגיעה מנהלת האגף וקמ”ן הכלא והודיעו לאולמרט בנוכחות עורך דינו כי המסמכים צריכים להיבדק על ידי שב”ס בטרם הוצאתם. אולמרט מסר לידי מנהלת האגף מעטפה אחת דקה שהכילה 3-4 עמודים של חומר הקשור לועדת השחרורים, ואת המעטפה העבה הנוספת שהחזיק סירב להעביר לבדיקתה בטענה כי מדובר בחומרים סודיים.
    מנהלת האגף ציינה בהודעתה כי בדקה את המעטפה הדקה ביסודיות ובאופן ודאי הכילה אך ורק את 3-4 העמודים של ועדת השחרורים.
  • ד. בשל סירובו, הורתה מנהלת האגף לאולמרט להחזיר את המעטפה שסירב להעביר בחזרה לתאו. בשל סירובו של אולמרט להחזיר את המעטפה לתאו, יצאו מנהלת האגף והקמ”ן מחדר ביקורים כדי לשוחח עם מפקד הכלא.
    כשחזרה מנהלת האגף לחדר הביקורים הבחינה כי המעטפה הדקה שהועברה קודם לעיונה הפכה להיות עבה יותר, מה שעורר את חשדה כי אולמרט ועו”ד ברנדס הכניסו למעטפה זו מסמכים נוספים שלא עברו את בדיקתה ולא קיבלו את אישורה.
  • ה. לאור זאת הורתה מנהלת האגף לסוהרי האגף לערוך חיפוש במעטפה בסיום הביקור.
  • ו. במהלך יציאת עו”ד ברנדס מהכלא, נתבקש למסור את המעטפה שברשותו לחיפוש, והוא הודיע כי מדובר במעטפה שקיבל מאולמרט ובה מסמכים הקשורים לוועדת השחרורים.
  • ז. בחיפוש שבוצע במעטפה נמצאה, בנוסף למסמכים הקשורים לוועדת השחרורים, מעטפה לבנה נוספת שהכילה מסמכים מסווגים, ועליה כתוב, ככל הנראה בכתב ידו של אולמרט “ביד אישי – ליהודה יערי”.
  • ח. ההודעות שנגבו מאנשי השב”ס מעלות כי לאולמרט הובהר מספר רב של פעמים שעפ”י ההנחיות חל עליו איסור חד משמעי להוציא חומרים ללא אישור גורמי שב”ס ומלמ”ב. כמו כן חתם אולמרט בדצמבר 2016 על מסמך בו התחייב שלא להוציא חומרים מהכלא ללא אישור הגורמים המוסכים בכלא.
  • ט. לאחר האירוע התקיים בשב”ס שימוע לאולמרט בפני ס’ מ’ הכלא, גנ”מ נילי טולדנו, ובו מסר אולמרט כי המעטפה המסווגת שלא אושרה להוצאה, ככל הנראה השתרבבה לתוך המעטפה שבה היה החומר של ועדת השחרורים, ושמדובר בטעות שבוצעה בתום לב.
    מעדותה של גנ”מ טולדנו עולה כי לאחר השימוע, אמר אולמרט שלא לפרוטוקול שהוא מוכן לקחת אחריות על מעשיו ורק שלא ישללו לו את החופשה.
  • י. תקציר ההודעות הרלבנטיות לעניין ההנחיות שקיבל אולמרט במהלך ריצוי עונשו בכלא מעשיהו צורפו לדו”ח וסומנו כנספח א’.
    1. הודעת הצנזורית הראשית:

מהודעתה עולה כי הוצאת הספרים של ידיעות אחרונות העבירו לבדיקתה את הספר שכתב אולמרט, ובסיום הבדיקה הוחלט לפסול שני פרקים שהכילו חומר מסווג. הצנזורית הבהירה כי היא מוסמכת לפסול פרסומים רק בשל קרבה ודאית לביטחון המדינה.

  1. הודעות הגורמים האחראיים על עריכת ספרו של אולמרט:

בהודעותיהם פירטו אנשי הוצאת הספרים ועורכי הספר אודות כלל מעורבותם בפרשה, וגרסאותיהם זהות באשר לאופן התנהלות המעורבים, ולהלן התמונה המתקבלת מאופן השתלשלות האירועים:

  • א. עם היכנסו של אולמרט לכלא מעשיהו, בפב’ 2016, הודיע אולמרט לדב איכנולד, מנכ”ל הוצאת הספרים של ידיעות אחרונות, כי בכוונתו לכתוב ספר.
  • ב. משלב זה החל עו”ד אלי זוהר להעביר מסמכים בכתב ידו של אולמרט לאנשי ההוצאה לאור, וכן יצא שהחל מאפריל 2016 ועד לתקופה האחרונה, הועברו לאנשי ההוצאה לאור טקסטים ותיקונים שונים בכתב ידו של אולמרט אחת לשבוע ולעיתים אחת לשבועיים. מכאן יוצא שאחת לשבוע או שבועיים היה עו”ד זוהר, או אחר מטעמו, מבקר את אולמרט בכלא מעשיהו, מקבל מאולמרט כתבי יד או תיקונים אחרים של נוסח הספר, ומוסר לו נוסחים חדשים להגהה, ואת החומר שקיבל מאולמרט היה מעביר לאנשי ההוצאה לאור להקלדה ולעריכה, וכך בתקופה של למעלה משנה, והכל בניגוד מוחלט להנחיות החוזרות ונשנות של גורמי שב”ס ומלמ”ב, ותוך ניצול מעמדן של פגישות אסיר עם עורך דינו לעניין שאינו משפטי.
  • ג. לציין כי מהודעות המעורבים עולה כי עותקים של הנוסחים השונים, המכילים את הפרקים המסווגים, נמצאים כיום בידי גורמים רבים הכוללים, בין היתר, קלדנית חיצונית מולה עבד קותי טפר ועובדי משרדו, עובדי הוצאת הספרים של ידיעות אחרונות, עובדים של יהודה יערי וכמובן גורמים שונים במשרדי עו”ד אלי זוהר וחנינא ברנדס, וגורמים נוספים שצוינו בהודעות המעורבים. פרט לנוסחים מודפסים, קיימים נוסחים רבים גם במיילים של כלל הגורמים כאמור, כאשר חלק מהמיילים הינם תיבות דוא”ל אינטרנטיות (Gmail, Drop Box ועוד).

 

  1. הודעות גורמי מלמ”ב:
  • ביום 20.06.17 נחקרו גורמי מלמ”ב הרלבנטיים לחקירה. מעדותו של אלי כהן ששימש כר’ יחידת פורשים במלמ”ב , מסר כי במסגרת התפקיד ולאחר שהובהר ליחידה בדיון שנערך טרם כניסתו של אולמרט לכלא- ביום ה 24.1.16 כי הנ”ל מתכוון לכתוב ספר, העירו נציגי מלמ”ב כי יש לתת על כך מענה ביטחוני וזאת בשל הרגישות הגבוהה.
  • בין לבין התקיימו דיונים בכל הנוגע לסוגיה שעולה והיא שמר אולמרט הכניס ביום כניסתו לכלא במידע מסווג ואיך לתת לכך מענה.
  • ביום ה 13.3.16 התקיימה פגישה יחד עם יובל ביטון – רח”ט מודיעין בשב”ס ואלי כהן שמטרתה להסדיר את ביטחונית את נושא החזקת המסמכים הביטחוניים אשר נמצאים ברשות אולמרט. בישיבה ציין אולמרט כי מזה זמן מה הוא כותב ספר וכי הספר יעסוק בין השאר באירועים ביטחוניים ( מורנייה, טיפול במערכת תקשורת שנכנסה לרשות ועוד)
  • לחלק מהנושאים אמר לאלי כהן כי הוא אינו שותף סוד  וכי התייעץ עם ר’ המוסד מאיר דגן שלא ראה בעיה ביטחונית במסמכים, בכל מקרה אמר כי מתכוון להעביר אותם לצנזורה כמתבקש. לנציג מלמ”ב פנה אולמרט ואומר ” בנושאים שמלמ”ב מופקד עליהם אני לא מתכוון לכתוב שום דבר”. בשלב זה ציין נציג מלמ”ב – אלי כהן בפני אולמרט את הצורך לשמור על סודיות בפניי השותפים שלו לתא ואולמרט משיב כי הדבר ברור.

 

  • בתאריך ה 27.3.16 התקיימה פגישה שנייה עם אולמרט – אלי כהן ויובל ביטון –רח”ט מודיעין שב”ס בה הציעו לאולמרט מתווה להגנה על המסמכים שכותב, ואולמרט השיב כי הוא אינו כותב על נושאים ביטחוניים. אלי כהן פנה לאולמרט ואמר לו שלגבי המסמכים המסווגים איתם נכנס – שיפקיד בכספת. אולמרט הסכים לכך.
  • בתאריך ה 10.4.16 נפגשו שוב יובל ביטון ואלי כהן עם מר אולמרט – שם שוב ציין אלי כהן את התחייבותו להפקיד את המסמכים כפי שנקבע בפגישה הקודמת.
  • בתאריך ה 21.4.16 התקיימה שוב פגישה וזאת על מנת לקדם שוב את הפתרון לעניין המסמכים המסווגים, לאחר פגישה זו דווח לאלי כהן על ידי שב”ס כי אכן הופקדו המסמכים המסווגים.
  • בתאריך ה 16.6.16 נעשתה פגישה נוספת עם אהוד אולמרט-  פגישה זו נעשתה בעקבות דיווח של שב”ס כי אולמרט ממשיך לכתוב תכנים סודיים, בפגישה הסכים אולמרט להפקיד את המסמכים הנוספים שהיו ברשותו בכספת. הוא אף הדגיש כי אף אחד מהנוכחים באגף לא חשוף למידע שנרשם.
  • בתאריך ה 5.7.16 נפגשים אלי כהן ויובל ביטון שוב עם אולמרט וזאת בשל סירובו לעמוד בהסכם , וכי הנ”ל לא מפקיד את המסמכים כנדרש. בתום שיחה נוספת עם אולמרט הנ”ל מתרצה ומסכים.
  • בתאריך ה 25.9.16 הגיע אלי כהן לפגישה נוספת עם אולמרט וזאת בעקבות ההבנה של מלמ”ב כי הספר הגיע לצנזורה. מתוך דאגה לביטחון המידע נפגשים אלי כהן ויובל ביטון עם אולמרט בכלא- אלי פנה אל אולמרט והסביר לו על הסיכונים הביטחוניים שבהעברת החומרים שלא ישירות לצנזורה, כמו דרך הוצאה לאור או עיתון, ובכלל לבלתי מורשים ( שורות 254-261 ) בהמשך הציע אלי כהן לאולמרט שתי חלופות 1. להעביר לגורמי הצנזורה בעצמו ללא מתווכים. 2. שאלי כהן יעשה זאת בעצמו –יעביר את החומר. אולמרט הביע הסכמתו לנהוג כן ( זכ”ד על הפגישה נרשם והוא סומן על ידי ע.ס 16.) – העתק תרשומת שערך נציג מלמ”ב צורף לדו”ח וסומן “נספח ב’“.
  • בתאריך ה 15.11.16 עודכן אלי כהן כי אולמרט לקח את כל המסמכים והמעטפות ובהם החומר הרגיש מהכספת ולא החזיר אותם וזאת בתגובה לעונש שקיבל משב”ס- אלי כהן סיים את תפקידו בסוף אותו החודש ולכן אינו יודע כיצד הנושא טופל.

 

 

  • סיכום ממצאי הבדיקה בנוגע לחשדות לביצוע עבירות פליליות:

מכלל הראיות שנאספו עולה כי אולמרט הוציא, לאורך תקופת מאסרו, מידי שבוע או שבועיים, מסמכים הקשורים לספר שכתב. הפרקים הוצאו בעזרת עורכי דינו, ובניגוד מוחלט להנחיות שקיבל מגורמי שב”ס ומלמ”ב. מהראיות הללו עולה כי גרסתו של אולמרט, לפיה המעטפה המסווגת השתרבבה בטעות ותום לב, אינה אמינה. עפ”י החשד, אולמרט הפר את הנחיות שב”ס ומלמ”ב במקרים רבים ובצורה בוטה.

החומרים המסווגים הועברו לגורמי הבטחון, ומחוות דעתם עולה כי במידה והפרקים היו נחשפים בציבור, היה עלול להיגרם נזק חמור וממושך לביטחון המדינה.

בנוסף, כאמור, הצנזורית מסרה בעדותה כי הפרקים המסווגים שהועברו לעיונה נפסלו באופן גורף, וזאת רק משום שבעיניה פרסומם יביא, בוודאות קרובה, לפגיעה ממשית בביטחון המדינה.

 

  • הצורך בעותקים השונים שנתפסו בהוצאת הספרים:
  1. החיפוש שבוצע במשרדי הוצאת הספרים נערך באופן מידתי ובדרך המאפיינת המצאת מסמכים ולא חיפוש משטרתי, על כל המשתמע מכך.
  2. בידי היחידה החוקרת מצויים 16 עותקים קשיחים ו – 16 מיילים המכילים עותקים דיגיטאליים של ספרו של אולמרט.
  3. קיימת חשיבות רבה להוכחת התדירות הגבוהה של הכנסתם של חומרים מסווגים לכלא ע”י עורכי הדין של אהוד אולמרט, והוצאת נוסחים חדשים עם הערות ותוספות של אולמרט מהכלא לגורמים בלתי מוסמכים, והכל במקביל לאזהרות הרבות שקיבל.
  4. כן, על מנת לבסס את יסוד המסירה של הידיעה הסודית, יש צורך בקביעת גורמי מלמ”ב שכל עותק שנמצא במשרדי הוצאת הספרים ושנמסר במועד שונה, קיימים חומרים מסווגים שעלולים לגרום נזק חמור וממושל לביטחון המדינה כאמור – מעבר ע”י גורם מוסמך במלמ”ב לקביעה זו תואמה לשבוע הבא.

 

 

  • סיכום:
  1. ביום ד’ 5.7.17, התקיים בפני המשפט הנכבד דיון בערעור שהגישו המשיבים על החלטת בית משפט השלום בפ”ת, בבקשה להארכת התפוסים.
  2. במסגרת הערעור ובהסכמת הצדדים הורה בית המשפט הנכבד כי החומרים התפוסים ישמרו בכספת בית המשפט למשך שלושה שבועות מיום הדיון.
  3. ביום 7.2017 התקיים דיון בראשות היועץ המשפטי לממשלה בנוגע לבדיקה שנפתחה בחשד למסירת ידיעה סודית על ידי ראש הממשלה לשעבר מר אהוד אולמרט. בשל כך שיש לבדוק סוגיות נוספות – רגישות במיוחד, שככל הצורך ניתן יהיה לפרטן במעמד צד אחד בלבד, טרם התקבלה החלטה האם לעבור לחקירה פלילית.
  4. לאחר הישיבה נקבעה פגישה בין הפרקליטות לבאי כוחו של מר אולמרט. – עוה”ד רם כספי ואלי זוהר. בסיום הפגישה שהתקיימה ביום רביעי ה-26.7.2017, סוכם כי עורכי דינו ידברו עם אולמרט וינסו לקדם את מחיקת הקבצים הרגישים ושאר המדיה הדיגיטלית מעל גבי רשת האינטרנט.
  5. טרם התקבל עדכון מבאי כוחו של אולמרט.
  6. במידה שיוחלט על מעבר לחקירה פלילית, תבוצע חקירה של אהוד אולמרט בחשד לביצוע העבירות כמפורט בדו”ח, וכן חקירת מעורבים נוספים (טרם גובש מתווה חקירתם).

מן האמור לעיל קיימת חשיבות רבה להמשך החזרת המוצגים בתיק אשר נמצאו במשרדי הוצאת הספרים, ובשלב זה, עד שיוכרע גורל תיק החקירה, לא ניתן להשיב את עותקי הספרים למבקשים. בית המשפט הנכבד מתבקש להאריך את תוקף החזקת החומרים התפוסים בכספת בית המשפט לשלושה שבועות נוספים.

 

 

              שי אמיר, רפ”ק

           רמ”פ רמ”ח ובטחוני
יאחב”ל, להב 433

 PDF

דוח שי אמיר רפק יאחבל על אהוד אולמט וחנינה ברנדס שהגניבו מסמכים בטחוניים לידיעות אחרונות

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

נספח א’

להלן ריכוז כלל ההתייחסויות של אנשי שב”ס בגביית הודעתם באשר לנוהל שהועבר לאסיר א.א. בכל הקשור לשמירת החומרים המסווגים שברשותו בתוך כספת וכן, כי חל איסור על הוצאת חומר כתוב מחוץ לכלא:

 

חקירת קמ”ן כלא מעשיהו, אורן פריאנטה, בתאריך 13.06.17:

  • שורות 13-15 –
    “…הוחלט ע”י רח”ט מודיעין שב”ס כי על החומרים להיות מופקדים בכספת במשרד הקמ”ן והעברתי תדריך לאסיר אולמרט כי על החומרים המסווגים להיות מופקדים אצלי בכספת.”
  • שורות 19-33 –
    “ש: האם את כל הנוהל לגבי הפקדת החומרים המסווגים בכספת משרדה של מנהל האגף, האסיר אולמרט מבין?

ת: כן, הנ”ל הועבר לו בתדרוך על-ידי וכמו כן, אף נכתב מסמך על-ידי המפרט את הנוהל עליו סירב האסיר אולמרט לחתום ובו הובהר לו כי עליו להפקיד את המעטפה ובה החומרים המסווגים לכספת שמוצבת במשרדה של מפקדת האגף רינת בסוף כל עיון שלו וכי מותר לו לקחת את המעטפות פעם ביום. בהקשר לכך, אני מציג בפניך מסמך תחת הכותרת: “מסירת חומרים מסווגים” מהתאריך 03.07.2016 (הערת חוקר – המסמך נתפס וסומן קלסר 1. מסמך מס’ 40). כמו כן, אני מציג בפנייך מסמך שנכתב ע”י קמ”ן המחוז הקודם חאתם עזאם תחת הכותרת “הנחיות בנושא חומר מסווג לאסיר ט/9032632″ מהתאריך 20.06.2016 (הערת חוקר – המסמך נתפס וסומן קלסר 1. מסמך מס’ 41) ובו הנחיות מפורטות ב-9 סעיפים המגדירות את אופן אחזקת החומרים המסווגים לרבות הנחיות אודות פתיחה וסגירת הכספת בה יוחזקו החומרים המסווגים. כמו כן, הודגש בפני האסיר על-ידי כי חל עליו איסור מוחלט להוציא את החומרים המסווגים מחוץ לאגף הן בדרך עורך דין, חופשות, ביקורים וכדומה.”

  • שורות 44-48 –
    “ש: האם האסיר אולמרט מבין כי עליו חל איסור להוציא חומרים מסווגים מחוץ למתקן?

ת: כן, הדבר הובהר לו על-ידי מספר פעמים וכן ע”י מפקד הכלא, ולציין כי ישנו ראיון כתוב וחתום ע”י האסיר אולמרט כי הוא מבין את הנוהל לפיו אסור עליו להוציא חומרים מסווגים מחוץ למתקן.”

חקירת מפקד כלא מעשיהו, עופר בן שמואל, בתאריך 13.06.17:

  • שורות 35-49 –
    “ש: האם מרגע קליטתו של אולמרט, עד לאירוע בו עורך דינו נתפס עם חומרים החשודים כמסווגים בתאריך 17.5.17. נדון באיזה שהוא שלב בין אהוד אולמרט לבינך או אחרים בשב”ס, סוגיית הוצאת החומרים הכתובים מספרו החוצה?
    ת: כן
    ש: אנא פרט
    ת: סוגיית הוצאת החומרים החוצה עלתה מספר פעמים על הפרק, ממה שאני זוכר הקמן אורן פריאנטה עדכן אותי שיש בכוונת אולמרט להוציא חומרים בעת יציאתו לחופשות , ולאור זאת זימנתי את אולמרט לראיון והודעתי לו שהוא אינו יכול להוציא את המעטפות מבית הסוהר, כי אסור להוציא חומרים כתובים מבית הסוהר, תגובתו של אולמרט היתה שהוא ביקש מרינת מנהלת האגף, שאת החלטה זו, שאסור לו להוציא חומרים כתובים , מבקשה לקבל בכתב. ממה שזכור לי אולמרט הגיש בקשת אסיר על טופס , ובו כאמור בקשה לקבל בכתב שאסור לו להוציא חומרים החוצה. אני השבתי על גבי הפנייה שכל נושא החומרים נתון בידי חטיבת המודיעין ומלמב ושהם אמורים להגיע לדבר איתו בנושא הזה, ועד אזחל עליו איסור להוציא כל חומר כתוב מהאגף.”
  • שורות 52-56 –
    “ש: מעבר לכך היו פעמים נוספות שסוגיה זו נדונה?
    ת: כן, זה נדון שוב שבוע שבועיים לאחר מכן מאחר והיה חשד , בכל זאת אולמרט יוציא מסמכים, ולכן זימנתי אותו לשיחת הבהרה במשרד של מנהלת האגף רינת שהייתה גם נוכחת, ושם הובהר לו שנית שאסור לו להוציא שום חומר מבית הסוהר, ושעליו לפעול לפי הכללים ההנחיות שניתנו לו בסוגיה זו.”
  • שורות 60-72 –
    “ש: בשיחה שעכשיו שתיארת , שקיימת עם אולמרט בנוכחות רינת, מה הייתה תגובתו של אולמרט לנוכח האיסור שהצבת בפניו?
    ת: מבחינתו הוא לא הבין למה הוא לא יכול להוציא את החומר , הבהרתי לו שאלה הכללים הנהוגים בבית הסוהר ביחס להוצאת חומרים, הוא הביע את מורת רוחו לכך
    ש: האם ישנו מסמך המתעד שיחתך זו עם אולמרט?
    ת: כן ישנו מסמך. רוצה כבר עכשיו להגיד , שאולמרט לא יכול לטעון שהוא לא ידע שאסור להוציא חומרים החוצה.
    ש: לפני שנצלול לאירוע שקרה ב-17.5. היו אירועים נוספים שחשוב לדעתך שנפרט אותם?
    ת: חשוב לציין גם, שאולמרט בטרם כל יציאה לחופשה חתם על טופס התנאים שכללו בין היתר, שבהמשך לשיחה איתי, אין באפשרותו להוציא חומר כתוב, והוא חתם על כך.”
  • שורות 144-150 –
    “ש: ברשותך אני רוצה שתתאר בפירוט מה ההנחיות המדויקות שאולמרט קיבל בנוגע להחזקת החומרים המסווגים שכתב ו או/שהיו ברשותו?
    ת: ההנחיות היו חד משמעיות שאין להוציא כל חומר כתוב מהאגף או מבית הסוהר וזה נאמר במספר הזדמנויות באופן הכי ברור, לגבי אופן שמירת וכתיבת החומרים בתוך האגף, הובא לידיעתי על ידי ר חטיבת המודיעין ונציג המלמ”ב כי הסיכום היה שאת החומרים המסווגים שהוא כותב באגף , הוא יכניס למעטפות שישמרו בכספת בחדרה של מנהלת האגף.”
  • שורות 155-170 –
    “ש:אני מציג לך מסמך שמסומן בראשיי תיבותיי ש.א 1 כפול 6 עמודי צרופות, תאר לי תוכנם של מסמכים אלה ?
    ת: תוכנם של המסמכים בכללותם נוגע לסוגיית איסור הוצאת חומרים כתובים על ידי אולמרט, בעמ הראשון מזכר שנכתב על ידי שכותרתו מדבר בעד עצה” אזהרת אהוד אולמרט בנוגע להוצאת מסמכים , וכל הצרופות למזכר הזה , נוגעים בכך, המסמך השני , זה מסמך שהוציאה מנהל ת האגף בנוגע ליציאה לחופשה של אולמרט ובסעיף שלוש למסמך, מצויין כי בהמשך לשיחה עם מפקד בית הסוהר אין באפשרותו להוציא חומר כתוב בשלב זה. בסע’ 4 כתוב שאולמרט מבין זה וחותם על זה. זו חתימתו על הדף. מסמך שלאחריו זהו ראיון אסיר , שבו אולמרט נקרא לראיון על ידי, ושנכתב על ידי מנהלת האגף רינת , ראיון שמטרתו להבהיר, שכל החומר הכתוב שברשותו כולל המעטפות שהוצאו מהכספת , אסור בהוצאה מבית הסוהר , עד אשר תתקבל החלטה על יד הגורמים המוסמכים. המסמך מתאריך 15.12.16. היה שלב שאולמרט כאמור ביקש להוציא חומרים כתובים ובעצם התשובה שנמסרה לו, לאור זאת שלטענתו היו לו סיכומים אחרים עם חטיבת המודיעין ומלמ”ב, נמסר לו שעד שלא תהיה פגישה נוספת עם הגורמים המוסמכים לכך, שאין שינוי בהחלטה שאסור לו להוציא חומרים שבכלא.”
  • שורות 173-186 –
    “ש: מה המסמך הבא?
    ת:זהו מסמך, שבה אולמרט מבקש החלטה בכתב בדבר איסור הוצאת קטעי כתיבה + שתי מעטפות , המסמך מתאריך 30.11.16, שבו שוב במענה לבקשת האסיר , לא אושרה הבקשה על ידי ונכתב על ידי בסיכום כי הנושא בטיפול של חטיבת המודיעין ומלמב שאמורים להגיע לשיחה עמו, ועד אז הודגש בפניו שאינו יכול ואינו רשאי כל חומר כתוב מהאגף , המענה כפי שמופיע במסמך הובא לידיעת אולמרט על ידי רינת מנהלת האגף ובדף האחרון בקבוצת מסמכים זו, ישנה את הבקשה הכתובה בכתב ידו של אולמרט  להוציא את החומרים הכתובים החוצה. בקשה זו של אולמרט היא מתאריך 30.11.16. אני יכול להוסיף בהקשר לסוגיה שכן ידע לא ידע במכתב זה מציין אולמרט ואני מצטט ” נמסר לי על ידך ( הכוונה למנהלת האגף) כי נתקבלה החלטה ( לא נאמר לי על ידי מי מתי ולמה) כי נאסר עלי להוציא מהכלא קטעם שכתבתי לספר “..ובהמשך מצויין “כמו כן נאסר עליי להוציא שתי מעטפות חתומות הכוללות חומר רגיש אשר הסכמתי מרצוני הטוב לשמור בתקופת שהותי בכלא בכספת בחדרך”.”

חקירת סגנית מפקד כלא מעשיהו, נילי טולדנו, בתאריך 12.06.17:

  • שורות 21-27 –
    “…אני יודעת שבמספר הזדמנויות הובהר לאסיר אולמרט, גם על ידי מפקדת האגף וגם על ידי מפקד הכלא שאסור לו להעביר את החומרים האלו שהוא כותב. רינת מצא למיטב זכרוני לפני כל חופשה שלו היא מרעננת את האסיר ומסבירה לו מה ההנחיות, בתוך כך איסור הוצאת חומרים שלא אושרו להוצאה. באופן כללי כדאי לדעת שאסירים לא מורשים להוציא חומרים לא באמצעות עורכי דין ולא באמצעות חופשה או שמדובר בחומרים שקשורים לייצוגם המשפטי ואז מאושר להם, כמובן אם קיבלו על כך אישור מהגורמים המתאימים.”

חקירת מפקדת אגף 10 בכלא מעשיהו, רינת מצא, בתאריך 12.06.17:

  • שורות 186-202 –
    “ש: אני מציג בפניך מסמך שסומן 1 35 מסמכים א’ עד ו’ , תסבירי לי בבקשה במה מדובר?

ת:  מתוכן מסמך המסומן א’ עולה כי מדובר בחומר שהועבר למפקד מחוז מרכז על ידי מפקד בית הסוהר עופר. והקשורות לאזהרת האסיר , איסור הוצאת מסמכים מחוץ לבית הסוהר. מסמך ב’ –ראיון שבוצע לאסיר על ידי בתאריך ה 22.12.16 טרם יציאתו לחופשה בתאריך ה 6.1.17 בו הוא מונחה כי אין באפשרותו להוציא חומר כתוב. לציין גם כי האמור בהמשך לשיחה שהתקיימה בינו לבין מפקד בית הסוהר עופר בן שמואל. מסמך ג’ זה ראיון שנערך לאסיר אולמרט על ידי מפקד בית הסוהר בתאריך ה 15.12.16 . בו מובהר לו באופן חד משמעי כי אין באפשרותו להוציא חומרים עד לקבלת הנחיות מחטיבת המודיעין וממלמ”ב. מסמך ה’ מדובר בפניית האסיר מיום ה 30.11.16 , זו פנייה שהעביר האסיר לאחר שנמסר לו כי אין באפשרותו להוציא כל חומר שהוא בעת חופשתו בתאריך ה 1.12.16 . זה דבר שנאמר לו בע”פ על ידי , בתגובה הוא העלה על כתב את ההסתייגות שלו בעניין. מסמך ד’ קשור למסמך ה’ ובו מצויין הטיפול שנעשה בבקשתו של האסיר , כאשר הוא מקבל תשובה שהנושא בטיפול חטמ”ן ומלמ”ב שיגיעו לשיחה עימו עד אז אינו יכול וראשי להוציא כל חומר כתוב מהאגף. מסמך ו’ מצביע על מועדי ההפקדה של המעטפות בכספת שנמצאת במשרדי וההוצאה של המעטפות…”

 

 

PDF

 

Views: 147

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *