EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

האמת על רצח יעל בן אברהם מהרצליה: הסנגורית ענבל מטס מבהירה לא נרצחה כי רצתה להתגרש אלא בגלל שסחטה אותו והגישה עליו תלונות שווא

ענבל מטס סנגוריה ציבורית מצליחה רק כשמייצגת נשים נכשלת כשמייצגת גברים

בנובמבר 2022 נרצחה אישה מבוגרת מהרצליה יעל בן אברהם ע”י בעלה בסכין.  הוא דקר אות 50 פעם.  הכותרות פימפמו שהוא רצח אותה “רק בגלל שרצתה להיפרד“.  תפ”ח 67518-11-22 מדינת ישראל נ’ יעקב בן אברהם.

הכותרות האלה תמיד מתכתבות עם התיאוריה הפמיניסטית שגברים תמיד קנאים לנשים שלהם והם אובססיביים לגביהן, שגברים לא יכולים לסבול שנשים עוזבות אותן ל”חיים עצמאיים ללא אלימות”, ולכן הם רוצחים או פוגעים בנשים שלהן בגלל הקינאה והעלבון שהאישה רוצה להיפרד….

הנה כאן מקרה שבו הבת מאשרת שהאמא שנרצחה היתה אישה רעה, שכל הזמן התלוננה על האבא תלונות שווא, שניסתה לסחוט אותו כספית, ובסוף גם בחוצפתה דרשה שהוא יעזוב את הבית, וביטלה הסכם ממון שהבת טרחה לגשר בין ההורים.

התוצאה: הבעל חטף חרפנה, ודקר את הכלבה למוות.

לא יעזרו כל האיזוקים האלקטרוניים כל עוד לנשים יש כוח לקנטר את הבעל עם תלונות שווא

מקרה זה ממחיש שלא יעזרו כל האזיקים האלקטרונים.  כל עוד נשים יכולות לקנטר את הגבר והוא זה שנעצר, להרביץ לו והוא זה שנעצר, לאיים עליו בתלונות שווא ולא קורה להן כלום והבעל חוטף רישום פלילי, לסחוט את הגבר וכל המגשרים והשופטים יורדים על ארבע לגחמותיהן, בסוף במקרה של האחד למיליון יתממש, ונבואת הזעם של האישה תתגשם והיא תקבל בדיוק את מה שהתלוננה עליו.  היא תמות.

נשים שהולכות למשטרה וממציאות סיפורים שהן חוששות לחייהן רק בגלל שהן רוצות לסחוט את הבעל, או להסתיר מעשה בגישה, בסוף במקרה של אחד למיליון הבעל יגשים לה את משאלתה והוא ימית אותה.

עוד שלא תיפתר בעיית תלונות השווא ביד קשה לנשים השקרניות, גם בעיית “רצח הנשים” לא תיפתר.  כל עוד נשים יכולות לדחוף גברים אל הקצה, רוב הגברים בוחרים להתאבד, אבל המעטים שבמעטים מעדיפים לממש לאישה את הפנטזיה, ולהמית אותה.  בגלל שהיא התלוננה עליו תלונת שווא, ובגלל שהוא יודע איך יתייחסו אליו שהוא אשם רק בגלל שהוא גבר.

הנרצחת בסיפור הזה קיבלה את מבוקשה.  התלונה בלי סוף על הבעל ללא סיבה במשטרה, ובסוף ירד לו האסימון שהדרך היחידה להפסיק את ההתנהגות הכלבתית הזו היא להגשים לה את מה שהיא התלוננה עליו.  שתלמד לקח הכלבה ולא תתלונן יותר.

עיתונאי הזבל של המשטרה גלעד מורג ויורם ירקוני משקרים במצח נחושה

הנה אחת הכותרות השקריות…  “היא רק רצתה להתגרש”

כותרת שקר של גלעד מורג ויורם ירקוני האישה דרשה להתגרש והבעל רצח אותה
כותרת שקר של גלעד מורג ויורם ירקוני האישה דרשה להתגרש והבעל רצח אותה

 

גלעד מורג ויורם ירקוני משקרים במצח נחושה.  הבעל ידע שהיא רוצה להתגרש מעל שנה, מרגש שהיא התחילה עם תלונות השווא.  לכן התיאור כאילו היא אמרה שהיא רוצה להתגרש והוא החליט לחסל אותה פשוט לא נכון.  הוא גם עשה איתה חוזה ותרני מאוד מבחינתו, כך שהוא הפנים שיהיו בניהם גירושין.

אבל כשהוא הבין שהסחטנות שלה לא נגמרת, והיא דרשה שהוא יצא מהבית לרחוב עם התחתונים, רק אז הוא חטף עליה את החרפנה, וטוב שכך…

 

 

 

יעל בן אברהם נרצחה כי לא הפסיקה לקנטר את בעלה בתלונות שווא
יעל בן אברהם נרצחה כי לא הפסיקה לקנטר את בעלה בתלונות שווא

הכותרות בעניינה של יעל בן אברהם היו שהרוצח רצח רק בגלל שהיא רצה לעזוב.  אלא שזו לא האמת.  באופן נדיר הבת של הנרצחת, לינוי בן אברהם,  נעצרה, ובילתה שבועיים בנוה תרצה בחשד לסיוע לרצח ושיבוש ראיות.

הסיבה היא שהבת לינוי בן אברהם ראתה את הגופה של אימה שלה מדממת, דילגה עליה, יצאה לחברה, ורק כבור שעתיים צלצלה למשטרה.

הבת לינוי בן אברהם התראיינה לערוץ 12 שביקשו לראיין אותה מדוע במעצרו של אביה צעקה לו “אבא אני אוהבת אותך”.

 

יעקב בן אברהם רצח אישה בגלל הסחטנות והקינטור שלה רצתה לזרוק אותו מהבית
יעקב בן אברהם רצח אישה בגלל הסחטנות והקינטור שלה רצתה לזרוק אותו מהבית

N12 – רצח יעל בן אברהם: סימני השאלה סביב המעורבות של בתה לינוי (mako.co.il)

https://www.mako.co.il/news-law/2022_q4/Article-6109df27769d481027.htm

 

לינוי בן אברהם צידדה באבא שלה שרצל את אימא שלה יעל כי הנרצחת היתה ביצ' וכלבה
לינוי בן אברהם צידדה באבא שלה שרצל את אימא שלה יעל כי הנרצחת היתה ביצ’ וכלבה

 

אז האמת היא שזו משפחה מבוססת עם נכסים ו 3 דירות מניבות במרכז תל אביב.  האבא עבד כל הזמן והוא זה שגידל וטיפח את הילדים.  הם אהבו אותו ורק אותו.  הם לא אהבו את האמא (זו שנרצחה) כי היתה מפונקת ואגואיסטית, לא גידלה וטיפחה את הילדים, לא עשתה כלום ורק הציקה לבעלה ולילדים, ומירמרה אותם.

 

ואז פתאום בגיל הזהב לא רק שמתחשק לכלבה להיפרד, היא גם רוצה את כל הרכוש!  והיא תרמה אפס לצבירת הרכוש.

במשך חודש הבת לינוי גישרה בין ההורים, ראתה איך האמא סוחטת את האבא, מוציאה לו את המיץ ובסוף הוא הסכים לוותר על הכל, ולחתום על הסכם, וכל זה קורה כאשר אותה נרצחת, כל הזמן מזמינה משטרה לאבא על עלילות שווא.

הבת לינוי אומרת במפורש שהאמא שלה שקרנית ושאמא שלה ניסתה לתפור תיקי אלימות שלא היתה, על האבא.

ואז לילה לפני שהיו אמורים לחתום, האמא דרשה מאבא שיעזוב את הבית.  ככה סתם רצתה לקבוע עובדות בשטח ולשנות את ההסכם לטובתה.  כלומר מקרה סחיטה קלסי.

התוצאה בבוקר ב 9:00  האבא התחרפן ודקר את הכלבה 50 פעם.

 

הסנגור ניר דוד של לינוי בן אברהם שהיתה חשודה בסיוע לאביה לרצוח את אימה
הסנגור ניר דוד של לינוי בן אברהם שהיתה חשודה בסיוע לאביה לרצוח את אימה

 

בתמונה למטה:  העו”ד של האבא ליאור אשכנזי בימי מעצר הימים.  מרוב בלונד מחומצן לא מצליח להתמודד עם שופטים מכורים מראש.  האבא קיבל במשפט עצמו את הכלומניקית ענבל מטס מהסנגוריה הציבורית.

ענבל מטס כל כך כישלונית שאפילו בעל יהודי לא הצליחה למצוא והתפשרה על ערבוש בתור בעל עלאא מסרוואה.

 

ליאור אשכנזי סנגור שמחמצן את הבלונד
ליאור אשכנזי סנגור שמחמצן את הבלונד בלי הרבה הצלחה

 

דנה וינקלר האחות הקנאית סוגרת חשבון עם אחותה

מסתבר שיש גם בת נוספת, דנה וינקלר ששונאת את האחות שלה לינוי, והיא סגרה איתה חשבון והעידה נגדה כשלינוי היתה חשודה בקשירת קשר ושיבוש ראיות.

 

דנה וינקלר ביתה של הנרצחת יעל בן אברהם סגרה חשבון עם האחות לינוי
דנה וינקלר ביתה של הנרצחת יעל בן אברהם סגרה חשבון עם האחות לינוי

הכתבה של עמרי מניב בערוץ 12 פורסם 3/12/2022

רצח יעל בן אברהם: סימני השאלה סביב המעורבות של בתה לינוי

במשטרה נחקרה לינוי בן אברהם כשותפה לרצח אימה בידי אביה אחרי שלא הזעיקה עזרה במשך שעתיים • היא מספרת שמראה גופת אימה המדממת לא יוצא לה מהראש, אבל לא כועסת על אביה: “יכול להיות שבכלל מישהו אחר עשה את זה, היא הייתה ממציאה כל מיני דברים” • האם היא יתומה חפה מפשע או שותפה לרצח מזעזע? ריאיון בלעדי ממעצר הבית

כשאביה דקר למוות את אימה בתחילת חודש נובמבר, לינוי בן אברהם הייתה שם בבית, לטענתה לא הבינה מה קרה. כשהיה שקט יצאה מהחדר, ראתה את גופתה של אימה יעל בן אברהם, דילגה מעליה ונסעה לחברה. למשטרה התקשרה רק כעבור שעתיים. מה גרם לה לנהוג כך? את החידה הזאת גם במשטרה ובפרקליטות מתקשים בימים אלה לפתור. בריאיון בלעדי ממעצר הבית שלה, ניסתה החשודה במעורבות ברצח לשפוך מעט אור על הפרשה – אבל בעיקר העצימה את התעלומה.

לינוי בת 33, סייעת בגן ילדים, התגוררה עם הוריה ברחוב הקרן בשכונת גליל ים בהרצליה. למשפחה היו כמה דירות, אבל בני המשפחה אומרים כי בשל חובות נאלצו בשנים האחרונות למכור אותן. בשל המצב הכלכלי אחותה של לינוי, דנה, ביקשה סיוע מהציבור. אחרי 35 שנות נישואים, ביקשה יעל בן אברהם להתגרש, ובחודשים האחרונים הוויכוחים סביב חלוקת הרכוש הלכו וגברו.

 

“בתור ילדים גדלנו עם כפית של זהב, לא היה חסר לנו כלום”, סיפרה לינוי. “אבא הביא לנו חום ואהבה ועם אימא נסענו וטיילנו וישבנו בבתי קפה. אבא שלי היה בשבילנו כל עולמנו, הוא עשה הכול בשביל הילדים שלו, בשביל הנכדים שלו, בשביל אשתו”. “אשתו” זו אימא שלה, שאליה היא מפנה אליה אצבע מאשימה על הידרדרות היחסים בבית. “הכול היה זהב, מושלם, עד שאימא שלי החליטה שהיא רוצה להיפרד, היא הייתה מושפעת מכל מיני אנשים”, סיפרה לעמרי מניב.

לינוי הכירה מקרוב את מה שהתרחש בבית. “היו ביניהם ויכוחים בתקופה האחרונה, הרגשתי שאני ביניהם, הייתי על סף פיטורים כי כל היום היו לי טלפונים, הייתי עסוקה רק בהם”, סיפרה השבוע. “אימא שלי הייתה מתקשרת למשטרה, היא לא הייתה פותחת לאבא שלי את הדלת, זו הסיבה שהיא מתקשרת למשטרה, אז היא הייתה אומרת דברים לא נכונים. אני לא באה להגן על אף אחד, אבל היא הייתה ממציאה כל מיני דברים, ‘הוא עושה לי ככה ועושה לי ככה’ וכל מיני דברים, וזה לא נכון”.

ביום רביעי בשבוע שעבר פרקליטות מחוז ת”א הגישה כתב אישום נגד יעקב בן אברהם בן ה-70 באשמת רצח אשתו יעל. לפי כתב האישום, יום לפני הרצח, יעל חזרה בה מהסכם חלוקת הרכוש ודרשה מיעקב שיעזוב את הבית. למחרת, בבוקר ה-1 בנובמבר, החל ביניהם ויכוח קולני. לינוי הייתה בחדרה, שוחחה עם חברה. יעקב לקח סכין, ניגש ליעל שישבה על הכורסה, ודקר אותה שוב ושוב – בצוואר, בחזה, בלב – עד שהסכין נשברה. היא ניסתה לנצל את ההזדמנות ולברוח, אבל הוא רדף אחריה עם סכין נוספת והמשיך לדקור, בסך הכול יותר מ-50 דקירות סכין. השכן צעק לו להפסיק, לאחר מכן דיווח למשטרה.

“אני קמתי משינה ושמעתי שההורים שלי מתווכחים כמו כל ויכוח שהיה בבית בזמן האחרון”, סיפרה לינוי. “אמרתי ‘טוב, עוד ויכוח’, ברגע ששמעתי שקט יצאתי מהחדר שלי ומצאתי את אימא שלי מוטלת מחוץ לדלת, על הרצפה, עם דם, מראה שלא רואים כל יום, מראה מזעזע. פשוט ברחתי, נמלטתי, התקשרתי לחברה שלי, זו תמונה שלא יכולה לצאת לי מהראש”.

“התקשרתי לחברה הכי טובה שלי שתבוא לקחת אותי, הגענו לבית שלה, התקשרתי למשטרה, רציתי לדעת מה קורה ואז הגעתי למשטרה לתת עדות, ואז פתאום אני הופכת להיות חשודה“, אמרה לינוי. “לא הבנתי איך מקשרים אותי לזה, עד היום אני לא במיטבי. עד עכשיו בטראומה מזה”. במילה ‘טראומה’ היא מתייחסת לא לרצח, אלא למעצר שלה.

בחקירה הראשונה היא אמרה: “רצתי החוצה, בכלל לא ראיתי גופה”. בחקירה השנייה היא אמרה: “בוודאי שראיתי את הגופה וזה זעזע אותי”. אז מה קרה שם? “רצתי, נבהלתי, לא הייתי במיטיבי, גם כשהגעתי לחקירה לא הבנתי אפילו מה קורה, הייתי מבולבלת מאוד”, טענה לינוי בריאיון.

בחקירה שלו, אביה של לינוי שחזר את האירוע ואמר שהייתה דממה, ואז יצאה לינוי מהחדר להכין כוס קפה. לינוי אמרה בריאיון שלא כך היה הדבר. “רציתי להכין לי לשתות, אבל המראה המזעזע היה כשראיתי את דלת פתוחה”, היא אמרה. לטענתה, לא הבינה שאבא שלה רצח את אימא שלה, ושהיא חשבה שאולי יש מישהו בתוך הבית.

האם ייתכן שאולי היה אפשר להציל את יעל עדיין? “כשאני ראיתי את אימא שלי, היא לא זזה, לצערי הרב”, אמרה לינוי. “הייתי עסוקה רק בלברוח. המראה לא יוצא לי מהמוח, זה משהו שאפילו לא נתפס לי”.

מה גרם לה להגיד דברים שונים במשטרה? “להיחקר במשך 6-5שעות, ואתה לא ישן ולא אוכל ולא מעכל את הסיטואציה ואיזה אנשים יש שם, מה לי ולהם?”, אמרה לינוי לעמרי מניב. “היא ראתה את אמה מתבוססת בדמה, דקורה, ולכן כל ההתנהלות שלה לאחר מכן במשטרה הייתה על בסיס אותו מראה. קשה לצפות מאדם נורמלי ורגיל שלא מיומן לחקירות משטרה שימסור עדות קוהרנטית”, אמר סנגורה עו”ד ניר דוד.

רק שעתיים לאחר שיצאה מהבית היא התקשרה מבית חברתה בפתח תקווה למשטרה. היא טוענת שראתה את השכנים מתקשרים, ובכלל, שרבים בסיטואציה כזאת היו נוהגים כמוה. “אנחנו איננו יודעים מה מתחולל בנפשו של אדם. אחד יכול להגיב בצורה של עילפון, האחר בצורה של צעקה, והשלישי בצורה אחרת. אצל לינוי זה בא לידי ביטוי במנוסה, בבהלה”, אמר עורך דינה.

“זה שלינוי ראתה את אימא שרועה על הרצפה, מדממת למוות ולא הזעיקה עזרה, על זה אני לא סולחת. זאת אימא!”, אמרה אחותה דנה בכאב בתום ימי השבעה. “אין לי אימא ואין לי אבא, את אימא שלי איבדתי, ואת אבא שלי איבדתי, אני יותר לא אראה אותו והוא לא יראה יותר את הנכדים שלו”.

לינוי מתארת את הדברים בקור רוח, כמו מנותקת מהסיטואציה, עד שמזכירים לה את אחותה והיא מתחילה לדמוע. “יש לנו יחסים מאוד טובים. אני רוצה להגיד לה שאני אוהבת אותה, ושהיא צריכה לשפוט אותי. קודם כול שתקשיב. המראה שאני ראיתי, היא לא הייתה עומדת בזה. אפילו לא הייתה לה הזדמנות לשמוע את הדעה שלי. דם זה לא מים ואני לא אוותר. זו אחותי. אני מקווה שאנחנו נחזור להיות אחיות וחברות כמו שהיינו, כי זה מה שנשאר לי”.

לינוי בן אברהם חשודה בקשירת קשר לביצוע פשע ובשיבוש חקירה, ממתינה להחלטה בעניינה, אבל נדמה שגם אחרי החלטת הפרקליטות ירחפו כאן לא מעט סימני שאלה על ההתנהגות המאוד משונה של בת רגע אחרי שאביה רצח את אמה.

“אבא שלי היה עושה הכול בשביל אימא שלי ואני לא מתביישת להגיד את זה, היא הייתה פשוט מלכה בשבילו”, שבה וטוענת לינוי. “אני לא יכולה להגיד שאני כועסת, מה שנעשה זה לא במקום בכלל, אבל הוא תמיד היה אבא טוב בשבילנו. אני לא כועסת עליו – אני מאוד מאוכזבת כי לא ציפיתי לזה. יכול להיות שבכלל מישהו אחר עשה את זה. אני מכירה את אבא שלי בדמות אחרת לגמרי”.

 

 

הוגש כתב אישום והנאשם נשלח להסתכלות.

ראו החלטה המתירה מפגש בין הסנגורית ענבל מטס והמומחה

הסנגורית של הנאשם ענבל מטס ביקשה להיפגש עם המומחה דורון מזא”ה (פסיכיאטר).

הסנגורית היא ענבל מטס אשתו של השופט עלאא מסארווה.  השופטים התירו לה להיפגש ולדון איתו בכשירות הדיונית של הנאשם לעמוד לדין, אבל לא לדבר איתו על האחריות שלו לרצח.

 

הסנגורית המהוללת ענבל מטס ב 2010 עם בעלה עלאא מסארווה
הסנגורית המהוללת ענבל מטס ב 2010 עם בעלה עלאא מסארווה

תפ”ח 67518/11/22 – מדינת ישראל נגד יעקב בן אברהם

בית המשפט המחוזי בתל אביב – יפו
תפ”ח 67518-11-22 מדינת ישראל נ’ בן אברהם(עציר)
 לפני כבוד השופט לוי

כבוד השופט טופף

כבוד השופטת בן ארי

מאשימה מדינת ישראל

ע”י ב”כ עו”ד רונית חסון

נגד
נאשם יעקב בן אברהם

ע”י ב”כ עו”ד ענבל מטס ועו”ד מיכל רובינשטיין

החלטה
  1. אנו מתירים לב”כ הנאשם להיפגש עם העד המומחה מטעם בית המשפט, הפסיכיאטר ד”ר דורון מאז”ה.
  2. המפגש יוגבל לשאלת כשירותוהדיונית של הנאשם בלבד, ולא יועלו במהלכו נושאים כלשהם, לרבות ראיות, הקשורים בשאלת אחריותו המהותית של הנאשם.
  3. אם בידי ההגנה חומרים שהיא מבקשת להעביר לד”ר מאז”ה, תעשה כן בדרך שהותוותה בדו”ח וועדת שניט.
  4. עותק ההחלטה יועבר לב”כ הצדדים ולד”ר דורון מאז”ה.

ניתנה היום, כ”ג שבט תשפ”ג, 14 פברואר 2023, בהעדר הצדדים.

ירון לוי, שופט

אב”ד

יוסי טופף, שופט מעין בן ארי, שופטת

 

PDF

מדינת ישראל נ יעקב בן אברהם אישור לסנגורית ענבל מטס להיפגש עם פסיכיאטר דורון מזאה 14-2-2023

ראו החלטה בעניין מינוי פאנל מומחים פסיכיאטרים

המומחה הודיע לבית המשפט שהנאשם לא כשיר לעמוד לדין.  עכשיו תראו מה עושים שופטים שרוצים את דמו של נאשם.  הם לא מוותרים. במקום לקבל את עמדת הממחה שהם עצמם בחרו, השופטים לא מוותרים והחליטו למנות שלישיית מומחים….

למה?  כי השופטים רוצים דם.  כי לשופטים קשה לקבל את העובדה שהנאשם עלול “לברוח” מבין ציפורני הטרף שלהם.  הם כבר חרצו את הדין.  מבחינתם המשפט הוא הצגה והכרעת הדין המרשיעה כבר כתובה מראש.

סע’ 170 לחסד”פ מורה שעליהם להפסיק את ההליך בגלל אי כשירות לעמוד לדין.  הסעיף מפנה לסע’ 15 לחוק טיפול בחולי נפש:  “לא יתן בית משפט צו לפי סעיפים קטנים (א) או (ב) אלא לאחר קבלת חוות דעת פסיכיאטרית, ולצורך כך יצווה כי הנאשם יובא לבדיקה פסיכיאטרית”.  כתוב שם שהבדיקה הפסיכיאטרית היא פעם אחת.  אין שם שום מנגנון למקצה שיפורים באמצעות מינוי פאנל של מומחים.

זו פשוט המצאה של שופטים הצמאים לדם הנאשמים.

 

יוסי טופף השופט המחפף הרשיע הרשעת שווא וקיבל קידום למחוזי תל אביב
יוסי טופף השופט המחפף הרשיע הרשעת שווא וקיבל קידום למחוזי תל אביב

 

 

בית המשפט המחוזי בתל אביב – יפו
תפ”ח 67518-11-22 מדינת ישראל נ’ פלוני(עציר)
לפני כבוד השופט בכיר ירון לוי

כבוד השופט טופף

כבוד השופטת בן ארי

מאשימה מדינת ישראל

באמצעות עו”ד רונית חסון פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי)

נגד
נאשם יעקב בן אברהם

ע”י ב”כ עו”ד ענבל מטס ועו”ד מיכל רובינשטיין מטעם הסניגוריה הציבורית

החלטה

 

פתח דבר

  1. נגד הנאשם הוגש כתב אישום המייחס לו עבירות רצח בנסיבות מחמירות ושיבוש מהלכי משפט בכך שדקר את רעייתו, באמצעות שתי סכינים, עשרות דקירות, ובכך גרם למותה.
  2. במסגרת הליכי מעצרו נשלח הנאשם להסתכלות פסיכיאטרית.

 

חוות הדעת

  1. ביום 1.2.2023 התקבלה חוות דעתו של הפסיכיאטר המחוזי, ד”ר דורון מזא”ה, מבית החולים אברבנאל (להלן: “חוות הדעת“).

לפי חוות הדעת, בעת ביצוע המעשה המיוחס לו לא היה הנאשם פסיכוטי. ידע להבדיל בין טוב לרע ובין מותר ואסור. היה אחראי למעשיו והיה ביכולתו להבין את השלכות מעשיו.

אשר לכשירותו הדיונית נקבע בחוות הדעת כי יש רושם שהנאשם נמצא ב”מצב דכאוני חריף תגובתי לסיטואציה בה נמצא. רושם שעושה החמרה מכוונת של מצבוכעת אינו מסוגל לעזור ולהיעזר בסנגורו. אינו מסוגל לעמוד לדין ולעקוב אחר ההליכים המשפטיים המתנהלים נגדו“.

בנוסף, לפי חוות הדעת הנאשם זקוק לטיפול בתנאי אשפוז.

המחלוקת

  1. המחלוקת בין הצדדים מתמקדת בשאלת כשירותו הדיונית של הנאשם.
  2. ההגנה עתרה כי בית המשפט יאמץ את מסקנות חוות הדעת ויורה על הפסקת ההליכים נגד הנאשם בהתאם לסעיף 170 לחוק סדר הדין הפלילי [נוסח משולב], תשמ”ב-1982 (להלן: “החסד”פ“).
  3. לטענת המאשימה, אבחנת הפסיכיאטר המחוזי בחוות הדעת אינה עולה כדי מחלת נפש במובנה המשפטי וחוות הדעת אינה קובעת שהנאשם סובל מבעיה בבוחן או בתפיסת המציאות. עוד לטענת המאשימה, מחוות הדעת עולה שהנאשם פעל בסימולציה של תסמינים והפעיל מניפולציה בבחירתו לשיתוף פעולה מול גורמים שונים, באופן המצביע על כך שאין קשר בין היעדר שיתוף הפעולה שלו למצבו הנפשי אלא בבחירה מודעת.

לעמדת המאשימה בחינת נסיבות המקרה, לאור מבחני הפסיקה, מובילה למסקנה שאין מקום להפסיק את ההליכים נגד הנאשם.

לחילופין עותרת המאשימה לדחייה קצרה, מבלי שיופסקו ההליכים נגד הנאשם, לצורך קבלת חוות דעת מעודכנת על אודות מצבו.

החלטה

  1. לאחר שקראנו ובחנו לעמקם את חוות הדעת, את תיק העבודה המלא שהוגש לבית המשפט ואת עדות הפסיכיאטר המחוזי מיום 19.2.2023; ולאחר שהתעמקנו בטענות הצדדים בסיכומיהם ובפסיקה הרלוונטית – מסקנתנו היא כי הדרך הנכונה ביותר לקדם את הדיון בשאלת כשירותו הדיונית של הנאשם היא באמצעות מינוי פאנל מומחים לבחינה עדכנית של כשירותו הדיונית של הנאשם.
  2. פאנל המומחים מתבקש להתייחס, בין היתר, לסוגיות הבאות:

א.    האם התנהגויות הנאשם שתוארו בחוות הדעת ואשר מובילות לפגיעה במצבו הפיזי (הימנעות מאכילה, שתיה, דיבור, רחצה ושימוש בחיתול) מצויות בשליטת הנאשם.

ב.      יכולתו של הנאשם להבין את המתרחש סביבו, ובכלל זה מודעותו למקום הימצאו ולתפקידי הסובבים אותו.

ג.       יכולתו של הנאשם לתקשר עם סביבתו ולהביע רצונותיו.

ד.      ככל שהנאשם מוגבל ביכולתו להבין את המתרחש סביבו או לתקשר עם סביבתו, האם מגבלות אלה מצויות בשליטתו או נובעות ממצבו הרפואי.

ה.     האם עדיין קיימים פערים בין התנהגות הנאשם בנוכחות הצוות הסיעודי לבין התנהגותו בבדיקותיו על ידי המומחים הפסיכיאטריים, ומה משמעות פערים אלה.

ו.       קיומן או היעדרן של אינדיקציות לסימולציה בהתנהגות הנאשם בכל מהלך אשפוזו.

ז.       מידת שיתוף הפעולה של הנאשם, בכל מהלך אשפוזו, עם גורמים שונים והמסקנות הנגזרות משיתוף הפעולה ביחס ליכולותיו.

ח.     כיצד מתיישבת מסקנת הפסיכיאטר המחוזי כי הנאשם אינו מסוגל לעזור ולהיעזר בסנגורו ואינו מסוגל לעמוד לדין ולעקוב אחר ההליכים המשפטיים המתנהלים נגדו, עם ההתרשמות בחוות הדעת שבנוסף למצבו הרפואי עושה הנאשם החמרה מכוונת של מצבו.

 

סוף דבר

 

  1. לאור כל האמור, אנו מורים על מינוי פאנל בן שלושה מומחים שיגיש חוות דעת עדכנית, בהתאם להחלטה זו, בדבר כשירותו הדיונית של הנאשם, לא יאוחר מיום 16.5.2023.
ניתנה היום, כ”ה ניסן תשפ”ג, 16 אפריל 2023, בהעדר הצדדים.
ירון לוי, שופט בכיר

אב”ד

יוסי טופף, שופט מעין בן ארי, שופטת

 

PDF

מדינת ישראל נ יעקב בן אברהם השופטים ממנים פאנל מומחים לאחר שמומחה דורון מאזה קבע שהנאשם לא כשיר לעמוד לדין

 

 

עדכון, כצפוי בסוף הוגשה חוות דעת חדשה כמו שהשופטים רצו שהוא כן כשיר לעמוד לדין.

 

Views: 21

One Comment

  1. לעינך בלבד ולא לפרסום! בבקשה לכבד. פנאל של שלושה נעשה גם ל XXX” ילד אוטיסט בבית משפט לנוער, לאחר שבבדיקה השלישית הפסיכיאטרית המחוזית עשתה מטעם בית המשפט אמרה שאינה בטוחה במצבו. הובאו שלושה פסיכיאטרים מחוזיים כמו במקרה זה, תוך התעקשות על השמות שלהם, כאשר ראיות חפציות, דהיינו המסמכים שהוגשו לשופט, הראו שקר שחור על גבי לבן/

    כל זה נטען על ידי עוד XXX בביהמ”ש, וזו האמת ואין בלתא.

    השופט גורפינקל אמר: מדוע שהם ישקרו, הרי במאות חוות דעת שה מגישים…. וכו בבלהבלהבלה…. וביטל את הטענה הזו למרות ששפטל הוכיח שהם משקרים שחור על גבי לבן!

    לימים מתברר, שהוא הולעט בכדורים אנטיפסיכוטים במשך חצי שנה בעת האיבחונים הרפואיים המשפטים, למרות ש”אושפז” מרצון במב”ן, נחקר שם בניגוד להחלטה שיפוט של השופט XXX, הוא טופל בכפייה והולעט בכדורים. בניגוד לחוק טיפול בחולי נפש. אלה עובדות שנמצאות בכל המסמכים האסורים בפרסום.
    [צונזר]
    פחד אלוהים פה. — בבקשה לא לפרסם—-.

    הערת מערכת:
    לא הבנו למה לא לפרסם? לקצר לא יקצרו לו, ולהוציא אותו לכלא בתנאים יותר טובים לא יוציאו אותו.
    [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *