EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

הפללת דוד ביטן: השוטר אבשלום אחרק הזמין את אייל לנגר מנכ”ל כביש 431 והטיח ששיחד את ביטן ב 200,000 ש”ח

אבשלום אחרק עושה חיים עם הקוקסית שני רופא אהוד רופא דיספוריה חרמנית

לפנינו חקירה במשטרה של אחד בשם אייל לנגר בפרשת דוד ביטן, חבר הכנסת.  התיק הפלילי מתנהל והוא בעיצומם של שמיעת העדויות. אף עיתונאי לא ניגש לשם לראות מה קורה.  מה חדש….

אייל לנגר הוא מנכל של נתיבי היובל שהיא חברת בת של דניה סיבוס.  החברה הוקמה בשנת 2004 לצורך השתתפות במכרז להקמת ותפעול של כביש 431.

תראו איזה רשימת מכולת של חשדות הביא אבשלום אחרק על האיש:  “נתינת שוחד, עבירות על חוק איסור הלבנת הון, רישום כוזב במסמכי תאגיד וכן בעבירות על פקודת מס הכנסה, המכס וחוק המע”מ, בקשר למעורבותך עם חב’ לימור קולקשן בע”מ, משה יוסף ודוד ביטן”.

שימו לב שהמילואימניק שחתם על צו שחרור למנהל בית החולים שיפא, מאיר חן, מוזכר במייל של הפרקליטה עדי אפלבוים גרוזמן בסע’ 2. “מאיר חן מזכיר בהודעתו פגישה שהתקיימה במשרד התחבורה בתל אביב, ככה”נ בשנת 2014, בנוכחות ביטן, בעניין 431. ביטן טען בישיבה שחשוב לקדם את תחנת הדלק בהיבט העירוני. יש לנסות ולאתר פרוטוקול של ישיבה זו”.

 

בתמונה:  החוקר אבשלום אחרק עם אהוד רופא דיספוריה חרמנית מבלים ועושים פאן.

אבשלום אחרק עושה חיים עם הקוקסית שני רופא אהוד רופא דיספוריה חרמנית
אבשלום אחרק עושה חיים עם הקוקסית שני רופא אהוד רופא דיספוריה חרמנית

 

אבשלום אחרק שפופולרי עם המין היפה עם שירלי רחמנוב
אבשלום אחרק שפופולרי עם המין היפה עם שירלי רחמנוב

 

 

שגית בידרמן חברת ועדת האתיקה עם אבי חימי ואבשלום אחרק
שגית בידרמן חברת ועדת האתיקה עם אבי חימי ואבשלום אחרק

 

אבשלום אחרק עם המורה הדגול שי ניצן
אבשלום אחרק עם המורה הדגול שי ניצן

 

להלן החקירה:

משטרת ישראל  גיליון מס’ 1

הודעה מס 1

מס’ תעודת זהות שם פרטי שם משפחה שם באתיות לטיניות
029002441 אייל לנגר

 

שם קודם מצב משפחתי מין דת
נשוי + 3 זכר יהודי
תאריך לידה מקום לידה טל. בבית טל. בעבודה
22.12.71 ישראל
מען מגורים שם האב שם האם
המייסדים 17 ירושלים אלכסנדר סוניה
שם ומען מקום העבודה מקצוע טלפונים נוספים
נתיבי היובל מנכ”ל 054-5447363
אזרחות
16-5-18 08:41 יאח”ה חוקר: 951640 רפ”ק      אבשלום  אחרק

 

תאריך שעה מקום       מס’ אישי     דרגה      שם פרטי      שם משפחה
נוכחים :

 

 

 

ראיתי את הנ”ל לפני והודעתי לו כי אני קצין משטרה שפרטיו רשומים לעיל חוקר אותך בחשד לעבירות של : נתינת שוחד, עבירות על חוק איסור הלבנת הון, רישום כוזב במסמכי תאגיד וכן בעבירות על פקודת מס הכנסה, המכס וחוק המע”מ, בקשר למעורבותך עם חב’ לימור קולקשן בע”מ, משה יוסף ודוד ביטן .

אין אתה חייב לומר דבר אלא אם רצונך בכך, כל אשר תאמר ירשם על ידי ויתכן וישמש כראיה בבית המשפט. הימנעות מלהשיב על השאלות עלולה לחזק את הראיות כנגדך. כמו כן הנך זכאי להיוועץ בעו”ד.

לאחר שהקראתי לנ”ל את תוכן האזהרה והחשדות חתם כי הבינם ואמר מרצונו הטוב והחופשי כדלקמן: כן אני מבין את תוכן האזהרה. אני כבר התייעצתי אתמול עם עורך דיני זאק חן.

 

 

 

 

 

שאלה: האם אתה מקליט את החקירה באמצעי כלשהו?

תשובה: לא.

שאלה: אני מודיע לך כי הקלטת חקירה יכולה להוות שיבוש הליכי חקירה. האם הדבר מובן לך?

תשובה: ברור.

ש: תסביר לי בדיוק מה עושה נתיבי היובל בכביש 431 ומי המפעילים/שותפים /זכיינים  בכביש 431 ?

ת: נתיבי היובל היא חברת בת של דניה סיבוס, היא הוקמה בשנת 2004 לצורך השתתפות במכרז להקמת ותפעול של כביש 431 , בשנת 2005 זכתה חברת נתיבי היובל במכרז של המדינה להקמת הכביש ותפעולו , המנכ”ל אז היה יוחנן אור , אני עובד שכיר של דניה סיבוס משנת 2012 והתחלתי כסמנכ”ל תפעול בנתיבי היובל ובשנת 2013 מינואר לערך התמניתי להיות מנכ”ל נתיבי היובל. הכביש נפתח בשנת 2009, בשנת 2011 דניה סיבוס  מכרה 75% מנתיבי היובל לקרן תשתיות ישראל והיא שייכת לקבוצת הראל והמנכ”ל שאחראי על הפעילות של 431 הוא ירון קסטנבאום , מתחת לחברת נתיבי היובל עובדת חברת דניה סיבוס מפעיל שם עובדים שני אנשים והם אחראים מבחינתי על ההפעלה של הכביש .

ש: האם יש עוד שותפים בהפעלת כביש 431?

ת: יש עוד קבלן תפעול למטה שהוא קבלן משנה , חברת נתיבי 431 והיא חברת בת של כביש 6. אין עוד שותפים.

ש: מי זה קוקו אדרי וכיצד הוא קשור לכביש 431?

ת: הוא יו”ר של נתיבי היובל , יו”ר הדירקטוריון של נתיבי היובל , והוא נציג של קרן תשתיות ולמעשה הוא נציג של הראל .

ש: איך התפקיד שלו בא לידי ביטוי?

ת:  בתפעול היום יומי אין לו קשר , הוא מקבל ממני עדכונים אחת לחודש עד חודשים , ובנוסף אני מעדכן בישיבות דירקטריון אחת לשלושה חודשים , הוא מהווה חתימה שנייה  בד”כ בהסכמים וגם בתשלומים והוא מעורב במדיניות.

ש: מה המעורבות של קוקי אדרי בנושא תחנת הדלק בכביש 431?

ת: תחנת הדלק המחויבות של הקמת התחנות דלק היא אצל דניה , אני עדכנתי אותו בכך שאנחנו מקדמים את נושא התוכניות והאישורים להקמת תחנת דלק למול עיריית ראשל”צ ולמול הרשויות האחרות כולל עדכון נושא היטל ההשבחה שהיה צריך להיפתר מול העירייה .

ש: מה הייתה המדיניות שלו ?

ת: למעשה קרן תשתיות בהסכם שלה מול דניה כלולה גם הקמת תחנת דלק , במידה ולא הייתה מוקמת תחנת דלק היה צורך לשפות את קרן תשתיות , אני עידכנתי אותו בתהליכים להשגת הרישיונות אבל הוא לא היה מעורב .

ש: האם קוקי ידע כמה כסף צריך לשלם עבור היטלי ההשבחה ?

ת: אני מניח שעידכנתי אותו על התהליך איפה זה תקוע בוועדה וגם בעניין ההיטל ההשבחה .

ש: האם קוקי היה צריך להשתתף בתשלומי היטל ההשבחה ?

ת: היה מחלוקת  עם קוקי לעניין תשלום עתידי של היטל ההשבחה האם תש”י צריך להשתתף בעלות או שכפי שתש”י טענה שעל פי הסכם הקנייה שלה ההוצאה צריכה להיות כולה על  דניה סיבוס. לשיטתנו הזכיין לא צריך לשלם היטל השבחה לעירייה.

ש: בוא תספר לי למה לקחתם את משה יוסף?

ת: אני בהתנהלות שלי מול העירייה , הייתה התנהלות על הפנים ואני אסביר , במהלך הקמת הכביש היה הרבה דם רע בין דניה לעירייה , אני במסגרת זה שרציתי להיפגש עם יועמ”ש , מהנדס העיר , אדריכל העיר על מנת לקדם את התוכנית להקמת תחנת הדלק , לא הצלחתי להיפגש איתם , התוכנית היא אומנם זקוקה לאישור של וועדה מחוזית אבל היא חייבת לקבל אישור של ועדה מקומית  , והגשנו אותה בשנת 2013 והיא הייתה תקועה שם .

ש: מה הייתה המניעה עם התוכנית לצורך הקמת תחנת הדלק ?

ת: היה ויכוח על היטל השבחה , וחוץ מזה היו לנו פרויקטים אחרים בראשון שלא היה לשביעות רצון העירייה וזה היה מין שוט שהם השתמשו נגדנו .

ש: מה היתתה הבעייה עם היטל ההשבחה?

ת: אנחנו טענו שאנחנו לא אמורים לשלם היטל השבחה , כיוון שהקרקע היא של המדינה , הייתה לנו פגישה עם היועץ המשפטי הוא העביר לנו שומה לדוגמא: בסדר גודל של בין 4 ל3.5 מיליון ₪ , והיה נתק ביננו , וזה תקע את התוכנית בוועדה המקומית , ואז פניתי לרונן ואמרתי לנו אני לא מצליח להתנהל מול עיריית ראשל”צ , תעזור לי , ואחרי חודש לערך הוא אמר לי שיש איש קשר שמכיר את העירייה טוב ושאני אתנהל מולו והוא יעזור לי ונתן לי את הטלפון של משה יוסף , נפגשתי אתו בחנות שלו שנקראת ” מצדה ” חנות רהיטים , הסברתי לו את הבעיה שלנו שהוא היטל ההשבחה והסכם המסירות של פרויקטים אחרים ברחבי ראשון שהעירייה מתנה זאת באישור הוועדה להקמת תחנת הדלק , ושאני לא מצליח להיפגש עם בעלי התפקידים הנכונים .

ש: מה עשה משה יוסף והאם עזר לכם לקדם את התוכנית?

ת: נקבעה פגישה עם דוד ביטן ואני ורונן במסעדה שבבניין העיריה , הצגנו בפניו שוב את בעיית ההיטל והסכם המסירות, ואמרנו לו שאנחנו לא מצליחים להיפגש וזה גם אינטרס של העירייה לקדם את התחנה , הוא הסכים איתנו שהיטל ההשבחה הוא מופרך ואמר לנו שינסה לעזור לנו לקדם את זה. אני מניח שמשה יוסף קבע לנו את הפגישה .

ש: משה יוסף פתח לי דלתות , נפגשתי עם היועץ המשפטי בר, עם מנהל היטלי השבחה רחמני, אדריכל העיר הסכים לפגוש אותי , מהנדס העיר הכווין אותי לפקידות הנכונות, הצלחתי להיפגש עם מנכ”ל העירייה ולסגור את עניין הסכם המסירות, וזה גם עבר בהמלצה חיובית של הוועדה המקומית , היטל ההשבחה נסגר של כמעט מיליון ₪ , הבנו שאו נשלם מיליון או שלא יתנו אישור מהעירייה .

ש: מי החליט על גובה ההיטל של כמיליון ₪?

ת: אני לא יודע מי החליט שם ,  קיבלתי טיוטה של הסכם עם השומה הזו ואז הסכמנו לזה .

ש: האם הסכום שהופיע בהסכם של השומה שהוא 880.000ש”ח היה מבוסס על שמאות ?

ת: כן זה היה מבוסס על שמאות של דנוס שהיה מעורב גם בשמאות של מבנה הבקרה , זה נמצא אצלי אני אמציא לך את זה .

ש: האם משה יוסף ודוד ביטן עזרו בקידום פתרון בעיית ההיטל השבחה ?

ת: משה יוסף אני מתאר לעצמי שכן אני מניח שגם דוד ביטן כי הוא אמר לנו שהסכום שלהיטל ההשבחה מופרך .

ש: על סמך מה קבע דוד ביטן שבדרישה של העירייה לשומה של כ- 4 מיליון מופרכת ?

ת: זה היה בפגישה שלנו ואמרנו לו זה חסר כל פרופורציה, והוא באינסטינקט אמר לי שעל פניו זה נראה לו מוגזם.

ש: האם  משה יוסף קיבל שכר עבור הפעולות שלו בשבילכם?

ת: מה שידוע לי כן , גינזבורג אמר לי שסגר אתו על 200 אלף ₪ , ואבני דרך לקבלת היתר ממה שאני זוכר משה קיבל תשלום של 50.000 ₪ שילמה את זה דניה .

ש: מה הכישורים המיוחדים של משה יוסף שלך היו ולכל המערכת של דניה ונתיבי היובל לא היו בפתרון הבעיה עם עיריית ראשל”צ?

ת: הכישורים שלו זה בעצם הקשרים שלו לדעת עם מי לדבר עד רמת המזכירה וגם שיסכימו לדבר ולהיפגש וגם להיות נחמדים בסופו של יום , הוא לא מהנדס והוא לא עו”ד יש לו קשרים .

ש: האם קוקי נשא בעלות התשלום למשה יוסף?

ת: לא , זה דניה .

ש: האם ביקשתם ממנו לשאת בתשלום למשה יוסף?

ת: לא.

ש: האם משה יוסף מקושר לדוד ביטן?

ת: אני מניח שכן כי הוא סידר לנו את הפגישה עם דוד ביטן , בשיחות שלי איתו הוא אמר שלמכיר את כולם.

ש:אני מציג בפניך מייל (מסומן אבשלום אחרק -1 מיום 16/5/18)מלשכתו של גינזבורג אליך האם דאגת לחשבונית מקוקי, איזה חשבונית זאת ולמי שולם הכסף?

ת:אין לי מושג אני לא זוכר איזה חשבונית זאת ,אני יכול לבדוק ולהגיד לך.

ש: אני מציג בפניך שומה של נחום פרמינגר לבקשתך שמסכם שהעירייה תבקש 4.2 מיליון על הקמת תחנת הדלק וזה יסגר ב 2.5 מיליון , איך אתה מסביר שזה נסגר ב- 880.000 אלף ש”ח בלבד לאחר ההתערבות של משה יוסף וביטן ?

ת: אני מאשר שאני הזמנתי את השמאות הזו , היה ויכוח עם השמאי הוא לקח בחשבון שאנחנו זכיין ולכן אנחנו מחזירים את התחנה כעבור 15 שנים , לא הצגתי את זה לאף אחד זה היה מסמך פנימי , והיה לנו ויכוח מקצועי , המחיר בסוף של 880.000 ש”ח היה מחיר כלכלי הגיוני שהיה משתלם לשלם בכדי להקים את התחנה , השינוי בעירייה שיש לה אינטרס כלכלי ואם לא יהיה סכום סביר לא נקים את זה , והם פתחו להם את העיניים לרחמני ולעו”ד בר שזה גם אינטרס כלכלי של העירייה .

ש: כמה כסף היה צריך לקבל משה יוסף עבור ההסדרה של היטל ההשבחה ?

ת: אני ידעתי שהוא אמור לקבל 200.000 אלף ₪ .

ש:  מחומר החקירה שבפניי עולה שאתה דרשת מקוקי השתתפות בתשלום ששולם למשה יוסף ?

ת: אני לא אמרתי לו דבר כזה.

ש: מה הייתה המעורבות של ביטן בפתרון הבעיה?

ת: אני לא יודע במה התעסק , אני יודע שהוא היה מעורב כי הוא החזיק בתיק ההנדסה , הוא היה מעורב כי שלחתי לו מכתב רשמי שאנחנו מחזירים את התחנה בשנת 2031 , אני יכול להמציא לך את המכתב הזה.

ש: אני מציג בפניך מייל מסומן אבשלום אחרק- 3  מיום 16/5/18, שנשלח מגינזבורג אליך בתאריך 31/12/14 ובו הוא מבקש ממך שתתקשר למשה יוסף וגם מציין בפנייך שביטן יתן את משקלו בערעור לוועדה המחוזית, הסבר פרט נמק ?

ת: רצינו שהוא ידבר עם היועצת המשפטית של העירייה , שמה גלית שיצר והיא עבדה אצל רועי בר , כי אנחנו דיברנו אייתה וגם עם מהנדס העיר , לגבי ערר של העירייה על התוכנית , הייתה לנו מגבלה של זמן , התכוונתי שיפעיל את משקלו לזרז אותה בהגשת הערר על מנת שלא נפספס את מועד הערעור .התקשרתי למשה יוסף וביקשתי ממנו שידבר עם דוד ביטן שידבר עם גלית שהערעור יוגש בזמן.

ש: היה לך את הנייד של דוד ביטן ?

ת: לא היה לי , הכל היה דרך משה יוסף.

ש: מה הקשר בין דוד ביטן למשה יוסף?

ת: אני דוד ביטן פגשתי פעמים , פעם אחת עם רונן במסעדה בעירייה , ופעם שנייה במשרד התחבורה אצל המפקח על התעבורה מאיר חן היינו בפגישה אני וביטן וודים קוזלוב מהעירייה אני חושב שגם מהנדס העיר היה אלי יהלום , והמהנדסת שלי והיועמ”ש שלי , דוד יוסף לא היה , זה היה ברחוב המלאכה בת”א והייתה גם מפקחת על התעבורה מחוז מרכז שמה טופז פלד. משה יוסף הציג את עצמו שהוא מכר את כולם בעירייה והוא הוכיח את זה  לא רק עם ביטן .

ש: אני אומר לך שמחומר החקירה שבפניי עולה שאתה וגינזבורג ביקשתם באוגוסט 2013 מקוקי שיחתום על ההסכם עם העירייה כי זה הסדר מצוין ?

ת: יתכן כי חייבים את החתימה שלו על ההסכם אבל אני לא זוכר, יתכן והיה עניין של לוח זמנים

ש: מחומר החקירה שבפניי עולה גם שאמרתם לקוקי שמעבר להיטל ההשבחה ” יהיו עוד מעט הוצאות עבור האנשים שדאגו להסדר , למי התכוונתם חוץ ממשה יוסף זה כולל גם את ביטן ?

ת:אני ידעתי בזמנו שמשה יוסף אמור לקבל 200.00 אלף ₪ עבור ההיתר, אני לא ידעתי על תשלומים נוספים , אני מניח שהיה מגיע לו כסף עבור ההסדרה של היטל ההשבחה אבל אני לא התקשרתי אתו מבחינה כספית ולא דיברתי אתו על כסף אף פעם , אין לי מושג מי זה אנשים ? דוד ביטן היה כמו כל אדם אחר בעירייה שעבדתי מולם דרך משה יוסף שעזר לי בזה.

ש: אני אומר לך שהכוונה שצריך לשלם לאנשים עבור ההסדרה על היטל ההשבחה זה משה יוסף ודוד ביטן ?

ת: לדוד ביטן , לא היה צריך לשלם כסף , למשה יוסף זה בסדר , אבל לשלם לפקיד עירייה בחיים לא. אף פעם לא ידעתי שמשה יוסף ודו ביטן שותפים , מבחינתי ביטן היה פקיד בעירייה שהייתי צריך לעבור דרכו וצריך את הסיוע שלו בהקמת תחנת הדלק.

ש: האם מישהו ניסה לדבר אתך בנושא החקירה מאז חקירתך הראשונה ?

ת: לא.

ש: מחומר החקירה שבפניי עולה  שאתה וגינזבורג ידעתם שמשה יוסף מפעיל את דוד ביטן וגם מתחלק אתו בכסף עבור ההסדרה של בעיית תחנת הדלק ?

ת: לא ידעתי דבר כזה , לא היה לי מושג מזה, בפגישות איתנו הוא היה עובד בתפקידו בעירייה אחרי זה לא שמעתי ממנו ולא ראיתי אותו, מבחינתי משה יוסף עזר לי גם מול ראש העירייה , בהפקדת התוכנית היה צריך חתימה של ראש העיר ומשה יוסף עזר בזה.

שאלה: מחומר החקירה שבפניי עולה שדניה סיבוס העבירה  למשה יוסף ודוד ביטן  יותר מ300,000 ₪. אז למה אתה מדבר איתי רק על 200.000 אלף ₪?

ת: אני לא יודע על זה , גינזבורג מפעיל אותי , לא ידעתי ששילמו למשה יוסף ולא הגיוני ששילמו לדוד ביטן .

ש: אני אומר לך שקוקי ידע שאתה משלמים למשה יוסף כסף עבור ההסדרה וגם ביקשתם ממנו להשתתף זאת בדיוק החשבונית שביקשת ממנו ?

ת: אני לא זוכר ולא נראה לי הגיוני שביקשתי מקוקי כסף עבור משה יוסף.

תשובה: לא יודע.

ש: האם מישהו מטעמו של משה יוסף או דוד ביטן פנו אליך בנושאי החקירה?

ת: לא.

ש: האם מישהו מטעמו של גינזבורוג  פנה אליך בנושאי החקירה?

ת: לא.

ש: האם יש לך משהו להוסיף לחקירתך עד כה ?

ת:לא.

הובהר לאייל כי אין לשוחח עם איש על החקירה ותוכנה למעט עם עו”ד , שאם לא כן,  הדבר יכול להוות שיבוש הליכי חקירה, ולהלן חתימתו כי הבין הסבר זה.

זו הודעתי ולאחר שקראתי, אני מאשרה את נכונותה בחתימת ידי.

שעת סיום גביית ההודעה: 11:20

PDF

חקירה במשטרה של אייל לנגר מנכל נתיבי היובל עי אבשלום אחרק

 

 

צ’ופר מייל של עדי אפלבוים גרוזמן לפרקליטה אתי בן דור

Date : 1/25/2018 10:15:30 AM
From : “adi epelbaum gruzman”<[email protected]></[email protected]>
To : “Etty Ben Dor”<[email protected]></[email protected]>
Cc : “Yael Schneider”<[email protected]></[email protected]>
Subject : פעולות חקירה דניה
Attachment : 199195_image001.png;199195_image002.png;

הי אתי,

להלן מספר פעולות חקירה נוספות שיש לבצע לדעתי בקשר עם דניה סיבוס, על רובן דיברנו, אבל שיהיה מסודר בשביל המשטרה:

  1. בסוף הודעתו של דנוס מיום 15.1.18, הוא מסביר שהתקדים של כביש 6 הוא שהיזם ישלם 6% לשנה מערך הקרקע תחנת תדלוק בהתאם למכירות הדלקים של שנה קודמת, בתוספת לזה שהתחנה הבנויה חוזרת למדינה בסוף תקופת הרישיון. אולם, עיון בפסק הדין בעניין כביש 6, ע”א 3526/05 דרך ארץ היוויזי נ’ הוועדה המקומית לתכנון ולבניה מיום 21.19.07, מעלה כי נקבע שם שכיוון שהסכם הזיכיון לא מעניק לחברת דרך ארץ זכות במקרקעין, אלא זכות שימוש לצורך בניית הכביש והפעלתו, אין מדובר בזכות השווה ערך לזכות “חכירה לדורות”, ואין היא בגדר מי שחייב בהיטל השבחה על פי סעיף 2(א) לתוספת השלישית לחוק התכנון והבנייה. רע”א שהוגש בעניין נדחה. אין בפסק הדין המדובר אזכור לתשלום אחר שבעל זיכיון/זכות שימוש אמור לשלם חלף היטל השבחה. אני מניחה שדנוס יודע על מה הוא מדבר, ופשוט ההפניה לא נכונה. או שאנחנו מפספסים משהו. יש לברר מולו את הסוגיה הזו.
  2. מאיר חן מזכיר בהודעתו פגישה שהתקיימה במשרד התחבורה בתל אביב, ככה”נ בשנת 2014, בנוכחות ביטן, בעניין 431. ביטן טען בישיבה שחשוב לקדם את תחנת הדלק בהיבט העירוני. יש לנסות ולאתר פרוטוקול של ישיבה זו.
  3. טופז פלד מזכירה בהודעתה פגישה נוספת מתחילת פברואר 2015. לפי האמור בהודעה, מצורף אליה מייל מחן כהן לואדים שמסכם את מה שעלה בישיבה הזאת, שביטן היה נוכח בה (טרם ראיתי את המסמך). ככל שהמסמך המדובר אינו סיכום מקיף, יש לנסות ולאתר סיכום ישיבה רשמי/ פרוטוקול מסודר של הישיבה.
  4. צריך לחקור גורמים נוספים מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה, שבחתימת התוספת בעניין היטל ההשבחה לתחנת הדלק למעשה עקפו אותם.
  5. לאתר את הסכם הזיכיון בין העיריה/המדינה לדניה סיבוס. עולה מההודעות האחרונות שנגבו שביטן הציג לגורמים בעירייה ולמשרד התחבורה כאילו העירייה התחייבה לאפשר את הקמת התחנות ודניה תוכל לתבוע כספים מהעירייה אם לא יוקמו (או משהו בסגנון). עלינו להכיר את ההסכם היטב. בקלסר של העירייה יש טיוטה של ההסכם, אבל לזכרוני לא את הנוסח הסופי והחתום.
  6. חקירת רועי בר – ידוע שבטיפול. הועבר אישור ליאת.
  7. צריך לדעתי לחקור שוב את אפי רחמני, אפשר לראות מה רועי בר יגיד קודם. לא ברור כיצד הוא מקבל את התוספת להסכם, כאשר חוות דעתו של דנוס מצויה בידיו, והוא יודע שהיא נוגעת לתחנת הדלק בלבד. הודעתו מיתממת. כמו”כ, שיסביר מדוע אומר שכשהיה יוצא היתר, היה מוציא שמאי – מדוע צריך שמאי כשיש הסכם?
  8. למצוא איזשהו מסמך רשמי או לחקור מישהו מהעירייה, שיאשר שהיטל ההשבחה בגין מבנה השליטה בסך של כ –  850,000 ₪ שולם כבר בתחילת ינואר 2008. כרגע זה עולה רק ממכתבים של נתיבי היובל לעירייה. צריך שהדברים יהיו ברורים, שנוכל להראות שהיטל ההשבחה בגין המבנה שולם הרבה לפני הדיון בעניין תחנת הדלק, ואינו קשור. מניחה שאפשר לבקש את זה מאפי רחמני.

 

תזכורת לגבי פעולות חקירה שהצענו לבצע, ולמיטב ידיעתי טרם בוצעו (בלי להתייחס לכל הפעולות שקשורות למחתק”ים ולמיצוי ראיות ממחשבים ופלאפונים):

  1. לאתר את ההסכם בין דניה לבין תש”י. חשוב להכיר את האינטרסים הכלכליים של דניה ואת הסנקציות שהיו צפויות לחול על דניה במקרה שתחנות הדלק לא יוקמו.
  2. מבירור עם המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, אשר טיפלה בתיק של רועי בר, עולה כי לבר היה קלסר של כל תיק שהוא טיפל בו. כל הארכיב הזה עבר לעירייה כשבר נעצר, יש קלסרים שנמצאים עדיין במחלקה הכלכלית. צריך לבדוק אם יש שם קלסרים שקשורים לענייננו (לא יודעת האם בוצע).
  3. לנגר מדבר על זה שר’ העיר תקע את התוכנית כי היו לו טענות בעניין ניקוז במוטה גור. אם הוא היה מחזיק את התוכנית אצלו עוד כמה שבועות היא היתה נמחקת, היו צריכים להתחיל הכל מהתחלה. משה יוסף סיכם עבורו עם ר’ העיר שלנגר יעביר מכתב התחייבות בנוגע להסדרת הניקוז, ואז ר’ העיר חתם על התוכנית. המכתב מה 26.9.17 והתוכנית נחתמה כמה ימים אחרי כן (לנגר, 3.1.18, ש’ 211 ואילך). מח”ס 870 ומההתייחסות של משה יוסף לאותו לח”ס בהודעתו מיום 17.1.18, עולה כי ביטן גם מעורב בנושא. יש לחקור את דב צור בעניין הזה – מי דיבר איתו, מה אם בכלל ידוע לו על המעורבות של ביטן, מה ביקשו ממנו.
  4. חקירתו של קוקי אדרי לגבי מה ידע בקשר לתשלומים לאנשים שעזרו עם פתרון סוגיית היטל ההשבחה, ומדוע לא הסכים שנתיבי היובל תישא בו. יש להציג לקוקי את המייל אליו מרונן גינזוברג מיום 14.8.13, ולחפש אצלו במחשב תכתובות לפני כן ואחרי כן באותו נושא, בפרט אם ומה ענה לגינזבורג. אני יודעת שקוקי בחו”ל וזומן לעדות בתחילת שבוע הבא.

 

כזכור, בהמשך נשקול גם את חקירת עו”ד שרון פטל, מי שייצג את נתיבי היובל במו”מ מול העירייה.

עדי

 

בברכה,

עדי אפלבוים גרוזמן, עו”ד | פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה)

טלפון: 073-3736020   פקס: 03-5163093

דוא”ל: [email protected]

 

PDF

עדי אפלבוים גרוזמן פרקליטה תפרה את דוד ביטן
עדי אפלבוים גרוזמן פרקליטה תפרה את דוד ביטן
מייל עדי אפלבוים גרוזמן לאתי בן דור פעולות חקירה בדניה סיבוס להפללת דוד ביטן

 

 

מייל על חקירת דניאל בלנק

 

Date : 5/5/2019 2:02:39 PM
From : “adi epelbaum gruzman”<[email protected]></[email protected]>
To : “Yael Schneider” <[email protected]>, “Etty Ben Dor” <[email protected]>, “Michal Gazit” <[email protected]>, “Gilit Mantinband” <[email protected]>, “Roy Gordon” <[email protected]>, “Avi Jini”<[email protected]></[email protected]></[email protected]></[email protected]></[email protected]></[email protected]></[email protected]>
Subject : FW: דניאל בלנק
Attachment : חקירת דניאל בלנק 010519.doc;205677_image001.png;205677_image002.png;

 

From: לילית ניצן [mailto:[email protected]]
Sent: Sunday, May 05, 2019 5:07 PM
To: adi epelbaum gruzman
Subject: RE: דניאל בלנק

קבלי

From: adi epelbaum gruzman [mailto:[email protected]]
Sent: Sunday, May 05, 2019 3:33 PM
To: לילית ניצן ([email protected])‏ <[email protected]>
Subject: דניאל בלנק

הי,   הבנתי שדניאל בלנק נחקר. את יכולה לשלוח לנו במייל בינתיים? תודה. בברכה,

עדי אפלבוים גרוזמן, עו”ד | פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה)

טלפון: 073-3736020   פקס: 03-5163093

דוא”ל: [email protected]

מייל על חקירת אפי נחמני

 

Date : 4/15/2019 12:54:11 PM
From : “adi epelbaum gruzman”<[email protected]></[email protected]>
To : “Michal Gazit” <[email protected]>, “Etty Ben Dor”<[email protected]></[email protected]></[email protected]>
Cc : “Gilit Mantinband” <[email protected]>, “Yael Schneider” <[email protected]>, “Avi Jini”<[email protected]></[email protected]></[email protected]></[email protected]>
Subject : RE: השלמות נוספות דניה 11.4.19

לגבי 5 – זה עלה בפגישה אצל ליאת אתמול.

לדעתי אם נחפש נמצא תשובה במסמכים ובהודעות שאצלנו, אבל אפשר לשאול בכל מקרה.

 

From: Michal Gazit
Sent: Monday, April 15, 2019 3:48 PM
To: Etty Ben Dor
Cc: Gilit Mantinband; adi epelbaum gruzman; Yael Schneider; Avi Jini
Subject: השלמות נוספות דניה 11.4.19

 

היי,

מצ”ב מכתב ההשלמות בדניה (נשאר רק צהוב אחד ביחס לחקירת אפי רחמני עם התוצאות של הבדיקה שאבי ערך- אתי להחלתטך).

מיכל

מייל על מחקרי תקשורת באישור חיים ויסמונסקי 10/1/2018

 

 

From: Etty Ben Dor
Sent: Wednesday, January 10, 2018 9:46 AM
To: Liat Ben Ari
Cc: Yael Schneider; adi epelbaum gruzman; Haim Vismonski; Suzana Shor
Subject: מחת”קים דוד ביטן – בקשה מעודכנת 10-1-18

ליאת שלום,

לפני כשבועיים נתבקשנו על ידי לשכת יועמ”ש לצמצם את הבקשה לצו כולל על מחקרי התקשורת של ח”כ דוד ביטן.

מאז שהועברה הבקשה, חיים ויסמונסקי ואני עמדנו בקשר עם אנשי הערכה ומודיעין ביאח”ה המטפלים בתיק וכן עם ראש צוות החקירה, וניסינו למצוא פתרונות שונים שיאפשרו צמצום הבקשה. הניסיונות לא צלחו באופן שאפשר לנו להציע מנגנון מצמצם. בין לבין אסף (עוזר פ”מ) עמד בקשר עם עוזרי היועץ, והם ביקשו שהמשטרה תספק בבקשתה התייחסות מפורטת יותר לתקופות במהלכן עולה חשד לביצוע עבירות. למיטב הבנתנו, הפירוט נדרש על מנת לשכנע את היועץ כי קיימים חשדות לביצוע עבירות לכל אורך תקופת כהונתו של ביטן כחבר כנסת, באופן המקשה על צמצום הבקשה.

במסמך המצורף הוסף פרוט של התקופות אשר במהלכן עולה חשד לביצוע עבירות. כמו כן, הוספו התייחסויות מעודכנות מתוך הודעותיו של משה יוסף, לאחר שנחתם עמו הסכם עד מדינה. מהמסמך מצטיירת תמונה לפיה, על פי החשד, ביטן היה מעורב בעבירות שוחד והפרת אמונים לכל אורך תקופת כהונתו. הקשר שלו עם משה יוסף ועם גורמים רבים נוספים אשר הוא פעל לקדם את האינטרסים שלהם, היה מתמשך ולא נקודתי. לפיכך, אנו סבורים כי יש מקום לתמוך בבקשת המשטרה, והבקשה המעודכנת מבססת ביתר שאת את הצורך בקבלת מחקרי התקשורת לכל אורך התקופה.

המנגנון שחיים ויסמונסקי הציע, ואשר מקובל על המשטרה, לפיו רק לאנשי המודיעין תהיה גישה לכלל נתוני מחקרי התקשורת והם יתנו מענה ספציפי לבקשות של צוות החקירה, תוך מחיקת נתונים בדבר שיחות בין ביטן לבין חברי כנסת ועיתונאים – מספק לטעמנו את האיזון הראוי בין הצורך לשמירה על פעילותו הפרלמנטרית של חבר הכנסת לבין צרכי החקירה. קיימת עדיין מחלוקת עם המשטרה בנוגע לדרישה שהועלתה למחיקת הנתונים לאחר תום ההליך – אני מניחה שניתן יהיה לגשר על הדברים.

אם הבקשה המעודכנת מקובלת עליך, חיים ואני נפעל מול אנשי המשטרה להגיע לסיכום סופי בדבר המנגנון ונעביר אותו לאישור סופי שלך.

אתי

From: Liat Ben Ari
Sent: Wednesday, December 27, 2017 8:16 AM
To: Haim Vismonski; Etty Ben Dor
Cc: Jonathan Tadmor; Suzana Shor; Yael Schneider; adi epelbaum gruzman
Subject: RE: מחת”קים דוד ביטן – הצעה להסדר מצמצם

בוקר טוב,  המתווה נראה לי נכון. מצטרפת להערת חיים. נראית לי שהיא חוסכת עבודה. ליאת

 

ליאת בן-ארי שווקי | פרקליטת מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה)

 

Views: 78

One Comment

  1. כך פיתתה לכאורה הממונה את העובדת לאורגיה עם המשנה למנכ”ל במשרד התחבורה
    חקירה שערכה נציבות שירות המדינה נגד אלכס לנגר העלתה כי בכירים נוספים במשרד נטלו לכאורה חלק בשערוריית מין ועובדת המקורבת אליו לחצה על עובדות נוספות להשתתף במעשים ■ בא כוח העובדת: “הפרסומים חסרי שחר”

    דניאל שמיל ואבי בר-אלי 10 באפריל 2013
    אורגיות בבית מלון, משחקי מין, הטרדות, תפירת מכרזים וטובות הנאה – אלה עיקר הפרטים שנחשפו בשתי תובענות שהגישה בחודש שעבר נציבות שירות המדינה נגד עובדים במשרד התחבורה. התובענות הוגשו במסגרת חקירה שניהלה הנציבות נגד המשנה למנכ”ל המשרד לשעבר, אלכס לנגר, בנוגע לאירועים שהתרחשו לכאורה במשרד בשנים האחרונות.

    נציבות שירות המדינה הגישה בחודש שעבר תובענה נגד הממונה על הפרויקטים במינהל היבשה, איריס ברקת. לפי כתב התובענה, ניהלה ברקת יחסים אינטימיים עם לנגר, שכיהן בעבר כסמנכ”ל היבשה במשרד וכממונה הישיר עליה – וכן שידלה לכאורה עובדת נוספת במשרד לקיום אורגיות שבהן נטלו השניים חלק. לנגר עצמו הועזב באוגוסט אשתקד במסגרת הסדר טיעון מקל שחתם מול נציבות שירות המדינה, לאחר שהורד בדרגה והורחק משירות ציבורי.

    איריס ברקת, הבכירה במשרד התחבורה.

    הערת מערכת:
    תודה על המידע אבל הנחקר הוא אייל לנגר ובכתבה מהארץ שהבאת הדון ז’ואן הוא אלכס לנגר.
    נא להסביר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *