EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

הפסד צורב לפרקליט יהודה בלבן תפר תיק צריכת קנביס לפצוע צה”ל הזקוק לקנביס רפואי. זיכוי של ארנון איתן.

המרדף של התובעים המשטרתיים אחרי צרכני קנביס, ואפילו קנביס רפואי, כדי להפליל אותם ולייצר עבודה לשופטים ולתובעים איננו פוסק. הפעם כל הכבוד לשופט הירושלמי ארנון איתן אשר סיים את האישום באי הרשעה. השופט כתב ש “אין חולק כי המדובר בעבירה שחומרתה ברף הנמוך ביותר מבין עבירות הסמים, ודאי בנסיבותיו הייחודיות של מקרה זה”. מדוע אם כן התיק הזה לא נמחק ובוטל ברגע שהוגש? מדוע היה צריך למרוח את התיק הזה שנתיים כדי להגיע לאי הרשעה? איפה השופט האמיץ שימחוק לתובעים המשטרתיים את האישומים המגוכחים האלה ביום בו הם מוגשים?

והפעם ההפסד הצורב נזקף לחובתו של התובע המשטרתי יהודה בלבן מירושלים. אדון בלבן קיבל תיק שבו נתפסו 35 גרם של עלים ירוקים אצל בן אדם מסכן שהשופט מתאר אותו כך: “נאשם כבן 26 רווק מתגורר בירושלים ועובד כמחסנאי וכשליח בחברת פלאפונים. הנאשם סיים 12 שנות לימוד עם תעודת בגרות. טרם גיוסו נפצע הנאשם בתאונת דרכים, לאחריה הורדם והונשם למשך 4 חודשים. בהמשך עבר שיקום משך שנה וארבעה חודשים. עקב טיפול רפואי שלא צלח הומלץ לנאשם ליטול קנביס רפואי. הנאשם הציג בשרות המבחן אישור לקבלת קנביס רפואי שהינו בתוקף עד לחודש יוני 2020. הנאשם ציין כי במהלך שהותו בשיקום גייס כוחות גופניים ונפשיים להתמודד עם הפציעה בצורה מיטבית, על מנת שלא תשפיע על חייו לרעה. לאחר תקופת השיקום, נסע הנאשם לטיול ממושך בחו”ל, ועם חזרתו החל עובד כמנהל סניף ברשת חנויות בגדים. בשנה וחצי האחרונות עובד הנאשם כמחסנאי ואיש משלוחים בחברת טלפונים, ובמקביל לומד לימודי עיצוב אופנה ותפירה. לאחרונה נפגע הנאשם בתאונת דרכים בעת עבודתו כשליח -והוא אושפז למשך יממה לצורך ניתוח. בהתייחס לעבירות ציין הנאשם כי ביצע אותן מתוך מצוקה ותסכול נוכח כאבים פיזיים שחווה, וכשאינו מקבל מענה מתאים בשל העדר רישיון בתוקף. בתסקיר מובאים גורמי הסיכון בהם הרקע בו צמח, משברים שחווה, וכן התרשמותם כי בעת מצוקה התקשה לראות חלופה אפשרית אחרת להתנהלותו. מנגד, ובבחינת גורמי סיכוי צוין, כי הנאשם הינו בחור צעיר נעדר עבר פלילי, ללא דפוסים עברייניים. בנוסף ולהתרשמותם, לנאשם כוח רצון ושאיפות גבוהות על אף קשיים פיסיים ורגשיים עמם הוא מתמודד, והוא עורך מאמצים לקדם את יכולותיו בין היתר באמצעות השתלבות תקינה בתעסוקה ובלימודים”.

האם יש צורך להוסיף על הדברים האלה? מדובר באדם שהקנביס הוא התרופה שלו. מנגד מדובר בתובע משטרתי שצבירת הרשעות היא מטה לחמו ואם אין לו אנשים מסכנים לנעוץ בהם את טלפיו, אין לו פרנסה. לכן המשטרה זקוקה לכמה שיותר הפללות והרשעות בתחום הקנביס כי זה מספק למשטרה עילה לדרוש תוספת תקנים מהאוצר, וזה כמובן מספק המון פרנסה לשופטים ולעובדות סוציאליות שכותבות תסקירים (קצינות המבחן). שערו לעצמכם מה היה קורה אם השופט ארנון איתן היה זורק את התובע המשטרתי יהודה בלבן לכל הרוחות ביום שהוא הגיש את כתב האישום הדפקטיבי הזה? כמה כסף היה נחסך? כמה זמן שיפוטי היה נחסך? כמה זמן היה מתפנה לעובדות הסוציאליות לעשות משהו מועיל בחיים העלובים שלהן?

לזכותו של השופט ארנון איתן נציין כי התמחה בפרקליטות שם נחשף לתרבות השקר ותפירת התיקים ולכן סירב המשיך לעבוד בתפירת תיקים, ובמקום זאת פנה לעבוד בסנגוריה הציבורית בירושלים. הוא התחיל לעבוד כשופט תעבורה ואח”כ קודם לתפקיד שופט בפלילים. צפו לסדרה של מכתבים מפרקליטות מחוז ירושלים הממוענים לאסתר חיות בדרישה לערוף את ראשו. לא נתפלא אם בקרוב לבקשת הפרקליטות יעיפו את השופט האנושי הזה לבית המשפט בבית שמש, או בחזרה לבית משפט לתעבורה.

הסנגורים במקרה הזה עו”ד גדעון נחום ועו”ד נטע לוי לא ניהלו בכלל משפט. הם מייד התקפלו והובילו את הנאשם להודות בכתב האישום ולקוות לתסקיר טוב אצל קצינת המבחן. אין לסנגורים האלה מה להתהדר בניצחון שכן את העבודה הקשה עשה הנאשם בעצמו אצל קצינת המבחן שהמליצה לא להרשיע אותו. מעניין כמה כסף הם קיבלו על התיק הזה בלי לעשות כלום.

השופט ארנון איתן – שופט סנגוריאלי שמעצבן את הפרקליטות

להלן הכתבה מאתר Psakdin.co.il

בוטלה הרשעת צעיר שהשתמש בקנאביס לאחר תאונת דרכים קשה

הצעיר זקוק לקנאביס רפואי מאז שעבר תאונה. כתב האישום הוגש בתקופה בה פג הרישיון שלו וטרם חודש. ביהמ״ש התחשב במאמצי השיקום של הצעיר וביטל את ההרשעה

בשנים 2016 ו-2018 נתפס צעיר מחזיק קנאביס לשימוש עצמי והוגש נגדו כתב אישום. מתסקיר שירות המבחן עלה שהוא החל להשתמש בסם לאחר תאונה קשה שעבר וכדי להתגבר על הכאבים. בהמשך אף קיבל רישיון לקנאביס רפואי אך בתקופה בה נעברו העבירות הוא לא היה בתוקף. בית המשפט קיבל את המלצת השירות לבטל את ההרשעה.  על פי כתב האישום, בפברואר 2016 החזיק הנאשם בביתו קנביס במשקל 34.8 גרם לצריכה עצמית, ללא היתר או רישיון. לאחר מכן צורף כתב אישום נוסף שלפיו במאי 2018 הוא נתפס מחזיק בתוך תיק גב שחור על רצפת רכב השייך לחברו קנביס במשקל 40 גרם. הצעיר הודה והורשע בהסדר טיעון בשני כתבי האישום והוסכם כי הוא יופנה לתסקיר מבחן שיתייחס בין היתר לשאלת ההרשעה.

על פי תסקיר שירות המבחן, הנאשם כבן 26 רווק שגר בירושלים. הוא סיים 12 שנות לימוד עם תעודת בגרות. טרם גיוסו נפצע הנאשם בתאונת דרכים, לאחריה הורדם והונשם למשך 4 חודשים. בהמשך עבר שיקום במשך שנה וארבעה חודשים. עקב טיפול רפואי שלא צלח הומלץ לנאשם ליטול קנאביס רפואי. הנאשם הציג בשרות המבחן אישור לקבלת קנביס רפואי בתוקף עד לחודש יוני 2020. בשנה וחצי האחרונות הוא עובד כמחסנאי ואיש משלוחים בחברת טלפונים, ובמקביל לומד לימודי עיצוב אופנה. הנאשם הסביר כי ביצע את העבירות מתוך מצוקה ותסכול נוכח כאבים פיזיים שחווה, כשאינו מקבל מענה מתאים בשל העדר רישיון בתוקף. עוד צוין בתסקיר כי לנאשם אין עבר פלילי או דפוסים עברייניים והוא בעל כוח רצון ושאיפות גבוהות לקדם את יכולותיו ולהשתלב בתעסוקה ובלימודים. בנסיבות אלה המליץ שירות המבחן לבטל את ההרשעה.

במסגרת הטיעונים לעונש המדינה הפנתה לכמות הסם שהחזיק הנאשם והדגישה את הצורך למגר את נגע הסמים ולשמור על ערכים של בריאות ושלטון החוק. עוד נכתב כי להרשעה לא תהיה השפעה קונקרטית ואין הצדקה להימנע ממנה. הסנגור ביקש לאמץ את המלצת השירות וטען כי המדינה יצרה עבור הנאשם מצב בלתי אפשרי במסגרתו קיים פער זמנים בין המועד בו פג תוקפו של הרישיון ועד שהוא מחודש, אף שבזמן זה נדרש הנאשם לעשות שימוש יומיומי בסם לצורך רפואי קבוע המאושר לו.

סמים קלים

השופט ארנון איתן מבית משפט השלום בירושלים ציין כי הנאשם הודה ונטל אחריות על מעשיו. הוא נעדר עבר פלילי וזו הסתבכותו הראשונה והיחידה. כמו כן מאז ביצוע העבירות לא נפתחו לו תיקים נוספים. כמו כן, מדובר בסם מסוג קנאביס, שנמנה על קבוצת הסמים הקלים. זאת ועוד, הרקע לביצוע העבירות חריג. הן נעשו בזמנים שבהם תוקף רישיונו של הנאשם להחזקה ושימוש בקנאביס רפואי פג והוא נקלע למצוקה וחוסר אונים בשל הכאבים הפיזיים שחווה.  באשר לאי הרשעה הבהיר השופט כי קיימת בפסיקה לאחרונה מגמה של הגמשת הדרישה להוכיח נזק קונקרטי לעתידו התעסוקתי או השיקומי של נאשם. במקרה זה מדובר בעבירה שחומרתה ברף הנמוך ביותר מבין עבירות הסמים, ולכן ניתן לקבוע כי הדרישה להוכחת נזק ממשי וקונקרטי היא מופחתת. בסופו של דבר הורה השופט על סיום ההליך באי הרשעה. הוא הטיל על הנאשם צו שירות לתועלת הציבור בהיקף של 120 שעות והתחייבות בסך 5,000 שקל להימנע מביצוע עבירה דומה.

https://www.psakdin.co.il/Document/%D7%91%D7%95%D7%98%D7%9C%D7%94-%D7%94%D7%A8%D7%A9%D7%A2%D7%AA-%D7%A6%D7%A2%D7%99%D7%A8-%D7%A9%D7%A0%D7%A4%D7%A6%D7%A2-%D7%A7%D7%A9%D7%94-%D7%91%D7%AA%D7%90%D7%95%D7%A0%D7%94-%D7%95%D7%94%D7%97%D7%96%D7%99%D7%A7-%D7%A7%D7%A0%D7%90%D7%91%D7%99%D7%A1-%D7%9C%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%95%D7%A9-%D7%A2%D7%A6%D7%9E%D7%99#.XzKMligzbIW

Views: 12

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *