EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

הפרקליטה עפרה לוי מציגה: כיצד נראה נוסח של “הסכם עד מדינה מותנה” בפרשת אבו לטיף (זרקוניה)

עפרה לוי עשתה הסכם עד מדינה מותנה בפרשת אבו לטיף

רבים שואלים מה זה “הסכם עד מדינה מותנה”, ואיך הוא נראה.  מה הם התנאים הכלולים בו, ואילו הבטחות הפרקליטות מבטיחה לעד המדינה.  איך הוא מנוסח?

לפנינו נוסח לא חתום של הסכם עד מדינה מותנה בתיק פשיעה חמור (תפ”ח) אבו לטיף, פל”א ראשי מספר 808189/2021 של ימ”ר צפון- כח משימה 6006, שגובש “על דעת” עו”ד עופרה לוי, מנהלת המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, וסנ”צ תומר שטראוס רמ”פ תשאול ימ”ר צפון, ועל דעת ורד חדד- עורקבי סמנכ”ל בכיר לחקירות ומודיעין ברשות המסים.

שמו של השטינקר הוא “זרקוניה”.  יכול להיות שזה שם קוד.

מדובר בפרשה שהבשילה לכתב אישום בינואר 2023 והיו בה מעצרים, צווי חיפוש, דיונים בהחזרת תפוסים ואפילו צווי הקפאת חשבונות בנקים.  בין השאר סופר ששני פרקליטים במחוז צפון נתפסו מדליפים תכנים מהחקירה למשפחת אבו לטיף.

ראו למשל בקשה לביטול הקפאת חשבונות בנק ה”ת 58550-02-23 אבו וליד שיווק ומסחר בע”מ וחאלד אבו לטיף נ’ מדינת ישראל, מעצר ימים עמ”י 25008-03-23, אבו לטיף ואח’ נ’ מדינת ישראל (12.03.2023), מעצר ימים של נדאל אבו לטיף: מ”י 17432-02-23 מדינת ישראל נ’ נדאל אבו לטיף, ה”ת 25687-02-23 ליסקאר רם בע”מ, נדאל אבו לטיף ועמאר דבאח נ’ מדינת ישראל, מעצר תום הליכים מ”ת 60915-01-23,תפ”ח 57628-12-22 מד”י נ’ איברהים חילף, סלים שקור ופארס מוסא, ותפ”ח 60882-01-23 מדינת ישראל נ’ נדאל אבו לטיף ועמאר דבאח.

הפרשה מאוד חמה בשטח.  מה זה חמה  💣💣💣💣💣!!!!

 

 

שמעון איפרגן פרסם ב 19/3/2024 ש”נקמה בעבריין שמזוהה עם משפחת אבו לטיף. עבריין המזוהה עם משפחת הפשע אבו לטיף נפצע אתמול באורח בינוני בפיצוץ מכוניתו בכרמיאל. במשטרה חושדים שהפיצוץ אירע כנקמה על ניסיון חיסול שנכשל בכפר ג’דידה. “המטען היה גדול מאוד, מסביר למה עוברי אורח נפצעו”, הסביר קצין משטרה.

כמו שאמרנו פרשה 💣💣💣💣💣!!!!

https://www.mako.co.il/men-men_news/Article-4951eff69075e81027.htm

בהסכם “מותנה” התנאי הוא שהמדינה שומרת לעצמה זכות שלא לקיים אותו

 

שימו לב ההסכם הוא “מותנה”.  זה אומר שהעד מספר הכל והפרקליטות עושה “חושבים”.  אם ירצו יעניקו לו מעמד ויתקראו לו לעדות.  אם לא ירצו אותו אז “היה ויוחלט שלא להמשיך במימוש ההסכם…על פי שיקול דעתה הבלעדי של מנהלת המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה יפעלו רשויות החקירה והפרקליטות להוצאת תעודת חיסיון בהתאם להוראת סעיף 45 לפקודת הראיות… על כלל החומרים אשר נאספו מהעד, לרבות על כל שלבי המשא ומתן עמו, למעט ראיות שיש בהן כדי לסייע להגנתו של נאשם אחר בהליך פלילי…. לא תזמן התביעה את העד לעדות מטעמה בהסתמך על החומרים שמסר העד עד כה, או שימסור במסגרת מימוש הסכם זה, ולא יעשה שימוש באמרותיו של העד נגדו…..   ככל שיוחלט לחשוף בנסיבות אלו את חומרי חומרי החקירה שמסר העד במסגרת הסכם זה, תוצע לעד אבטחה בהתאם לשקול דעתה של משטרת ישראל.

כמו שרואים ההסכם הוא ממש דרקוני.  הסכם חד צדדי לגמרי.  הכל תלוי בשיקול דעת של הפרקליטות.   זכותם לעשות מה שבא להם.  זה ממש משחק בחיי אדם….!!!

ספק אם הסכם כזה אינו מהווה עבירה על חוק חוזים אחידים תשמ”ג 1982.

אנחנו גם לא יודעים אם אחרי שהפרקליטות מחליטה אם כן או לא, עושים הסכם חדש שהוא לא מותנה, ואם לעד יש עדיין יכולת לשפר את התנאים שלו.

זו הפרקליטה האחראית, עפרה לוי.  אם יום אחד היא ושי ניצן יהיו פנויים, יש סיכוי לשידוך מוצלח ביניהם.

עפרה לוי עשתה הסכם עד מדינה מותנה בפרשת אבו לטיף
עפרה לוי עשתה הסכם עד מדינה מותנה בפרשת אבו לטיף

 

להלן טיוטה של הסכם עד מדינה מותנה בגרסה המקובלת במשטרה נכון ל 1/6/2022.

 

הסכם עד מדינה מותנה

הסכם שנערך ונחתם  בתאריך ___________   במשרדי ______________

בין:      שם, משפחה ות.ז  (להלן: “העד”)

 

לבין:    משטרת ישראל באמצעות:

                                                                             (להלן: “המשטרה”)

שם פרטי ומשפחה          מ.א.                  דרגה                           

 

על דעת עו”ד עופרה לוי, מנהלת המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה (להלן: “הפרקליטות”) על דעת סנ”צ תומר שטראוס, רמ”פ תשאול ימ”ר צפון ועל דעת ורד חדד- עורקבי סמנכ”ל בכיר לחקירות ומודיעין ברשות המסים (להלן: “רשויות האכיפה”) בקשר למתן מעמד עד מדינה לעד בתיק פל”א ראשי מספר 808189/2021 של ימ”ר צפון- כח משימה 6006 ותיקי פל”א נלווים (להלן:” הפרשה”).

 

הואיל    והעד מסר למשטרה ורשויות המס (להלן: “רשויות החקירה“) מידע שעניינו פעילות בארגוני פשיעה.

 

והואיל והמידע מתמקד בביצוע עבירות לכאורה של ארגון פשיעה, אלימות, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, עושק, קשירת קשר לביצוע עבירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, סחיטה באיומים, הלבנת הון ועבירות לפי חוק מע”מ ופקודת מס הכנסה (להלן: “העבירות”);

 

והואיל והעד היה מעורב או נטל חלק בפרשה ומצהיר כי בידו ראיות ומידע על הפרשה ועל עבירות כלכליות נוספות מעין הפרשה כמפורט בנספח א’ הרצ”ב להסכם זה המהווה חלק בלתי נפרד ממנו (להלן: “העבירות הנוספות“);  

 

והואיל והעד מבקש לסייע לרשויות החקירה במסירת הודעות אמת על כל הידוע לו בפרשה וכן מתחייב הוא לבצע כל פעולה שתידרש ממנו בקשר לפרשה;

 

והואיל והעד מצהיר כי הוא לא עמד בראש קבוצת החשודים שיזמה או הורתה לבצע את העבירות ואת העבירות הנוספות וכי מרבית הפעולות שביצע נעשו בשל העובדה שנסחט ואולץ לבצען.

             מובהר כי אמיתות הצהרה זו מהווה תנאי מרכזי ומהותי בהסכם.

 

והואיל והעד מצהיר כי לא קטל אדם ולא היה מעורב בקטילת אדם;

 

והואיל  והעד  מבקש לקבל מעמד עד מדינה;

 

והואיל ומדברי העד עולה כי אינו העבריין העיקרי; 

 

והואיל והמדינה זקוקה לפרק זמן נוסף לגיבוש החלטה סופית בדבר מתן מעמד של עד מדינה לעד;

 

והואיל ובנסיבות אלו המדינה נכונה לערוך עם העד הסכם עד מדינה מותנה;

 

והואיל והעד מודע לכך שמימוש ההסכם מותנה בהחלטת רשויות האכיפה כמפורט בהסכם;

 

והואיל והעד מודע לכך כי אם יוחלט שלא להמשיך במימוש ההסכם, יבוטל ההסכם ולא תהיה לו כל טענה נגד הפרקליטות ורשויות האכיפה, והוא מצהיר כי ברור לו שבנסיבות אלה לא יקבל כל הטבה למרות שמסר הודעותיו;

 

לפיכך הסכימו הצדדים כדלקמן:

 

  1. המבוא להסכם זה מהווה חלק בלתי נפרד מהסכם זה.

 

  1. העד מתחייב בזה למסור, בסמוך לאחר החתימה על הסכם זה, הודעות אמת מפורטות, אשר ישלימו את הדברים שמסר בשלב המשא ומתן לקראת ההסכם ולבצע את כל הפעולות הנדרשות לזיהוי ואיתור ראיות. העד מתחייב לפרט על כל הידוע לו בקשר עם הפרשה, כפי שנמסר על ידו, כמו גם את כל הידוע לו על עבירות נוספות שביצע בעצמו ו/או ביחד עם אחרים ואת כל הידוע לו על עבירות נוספות שאמור היה לבצע בעצמו ו/או ביחד עם אחרים, לרבות מידת מעורבותם וחלקם של כל אחד מהמעורבים, השיטות שננקטו, דרכי ההתקשרות, העברות כספים, המניעים לעבירות וכל פרט אחר שידוע לו ו/או שיידרש למסור על ידי רשויות החקירה. העד מתחייב בזאת למסור ולהבהיר את כל המסמכים, המדיה האלקטרונית והראיות המאמתים את גרסתו וכן להקליט שיחות עם המעורבים בפרשה ובעבירות הנוספות.

 

  1. לאחר שההודעות, המידע והראיות שהעד יביא יבחנו על ידי רשויות האכיפה, לפי שיקול דעתן הבלעדי, יודיעו לעד על החלטתן באשר להמשך מימוש הסכם זה. מובהר בזאת כי לרשויות האכיפה נדרש פרק זמן נוסף לגיבוש החלטה סופית בדבר מתן מעמד של עד מדינה לעד, וכי ההחלטה על מימוש הסכם זה אינה מותנית בכך שהראיות שיספק העד יספיקו להגשת כתב אישום.

 

  1. א. היה ויוחלט שלא להמשיך במימוש ההסכם, בהתאם לנסיבות, על פי שיקול דעתה הבלעדי של מנהלת המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה יפעלו רשויות החקירה והפרקליטות להוצאת תעודת חיסיון, בהתאם להוראת סעיף 45 לפקודת הראיות [נוסח חדש], התשל”א – 1971, על כלל החומרים אשר נאספו מהעד, לרבות על כל שלבי המשא ומתן עמו, למעט ראיות שיש בהן כדי לסייע להגנתו של נאשם אחר בהליך פלילי. בנסיבות אלה, לא תזמן התביעה את העד לעדות מטעמה בהסתמך על החומרים שמסר העד עד כה, או שימסור במסגרת מימוש הסכם זה, ולא יעשה שימוש באמרותיו של העד נגדו.

העד מצהיר שהובהר לו כי בית משפט יכול ויורה על הסרת חסיון, באופן מלא או חלקי ועל רשויות החקירה והתביעה יהיה לפעול בהתאם להוראתו.

ככל שיוחלט לחשוף בנסיבות אלו את חומרי חומרי החקירה שמסר העד במסגרת הסכם זה, תוצע לעד אבטחה בהתאם לשקול דעתה של משטרת ישראל.

ב.  מובהר לעד כי ככל שיוחלט שלא לממש את ההסכם, יוכלו רשויות האכיפה והתביעה לעשות שימוש בראיות חדשות שיתקבלו בעתיד מכל מקור לרבות מהעד עצמו לצורך העמדתו לדין, בפרשה זו ובעבירות נוספות.

 

  1. ככל שיחליטו רשויות האכיפה והתביעה ליתן לעד מעמד עד מדינה, בגדר הסכם זה, העד מתחייב לשתף פעולה עם רשויות החקירה ולסייע, ככל שיידרש, להמשיך במסירת הודעות וראיות כנגד כל המעורבים בפרשה ובעבירות הנוספות, ובין היתר:
    • ימסור, בכל עת שיידרש, הודעות אמת מלאות ומפורטות ביחס לכל הידוע לו על הפרשה והעבירות הנוספות ועל כל עבירה נוספת שיהיה לו מידע לגביה בעתיד, לרבות באשר לחלקם של המעורבים והחברות.
    • יקליט שיחות בינו לבין מעורבים בפרשה ובעבירות הנוספות.
    • העד מסכים לכך, כי בעת פעילותו במסגרת יישומו של הסכם זה, יהיו רשויות החקירה רשאיות להקליט ולתעד בכל מקום, בכל עת ובכל דרך את כל שיחותיו, לפי שיקול דעתן הבלעדי.
    • יבצע כל פעולה הנדרשת לצורך זיהוי המעורבים, לרבות מסדרי זיהוי והצבעות.
    • ישתתף בעימותים.
    • יבצע כל פעולה הנדרשת לצורך זיהוי ואיתור ראיות ורכוש, לרבות הצבעות.
    • יצביע על כל רכוש בר חילוט.
    • ימסור לצוות החקירה את הטלפון הסלולרי שלו.
    • יבצע כל פעולה אחרת אשר תידרש על ידי רשויות החקירה, לפי שיקול דעתן הבלעדי.

מובהר לעד כי תנאי מרכזי ויסודי לתוקף הסכם זה הוא שיתוף פעולה מלא עם רשויות האכיפה ומסירת מלוא הראיות שבידיו.

 

  1. העד מתחייב בזאת שלא לבצע כל פעולה במזיד, בין במעשה ובין במחדל, שתפגע במהימנות הודעותיו בפני רשויות החקירה, או להטעות את רשויות החקירה במהלכיהן, או לסכל בדרך אחרת את החקירה, לרבות שלא לבצע עבירות פליליות מכל סוג שהוא.

 

  1. העד מתחייב שלא לקיים מפגשים כלשהם ו/או שיחות כלשהן עם הקשורים לחקירה ו/או שאינם קשורים לחקירה ו/או עם כל אדם אחר, בנוגע לפרשה ולעבירות הנוספות, ללא אישור רשויות החקירה, כל זמן שההסכם שבתוקף.

העד מתחייב לדווח בזמן אמת על כל קשר שנוצר עם הקשורים לפרשה ו/או לעבירות הנוספות, על זהותם המלאה של הנוכחים ועל תוכן השיחות או המפגשים, בין שנערכו ביוזמת אחרים ובין בכל אופן אחר, בין שניתן על כך אישור מוקדם מרשויות החקירה ובין שלא.

 

  1. העד מסכים בזה, כי ממועד חתימתו על הסכם זה ועד למילוי כל התחייבויותיו על פי הסכם זה, לא יצא את הארץ ללא קבלת אישור מראש של הגורם המוסמך מטעם התביעה. להבטחת האמור לעיל, יפקיד העד את דרכונו, ככל שיש לו דרכון, במשטרה.
    העד מתחייב בזה שלא לבקש ממשרד הפנים דרכון חדש ו/או תעודת מעבר מבלי שיקבל היתר לכך ממוסמך מטעם התביעה;

עוד מסכים העד כי שמו יופיע ברשימת המוכללים באיסור יציאה מהארץ.

 

  1. העד, מסכים ומתחייב, כי לצרכי העדתו בבתי משפט, הוא ישתף פעולה באופן מלא עם רשויות האכיפה, לרבות בהכנות לקראת עדויותיו ויסייע לפרקליטות או למי מטעמם בכל עת שידרש לכך על פי צרכי המשפט. כן מתחייב העד למסור עדויות אמת מלאות ומפורטות בבתי המשפט אליהם יקרא להעיד במסגרת מימושו של הסכם זה. העד מוזהר בזה כי סעיף זה הינו תנאי יסוד לקיום ההסכם וכי עליו למלאו בכפוף ללוחות הזמנים שיקבעו על ידי רשויות החקירה והתביעה.

 

  1. העד מתחייב לשמור בסודיות מוחלטת את דבר קיומו של הסכם זה ואת שיתוף הפעולה עם המשטרה והתביעה, אלא אם יקבל אישור מפורש מרשויות החקירה לנהוג אחרת. כן הוא מתחייב שלא להעביר במישרין או בעקיפין, ו/או באמצעות מי מטעמו, מידע כלשהו לכל גורם, לרבות כלי התקשורת ועיתונאים, על אודות הסכם זה, תוכן גרסתו, ופעילותו על פי הסכם זה, אלא אם יקבל אישור מפורש מרשויות החקירה לנהוג אחרת. חובת שמירת הסודיות כאמור, ואיסור העברת מידע כלשהו לכל גורם, לרבות כלי התקשורת ועיתונאים, הינם ללא הגבלת זמן.

 

  1. מובהר בזה לעד כי כל חומר חקירה אשר נאסף טרם החתימה על הסכם זה, לרבות המו”מ שניהל העד עם רשויות החקירה וכל חומר שייאסף באמצעותו לאחר חתימת ההסכם, יוכנסו לתיק החקירה, יהיו גלויים לחשודים וייתכן וייחשפו אף לצדדים שלישיים, ויכול וישמשו כראיות בכל הליך משפטי.

העד מצהיר כי הוא מבין את משמעות האמור בסעיף זה וכי לא תהיה לו כל טענה ו/או תביעה כלפי המדינה כתוצאה מביצוע האמור.

 

  1. הובהר לעד כי אף אם יוקנה לו מעמד של עד מדינה, ייתכן ורשויות החקירה או התביעה יחליטו שלא למצות את החקירה בפרשה או שלא להגיש כתבי אישום בגין הפרשה, נגד מי מהמעורבים, לפי שיקול דעתן הבלעדי. במקרה כזה מובהר לעד כי ניתן יהיה לעשות שימוש בחומר שמסר, בהתאם לשיקול דעת המדינה; וכן אפשר ועל פי דין יתעורר צורך בחשיפת חלקים מן החומרים האמורים במסגרת הליכים משפטיים אחרים הנוגעים למעורבים שיוזכרו על ידו במהלך חקירה זו.

 

  1. בתמורה לאמור לעיל, ובכפוף להכרעת מנהלת המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה עו”ד עופרה לוי לפיה עמד העד בכל התחייבויותיו בהסכם זה, יקבל העד מהמדינה את התמורה כמפורט להלן:

 

  • בעת החלטה על הגשת כתבי אישום בפרשה, לא יוגש נגד העד כתב אישום בבית המשפט על חלקו בפרשה.
  • עוד מוסכם כי לאחר שיסיים העד את מלוא התחייבויותיו כמפורט בהסכם זה, לרבות מתן עדויות מלאות ומפורטות בביהמ”ש המדינה תגנוז את התיקים התלויים ועומדים כנגד העד כמפורט בנספח ב’ להסכם, ובכלל זה עבירות מע”מ ומס הכנסה.
  • רשויות המס לא ייעשו שימוש במידע שימסור העד כדי לבסס את חבות המס שלו, ולא ייעשו שימוש בכל הודעה או ראיה שתושגנה כתוצאה מהודעותיו במסגרת החקירה בה הוא משמש עד מדינה ומתייחסת למידע ספציפי שמסר העד. למען הסר ספק סעיף זה אינו חל על מידע ממקור אחר שלא הושג/יושג כתוצאה מהמידע שמסר/ימסור העד, וזאת גם אם הוא מתייחס למידע ספציפי שמסר/ימסור העד.
  • בכפוף לכך מנהלת המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה , על פי שיקול דעתה הבלעדי, תאשר כי העד מילא את כל חובותיו על פי הסכם זה, יקבל העד גמול סופי בסך 400,000₪ (ארבע מאות אלף ש”ח). הגמול ישולם על ידי משטרת ישראל.

 

 

  1. התביעה תפעל להעיד את העד מוקדם ככל האפשר, בהתאם לנסיבות.

 

  1. מובהר לעד כי בכל הנוגע להגנתו תפעל המשטרה בהתאם לנספח ג’ להסכם זה והעד מסכים לכך.

 

  1. העד מצהיר כי ידוע לו, שאם ימצא, כי הפר אחת או יותר מהתחייבויותיו והצהרותיו בהסכם זה, או שיתברר כי מסר הודעות כוזבות בפרשה ו/או בעבירות הנוספות, או שיקר ו/או הטעה את רשויות החקירה והתביעה, או מסר הודעות חלקיות, או שחלקו בפרשה ו/או בעבירות הנוספות שונה מכפי שמסר, או שידוע לו כי הראיות אותן מסר אינן אמתיות – כי אז תהא המדינה משוחררת מהתחייבויותיה ע”פ הסכם זה, ההסכם יבוטל, והמדינה תהא חופשית להעמידו לדין ולבקש את מעצרו עד תום ההליכים על חלקו בפרשה, ובעבירות האחרות ו/או בגין כל עבירה אחרת שתתגלה מההודעות או העדויות שימסור או מראיות אחרות שייאספו בחקירה, וכן בגין כל התיקים התלויים ועומדים נגדו.

כן תהא המדינה רשאית לעשות שימוש בכל ראיה שנאספה טרם חתימת הסכם זה, לאחריו, או כתוצאה ממנו ובכלל זה – הודעותיו ואמרותיו של העד עצמו, נגדו ונגד אחרים. עוד מובהר לעד כי במקרה כזה תהא המדינה רשאית לתבוע ממנו את ההוצאות שנבעו מהקשר עמו על פי הסכם זה ובעקבות ביטול הסכם זה.

 

  1. העד מאשר כי אין לרשויות החקירה ולתביעה כל התחייבויות כלפיו מלבד אלו הכלולות בהסכם זה ובנספח ג’ להסכם זה.

העד מצהיר שידוע לו כי בחתימתו על הסכם זה בטלה כל הבטחה או התחייבות לגמול, שנתנה לו בכל דרך לרבות במהלך המו”מ עימו ומתחייב שלא לדרוש שיפוי ו/או לטעון להבטחה או להתחייבות לגמול מעבר לאמור בהסכם זה, בכל הליך.

כן מצהיר העד בחתימתו על הסכם זה כי מובן לו, לאחר שקרא את ההסכם, כי פרט לאמור בהסכם זה לא ישולם לו גמול נוסף בשום דרך. בכלל זה מובהר לעד, כי כלל חובותיו האזרחיים לגורם כלשהו, בין אם לגורמים פרטיים ובין לרשויות המדינה, לא ישולמו ע”י המדינה והן באחריותו הבלעדית.

  1. מובהר לעד, כי ייתכן שבשל הדברים שמסר במסגרת היותו עד מדינה, הוא יהיה חשוף לתביעות אזרחיות שיוגשו ע”י גורמים פרטיים שאינן מרשויות המדינה, וכי אין למדינה כל חובה לשפותו ככל שיוגשו תביעות כאמור.

 

  1. הובהר לעד כי לוחות הזמנים בכל הקשור להסכם זה יקבעו על פי שיקול דעתם הבלעדי של נציגי הגוף החוקר ונציג הפרקליטות. העד יידרש לפעול בהתאם ללוחות הזמנים הללו, הן בשלבי החקירה והן בשלבי ניהול התיקים בבית המשפט ועד סיום ההליכים בכלל תיקי הפרשה והעבירות הנוספות.

 

  1. העד יודע כי אם יבצע עבירה פלילית, בניגוד להתחייבותו בהסכם זה, או ללא קשר אליו, המדינה תהיה רשאית בין היתר להעמידו לדין ולבקש את מעצרו, לרבות מעצרו עד תום ההליכים ו/או לבטל את ההסכם, אם תראה בכך הפרה יסודית של ההסכם והכל בכפוף לשקול דעתה הבלעדי של מנהלת המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה

 

  1. העד מודע לסיכונים הכרוכים בחתימתו על הסכם זה ובשיתוף הפעולה עם המשטרה והתביעה ומודע להתכנות שינוי מצבו ומצב משפחתו לרעה. העד מתחייב כי לא תהינה לו או למשפחתו או למי מטעמם, כל טענה בגין התוצאות העלולות לנבוע מביצוע התחייבויותיו על פי הסכם זה על נספחיו.

כן מצהיר העד ומתחייב שלא יבוא בכל דרישה לשיפוי או לפיצוי עקב כל הליך שינבע מביצוע הסכם זה ומשיתוף הפעולה עם המשטרה.

 

  1. מנהלת המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה תקבע על פי שיקול דעתה הבלעדי, אם העד עמד בתנאי ההסכם והתחייבויותיו או שהייתה מצדו הפרה של ההסכם או תנאי מתנאיו, ותוכל להחליט באופן בלעדי על ביטול ההסכם. על החלטה זו תהיה לעד אפשרות לקיום הליך שימוע בפני מנהלת המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה בתוך 30 יום ממועד ההחלטה.

 

  1. העד מצהיר כי, החתימה על הסכם זה נעשתה לאחר היוועצות בעו”ד מטעמו ואין לו כל טענה בקשר למימוש זכות היוועצות בעו”ד בנוגע להסכם.

 

  1. העד מאשר ומסכים כי חתם על הסכם זה מרצונו החופשי, לאחר שקרא אותו והבין את תוכנו, משמעויותיו והשלכותיו.

 

לראיה באו הצדדים על החתום:

היום                            

 

 
חתימת נציג המשטרה

(שם וחתימה)

חתימת העד

(שם וחתימה)

 

_______________

חתימת נציג רשות המסים

(שם וחתימה)

 

 

נספח א’ להסכם עד מדינה מותנה

 

רשימת מעורבים

מס”ד שם פרטי שם משפחה ת.ז סטטוס מען
1 נידאל אבו לטיף 040567273 נשוי כפר ורדים
2 פאדי ערטול 033237405 נשוי מרר
3 שאדי ערטול 032898827 נשוי עילבון
4 וסים ערטול 201429636 רווק מרר
5 חאלד אבו לטיף 316356476 רווק ראמה
6 מכרם טנוס 028337806 נשוי מרר(מצוי במעצר בית במקום אחר)
7 חאלד אסלאן 311484141 נשוי מרר
8 ניזאר ערטול 023229065 נשוי מרר
9 באסל טנוס 040615916 נשוי מרר
10 גוסף ערטול 207061086 רווק מרר
11 פיראס יעקב (מוסא) 066231796 נשוי דיר אל אסד
12 עבדאללה סנעאללה 021857743 נשוי דיר אל אסד
13 עלא אבו לטיף 025825498 גרוש ראמה
14 שריף ערטול 021532346 רווק מרר
15 חיאת חסן 300066057 נשואה דאלית אל כרמל
16 פריד מחול 026417337 נשוי פקיעין
17 רוברט חנאניא 025812454 נשוי לוד
18 עיזת ג’רושי 057621195 נשוי לוד
19 פאדי ג’רושי 301154886 נשוי טייבה בעמק
20 מחמד ג’רושי 301859526 נשוי רמלה
21 אדם ג’רושי 208494005 רווק רמלה
22 זין אל דין ג’רושי 318661873 רווק רמלה
23 סוהא חאסכייה 203320163 גרוש נהריה
24 מוסא נג’ר 305316341 גרוש נהריה/עכו
25 עיסא נג’ר 316541010 גרוש עכו
26 עלי נג’ר 301984381 נשוי עכו

 

רשימת תיקים / פרשיות

 

פ”א /יחידה תאריך אירוע מעורבים מידת מעורבותו העד הערות
808189/21 15.11.21 ארגון פשיעה, אלימות, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, קשירת קשר לביצוע עבירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, סחיטה באיומים, הלבנת הון ועבירות לפי חוק מע”מ ופקודת מס הכנסה ראה טבלת מעורבים ביצע חלק מהעבירות אך אינו העבריין העיקרי. ראה התחייבותו של העד במסגרת הסכם זה ואף את חקירותיו ביחידה החוקרת.

 

 

 

 

 

נספח ב’ להסכם עד המדינה מותנה – רשימת תיקי מב”ד של העד

 

מס’ מספר פ”א תחנה תאריך ביצוע העבירה העבירה סעיף מצב התיק
1 808189/21 ימ”ר צפון במהלך השנים 2016-2021 עבירות הקשורות בארגון פשיעה, אלימות, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, קשירת קשר לביצוע עבירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, סחיטה באיומים, הלבנת הון ועבירות לפי חוק מע”מ חוק איסור הלבנת הון, פקודת מס הכנסה, חוק מע”מ, חוק המאבק בארגוני פשיעה, חוק העונשין, חוק המאבק בארגוני פשיעה. תיק פעיל- חקירה סמויה
2 102025/2019 תחנת עכו 06.03.19 מסירת הודעה כוזבת על עבירה חוק העונשין תיק סגור
3 225499/2020 תחנת טבריה 06.05.20 מסירת הודעה כוזבת על עבירה חוק העונשין תיק סגור
4 478993/2019 תחנת נהריה 05.11.19 איומים חוק העונשין תיק סגור

 

 

 

-סודי-

 

נספח ג’ – נספח  פרטי הגנה להסכם עד מדינה מותנה מיום               

 

  1. נספח זה מהווה חלק בלתי נפרד מהסכם עד המדינה עם העד.
  2. תוכן נספח זה חסוי וחל איסור מוחלט על העד לפרסם פרט מפרטיו, לכל גורם, אלא לאחר קבלת אישור מפורש בכתב מגורם מוסמך במשטרה.
  3. המשטרה, באמצעות הגורמים המקצועיים המוסמכים, תקבע את רמת האיום על העד ומשפחתו, מעת לעת.
  4. ככל שיקבע בצו בית משפט כי העד ישהה בתנאים מגבילים, העד יציית לכל התנאים שיקבעו. העד מצהיר שהובהר לו כי הפרת התנאים המגבילים תהווה הפרת הסכם עד מדינה, על כל המשתמע מכך.
  5. על בסיס רמת האיום המשטרה תהיה רשאית להורות לעד או למשפחתו להחליף רכב או להחליף מקום מגורים ולעבור להתגורר במלון, באכסניה או בדירה, שגודלה או מקומה יקבע על פי שיקול דעתה הבלעדי, כל אלו במטרה להבטיח את שלום העד ומשפחתו. העד ומשפחתו מתחייבים לציית לכל ההוראות וההנחיות שיקבלו מהמשטרה בנוגע לאבטחתם.
  6. המשטרה יכול ותמליץ, לאחר היוועצות בפרקליטות, על הכללת העד בתוכנית הגנה של הרשות להגנה על עדים. העד יודע כי ההחלטה אם לכוללו בתוכנית הגנה נתונה בידי מ’ הרשות ולא בידי המשטרה. העד יעשה כל שביכולתו להיכלל בתוכנית הגנה ברשות ולהתמיד בה.
  7. ככל שהעד לא יוכלל בתוכנית הגנה של הרשות להגנה על עדים ויבקש לנסוע עם משפחתו לחו”ל לאחר סיום התחייבויותיו, הוא יעשה זאת על אחריותו הבלעדית, והמשטרה תממן כרטיסי טיסה לו ולמשפחתו לכוון אחד ליעד שיבחר. העד מצהיר כי בהיותו בחו”ל, הוא יודע שהמשטרה לא תוכל לדאוג לביטחונו ולביטחון משפחתו ויהיה עליו לדאוג לביטחונו ובטחון משפחתו וכן לאמצעי מחייה לו ולמשפחתו.

יובהר, כי המשטרה תממן רכישת כרטיסי טיסה כאמור, בכפוף לכך שלא יהיה תלוי ועומד צו עיכוב יציאה מן הארץ נגד העד ו/או בני משפחתו, מכל עילה שהיא. כן יובהר, כי כל מניעה לעזיבת הארץ הינה באחריותו הבלעדית של העד וכי המדינה לא תפעל לביטול צווי עיכוב יציאה מן הארץ, במידה שקיימים כנגד העד.

  1. בכפוף לעמידת העד בהוראות האבטחה, יקבל העד דמי מחיה חודשיים בסך 8,500 ₪ (שמונת אלפים וחמש מאות ש”ח) על ידי משטרת ישראל. דמי המחיה ישולמו לעד בכפוף להערכת איום וסל אבטחה שיקבע בה על ידי המשטרה.

הודיעה הרשות להגנת עדים שתכלול את העד בתוכנית הגנה, יקבל העד את דמי המחיה הנהוגים ברשות, גם אם יסרב להיכלל בתוכנית הגנה.

  1. הוסברו לעד כל תנאי הסכם עד המדינה ונספח זה והובהר והוסכם עליו, כי לא תהיה לו ולמשפחתו או למי מטעמו או מטעמם, כל טענה כנגד המדינה, בגין התוצאות העלולות לנבוע מביצוע התחייבויותיו על פי ההסכם והנספח.
  2. העד מצהיר כי, החתימה על הסכם זה נעשתה לאחר היוועצות בעו”ד מטעמו ואין לו כל טענה בקשר למימוש זכות היוועצות בעו”ד בנוגע להסכם.
  3. העד מאשר ומסכים בזאת כי חתם על נספח זה מרצונו החופשי, לאחר שקרא אותו והבין את תוכנו, משמעויותיו והשלכותיו.

 

 

 

ולראיה באו הצדדים על החתום:

 

 

     
חתימת נציג המשטרה

(שם וחתימה)

  חתימת העד

(שם וחתימה)

PDF

הסכם מותנה זרקוניה בתיק אבו לטיף 1-6-2022

 

 

 

Views: 123

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *