EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

השוטרת שירלי ברזילי נתנה הוראה לעו”ד אבירן אסבן לתפור תיק למגדלי עציץ קנביס בלי צו חיפוש וגרמה לו לביזוי שמו הטוב – תביעת לשון הרע נ’ איתמר לוין ועו”ד יאיר רגב

לפנינו כתב תביעה בלשון הרע ת”א 4770-04-19. מי שהיה פעם תובע משטרתי שמנסח כתבי אישום ומעמיד לדין, עו”ד אבירן יהונתן אסבן, קיבל הוראה מרפ”ק שירלי ברזילי לתפור תיק ולהעמיד לדין זוג שגידל עציץ קנאביס, למרות שבתיק המשטרתי לא נמצא צו חיפוש חתום ע”י שופט. מישהו במשטרה בשם אלברט פנה אליה שתחליט אם להעמיד לדין, ונכתב שם במפורש שחיפשו את הצו בכל מקום אפשרי ולא מצאו אותו. מסתבר שהשוטרים שקיבלו הלשנה (“מידע מודיעני” עלק) וביצעו את החיפוש על סמך בקשה לצו חיפוש ולא על סמך צו חיפוש חתום ע”י שופט.

המשפט קבוע לתאריך 24/11/2022 אצל יאיר דלוגין.  המשפט הוא נגד אתר ניוז 1 אשר פרסם פסק דין מזכה של השופט איתי הרמלין כי לא היה צו חיפוש.  איתי הרמלין האשים את יהונתן אבירן אסבן שהוא שיקר לו, אבל יהונתן אבירן אסבן טוען שהוא רק מילא פקודה שלא יכול היה להתנגד לה שקיבל מהמפקדת שלו, שירלי ברזילי.   

השוטרים שיצאו לחיפוש בלי צו הם עמנואל אביב ואיליה פיינבורג. בטוח במשטרה ככבר נתנו להם קידום.

 

אבירן-יהונתן-אסבן
אבירן-יהונתן-אסבן

השוטרת שירלי ברזילי רימתה את אבירן יהונתן אסבן והוא היטעה את השופט

השוטרת עו”ד שירלי ברזילי אשר צמאה לדם חשודים ולא מוכנה להרפות בלי הרשעה נתנה הוראה לשוטר צעיר הכפוף לה, עו”ד אבירן יהונתן אסבן, לנסח כתב אישום ולהעמיד לדין כשהיא יודעת שהראיה הכי חשובה בתיק, צו החיפוש, לא קיים. בהחלטתה היא כותבת שהנאשמים לא התנגדו לצו החיפוש, ושזו עילה טובה מספיק להעמיד אותם לדין, וגם כתבה שחזקת התקינות המנהלית תעמוד למשטרה, כך שלא סביר ששופט יפסול את החיפוש והסמים, כי השופטים תמיד כותבים שאין להטיל במשטרה דופי ושהמשטרה היא הןוגנת ותקינה תמיד. היא סמכה על זה ש 99% מהשופטים הם חותמות גומי של המשטרה.

אלא שקרה משהו שעו”ד שירלי ברזילי לא צפתה אותו. התיק הגיע לשופט איתי הרמלין וחיש מהר הוא הבחין שאין בכלל צו. השופט הרמלין זיכה את הנאשמים, ומהכרעת הדין שכתב ניתן היה להבין שהוא חש שהתובע המשטרתי עו”ד אסבן היטעה אותו, כאשר ניסה להציג לו בקשה לצו חיפוש כאילו היא צו החיפוש עצמו. וזו הפקודה שהוציאה עו”ד שירלי ברזילי שגרם לכל הסמטוכה:

פקודה של שירלי ברזילי לרמות את השופט איתי הרמלין
פקודה של שירלי ברזילי לרמות את השופט איתי הרמלין

הנה המסמך המלא המוכיח ששלחו לשירלי ברזילי מזכר שלפיו לא מוצאים את צו החיפוש:

 

הנספח המלא המראה ששירלי ברזילי רימתה את בית המשפט
הנספח המלא המראה ששירלי ברזילי רימתה את בית המשפט

 

את הכרעת הדין הזו קראו במערכת ניוז 1, והעיתונאי איתמר לוין פרסם על עו”ד אסבן כתבה “מכפישה” והכתיר אותה בכותרת “תובע ניסה להטעות שופט”. עקב הפרסום אסבן נאלץ להתפטר מהמשטרה. אבל אז עו”ד אחר שהיה בכיר במשטרה 27 שנים, עו”ד יאיר רגב, אשר גם הוא התפטר מהמשטרה לאחר שהוטל בו דופי בעקבות שערוריה מינית, החל להשתלח בעו”ד אסבן בפייסבוק, ולא הירפה. לכן אסבן תבע גם אותו. עו”ד יאיר רגב החליט לחסוך בהוצאות ולכן הוא מגן על עצמו.

 

אבירן יהונתן אסבן סנגור תותח עלה והצלח
אבירן יהונתן אסבן סנגור תותח עלה והצלח

בפרקליטות ובמשטרה הבכירים נותנים הוראות לזוטרים ואין לזוטרים שיקול דעת

ומה מסתבר מכל הסמטוכה הזו? שעו”ד אסבן טוען שבכלל לא היה לו שיקול דעת עצמאי אם להעמיד לדין או לא, כי הוא קיבל הוראות משירלי ברזילי, ולכן היה חייב למלא פקודה, ולא יכול היה לסרב לה כי הוא כפוף לה, והיא מעליו בסולם הדרגות במשטרה. לראיה צירף אסבן מסמכים מתיק החקירה המשטרתי לכתב התביעה שהוא פומבי וכך האינטריגות הפנימיות במשטרה יצאו לחתאוורר במרחב הפומבי של הציבור.

לא ברור לנו אם היה לו אישור להשתמש בחומרים מתיק חקירה משטרתי לצרכי ניקוי שמו הטוב. בנסיבות אלה איתר לוין ומערכת ניוז 1 לא יכלו לדעת שעו”ד אסבן היה כפוף ללחצים מגבוה של מטורפת שחמה להרשיע אנשים, אותה שירלי ברזילי – ושאסור היה לו לסרב לה, ושהוא רק מילא פקודות.

אבל יאיר רגב שבעצמו היה ראש מפלג חקירות כלכליות וביטחוניות ביאחב”ל, ראש לשכת החקירות במרחב השפלה ועבד 27 שנים במשטרה, היה צריך לדעת שהזוטרים במשטרה כמו אסבן לא יכולים לסרב לפקודה של שוטרים בכירים מהם – גם אם הפקודה היא בלתי חוקית ונועדה להפליל ולקבל הרשעת שווא באמצעות שקרים משטרתיים. מה שקרה ליאיר רגב מאוד פשוט. הוא בעצמו עסק בתפירת תיקים במשטרה עד שאיזו קצינה תפרה לו תיק של הטרדה מינית והעיפו אותו מהמשטרה. לכן הוא הפך רגיש ביותר לשקרים של שוטרים ולטקטיקות הפללות השווא ותפירת התיקים במשטרה.

האם ההגנה של “רק מילאתי פקודות” תצליח במקרה זה? ספק רב כי ניוז 1 העמידו מול אסבן את עו”ד יורם מושקט שהוא אלוף בדיני עיתונות וחופש הציבור לדעת, ובאמתחתו מאות פסקי דין מוכנים בשלוף לתמוך בהגנה של ניוז 1 ואיתמר לוין. בינתיים אבירן יהונתן אסבן נאלץ לצאת להתאוששות מהטראומה שאותה שירלי ברזילי עשתה לו. היא ניסתה לתפור תיק לחפים מפשע, ובסוף דפקה את אסבן. מסכן. אסבן העלה תמונות לפייסבוק מתהליך שיקומו משירותו הטראומטי בקן הצרעות, משטרת תל אביב יפו.

 

בתמונה:  עו"ד אבירן יהונתן אסבן בהתאוששות אחרי הנזק ששירלי ברזילי גרמה לו
בתמונה: עו”ד אבירן יהונתן אסבן בהתאוששות אחרי הנזק ששירלי ברזילי גרמה לו

בתמונה למטה: עו”ד יאיר רגב הנתבע הרביעי – שוטר לא מוצלח בעברו וכיום סנגור

 

יאיר רגב עבר בעייתי כשוטר לא מוצלח
יאיר רגב עבר בעייתי כשוטר לא מוצלח

הנתבע יאיר רגב הוא שוטר בדימוס אחרי 27 שנות שוטרות שמכה על חטא ונלחם כעת נגד תפירת תיקים במשטרה – שהוא עצמו היה חלק ממנה ומשיטותיה.

נציין כי יש אמת בדברים שכתב יאיר רגב על אסבן, אבל הוא לא ידע שאסבן הופעל ע”י אחראית בכירה שהכריחה אותו לעשות את מה שעשה. כל הסיכויים שיאיר רגב יצא מתביעה זו ללא פגע. התובע אבירן יהונתן אסבן היה צריך לתבוע את שירלי ברזילי ואת המשטרה, ולא את מי שהעביר ביקורת ודעה לגיטימית על מה שהשופט איתי הרמלין כתב על אסבן.

הנה ההכפשות של יאיר רגב שבגינן הוא נתבע:

 

בסופו של דבר אבירן יהונתן אסבן חזר בו מתביעתו נגד יאיר רגב: 

אבירן יהונתן אסבן חזר בו מתביעתו נגד יאיר רגב -04-4770-פסק-דין-1

 

אבירן יהונתן אסבן הגיש בקשה להסרת תכנים פוגעניים ברשת:

 

אבירן עזב את המשטרה וקיבל דמי אבטלה עקב האירועים: 

דמי אבטלה שקיבל אבירן אסבן בגלל שעזב את המשטרה עקב האירועים
דמי אבטלה שקיבל אבירן אסבן בגלל שעזב את המשטרה עקב האירועים

כתב התביעה תא 4770-04-19:  

לשון הרע כתב תביעה אבירן אסבן היטעה שופט בהוראת ממונה בכירה והוכפש

 

Views: 3

One Comment

  1. אין פה ולו תמונה אחת.
    הערת מערכת: התמונות נפלו כאשר האתר הותקף ע”י האקרים שהזמינה פרקליטות המדינה מחלקת סייבר בראשות חיים ויסמונסקי.
    התמונות השתמרו באתר:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *