EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

השופטת שולמית דותן: השוטר ידידיה סבג שאמר לאישה “זה סקסי שאישה מבשלת. אני מת שתפנקי אותי” – אין בזה “היבט מיני”

ידידיה סבג שוטר חרמן לאזרחית בואי תפנקי אותי

לפנינו פסק דין של בית דין משמעתי לעובדי מדינה ערכאת ערעורים על שוטר בשם ידידיה סבג.  שוטר זה שימש ראש מפלג הסמים בימ”ר תל אביב, והיה אחראי על הקשר עם המשפחות השכולות של המפלג.  הוא אמר לאישה “זה סקסי שאישה מבשלת. אני מת שתפנקי אותי“, והיא סגרה איתו חשבון על הטרדה מינית.

מה עונשו?

 

ידידיה סבג שוטר חרמן לאזרחית בואי תפנקי אותי
ידידיה סבג שוטר חרמן לאזרחית בואי תפנקי אותי

לפני 12 שנים התלוננה על ידידיה סבג איזה פוסטמה נשואה שהילד שלה רצה פרוטקציה להיכנס למשטרה כשוטר חובה במקום גיוס לצה”ל.  השכולה היא אחות של שוטר שמת בתאונת דרכים.

הביטויים:  זה סקסי שאישה מבשלת. אני מת שתפנקי אותי

לדבריה ב 2 שיחות טלפון הוא חיזר אחריה ואמר לה:  “זה מאוד סקסי אישה שמבשלת” ו “איך אני מת לבוא אלייך עכשיו שתפנקי אותי”.  לא ברור אם הפינוק הוא בישול או מציצה.

לא הצלנו להבין אם הפוסטמה הקליטה אותו ואם היו ראיות בכלל, אבל העו”ד שלו אופיר שטרסנוב אמר לו להודות, ולא לחקור את הפוסטמה חקירה נגדית מפחד שהיא תמציא עוד סיפורים בזמן העדות.  מדובר בגברת דרמטית מאוד שמייללת, בוכה ועושה הצגות סטייל גילה אלמגור. הפוסטמה העידה רק בחקירה ראשית והפליגה בתיאורי הטראומה שנגרמה לה מפה ועד להודעה חדשה….

 

אופיר שטרסנוב ממליץ לא לחקור נשים שמתלוננות על הטרדה מינית מילולית
אופיר שטרסנוב ממליץ לא לחקור נשים שמתלוננות על הטרדה מינית מילולית

התביעה המשטרתית הבטיחה לידידיה שאם יודה היא תבקש שהעונש יהיה נזיפה +10,000 ש”ח קנס.  אבל בית הדין ציטט מתוך דברים שאמרה האישה שאסור היה לו להשתמש בהם, כי הם לא היו בגדר ההודיה, והוסיף לו רכיב של הורדה בדרגה.

מה העונש:  בערכאה הראשונה: כב’ בית הדין הטיל על המערער עונש ברכיבים אלה: נזיפה חמורה, הורדה בדרגה לתקופה קצובה
.₪ של 3 חודשים, קנס בסך 10,000 ש”ח.

השופטת שולמית דותן:  אין היבט מיני

בית הדין של הערעור בראשות שולמית דותן כתבה שיש להתחשב בכך שידידיה סבג נשוי לאישה שהיא גם שוטרת, שהוא 30 שנה שוטר והוא עשה מעל ומעבר למשפחות השכולות.

כן אמרה השופטת ש”מבלי לשלול את הפגם במעשיו של המערער יש לציין שאין מדובר ביחסי מרות בין המערער – למתלוננת וגם הביטויים בגינם הואשם אינם מאלה הבוטים מאד. על כן, מדובר על עבירה של התנהגות בלתי הולמת, שאין לה היבטים מיניים או ניצול פער מעמדות”.

 

שולמית דותן לא כל חיזור זו הטרדה מינית הקלה בעונש לשוטר ידידיה סבג
שולמית דותן לא כל חיזור זו הטרדה מינית הקלה בעונש לשוטר ידידיה סבג

גם רונית קמינסקי ראש אגף משמעת ישבה בהרכב.

התוצאה:  שולמית דותן ביטלה לו את הרכיב של הורדה בדרגה.  זה היה ב 27/5/2020.

להלן כתבה על ידידיה סבג פורסם במעריב ע”י אלון חכמון ב 11/12/2016.

הערעור הוכרע 4 שנים אחר כך…….

הטריד מינית ונשאר במשטרה: הסדר הטיעון המקל עם הקצין הבכיר

בית הדין למשמעת של המשטרה הרשיע את נצ”מ ידידיה סבג וגזר עליו הורדה בדרגה זמנית, נזיפה וקנס כספי. ההחלטה, לפיה יישאר במערכת, עוררה ביקורת בארגון: “הדין לא שווה עם כולם”, אמרו

בית הדין למשמעת של המשטרה הרשיע היום (ראשון) את נצ”מ ידידיה סבג, ראש מחלקת התנועה, בעבירת התנהגות שאינה הולמת קצין, כך פורסם ב’מבט’ בערוץ 1. בית הדין גזר עליו הורדה בדרגה למשך שלושה חודשים, נזיפה חמורה וקנס כספי בסך 10,000 שקלים. סבג הודה במסגרת עסקת טיעון כי הטריד מילולית אחות שכולה שביקשה ממנו סיוע ובמספר פעמים ששוחח עימה ביקש ממנה לכאורה ש”תפנק אותו”.

 

באחד המקרים, בעת שהיה בצפון, יצר עימה קשר והודיע לה כי הוא נמצא באזור מגוריה אחרי עבודה רצופה והוא רוצה לעצור אצלה “כדי ליהנות מפינוק”. תחילה, הוגש כנגד סבג כתב אישום פלילי אולם זה נסגר והועבר לטיפול של בית הדין למשמעת במשטרה. במסגרת הסדר הטיעון כאמור, הודה סבג בעבירה שיוחסה לו ובשלושה חודשים הקרובים הוא יורד לדרגת סנ”צ.

 

ההחלטה האמורה עוררה ביקורת בתוך המשטרה, שעה שמדובר בקצין בכיר שהורשע לכאורה בעבירות הטרדה מינית ולמרות הכל נשאר במערכת. “ההחלטה היום והעובדה שאותו קצין נשאר בשירות נוגדת את הנורמה והאג’נדה שאיתה בא המפכ”ל הנוכחי. מסתבר שהדין לא שווה עם כולם”, אמרו במשטרה.

https://www.maariv.co.il/news/israel/Article-566444

להלן פסק הדין PDF

 

ידידיה סבג בית דין ערעורים שוטר שהעיר לאישה את סקסית עונש קל

 

Views: 191

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *