EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

השופט רפי ארניה מכר נפשו לשטן שופט הבית של המדינה ופוסק לטובתה: המכס היטעה יבואן מיץ ענבים ולא יפצה

השופט הבעייתי רפי ארניה מבית משפט השלום בראשל”צ היה מסובך לפני כמה שנים בפרשה סודית שקשורה לילדים שלו, ובגללה הושעה משיפוט למשך שנה שלמה. הוא ואשתו השניה סוזי עוזסיני-ארניה שכרו את שירותי היחצ”ן עו”ד איתי הר-אור ממשרד אׂפק תקשורת ואסטרטגיה כדי לעשות מו”מ עם הנהלת בתי המשפט והפרקליטות לחזרתו לשיפוט. (איתי הר אור גם מייצג את איגוד הפרקליטים…). תנאי דומיננטי בעסקה היה שרפי ארניה ישמש שופט בית להנהלת בתי המשפט ולמדינת ישראל, ושבכל תיק שהוא יקבל הוא יפסוק לטובת הנהלת בתי המשפט, המדינה ורשויותיה כולל הפרקליטות והמשטרה. כאן בפסק דין זה רפי ארניה פוסק לטובת רשות המיסים, למרות שכל ממי שקורא את פסק הדין (הארוך) רואה שזה פסק דין תפור לטובת המדינה.

רפי ארניה: תופר תיקים נגד אזרחים ולטןבת מדינת ישראל

רשות המיסים פרסמה באתר הרשמי שיבוא של מיץ ענבים מארגנטינה פטור ממכס. במקביל על פי הסכם בינלאומי עם עוד 3 שכנות של ארגנטינה, מדינות “מרקוסור” (ברזיל, פרגוואי, אורוגאאי וארגנטינה) נקבע הסכם פטור ממס לכל 4 המדינות. יבואן ישראלי הזמין מיץ ענבים מארגנטינה והסתמך על הפרסום באתר רשות המיסים שהראה כי המכס עומד על אפס. כשהגיעה הסחורה חישראל, איזה פקיד מכס מצא שברשומות הרשמיות נכתב שהפטור ממכס אושר לשלושת המדינות האחרות אבל עדיין לא לארגנטינה, ושכנראה יש טעות באתר האינטרנט ושהמכס עומד על 12%. עקב התקלה שיגר פקיד המכס ליבואן הודעות תשלום על אחסנה, מכס וקנסות. היבואן כמובן נתקע עם סחורה שאם צריך לשלם עליה מכס אז היא כבר לא שווה יותר מבחינה מסחרית. היה גם משלוח שני בדרך שהוא לא יכול היה לבטל.

אילו היו מושבעים במדינה הזאת, כל 12 המושבעים היו קובעים שמדינת ישראל עשתה טעות, ועל הטעות הזאת צריך לפצות את האזרח. כלומר “לוותר” על המיסים ודמי האחסנה ולשלם על כל הנזק המסחרי שנגרם כתוצאה מירידת מיץ הענבים לטמיון. ולכן עינת רון הנשיאה של רפי ארניה ניתבה את התיק אל רפי ארניה, כדי שהוא יחלץ את מדינת ישראל מפיצוי בסך כ 1,100,000 ש”ח וכך הוא עשה.

קראו כמה מלל משקיע השופט ארניה כדי לפטור את המדינה מאחריות באמצעות כל מיני מילים מפוצצות כגון חובת זהירות קונקרטית, ו”נורות אזהרה” ואפילו הדרישה שכל מי שרוצה לקנות סחורה מחו”ל ישכור בעל מקצוע וישלם לו כסף כדי להיכנס למו”מ עם המכס לוודא שאכן פרסומי המכס נכונים ואין בהם טעות. פשוט שיגעון וטרפת שיפוטית.

אבל הכי מצחיק זה מה שמופיע החל מפסקה 46 שם דורש ארניה הוכחות שאם המכס של 12% לא היה חל, היבואן לא היה קונה את הענבים מארגנטינה. אפשר לקבל את השטות הזאת ביותר שטות? עכשיו כל מי שרוצה לייבא סחורה מחו”ל צריך לתעד בזמן אמת את כל המחירים בשוק, לחפש בכל המדינות מחירי ספקים, ליצור טבלאות השוואה כולל חישובי רווח והפסד – ולשמור הכל בצד למקרה שהמכס מטעה אותו ביחס לאחוזי המכס? איזו שטות זו. ראו כיצד מתפלסף השופט ארניה מה היה עושה היבואן אילו היה יודע שהמכס פרסם טעות בטבלאות המכס באינטרנט? האם היה קונה בכל זאת? האם רק בארגנטינה יש מיץ ענבים למכירה? האם השוק בישראל היה סופג את התוספת של 12% במחיר? מי הגולם שממציא את כל השאלות האלה? התיק הזה פשוט: המכס עשה פדיחה והמכס צריך לשלם.

על מנת להבין מי זה רפי ארניה, ומה עשתה אשתו /עורכת הדין סוזי ארניה – חפשו את הכתבה של שמעון איפרגן ממאקו: “”אמרו עליי: ‘אולי גם אני אשכב עם אפי ואקבל תפקיד'” מתאריך 24/1/2019. כל מה שכתוב שם נכון. אמיר זוהר וזיו קריסטל גם ציטטו מהסמסים שאשת השופט ארניה כתבה לאפי נוה, ומה שהיא ביקשה שאפי יעשה לה בטוסיק, ואנחנו לא מדברים על פליק.

בתמונה: רפי ארניה 2020 צבר קמטים מהפרשיות של אשתו סוזי

רפי ארניה שופטת הבית של רשויות המדינה חזר לשיפוט אחרי חקירה פלילית תמורת מכירת פסקי דין למדינה

Views: 14

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *