EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

חנה הרצוג: “הנשים הישראליות הן סתומות כי הן לא מצביעות למפלגות שמקדמות פמינאציה ואג’נדה של ריסוק הגבר הישראלי” – “כדי לקדם נשים בחברה צריך למנוע מגברים מלהתקדם וכך הפער המגדרי יבוטל”

חנה הרצוג

צפו בחירטוטים פמיניסטים של בהמת מגדר קלינית, חנה הרצוג נמייללת כמו חתולה מיוחמת מדוע הציבור בוחר בפוליטיקאים זכרים ולא בפוליטיקאים נקבות. לטעמה בגלל שלא מספיק נקבות נבחרות ע”י הציבור, זהו סימן לדיכוי נשים ולשליטה פטריאכלית על המדינה. מישהו כבר סידר לה הסתכלות פסיכיאטרית??

חנה הרצוג
חנה הרצוג כלבת מגדר פמינאצית עם שנאת פאלוס קלינית

חנה הרצוג היא  פרופסור אמריטה בחוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה שבאוניברסיטת תל אביב.  פעלה רבות בויצ”ו.  לדבריה כל עוד אין מספיק נשים בכנסת, זה מעיד על כך שהמדינה היא פרימיטיבית ולא מתקדמת.  היא לא מצליחה להבין מדוע נשים בכל זאת בוחרות במפלגות שאין בהן מספיק נשים. 

לטענתה בישראל אפילו בתולדות היישוב היהודי ב 1920 הייתה התנגדות לתת לנשים זכות הצבעה והיה צורך להיאבק על זכות ההצבעה לנשים.  מדובר בשקר פמיניסטי דוחה ביותר.  בישראל המנדטורית, ובישראל של היישוב הישן מעולם לא הייתה התנגדות לזכות הצבעה לנשים ולהשתתפות נשים בפוליטיקה.  קשה לבהמת המגדר הזו להסביר את תופעת גולדה מאיר.  הרי דווקא ישראל הייתה מהמדינות הראשונות בעולם שבהם עמדה אישה כראש ממשלה.  

כל הדברים שבהמת המגדר הזו אומרת בהרצאה זו זה פשוט קשקושים והמצאות מפמיניסטיות.  למשל היא מספרת שפעם נשים היו נוטות להצביע למפלגות שמרניות וימניות, והיום נשיםן נוטות להתצביע למפגות שמאלניות.  מאיפה היא הביאה את הקשקושים האלה?  

בהמת המגדר חנה הרצוג נשאלה ב 2018 “מהו בעיניך התהליך שהחברה צריכה לעבור לצמצום הפערים המגדריים?” והתשובה שלה היתה “כחוקרת מגדר חשוב לי להדגיש ש’מגדר’ אינה מלה נרדפת לנשים אלא היא מתייחסת להסדרים החברתיים המבוססים על הבחנות בין גברים לנשים. מדד המגדר שפיתח צוות “שוות” לקידום נשים בזירה הציבורית, מכון ואן ליר, שאני שותפה לו, מלמד שנשים נכנסות ומתקדמות בכל תחומי החיים אך באותה שעה גם הגברים מתקדמים באותה מידה, כלומר, הפער המגדרי נשאר יציב לאורך זמן. כדי לסגור פערים נדרשת הטמעת חשיבה מגדרית (gender mainstreaming) במחקר ובמדיניות”. הבנתם מה היא אמרת? “באותה שעה גם הגברים מתקדמים באותה מידה….הפער המגדרי נשאר יציב”.

כלומר כדי לקדם נשים צריך לעצור גברים מלהתקדם, ורק ככה הפעא המגדרי ייעצר. הסתכלות פסיכיאטרית כבר סודרה לנקבה הזו?????

Views: 13

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *