בית המשפט

מגפת צא”פים: הפרקליטה נועה בורנשטיין זיו הוציאה צא”פ על הנאשמים רו”ח תמיר שפירא ועו”ד חנוך ארליך בתיק ראווה על העלמת מס בחברות ארנק

פרקליטה בשם  עו”ד נועה בורנשטיין זיו מפרקליטות מיסוי וכלכלה החליטה להגיש כתב אישום לדוגמא, תיק ראווה למען יראו וייראו, נגד השימוש בחברות ארנק.  נאשם אחד היא פרסמה בהודעה לעיתונות שלה ונאשם שני השאירה בצא”פ.  מייד לאחר פתיחת התיק, כל התיק הפך חסוי.  מה זאת המגיפה הזאת של צא”פים ותיקים חסויים לציבור????

ראו ת”פ 47633-06-21 : מדינת ישראל נ’ חנוך ארליך ותמיר שפירא, השלום ת”א.

חברת ארנק זה מקרה בו מי שמרוויח הרבה כסף במקום לשלם מס הכנסה, הוא פותח לחברה ודואג שההכנסה תיכנס לחברת הארנק בלי לדווח ובלי לשלם.

במקרה זה עו”ד חנוך ארליך משך 1.8 מיליון ש”ח דרך חברת ארנק ורו”ח תמיר שפירא מיזמז לו את הניירת כדי להסוות את התעלול הפיננסי.  כך טוענת הפרקליטונת נועה בורשטיין זיו.

 

נועה בורנשטיין זיו מפיצה כתבי אישום לראווה ומוציאה צאפים
נועה בורנשטיין זיו מפיצה כתבי אישום לראווה ומוציאה צאפים

נועה בורנשטיין בחרה ב 2 נאשמים לתיק הראווה שלה, עו”ד חנוך ארליך ורואה חשבון, תמיר שפירא.  במקביל הוציאה הודעה לעיתונות לפאר את שמה כמי שלוחמת בחברות הארנק.

 

רוח תמיר שפירא עומד לדין פלילי על העלמות מס בחברות ארנק
רוח תמיר שפירא עומד לדין פלילי על העלמות מס בחברות ארנק

אלא מאי?  היא בחרה לפרסם את שמו של חנוך ארליך שהוא עו”ד ולבייש אותו, ואת המוציא לפועל של הקונסטרוקציה תמיר שפירא השאירה בשושו והוציאה לו צא”פ ששמו לא יתפרסם.

מייד לאחר ההגשה, כל התיק הפך חסוי מעינני הציבור ונט המשפט נסגר לצפיה פומבית ואין שום דיווחים מהתקדמות התיק.

ואנו שואלים, למה בתיקי עבירות מס יש בכלל צא”פים?  את מה רוצצים להסתיר?  הרי אין קטינים ואין סיפורים מצנעת הפרט, אז למה בוחרים שנאשם אחד יהיה פומבי והשני חסוי תחת צא”פ?  ולמה פתאום כל התיק נכנס לסטטוס של חסוי מעיני הציבור?

חנוך ארליך כתב לינון מגל שהוא גבלס

עו”ד חנוך ארליך חובב ג’יו ג’יטסו ופעיל להט”בי.  הוא התפרסם כאשר כתב לחבר הכנסת ינון מגל מהבית היהודי: “דמו של התינוק הזה גם על ידיך. מסית, מדיח, גזען. שפכתם ועוד איך שפכתם. השתתפותך בעצרת הזיכרון של אגודת הלהט”ב היתה משולה להשתתפותו של גבלס בטקס יום השואה“.

 

חנוך ארליך פעיל להטב חטף כתב אישום על העלמות מס בחברת ארנק
חנוך ארליך פעיל להטב חטף כתב אישום על העלמות מס בחברת ארנק

 

להלן כתבה באתר פוסטה של זיבה קריסטל, פורסם 27/6/2021:

כתב אישום תקדימי נגד עורך דין על ניצול לרעה של “חברת ארנק” בבעלותו

עו”ד חנוך ארליך, מהמשרד המייצג את נתניהו נאשם יחד עם רו”ח שלו בהגשת דו”ח כוזב ואי דיווח על הכנסות, עבירות לכאורה המיוחסות לו מהתקופה לפני הצטרפותו כשותף למשרד עו”ד עמית חדד

פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה כתב אישום יוצא דופן לבית משפט השלום בתל אביב נגד עורך דין חנוך ארליך, שותפו למשרד של עו”ד עמית חדד, מפרקליטיו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. כתב האישום הוגש גם נגד רואה החשבון של ארליך לשעבר, המבקש צו איסור פרסום על שמו.

בכתב אישום ראשון מסוגו, עו”ד ארליך ורואה החשבון נאשמים בעבירות מס, על שימוש במקלט מס שהפך לבלתי חוקי רק בשנים האחרונות, עם תיקון החוק להגבלת השימוש ב”חברות ארנק”.

מדובר בפרקטיקה שהיתה נהוגה בקרב אנשים בעלי משכורות גבוהות מאוד, שאפשרה הקטנת חבות המס ואף הימנעות מתשלום מס במשך שנים.
במקום דיווח לרשויות המס כעוסקים עצמאיים, חוקי המס אפשרו לנישומים להקים חברות אשר בעליהן היו בדרך כלל גם המועסקים היחידים באותה חברה. השימוש ב”חברת ארנק” יצר הפחתה ניכרת בתשלומי המסים בהשוואה לתשלומי המס שהיה צריך לשלם בעליה כשכיר או כעצמאי.
תיקון החוק ב-2017 סגר את הפירצה, שאפשרה לבעלי אותן חברות למשוך “הלוואות” מהחברה מבלי לשלם מס ובלי לדווח על משיכות הכספים האישיות מהחברה לרשויות המס.

כתב האישום נגד עו”ד ארליך מתייחס לעבירות האלה שביצע לכאורה במסגרת חברת עורכי הדין העצמאית שלו, חנוך ארליך ושות’ עד שנת 2017, לפני הצטרפותו כשותף למשרד חדד רוט שנהר ושות’.

על פי כתב האישום שהוגש, עו”ד ארליך עשה לכאורה שימוש אישי בחשבון הבנק של החברה בבעלותו, משך והפקיד לחברה כספים בהתאם לצרכיו האישיים, וזאת מבלי שהיה הדבר מוסדר בהסכם הלוואה. נוכח התנהלותו, נוצרו לו חובות של 1.8 מיליון שקל לחברת עורכי הדין – שלו.

בשנת 2017, באמצעות רואה החשבון שלו, הגיש ארליך לרשות המסים בקשה לסגירת תיק החברה, ומשנה זו לא הגישה החברה דוחות שנתיים. על פי כתב האישום, החוב לא הוחזר לחברה והוא מהווה, החל מדצמבר 2017,  הכנסה בידיו של עו”ד ארליך אשר לא דווחה לרשויות המס.

באמצעות עו”ד נועה בורנשטיין טוענת פרקליטות מיסוי וכלכלה, כי עו”ד ארליך ורואה החשבון הגישו את הדו”ח האישי של ארליך לשנת 2017 ללא דיווח על ההכנסה כאמור, וזאת ללא הצדק סביר. בעשותם כך, נטען, השניים ערכו דו”ח לא נכון באופן המשפיע על חיובו של ארליך במס.
תגובת עו”ד ארליך טרם נמסרה.

ממשרד עו”ד חדד, רוט שנהר ושות’ נמסר: “מדובר במחלוקת אזרחית במהותה שנפתחה עוד בטרם הצטרף עורך הדין ארליך למשרדנו, בין עו”ד לרשות המסים ואנו מניחים שהנושא ייפתר עוד בטרם יגיע לבית המשפט”.

מעו”ד אברהם רוזנברג, סנגורו של רואה החשבון, נמסר: “בניגוד לעמדת המאשימה, מרשי סיפק הצדק סביר לפועלו. מרשי ומשרדו פעלו בהתאם להוראות ביצוע של רשות המסים בכלל, ובהתאם להוראת ביצוע בעניין הגשת דוחות לשנת המס 2017 בפרט, דוחות נשוא כתב האישום. אין ספק כי כתב האישום הוגש למען ‘יראו וייראו’ וצר לנו כי רשות המסים בחרה במקרה הלא נכון כתיק הראווה”.

 

https://posta.co.il/article/6785643201/

Views: 69

אהוד רופא דיספוריה חרמנית

אהוד רופא הוא שמה של עו"ד שני רופא אשר זנחה את השם ופינתה אותו לשימוש ע"י כל דיכפין. לטענתה של שני רופא השם אהוד רופא עושה לה דיספוריה.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button