EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

עו”ד אורי גלבוע ועו”ד עמית אוריה תובעים מזונות מבית חולים בשם אישה בת 30 שאימה לא קיבלה מזונות מהאבא בגלל טעות בבדיקת אבהות

האינטרנט עמוס בכתבות פרסומת לעורכי דין במסווה של כתבות חדשותיות.  אתר וואלה גובה כסף באמצעות חברת הבת ZAP משפטי מעורכי דין כדי לפרסם את עצמם ואין שום אזהרה שזה תוכן ממומן.  אין אפילו כתב שמוכן לשים את השם שלו על הפרסומת הזו.  מדובר בכתבת פרסומת לעו”ד אורי גלבוע ותביעת נזיקין שהגיש. אין בכתבה אפילו מספר של תיק!!!!

מדובר בבחורה בת 30 פלוס שנולדה כתוצאה מהריון לא מתוכנן לאמא גרושה ועניה ולאבא בגירושין שניהלו יחסי מין לא מחייבים ללא שהאבא הסכים להיכנס לברוך של עוד תיק מזונות אחרי שהוא עבר את שבעת מדורי הגהנום בגירושין אז לפני יותר מ 30 שנים.

האבא הסכים אז לבצע בדיקת אבהות אז בשנות ה 80, והבדיקה יצאה שלילית.  כעבור 30 שנה הוא הסכים לבצע בדיקה בחו”ל (שולחים מטוש עם DNA) והתברר כי הוא כן האבא.  בשלב זה מה אכפת לו להיות אבא בלי לשלם מזונות?

אז זהו שעל פי תביעת הנזיקין שהוגשה הבחורה תובעת את המזונות ש”איבדה” מבית החולים….  צר לנו שזה המדד לנזק של “אובדן קשר עם האבא”… המזונות.

 

ראשית, נראה לנו שיש התיישנות על בדיקת האבהות מלפני 30 ומשהו שנה.  ההתיישנות היא 7 שנים והמזונות הולכים לאמא שהיתה בגירה, והיא זו שכנגדה נספרת תקופת ההתיישנות.

שנית, איך בדיוק ימצאו את הבדיקות שנעשו לפני 30 שנה כדי להוכיח שהן לא נעשו לפי אמות המידה שהיו מקובלות אז לפני 30 שנה?  הרי ברור שאז רמת האמינות של הבדיקות לא היתה כמו שהיא היום.  איפה הרשלנות?  רק בגלל שהתוצאה היתה שלילית לפני 30 שנה, זה לא אומר שהבדיקה עצמה היתה “לקויה” או רשלנית או שלא על פי הנוהלים והסטנדרטים ורמת הידע הרפואי ב DNA שהיתה קיימת אז.

שלישית, לפי איזה מדד יחשבו את המזונות מלפני 30 שנה?  מה שפוסקים היום זה לא מה שהיו פוסקים אז.  האם העו”ד הכין לעצמו דוגמאות של פסיקת מזונות מאותה תקופה?  מנין יוכיח מה היתה הכנסת האב לפני 30 שנה וכמה כסף הוא היה צריך לשלם למזונות לילדים האחרים שלו?

רביעית, אם בגלל העוני של האמא הוציאה הרווחה מהבית את הילדה לפנימיה, מדוע הם לא תובעים את משרד הרווחה על זה שלא עזרו לאמא באמצעות תקציבי קיום, במקום לנקוט בסעד הדרסטי של הוצאה מהבית?  ואולי בכלל האמא היתה אמא מזניחה והרווחה תוכל להוכיח שההוצאה מהבית היא לא בגלל עוני?  זה מאוד קשה לנחש מה היה אז.

חמישית, שימו לב לטענות האלה:  “נאלצה הבת לחיות את כל חייה ללא דמות אב, והאם נאלצה לגדל אותה כחד-הורית”.  אנחנו לא קונים את זה.  זה לא אמיתי.  התביעה היא לא בגלל “חיים ללא דמות אב”.  התביעה היא בגלל חיים ללא מזונות.  לכן זה גם לא רציני לכתוב שהאישה נאלצה לגדל את הילדה כחד הורית.  אין כל אינדיקציה שהאבא היה מוכן לגדל את הילדה ביחד, במיוחד לאור המחיר שזה היה עולה לו.

שישית, כתוב שהאם והבת תובעות על הפסדי שכר ופנסיה.  לא הבנו:  מי היה המעסיק שאצלו נגרמו הפסדי השכר?  אצל מי היו האם והבת אמורות לצבור פנסיה?  מה זה קשור לאבא????

שביעית, מדוע הגברת לא עשתה הפלה??????

נראה לנו שזו תביעה בשיטת מצליח, ובכלל לא מוצא חן בעייננו שהמדד לאובדן הקשר עם האבא זה הפסד המזונות.  האישה והבת יוצאות גרידיות.

להלן הכתבה ב”וואלה משפט” “זאפ משפטי”:  יום שני, 16 באוגוסט 2021, 09:22

תביעה: בדיקת האבהות התבררה כשגויה באיחור של 30 שנה

צעירה בשנות השלושים לחייה נדהמה לגלות כי גדלה כל השנים ללא אב בגלל טעות בבדיקת האבהות. כעת היא דורשת פיצוי ענק מהמדינה באמצעות עורכי הדין אורי גלבוע ועמית אוריה

לטעות זה אולי אנושי, אבל לפחות על סוג אחד של טעויות קשה לסלוח: כאלה המתבצעות בבדיקת אבהות. תביעה יוצאת דופן שהגישו לאחרונה צעירה בשנות ה-30 לחייה ואמה נגד המדינה חושפת טעות קשה בבדיקת האבהות שבוצעה לאבי הבת, שבעקבותיה היא נאלצה לגדול ללא אב.

עוד טוענת השתיים בתביעה הדרמטית שהגישו, באמצעות עורכי הדין אורי גלבוע ועמית אוריה, כי בעקבות הטעות נאלצו השתיים לחיות חיי דלות ועוני במשך שנים, והבת אף הוצאה מהבית בילדותה על ידי רשויות הרווחה, לאחר שאמה התקשתה לשאת בעול הגידול שלה.

היריון לא מתוכנן מקשר בשנות השמונים

התביעה המדוברת מגוללת את סיפור החיים הקשה של האם והבת, שכאילו נלקח מסרט. על פי התביעה, בשנות השמונים – כשהייתה האם גרושה ואם יחידנית היא ניהלה מערכת יחסים אינטימית עם גבר שהיה מצוי בהליכי גירושין.

האם נכנסה להיריון לא מתוכנן, והייתה בטוחה שאותו גבר הוא זה שהכניס אותה להיריון. האם סיפרה לו על כך, אך הוא הכחיש נמרצות שהינו האב. לאחר הלידה דרש האב לעשות בדיקת אבהות על מנת להוכיח שהוא לא אביה.

ואמנם, חודש לאחר הלידה בוצעה לאב בדיקת האבהות בבית החולים. לתדהמת האם, בבדיקה נמצא כי האב אמנם איננו אביה של התינוקת, ובמעמד מסירת התוצאות בבית החולים אף נאמר לו כי תוצאות הבדיקה המדעית הן חד-משמעיות.

בעקבות התוצאות, נותרה האם חסרת אונים, ולמרות שהייתה משוכנעת שהבדיקה תצא חיובית, השלימה עם כך שיהיה עליה לגדל את בתה לבדה ובכוחות עצמה.

“חיים במחסור, ללא אוכל, ועם חשמל מנותק”

על פי התביעה, לתוצאות בדיקת האבהות היו השלכות הרות גורל על האם והבת. כחד-הורית התקשתה האם לגדל את בתה לבד, ולמרות שעבדה קשה כדי לפרנסם, העול הכלכלי הכריע אותה.

על רקע המצב הקשה בבית המשפחה, הוצאה הבת מהבית על ידי שירותי הרווחה, והועברה למשפחת אומנה ובהמשך לפנימייה , ורק לאחר מספר שנים חזרה לגור בבית אחד עם אמה.

על פי התביעה, האם עשתה הכל כדי לפרנס את בתה בכבוד, אך בהיעדר אב תומך ומפרנס סבלו האם והבת מחיים במחסור ניכר, לעיתים ללא אוכל ועם ניתוקי חשמל חוזרים ונשנים.

המצב הקשה בבית גרם לכך שהבת עזבה את לימודיה במהלך חטיבת הביניים והחלה לעבוד למחייתה. בהמשך היא שוחררה מצה”ל בשל המצב הכלכלי הקשה בבית.

פגישה מקרית באירוע משפחתי שינתה את הכל

נקודת המפנה המפתיעה בסיפור אירעה כעבור שנים רבות, אז נתקלו במקרה בני משפחתו של האב באם באירוע משפחתי וגידפו אותה על רקע הרומן שהיה בינה לבין האב. בעקבות זאת, יצרה האם קשר עם האב, סיפרה לו על כך וביקשה את התערבותו.

למרבה הפתעתה, חזר האב לאם לאחר כמה ימים ואמר לה כי נאמר לו שקיים דמיון מפתיע במראה בין האב לבין הבת. כדי להוכיח את טענתו כי איננו האב, ביקש לעשות שוב בדיקת אבהות באמצעות משלוח דגימות של רקמות.

האם והבת הסכימו לביצוע הדגימה, ובעקבות זאת נשלחו דגימות של שתיהן ושל האב למעבדה מחוץ לישראל ואמנם, למרבה התדהמה התקבלה התשובה כי האב הוא אכן אביה של הילדה ברמת ודאות של 99.9 התוצאה אושרה בבדיקת אבהות נוספת שנערכה בארץ והאבהות הוכרה בפסק דין.

הבת טוענת לנזקים נפשיים קשים בהיעדר דמות אב

לטענת האם והבת, בית החולים אשר שייך למדינה התרשל באופן חמור בביצוע בדיקת האבהות, ורשלנותו זו היא שהובילה לתוצאה הקשה במסגרתה נאלצה הבת לחיות את כל חייה ללא דמות אב, והאם נאלצה לגדל אותה כחד-הורית.

לטענת הבת, פרט לעובדה שהוצאה מהבית על רקע המצב הכלכלי הקשה, עקב החסך בדמות אב שממנו סבלה נגרמו לה נזקים נפשיים קשים, והיא מרגישה תחושת בדידות.

במסגרת התביעה, דורשות האם והבת מהמדינה לפצות אותן על כל הנזקים שנגרמו להן. האם מעריכה את סכומי המזונות האבודים שלא הועברו אליה עד הגיע בתה לגיל 21 בכ-2 מיליון שקל ואילו הבת מעריכה את הפסדי ההשתכרות שנגרמו לה מגיל 18 ועד היום במעל מיליון שקל.

בנוסף, דורשות האם והבת לפצות אותן על הכאב והסבל שנגרמו להן, על אובדן הזכות לאב שנגרמה לבת, ועל הפסדי השכר והפנסיה שייגרמו לאם בעתיד.

טרם הוגש כתב הגנה.

עו”ד אורי גלבוע ועו”ד עמית אוריה, שמייצגים את האם והבת במסגרת ההליך המתואר, מתמחים ברשלנות רפואית ובתיקים מורכבים של נזיקין, טלפון: 077-9968260, הכתבה באדיבות Zap משפטי

https://law.walla.co.il/item/3454359

Views: 6

One Comment

  1. “החוכמה” איך לדפוק גברים עוברת בתורשה מאם לבת – רק בסדום. הכל מתחיל בכסף ונגמר בכסף, טובת הילד זה בדיחה עצובה שנועדה לייצר כספומט ממה שהיה פעם אמא. שרמוטה ממה שהיתה פעם אמא. בחסות סדום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *