EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

פירגון לדר’ סיגל שהב והבגץ 2632/22 שהגישה נ’ השב”ס על הזכות לעשות קקי ופיפי בשירותי אסלה ולא בשירותי בול פגיעה באופן מכובד ובלי הצצות

סיגל שהב אישה טובה נלחמת על זכויות עצורי שבס לעשות קקי בכבוד ובצינעה

שמחים לפרגן לאישה טובה דר’ סיגל שהב מהקליניקות המשפטיות של המרכז האקדמי למשפט ועסקים ברמת גן. היא, הקליניקה ואבי חימי בשם לשכת עורכי הדין הגישו עתירה נגד השב”ס בגין תנאי הכליאה של עצירים ואסורים.   דיון קבוע בתאריך 2/2/2023. בג”ץ 2632/22.

עתירה נגד השב”ס: שירותי בול פגיעה והזכות לעשות קקי

אנחנו לא מדברים על דרישה להתקין מזגנים בתאים.  לזה עוד לא הגענו.  אנחנו מדברים על אלפי תאי כליאה שיש בהם שירותי בול פגיעה, ולפעמים המקלחת היא מעל שירותי הבול פגיעה (שירותי כריעה).

העתירה מתארת כמה מטונפים השירותים והמקלחות האלה, כמה הם מגעילים ודוחים, וגם יש מתקנים בהם החוצצים נמוכים ורואים את העצירים מחרבנים או מתקלחים ויש גם מצלמות על משתנות שסוהרות שב”ס משקיפות לעצירים על הבולבולים.

העתירה קבועה לתאריך 31/7/2023. הרכס: סולברג, מינץ ויחיאל כשר.

 

סיגל שהב אישה טובה נלחמת על זכויות עצורי שבס לעשות קקי בכבוד ובצינעה
סיגל שהב אישה טובה נלחמת על זכויות עצורי שבס לעשות קקי בכבוד ובצינעה

העתירה, בגץ 2632/22 הוגשה בתאריך 14/4/2022 והיא קבועה לדיון בתאריך 2/2/2022 בשעה 9:00.  צפוי שגם אבי חימי בכבודו ובעצמו יהיה שם ויטען כי הוא חתום על העתירה.

כמה עבודה משפטית צריך להשקיע עבור העליוניסטים כדי לשכנע את מה שברור מאליו

מפליא שכדי להגיש עתירה כזו, עם דרישה לדבר הכי בסיסי שבעולם, שירותי אסלה נורמליים כמו בכל מקום מערבי אחר בעולם, צריך לשבת ולהכין עתירה ארוכה כאורך הגלות, לא להחמיץ אף סעיף חוק או אמנה העוסקים בזכויות יסוד שאפשר לצטט, לעשות מחקר משווה במדינות העולם, לאסוף תצהירים מעצירים וכלואים, והכי מעצבן זה הליך מיצוי ההליכים שבו שולחים מכתבים לשב”ס והשב”ס מצפצף ושם זין ואז צריך לחכות כמה חודשים ולשלוח עוד מכתב, וכל זה כל כך מיותר כי ידוע שהשב”ס יענה שאיין לו תקציבים ואין לו יכולות.

וזו האחראית לחירבונים בשירותי בול פגיעה באלפי תאי כליאה בכל רחבי ישראל:  גונדרית פמיניסטית קטי פרי

 

קטי פרי גונדרית השבס מבחינתה שהעצירים יחרבנו על עצמם
קטי פרי גונדרית השבס מבחינתה שהעצירים יחרבנו על עצמם

מה יקרה בדיון?

זה קורה תמיד.  העליוניסטים המחורבנים יודעים שהקליניקה צודקת ושזה לא אנושי לעשות קקי בשירותי בול פגיעה מטונפים ומצחינים…  הם גם יודעים שלכתוב פסק דין כזה, שאולי גם יתורגם לעיתונות באנגלית, על מצב שירותי התברואה וההיגיינה בבתי הכלא הישראלים יעשה למדינת ישראל ולהם כשופטים נזק תדמיתי אדיר.

לכן הם ממש לא רוצים לכתוב את פסק הדן הזה ויעשו שמיניות באוויר כדי לשכנע את השב”ס “לקחת לתשומת ליבו”, “לקחת חצי שנה להפיק לקחים ולדווח”, ובעצם לדחות את הדיון בלי לתת החלטה.

הרי השב”ס יבוא ויגיד שאין להם תקציב, הם לא יכולים בבת אחת לבנות שירותים ומקלחות נורמליים לאלפי אסירים (מעל 7,000 שזה כמעט 25%), ובטוח שהם לא מוכנים להגביה את החוצצים ולהסיר את המצלמות על הבולבולים במשתנות, כי זה “ענין ביטחוני”.  השופטים יגידו להם “לבחון את הנושא” ולחזור בעוד חצי שנה.

אף עיתונאי לא יוזמן לדיון הזה כי זה דיון שעושה בושות למערכת המשפט הישראלית.  השופטים יעשו כל מה שהם יכולים כדי להשתיק את העתירה.

הרכב הפליץ פלוץ של העתירה

ההרכב הקבוע הם נועם סולברג, גילה כנפי שטייניץ, ויחיאל כשר.  נועם סולברג הוא דוס מנחוס גועלי ביותר שזכויות אדם מעניינות לו את הביצה השמאלית.  גילה כנפי שטייניץ היא דוסית פמידוסית רדיקלית והיא ממילא שונאת גברים קלינית.  מבחינתה רוב העצורים הם גברים ולכן העתירה לא מעניינת אותה.

יחיאל כשר היה אמור להיות הבשורה האזרחית החדשה, מין דנציגר חדש כזה, אבל בפועל אנו רואים שהוא הפך משובט של יצחק עמית, וזו ממש לא מחמאה.

יחיאל כשר משובט של יצחק עמית לא שמענו ממנו שום בשורה 2
יחיאל כשר משובט של יצחק עמית לא שמענו ממנו שום בשורה 2

 

 

יחיאל כשר פלצן הביאו אותו לעליון להפליץ פלוצים
יחיאל כשר פלצן הביאו אותו לעליון להפליץ פלוצים

 

למה מייחסים את התגלית למיקי חיימוביץ?

ראו כתבה בידיעות אחרונות של רועי רובינשטיין 3/11/2020 עם תמונות שמיקי חיימוביץ צילמה.

שירותי “בול פגיעה” ומקלחת שלא עובדת: התנאים שהח”כית גילתה בכלא איילון

יו”ר ועדת הפנים והגנת הסביבה מיקי חיימוביץ’ ערכה ביקור פתע בבית הכלא – וכתבה פוסט על התנאים הקשים שבהם חזתה: שירותים מוזנחים מלוכלכים, מקלחות מקולקלות, ומזרנים מלאי פשפשים

ח”כ מיקי חיימוביץ’, יו”ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, הגיעה לביקור פתע בכלא איילון יחד עם ח”כ משה ארבל (ש”ס) – וגילתה שירותי “בול פגיעה” מוזנחים ומקלחת שלא עובדת. הביקור התקיים ביום ראשון כחלק מתפקידה של חיימוביץ’ כיו”ר הוועדה שעוסקת לאחרונה רבות בתנאי המעצר והמאסר בבתי הכלא.

הגונדרית קטי פרי מציגה בגאווה אלו השירותים שאני נותנת לעצירים שלי לעשות קקי
הגונדרית קטי פרי מציגה בגאווה אלו השירותים שאני נותנת לעצירים שלי לעשות קקי

 

 

הגונדרית קטי פרי מציגה בגאווה המקלחות שלי לא עובדות שהעצירים יקנו דאודורנט בקנטינה
הגונדרית קטי פרי מציגה בגאווה המקלחות שלי לא עובדות שהעצירים יקנו דאודורנט בקנטינה

 

 

 

הגונדרית קטי פרי מציגה בגאווה ככה נראות המקלחות שאני מציעה לעצירים שלי - הן לא עובדות
הגונדרית קטי פרי מציגה בגאווה ככה נראות המקלחות שאני מציעה לעצירים שלי – הן לא עובדות

היום בצהריים (שלישי 3/11/2020) פרסמה מיקי חיימוביץ’ פוסט ארוך שמספר על הביקור. אך מה שצד את עיני הצופים בו לא היו המילים כמו התמונות שצילמה מתוך בית הכלא.

בתמונות ניתן לראות שירותי “בול פגיעה” מוזנחים ומלוכלכים, מקלחת שאינה עובדת אלא בעזרת בקבוק שהאסירים הוסיפו לצינור ועוד.

בפוסט, כתבה יו”ר הוועדה כי מדובר בתחנה זמנית בעידן הקורונה לאסירים שמגיעים מבחוץ וזקוקים לעבור תקופת בידוד, וכן גם עבור אסירים שמוסעים לדיונים ביו בתי כלא שונים ומרוחקים.

“המראה של התאים האלה לא קל. כיון שמדובר בתאים לא קבועים, הם מבחינה פיזית במצב הגרוע ביותר. מזרנים שורצי פשפשי מיטה (בקבקים) ומקלחות שבורות. האסירים אמורים לעבור 2 בדיקות קורונה במהלך השבועיים אך לעיתים הדבר מתמהמה, מה שמביא לכך שאנשים שוהים בתנאים הקשים האלה זמן ארוך יותר”.

הח”כית המשיכה והכתבה בה “המצב אף מחריד יותר בתאי ההרחקה שבהם מושמים אסירים שעברו עבירות משמעת. זהו אמצעי ענישה, אבל בתנאים שאינם ראויים לבני אדם. גם באגף רגיל של אסירים ששוהים בהם שנים חזרה הטענה על הבקבוקים ונראה שהיצורים הזעירים האלה הם אולי אחת הבעיות הקשות ביותר שניצבות בפני השב”ס ודורשת פתרון. אגף ההפרדה החדש שביקרנו בו, חדש יחסית. והתנאים של מי שכלוא בו, מהמסוכנים שבאסירים נראים טובים”.
בפוסט ציינה חיימוביץ’ לטובה דווקא את מתחם התעסוקה, וכתבה כי סיורים מסוג זה הם הכרחיים למי שדן בנושא התנאים כדי לשמוע את צוותי השב”ס ואתגרים שלהם, והקשיים שחווים ממקור ראשון.

“עם כל הביקורת אני מלאת הערכה לעובדה שהנהלת הכלא נענתה לכל בקשה ולא ניסתה למנוע כניסה לשום מקום. מצב בתי הכלא בישראל בכי רע. רוב בתי הכלא ישנים וגם שנים של שיפוצים, טלאי על גבי טלאי, לא יפתרו את המצוקה”, כתבה.

 

 

בשיחה עם ynet בתום הסיור, אמרה חיימוביץ’: “אדם הוא אדם. אסור לנו לשכוח את אלו הנמצאים בשוליים ונזקקים לשיקום בכדי לחזור ולהשתלב בחברה ביום שחרורם. התנאים שראינו בתאי המעבר לא מאפשרים את זכויות האדם הבסיסיות המגיעות להם, וכל עוד הוועדה נמצאת תחת אחריותי אני אמשיך לפקח ולעשות הכל כדי שהמצב ישתנה”.

 

משב”ס (גונדרית קטי פרי) נמסר בתגובה:

“ביקור הפתע של יו”ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, ח״כ מיקי חיימוביץ וח״כ משה ארבל מבורכת וקיבלה את שיתוף הפעולה המלא של בית הסוהר ‘איילון’ וגורמי שב”ס הרלוונטיים. מהדברים שפורסמו עולה כי מורכבות עבודת הסוהר בתקופת משבר הקורנה ברורה, כמו גם המאמצים הרבים הנעשים בשב”ס במאבק בהתפשטות הנגיף והקושי הרב שבעבודת הסוהרים שלא מקבלת את הביטוי הציבורי הראוי בימים אלה כמו גם פעילות הארגון כולו – בנחישות ושליחות מתמודד במניעת חדירת נגיף קורונה לבתי כלא בהצלחה רבה גם בהשוואה לארגוני כליאה בעולם. הטענות בדבר מצב המבנים הישנים מוכר וניכר גם בצילומים הממוקדים של אגף ישן בבית הסוהר.. לצד זה ציינו חברי הכנסת את הנסיונות של שב״ס לשפר את תנאי מחיית האסירים תוך שימוש ביכולות פנימיים של הארגון לאורך השנים”.

“שב״ס ימשיך באמצעות משאביו הפנימיים לשפר את תנאי המחייה לכלואים כל העת, אך בטוחנו שיישום החלטות הממשלה והעברת תקציבים ראויים לבינוי של מתקני כליאה חדשים במדינת ישראל יהוו שינוי בתפיסה החברתית, בחשיבות שתינתן לשיקום האסירים ובמתן הזדמנויות מכובדת עבור האסירים עם חזרתם לחברה בתום ריצוי עונשם. שב״ס הוא הגוף המבוקר ביותר במדינת ישראל, נמשיך לקבל וללמוד מכל ביקור וביקורת גם בעתיד ואנו שמחים על שביעות רצון המבקרים מהביקור בכללותו וציון לטובה לה זכו בתום הביקור. שמחנו גם שח״כ חיימוביץ שיבחה את פעילות החינוך והשיקום לאסירים, פעילות התעסוקה הענפה לאסירים ועידוד ייצור תוצרת ישראלית ע״י אסירים ואף ביקרה בכל שאר האגפים המשופצים במתקן הכליאה מהישנים בישראל”.

להלן העתירה – בג”ץ 2632/22.

נחזיק אצבעות לדר’ סיגל שהב ואבי (אבויה) חימי.

 

בגצ 2362-22 לשכת עורכי הדין נ השבס עתירה נגד שירותי בול פגיעה

 

Views: 27

2 Comments

  1. עוכרת דין סיגל שהב לא באמת נקיה. הנ”ל עבדה שנים באגודה לזכויות האזרח (הערבי) ודאגה למצות זכויות ערבים, להטבים, נשים, לוויתנים . כשיהודים פנו אליה , הזנזונת הכעורה זרקה את התלונות לפח. אגב, היא התרועעה עם לא מעט ערבים. כעת ביא משחקת אותה פריקית של זכויות אדם, לרבות אסירים בכלא הציונאצי.

  2. גם לפני 30 שנה ביקר השופט מהעליון תיאודור אור בכלא ו”התחלחל”. לא שזה שינה משהו בפסיקה ה”פטריוטית” שלו או משהו במציאות.

    המטרה היא שבכלא ובמקומות מעצר יהיו תנאים של מחנה ריכוז נאצי והשופטים פשוט משתפים פעולה .

    אגב, גילה כנפי שטייניץ היא זנזונת מכוערת מעכו, לא ממעמד מכובד וממשפחה קשת יום, עוד אחת שעלתה מאשפתות תוך שריצתה את אדוניה הלבנים ע”י רמיסת זכויות של מזרחים כמותה.

    לכן ובאופן אקראי כמובן היא משובצת להרכבים כאלו. הייל היטלר !

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *