EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

פרשת גילתק: שוחד במשרד הביטחון עודד יהלומי הוא עד המדינה שגייסו כוכבית קלדרון ונועה ברח”ד מכר ציוד תקשורת מקולקל לצהל בשווי 100 מיליון ש”ח

נועה ברחד פרקליטה במתפרה

מדובר בתיק שבו חברה פרטית גילתק חייבה את משרד הביטחון במיליוני שקלים בלי שנשלחה בכלל סחורה.  יש בתיק עד מדינה, עודד יהלומי אבל נסיבות הגיוס שלו כעד מדינה מפוקפקות.  הכינו עבורו הסכם עד מדינה בהיותו בלתי מיוצג.  ת”פ 14395-06-21. 

מה עלה בגורלו של עד המדינה?  האם הוא ממשיך לעבוד עם משרד הביטחון?  כמה שילמו לו?  האם מחקו לו חובות במס הכנסה?

זהו עוד תיק שבו הפרקליטות יצאה בכותרות בומבסטיות, פגיעה בבטחון המדינה, מוצרים בטחוניים מקולקלים, שוחד בהיקפים של 100,000,000 ש”ח.  בסוף מתברר שלא היתה פגיעה בבטחון המדינה, המוצרים היו טכניים (למשך תעלות פח) שפשוט נרכשו מספקים זולים יותר, שחנקו את הנאשמים שתפיסות לצרכי חילוט והכי חשוב: שהם היו זוטרים בסיפור ושיש בכירים בצה”ל שאמרו להם לנהוג בדיוק כפי שנהגו, והם יצאו ללא פגע.

עו”ד כוכבית קלדרון הפרקליטה שהתייצבה בגזר הדין הודתה שהתיק היה חלש, ואם הנאשמים לא היו מודים ספק אם בכלל אפשר היה להוכיח את האשמות.  היא עצמה טענה שלא ניתן היה להוכיח ברף הנדרש לפלילים שהיה פער בין איכות המוצרים שהיה צריך לספק לבין מה שסופק בפועל.  מה שנלקח במרמה הוא רק המכרז לביצוע העבודות.

כוכבית גם מודה שהמסמכים המזויפים בקשר להלוואות, לא גרמו להתחמקות משום ואין הוכחה שההלוואות לא שולמו.

כוכבית גם מודה שייחסו לעמנואל טדג’אב נאשם 4 מעמד של עובד ציבור, למרות שהוא לא באמת עובד ציבור ואם היה צריכים להוכיח שהוא עובד ציבור “ההוכחה היתה מורכבת”.

כוכבית גם מודה שהגשת כתב האישום לקתה באכיפה בררנית כי לא הגישו אישומים נגד כל המעורבים, אלא רק באופן סלקטיבי.

לדבריה יש 230 קרגלים שמה שנמצא בהם המדינה היתה צריכה להוכיח במספר ימי הוכחות דו ספרתי, שהיו נפרסים על פני שנים.

כלומר, חרף העובדה שהראיות היו חלשות עצם העובדה שהיו כל כל כך הרבה ניירות לראיות החלשות האלה שפירושם לנאשמים הם 3-4 שנים בצל חרב ההליך הפלילי, זה היה התמריץ לנאשמים לחתום על עסקה.

צריך לקרוא מה ומרת הסנגורית של נאשם 1:  שהוא היה עובד זוטר בחברה.  שאת הבעלים של גילתק שנהנו מהמעשים לא העמידו לדין, שהיו בכירים ביותר במשרד הביטחון שלא העמידו אותם לדין, ואם היו מזמנים אותם לעדות הגנה, זה היה מביך אותם ואת משרד הביטחון.  לדבריה הלקוח שלה לא קיבל אגורה מכספי השוחד.  “אותם גורמים צה”ליים רימו את משרד הביטחון במשך שנים”.  הם אלה שנתנו את ההוראות מה לעשות, והוא רק עשה מה שאומרים לו, והם יצאו בלי פגע.

עוד לדבריה, המוצרים לא היו פגומים או מקולקלים. פשוט מצאו ספק זול יותר שלא ברשימה של משרד הביטחון.

הסנגורית גלית רוטנברג גם מסבירה שלמרות שהלקוח לא קיבל כספי שוחד ובכלל לא התעשר מהסיפור, תפסו לו את כספי הירושה וכך חנקו אותו כלכלית.

גם הסנגור של נאשם 2 חזר על דברים דומים, שהלקוח שלו אח בתחום הסיעוד, שהוא לא עשה שום רווח ובכל זאת תפסו לו 2 בתים בחדרה.

 

ראו התכתבות:

—–Original Message—–
From: Orit Hod
Sent: Wednesday, March 30, 2016 2:32 PM
To: Roi Cahalon
Subject: סירוב לחתום על הסכם עד מדינה – עודד יהלומי

Date : 3/31/2016 7:05:00 AM
From : “Dan Eldad”<[email protected]></[email protected]>
To : “Roi Cahalon”<[email protected]></[email protected]>
Subject : השב: סירוב לחתום על הסכם עד מדינה – עודד יהלומי (חברת גילטק)

קבע אצל מאור
נשלח ממכשיר ה-Samsung שלי

——– הודעה מקורית ——–
מאת: Roi Cahalon <[email protected]>
תאריך: 31/03/2016 09:50 (GMT+02:00)
אל: Dan Eldad <[email protected]>
נושא: סירוב לחתום על הסכם עד מדינה – עודד יהלומי (חברת גילטק)

היי דן,

ראה מכתבו של נח נדלר מיחידת החקירות של מלמ”ב.

בקצרה, מר עודד יהלומי פנה ליחידת החקירות של מלמ”ב ומסר פרטים אודות עבירות פליליות שהתנהלו בחברת “גילטק” במסגרת עבודתם מול משהב”ט.

במסגרת עדותו עלה שהנ”ל ביצע חלק מהעבירות. לאחר עדכוננו בנושא, הנחינו את מלמ”ב להפסיק מייד את המשך חקירותיו ולא לחקור את הנ”ל מבלי להזהיר אותו כמחויב.

בהמשך לכך, נשלח אלינו הסכם עד מדינה, אותו אישרנו ושלחנו למלמ”ב. מכיוון שמר יהלומי לא היה מיוצג, הנחינו את מלמ”ב להמליץ לו להיוועץ בעו”ד בטרם חתימה על ההסכם.

לאחר שמר יהלומי קרא את ההסכם, הוא התרעם על כך ש”מתייחסים אליו כאל עבריין ולא כאל מישהו שרוצה לעזור”. חוקרי מלמ”ב מסרו לו שהדברים נעשים על מנת להגן עליו ולהעניק לו את זכויותיו.

בהמשך לכך, ולאחר מס’ שיחות שלו עם מלמ”ב, הפסיק העד ליצור קשר עם החוקרים ולא השיב לפניותיהם.

מלמ”ב פנו על מנת להיוועץ בנו בנושא, וממליצים לעבור לחקירה גלויה וחקירת העד באזהרה על הדברים שמסר, שכן, לטענתם, יש די ראיות בתיק על מנת לעבור לחקירה גלויה.

תרצה לקבוע ישיבה בנושא איתם?

רואי

 

להלן הסכם עד המדינה עם עודד יהלומי

 

הסכם עד מדינה

הסכם שנערך ונחתם ביום ____ במקום_____

בין: ________           ת.ז. _________ (להלן: “העד”)

לבין: ________         מ.ע __________ (להלן: חוקר מלמ”ב – משהב”ט)

על דעת מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, עו”ד דן אלדד ור’ יחידת החקירות במלמ”ב משהב”ט, גדי וטרמן, בקשר להעדתו של העד כעד מדינה בתיק מלמ”ב 35/15 (תיק מצ”ח __________), להלן: “הפרשה”.

הואיל ומתנהלת חקירה בנושא קבלת דבר במרמה ע”י ספק משהב”ט, חברת “גילתק”, על ידי יחידת החקירות במלמ”ב משהב”ט ומצ”ח יאח”ה (להלן הגוף החוקר).

והואיל והחקירה מתמקדת בביצוע עבירות שונות, באמצעים שונים ובאמצעות אנשים שונים, אזרחים וחיילים.

והואיל והעד יודע על ביצוע העבירות ואף היה מעורב או נטל חלק בחלק מהעבירות הנחקרות בפרשה.

והואיל והעד הביע נכונות לסייע לגוף החוקר בחשיפת העבירות ובאיסוף ראיות ולמסור בהודעת אמת את כל הידוע לו בגין הפרשה לגבי העבירות והאנשים המעורבים המפורטים בנספחים להסכם זה.

והואיל והעד מצהיר כי העובדות ידועות לו באופן ישיר ממעורבותו האישית ומפי המעורבים.

והואיל והעד מצהיר כי לא הרוויח דבר ממעשיו והכול נעשה בידיעה, אישור, מעורבות ועידוד מנהליו ובעלי חברת “גילתק” ובחלק מהמקרים על פי דרישת ובשיתוף אנשי צבא, נגדים וקצינים, חלקם בדרגות בכירות.

והואיל והעד הביע את נכונותו לשמש כ”עד מדינה”,

הסכימו הצדדים כדלקמן:

  1. העד מתחייב למסור בסמוך לאחר החתימה על הסכם זה הודעות אמת מלאות ומפורטות על כל הידוע לו בנושאי הפרשה הנחקרת, כמו גם על עבירות נוספות שביצע, לרבות עבירות שביצע ו/או היה אמור לבצע יחד עם אחרים ו/או בשליחותם, לרבות תכנון לבצע עבירות ומידת מעורבותם וחלקם של כל אחד מהמעורבים, השיטות שננקטו, קבלת כספים וכל פרט אחר שידוע לו ו/או שיידרש ע”י הגוף החוקר.
  2. העד מתחייב לשתף פעולה עם הגוף החוקר ולסייע ככל שיידרש בחקירה ובהשגת ראיות נגד המעורבים בפרשה וכנגד כל אדם אחר אשר אותו הוא מפליל, לרבות:
  • מסירת הודעת אמת מפורטות ומלאות.
  • ביצוע מסדרי זיהוי והצבעות וכל פעולה אחרת הנדרשת לזיהוי מעורבים.
  • השתתפות בעימותים.
  • ביצוע כל פעולה אחרת אשר תתבקש על ידי החוקרים בפרשה.
  • עדות בבית משפט כפי שיידרש.
  1. העד מתחייב בזאת שלא לבצע כל פעולה (בין מעשה ובין מחדל) כדי להטעות את הגוף החוקר או שיש בה כדי לפגוע במהימנות עדותו או לסכל בדרך אחרת את החקירה, לרבות אי ביצוע עבירות פליליות מכל סוג שהוא.
  2. הובהר לעד כי במידה ויבצע עבירה פלילית, גם כזו שלא קשורה לפרשה הנחקרת, תהא התביעה רשאית להעמידו לדין ולבקש את מעצרו.
  3. העד מתחייב שלא לקיים מפגשים עם המעורבים בפרשה או מי מטעמם ללא אישור הגוף החוקר. העד מתחייב לדווח על כל מפגש אקראי שהתקיים ללא אישור החוקרים. העד מתחייב לדווח בזמן אמת על כל קשר שנוצר עם המעורבים בפרשה או מי מטעמם, על זהותם המלאה של הנוכחים ועל תוכן המפגשים, בין שנערכו ביוזמתם של המעורבים ובין בכל צורה אחרת, בין שניתן על כך אישור ובין שלא.
  4. העד ימסור, קודם למשפט, על פי דרישת הפרקליט שינהל את התיק, פרטים והסברים מלאים לכל שיידרש.
  5. מובהר כי, תנאי לתוקף ההסכם הוא שיתוף פעולה מלא של העד ומילוי ההתחייבויות כמפורט בסעיף 1 ו-2 לעיל.
  6. העד מתחייב להעיד בבית משפט עדות מלאה ואמיתית ככל שיקרא לעשות זאת, על כל האירועים והעבירות עליהם ימסור את הודעותיו ובקשר לכל פעולה אשר יבצע. העד ישתף פעולה עם הגוף החוקר והפרקליטות בכל עת שיתבקש לכך, בקשר למתן עדותו בבית משפט, וברור לעד כי עמידה בדרישה זו היא תנאי יסודי בהסכם.
  7. העד מתחייב לשמור בסודיות מוחלטת את דבר קיומו של הסכם זה ואת שיתוף פעולתו עם הגוף החוקר, אלא אם יקבל אישור לנהוג אחרת. העד מתחייב לא להתראיין באמצע התקשורת בנוגע להסכם זה ולשיתוף פעולה שלו עם הגוף החוקר. שמירת סודיות זו הינה ללא הגבלת זמן, עד לקבלת אישור הגוף החוקר או הפרקליטות כאמור.
  8. מובהר בזאת לעד כי כל החומר אשר נאסף בטרם החתימה על הסכם זה, וכן כל חומר החקירה הכולל תיעוד השיחות שנוהלו עם העד ע”י החוקרים בטרם החתימה על הסכם זה וכן כל חומר שייאסף באמצעותו לאחר חתימת ההסכם יוכנסו לתיק החקירה וישמשו כחומר ראיות שיימסר לעיון הנאשמים, אם וכאשר יוגש כתב אישום או יוזמנו לשימוע.
  9. מובהר בזאת כי העד מבין את משמעות האמור בסעיף 10 וכי לא תהיה לו כל טענה כפי הגוף החוקר או נציגיו כתוצאה מביצוע האמור בסעיפים האמורים.
  10. תמורת ביצוע כל התחייבויותיו של העד על פי הסכם זה, המדינה מתחייבת כי לא יוגש כתב אישום נגד העד בתיק בו הוא חשוד (35/15) בגין המעשים והעבירות המפורטים בהסכם ובעדותו בכל הקשור לפעולותיו במסגרת עבודתו בחברת “גילתק” ובאתרים בהם עבד מטעמה.
  11. למען הסר ספק, מובהר בזאת כי החסינות מפני העמדה לדין מוגבלת לאותם מעשים ועבירות המפורטים בהסכם, ואם יתברר שהעד מעורב בביצוע עבירות ומעשים פליליים אחרים שאינם מפורטים בהסכם זה, הוא יועמד לדין בגין אותם מעשים.
  12. אם הגוף החוקר או הפרקליטות ימצאו כי בניגוד להצהרתו במבוא להסכם זה, שיקר העד בפרט מהותי או הטעה את החוקרים או הפרקליטות, או שהיה מעורב בעבירות אחרות עליהן לא מסר, או שחלקו בפרשה היה אחר ממה שמסר, תהא המדינה משוחררת מהתחייבותה שפורטה בסעיף 12 להסכם זה. ההסכם יבוטל והמדינה תהא חופשית להעמידו לדין ולבקש מעצרו בגין העבירות שביצע ובגין כל עבירה נוספת שתתגלה כתוצאה מהעדויות שימסור או מראיות אחרות. מובהר לעד כי במקרה זה תהא המדינה רשאית להשתמש בכל ראיה שנאספה לפני חתימת ההסכם או לאחריו, או כתוצאה ממנו ובכלל זה הודעות העד עצמו, נגדו ונגד האחרים.
  13. הובהר לעד כי לוחות הזמנים בכל הקשור להסכם זה יקבעו על ידי נציג הגוף החוקר ונציג הפרקליטות. העד יידרש לפעול בהתאם ללוחות הזמנים הללו, הן בשלבי החקירה והן בשלבי ניהול התיק בבית המשפט ועד סיום ההליכים. תנאי זה הוא תנאי מהותי להסכם.
  14. הוסברו לעד הסיכונים הכרוכים בביצוע הסכם זה והובהר לו כי לא תהייה לו ולמי מטעמו כל טענות כנגד הגוף החוקר או מי מטעמו בגין התוצאות העלולות לנבוע מביצוע התחייבויותיו הנובעות על פי הסכם זה.
  15. העד מסכים בזאת, כי לא יצא את הארץ ללא קבלת הסכמה מראש של התביעה עד לאחר סיום עדות בבית המשפט כנגד כל המעורבים. העד מסכים להפקיד את דרכונו במשרדי הגוף החוקר ולא להגיש כל בקשה לקבלת דרכון חדש/אחר, אלא בהסכמת הפרקליטות. יציאתו לחו”ל תותנה בהסכמת הגוף החוקר.
  16. לאחר סיום עדותו בבית משפט יסיים בכך העד מילוי התחייבויותיו. בכך יסתיים ההסכם בין הצדדים, כולל הגבלות על תנועותיו וביטול איסור יציאתו מן הארץ.
  17. העד מאשר כי אין לגוף החוקר כנציג המדינה כל התחייבות כלפיו מלבד אלו הכלולות בהסכם זה.
  18. העד מצהיר כי לא יהיה זכאי לכל שיפוי, פיצוי, השתתפות או סיוע של הגוף החוקר או התביעה במקרה שתוגש נגדו תביעה אזרחית על ידי אחד המעורבים בפרשה.
  19. מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה יקבע על פי שיקול דעתו הבלעדי אם העד עמד בתנאי ההסכם או שהייתה הפרה של ההסכם או אחד מתנאי ההסכם ויוכל להחליט באופן בלעדי על ביטול ההסכם.
  20. העד מאשר ומסכים בזאת כי חותם על הסכם זה אך ורק לאחר שהביא את תוכנו, משמעויותיו והשלכותיו ונועץ עם עו”ד בטרם חותם על ההסכם.

 

ולראיה באו הצדדים על החתום:

 

____________________              _______________________
חתימת נציגי הגוף החוקר                    חתימת העד
(שם +חתימה)                                   (שם + חתימה)

 

נספח א’ להסכם עד מדינה – פירוט נושאי החקירה

 

  1. רשימת הנושאים עליהם ישיב העד, ככל שידוע לו, במסגרת ההסכם:

 

  • העד ימסור את כל הידוע לו בנוגע למבנה חב’ “גילתק”, המערכת הארגונית, שמות כל בעלי התפקידים ומעורבותם בפרשיות השונות.
  • ימסור פרטים על כל הפרויקטים/עבודות/משימות בהם היה מעורב באופן ישיר, כולל מסירת מסמכי ונתוני מחשב שמחזיק ברשותו.
  • ימסור פרטים על כל מעשי המרמה שביצע בעצמו בכל הקשור לדיווח כוזב על מה שבוצע בפועל לעומת הדיווח, לצורך קבלת תשלום (הפער בין הדיווח לביצוע).
  • ימסור פרטי המעורבים הנוספים, עובדי חב’ “גילתק” ואנשי הצבא, אשר היו שותפים בידיעה ובמעשה למרמה.
  • ימסור פרטי מנהליו ובלי חברת “גילתק” אשר ידעו, ראו, שמעו, אישרו ועודדו, לפני ביצוע המעשים ולאחר מכן ואף היו שותפים ישירים במעשים.
  • ימסור פרטים על אופן הדיווח הכוזב ברישומים, ע”מ לקבל תמורה שלא כדין ואת אופן התמחור וקביעת המחירים באופן שרירותי.
  • ימסור פרטים על מעורבות בעבירות של הגורם המפקח ב”חושן” אשר אישר ביצוע עבודות אשר לא בוצעו בפועל, מתוך אינטרס אישי.
  • ימסור כל הידוע לו על פרוייקטים נוספים שביצע ב”גילתק”, בהם לא היה מעורב באופן ישיר וידוע לו כי בוצעו מעשי מרמה ע”י אנשי “גילתק” ו/או אנשי צבא.
  • יצביע בשטח, באתרים בהם ביצע פרויקטים בעצמו, על מעשי המרמה ועל הפער בין הביצוע בשטח לדיווח.
  • במידת הצורך יערוך עימות עם כל אחד מהמעורבים ויחזור בפניו על הדברים שמסר בעדותו.
  • יסייע לחוקרים בכל הקשור למסמכים וחומרי מחשב שיתפסו ויצביע על האתרים בהם נעשו מעשי המרמה.
  • יסייע כנ”ל וימסור פרטים על כל נתון ועניין נוסף שיעלה במהלך חקירת הפרשה.

 

 

 

נספח ב’ להסכם – רשימת מעורבים/חשודים

 

אורי פרץ – אחד משני בעלי חברת “גילתק”.

ארי (יורי) שקלובר – אחד משני בעלי “גילתק” ושותף גם בחב’ “יורוקום”.

חן שקלובר – (בנו של יורי), במנכ”ל רכש – מנהל “גילתק” בפועל.

ניסים מזרחי – מנהל תחום תקנ”מ ב”גילתק”.

יורי ____ – מנהל עבודה ב”יורוקום” (כיום ב”גילתק”).

דוד בנאי – מנהל פרוייקטים ב”גילתק” – עזב לפני שבועיים, מועסק ב”מגלקום”.

משה ספורטה – מנהל פרוייקטים צפון (חושן/ח”י) ב”גילתק”.

עמנואל טדג’יאב – קמ”ד (קצין מדור) בחושן, אזרח, מועסק כיועץ ומפקח דרך חב’ TSG (חב’ נס). בעלים של חברות “אי. איי. אר. שרותי ניהול עלויות” ו”בלי לאו 2013″ בע”מ.

רס”ן רפי קטן – קצין קשר ותשתיות במפקדת ח”י.

סרן יגאל לביא – החליף את רפי קטן בתפקידו.

ניב סייאג – בעל חנות “ורוד ורוד” בהרצלייה.

איתן אונגר – נגד בח”א.

סא”ל שי שכנר – שירת בח”י.

וכל מעורב נוסף שיעלה בחקירה.

 

 

PDF

 

הסכם עד מדינה עודד יהלומי-גילטק נוסח עי רואי כחלון

 

להלן הערות של מתמחה בפרקליטות אסף מזוז לפני ניסוח הסכם עד המדינה

 

Date : 3/29/2018 11:31:09 AM
From : “Assaf Mazouz”<[email protected]></[email protected]>
To : “Roi Cahalon”<[email protected]></[email protected]>
Subject : RE: הסכם עד מדינה

הי,

 

לאחר מעבר מדוקדק על הסכם עד המדינה ששלחת לי, להלן מספר הפרטים שיש להוסיף:

 

מקראה: מה שממורקר בצהוב – לתקן בגוף המסמך.

לא ממורקר – להוסיף כמו שהוא למסמך.

 

  1. להוסיף את האחראי.ת במלמ”ב עימו חותמים את ההסכם.

 

  1. והואיל והעד מבקש לסייע לגורמי החקירה במסירת הודעות אמת על כל הידוע לו בפרשה, וכן באיסוף ראיות נגד האנשים והעבירות עליהם מסר במסגרת המשא ומתן עימו שנוהל ע”י המלמ”ב, לפני כריתת הסכם זה, לרבות העבירות והמעורבים המפורטים בנספחים א’ ו ב’;
  2. העד מתחייב לפרט על כל הידוע לו בקשר עם הפרשה, כמו גם את כל הידוע לו על עבירות נוספות שביצע בעצמו ו/או ביחד עם אחרים, לרבות מידת מעורבותם וחלקם של כל אחד מהמעורבים, השיטות שננקטו, דרכי ההתקשרות, העברות כספים, המניעים לעבירות וכל פרט אחר שידוע לו ו/או שיידרש למסור על ידי גורמי החקירה.
  1. העד מתחייב לשתף פעולה עם גורמי החקירה ולסייע, ככל שיידרש, במסירת הודעות ובהשגת ראיות כנגד המעורבים בפרשה ובעבירות הנוספות ונגד כל מעורב אחר אשר ימסור לגביו את כל  הידוע לו עליו, ובין היתר:
    1. ימסור, בכל עת שיידרש, הודעות אמת מלאות ומפורטות ביחס לכל הידוע לו על הפרשה והעבירות הנוספות, לרבות באשר לחלקם של המעורבים.
    2. יקליט שיחות בינו לבין מעורבים בפרשה ובעבירות הנוספות, לפי דרישת גורמי החקירה, ובהנחייתם בכל הנוגע לפרשה ולעבירות הנוספות ולעבירות שאמורות להתבצע בעתיד.
      העד מסכים לכך, כי בעת פעילותו במסגרת יישומו של הסכם זה, יהיו גורמי החקירה רשאים להקליט ולתעד בכל מקום, בכל עת ובכל דרך את כל שיחותיו, לפי שיקול דעתם הבלעדי.
    3. יבצע כל פעולה הנדרשת לצורך זיהוי המעורבים, לרבות מסדרי זיהוי והצבעות.
    4. ישתתף בעימותים.
    5. יצביע על כל רכוש בר חילוט.
    6. יבצע כל פעולה אחרת אשר תידרש על ידי גורמי החקירה.

מובהר לעד כי תנאי לתוקף הסכם זה הוא שיתוף פעולה מלא שלו להשגת ראיות.

  1. הובהר לעד שיתכן וגורמי החקירה או התביעה יחליטו שלא למצות את החקירה בפרשה או שלא להגיש כתב אישום בגין הפרשה, לפי שיקול דעתן הבלעדי.
  1. העד מתחייב לדווח בזמן אמת על כל קשר שנוצר עם הקשורים לפרשה ו/או לעבירות הנוספות, על זהותם המלאה של הנוכחים ועל תוכן השיחות או המפגשים, בין שנערכו ביוזמת אחרים ובין בכל אופן אחר, בין שניתן על כך אישור מוקדם מגורמי החקירה ובין שלא.
  1. העד, מסכים ומתחייב להעיד בבתי המשפט, יכול ובמספר משפטים נפרדים, ככל שיידרש על ידי רשויות האכיפה, בתנאים שייקבעו על ידם ועל ידי בתי המשפט; וכן מתחייב הוא לעמוד באופן מלא ולמלא אחר כל הנחיות רשויות האכיפה, על-פי דרישתן, על מנת לעמוד בתנאי סעיף זה.

העד מסכים ומתחייב, כי לצורכי העדתו בבתי המשפט, הוא ישתף פעולה באופן מלא עם רשויות האכיפה, לרבות בהכנות לקראת עדויותיו. כן מתחייב העד למסור עדויות אמת מלאות ומפורטות בבתי המשפט אליהם ייקרא להעיד במסגרת מימושו של הסכם זה.

העד מוזהר בזה כי סעיף זה הינו תנאי יסודי לקיום הסכם זה וכי עליו למלאו, בכפוף ללוחות זמנים שיקבעו ע”י גורמי החקירה והתביעה.

  1. למען הסר ספק, מובהר בזאת כי החסינות מפני העמדה לדין מוגבלת לאותם מעשים ועבירות המפורטים בהסכם, ואם יתברר שהעד מעורב בביצוע עבירות ומעשים פליליים אחרים שאינם מפורטים בהסכם זה, הוא יועמד לדין בגין אותם מעשים.
  2. עוד מובהר לעד כי במקרה כזה תהא המדינה רשאית לתבוע ממנו את ההוצאות שנבעו מהקשר עימו על פי הסכם זה ובעקבות ביטול הסכם זה – תוספות לסעיף 4ב להסכם עד המדינה המקורי.
  3. להוסיף לרשימת המעורבים את “אלימלך” ממשרד הביטחון
  4. סעיף 4 במקום המילה “לדעת” יש לכתוב “לדעתו”
  5. תיקון בהקדמה של ההסכם – “הואיל ומנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה עו”ד דן אלדד אישר…וכו'”

 

רואי, לגבי הכסף שמשלמים לו, לא ברור מה הסיבה, תוכל בבקשה לבדוק מול לימור?

כמו כן, סעיף 3 ב מעט בעייתי, שכן הוא מתחייב שלא קיבל תמורה למעט משכרות – נראה לי נכון לעדן קצת את הסעיף.

אולי לכתוב “משכורת לרבות רכב עבודה” (השתמש ברכב מהמאגר במשך עבודתו). או לתת הגדרה יותר כוללת.

אני חייב לזוז אבל אני לוקח את המחשב איתי.

תעדכן אותי אם יש צורך בתיקונים או בכל דבר אחר.

חג שמחJ

מתמחה בכיר א’

אסף

From: Roi Cahalon
Sent: Thursday, March 29, 2018 1:53 PM
To: Assaf Mazouz
Subject: הסכם עד מדינה

 

 

ראו כתבה במקור ראשון פורסם עי ביני אשכנזי 26/8/2021

פרשת גילתק והשוחד בצה”ל: תמלילי עד המדינה מראים כמה קל לגזור קופון של מיליוני שקלים מתקציב הביטחון

אנשי החברה המתמחה בתשתיות תקשורת, שביצעה עבודות עבור משרד הביטחון, מואשמים בזיוף מסמכים ומתן שוחד לעובדי ציבור

 

כסף גדול, איומים ופרשת שוחד מטרידה במיוחד הם חלק מהחומרים שפרשת גילתק עשויה מהם. תמלילי החקירה של עד המדינה, שנחשפים כאן לראשונה, משרטטים תמונה מדאיגה המלמדת כיצד אפשר לכאורה לשחד בקלות יחסית פקידים במשרד הביטחון וחיילים בצבא, ולגזור קופון של לא פחות מ־100 מיליון שקלים.

במרכז הפרשה עומדת חברת גילתק, המתמחה בתשתיות תקשורת. הלקוח המרכזי של החברה הוא משרד הביטחון, וההתקשרויות בין המשרד לגילתק נערכו בהתאם לזכיית החברה במכרזים. בשנים 2011־2017 ערכה החברה בשביל משרד הביטחון, באמצעות קבלני משנה, עבודות בהיקף של כ־250 מיליון שקל.

בסוף חודש יוני האחרון הגישה המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום חמור, המאשים את המעורבים בפרשה בעבירות של לקיחת שוחד, מתן שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד ועבירה לפי חוק איסור הלבנת הון.

כתב האישום הוגש נגד חברת גילתק ונגד בכיריה, ובהם סמנכ”ל גילתק חן שקלובר והסמנכ”ל הטכני ניסים מזרחי, מנהל הפרויקטים בצפון משה כהן וקבלן המשנה של החברה עמוס מנחם, וכן נגד עמנואל טדג’יאב, עובד משרד הביטחון.

לפי ההאשמות, חברת גילתק ומנהליה קיבלו במרמה, במשך שנים, מיליוני שקלים. מעשי המרמה כללו דרישת תמורה העולה על המוצרים שסופקו, אספקת מוצרים ושירותים שלא בהתאם להתקשרות ודרישת תשלומים ללא בסיס תוך זיוף מסמכים בהיקף נרחב ומתן שוחד לכמה עובדי ציבור, שהיו אמונים על פיקוח על הנאשמים.

עודד יהלומי עד המדינה מתגייס

בסוף אוקטובר 2017 הגיע למשרדי היחידה הארצית לחקירות פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב”ל) בלהב 433. מי שיהפוך בעתיד לעד המדינה בפרשה. האיש, נחקר באזהרה בחשד למתן שוחד, הלבנת הון וקשירת קשר לביצוע פשע. חוקר המשטרה רס”ר טל פרץ הטיח בו דברים חמורים: “אני אומר לך שפעלת יחד עם אחרים בחברת גילתק וידעת על עבודות שאמורות להתבצע ולא בוצעו, וציוד שלא הוזמן על ידי הצבא ונרשם כאילו סופק”. על כך הוא השיב: “אתה טועה לחלוטין… לא עשיתי שום דבר, אני לא מכסה על אף אחד”.

אך גרסתו של האיש השתנתה במהרה, ויומיים לאחר חקירתו הראשונה הוא חתם על הסכם עד מדינה. עד המדינה הודה שגילתק לא עמדה כלל בתנאי הסף למכרזי משרד הביטחון, ושלחברה היו “אנשים” בצבא ובמשרד הביטחון ששוחדו כדי לנפח את אומדן הציוד שנמכר ולקבל סכומי כסף גבוהים תמורת ציוד שלעיתים לא סופק ועבודה שלא בוצעה.

האיש סיפר לחוקריו כיצד השיטה עבדה, לטענתו. גילתק רכשה לכאורה ציוד זול שאמור להגיע לבסיסי צה”ל, ובו בזמן דיווחה לצבא שרכשה ציוד יקר יותר. בהמשך חקירתו עבר עד המדינה על קלסרים שלמים והראה לחוקרי המשטרה איזה ציוד סופק ואיזה לא, אף שנטען שהוא כן סופק; הוא גם הראה להם איזה ציוד סופק במחיר גבוה יותר ממחיר רכישתו. “אני רק יודע להגיד שהסכומים שאני שמעתי הם מאות אלפי שקלים בחודש (שעברו לגילתק, ב”א), ואני לא סיפקתי ציוד בגובה הסכומים האלה כפי שנכתב באומדן שהחברה הגישה לצבא”, אמר לחוקרים.

המשך דבריו מטריד במיוחד: עד המדינה הראה שבהונאה היו מעורבים לכאורה חיילים משרתים, שתפקידם לוודא כי הכסף שמוזרם לצבא מגיע למקומות הנכונים. “הנגדים, החיילים והקצינים בצבא שהיו בקשר איתי היו אמורים לקבל אישור מהצבא כדי לקבל תקציב”, אמר. “מבחינת האנשים בקריה כולם ידעו אילו פריטים מאושרים ואילו לא מאושרים במסגרת המכרז. לפעמים היו שואלים אותנו והיינו אומרים להם שהפריטים לא מאושרים, ובכל זאת הם היו מזמינים את הפריטים הלא מאושרים”. כלומר, חיילים בצבא ידעו שהם מזמינים ציוד שהצבא לא אישר, ובכך סייעו לחברה להגדיל את רווחיה על חשבון משלם המיסים.

חמור מכך, על פי כתב האישום גילתק וסמנכ”ל התפעול שלה נתנו שוחד בהיקף כ־900 אלף שקל לעמנואל טדג’יאב, מפקח מטעם משרד הביטחון שהיה אמון על אישור העבודות והפיקוח עליהן. “טדג’יאב הוא אזרח שפיקח מטעם הצבא על עבודות שביצענו בבסיסי חיל האוויר”, סיפר עד המדינה בחקירתו. “בשיחה עם אנשים מתוך החברה הבנתי שעמנואל חותם על כבלים שלא מאושרים להתקנה בפרויקטים שלנו, ושהם ניפחו את הכמויות של הציוד בפרויקטים, בעיקר באזור פלמחים. הייתה התחשבות שאחוז מסוים מהפער של הניפוח נשאר בחברת גילתק, וכל השאר הועבר לעמנואל באמצעות חשבונית שהגיש לחברת גילתק עבור ייעוץ”.

עד המדינה סיכם: “בדיבורים במשרד אמרו ש’עמנואל דואג לנו’, מאשר ציוד לא מאושר ומנפח יחד [איתנו] את העלויות”.

לימים, טען עד המדינה, גילתק לא העבירה לטדג’יאב “את האחוזים שציינתי, והוא התחיל לא לאשר פרויקטים או לדחות מסירת פרויקטים שהסתיימו, ולהתנכל לחברה”.

איומים מרומזים

לא רק כסף היה מעורב בפרשה. עד המדינה סיפר על איומים מרומזים שהופנו אליו בעקבות החקירה. “אתמול בסביבות השעה תשע וחצי בערב שמעתי דפיקה בדלת”, סיפר לחוקריו. “הייתי לבד בבית. הילדה שלי הייתה צריכה להגיע, אבל יש לה מפתח אז זה היה לי מוזר, כי אף אחד אחר לא היה צריך להגיע אליי הביתה. נבהלתי. הסתכלתי דרך העינית וראיתי מישהו עם שיער קצת לבן שהראש שלו רכון מטה, ככה שאני לא יכול לראות את הפנים שלו דרך העינית. הוא עמד גם קצת בזווית, ככה שלא ידעתי מי בעצם מי דופק בדלת.

“שאלתי מי זה, והוא ענה לי ‘כן’. חשבתי שזה יכול להיות מישהו מהשכנים כי יש לנו הרבה תקלות בזמן האחרון עם המים ועם המעליות. אז פתחתי את הדלת. פתאום אני רואה את אחד מאנשי הקבע שעבדתי איתם”.

האיש שהתדפק על הדלת בלילה היה אחד מאנשי הקבע שנכון למועד מתן העדות שירת בצריפין ועבד עם מנהל הפרויקט מטעם גילתק. עד המדינה קיבל הוראה ממנהל הפרויקט “לתת לו את כל מה שהוא רוצה”, ואכן איש הקבע היה מצלצל אליו ישירות ומזמין מוצרי חשמל רבים בכמויות ובסכומים גדולים. עד המדינה המשיך לתאר את אירועי אותו ערב: “נבהלתי נורא, הלב שלי נפל, פחדתי. אמרתי לו שלום, אני מצטער, אסור לי לדבר איתך, וסגרתי את הדלת”

תגובות

מהפרקליטות נמסר: “במהלך חקירת המשטרה נגד חברת גילתק, בגין חשדות למעשה מרמה, שוחד והלבנת הון, גויסו שני עדי מדינה. בתמורה לעדותם הובטחה להם חסינות בפני העמדה לדין. עדי המדינה שגויסו היו בתפקידים זוטרים יחסית ואחד מהם אף הגיע מיוזמתו לתת את העדות שהובילה לפתיחת החקירה”.

עו”ד שרון קינן, המייצג את עמנואל טדג’יאב, מסר בתגובה: “כתב האישום הוגש בגין חשד לביצוע עבירות מלפני כמה שנים. מדובר בחומר חקירה רב־היקף שטרם הגיע למשרדנו, ובסוגיות משפטיות מסובכות. רק לאחר לימוד החומר נוכל להתייחס לאישומים. אנו בטוחים שלאחר ההסברים שניתן יתברר שלמרשנו אין כל חלק באישומים הפליליים”.

עו״ד דרור מתתיהו, שותף ומנהל מחלקת צווארון לבן במשרד פישר ושות׳, המייצג את חן שקלובר, מסר בתגובה: ״בעקבות השימוע שנערך למרשנו, הוסרו ממנו החשדות המרכזיים אשר עסקו במתן שוחד. מרשנו משוכנע כי לאחר שבית המשפט ייחשף לראיות ולטענות כבדות המשקל שבאמתחתו, הוא ינקה אותו גם מחשדות אחרים שמיוחסים לו בכתב האישום”.

עו”ד גיל דחוח, המייצג את ניסים מזרחי, מסר בתגובה: “מרשי מכחיש את האשמות ויציג את טענותיו במהלך המשפט”.

 

https://www.makorrishon.co.il/news/392169/

 

להלן דו”ח הדכון של עו”ד מעין כהן לעו”ד דן אלדד 19/10/2017

‏כ”ב ניסן תשפ”ד

19/10/2017

לכבוד: מנהל המחלקה הכלכלית – עו”ד דן אלדד

מאת: עו”ד מעין כהן

 

שלום רב,

הנדון: פרשת גילתק – מרמה נגד משרד הביטחון

 

רקע :

 

  1. גילתק היא חברה המבצעת עבודות תשתית לתקשורת “). גילתק עובדת בעיקר מול משרד הביטחון במסגרת מכרז התקנ”מ (תשתיות לתקשורת נתונים) בו זכתה מספר פעמים. חברת גילתק היא בבעלותם של אורי פרץ ויורי שקלובר ומונה כ-20 עובדים: סמנכ”ל כספים – חן שקלובר (בנו של יורי), סמנכ”ל תפעול- ניסים מזרחי, כ-10 מנהלי פרויקטים שכפופים לניסים מזרחי, מנהל רכש ולוגיסטיקה – רונן אהרוני, מחסנאי- ניר כהן, שתי מזכירות- כרמית ונטלי, שני נהגים ומנהלת חשבונות- לילי זגרביוב. בתקופה הרלוונטית (בין השנים 2017-2012), גילתק ביצעה עבודות במסגרת המכרז בהיקף של כ-250 מיליון ₪.

 

שיטת העבודה:

 

  1. שיטת העבודה לפי המכרז היא כדלקמן: בשלב ראשון, קבלת דרישת עבודה בגילתק מהצבא; בשלב הבא, מנהל פרויקטים מטעם גילתק מבצע סיור במקום שבו אמורה להתבצע העבודה יחד עם מפקח מטעם הצבא, כשלעיתים מדובר ביועץ חיצוני, ומכין אומדן המתומחר לפי הצעת המחיר שגילתק הגישה במכרז. בשלב השלישי, האומדן מאושר ע”י המפקח וגורמים צבאיים נוספים ושלב הרביעי גילתק מתחילה בביצוע העבודה ע”י קבלן משנה. לאחר סיום העבודה, מנהל הפרויקט מכין כתב כמויות המועבר לאישור המפקח ולאחר מכן לניסים מזרחי. על סמך כתב הכמויות המאושר גילתק מוציאה חשבונית ודרישת תשלום למשרד הביטחון.

 

החשדות:

 

  1. החשדות הנחקרים הם כי בוצעו עבירות של קבלת דבר במרמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד, זיוף בנסיבות מחמירות, לקיחת שוחד ומתן שוחד, עבירות על חוק מע”מ והלבנת הון, במספר אירועים שונים. החשדות עלו, כפי שיתואר בהמשך, על פי עדותו של עודד יהלומי ובדיקות נוספות שנעשו בעקבותיה, בשלב הסמוי של החקירה, ופותחו בשלב הגלוי.
    • א. עפ”י החשד, עובדי חברת גילתק סיפקו ליחידות צה”ל מוצרים ועבודות שאינם כלולים במכרז, או שדיווחו על היקפי עבודה שהיו שונים ממה שבוצע בפועל. לאחר מכן, הנפיקו חשבוניות בגין עבודות תקשורת, תוך שהם מסתירים ממשרד הביטחון את סוג והיקף העבודה שבוצעה או סוגם וכמותם של המוצרים שנופקו בפועל. עפ”י החשד גילתק פעלה כך, שכן ידעה כי אחרת דרישת התשלום לא תאושר. כמו כן היה חשד שגילתק “ניפחה” חיובים אלה וכן חיובים בגין עבודות תקשורת אחרות וכך הגדילה את רווחיה.
    • ב. חשד נוסף הוא כי שולם שוחד לעמנואל טדג’אייב, ששימש כמפקח ויועץ חיצוני בחושן, ולגורמים נוספים בצה”ל, ובתמורה אושרו על ידו אומדנים וכתבי כמויות מנופחים. בחשבונות הבנק של טדג’אייב ובני משפחתו אותרו תנועות מזומנים בסכומים של מאות אלפי שקלים החשודות כהלבנת כספי השוחד שקיבל מגילתק ומקבלני משנה עימם עבד. מכח עבודתו כמפקח בצה”ל, אנו סבורים כי טדג’אייב הוא “עובד ציבור” לצורך יסודות עבירת השוחד.
    • ג. חברת גילתק חשודה כי זייפה חותמות של קציני צה”ל וחתמה על חשבוניות בשמם של הקצינים במטרה לאשר פרויקטים שהוגשו למשרד הביטחון לתשלום.

 

החקירה:

  1. בשנת 2015 עודד יהלומי, שעבד כמנהל פרויקטים בגילתק בין השנים 22012-2010, פנה ליחידת החקירות של מלמ”ב ומסר עדות בגין העבירות שבוצעו על ידו בהנחיית מנהליו בחברה. לאחר שהוצע לו לחתום על הסכם עד מדינה, הפסיק יהלומי לשתף פעולה והתחמק מחוקרי מלמ”ב.
  2. היקף החשדות הגדול, מורכבות הנושא, והיקף החקירה הצפוי, חייב את העברת התיק לחקירה משותפת של משטרת ישראל, המשטרה הצבאית החוקרת, והמלמ”ב, ולכן ייזמנו פניה לכל הגורמים הללו, והוחלט על חקירה משותפת כאמור, בה שולבה גם רשות המסים.
  3. ביום 15.10.2017, יום לפני פתיחת החקירה הגלויה, עוכב יהלומי לחקירה בה חזר על גרסתו לפיה גילתק מספקת מוצרים שאינם כלולים במכרז, מנפיקה חשבוניות כוזבות בגין עבודות תקשורת, “ומנפחת” את החיוב באמצעות הכנסת סעיפים שקשה לבדוק אותם (כגון חיוב עבור שעות עבודה). יהלומי ציין כי מדובר במרמה שיטתית בגילתק. לטענתו, מנהלי החברה שהיו מודעים למקרים בהם היה מעורב, והנחו אותו לבצע את העבירות הם ניסים מזרחי, חן שקלובר ובחלק מהמקרים יורי שקלובר, וזאת משיחות שערך עימם יהלומי. בחקירתו הזכיר יהלומי מספר אירועים ממוקדים:
  • א. פרויקט קש”ח אביב – לדברי יהלומי, הוא הונחה על ידי ניסים מזרחי לנפח את אומדן הפרויקט, כאשר העבודה שתבוצע בפועל תהיה בהיקף נמוך יותר. הפרויקט בוצע בפיקוחו של עמנואל טדג’אייב, יועץ חיצוני מטעם יחידת חושן. יהלומי התחיל את ביצוע הפרויקט, שנמשך גם לאחר התפטרותו מגילתק.
  • ב. פרויקט שייטת 7 – יהלומי התבקש לספק מוצרים ועבודות שאינם כלולים במכרז התקנ”מ, כשהחיוב נופח על פי הוראת ניסים מזרחי ונרשם בגין עבודות תקשורת בשייטת 7, לפי הוראת רס”ן רפי קטן. יהלומי העיד כי מימיו לא היה במקום. כדוגמה לכך יהלומי ציין כי סיפק לרס”ן קטן עבודות נגרות במשרדו בקריה שנרשמו כעבודות תקשורת בשייטת 7 והחיוב בגינן נופח בכ-60 אלף ₪.
  • ג. אספקת אביזרי סלולר ולדרמנים לרס”ן יגאל לביא, אשר אינם כלולים במכרז התקנ”מ וחיוב על אספקת מוצרים אלו כאילו היה מדובר בעבודות תקשורת בשייטת 7.
  • ד. אספקת מגשרים – לדברי יהלומי, לפי תנאי המכרז גילתק נדרשת לספק מגשרים מסוג 3M אותם יש לרכוש מספק ספציפי שמאושר ע”י משרד הביטחון. יהלומי מציין מקרה בו סיפק מגשרים סיניים לפרויקט בקריה, אשר זולים יותר ממגשרים מסוג 3M.
  • ה. אספקת דגלי יחידה לסא”ל שי שכנר בסך של כ-100 אלף ₪ וחיוב מנופח בגין עבודות תקשורת.
  1. החקירה הגלויה החלה ביום 16.10.2017, בה נעצרו 11 חשודים ביניהם עובדים בחברת גילתק, 3 קציני צבא ועמנואל טדג’אייב ששימש כיועץ חיצוני.
  2. עד כה נתפסו כספים ונכסים בשווי של כ-53 מיליון ₪. בהמשך תועבר טבלת הנכסים התפוסים.
  3. במסגרת החקירה עד כה עלו הנקודות הבאות:
  • א. איתן אונגר שימש יועץ חיצוני בחיל האוויר בשנים 2014-2010. במסגרת חקירתו הוא הודה כי אישר כתבי כמויות המכילים עבודות שאינן כלולות במכרז, המחויבות תחת סעיפי תקשורת. הוא הפליל את רס”ב אביעד הרשקוביץ, רס”ן נתן פלורנטין וניסים מזרחי. אונגר ציין שני מקרים ספציפיים: עבודות בינוי וריהוט בבסיס חצור; אספקת מסכי טלוויזיה למועדון טכנאים.
  • ב. רס”ן יגאל לביא סיפר על שיטה, לפיה יתרת תקציב שנותרה בסיום פרויקט הועברה לחברת גילתק לשם ביצוע עבודות נוספות בעתיד. לטענתו משרד הביטחון מעולם לא סירב לאשר עבודה נוספת שמומנה מיתרה. מעבר לכך, הכחיש לביא את המיוחס לו על פי הודעת יהלומי.
  • ג. רס”ן רפי קטן הודה בלקיחת שוחד בפרשות שאינן קשורות לחברת גילתק. עפ”י הודאתו הוא קיבל לפטופ ואייפד משני עובדים של חברות שונות איתן עבד, באחד המקרים הבטיח לקדם את העסקת החברה בצה”ל. קטן הודה שהזמין ציוד שאינו כלול במסגרת המכרז שחויב תחת סעיפי תקשורת, ובהקשר זה מחיזק את גרסתו של יהלומי. קטן הודה שמימן הוצאות לינה ומזון של קבלן בעבודה שבוצעה באילת באמצעות אישור כתב כמויות מנופח. קטן הפנה את החוקרים לטבלאות המרה שניהל, בהן מצוין מה סופק בפועל לעומת מה שחויב.
  • ד. משה כהן, מנהל פרויקטים בגילתק משנת 2010, תיאר שיטת מרמה ושוחד נפרדת מזו שהתגלתה בחקירה עד אותו שלב: לדברי כהן, הוא והקבלן עמוס מנחם ניפחו בהוראות טדג’אייב אומדנים של פרויקטים, בגינם עמוס מנחם הגיש לגילתק חשבונית מנופחת. לאחר שהכסף שולם לעמוס מנחם ע”י גילתק, כהן, עמוס מנחם וטדג’אייב התחלקו בסכום הניפוח. כהן ציין שני מקרים בהם, לדבריו, הדבר בוצע: בפרוייקט בביה”ס הטכני של חיל האוויר היה ניפוח של 60 אלף ₪; ובפרוייקט בבסיס נפתלי- הפרויקט בשווי של מאות אלפי ₪ עדיין בתהליך. נמצאו התכתבויות וואטסאפ בטלפון של טדג’אייב, בינו לבין כהן בנוגע לחלקו של כהן בכסף שטדג’אייב היה אמור להעביר לחשבונו. טדג’אייב קשר עצמו לאירוע, הודה כי היה צריך לשלם למשה כהן תשלום עבור העסקה עם הקבלן אך סירב לפרט מעבר לכך.
  • ה. נמצאו שתי חותמות מזויפות של חושן במשרדיה של גילתק (חותמת אישית וחותמת תאריך של אישור תשלום). חן שקלובר הודה שהשתמשו בחותמות אך טוען כי הדבר הועבר לו בחפיפה ע”י אורי פרץ, וכי הדבר נעשה לצורך שימוש פנימי של גילתק בחשבוניות. לדבריו הפעולה הפיזית נעשתה ע”י לילי, מנהלת החשבונות של החברה.
  • ו. טדג’אייב הודה כי במקרים שונים פיקח על קבלני משנה וכן נתן שירותי ייעוץ לקבלני המשנה במסגרת אותו הפרויקט. מדובר בעמוס מנחם, ניו בנד, קשרים ותהל. בנוסף, טדג’אייב היה שותף בחברת תהל במשך שנה, כשבמקביל – כמפקח מטעם צה”ל, פיקח עליה כקבלנית משנה.
  • ז. ר’ טבלה המרכזת את אירועי המרמה, כפי שעולה מההודעות שנגבו עד כה, שהוכנה ע”י היחידה החוקרת.
  1. ביום 18.10.2017 גויס עד מדינה נוסף, מנהל רכש ולוגיסטיקה בגילתק, רונן אהרוני. אהרוני חיזק את הדברים שעלו בעדותו של יהלומי וכן הרחיב את יריעת העבירות:
    • א. על מנת לקבל “הנחת קו עימות”, אהרוני ויהלומי הונחו ע”י אורי פרץ לשכור דירה בשדרות ולהעביר את כתובתם באופן פיקטיבי כדי לעמוד במכסת העובדים המתגוררים באזור קו עימות.
    • ב. חברת רילפילד בבעלות תומר להב הופעלה ע”י גילתק כקבלן משנה. רילפילד הוציאה חשבוניות פיקטיביות לגילתק, בעוד שרילפילד לא ביצעה כל עבודה. גילתק הוציאה דרישות תשלום בגין חשבוניות אלה בהיקף של מיליוני שקלים. אהרוני הפליל בהקשר זה את ניסים מזרחי ואת חן שקלובר.
    • ג. אישור אומדנים מנופחים לגילתק ע”י טדג’אייב בתמורה לכספים שהועברו אליו דרך חברת תהל. אהרוני הפליל בהקשר זה גם את חברת ניו בנד, כחברה שקשורה לטדג’אייב.
    • ד. זיוף חותמות חושן. אהרוני הפליל את הפקידה כרמית לזמי ועובדת לשעבר של גילתק, יאנה רוזנבאום.
    • ה. אהרוני נקב בשמות גורמים בצה”ל שהזמינו ציוד שאינו מאושר במכרז, וציין את מנהלי הפרויקטים שהיו מעורבים בהזמנות אלה. הוא הצביע על ידיעתם של ניסים מזרחי וחן שקלובר על אספקת הציוד וכן על הדרישות הטכניות המדויקות במכרז.
    • ו. ניפוח חשבוניות ע”י חן שקלובר ולילי זגרביוב, מנהלת החשבונות.
  2. משה לידר ממנהל הרכש במשרד הביטחון נחקר כמרומה. הוא אישר כי במסגרת המכרז לא ניתן לספק ציוד שאינו כלול במכרז כגון טלוויזיות, מזגנים, ריהוט וציוד מחשב היקפי, וכי אילו חיוב כזה היה מוגש למנה”ר לא היה מאושר.
  3. בשבוע הבא מתוכננים עימותים בין החשודים ומעצרים של גורמים נוספים שעלו במסגרת החקירה. כמו כן, מתוכנן מיפוי של כלל החשבוניות שיבוצע בסיועו של עד המדינה.

 

בברכה,

עו”ד מעין כהן

עוזרת במחלקה הכלכלית

פרקליטות המדינה

 

PDF

תיק טאקי גילתק עוד מעין כהן עדכון לדן אלדד עד המדינה עודד יהלומי 19-10-2017

 

הודעת הפרקליטות על גזר הדין ת”פ 14395-06-21

 

בית המשפט המחוזי בת”א גזר לאחרונה את עונשם של ארבעת הנאשמים שנותרו בפרשת השוחד והמרמה שביצעה חברת גילתק ומנהליה כלפי משרד הביטחון, על הנאשמים שהורשעו בעבירות של מרמה ושוחד הוטלו עונשי מאסר בפועל וכן עונשים כספיים.

כזכור, במסגרת הפרשה המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הגישה כתב אישום כנגד חברת גילתק תקשורת פרויקטים; חן שקלובר, ניסים מזרחי ומשה כהן שהיו עובדים בכירים בגילטק, עמוס מנחם, קבלן משנה של גילטק; עמנואל טדגי’אב, עובד ציבור שהועסק מטעם משרד הביטחון בצה”ל, וכן חברת אי. איי. אר שבבעלותו. בגין עבירות שוחד, מרמה, הפרת אמונים ועבירות כלכליות (כל אחד על פי חלקו)

מכתב האישום המתוקן בו הודו הנאשמים עולה כי בתקופה הרלבנטית לכתב האישום (יוני 2011 ועד אוקטובר 2017) במסגרת מכרזים של מנהל הרכש במשרד הביטחון, ביצעו הנאשמים מעשי מרמה רבים באמצעותם קיבלו מיליוני שקלים. מעשי המרמה כללו דרישת תמורה העולה על המוצרים שסופקו, הספקת מוצרים ושירותים שלא בהתאם להתקשרות ודרישת תשלומים ללא בסיס בהתקשרות, תוך זיוף מסמכים בהיקף נרחב ותוך מתן שוחד לעובד הציבור, שהיה אמון על פיקוח על התנהלות הנאשמים. בנוסף, ביצעו המעורבים פעולות ברכוש האסור, בניגוד לחוק איסור הלבנת הון.

לאחרונה גזר בית המשפט המחוזי בת”א (סגן הנשיא השופט בני שגיא) את עונשם של מזרחי, שקלובר וטדג’יאב והחברה שבבעלות, זאת לאחר שבמסגרת הסדרי טיעון חברת גילתק תקשורת והנאשמים כהן ומנחם הודו והורשעו במהלך החודשים האחרונים.

על ניסים מזרחי שהורשע על פי הודאתו במתן שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ורישום כוזב במסמכי תאגיד נגזרו 36 חודשי מאסר, מאסר על תנאי וחילוט בסך 50 אלף ₪; על חן שקלובר שהורשע על פי הודאתו בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד וזיוף בכוונה לקבל באמצעותו דבר נגזרו 18 חודש מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס בגובה חצי מיליון ₪; על עמנואל טדג’יאב שהורשע על פי הודאתו בלקיחת שוחד, קבלת דבר במרמה, במרמה והפרת אמונים ופעולה ברכוש אסור לפי חוק איסור הלבנת הון נגזרו 28 חודשי מאסר, מאסר על תנאי וחילוט בסך 600 אלף ₪ ועל חברת אי. איי. אר שבבעלות טדג’אב שהורשעה בלקיחת שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבת מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד ופעולות ברכוש אסור לפי חוק הלבנת הון הוטל קנס סימלי.

טרם העברת התיק לבית המשפט המחוזי ת”א (בהתאם להחלטת נשיאת בתי המשפט), גזר בית המשפט המחוזי מרכז (השופט חגי טרסי), על חברת גילטק, שהורשעה על פי הודאתה במתן שוחד, פעולה ברכוש אסור, קבלת דבר במרמה, רישום כוזב ועבירות זיוף קנס בסך 200 אלף ₪ ורכב החברה חולט ועל עמוס מנחם, שהורשע על פי הודאתו ברישום כוזב במסמכי תאגיד, נגזרו 4 חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי ורכבו חולט. לאחר העברת התיק לבית המשפט המחוזי ת”א (הש’ בני שגיא) נגזר על משה כהן, שהורשע בהתאם להודאתו בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, 9 חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס בסך 25 אלף ₪.

התיק נחקר ידי היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב”ל) שבלהב 433 במשטרת ישראל ויחידת החקירות הממונה על הביטחון במערכת הביטחון (מלמ”ב). התיק מטופל על ידי עורכי הדין נועה ברח”ד, ניר ויינטראוב וכוכבית קלדרון מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, בהנחייתו של עו”ד סטיב בוארון.

PDF

גזר דין פרשת גילתק מכירת ציוד חסר ערך למשרד הביטחון 14395-06-11

 

 

 

 

 

 

 

 

Views: 186

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *