EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

קומבינות אבי חימי 5: סידר ללקוח שלו עו”ד גור פינקלשטיין עסקת שטינקר (עד מדינה) נגד גל הירש להעיד על הלבנות מיליוני דולרים בשוויץ ופנמה

אתי בן דור הפרקליטה שתפרה תיק לגל הירש עם עד מדינה

הפרקליטות מתנגדת לבקשתו של גל הירש ולבקשת עיתון הארץ לבטל את צו איסור הפרסום על שמו של עד המדינה נגד גל הירש.  אבל הזהות שלו ידועה היטב.  עד המדינה הוא עו”ד גור פינקלשטיין שישב בכלא על הזמנת רצח על רקע גירושין ומעשי מרמה פיננסים, ומי שסידר לו את הדיל הוא העו”ד שלו אבי חימי המשמש, לא פחות ולא יותר ראש לשכת עורכי הדין.

סנגורים פליליים עם כבוד עצמי לא מוכנים לייצג נאשמים בעסקאות של עד מדינה.  זה נחשב מלוכלך, בוגדני ופשוט מטונף.  מי שיש לו כבוד נותן ל”ברארה” לעשות את זה.  ה”ברארה” פה זה ראש הלשכה בעצמו….  עשה עסקה עם שי ניצן וליאת בן ארי.

 

אבי חימי עם השטינקר גור אדלשטיין תפר לו עסקת עד מדינה
אבי חימי עם השטינקר גור אדלשטיין תפר לו עסקת עד מדינה

 

הנה פה ב 1/6/2022 איילה חסון משדרת כתבה על איסור הפרסום המטופש הזה שעליו חתום השופט שאול אבינור.

הפרקליטות טוענת שחשיפת שמו של גור פינקלשטיין עלולה להבהיל אותו ולגרום לו לפחד לבוא ולהעיד. כותרת הכתבה היא “קרב חייו | שערוריית עד המדינה: הקרב על הסרת החיסיון על זהות עד המדינה בפרשת גל הירש”.

האמת היא שזה סתם תירוץ מכובס והפרקליטות פשוט מפחדת מהביקורת שתגיע כאשר ייוודע לציבור זהות השטינקר.

אז במה בכלל מדובר?

גל הירש היה מועמד להיות מפכ”ל המשטרה.  לטענתו בגלל שהוא מזוהה עם הליכוד שי ניצן וליאת בן ארי תפרו לו תיק של העלמת רווחים מעסקאות בגרוזיה וקזחסטן בשיתוף פעולה עם יניב אדם האבא של הזמר עומר אדם.

נטען שבמקום להביא את הרווחים והמשכורות לישראל ולשלם עליהם מס, החביאו את הכסף בפנמה ובשוויץ.  מי שהיה דירקטוריון בחברה לפני שהסתבך ונכנס לכלא היה עו”ד גור פינקלשטיין על רקע גירושיו.

לרוע מזלו של גל הירש היתה דליפה ענקית של חשבונות שהעלימו מס וכיבסו הון בפנמה והשם של גל הירש היה בניהם.  קו ההגנה של גיא הירש הוא שמנהלים נגדו מסע רדיפה בגלל שהוא ימני ומזוהה עם הליכוד, ושברגע שהציבור ישמע שגור פינקלשטיין הוא השטינקר שגייסו שי ניצן וליאת בן ארי בתיווכו הנאמן של אבי חימי, אז יאמינו לו שזו תפירת תיק, והוא יזוכה.

אנחנו לא קונים פה לא את הסיפור של גל הירש ולא את הטענות של הפרקליטות.  אם היה לגיא הירש חשבון בפנמה אז מבחינתנו זה אקדח מעשן לכך שהעלים כספים. 

אבל זה שהפרקליטות פשוט אוהבת לנהל תיקים בשושו תחת מעטה עלטה, להסתיר שמות מעורבים, לשקר לבית המשפט בכל מיני תירוצים, ועל אוטומט לרוץ להוציא צא”פ בכל תיק – זה מתועב ממש. 

אז מי זה גור פינקלשטיין?

נגד גור פינקלשטיין התנהל משפט פלילי, במסגרתו הוא נאשם כי יחד עם חמישה מבני משפחת בכר מיפו, ניסו לפגוע בשורה של אנשים, בהם בכיר בעיריית תל אביב, שוטה חובל, בן זוגה של גרושתו של פינקלשטיין, דניאל כהן, וכן ניסיון לרצוח אדם בשם אליא זקאק. פינקלשטיין עצמו מואשם בניסיון רצח אחד – של דניאל כהן.

לטענת הפרקליטות, פינקלשטיין ניסה לפגוע בחובל לאחר שזה הוציא צו הפסקת עבודה למבנה הסיינטולוגיה שבבעלות פינקלשטיין. פינקלשטיין והנאשמים האחרים הטמינו מטען חבלה שייצרו מתחת לרכבו של חובל. מהפיצוץ נגרם נזק לרכב ולכלי רכב שחנו בסמוך, אולם חובל עצמו לא נפגע. לאחר שניסיון החיסול כשל, ניגש אחד הנאשמים (יוסף בכר) אל חובל סמוך למקום עבודתו בעירייה, הציג עצמו כשוטר וביקש ממנו לעצור את הרכב ולצאת ממנו ואז תקף אותו באמצעות שוקר חשמלי והיכה אותו בפניו. כתוצאה מכך נגרמו לחובל חבלות בשפתו, לסתו ושיניו.

על פי הנטען בכתב האישום, חבר פינקלשטיין לעבדללה (עבדי) בכר, רמזי בכר, יוסף (בינקי) בכר ולא.א, אשר הפך במהלך החקירה לעד מדינה, לביצוען של העבירות. נגד שלושת שותפיו של פינקלשטיין, הוגש כתב אישום בנפרד, במסגרתו הגיעו הצדדים להסדר טיעון, הורשעו ונגזרו עליהם עונשים של בין 8 ל- 12 שנות מאסר בפועל.

בית המשפט העליון זיכה את עו”ד גור פינקלשטיין מעבירה של ניסיון רצח בן זוגה של זוגתו לשעבר. גור פינקלשטיין הוא עורך דין, שבעבר ניהל משרד עורכי דין בתל אביב ופעל כיזם של פרוייקט שיפוץ מבנה “אלהמברה” ביפו, שהפך למרכז לימוד של ארגון הסיינטולוגיה.

בגזר הדין שניתן בשנת 2014 בבית המשפט המחוזי תל אביב, נכתב לגבי פינקלשטיין כי הוא ״אדם חסר עכבות שלא שקט על שמריו בזמן מעצר, הוא הביא על עצמו את התוצאה הקשה והיה הרוח החיה מאחורי העבירות שבוצעו כלפי דניאל כהן״. שופטי בית המשפט המחוזי, שרה דותן, ד”ר דפנה אבניאלי ושאול שוחט הרשיעו את פינקלשטיין בשורה של עבירות אלימות כלפי בן זוגה של גרושתו ובעבירות של שיבוש מהלכי משפט, על ידי נסיונות לפגוע בעדי תביעה פוטנציאליים, באמצעות אחרים.

על פי פסק הדין, העבירות בוצעו על רקע סכסוך משפטי בין פינקלשטיין לגרושתו. פינקלשטיין חבר לרמזי, עבדי וא.א. במטרה לפגוע בבן זוגה של גרושתו, דניאל כהן, ולגרום לו חבלה חמורה, על ידי התזת חומצה או פציעה באמצעות סכין. רמזי, עבדי וא.א. ארבו לדניאל כהן סמוך לביתו, במשך כשלושה שבועות ועקבו אחריו.

בשלב מסוים הם התקשרו לביתו של כהן וניסו לגרום לו לצאת מהבית בתואנות שווא, גרמו לתקר בגלגל מכוניתו וחסמו את אחת הכניסות לבית, על מנת לאלצו להכנס בדרך הגישה השנייה. ההתנכלויות לכהן הגיעו לשיאן ב- 21.11.10, בפיצוץ מטען חבלה מתחת למכוניתו. כתוצאה מהפיצוץ נחבל כהן קשות, נותח ואושפז במשך שבוע בבית חולים. בתו הפעוטה, שהיתה עמו ברכב, נפגעה פגיעת הלם.

פינקלשטיין הועמד לדין על ניסיון לרצח ושלל עבירות, כולל עבירות שיבוש שביצע בזמן שהותו במעצר.  בבית משפט עליון אבי חימי הצליח לזכות אותו מניסיון לרצח של בן הזוג של גרושתו, אבל השופטים החמירו את עונשו של פינקלשטיין בגין עבירות אלימות שביצע בזמן שהותו בכלא והאריכו את מעצרו ל-5.5 שנות מאסר.

אבי חימי והשטינקר שהוא תפר לו דיל עד מדינה גור אדלשטיין
אבי חימי והשטינקר שהוא תפר לו דיל עד מדינה גור אדלשטיין

עם זאת, סנגורו עו”ד אבי חימי מסר: “היום יום חג למערכת המשפט. עו”ד פינקלשטיין זוכה מכל הפרשה הקשה והחמורה והיום אנחנו יודעים שמעצרו היה לשווא”….

חחח.  מצחיק מאוד…  הלקוח של אבי חימי יושב בכלא 5.5 שנים והוא אומר לתקשורת שזה “יום חג”.

אם שמתם לב גם את ההרשעה נגד פינקלשטיין השיגה המשטרה באמצעות עדי מדינה ובסוף פינקלשטיין הפך עד מדינה בעצמו….

 

ראו כתבה בניוז ז’, 21/10/2021.

גל הירש מואשם בהעלמת 6.1 מיליון שקל מגאורגיה

המדינה: הירש העלים את הכנסותיו מפעילותה של חברת דיפנסיב שילד במדינה עודד עכנאי ומיכאל בנימיני מואשמים בהעלמת 19.5 מיליון שקל ו-13.5 מיליון שקל מאותה פעילות הסניגורים: יש ראיות ברורות לחפותם

תת-אלוף (מיל.) גל הירש מואשם בהעלמת הכנסות בסך 6.1 מיליון שקל מפעילותה בגאורגיה בשנת 2008 של חברת הייעוץ הביטחוני דיפנסיב שילד בה היה שותף. עודד שכנאי ומיכאל בנימיני מואשמים בהעלמת 19.5 מיליון שקל ו-13.5 מיליון שקל (בהתאמה).

החקירה בענייניה של דיפנסיב שילד הייתה הגורם שמנע את מינויו של הירש למפכ”ל המשטרה לפני חמש שנים. בסופה של החקירה, נותרו אישומי המס, כאשר המדינה מייחסת לשכנאי והירש את העבירות החמורות ביותר שבפקודת מס הכנסה, שהעונש המירבי עליהן הוא שבע שנות מאסר. מדובר בהשמטת הכנסה מן הדוחות השנתיים, מסירת אמרה כוזבת במזיד כדי להתחמק מתשלום מס, השבה במזיד של תשובה כוזבת כדי להתחמק ממס, ושימוש במרמה עורמה ותחבולה במזיד כדי להתחמק מתשלום מס. בנימיני מואשם רק בשימוש במרמה עורמה ותחבולה.

על-פי כתב האישום, גל הירש היה בעל השליטה בדיפנסיב שילד (55%) והיו”ר שלה, שכנאי החזיק ב-4% ממניותיה והיתרה הייתה בידי יניב אדם – שחתם על הסדר טיעון (21%) – ועד המדינה י”ל (18%). שכנאי והירש היו הבעלים בחלקים שווים של דיפנסיב שילד גאורגיה, ועל-פי כתב האישום הם ניהלו יחדיו את הפעילות במדינה מול משרד ההגנה. “על-מנת להתחמק מתשלום מס קיבלו הנאשמים את חלקם ברווחי השותפות לחשבונות בנק בחו”ל הרשומים על שמם ו/או על שמות בני משפחתם, וכן לחשבונות בנק בחו”ל הרשומים על שם חברות זרות בשליטתם”, טוענים אתי בן-דור, טל תבור וטליה נעים מהפרקליטות.

הפרקליט טל תבור תופר תיקים ועושה עסקאות מפוקפקות עם עדי מדינה
הפרקליט טל תבור תופר תיקים ועושה עסקאות מפוקפקות עם עדי מדינה

יניב אדם צפוי להודות בכך שלא דיווח לרשות המיסים על הכנסות בסך 3.7 מיליון שקל שהיו לו מן הפעילות בגאורגיה. הוא מואשם בעבירה קלה יחסית של עריכת דוח לא נכון ומסירת ידיעות לא נכונות ללא הצדק סביר.

כתבי האישום הוגשו באמצעות עוה”ד אתי בן-דור, טל תבור וטליה נעים.

זו הפרקליטה תופרת התיקים אתי בן דור:

 

אתי בן דור הפרקליטה שתפרה תיק לגל הירש עם עד מדינה
אתי בן דור הפרקליטה שתפרה תיק לגל הירש עם עד מדינה

 

 

תגובות הסניגורים
סניגוריו של הירש – עוה”ד נבות תל-צור, גיורא אדרת וטל שפירא – אומרים בתגובה: “עם קריסת תיקי השוחד שהובילו שלא בצדק לסיכול מינויו של הירש לתפקיד המפכ”ל, נותרנו עם כתב אישום רעוע בחשד לעבירת מס בקשר עם אירועים שהתרחשו לפני לא פחות מ-14 שנה. בשימוע הצגנו בפני הפרקליטות ראיות חד-משמעיות לכך שכל דיווחיו של הירש נעשו כדין וכי שולם מס מלא בגין הכנסותיו. אנו מופתעים ומאוכזבים מהגשת כתב האישום, ומאמינים שבית המשפט יזכה את הירש, והניסיון להצדיק בדיעבד את הפרשה החמורה של סיכול מינויו למפכ”ל לא יצלח”.

סניגוריו של שכנאי – עוה”ד ז’ק חן, משה מזרחי, שי אילון ואלדד נח – אומרים בתגובה, כי כתב האישום הוגש 6.5 שנים לאחר שנפתחה נגד מרשם חקירה בחשדות שהופרכו כליל, ולאחר שנתיים בהן שהה התיק בפרקליטות. “לא ניתן שלא להתקומם על הקשחת הלב נוכח עינוי הדין הנורא, והבחירה להגיש בכל זאת כתב אישום בעבירות מס, תוך התעלמות מוחלטת מטענות הגנה מוצקות המגובות בראיות, לפיהן בתקופה המדוברת היה שכנאי תושב חוץ, שבאמתחתו גם חוות דעת מתאימה, שעלתה בקנה אחד עם קביעותיהם של מספר פקידי שומה בעינינו. אנו סמוכים ובטוחים שבית המשפט יזכה את שכנאי מכל אשמה”.

סניגוריו של יניב אדם (אבא של עומר אדם) – עוה”ד מיכל רוזן-עוזר, משה מזרחי ואלדד – אומרים: “לאחר שנים ארוכות הוסכם, כי ניתן לייחס לאדם עבירת מס שהיא ברף הנמוך של רשלנות. הסכמתו של אדם להסכם מבטאת לקיחת אחריות על אירוע מלפני 14 שנים ואת רצונו לשים את האירוע מאחוריו”.

סניגוריו של בנימיני – עוה”ד עמית חדד, רצון דרחי ונועה מילשטיין – אומרים: “מינויו של הירש למפכ”ל עבר ‘סיכול ממוקד’ והתברר ששוחד מעולם לא היה. במקום להסיק את המסקנה המתבקשת ולסגור את התיק, פעלה משטרת ישראל בכל מאודה לנסות ולאתר ספק עבירת מס משנת 2008 כדי לכסות על ההתנהלות השערורייתית. בנימיני, תושב ואזרח גאורגיה, נקלע שלא בטובתו לאירוע לא-לו, ואין לנו ספק שבית המשפט יקבע שלא היה מקום להגיש כתכ אישום נגדו”.

https://m.news1.co.il/Archive/001-D-446236-00.html

 

אבל כבר ב 2015 פרסם ג’וש בריינר את זהותו של גור פינקלשטיין כעד מדינה:

2015 ג'וש בריינר פרסם את זהותו של גור פינקלשטיין כעד מדינה
2015 ג’וש בריינר פרסם את זהותו של גור פינקלשטיין כעד מדינה

עו”ד עבריין ועסקים עם הקומנדו של קזחסטן: החברה של הירש

מסמכי החברה שבבעלות המפכ”ל המיועד, שנחשפים כאן לראשונה, מגלים כי עו”ד גור פינקלשטיין, שהורשע בניסיון לשידול לרצח, פעל בה בתחילת דרכה. המסמכים חושפים גם עסקאות של החברה עם סוכנות הביון הקזחית. דיווח לאולפן וואלה! NEWS

יהושע בריינר, כתב לענייני משפט, וואלה! NEWS  27/08/2015

מפכ”ל המשטרה המיועד גל הירש, קצין ותיק ומוערך ששירת בתפקידים רבים בצה”ל והשתחרר בדרגת תת-אלוף, הקים בשנים האחרונות חברה לייעוץ ביטחוני בשם “דיפנסיב שילד אחזקות 2008” – על שם מבצע “חומת מגן”. מבט במסמכי החברה שהגיעו לידי וואלה! NEWS מגלה מעורבות של עורן דין שהורשע בפלילים בעבירות חמורות ושעבודים לבנקים, וגם חושף צד חשאי בעסקיה של החברה עם הכוחות המיוחדים של קזחסטן.

הירש עזב את הצבא ב-2006 בעקבות אירועי מלחמת לבנון השנייה והחליט לעבור לעסקי ביטחון בינלאומיים. בהמשך הקים חברה משלו. ראשי חברת “דיפנסיב שילד אחזקות” כיום הם הירש עצמו ואלוף-משנה (במיל’) דרור שכנאי, לשעבר קצין בכיר בחיל המודיעין. על פי אתר החברה, היא מספקת “פתרונות טקטיים ואסטרטגיים לענייני ביטחון פנים וביטחון כללי”, כאשר מצוין כי אנשי החברה מביאים עמם את ניסיונם הרב בענייני ביטחון. בין היתר נכתב כי החברה פועלת באמריקה הלטינית, מדינות הבלקן, מרכז אסיה, מערב אפריקה, המזרח הרחוק ומזרח אירופה. מהמסמכים עולה כי השניים מחזיקים את כלל מניות החברה באמצעות שתי חברות אחרות שבבעלותם, אחת מהן רשומה בכתובת ביתו של הירש בראש העין.

שכנאי, כך עולה מהמסמכים, הוא הרוח החיה של החברה, לפחות בפן העסקי. ביולי 2008 הוא מונה למנכ”ל, מרבית המסמכים חתומים על ידו, הוא מנהל את ענייניה מול הבנקים ומכהן כדירקטור. אולם בתחילת דרכה של החברה, במשך כמה חודשים ב-2008, כיהן כדירקטור עו”ד גור פינקלשטיין, שמשרדו גם מנהל את ענייני החברה מול רשם החברות והוא עצמו רשם אותה. בספטמבר באותה שנה העביר פינקלשטיין עשרת אלפים מניות שהיו ברשותו אל חברת “סי. בחמישית איי בע”מ”, הנמצאת בבעלותו של שכנאי.
החל משלב זה מתחלקות מניות “דיפנסיב שילד” בין שכנאי להירש. עד אז, היה למעשה פינקשלטיין הבעלים של “דיפנסיב שילד”. במסמך העברת המניות מוגדר פינקלשטיין מנהל ובפרוטוקול החברה הוא מוגדר יו”ר. במסמך אחר הוא הוגדר “יו”ר הדירקטוריון”.

פינקלשטיין, שפעל בחברה של המפכ”ל המיועד הירש בתחילת דרכה, מצא את עצמו מהר מאוד בצד השני של החוק. ב-2011 הוגש נגדו כתב אישום חמור בגין עבירות של ניסיון רצח, קשירת קשר לביצוע פשע, חבלה בנסיבות מחמירות, הצתה ועבירות נוספות.

בין היתר נחשד פינקלשטיין כי החליט לפגוע במנהל אגף הרישוי והפיקוח בעיריית תל אביב, שוטה חובל, לאחר שזה הורה להפסיק עבודות בבניין של כת הסיינטולוגיה, שאחד מיזמי העבודות היה עורך הדין. כמו כן, ייחס כתב האישום לפינקלשטיין כוונה לרצוח את גרושתו ואת בן זוגה באמצעות עבריינים תמורת 140 אלף שקל, במהלך שנת 2010.

בין היתר, הואשם פינקלשטיין במעורבות בהטמנת מטען חבלה ברכב, שגרם לבן זוגה של גרושתו ולבתו פציעות חמורות. כמו כן, נטען כי התכוון להצית את המבנה של כת הסיינטולוגיה ביפו. בתום המשפט הורשע פינקלשטיין בקשירת קשר לביצוע פשע, חבלה בכוונה מחמירה, ניסיון לחבלה בכוונה מחמירה, ניסיון לשידול לרצח ושיבוש מהלכי משפט. נגזרו עליו שמונה שנות מאסר. עם זאת, הוא זוכה מהאישום על הכוונה להצית את מבנה הסיינטולוגיה ומהכוונה לפגוע בחובל. עניינו של פינקלשטיין תלוי ועומד בערעור בפני בית המשפט העליון.

הפעילות הסודית עם יחידת הביון של קזחסטן

פעילותה של החברה במדינות שונות בעולם נותרה חשאית. פרסומים שונים בעולם טענו כי הירש היה מעורב בפעילות הצבא הגיאורגי לפני המלחמה נגד רוסיה ב-2008 בחבל אוסטיה, שם עסק בענייני ייעוץ ביטחוני. בעניין זה אף התבטא מזכ”ל חיזבאללה חסן נסראללה וטען באחד מנאומיו כי גיאורגיה הפסידה את המלחמה בשל הייעוץ שקיבלה מהירש. חלק מהמסמכים שנחשפים עתה מגלים מעט מהמידע שהיה חשאי עד כה.

מהמסמכים שהגיעו לידי וואלה! NEWS עולה כי החברה פעלה יחד עם הכוחות המיוחדים של קזחסטן. כך, למשל, חושף מסמך לרישום שעבוד שנוצר על ידי “דיפנסיב שילד” לשם הבטחת סכום של 65 אלף דולר עבור בנק הפועלים בפברואר 2014, כי “השעבוד שיצר הממשכן לטובת הבנק הינו להבטחת הפירעון המלא של כל הסכומים שיגיעו לבנק מהממשכן, על פי מסמך שכותרתו ‘בקשה להוצאת ערבות בנקאית במטבע חוץ לטובת Arystan Special Forces State Institution of National Security Committee of the Republic of Kazakhtan'”. ככל הנראה, מדובר בעסקה שביצעה החברה של הירש עם סוכנות הביון הקזחית המחזיקה גם ביחידת קומנדו המכונה “אריסטאן”. מדובר ביחידה מיוחדת ללוחמה בטרור והגנה על נכסים לאומיים של המדינה.

יחידת הביון עצמה המכונה גם “הוועדה לביטחון לאומי של הרפובליקה הקזחית”, והיא עוסקת בענייני המודיעין ואבטחת גבולותיה של המדינה ומאגדת בתוכה כמה יחידות ובראשן יחידת הקומנדו. היחידה הקזחית מופיעה גם במסמך אגרת חוב על סך 5,000 דולרים שנערך במרץ 2014 וכן באגרת חוב נוספת שבה נוצר שעבוד של סכום חריג, 455 אלף אירו, בחודש יוני באותה השנה. כשלושה שבועות לאחר מכן נמחק השעבוד החריג מפנקסי החברה.

הפירוק התמוה לקראת מינויו של הירש

ב-2009 הקימו השניים חברה נוספת, ששמה “דיפנסיב שילד הדרכות”. בעלת המניות בחברה החדשה היא חברת “דיפנסיב שילד אחזקות 2008” השייכת לשכנאי והירש. במרץ 2015 התמנה הירש לדירקטור, בנוסף לשכנאי, מלבד היותו מחזיק מניות עיקרי.

במהלך השנים לא העבירה החברה החדשה את המסמכים הנדרשים או שילמה אגרה לרשם החברות. לפני כחודש – בצעד מעורר תמיהה לסמיכות מינויו של הירש למפכ”ל – פנתה החברה אל רשם החברות בבקשה לפרק את החברה מרצון. באתר רשם החברות היא מוגדרת כיום “חברה מפרת חוק”.

מחברת “דיפנסיב שילד” נמסר בתגובה: “עו”ד דרור ברוטפלד מטפל בענייניו של גל הירש ובחברות שבשליטתו. במהלך 2008 ניתנה הוראה לעו”ד פינקלשטיין לרשום חברה חדשה ברשם החברות בשם ‘דיפנסיב שילד אחזקות 2008 בע”מ’ ולאחר מכן הוקצו כל המניות לחברות הנמצאות בשליטתם של גל הירש ודרור שכנאי. מדובר היה בעניין טכני בלבד”.

באשר לפעילות החברה בחו”ל נמסר כי “כל פעילותיה של החברה מאושרות כדת וכדין על ידי גורמי מערכת הביטחון כנדרש. אין בכוונתנו למסור פרטים בדבר עסקאות אל מול לקוחות החברה”. בעניין חברת “דיפנסיב שילד הדרכות” נמסר כי “בחברה לא בוצעה כל פעילות זה כמה שנים ועל כן ניתנה הוראה לפרקה. הנושא מטופל על ידי רואה החשבון וסמנכ”ל הכספים של החברה. במידה שישנם עניינים בירוקרטיים להסדיר מול הרשויות, החברה תדאג להסדירם בהקדם”.

עו”ד ברוטפלד מסר בתגובה לדברים כי “פינקלשטיין הקים את החברה בעודו מייצג אך ורק את עודד שכנאי ויתר השותפים למעט גל הירש ולאחר מכן הוא העביר את המניות לשכנאי. לאורך התהליך הייתה הפרדה מוחלטת בין השותפים שיוצגו על ידי פינקלשטיין לבין הירש שיוצג על ידי”. לדברי ברוטפלד, בימים האחרונים שולמו האגרות לרשם החברות בענייני חברות נוספות, בסך של 15 אלף שקל.

מנין העושר של גל הירש – הרי סך הכל היה בצבא?????

ראו תחקיר של סימונה ויינגלס:

שמו של גיא הירש מופיע במסמכי פנמה – אוסף של 11.5 מיליון מסמכים של החברה הפנמית החשאית מוסאק-פונסקה המתמחה ביצירת חברות ותאגידים – שהודלפו לתקשורת.

נוסף על כך, מסמכים פומביים מראים שהחברות שהוא נמנה עם מייסדיהן ועמד בראשן, דיפנסיב שילד ודיפנסיב שילד אחזקות, סיפקו נשק, הדרכה ואולי גם טכנולוגיית מעקב ללקוחות שבכללם מדינות כמו גאורגיה וקזחסטן, וייתכן שגם משטרים נוספים בעלי אופי אוטוריטרי.

למעשה, היו שתי חברות שכונו “דיפנסיב שילד”. הראשונה, דיפנסיב שילד בע”מ, נוסדה ב-2007 והגישה את הדו”ח השנתי האחרון שלה בדצמבר 2013, אבל לא נסגרה באופן רשמי (החברה שינתה מאז את שמה לדי.אס קפיטל). החברה השנייה, דיפנסיב שילד אחזקות בע”מ, נוסדה ב-2008 והיא עדיין פעילה.

הירש היה בעל המניות העיקרי ויושב ראש של החברה הראשונה. מהחברה השנייה, שליש נמצא בבעלותו ושני השלישים האחרים הם בבעלותם של האב והבן דרור שכנאי ואלוף משנה במיל’ עודד שכנאי (חברה שלישית, דיפנסיב שילד הדרכות בע”מ, נוסדה ב-2009, והיא חברה בת של דיפנסיב שילד אחזקות). שתי החברות חלקו את אותו אתר אינטרנט, ונראה שבנקודות זמן שונות האתר התייחס לדיפנסיב שילד ולדיפנסיב שילד אחזקות ללא הבדל ביניהן.

על פי דיווחים, הירש הוא אדם עשיר, בזכות היוזמות העסקיות שלו במהלך 13 השנים האחרונות. תחקיר של הארץ מספטמבר 2015 מצא כי יש לו חמש משכנתאות על נכסים בשווי עשרות מיליוני שקלים.

החברה שהוא מנהל יחד עם עודד שכנאי, דיפנסיב שילד אחזקות, טענה כי רווחיה בשנת 2018 הסתכמו ב-14 מיליון שקלים, על פי מסמכים שהגיעו לידי זמן ישראל. הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור טענה כי הירש מחזיק מיליוני שקלים בחשבונות בנק זרים.

הפרופיל של גל הירש באתר של דיפנסיב שילד אחזקות, השבוע (צילום: צילום מסך)

הפרופיל של גל הירש באתר של דיפנסיב שילד אחזקות, השבוע (צילום: צילום מסך)

בהודעה לעיתונות שפרסמה הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, אשר שיתפה פעולה עם המשטרה בחקירת העברות הכספים מגאורגיה לחשבונות הבנק הזרים, נאמר כי “על פי החשד, סכומי עתק בהיקף של עשרות מיליוני שקלים הועברו ממשרד ההגנה הגאורגי לחשבונות בנק ישראליים וזרים שקשורים לאנשי קבוצת ‘דיפנסיב שילד’.

“ממצאי החקירה העלו כי גל הירש ו[שותפו] עודד שכנאי ואנשיהם העלימו עשרות מיליוני שקלים תוך שימוש בחברות פיקטיביות במקלטי מס ובחשבונות בנק זרים והעבירו את הכספים מחשבון לחשבון במטרה שלא לדווח על הכנסותיהם ולהעלימם מרשות המסים בישראל. כן עלה כי נמסרו דיווחים כוזבים והוצגו מסמכים מזויפים למוסדות הפיננסיים הזרים באשר למקור הכסף”.

דבר זה מעלה שאלות לגבי מקורות עושרו של הירש, וכן לגבי סוג האנשים שהוא יצר איתם קשרים במדינות כמו גאורגיה וקזחסטן.

ממלחמה בלבנון למלחמה בגאורגיה

הירש זכה לבולטות ציבורית לראשונה ב-2006 כמפקד עוצבת הגליל. שני חיילים בפיקודו, אלדד רגב ואהוד גולדווסר, נחטפו ונרצחו בידי חיזבאללה, ושישה חיילים נוספים נהרגו בתקרית שהתרחשה ב-12 ביולי 2006 והציתה את מלחמת לבנון השנייה.

תא"ל גל הירש סוקר את השטח בפני ראש הממשלה דאז אהוד אולמרט, בעת ביקורו במוצב בירנית שעל גבול לבנון, ב-31 באוקטובר 2006 (צילום: משה מילנר/לע"מ)

תא”ל גל הירש סוקר את השטח בפני ראש הממשלה דאז אהוד אולמרט, בעת ביקורו במוצב בירנית שעל גבול לבנון, ב-31 באוקטובר 2006 (צילום: משה מילנר/לע”מ)

בדצמבר 2006, ועדת חקירה של צה”ל מתחה ביקורת חריפה על התנהלותו של הירש במהלך המלחמה, אשר הובילה להתפטרותו.

השופט אליהו וינוגרד, יושב ראש הוועדה השנייה לבדיקת אירועי המלחמה של 2006, אמר ב-2015 שהירש לא היה ראוי לגינוי על התנהלותו – שהוא הכשיר היטב את האוגדה שלו אבל לא קיבל גיבוי מהדרגים הגבוהים בצה”ל.

כמה חודשים לאחר התפטרותו מצה”ל, הירש ייסד ב-2007 את דיפנסיב שילד, על פי רשם החברות הישראלי, וביקש היתר ממשרד הביטחון לביצוע הדרכות לכוחות היבשה הגאורגיים. על פי הדיווחים, הוא קיבל אור ירוק.

בגאורגיה, מדינה קטנה בעלת אוכלוסייה של כ-4 מיליון איש, הירש פיתח קשרים מצוינים עם שר ההגנה דאז של גאורגיה, דויד קזרשווילי, שהיה אז בן 29, כך על פי דיווחי התקשורת הישראלית באותו הזמן. קזרשווילי עלה לישראל כנער עם הוריו, וחזר לגאורגיה שנה וחצי לאחר מכן כדי ללמוד באוניברסיטה. לאחר סיום לימודיו הוא שימש כעורך דין וכיועצו הקרוב של נשיא גאורגיה בשנים 2013-2008 – מיכאיל סאקשווילי הפרו-מערבי, שקידם רפורמות רבות במדינה.

דיפנסיב שילד עזרה לחמש ולאמן את צבא גאורגיה לקראת המלחמה עם רוסיה ב-2008. המלחמה הקצרה שהתנהלה בין רוסיה לגאורגיה נחשבה בעיני  גאורגים רבים לפיאסקו. גאורגיה איבדה במהלכה 184 חיילים ושוטרים, ואילו רוסיה טענה כי היא איבדה 67 חיילים, על פי נתונים שאסף הדיפלומט האמריקאי המנוח רונלד אסמוס. כוחותיה של גאורגיה איבדו את השליטה על שני חבלי ארץ שהתנתקו ממנה, אבחזיה ודרום אוסטיה, לידי רוסיה.

על פי אסמוס, מטרתה של רוסיה במלחמה הייתה לחבל בסיכוייה של גאורגיה להצטרף לנאט”ו ולמנוע ממדינות אחרות הגובלות בה להתקרב מדי למערב.

קזרשווילי פוטר מתפקידו כשר ההגנה בדצמבר 2008, על רקע הביקורת סביב תוצאות המלחמה.

חברות בפנמה ובנק שוויצרי

ב-2015, מקור אלמוני הדליף לעיתון הגרמני זידדויטשה צייטונג 11.5 מיליון מסמכים מחברת עורכי הדין הפנמית מוסאק-פונסקה, המספקת שירותים לתאגידים.

המסמכים הללו חושפים מידע משפטי ופיננסי על יותר מ-200 אלף חברות שהוקמו במקלטי מס ברחבי העולם ואת זהותם של הבעלים המוטבים שלהן, שהייתה אמורה להישאר סודית. הזידדויטשה צייטונג פרסם את המסמכים בשיתוף פעולה עם הקונסורציום הבינלאומי של העיתונאים החוקרים, במה שנודע כהדלפת מסמכי פנמה.

רישומן של חברות במקלטי מס יכול להיות חוקי, בעיקר אם ההכנסה מאותן חברות מדווחת לרשות המס הרלוונטית. אולם חלק מאותן חברות משמשות להסתרת נכסים, רווחים או פעילות עסקית מפני בחינה או פיקוח ציבוריים.

הירש ומנהלים בכירים אחרים בדיפנסיב שילד היו קשורים לשבע חברות שהופיעו במסמכי פנמה המודלפים, ושנרשמו בפנמה ב-2008, בתקופה שבה קזרשווילי שימש כשר ההגנה של גאורגיה. שתיים מהחברות שנקשרו בשמו של הירש היו Templeton Team S.A. ו-Moore Equities. לשתי החברות יש מניות למוכ”ז, כלומר רק האדם שבידו תעודת בעלות על החברה יודע שהוא הבעלים. על פי מסמכי פנמה, להירש ניתן ייפוי כוח על שתי החברות.

הבאנר של פרויקט התחקיר העולמי על מסמכי פנמה

הבאנר של פרויקט התחקיר העולמי על מסמכי פנמה

שותפים אחרים בדיפנסיב שילד החזיקו בייפויי כוח על חברות נוספות שנרשמו בפנמה ב-2008 בבעלות אנונימית. מיכאל בנימיני (שמוכר גם בשם מיכאל ביניאשווילי), שהוגדר באתר האינטרנט של דיפנסיב שילד ב-2009 כ”מנהל הפיתוח העסקי במזרח אירופה”, החזיק בייפוי כוח על Timmons Corp. יניב אדם, מנהל נוסף בדיפנסיב שילד, ייצג את Laore Corp, ועודד שכנאי החזיק בייפוי כוח על Artisti Corp, Tippora S.A. ו-DSH Defensive Holdings.

קיימים ברשת כמה רמזים לתחומי עיסוקן של החברות האלה. הרשות הישראלית לאיסור הלבנת הון טענה כי הירש ושותפיו העבירו עשרות מיליוני שקלים משר ההגנה הגאורגי לחברות פיקטיביות במקלטי מס, ששימשו להסוואת מקורות הכסף, אבל הרשות לאיסור הלבנת הון לא ציינה את שמות החברות שהיו מעורבות במזימה לכאורה.

באוגוסט 2017 בית משפט גאורגי זיכה את קזרשווילי מהאישומים במעילה בכספי גאורגיה במסגרת מזימה לכאורה שעירבה את דיפנסיב שילד.

הירש ושותפיו הכחישו את ההאשמות נגדם.

כל שבע החברות הפנמיות הוקמו באמצעות מוסאק-פונסקה לוקסמבורג ב-2008, לפני שקזרשווילי פוטר מתפקידו כשר ההגנה. כמה שנים לאחר מכן, כל אותן חברות הועברו לניהולו של יוניון בנקייר פריווה בז’נבה, בנק שוויצרי פרטי שיש לו עובדים ולקוחות ישראלים רבים, כפי שמגלים מסמכי פנמה, בכללם לקוחות ישראלים הקשורים לאתרי הימורים ברשת ולתעשיית היהלומים.

ביוני 2019, סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי משרד האוצר הישראלי ביקש מממשלת שווייץ עזרה בזיהוי הישראלים שמחזיקים חשבונות סודיים ביוניון בנקייר פריווה וכן בבנק יוליוס בר.

כריכת הספר Defensive Sheild מאת גל הירש

כריכת הספר Defensive Sheild מאת גל הירש

כמה מהחברות הפנמיות שבאי כוחן היו הירש ומנהלים בכירים אחרים בדיפנסיב שילד נוהלו ביוניון בנקייר פריווה על ידי הבנקאי מיכאל הסל, בנו של יורם הסל, ששימש כראש אגף תבל במוסד (אמו של מיכאל הסל, שלוה הסל, כתבה ספר המבוסס על חוויות המשפחה, תחת הכותרת “נשואה למוסד“).

זמן ישראל פנה להירש, בנימיני, אדם ושכנאי בבקשת תגובה בנוגע למטרתן של אותן חברות שהם החזיקו בייפוי כוח עבורן.

הירש ושכנאי סירבו להשיב לכל שאלה, והירש איים לתבוע את זמן ישראל.

בנימיני לא הגיב לשאלות שנשלחו לכתובת הדוא”ל של אחד מעורכי הדין שלו או למספר הטלפון הידוע האחרון שלו.

רעייתו של יניב אדם ענתה לקו הביתי של המשפחה, אבל סירבה לספק כל כתובת דוא”ל או מספר טלפון שבהם ניתן להשיג את בעלה לצורך בקשת תגובה.

עם מי עשתה דיפנסיב שילד עסקים?

דיפנסיב שילד אחזקות הוקמה במאי 2008 באמצעות עורך הדין גור פינקלשטיין, שגם שימש כמנהל החברה עד ספטמבר 2008 (ב-2011 פינקלשטיין הועמד לדין ומאוחר יותר נידון לשמונה שנות מאסר בגין ניסיון לרצח של כמה מיריביו באמצעות רוצח שכיר). בערך באותה תקופה שרשם את דיפנסיב שילד אחזקות, פינקלשטיין גם הקים חברות בבעלותם או בניהולם של בני משפחתו של בנימיני.

גור פינקלשטיין בבית המשפט העליון ב-16 בנובמבר 2015 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

עד המדינה גור פינקלשטיין בבית המשפט העליון ב-16 בנובמבר 2015 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

על פי דפים מאתר החברה השמורים בארכיון האינטרנט, דיפנסיב שילד סיפקה ללקוחותיה הן נשק והן הדרכות. ביולי 2012 נכתב באתר החברה: “תפקידנו בדיפנסיב שילד הוא להתאים את הפתרון שלנו לצרכים שלכם. אנחנו נהפוך את הסירה שלכם לסירת מירוץ, נצייד את אנשי הצוות שלכם בנשק ובטכנולוגיה החדישים ביותר ונדריך אותם כיצד לנווט את הסירה הזאת במים בוגדניים”.

באשר ללקוחות החברה, על פי ידיעה שפורסמה בנובמבר 2012 בכתב העת Israel Defense, ראש העיר של מונקו ובכיר במשטרת הנסיכות הגיעו לארץ כאורחיה של דיפנסיב שילד, בסיועו של איש העסקים אריק מימון.

“החברה הישראלית מנהלת פרויקט אבטחה גדול בנסיכות האירופאית”, נכתב בידיעה.

בכתבה שפורסמה בגלובס ב-2013 נאמר כי דיפנסיב שילד “עוסקת בקישור בין משקיעים מחו”ל המעוניינים להשקיע בישראל בתחומי הביטחון לבין חברות ישראליות”.

על פי דף ארכיון מאתר האינטרנט של דיפנסיב שילד מאוגוסט 2013, החברה אירחה במשרדיה את שגריר קזחסטן בישראל.  “שגריר קזחסטן בישראל, מר גלים אורזבקוב, ביקר בדיפנסיב שילד עם צוות היועצים הקרובים שלו”, הודיע האתר.

בפריצה לשרתים של חברת הסייבר האיטלקית האקינג טים ב-2015 התגלתה הודעת דוא”ל שפורסמה באתר ויקיליקס, ולפיה סמנכ”ל השיווק של דיפנסיב שילד, תומר אורבך, נפגש עם האקינג טים והציע לה למכור את מוצרי המעקב שלה לכמה משטרים הידועים בהפרת זכויות אדם.

“בעקבות פגישתכם עם תומר אורבך, סמנכ”ל השיווק של דיפנסיב שילד ב[תערוכת] מיליפול, נשמח לקבל מכם מידע וחומרים נוספים על החברה שלכם”, כתבה לובה ליברטובסקי, מתאמת המכירות והשיווק של דיפנסיב שילד, בהודעת הדוא”ל מדצמבר 2013.

“כפי שהבנתם במהלך הפגישה, אנחנו פעילים בין השאר במדינות הבאות: קזחסטן, אזרבייג’ן, טורקמניסטן וטורקיה, ועובדים עם גופים ביטחוניים כגון משרד ההגנה ומשרד הפנים ובתחומים שונים כגון הגנת גבולות ועוד. נשמח לדעת אילו טריטוריות פנויות עבורנו לקידום המוצרים שלכם”, כתבה ליברטובסקי.

תיק החקירה של רשויות המס נגד דיפנסיב שילד, בבית המשפט (צילום: צילום מסך, כאן 11)

תיק החקירה של רשויות המס נגד דיפנסיב שילד, בבית המשפט (צילום: צילום מסך, כאן 11)

רישיון הייצוא הגלובלי של האקינג טים נשלל על ידי רשויות הייצוא האיטלקיות בעקבות העיסוק התקשורתי האינטנסיבי במסמכים שהודלפו.

במכתב ששלח עורך דינו של הירש לזמן ישראל, הירש הכחיש כי דיפנסיב שילד מכרה ציוד מעקב לקזחסטן, אזרבייג’ן, טורקמניסטן או טורקיה, ואמר כי אם זמן ישראל יפרסם טענות אלו, הדבר יהיה בגדר הוצאת דיבה ועלול לסכן אותו, את משפחתו ואת עובדיו ולפגוע בפעילותו העסקית בחו”ל בהווה ובעתיד.

למרות ההכחשה, החומר השיווקי של דיפנסיב שילד עצמה טוען כי חברה בת של דיפנסיב שילד אחזקות – נירטל – מספקת הדרכה וציוד לפעילות ביטחונית וממשלתית, ועוסקת במכירת ציוד מעקב.

על פי האתר של דיפנסיב שילד, ב-2014 נירטל ניהלה פרויקט ב”מדינה במרכז אסיה”.

“נירטל השלימה קורס לאבטחת אישים במדינה מרכז אסיאתית (אפריל 2014)”, נטען באתר של דיפנסיב שילד.

על פי אנציקלופדיה בריטניקה, “מרכז אסיה” מוגדר באופן כללי כאזור הכולל את קזחסטן, קירגיזסטן, טג’יקיסטן, טורקמניסטן ואוזבקיסטן.

על פי מסמכים שהגישה דיפנסיב שילד באוגוסט 2016 לרשות התאגידים, אחד ממקורות הגיבוי הפיננסי של החברה הוא “יחידת אריסטן של הביטחון הלאומי של רפובליקת קזחסטן” – כוח מיוחד שתפקידו לאבטח את נשיא קזחסטן.

על פי מסמכים שהגישה דיפנסיב שילד באוגוסט 2016 לרשות התאגידים, אחד ממקורות הגיבוי הפיננסי של החברה הוא “יחידת אריסטן של הביטחון הלאומי של רפובליקת קזחסטן” – כוח מיוחד שתפקידו לאבטח את נשיא קזחסטן

ב-2015, עיתון הארץ דיווח כי בתמונה שהוצגה באתר האינטרנט של דיפנסיב שילד באותה שנה נראה הירש מארח משלחת שהגיעה לארץ מקונגו. האתר לא הבהיר אם דיפנסיב שילד חתמה על הסכם עם המדינה האפריקאית, שממשלתה הואשמה ב”הרג בלתי חוקי, היעלמויות וחטיפות כפויות… תנאי מאסר קשים ומסכני חיים… [החזקת] אסירים פוליטיים… איומים והטרדות כלפי עיתונאים… התערבות ניכרת בזכות להתקהלות בלתי אלימה ובחופש ההתאגדות”, בין שאר הפרות של זכויות אדם, על פי דו”ח שפרסמה בשנה שעברה מחלקת המדינה האמריקאית.

כמעט מפכ”ל המשטרה

ב-25 באוגוסט 2015, הירש הוכרז כמפכ”ל ה-18 של משטרת ישראל. התת-אלוף לשעבר בחטיבת הצנחנים זכה לשבחים מפי ראש הממשלה נתניהו כ”קצין ערכי, מסור”, שכמפכ”ל יוכל לחולל את השינויים הנחוצים במשטרה ולתרום “לחיזוק משטרת ישראל ושלטון החוק במדינה”.

אולם בעודו מתכונן לתפקיד החדש, המינוי של הירש נתקל בהתנגדות מכמה כיוונים.

הורים שכולים של חיילים שנהרגו במלחמת לבנון השנייה הביעו זעם על בחירתו לתפקיד. “אם השר לא ישנה את דעתו, אנחנו לא נוותר, נפנה לבג”ץ”, אמר יואב צור, אחד ההורים השכולים שהקימו אוהל מחאה מול ביתו של גלעד ארדן. “יש מינוי לא ראוי, וגם ראש הממשלה יודע שזה לא ראוי”.

זאת לאחר שמשטרת ישראל, כפי שדווח בתקשורת, מצאה תיק שקיבלה מהאף.בי.איי שנתיים קודם לכן, ולפיו הירש היה מעורב בקשרי שחיתות עם שר ההגנה הגאורגי לשעבר. המשטרה הציגה את התיק ליועץ המשפטי לממשלה דאז, יהודה וינשטיין, והוא הסכים לבחון את תוכנו.

הירש הכחיש את החשדות נגדו. “פעילותי העסקית חוקית ומפוקחת”, אמר הירש למקורביו, כפי שפורסם. “מספרים עליי אגדות”.

הירש, שטען כי גורמים במשטרה מנסים לסכל את מינויו למרות חפותו, הפסיד את התפקיד היוקרתי. במקומו מונה למפקד המשטרה רוני אלשיך, לשעבר סגן ראש השב”כ, שוב בתמיכתו הנלהבת של נתניהו.

שלוש שנים לאחר מכן, בסוף 2018, אלשיך סיים את תפקידו – לאחר שהמשטרה ניהלה תחת פיקודו חקירות נגד נתניהו בחשד לשוחד ומרמה, ויחסיו עם ראש הממשלה הידרדרו עד כדי אי-הארכת כהונתו בשנה נוספת, כנהוג. תפקיד מפכ”ל המשטרה נותר לא מאויש.

כריכת הספר "אנחנו לפני אני" של גל הירש

כריכת הספר “אנחנו לפני אני” של גל הירש

באוגוסט 2019 המשטרה הודיעה כי לא מצאה ראיות מספיקות לכך שהירש שיחד את שר ההגנה הגיאורגי לשעבר קזרשווילי, אבל המליצה להעמיד את הירש לדין בגין ביצוע עבירות מס.

מאז נשלל ממנו תפקיד המפכ”ל ב-2015, הירש הרצה מעל במות שונות בארץ ובחו”ל על מנהיגות. הוא אף פרסם ספר בשם “אנחנו לפני אני – גל הירש על מנהיגות”, שכולל את תובנותיו האישיות על מה זה אומר להיות מנהיג.

“קול פנימי קורא לך לקום וללכת, לצאת לדרך, להוביל ולהנהיג. הכול מתחיל מהקול, והקול הוא בעצם הכול”, הוא כתב בספרו.

באירוע להשקת הספר בתל אביב בדצמבר 2018, הירש הודיע על כוונתו להיכנס לפוליטיקה ולהקים מפלגה פוליטית חדשה בשם מגן ישראל. המצע שלו כלל הבטחות כמו “אחדות” ו”סובלנות” בחברה הישראלית, קידום האינטרסים של ערביי ישראל ואוכלוסיות מוחלשות אחרות ורפורמה במערכת אכיפת החוק. הוא גם אמר שאם ייבחר, הוא ישאף לכהן כשר לביטחון פנים, הממונה על המשטרה.

אחריו ברשימה התמודדו בין השאר אשר טישלר, דובר וחבר בדירקטוריון היועצים של חברת המודיעין העסקי הישראלית השנויה במחלוקת בלאק קיוב, והעיתונאי החרדי יענקי פרבר.

גל הירש בארוע השקת מפלגת מגן שנערך בראש העין, ב-28 בינואר 2019 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

גל הירש בארוע השקת מפלגת מגן שנערך בראש העין, ב-28 בינואר 2019 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

בבחירות לכנסת באפריל 2019 מגן קיבלה 3,394 קולות ולא עברה את אחוז החסימה.

ביוני 2019 הירש הצטרף למפלגת הליכוד והתמודד באופן סמלי במקום ה-99 ברשימת המפלגה לבחירות בספטמבר 2019 ובמקום ה-100 ברשימה לבחירות במרץ 2020.

לאחרונה עלה שמו של הירש שוב לכותרות – בעקבות הירתמותו לסייע במיגור התפשטות הקורונה ביישוב החרדי אלעד. הירש, כמו קציני צבא בדימוס אחרים, לקח על עצמו את ניהול החמ”ל של עיריית אלעד במהלך חודש אפריל – שיא התפרצות המגפה שם – וזכה לשבחים רבים מקרב הקהילה החרדית.

אך דווקא הזיקה הפוליטית של הירש לליכוד היא זו שעשויה למנוע כל נסיון חוזר למנותו למפכ”ל המשטרה, גם אם ייסגר התיק נגדו בחשד לעבירות מס.

 

.

גל הירש מגיע להעיד בפני ועדת טירקל ב-1 בספטמבר 2015 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

גל הירש מגיע להעיד בפני ועדת טירקל ב-1 בספטמבר 2015 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

“ריסון” המשטרה

במסיבת עיתונאים ב-2015, זמן קצר לאחר הסרת מינויו, הירש אמר כי הוא “מודאג ומוטרד עם שאלות קשות… על מצבו של עמוד השדרה הלאומי… על קבוצות כוח גדולות ואינטרסים שלא נבחרו על ידי העם, המניעים בפועל את חיינו”.

הירש אולי רומז לבעלי כוח במשטרה שהוא מאמין כי הם סיכלו את מינויו. אבל במהלך הקריירה שלו לאחר שחרורו מצה”ל, הירש עצמו קיים עסקים עם בעלי כוח ואינטרסים מחוץ לישראל, בעיקר בגאורגיה ובקזחסטן.

https://www.zman.co.il/121598/popup/

Views: 78

4 Comments

  1. אני פשוט אוהב את הדיווח שלך. הציטוטים הבאים מהכתבה מראים שהדיווח הוא ללא משוא פנים וללא מורא.

    אנחנו לא קונים פה לא את הסיפור של גל הירש ולא את הטענות של הפרקליטות. אם היה לגיא הירש חשבון בפנמה אז מבחינתנו זה אקדח מעשן לכך שהעלים כספים.

    אבל זה שהפרקליטות פשוט אוהבת לנהל תיקים בשושו תחת מעטה עלטה, להסתיר שמות מעורבים, לשקר לבית המשפט בכל מיני תירוצים, ועל אוטומט לרוץ להוציא צא”פ בכל תיק – זה מתועב ממש.

  2. בושה וחרפה
    אחרי שאני קורא כתבות בעדנה,אני מבין מדוע שונאים אותנו בכל העולם.
    עובדי ציבור מושחתים בלי טיפת מוסר.

  3. אבי חימי,העסקן המרוקאי הנאלח, מייצג שוטרים וגם עובדי מדינה ומנצל את משרתו בכדי לקבל זיכויים מכל מיני שופטים חסרי עמוד שדרה. לא משנה מה הוא אומר, משנה שהוא, שאחראי על קידומם, אומר משהו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *