EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

שיטות הגביה הבזויות של משרד נימצוביץ לסחיטת חייבי הוצאה לפועל מטעם חברת האשראי כאל: לירז בן עזרא ושמואל גרינפלד עיזים צוהלות ומתלהמות

לילך בן עזרא מדושנת מעונג אחרי שסחטה חייבים בהוצלפ ומילאה את הכיס

הפעם נדבר על שיטות הגביה הבזויות של עורכי הדין של חברת האשראי “כאל”.  חברת כאל משתמשת במשרד “נימצוביץ” לגבייה מחייבים.  משרד זה מתוגמל באחוזים ולכן יש להם אינטרס לסחוט כמה שיותר כסף כאשר החייב במצב הכי לחיץ.

כדי להפעיל לחץ יש להם אינטרס שההליך בהוצל”פ יתחיל ישר בעיקול על החשבון בנק, ואז החייב לחוץ, וישלם כל מה שרוצים ממנו, רק כדי שיפתחו לו את החשבון.  כדי להתחיל גביה ישר בעיקול הדרך הכי טובה זה לדאוג שהחייב לא יקבל את ההתראה מההוצל”פ ע”י מסירת כתובת לא נכונה, למשל כתובת של ההורים או סתם כתובת מפוברקת.

לילך בן עזרא מדושנת מעונג אחרי שסחטה חייבים בהוצלפ ומילאה את הכיס
לילך בן עזרא מדושנת מעונג אחרי שסחטה חייבים בהוצלפ ומילאה את הכיס

וזה מה שעושים במשרד נימצוביץ.  משרד זה רץ להוצאה לפועל ותמיד הם מחפשים כתובת שבה החייב לא גר כדי לעשות מחטף, וכדי שהמסמכים של ההוצל”פ יגיעו לבני משפחה בתקווה שיפעילו לחץ על החייב לסגור את החוב ושהגביה תתחיל בעיקול.

לירז בן עזרא ושמואל גרינפלד – עיזים צוהלות במסע לגביית 10,000 ש”ח

בתיק ת.א.מ  33644-06-17 עורכת דין אשר היה חייב חוב פעוט של 10,000 ₪ לכאל, שמעה מאבא שלה שמשרד נימצוביץ הגיש להם התראה של הוצאה לפועל.  עורכת הדין התקשרה למשרד ניצוביץ והסבירה שהיא לא גרה בכתובת ושרק עכשיו נודע לה על ההליך.  היא ביקשה שיתחילו לספור את 30 הימים המגיעים לה לענות מאותו יום, ועורכי הדין של נימצוביץ סירבו.

היא שוחחה עם עו”ד לירז בן עזרא, עז הרים צוהלת ומתלהמת ועו”ד שמואל גרינפלד מהמח’ המשפטית של כאל, ברנש זעוף ונפוח בעל אינטליגנציה של יבחוש.

עורכת הדין לא התבטלה והגישה נגד כאל תביעת נזיקין על המחטף שביצעו.  אם לירז בן עזרא ושמואל גרינפלד ממשרד נימצוביץ היו אומרים “סליחה טעינו, קבלי 30 יום להגיש התנגדות”, היה נחסך ההליך המשפטי וההוצאות של התגוננות מתביעתה של החייבת.  מכיון שכאל סופגת את החשבון לעורכי הדין לא מזיז שום דבר.

במשרד נימצוביץ אמרו לחייבת שהם “שמים קצוץ על החוק ושתפנה לבית המשפט”.   תוכן השיחה הזו אפילו צורף על ידיהם  לכתב ההגנה בת.א.מ  33644-06-17.

שמואל גרינפלד מדושן מעונג אחרי שסחט חייבים בהוצלפ ומילא את הכיס
שמואל גרינפלד מדושן מעונג אחרי שסחט חייבים בהוצלפ ומילא את הכיס

לאחר הגשת התביעה התקשרה עו”ד לירז בן עזרא ממשרד נימצוביץ והתחננה בפני עורכת הדין  שתוותר על התביעה תמורת הסדר נוח בתשלומים….   החייבת התקשרה בחזרה ללירז והודיעה על הסכמתה, אולם לירז נפנפה אותה למתמחה, שהציעה לה “הסדר” סחיטה בלתי מתקבל על הדעת.  החייבת פנתה שוב ללירז וזו ענתה “זה מה שאפשר לעשות!”.

 

משהחלה התביעה להתקדם, הפעם לירז התקשרה לחייבת והפעילה עליה ניסיונות שכנוע באגרסיביות וצעקות.  משסירבה החייבת לדבר עם בהמה צורחת, הביאו לה את עו”ד של כ.א.ל. בעצמו, עו”ד שמואל גרינפלד, אבל גם הוא לא הפסיק לצרוח.

 

נימצוביץ ממשיכים לבזבז כסף לכאל בניהול הליכי סרק

הליך התביעה של החייבת נגד כאל החל וכל מה ששמואל גרינפלד היה צריכים לעשות, זה להגיש בקשה שהחייבת תפקיד ערבות ע”פ תק’ 519 לתקסד”א הישן, בטענה שהחייבת לא משלמת את החוב בתיק ההוצל”פ, ואז התביעה הייתה נופלת כי לחייבת הרי אין כסף לשלם ערבות.  אבל דבר כזה מחייב עורכי דין להפעיל את הראש, אבל עורכי דין שעוסקים בגביית כסף לא צריכים להפעיל את הראש.

בינתיים השופטת שלחה את הצדדים לגישור וביקשה שיודיעו לה על תוצאות הגישור, אבל גם את זה עורכי הדין של כאל שכחו לעשות.

 

מדוע כאל לא תובעת את עורכי הדין החיצוניים שמתרשלים בגביה?

 

עו”ד גרינפלד עובד בתוך כאל, והוא זה שמפעיל את העיזים הצוהלות של נימצוביץ  הוא היה יכול להגיש הודעת צד ג’ נגד משרד נימצוביץ שיחזירו כל שקל שכאל תחויב בגלל הפשלה של מסירת המסמכים בכתובת הלא נכונה.  אבל גם זה לא קרה כי עו”ד שמואל גרינפלד הוא לא בדיוק העיפרון הכי מחודד בקלמר. הוא הרי עוסק בגביה, עיסוק שלא מצריך חשיבה.

 

כ.א.ל. ומשרד נימצוביץ הם 2 גופים נפרדים, שהאינטרסים שלהם לא תמיד זהים. עו”ד שמואל גרינפלד אמור היה להיות לויאלי לאינטרסים של המעסיקה שלו כאל.   אנו רואים שהוא למעשה דואג יותר לחברים שלו בנימצוביץ מאשר לכאל.

בשלב מסוים החייבת הציעה לעו”ד שמואל גרינפלד, לשלם במזומן את החלק הארי של החוב ולהפסיק את ההליך מול כאל.   כל מי שעיניו בראשו היה חוטף הצעה כזו, שיש בה הזדמנות לגבות חוב שלא גובים כבר שנים וגם לחסוך לכ.א.ל הוצאות על ההליך הנוסף, אבל שמואל גרינפלד הדביל סרב, וכך יצא שכאל לא זכתה לראות את הכסף עד היום.

עיון במסמכים מראה שעו”ד שמואל גרינפלד גרר את כאל למסכת של בזבוז זמן טוטלי, תוף שהוא מאבד שליטה על מה שקורה.  הוא למשל כתב בכתב ההגנה שהתשלומים של החייבת חזרו מסיבת העדר כיסוי ואז סתר את עצמו וכתב שמאוגוסט והם חזרו מסיבת ביטול.  אחר כך הגיש סיכומים שאין להם כל קשר לחומר הקודם בתיק, והבדיחה היא שהוןא הגיש סיכומים לפני שהתחילו העדויות.  כל תיכוניסט במגמת משפטים במכללת רמאללה, היה עושה לכאל עבודה יותר טובה.

בסופו של דבר התיק טופל אצל השופטת אפרת פינק, אשר דחתה את הטענה המרכזיית של כאל, שקיים מעשה בית דין, אולם מסיבות פרוצדורליות דחתה את התביעה.

עם סיום ההליך התפרסמה ב- ynet  כתבה על כמות השקרים והסילופים שלירז בצעה לאורך כל ההליך המשפטי תחת הכותרת: “עו”ד שמייצגת את כ.א.ל. סילפה החלטת בית משפט והשופטת פינק התעלמה”.

לירז בן עזרא סילפה תצהיר בבית משפט - ידיעות רחובות
לירז בן עזרא סילפה תצהיר בבית משפט – ידיעות רחובות

 

בהמשך כאל העבירה את גביית ההוצאות , שפסקה אפרת פינק למשרד נימצוביץ.  אם בפעם הקודמת הם מסרו את האזהרה לאבא של החייבת, הפעם הם מסרו לאמא שלה.

שוב החלה נגלה שלמה של דיונים והליכים משפטיים ומשרד נימצוביץ, מן הסתם, נהנה לחייב את כאל על כל ההליכים שנוצרו.  אלא מאי?  לא רק שמשרד נימצוביץ לא הצליח לגבות דבר על חשבון חוב של 10,000 ₪, אלא שהוא עוד גרם לכאל בגינו להוצאות נוספות, שכבר עברו מזמן את גובה החוב המקורי.

צוות הגביה של משרד נימצוביץ חוגג על הריביות הרצחניות שנסחטות מחייבים
צוות הגביה של משרד נימצוביץ חוגג על הריביות הרצחניות שנסחטות מחייבים

 

נימצוביץ מתנים סילוק חובות במחיקת תלונות ברשויות

מסעם של העיזים הצוהלות בנימצוביץ לגבות את ה 10,000 ₪ היה יכול להמשך לנצח בבתי המשפט, אלמלא החייבת הציעה לבסוף לסלק את החוב.  אלא מאי?  הייתה זו שבסופו של דבר יצרה קשר וביקשה לשלם את החוב , אלא שעו”ד לירז בן עזרא הטילה וטו שהחוב לא ייגבה עד שהתלונה נגדה בלשכת עורכי הדין תבוטל.

איך התלונה האישית נגד לירז בן עזרא קשורה לגביית החוב של כאל? היא לא קשורה. לירז בן עזרא מערבת אינטרסים זרים בגביית החוב, מועלת באמון הלקוחה שלה ומשתמשת בלקוחה (כאל) כפלטפורמה לסגירת עניינים אישיים שלה.

כך יצא שבמשך 7 שנים משרד נימצוביץ לא הצליח לגבות כלום על חשבון החוב, וגם כאשר  החייבת התקפלה והציעה לשלם, באי הכוח של כאל בנימצוביץ טירפדו את גביית החוב.

לילך זילבר מבקרת הפנימית של כאל עושה לק בציפורניים 

למי ניתן ללכת להתלונן במקרה כזה? יש בכאל “מבקרת פנימית” אחת בשם לילך זילבר, אבל כל מה שמעניין אותה זה לצאת מוקדם מהעבודה לעשות לק בציפורניים.  לילך קיבלה מעל 5 דיווחים על ניגוד העניינים של נימצוביץ, ושום דבר לא הזיז לה.  כל דיווח כזה התקבל על ידי הגברת הזו בשוויון נפש אוטיסטי.  ככה זה כמעט בכל מוסדות הביקורת במדינה.  שום דבר לא מעניין אותם,  רק לספור את השעות ולצאת מוקדם הביתה.

לילך זילבר קוראת לעצמה מבקרת בחברת כאל ורק עושה לק ותסרוקות
לילך זילבר קוראת לעצמה מבקרת בחברת כאל ורק עושה לק ותסרוקות

התנהלות בית הבושת של החבורה הזו מתאפשרת בגלל העדר פיקוח ואוירה של חוסר מחויבות ושל חיפוי הדדי. כולם חוגגים על הריביות הרצחניות שההוצאה לפועל מחייבת חיייבים.  אם זה המצב בחוב של 10,000 ₪, לא פלא שהטייקונים מצליחים לסדר לעצמם תספורות של 95% מהחובות שלהם.

רועי נימצוביץ מדושן מעונג אחרי שסחט חייבים בהוצלפ ומילא את הכיס
רועי נימצוביץ מדושן מעונג אחרי שסחט חייבים בהוצלפ ומילא את הכיס
Views: 29

One Comment

  1. לדעתי בעקבות התחקיר ראוי לשקול חרם צרכנים על החברה.

    בשוק כרטיסי האשראי קיים מגוון רב שההבדל בעלויות זניח והתחרות רבה

    יש הרבה ארגוני צרכנות ברשת, ראוי גם שמידע זה יופץ שם לטובת ציבור הצרכנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *