EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

עו”ד דוד האן מועמד לעליון הזמין חוות דעת תפורה מחברתו במשרד המשפטים שתפטור אותו מקורס שפיטה. עו”ד ברק לייזר מהנהלת בתי המשפט טירפד לו את המינוי

עוד באדיבותה של עו”ד מירב גבע אשר שחלה את שוטרי הסייבר של תל אביב לחטט בטלפונים של עו”ד ברק לייזר, ואח”כ הפיצה את התכנים לכל דיכפין. מסתבר שבזמן שברק לייזר נחקר על הדלפת חומרים חסויים, הוא היה עסוק בהכנת חוות דעת בנושא מינויו של דוד האן לבית המשפט המחוזי בחיפה.

הפרשה הזו קצת מסובכת להבנה מרוב בחישות ובוחשים מאחרי הקלעים של מינוי השופטים. היה היה אחד, עוד דוס עם כיפה בשם דוד האן ששימש אפוטרופוס כללי וכונס רשמי. בתקופתו כל עורכי הדין שקיבלו מינויים לפשיטות רגל ולשמש מנהלים מיוחדים לאזרחים פושטי רגל חגגו כי הוא אישר להם תמיד לקבל שכר בתוספת מאמץ ואישר להם הכפלות שכר טרחה על חשבון המסכנים שלא נשארה לה אגורה שחוקה. השם שלו צץ כמועמד לבית המשפט העליון בזמן הדילים של אפי נוה ואילת שקד. אלא שמהר מאוד צצו כתבות שהוא מינוי פוליטי לא ראוי. https://”מינוי דוד האן לשופט הוא מינוי פוליטי פסול” – כלכליסט. האן החליט למזער את נזקיו ופנה לאיזו יועצת משפטית במשרד המשפטים חברה שלו או כפופה שלו שתכין לו חוות דעת שאומרת שאם לא יקבל מינוי לעליון אז לפחות שיקבל מינוי למחוזי בחיפה. אבל האן לא עבר קורס שופטים כי מועמדים לעליון מקבלים פטור מקורס שופטים, והוא רצה להשתמש בפטור הזה גם למינוי למחוזי בחיפה- שכן מינוי למחוזי כן דורש השתתפות בקורס שפיטה. https://”חיפשו אותי”: למה פרופ’ דוד האן לא מונה לשופט? – משפט – TheMarker. https://במקום שופט – שותף: הג’וב החדש של מועמד שקד לעליון בעבר – משפט

דוד האן – הפעיל חברה שלו במשרד המשפטים שתתפור לו חוות דעת לפטור מקורס שופטים

ברק לייזר התבקש ע”י גורם לא ידוע לכתוב חוות דעת שמטרפדת את חוות הדעת שאישרה לדוד האן פטור מקורס שפיטה, והשוטרים שנשלחו אליו להעתיק את תכני הטלפון שלו הורידו לו מהטלפון את חוות הדעת שליייזר כתב והפיצו אותה.

על כך הוגשה תלונה לעירקי המטורלל, אורי שהם שהרבני הנציב על טיוח תלונות השופטים כדי שיחקור ויבדוק מה בדיוק קרה שם מאחורי הקלעים, מי בחש במה, ומה נבחש, ולמה ברק לייזר בכלל כותב חוות דעת על מועמדים לבית המשפט העליון, כאשר כבר קיימת חוות דעת אחרת. הנתל”ש כצפוי לא רצה לחקור, ודחה את התלונה. בתלונה שכותרתה “בחישות מאחורי הקלעים בטיפול בבקשת דוד האן למינוי לבימ”ש מחוזי” נכתב שלאור קיומם של הליכי מינויי וקידום שופטים חדשים באופק הקרוב, הנתל”ש מתבקש לבדוק מה קרה מאחורי הקלעים בהליכי המינוי (שנכשלו) של דוד האן לבית משפט עליון ולמחוזי בחיפה. עוד נכתב שכידוע עו”ד מירב גבע מפמת”א שחררה לציבור מידע מתוך הטלפונים של עו”ד ברק לייזר מהנהלת בתי המשפט לאחר שהוא נחשד בקשירת קשר לפרסומים של כתבי בית דין אסורים בפרסום.  מהחומרים שעו”ד מירב גבע שחררה לידיעת הציבור עולה כי בשנת 2017 כתב ברק לייזר לבקשתו של אפי נוה חוות דעת שנועדה לטרפד את המינוי של מר האן לבית משפט מחוזי, אחרי שלא הייתה הסכמה למנותו לבית משפט עליון. 

באותה תקופה שמו עלה כמועמד ישירות לבית משפט עליון, ומועמד כזה מקבל פטור מקורס שופטים.  כפי הנראה אפי נוה לא רצה אותו והצליח לטרפד לו את המינוי לעליון.  לכן מר האן ביקש לכל הפחות מינוי לבית משפט מחוזי בחיפה, והרהיב עוז לבקש פטור מקורס שופטים הנדרש ממי שמבקש מינוי למחוזי – אך ורק כי הוא היה “מועמד” קודם לכן בהצנחה ישירה לעליון. מהחומרים של עו”ד מירב גבע מהטלפון של ברק לייזר עולה שיועצת משפטית למשרד המשפטים, אנונימית ועלומת שם, כתבה חוות דעת בתאריך 6/3/2017 אשר תמכה ברעיון שהוועדה למינוי שופטים יכולה למנות מועמד לבית משפט אחר ממה שפורסם ברשומות כי הוא מועמד אליו, גם אם הוא לא מופיע ברשומות כמועמד לאותו בית משפט חלופי.

במילים אחרות היועמ”שית האנונימית תפרה חוות דעת עבור דוד האן שהיה מועמד אך ורק לעליון על פי הרשומות, כדי שניתן יהיה למנות אותו למחוזי בחיפה שהוא לא היה מועמד אליו, וגם לפטור אותו מקורס שפיטה בלי שבכלל שמו מופיע ברשומות כמועמד למח’ חיפה. בתגובה לחוות דעת זו, ברק לייזר ששימש המוציא לפועל של עו”ד אפי נוה (עדיין עו”ד), כתב חוות דעת ה”סוטרת” [שגיאת הכתיב היא של עו”ד לייזר] לחלוטין את חוות הדעת האנונימית.  ראו רצ”ב.  כך הצליחו לייזר ונווה לטרפד את מינויו של דוד האן לבימ”ש מחוזי. וטוב שכך! 

במאמר מוסגר נציין שטרפוד המינוי של האן הוא מבורך כי ישנם יותר מידי שופטים חובשי כיפה במערכת המשפט ודעותיהם המושפעות מהדין העברי תומכות באג’נדה של הפליית גברים, אפרטהייד מגדרי,  פמיניזם קטלני של שנאת גברים ומיזנדריה.  כמו כן, תרמו לטרפוד חשיפות עיתונאיות של ענת רואה בכלכליסט לפיה האן בזבז כספי ציבור למנות לעצמו את משה גל כיועץ תקשורת פרטי לקדם את עצמו בעלות של 12,000 ₪ לחודש”.

בסיום התלונה נכתב “לפיכך אנו סבורים כי יש לחשוף את שמה של היועמ”שית האנונימית בציבור, ואת חוות הדעת שכתבה. אנו סבורים כי מתפקידך לברר ולחקור האם אותה יועמ”שית עדיין מכהנת ואם היא עדיין כותבת חוות דעת תפורות ומוזמנות (מה שנקרא באנגלית Gun for Hire), שכן ברור על פני הדברים, שמישהו הזמין ממנה חוות דעת תפורה ושקרית.  אנו סבורים כי עליך לדווח לחברי הוועדה למינוי שופטים על קיומה של חוות הדעת האנונימית בענין דוד האן, לדווח כי חוות הדעת הייתה “תפורה” ולהזהיר את חברי הוועדה מפני אישה מסוכנת זו (היועמ”שית) שבוחשת מאחורי הקלעים. אנו מאחלים לך שתשמח בשמחת התורה ושתעשה הקפות.   נא לא לשכוח להודות לעו”ד מירב גבע (פמת”א) על המקור למידע שישרת את בדיקתך בענין”.

שימו לב שבמקום לקרוא למסמך “חוות דעת” ברק לייזר מכנה את המסמך “מזכר”. כך ע”י מכבסת מילים מונעים מהציבור מידע שהציבור זכאי לדעת כי חוות דעת צריך לגלות לציבור, אבל מזכרים נחשבים פנימיים ואז הם סודיים באופן אוטומטי.

תגובתו של הנתל”ש אורי שהם הייתה שזה לא מענין לו את הביצה השמאלית.

להלן התלונה שהוגשה לאורי שהם שהרבני בענין דוד האן:     

Views: 9

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *