EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

דוד ביטן 2: אזהרה לחכ”ים הפרקליטות מאזינה לכם “אגב אורחא”: דו”ח סודי של חיים ויסמונסקי ביצוע האזנת סתר לח”כ דוד ביטן “אגב אורחא” מופנה לפרקליטות אתי בן דור וליאת בן ארי

אתי בן דור פרקליטה נחש צפע תפרה תיקים לביבי דוד ביתן וגל הירש

לפנינו דו”ח סודי שנחשף לראשונה פה, 11/4/2024.  אפילו ח”כ דוד ביטן לא יודע על קיומו.  את הדו”ח חיבר רש”ן (רב שטן) חיים ויסמונסקי ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, והוא מופנה אל הפרקליטה אתי בן דור (זאת שתובעת את ח”כ דוד ביטן, וגם מעורבת בחקירות ביבי וגל הירש) עם עותק לליאת בן ארי (זאת שעטיניה מפוצצים בחומרים טוקסיקולוגים ופרצופה חנוט בטקסידרמי).

כדי להפליל את דוד ביטן רצו בפרקליטות להאזין לו, אבל לבקש האזנה ישירות עליו אי אפשר בגלל חסינות חבר כנסת.  לכן מחפשים מישהו פגיע בסביבתו, מישהו ממעגל הסודות, תופרים לו חשד מופלץ, ומלבישים לו האזנה.

כמובן שמאזינים לכל מה שהוקלט, אבל אם רוצים להלבין שיחות אסורות להאזנה, מבקשים אישור לפתיחת החיסיון, במקרה זה חיסיון פרלמנטרי.

במקרה של דוד ביטן התלבשו על הנהג שלו שהיה גם יועץ כנסת שלו, שאול הכנעני, והחליטו להפוך אותו עד מדינה.  כדי להגיע לתוצאה צריך להתלבש על כל משפחתו, באי כוחו וכל מי שמסביבו של שאול הכנעני, ולהפעיל לחץ “אגב אורחא”:  צווי חיפוש, חקירות, הפחדות, קצת מעצר, קצת פשפשים, קצת ביוש, וגם הדלפות לאלי סניור ודומיו…..“אגב אורחא”.

כאן אתי בן דור וליאת בן ארי כבר הקליטו את הנהג שאול הכנעני, וגם הספיקו להזמין את העו”ד שלו סוזי עוזסיני ארניה לחקירת הפחדה “אגב אורחא” (שיבוש). (שבעקבותיה היא ביקשה לעזוב את שאול הכנעני, ולעבור לייצג את דוד ביטן בכבודו ובעצמו).

רב שטן חיים ויסמונסקי נתן חוות דעת שבשלב זה, אין צורך לבקש לפתוח את השיחות (למרות שהוא כבר יודע מה יש בהן), אבל צריך לשמור את זה בצד בצריך עיון, כנשק אולטימטיבי. “אגב אורחא”.

 

 

להלן דו”ח סודי שחיבר חיים ויסמונסקי בענין האזנות סתר לנהג של ביטן “אגב אורחא”

 

הדו”ח מופנה לפרקליטה אתי בן דור.

אתי בן דור פרקליטה נחש צפע תפרה תיקים לביבי דוד ביתן וגל הירש
אתי בן דור פרקליטה נחש צפע תפרה תיקים לביבי דוד ביטן וגל הירש

מ ד י נ ת י ש ר א ל
משרד המשפטים
פרקליטות המדינה
מחלקת הסייבר
________________________________________________

מִ זְ כָּ ר

תאריך: ג’ באב התשע”ח

15 ביולי 2018

אל: 

גב’ אתי בן-דור, פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה)

 

הנדון: בקשת יאח”ה להיתר האזנה לשיחות אגב אורחא עם ח”כ – פרשה 1803

 

  1. בהמשך לשיחותינו בנושא, ולצורך תיעוד הדברים והמסקנה אליה הגענו בשיחותינו על העניין, אני מעלה על הכתב את התייחסותי לגבי הבקשה של יאח”ה להיתר האזנה לשיחות אגב אורחא של יעד ההאזנה שאול סעיד הכנעני עם ח”כ דוד ביטן; זאת במסגרת חקירת עברות שוחד, מרמה והפרת אמונים, החל בתקופה בה שימש ח”כ ביטן כסגן ר’ עיריית ראשון לציון ויו”ר ועדת התכנון והבנייה בעיר ועד היום.
  2. בתיק זה הוגשו בקשות רבות לפתיחת שיחות אגב אורחא של מואזנים שונים עם ח”כ ביטן, וכן בקשות לקבלת נתוני תקשורת (פלטי שיחות ונתוני מיקום) לגבי ח”כ ביטן עצמו.
  3. בעניינו של הכנעני, במהלך חודש נובמבר 2017, התבקשה האזנת סתר לשיחותיו. בתחילה, על סמך המידע שהובא בבקשה, המלצנו שלא להיעתר לבקשה, שכן ניכר היה שכל תכליתה של הבקשה היא להאזין לשיחותיו של ח”כ ביטן, דבר שעלול לעקוף למעשה את מגבלות ההאזנה לחברי-הכנסת המנויות בחוק חסינות חברי הכנסת. לאחר מכן, הוצגו חשדות עצמאיים בעלי משקל ממשי נגד הכנעני, והוחלט להתיר את הבקשה להאזנה לשיחותיו. ההאזנה לשיחותיו של הכנעני נערכה למשך חודש ימים, בין 27.11.2017 ל-27.12.2017. שיחותיו של הכנעני עם ח”כ ביטן לא “נפתחו” עד כה. המדובר ב-14 שיחות בין הכנעני לבין ח”כ ביטן, שנקלטו במסגרת האזנת הסתר שנערכה ל-הכנעני.
  4. עתה, המשטרה מבקשת להגיש בקשה ל”פתיחת” השיחות של הכנעני עם ח”כ ביטן.
  5. כזכור, פתיחת שיחות אגב אורחא עם חברי-כנסת מוסדרת בסעיף 7א לחוק האזנת סתר, אשר זו לשונו:
שיחות חסויות שנקלטו בדרך אגב

(תיקון מס’ 2) תשס”ה-2005

7א.           (א)   נקלטה במסגרת האזנת סתר כדין לפי סעיפים 6, 7 או 9א(א)(2), שיחה עם חבר הכנסת, תופסק, מיד עם היוודע למאזין שמדובר בחבר הכנסת, הקשבה לה, ולא ייערך תמליל שלה; חומר ההקלטה יועבר לעיונו של השופט שנתן את ההיתר.

(ב)    השופט שנתן את ההיתר, ובהעדרו שופט מוסמך אחר כאמור בסעיף 6(א), רשאי להאזין להקלטה או להורות על עריכת תמליל ולעיין בו.

(ג)    מצא השופט, כי חומר ההקלטה כולל חומר הדרוש למטרות שלשמן ניתן להתיר האזנת סתר לפי סעיף 6(א), וכי הצורך בגילוי החומר לשם כך עולה על החשש לפגיעה ביכולתו של חבר הכנסת למלא את תפקידו, יורה על העברתו של חומר זה בלבד למבקש, בדרך שתיקבע; השופט יורה על אופן הטיפול ביתרת חומר ההקלטה.

 

6.   מלכתחילה, עוד בימי החקירה הסמויה, בחנו בקפידה יתרה את עניינו של שאול הכנעני כיעד להאזנת הסתר, לנוכח מעמדו שעוזרו/יועצו וכן נהגו של ח”כ ביטן. החשש היה שההאזנה לשאול הכנעני תפגע בחסינות חבר הכנסת. קפדנות זו שגזרנו על עצמנו הייתה, באופן פורמלי, למעלה מן הדרוש לפי החוק, שכן בשונה מבעלי מקצועות חסויים מסויימים, כגון עורך-דין או רופא, שם גם עובדים בסביבתו של בעל המקצוע (מתמחים, עובדי מוסד רפואי שאינם רופאים וכדומה) נהנים מהחיסיון המקצועי – החסינות היא אישית ואינה חלה על עובדיו של חברי הכנסת.

7.  בתחילת הדרך, ביקשה המשטרה להאזין לשאול הכנעני לצורך ביסוס החשדות נגד ח”כ ביטן, ועל בסיס זה דחינו את הבקשה. לאחר מכן, המשטרה הציגה חשדות עצמאיים נגד שאול הכנעני, שהצדיקו את עצם ההאזנה לו, וכיוון שכך נעתר פ.מ. לבקשת ההאזנה, תוך שציינו בהיתר שניתן, כי אין להתיר “פתיחת” שיחות של הכנעני עם נבחרי ציבור (לרבות ח”כ ביטן).

8.  כעת, מבוקש לפתוח את השיחות של הכנעני עם ח”כ ביטן. כמו כן, נכון לעת הזאת התחדדה ההבנה לגבי עיסוקו של הכנעני ומידת הזיקה שלו לפעילות פרלמנטרית של חבר-הכנסת ביטן. לפי הגדרת ח”כ ביטן בחקירתו, הכנעני משמש כיועצו הפרלמנטרי. כך גם הכנעני מגדיר את עצמו. אין אינדיקציות לכך שמדובר בתואר פיקטיבי.

9.  המלצתי היא שלא לאשר את הבקשה הנוכחית של המשטרה, וזאת מן הטעמים הבאים:

  • יעד ההאזנה, שאול סעיד הכנעני, רשום כיועץ פרלמנטרי של חבר הכנסת ועל פי האינדיקציות שבחקירה הגלויה עולה כי הוא משמש בפועל בתפקיד זה, גם אם בידי המשטרה אינדיקציות לכך שהוא מבצע פעולות שונות עבור ח”כ ביטן שאינן מתחום הייעוץ הפרלמנטרי. בנסיבות אלה, הפוטנציאל לחשיפה לתכנים פוליטיים גבוה.
  • אין די בנימוק הראשון כשלעצמו כדי להוביל לדחיית הבקשה, שכן בית-המשפט יוכל למיין אישית את כמות השיחות המצומצמת (14 בלבד), ובכך ניתן להבטיח חשיפה, אפילו של אנשי הסיגינט במשטרה בלבד, לתכנים אלה. אולם, קיים חשש ממשי נוסף, שמטה את הכף לטעמי לכיוון דחיית הבקשה, והוא, שנכון למועד הגשת הבקשה, החשד נגד הכנעני לא התגבש ברמה מספקת לכתב-אישום בכפוף לשימוע. אומנם פתיחת השיחות עשויה לכאורה לגבש את החשד נגד הכנעני לרמה הנדרשת לצורך כתב-אישום בכפוף לשימוע, אולם גם מנוסח הבקשה של המשטרה עולה כי עיקר העניין של המשטרה בשלב זה בשיחות אלה הוא לצורך השגת ראיות מפלילות נוספות נגד ח”כ ביטן. בנסיבות אלה, מתגבר החשש שמא השימוש בדוקטרינה של האזנת סתר בדרך אגב הוא למעשה “תרגיל” לעקיפת איסור ההאזנה לח”כ ביטן בעברות הנדונות. כיוון שכך, וכאקט ראוי של “ריסון הכוח”, אין מקום לאשר את “פתיחת” השיחות האמורות.
  • ניתן לצפות ברמת ודאות גבוהה, כי אם וכאשר יוגש כתב-אישום נגד ח”כ ביטן, סוגיית האזנות הסתר אגב אורחא לשיחותיו עם יעדי ההאזנה בתיק – תתעורר במהלך המשפט.

 

כבר עתה, התבטא ח”כ ביטן בכלי התקשורת כי נערכו האזנות סתר בלתי-חוקיות בעניינו (משפט מחוק במקור).

כזכור, התיזה שאומצה בידי היועץ ופ.מ. היא כי כל עוד קיימת עילת האזנה מלאה ליעד ההאזנה כ­חשוד ולא כ”מוביל” לחבר-הכנסת, הרי שאף אם נקלטות שיחות עם חבר הכנסת, אין מקום להימנע א-פריורית מהגשת בקשה ל”פתיחתן” מחשש להפרת הוראות חוק חסינות חברי הכנסת. תיזה זו אושרה לאחרונה בהחלטתו של השופט ירון לוי מבית-המשפט המחוזי בתל-אביב בת.פ. (מחוזי ת”א) 16512-08-17 פאינה קירשנבאום נ’ מדינת ישראל (החלטה מיום 7.6.2018).

אם וכאשר יידון תיק ביטן בבית-המשפט, והתביעה תראה כי בחלק מהמקרים, כאשר עמדה הצדקה עצמאית להאזנה ליעד ההאזנה כחשוד, ביקשנו גם את “פתיחת” השיחות עם חבר הכנסת, ואילו בחלק אחר של המקרים, כאשר עם הזמן החשד לא התבסס נגד אחד מיעדי ההאזנה – נמנענו מלבקש “לפתוח” את השיחות עם חבר הכנסת – דומה כי עמדתנו המשפטית בעניין פתיחת שיחות בדרך-אגב עם חברי-כנסת תתחדד ותתחזק.

 

חיים ויסמונסקי

 

העתק:

גב’ ליאת בן-ארי שווקי, פרקליטת מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה)

PDF

 

210664_מזכר חיים ויסמונסקי פתיחת שיחות של נהג של השר דוד ביתן אגב אורחא- 15-7-201
חיים ויסמונסקי בריטואל פרימיטיבי עם קטין בן 13
חיים ויסמונסקי בריטואל פרימיטיבי עם קטין בן 13

הביטו בבקשה שהוגשה ליועמ”ש להאזנה לח”כ אגב אורחא

 

את הבקשה הזו חיברה השוטרת ליאת שניידר וחתמה עליה לילית טייבר ניצן.  הם מספרות שהן הדליפו להארץ כתבה, ואז הפעילו האזנות סתר על הנהג הכנעני, ושהוא פנה לביטן ושוחח איתו על הכתבה, ושביטן אמר שאין מה לחשוש מהאזנות כי הוא חבר כנסת וצריך אישור יעמ”ש הכנסת.

השתיים ליאת שניידר (שכתבה) ולילית טייבר ניצן (שחתמה) טוענות שדוד ביטן נפגש עם משפחת ג’רושי.

 

ליאת שניידר תפרה לחבר כנסת דוד ביתן תיק של קשרים עם ג'רושי
ליאת שניידר תפרה לחבר כנסת דוד ביתן תיק של קשרים עם ג’רושי

 

לילית טייבר ניצן תפרה לחבר כנסת דוד ביטן קשרים עם ג'רושי
לילית טייבר ניצן תפרה לחבר כנסת דוד ביטן קשרים עם ג’רושי

לוגו להב 433 היחידה הארצית לחקירות הונאה
לוגו להב 433 היחידה הארצית לחקירות הונאה

                                                                                                                                                   12 אפריל 2018

 

אל: היועץ המשפטי לממשלה

הנדון: בקשה לסיווג ומיון שיחות אגב אורחא העלולות להיות חסויות

ע”פ סעיף 7א’ לחוק האזנת סתר, התשל”ט-1979

בית המשפט הנכבד מתבקש בזאת להאזין לשיחותיו של חבר הכנסת עו”ד דוד ביטן (להלן: “ביטן“) ת”ז 069719706 לחילופין להורות למשטרת ישראל להאזין ולתקצר לעיון ביהמ”ש את השיחות הנ”ל, אשר נקלטו אגב אורחא במסגרת האזנת סתר לשאול סעיד הכנעני ת.ז. 51497170 (להלן: “הכנעני“) אשר הותרה עפ”י הצווים המפורטים להלן:

צווי האזנת סתר

  1. ניתן צו ה”ס מס’ 62142-11-17 ע”י ביהמ”ש הנכבד לתקופה 27/11/17 עד 27/12/17 אודות הכנעני (האזנה בוצעה בפועל עד 5/12/17)
  2. בסך הכול נקלטו 14 התקשרויות בין הכנעני לח”כ ביטן.
  3. תוכן שיחות הטלפון נחסה בהתאם לחוק ולנהלי העבודה של משטרת ישראל.

 

רקע: תיאור הפרשה הנחקרת

  1. במהלך 2015-2017 התנהלה ביאח”ה חקירה סמויה בחשד לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות על פקודת המסים כנגד אנשי עסקים ובכירים בעבר ובהווה בעיריית ראשון לציון. החקירה התבססה על מידע מודיעיני רב ומהימן ובהמשך האיסוף קיבלה ביסוס ראייתי באמצעות נתוני תקשורת, עדויות, תוצרי האזנות סתר למספר מעורבים ותוצרי חדירה סמויה למשרדו של חשוד מרכזי אשר במהלך החקירה הגלויה הפך לעד מדינה (פירוט בס’ 7 שלהלן).
  2. הן המידע המודיעיני והן החומרים הנוספים מייחסים חשדות חמורים כנגד ח”כ בהווה וסגן ר’ העיר ראשל”צ בעבר דוד ביטן. עיקרי החשד מתמקדים בקידום אינטרסים של יזמים ובעלי אינטרס שונים בתמורה לשוחד (בצורה של כיסוי חובות או תשלום כספים).
  3. העדויות שנגבו לאחר הפיכתה של החקירה לגלויה והגרסאות שנגבו מחקירות החשודים המרכזיים חיזקו את החשדות הקיימים נגד ח”כ ביטן, הן באשר לתקופה בה כיהן כסגן ראש העיר והן בתקופה הנוכחית בה מכהן כחבר כנסת.
  4. אחת הדמויות המרכזיות בפרשייה זו הינו משה יוסף, איש עסקים בעל חנות רהיטים בראשון לציון, אשר לו קשרים קרובים ורבים לדמויות בעיריית ראשון לציון והנו מקורב מאוד לח”כ ביטן מזה שנים. החל מספטמבר 2016 בוצעה האזנה לטלפון הנייד אשר בשימושו של משה יוסף, האזנה שנמשכה לסירוגין עד הפיכתה של החקירה לגלויה בראשית דצמבר 2017. במהלך החקירה הסמויה בוצעה התקנה סמויה במשרדו של משה יוסף בו הרבה לקיים מפגשים עם מעורבים רבים ובהם גם עם ח”כ ביטן. תוכן המפגשים הותר לשימוש ע”י בית המשפט המחוזי.
  5. בתאריך 03 דצמבר 2017 החלה החקירה הגלויה. מדובר בחקירה רחבת היקף אשר החלה את הטיפול בעבירות המיוחסות לח”כ ביטן וכן בעבירות המיוחסות לבכירי עיריית ראשל”צ.
  6. עם התקדמות החקירה הגלויה ואיסוף הראיות הרבות, נחתם עם משה יוסף הסכם עד מדינה, במסגרתו מסר עדויות אשר מחזקות את החשדות נגד ח”כ ביטן.
  7. בשבועות שקדמו לחקירה הגלויה ובמסגרת הניסיון לאסוף ראיות נוספות אשר עלו עם התפתחות החקירה הסמויה, בוצעה, באישור היועמ”ש לממשלה ופרקליט המדינה, גם האזנה לטלפון הנייד אשר בשימוש הכנעני, אשר החל מצטייר כחשוד במעורבות בתיווך לשוחד ובהלבנת כספים. האזנה זו הסתיימה ביום מעצרו של הכנעני בתאריך 5/12/17.
  8. מהחומרים שנאספו עד כה, הן בשלב החקירה הסמויה והן החל מרגע פרוץ החקירה הגלויה, עולה כי הכנעני, מקורבו של ח”כ דוד ביטן, משמש כאיש סודו, כאדם המתווך בינו לבין אחרים בעניינים אישיים ופוליטיים, ואף פועל עבורו כצינור או בלדר להעברת כספים. מכאן מתחזק החשד כי הכנעני פועל כמתווך בשוחד או לכל הפחות נוהג בעצימת עיניים בעת עיסוק בכספי שוחד.
  9. לציין כי מדובר בבקשה ראשונה לפתיחת שיחות של ח”כ ביטן עם הכנעני, אך קדמו לה מספר בקשות לפתיחת שיחות טלפוניות של ביטן עם משה יוסף ואנשי עסקים אחרים (שפי ששון וארז מוסצ’ו) והן מפגשים במשרדו של משה יוסף. השיחות שאושרו לשימוש עד כה, אף שאינן שיחות בהן מעורב הכנעני, הניבו עד כה ראיות בתיק החקירה בכלל וכנגד כנגד ח”כ דוד ביטן בפרט.

 

תמצית הראיות שהצטברו עד כה בגינן מתבקש אישור בימ”ש הנכבד להאזנה לשיחות שהתנהלו בין ח”כ ביטן לעוזרו – הכנעני

  1. הכנעני מועסק ע”י ח”כ ביטן מאז 3/2015 עת נבחר ביטן לכהן כחבר כנסת. בשלב החקירה הגלויה הועלתה על ידי ח”כ ביטן הטענה, כי הכנעני, משמש לא רק כנהגו של ביטן (אשר לו עצמו אין רישיון נהיגה), אלא גם כמעין יועץ פוליטי שלו. בין השניים היכרות רבת שנים ויחסי חברות קרובים. ח”כ ביטן אף הגדיר את הכנעני כיועץ פרלמנטרי (חקירת ביטן מתאריך 3/12/17).
  2. הכנעני אכן מועסק על תקן של עוזר פרלמנטרי. לאחר פרוץ החקירה הגלויה נעשתה בדיקה מול לשכת יועמ”ש הכנסת וממנה עולה, כי קיים רישום של כלל עובדי לשכתו של ח”כ ללא יכולת לדעת מה התפקיד המבוצע על ידם בפועל.
  3. הכנעני מספר על עצמו כי הוא אחד מיועציו הפרלמנטריים של ביטן, אבל כזה המתעסק בפוליטיקה וממעט להתעסק בענייני הכנסת. כאשר נתבקש לספק דוגמאות לעבודה פרלמנטרית ממשית, סיפק דוגמאות מעטות, תוך שהוא פירט בעיקר קשר עם פעילי ליכוד, סינון שיחות טלפון וקביעת מפגשים עבור ח”כ (חקירת הכנעני מתאריך 5/12/17).
  4. שיחות הטלפון שנקלטו בהאזנה לטלפון הנייד של הכנעני (מלבד אלו עם ח”כ ביטן) מלמדות בעיקר על עבודה הקשורה בלו”ז של ח”כ ביטן וכן בהיותו נהג. כך למשל, נקלטו שיחות עם עוזרתה הפרלמנטרית של ח”כ קסניה סבטלובה בהן דובר בנושאים מנהליים שונים ותיאום לו”ז ולא במהות עבודת חבר הכנסת והייעוץ הפרלמנטרי.
  5. חומרי החקירה הראו כי משה יוסף המקורב מאוד לח”כ ביטן טיפל בענייניו הכספיים של ביטן, לרבות תיווך בשוחד מול בעלי אינטרס שאת ענייניהם קידם ביטן. בתמורה פעל ביטן לקידום אינטרסים גם של יוסף עצמו. במסגרת האזנת הנפח שהותקנה במשרדו של משה יוסף נצפה הכנעני משתתף במספר מפגשים שהתקיימו בין חה”כ ביטן למשה יוסף, לעיתים בנוכחות נוספים – ביניהם גם בני משפחת ג’רושי.
  6. בתאריך 05/09/2017 התקיימה שיחה בין משה יוסף לבין הכנעני (טרם הגעתו של ביטן) במהלכה שוחחו השניים בעניינו של עוז מלכה – מי שבאותו הזמן שימש כיועצו הפרלמנטרי של חה”כ ביטן. ע”פ מידע מ 09/2016 עולה כי מלכה שהינו קרוב משפחתו של איש העסקים והקבלן שפי ששון, מונה לתפקיד עוזרו של חה”כ ביטן בתמורה לסיועו של ששון בכיסוי חובות כספיים אליהם נקלע ביטן באותה תקופה. בשיחה נשמע הכנעני מספר מה אמר לביטן בהקשר לניסיון / רצון של ביטן לפטר את מלכה – ” יוצא שאתה (ביטן) לא יכול לפטר אותו עובדה… מה זה עוזר שאני ואתה (שאול וביטן) יודעים, כל המסביב, הוא שעוז אמר שאתה לא יכול לפטר אותו כי יש התחייבויות וזה…” במהלך אותו מפגש, כאשר מדברים על שפי ששון, מספר הכנעני כי הוא מכיר את שפי למעלה משני עשורים – “20 שנה, אותו (שפי) את כל המשפחה, אני מכיר אותו יותר טוב ממך (מביטן)… אני רואה שהכל נהיה מסריח… הכי גרוע שהוא שקרן, שקרן אני לא מוכן שלא יתפור אותי (את שאול) ולא יתפור אותך (את ביטן) בשנייה הוא תופר אותנו בשנייה”…
  7. צוות החקירה סבור כי דבריו של הכנעני בשיחה, מהם עולה כי בידי עוז מלכה ושפי ששון מידע אשר עלול להביא למפלתם או הפללתם, מעידים על מעורבות במעשיו הפליליים לכאורה של דוד ביטן או לכל הפחות על מודעות לכך. בתאריך 13/09/2017 מתקיימת פגישה במשרדו של משה יוסף בה נוכחים בנוסף למשה גם הכנעני וח”כ ביטן. עיקרו של השיח מתקיים בין ביטן לבין משה ועוסק בבקשה של ביטן לקבל ממנו כסף. בכול אותה עת הכנעני שותף למפגש ונראה כי מכיר את אופי התנהלותו של חה”כ ביטן ומודע למערכת היחסים הכספית בינו לבין משה יוסף. ביטן מבקש מיוסף 1500 $ וסביב זה מתנהל שיח ביניהם על הסכום שמשה ייתן לביטן. בשלב מסוים, הכנעני מתערב לגבי סכום החוב ומפגין בקיאות בהתחשבנות הכספית ובנתונים. ברקע נשמע רעש של ספירת כסף ובזווית המסך נראה ביטן רוכן ומקבל דבר מה ממשה יוסף. בהמשך שוב נשמעת ספירת כסף וביטן נראה מעביר דבר מה לכנעני שסופר את הכסף גם כן ולאחר מכן מכניס אותו לכיסו. יצוין כי יומיים לאחר הפרוץ, נעצר גם הכנעני. בחקירתו הכחיש באופן גורף שהיה עד להעברת כספים כלשהי בה היה נוכח ביחד עם משה יוסף וח”כ ביטן (מצ”ב תקציר פגישה 13/9) דבר שהוא שקר מוחלט לאור הנצפה בעמדת הח”ס.
  8. ב-24/10/17, יום פרסום הכתבה בעיתון ‘הארץ’ אודות קיומה של חקירה נגד ח”כ ביטן, נקלטה במשרדו של יוסף שיחה בינו לבין דוד ביטן והכנעני. השלושה מדברים על נסיבות התחקיר וביטן מספר שהציעו לו להחליף טלפון, הכנעני מתערב ומייעץ ליוסף ולאחרים לבדוק את הפלאפונים של כולם וגם את הרכב. ביטן משיב לו ‘הם לא יכולים לעשות את זה צריכים אישור של יו”ר הכנסת צריכים להודיע לו’. בהמשך מוסיף הכנעני כי פלוני (ששמו לא ברור) יודע שיש צ’קים של קבלנים ומייעץ לביטן ‘זה הסיפור שלך בשבילך להלבין חובות אישים. כי אחרת זה לא מסתדר, למה לקחת אל עצמך את החובות וזה הכל…’ (מצ”ב תקציר פגישה 24/10). מסיטואציה זו סבור צוות החקירה כי ניתן להסיק שהכנעני מודע לעשייה פלילית ואף מתדרך את החשודים האחרים כיצד עליהם להתגונן מפני הפללה עצמית.
  9. בעדויות עד המדינה משה יוסף נמסרו מספר גרסאות באשר למערכת היחסים בין הכנעני לבין דוד ביטן וחלקן מחזקות את החשד אודות מודעות ואף מעורבות שלו הכנעני גם בפעילותו הפלילית של ח”כ ביטן, לרבות בלדרות כספים – כל זאת בניגוד לגרסאות שמסר הכנעני עצמו (חקירתו של הכנעני מתאריך 5/12/17 עמודים 12-13, 24, 28 וכן חקירתו מיום 6/12/17).
  10. הכנעני שימש לעיתים כצינור להעברת כספים בהתנהלות הכספית שבין משה יוסף לדוד ביטן. כך למשל, במקרה בו ביקש ביטן ממשה יוסף כסף זר לקראת נסיעה לחו”ל והשניים לא הצליחו להיפגש, השניים נעזרו בהכנעני להעברת הכסף. יוסף מתאר מקרה נוסף, בו ישב במשרדו עם ביטן והכנעני, במהלכו נתן לכנעני כסף מזומן וזה ספר את הכסף בנוכחותו של ביטן. יוסף לא זוכר למי היה מיועד הכסף ומה הסכום המדויק אך מציין כי הכסף ניתן לכנעני לשם העברתו הלאה. (הודעת משה יוסף מתאריך 8/1/18 שורות 293-352).
  11. בחקירתו של משה יוסף מתאריך 21.1.18 שורות 132-141, מספר משה יוסף על מעורבותו של הכנעני כבלדר להעברת כספים בסכומים משמעותיים עבור דוד ביטן:

שאלה: היה מקרה שדיברת על כך ששאול סעיד היה צריך להעביר כסף למישהו, למי זה היה?

תשובה: אני חושב שיש אדם בשם יהודה פרץ בחדרה, אני לא יודע עבור מה זה בערך 6,000 ₪. דוד אמר לי שצריך להעביר ושאול אמר מה הבעיה אני יכול להעביר. אני לא זוכר על מה. ביטן ביקש להעביר ליהודה כסף אולי על כנס של הליכוד או משהו אבל היה צריך להעביר לו כסף, אני לא ממש זוכר. נדמה לי ששאול אמר שהוא יעביר לו את זה, זה היה פעם אחת, תמיד נתתי רק מזומן, אף פעם לא נתתי צ’ק למישהו.

שאלה: לדוד אין חשבון וכספומט?

תשובה: אני חושב שיש לו חשבון וכספומט, היו מקרים שדוד היה שולח את שאול או משהו לחשבון שלדעתי היה באלנבי. לדעתי יש לדוד הגבלות בנושאים שונים כמו הלוואות בגלל העבר שלו. דוד היה לוקח אלפי שקלים לא מעבר, הסכומים הגדולים זה כמו 40 אלף לגדי, וה-25 שהיה עובר לחו”ל, חגית באה אלי פעם לקחת ופעם נסעתי אליה לתת לה כסף.

  1. הכנעני נכח במפגשים בהם התנהלו התחשבנויות כספיות בין עד המדינה משה יוסף לח”כ דוד ביטן. בחקירתו מתאריך 15/01/2018 מספר משה יוסף כי הכנעני נכח בפגישה בינו לבין דוד ביטן בה נכח גם החשוד אייל מושיוב. המפגש שתועד במסגרת החדירה הסמויה למשרדו של משה יוסף הוצג לו והתייחסותו הייתה: “כאן אני מדבר על התחשבנויות ביני ובין דוד ביטן”.

באותו מפגש משוחחים המעורבים גם על פרויקט “מתחם האלף”, על עניין הוצאת חול מהמקום. צוות החקירה סבור כי לאור הדברים הללו עולה כי הכנעני לכל הפחות מודע למתרחש ובהיותו איש סודו של ח”כ דוד ביטן, לא מן הנמנע כי הנ”ל פועל עבור ביטן אף כצינור להעברת מסרים לגורמים שונים.

  1. במחקרי תקשורת שבוצעו לנייד בו משתמש הכנעני, עוד בטרם ביצוע האזנת הסתר, נמצאו מספר התקשרויות בינו לבין ר’ עיריית הוד השרון חי אדיב בחודש אוקטובר 2017, וזאת חרף טענתו של הכנעני כי מעולם לא נפגש או שוחח עם חי אדיב (ראה חקירת הכנעני מתאריך 5/12/17 עמודים23-24 וחקירתו מתאריך 6/12/17 עמוד 11). כמו כן נמצאו התקשרויות שלו עם בכירי עיריית ראשון לציון (שנחקרו גם הם בפרשה) כדוגמת המשנה אייל מושיוב, סגן ר’ העיר יוסי חממי וגם עאקף ג’רושי.
  2. העולה ממחקר התקשורת מחזק את הטענה כי הכנעני פועל עבור ח”כ דוד ביטן אל מול גורמים שונים, בהם גורמים פוליטיים. עצם ניסיונו של הכנעני להסתיר את הקשר בינו לבין ר’ עיריית הוד”ש מעלה חשד כי בקשריו אלו נעשו פעולות חשודות מהן מנסה החשוד להרחיק עצמו.
  3. גם שיחות שנקלטו בהא”ס מעלות חשד כי הכנעני מעורה בהתנהלות עבריינית ונוטל בה חלק, כך למשל-במהלך שיחת טלפון בין משה יוסף (המואזן) לבין הכנעני ביום 4/9/17 (עמדה 191038 שיחה 11358) משה מבקש לוודא עם הכנעני כי עד המדינה, דרור גלזר, יזם נדל”ן אשר נתן שוחד לביטן, דיבר ‘איתו’ והכנעני משיב בחיוב. כשעה וחצי בטרם אותה שיחה לעיל, דרור גלזר התקשר למשה יוסף (שיחה 11349) ומסר על רצונו להעביר הודעה דחופה ‘אליו’ (הערה: הכוונה, על פי הערכה, לדוד ביטן). ממצאים אלו עומדים בסתירה לגרסתו של הכנעני שטוען כי מעולם לא היה נוכח בשיחות בין ביטן לגלזר (ראה חקירתו מיום 5/12/17 עמוד 28 וחקירתו מיום 6/12/17 עמוד 14).

נימוקי הבקשה:

  • כאמור לעיל, חומרי החקירה שנאספו במסגרת החקירה עד כה מבססים את התשתית הראייתית להתנהלות פלילית של ח”כ עו”ד דוד ביטן. החומרים שהצטברו מציירים תמונה לפיה ביטן פעל הן בתקופת היותו סגן ראש עיריית ראשון לציון וגם בהמשך לאחר בחירתו לכנסת, לקדם אינטרסים (אישיים ועסקיים) של מקורבים ואנשי עסקים וכל זאת בתמורה לכספים שקיבל בצורה של כיסוי חובות או תשלום שוחד. גם אחרי בחירתו של ביטן לכנסת המשיך להפעיל את השפעתו הרבה בעיריית ראשון לציון ואף ניצל ע”פ החשד את כוחו והשפעתו הרבים בכנסת ישראל ע”מ לקדם החלטות ואינטרסים של אותם אנשי עסקים ומקורבים.
  • גם החומרים שנאספו אודות הכנעני ועומדים בסתירה לגרסתו, ומעלים חשד כבד לכך שלא רק שהיה מודע אלא גם נטל חלק בהתנהלותו הפלילית של דוד ביטן. התבטאויותיו של הכנעני בשיחותיו עם משה יוסף מלמדות כי מדובר בחשוד המעורב בהתנהלותו של ח”כ דוד ביטן מול החשודים העיקריים וכי הוא בקיא מאוד בכל הנושאים הרלוונטיים. הכנעני נוכח מספר פעמים במפגשים בין משה יוסף לדוד ביטן במהלכם פונה יוסף אל ביטן בבקשות סיוע כאלו ואחרות (כדוגמת מכרז מתחם האלף והפעלת השפעתו על גורמי עירייה) וכן בהתחשבנות כספית ביניהם. ניתן גם לראות כי מדובר במעורבות אקטיבית המתבטאת בהעברת כסף, ייעוץ לסובבים והעברת הודעות , פעילותו החורגת מתפקידו וכ’נהג’ בלבד ועניינה אף אינו ייעוץ פרלמנטרי.
  • מחומרי החקירה שנאספו עד כה עולה כי הכנעני משמש למעשה איש סודו של ח”כ דוד ביטן, בכל הקשור להתנהלותו הכספית מול משה יוסף וכן בקשר לנושאים שונים שעלו במהלך החקירה. מהתנהלותם של החשודים האחרים עולה כי אלה חשים בנוחות בסביבתו של הכנעני ואינם מסתירים ממנו את פעולותיהם הפליליות. החשודים משוחחים בנוכחותו באופן גלוי ואף נעזרים בו לצורך ניוד כספים.
  • התנהגותו של החשוד בחקירותיו במשטרה במסגרת הפרשה והתחמקותו מלהשיב על שאלות מחזקות את החשדות נגדו.
  • מכאן עולה כי כנגד הכנעני קיימת תשתית ראייתית המצדיקה המשך חקירתו בחשדות לביצוע עבירות שוחד, קשירת קשר לביצוע פשע, שיבוש הליכי חקירה, והלבנת הון.
  • לאור התשתית שנאספה וכן לאור שיחות קודמות שהותרו לשימוש, קיים חשד כי שיחות בין החשודים, נשואי צווי האזנות הסתר, לבין חבר הכנסת, אשר נקלטו אגב האזנה, כמפורט בבקשה, הינן שיחות העשויות להיות רלוונטיות לחקירה ועשויות להצביע על מעורבותו של הכנעני וחבר הכנסת ביטן בביצוע העבירות האמורות. ככל שמדובר בשיחות הרלוונטיות לחקירה, נראה כי הצורך בגילוין עולה על החשש לפגיעה ביכולתו של חבר הכנסת לבצע תפקידו.
  • נבקש מבית המשפט הנכבד להאזין בעצמו או לאפשר לסיגינט להב להאזין לשיחות של חבר הכנסת ביטן שנקלטו אגב האזנות הסתר, ולתקצר/לתמלל את השיחות אשר ע”פ החשד נוגעות או רלוונטיות לחקירה ולהביאן לעיון בית המשפט על מנת שיחליט אם חל חיסיון על השיחות הנ”ל או על חלקן, יורה על אופן הטיפול בחומר זה ויתיר למשטרה להשתמש בשיחות העשויות להיות רלוונטיות לחקירה. מנגנון ייחודי זהיר, קפדני ומבוקר זה המפקיד בידי בית המשפט את מלאכת הסינון המיון והסיווג של השיחות, מצמצם, ככל האפשר, את הפגיעה במעמד ובחסינות אשר ניתנת לבעלי תפקידים אלו.

 

לילית טייבר ניצן, עו”ד סנ”צ

ר’ מפלג חקירות ב’ יאח”ה

 

 

 

המלצת ר’ יאח”ה:

____________________________________________________________________

 

_________________________________________________

שם דרגה תפקיד חתימה

 

המלצת ממ”ז/ר’ להב 433:

____________________________________________________________________

 

_________________________________________________

שם דרגה תפקיד חתימה

 

תאריך :__________

 

המלצת רמ”ד הכוונת איסוף סיגינט לחיוניות בקשת האזנה:

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

שם דרגה תפקיד חתימה

 

תאריך :____________

 

 

המלצת רח”ט סיגינט:

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

_________________________________________________

שם דרגה תפקיד חתימה

 

 

תאריך :___________

 

החלטת ר’ אח”מ:

_________________________________________________________________

_________________________________________________________________

_________________________________________________________________

 

_________________________________________________

שם דרגה תפקיד חתימה

 

תאריך :__________

 

PDF

בקשה לאישור יועמש לפתיחת שיחות דוד ביטן עם הכנעני ליאת שניידר 12-4-2018

וכאן המשך הסיפור איך הזמינו את אשת השופט רפי ארנה לחקירת שיבוש בלהב 433

 

בהמשך לכתבה שלנו על השוחד המיני שהציעה עו”ד סוזי עוזסיני ארניה לאפי נוה כדי שיקדם את בעלה רפי ארניה מבית משפט השלום בראשל”צ וייתן לו את התפקיד של אבי פורג במחוזי לוד, ושבינואר 2019 היא נעצרה ונחקרה על כך בלה”ב 433, אנו יכולים לדווח שזה לא היה המעצר הראשון שלה שם וגם לא החקירה הראשונה שלה שם.

 

 

סוזי עוזסיני ארניה גוש בוטוקס וישבן משתוקק לגמירה של אפי
סוזי עוזסיני ארניה גוש בוטוקס וישבן משתוקק לגמירה של אפי

 

 

סוזי עוזסיני ארניה גם מעורבת בפרשת חה”כ דוד ביטן, שרק לאחרונה הוגש נגדו כתב אישום.  סוזי ייצגה את הנהג שאול הכנעני שאותו הפרקליטות ניסתה לפתות לההפך עד מדינה נגד ביטן.  דוד ביטן היה מיוצג ע”י עו”ד אפי דמרי מההתחלה.

מסתבר שבגלל תאוות הפרסום הבלתי מרוסנת של סוזי, היא הלכה לפגוש את דוד ביטן והציעה לו לזרוק את אפי דמרי ושהיא תזרוק את הנהג כלקוח, ושהיא תייצג את ביטן.

סוזי בסך הכל רצתה לגנוב לקוח

 

 

סוזי בסך הכל רצתה לקחת לעצמה את התהילה כי היא חשבה שאם תייצג את דוד ביטן זה יביא לה המון הזמנות לראיונות בטלוויזיה, ויעשה לה שדרוג בליכוד. סוזי אמרה לדוד ביטן שכדאי לו לקחת אותה, כי בעלה רפי ארניה כותב עבורה את כל המסמכים המשפטיים, ושבזכות בעלה כאשר היא מופיעה אצל שופטים במחוז מרכז, כולל בראשון לציון עצמה (איפה שבעלה יושב)… כל השופטים עושים לה ריספקט כי כולם יודעים שבעלה כותב לה את הטיעונים המשפטיים.

סוזי חשבה שיש לה קלף מנצח לשכנע את ביטן לקחת אותה בתור מייצגת…. ואז הוא מקבל “על חשבון הבית” גם את בעלה רפי ארניה בתור מי שיכתוב את טענות ההגנה.  סוזי אמרה לדוד ביטן שבעלה רפי ארניה יודע לכתוב כמו שהשופטים אוהבים לשמוע, ולכן הסיכויים לייצוג מוצלח איתה הרבה יותר טובים מאשר עם אפי דמרי.

סוזי:  גניבת לקוח או שיבוש חקירה? 

 

זה לכשעצמו בסך הכל עבירה אתית של גניבת לקוח מעו”ד, אבל זה לא סוף הסיפור.  מכיון שהיו מעקבים והאזנות, סוזי נפלה בפח, והשוטרים בלה”ב 433 שקלטו שהיא נפגשת עם דוד ביטן ולוחשת לו לחישות, חשבו שהיא ממשיכה לייצג את הנהג אבל מקבלת הוראות ומסרים מדוד ביטן שלא יתהפך ושלא יעיד נגד ביטן.

 

ייתכן שהשוטרים סברו שעצם הפגישות של סוזי עם ביטן נועדו להעביר הצעות שוחד לנהג, שלא יעשה מה ששולה זקן עשתה.

 

סוזי עוזסיני ארניה פרצוף מפוחלץ יותר בוטוקס משכל
סוזי עוזסיני ארניה פרצוף מפוחלץ יותר בוטוקס משכל

 

הטיפשות של סוזי – הפלילה עצמה בפייסבוק

 

 

האמת היא שסוזי עוזסיני ארניה כל כך טיפשה שהיא העלתה לפייסבוק את התמונה המפלילה שלה נפגשת עם הבוס דוד ביטן שהוא הבוס של הלקוח שלה שאול הכנעני בתאריך 16/11/2017.

בכך סוזי סיפקה לשוטרים את הראיה הניצחת לחשד לשיבוש, ומייד הוציאו עליה צו מעצר על שיבוש.  סוזי בטיפשותה כתבה:  “הליכוד – הוא משפחה.  היום בארוחת צהריים משותפת בתל אביב עם יו”ר הקואליציה ח”כ דוד ביטן ועם חברים נוספים- עו”ד סיני קהת, ציון בן שושן אבי ג’מאל ואלידור כהן.  חיזקתי את ראש הממשלה בנימין נתניהו לנוכח ההתקפות עליו בתקשורת ואת חה״כ ביטן על עשייתו הרבה והחשובה”.

אבל השוטרים בלה”ב 433 לא טיפשים והם הבינו שהיא לא נפגשת עם דוד ביטן כדי “לחזק את ביבי” כמו שהיא כותבת.  הם חשבו שהיא נפגשת לצרכי העברת מסרים לשאול הכנעני שלא יתהפך על ביטן.  לא עלה בדעתם שהיא פשוט מכורה לפרסום ורק רוצה לגנוב לקוח….

וכך בדצמבר 2017 סוזי עוזסיני ארניה נחקרה על שיבושי חקירה בלהב 433, למרות שהיא לא שיבשה חקירה, היא פשוט רצתה לגנוב לקוח סלב מאפי דמרי…..

בתמונה:  סוזי עוזסיני ארניה עם בעלה – שאת כישוריו המשפטיים היא הציעה ללקוחות שלה כ”קלף מנצח” “כמו ששופטים אוהבים לשמוע”…

סוזי עוזסיני ארניה מציעה ללקוחות שבעלה רפי יכתוב עבורם את המסמכים
סוזי עוזסיני ארניה מציעה ללקוחות שבעלה רפי יכתוב עבורם את המסמכים

 

מה הסיפור עם הנהג שאול הכנעני שהיה מיוצג ע”י סוזי בחקירות?  

זה מוסבר ע”י רועי ינובסקי בכתבה של ערוץ 1 “כאן”, 18/12/2019

 

הנהג שאול הכנעני סוזי עוזסיני יצגה אותו ורצתה לזרוק אותו
הנהג שאול הכנעני סוזי עוזסיני יצגה אותו ורצתה לזרוק אותו

 

בתמונה הנהג שאול הכנעני שסוזי עוזסיני ייצגה אותו, ואחרי שהיא בעצמה נעצרה ונחקרה על השיבוש, הוא נאלץ לקחת מישהו אחר, עו”ד אדי אבינועם.

 

לזכותו של אדי אבינועם נאמר שהוא לא מכר אותו לפרקליטות ולא שידל אותו למכור את נשמתו לשטן ולבגוד בחבר, ביד שהאכילה אותו.  לפחות שאול קיבל עו”ד עם ערכים ולא מופקרת כמו סוזי.

עדות הנהג של ביטן נחשפת: “ראיתי אותו סופר דולרים”

פרסום ראשון: שאול הכנעני הודה בחקירתו כי ראה את מקורבו של ביטן, משה יוסף, מעביר לח”כ כספים, אך לדבריו לא מדובר בעבירה פלילית.

נהגו של יו”ר הקואליציה דוד ביטן, שאול הכנעני, הודה בחקירה כי ראה את מקורבו של חבר הכנסת, משה יוסף, מעביר כספים במזומן לביטן – כך פורסם לראשונה הערב (שני, 18/12/2017) בחדשות הערב בכאן 11. עם זאת, טען הכנעני כי לא היה בדבר עבירה פלילית.

לדברי הנהג, באחת הפגישות בחנות הרהיטים של יוסף, העביר המקורב לביטן סכום של כ-6,000 שקל. כשנשאל על ידי החוקרים לפשר העניין, אמר שלהבנתו הסכום הועבר כנגד 1,500 דולרים שהעביר ביטן ליוסף.

הכנעני אמר כי ביטן חזר באותה עת מחו”ל והגיע יחד איתו לחנות הרהיטים להמיר דולרים שנשארו עמו. גרסתו מחזקת מחד את גרסת ביטן – שהעברת הכספים היו עבור התחשבנוית ביניהם, אולם מעלה תהיות על הצורך של ביטן לנסוע לחנות של יוסף כדי להמיר כספים. במהלך החקירה הטיחו החוקרים בהכנעני כי העביר כספים מעת לעת עבור ביטן, אך הוא הכחיש זאת.

עורכת הדין סוזי עוזסיני-ארניה, המייצגת את נהגו של יו”ר הקואליציה, מסרה כי “מרשי הכחיש בחקירתו מכל וכל כי שימש אי פעם כבלדר מטעמו של דוד ביטן לצורך העברת כספים. מפאת העובדה שהחקירה טרם הסתיימה הוא מנוע ממסירת פרטים נוספים”.

פרקליטו של ביטן, עו”ד אפרים דמרי, אמר כי “ח”כ ביטן עונה רק לחוקריו בכל השאלות הקשורות לעניינו”.

ביום שישי פורסם בחדשות השבוע בכאן 11 כי המשטרה הציעה לחשוד נוסף בפרשת השחיתות בעיריית ראשון לציון הסדר עד מדינה, במסגרתו ייגזרו עליו תשעה חודשי מאסר. גם ליוסף הוצע הסדר – עונשו יהיה שלוש שנות מאסר וקנס בגובה של עשרה מיליון שקלים.  יוסף טרם החליט אם לחתום על ההסדר שהוצע לו.

בידי המשטרה ראיות ועדויות לכך שמקורבו של ביטן שילם כסף מזומן לנציגי אולם האירועים שבו נערכה חתונת בתו של חבר הכנסת. על פי גרסתו של יו”ר הקואליציה, יוסף עשה זאת כחבר המשפחה והעביר את הכספים שהתקבלו מהאורחים כמתנות.

 

סוזי עוזסיני ארניה זה הפה שמצץ את כל הזין של אפי נוה ובלעה
סוזי עוזסיני ארניה זה הפה שמצץ את כל הזין של אפי נוה ובלעה

 

ביום חמישי (בדצמבר 2017) פורסם לראשונה בחדשות הערב בכאן 11 כי חלה התקדמות משמעותית במגעים עם יוסף. עד אז הקשה יוסף, שמכונה על ידי החוקרים “הבנקאי של ביטן”, על החוקרים, כאשר שמר על זכות השתיקה, למרות שהוחזק במעצר בתנאים קשים.  משה יוסף עומת עם קבלן: “ידעת שהדירות שהבטחת הן שוחד לביטן”

פריצת הדרך חלה לאחר שיוסף טען בפני חוקריו כי הוא מוכן לדבר, אך לפני כן דרש לדון בהסדר עד מדינה. בשלב מאוחר יותר אף הציב תנאי ראשון לחוקרים לפני שידבר: “שחררו אותי למעצר בית”. במשטרה הבינו כי יוסף רציני בכוונותיו, וקיבלו את תנאיו, מכיוון שמבחינתם מדובר בעדות החסרה כדי להשלים את התיק.

עוד פורסם בחמישי בחדשות הערב, כי המשטרה ביקשה מביטן לספק לה את רשימת האורחים שהוזמנו לחתונת בתו ואת המתנות שהביאו. בני משפחתו של יו”ר הקואליציה צפויים לקבל זימון להעיד במשטרה.

https://www.kan.org.il/item/?itemid=25740

איפה מתנהל התיק?  בראשון לציון אצל השופט טל ענר שהיה בסנגוריה הציבורית

 

כתב האישום עצמו הוגש למחוזי בלוד וקיבל אותו שופט בשם חגי טרסי.  אבל להב 411 ממשיכה להוציא צווים במעמד צד אחד דווקא בראשל”צ, איפה שרפי ארניה יושב, ולא ברמלה.

הרי החוקרים יודעים שסוזי עוזסיני הציעה לדוד ביטן שהיא תטפל בתיק שלו, במקום לטפל בנהג, ושהוא ירוויח את שירותי הכתיבה של רפי ארניה, שיושב בראשון לציון.

אז למה הגישו את הבקשה לצא”פ על עדי המדינה לבית משפט השלום בראשל”צ?

הצווים במעמד צד אחד מטופלים ע”י השופט טל ענר שהיה עד לפני שנה בצוות הפנימי של הסנגוריה הציבורית.  סוזי עצמה קיבלה את כל התיקים שלה, למעט תיקי ליכוד, מהסנגוריה הציבורית….

בתמונה:  השופט טל ענר

טל ענר שופט חדש בראשלצ
טל ענר שופט חדש בראשלצ

 

טל ענר שופט חדש בראשלצ שבא מהסנגוריה הציבורית
טל ענר שופט חדש בראשלצ שבא מהסנגוריה הציבורית

בינתיים השופט החדש טל ענר הוציא צו איסור פרסום על זהות שני עדי התביעה וזה בתוקף עד ה 26/8/2021.

צאפ שהוציא טל ענר השופט מראשלצ בפרשת דוד ביטן

כתב האישום עצמו הוגש לבימ”ש מחוזי לוד לשופט חגי טרסי

 

 

את כתב האישום עצמו הגישו למחוזי לוד, ת”פ 21212-08-21 : מדינת ישראל נ’ ביטן, ומי שמנהל את התיק הוא השופט חגי טרסי.  לנוחיות הקוראים זו רשימת הנתבעים:

נאשם 1 דוד ביטן
נאשם 2 ארנון גלעדי
נאשם 3 מירב שמולי
נאשם 4 אבי דוידוב
נאשם 5 מהרדד שעבני
נאשם 6 מסא.א.א. דיור מוגן בע”מ
נאשם 7 אליהו נחום
נאשם 8 אלברט ביטון
נאשם 9 אמריקן סייף רום בע”מ
נאשם 10 ליהי קופרלי
נאשם 11 כל בו חצי חינם בע”מ
נאשם 12 תוצרת חקלאית מובחרת בע”מ
נאשם 13 יצחק גדע
נאשם 14 צחי ג’דע ניהול וביצוע פרויקטים בע”מ
נאשם 15 יוסף רענן
נאשם 16 חיים רביבו

.

תזכורת על פרשת מין ומינויים:  הסמסים עם אפי על התחת שלה

ראו כיצד סוזי באפריל 2016 כותבת לאפי נוה שהיא רוצה להרגיש את ה”גמירה” שלו אצלה בתחת, ומייד אחר כך כתבה לו שהרשם אבי פורג במחוזי לוד מפנה תקן, ושרפי ארניה בעלה רוצה את הקידום, ורוצה שהיא תסדר פגישה אצל אפי….

https://אפי נוה מין ומינויים 2: קבלו סמסים בין עו”ד סוזי עוזסיני ארניה לאפי נוה: “רוצה להרגיש אותך בתחת גומר ותן לבעלי את הג’וב של אבי פורג”

 

 

סוזי עוזסיני ארניה כותבת לאפי נוה להרגיש אותך בתחת שלי גומר
סוזי עוזסיני ארניה כותבת לאפי נוה להרגיש אותך בתחת שלי גומר

 

סוזי עוזסיני ארניה כותבת לאפי סקס פאן ונישנושים
סוזי עוזסיני ארניה כותבת לאפי סקס פאן ונישנושים

 

סוזי עוזסיני ארניה סמס לאפי רוצה שעה של סקס מוטרף
סוזי עוזסיני ארניה סמס לאפי רוצה שעה של סקס מוטרף

 

 

 

 

https://www.facebook.com/susieozsinayaranya/videos/383792167231154

להלן כתב האישום נגד דוד ביטן

 

 

כתב אישום מדי נ דוד ביטן

 

 

Views: 181

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *