EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

דוד ביטן 1: הפללת דוד ביטן ע”י מס הכנסה: כדי להפחיד את משה יוסף להיות שטינקר תפרו תיק נגד עוה”ד זהבי זלצמן וביתו דברת (דוח סודי מודלף!)

דברת זלצמן סידי חטפה צו חיפוש בגלל שמס הכנסה רצו להפליל לקוח

בפרקליטות כשרוצים לתפור תיק למישהו בכיר, הולכים על הראש של עורכי הדין שלו.  זו תופעה יודעה ואף אחד לא מדבר על זה כ”תופעה”. ראו אצלנו דו”ח סודי שהכינו במס הכנסה לשופט חגי ברנר שאפילו דוד ביטן לא ראה אותו!!!!  רק בעדנה יש את זה!

לשכת עורכי הדין משלימה עם זה, כי הלשכה נשלטת ע”י פרקליטים מהפרקליטות, בוועד המרכזי והכוח של הסנגורים בלשכה הוא אפסי.  גם כשאבי חימי היה יו”ר לשכה (והוא היה סנגור) הוא לא הצליח לקדם כהוא זה הגנות לסנגורים מפני דורסנות של הפרקליטות.

הנה דוגמא איך מס הכנסה ניסה לתפור לח”כ דוד ביטן תיק, וכדי להפליל אותו, הוציאו צווים לעורכי הדין של מי שהם טענו שמימן אותו משה יוסף).  בכל הכוח חיפשו נקודות תורפה נגד משה יוסף.  חוקר מס הכנסה יוני דוד הכין דו”ח סודי שמאשמים את עוה”ד, משרד זהבי זלצמן הכנסת חוזים כוזבים!

 

הטענה של החוקר יוני דוד היא שלדוד ביטן היה מממן סודי בשם משה יוסף, וכדי להפיל את משה יוסף הוציאו צו יפוש במשרד של עורכי הדין שלו, עו”ד זהבי זלצמן שנפטר לפני 11 ימים (31/3/2024). בתמונה הבת שלו דברת שניהלה את העניינים.

 

דברת זלצמן סידי חטפה צו חיפוש בגלל שמס הכנסה רצו להפליל לקוח
דברת זלצמן סידי חטפה צו חיפוש בגלל שמס הכנסה רצו להפליל לקוח
דברת זלצמן סידי מס הכנסה התלבשו עליה כדי להפיל עד מדינה נגד דוד ביתן
דברת זלצמן סידי מס הכנסה התלבשו עליה כדי להפיל עד מדינה נגד דוד ביטן

 

החוקר יוני דוד מאשים את זהבי זלמן בניסוח הסכם כוזב “עולה שעורכי הדין שערכו את חוזי קניית הנחלה, ידעו שהקונה האמיתי של הנחלה הוא משה יוסף, שהרי בצוואה כתוב במפורש: “ברצוני לצוות על השבת הנכסים לבני משה יוסף “, ולכן, עולה שעורכי הדין ביודעין סייעו למשה יוסף לערוך הסכם כוזב”. 

לאחר שתפסו מסמכים מזהבי זלצמן והבת שלו דברת הביאו אותם לשופט חגי ברנר, והוא מיין מה חסוי ומה לט חסוי, ועל סמך מה שלא חסוי יוני דוד המציא כל מיני אינדיקציות.  אבל אנחנו בטוחים שיוני דוד הסתכל במעטפה וחיטט בה לפני שהוא הביא אותה לשופט חגי ברנר.

אנחנו גם בטוחים שחגי ברנר אפילו לא שאל את החוקר אם הוא פתח את המעטפה, וגם אם היה ניתן לראות שהיא נפתחה הוא לא היה שואל.

שימו לב שהדו”ח הוא מ 18/9/2017.  שלושה חודשים אחר כך ב 14/12/2017 פתאום פרסמו כל שופרי המשטרה שיש לחץ על משה יוסף להפוך עד מדינה כדי להפחיד את דוד ביטן.

בידיעות אלי סניור:  המשטרה הביאה למשה יוסף עו”ד מומחים בשטינקרים 14/12/2017

פרסום ראשון: לחץ על “הבנקאי של ביטן” להפוך לעד מדינה, עו”ד הוקפצו למשטרה

פרקליטו של איש העסקים משה יוסף, החשוד ששימש ציר מרכזי בהעברת כספי שוחד ליו”ר הקואליציה, נקרא למשרדי להב 433. אליו הצטרף עו”ד אילן סופר, שהכין את הסכם עד המדינה בפרשת הצוללות. דיון בהארכת מעצרו של יוסף נדחה. ההצעה: להעיד רק נגד פוליטיקאים ולא נגד עבריינים

תיק 1803 והשחיתות בראשל”צ: המשטרה מפעילה לחץ כבד על משה יוסף, איש העסקים שהוגדר “הבנקאי” של ח”כ דוד ביטן, כדי שיהפוך לעד מדינה. ל-ynet נודע כי עורכי דינו, גיל דחוח, אילן סופר וגלית רוטנברג, הוקפצו הבוקר (יום ה’) למשרדי להב 433 של המשטרה. עו”ד סופר, שצורף לצוות ההגנה, הוא שהכין את הסכם עד המדינה למיקי גנור בפרשת הצוללות וכלי השיט. כמו כן נדחה דיון במחוזי בערעור על הארכת המעצר של יוסף, שהיה אמור להתקיים היום.

 

 

יוסף, היחידי שעצור מאז חשיפת הפרשה, היה על פי החשד ציר מרכזי בהעברת כספי השוחד ליו”ר הקואליציה. גורמים הקשורים לפרשה אמרו שייתכן שהמשטרה תציע לו לשמש עד מדינה רק נגד ביטן ונגד הפוליטיקאים החשודים בפרשה, ולא נגד העבריינים המעורבים בה, דבר שאמור להקל עליו לחתום.

 

 

כדי ללחוץ על יוסף נקראו רבים ממכריו לחקירה ברשות המיסים, הוקפאו נכסים וחשבונות בנקים שלו, והמשטרה למעשה הטילה מצור כלכלי על משפחתו. כל חשבונית שהוצאה מהעסק שלו בשנים האחרונות – חנות “רהיטי מצדה” – נבדקת לעומק, ומאות אנשים מזומנים להעיד על מה ששילמו ליוסף. במשטרה חושדים שמדובר בכספים שהועברו במסווה לדוד ביטן.

עוד לפני שנחשפה הפרשה סימנו בלהב 433 את יוסף כדמות המקשרת בין כל החשודים. בשלב מסוים עלה חשד לביצוע עבירות מיסים, ואז הוציאה המשטרה צו שהתיר האזנות סתר. אלה נמשכו יותר משנה.

 

 

לפני כמה חודשים הותקנו מצלמות נסתרות בתוך “רהיטי מצדה” שבבעלותו, ובמשך חודשים אספו החוקרים ראיות לעבירות מיסים לכאורה בשווי מיליוני שקלים. בין היתר מדובר בעבירות של חשבוניות פיקטיביות והלבנת הון.

 

 

ההאזנות ליוסף חשפו את הקשר ההדוק עם ביטן. זה נהג להגיע מדי יום לחנות ודיבר עימו על פרויקט “מתחם 1000” בראשל”צ – שטח שעומד במרכז אחת ההסתעפויות של הפרשה, ובמסגרתה קידם ביטן אינטרסים נדל”ניים של גורמים שונים בהיותו סגן ראש העיר ראשל”צ. על פי אחד החשדות, בין השאר העניק יוסף לביטן 260 אלף שקלים למימון חתונת בתו.

 

 

בידי המשטרה הקלטת שיחה שבה דיברו יוסף וביטן על העברת כספים. לפי ערוץ 10, יוסף אמר לביטן בשיחה המוקלטת: “הבאתי לך את ה-1,500 דולר שביקשת”.

 

ביטן: תודה. כמה זה יוצא בשקלים?

יוסף: 5,600 או 5,700, משהו כזה.

ביטן: תעגל את זה ל-6,000 ותביא לי.

 

“על פי החשד הוא היה ה’בנק’ של דוד ביטן”, אמר גורם המעורה בפרטי החקירה. “הגיעו אליו כספים רבים. הוא הלבין, הלווה וגם העביר לביטן כספים. ממש לא התעסק רק ברהיטים”.

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5056790,00.html

 

 

בכלכליסט:  לוחצים על משה יוסף להפוך שטינקר על דוד ביטן

 

זוהר שחר לוי בכלכליסט 25/12/2017:  “פרשת ביטן: מגעים בין משה יוסף למדינה על הסדר טיעון במסגרתו יודה בתיווך לשוחד.  למרות הלחצים שהופעלו על מי שנחשד כאיש הכספים של ח”כ דוד ביטן להפוך לעד מדינה נראה כי הוא לא יחתום על הסכם כזה. לצד זה מסתמן כי בין יוסף לבין המדינה מתנהלים מגעים על הסדר טיעון במסגרתו הוא יודה במיוחס לו וירצה עונש של שנה וחצי.

אף שבשבועות האחרונים הופעלו לחצים כבדים על משה יוסף, מי שנחשד במשטרה כ”איש הכספים” של ח”כ דוד ביטן, להפוך לעד מדינה, עתה מסתמן כי הוא לא יחתום על הסכם שכזה. יחד עם זאת בינו לבין המדינה מתנהלים מגעים על הסדר טיעון לפיו הוא יודה במיוחס לו, תיווך לשוחד, וירצה, ככל הנראה, עונש מאסר של שנה וחצי. לצד זאת צפוי יוסף גם לשלם קנס כספי.

מאז נעצר יוסף לפני מספר שבועות, עם התפוצצות פרשה 1803, שבה הוא נחשד כמי שהעביר את כספי השוחד מקבלנים ואנשי עסקים לביטן, הפעילו המשטרה ורשות המסים לחץ רב כדי שיחתום על הסכם עד מדינה ויספק מידע מפליל על חבר הכנסת, מקורבו.

ב”כלכליסט” נחשף כי בין השאר הקפיאה המדינה 4 נכסים וחשבונות בנק הרשומים על שם הוריו של יוסף. על פי החשד בחקירה אחד הנכסים, נחלה בגודל של 13 דונם ביישוב משמר השבעה, שהזכויות עליה הועברו לידי ההורים במרץ השנה, נקנתה בכספים שיוסף העלים מרשות המסים.

בנוסף, בניסיון להפעיל עליו לחץ להפוך לעד מדינה, חקרה המשטרה את בני משפחתו – הן את הוריו והן את ילדיו ולשיטת סנגוריו, עוה”ד גיל דחוח וגלית רוטנברג, גם כששהה במעצר שהה בתנאים קשים מיתר החשודים.

כעת מתברר כי יוסף מסרב לחתום על הסכם עד מדינה ומוכן להגיע להסדר טיעון ולהודות במיוחס לו אך בלי לשתף פעולה עם הרשויות כעד מטעמן. בשל כך מתנהלים בשלב זה מגעים על הסדר טיעון שיכלול, ככל הנראה, את הודאתו בעבירה של תיווך לשוחד, עונש מאסר קל יחסית לעבירה זו של כשנה וחצי וקנס כספי. המו”מ בין הצדדים עדיין מתנהל כשההסדר טרם גובש סופית וטרם נחתם. אם ייחתם יובא לאישור בית המשפט.

https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3728173,00.html

 

זהו דו”ח סודי בפרמיירה ראשונה.  אפילו ביטן לא ראה אותו עד אתמול.  מפורסם היום 11/4/2024.

המחבר הוא יוני דוד סגן פקיד שומה חקירות תל אביב.

דו”ח סודי של יוני דוד מס הכנסה על חקירות דוד ביטן ע”י פגיעה בעורכי הדין שלו

 

 

חקירות מס הכנסה תל-אביב

 

18/09/2017

נספח סודי

 

  1. ביאח”ה ובמס הכנסה מתנהלת חקירה כנגד ח”כ דוד ביטן, משה יוסף ואחרים בחשד לקבלת שוחד, עבירות מס הכנסה ועבירות מסמ”ק .
  2. ע”פ החשד משה יוסף הוא המממן את ח”כ דוד ביטן, והוא שהיה הפעיל בקישור בין ח”כ דוד ביטן לבין גורמים אחרים, כגון: עופר גלזר, וחב’ בניה .
  3.  במסגרת החקירה עלה חשד, כי משה יוסף קנה נחלה במשמר השבעה בשטח של 13 דונם, ורשם אותו על שם הוריו אברהם ובריטין יוסף .
  4. לכן, הוצא צו ע”י יחא”ה לתפיסת מסמכים אצל עורכי הדין של העיסקה, ובין היתר אצל עו”ד זהבי זלצמן ושות’
  5. הנכס נרשם על שם ההורים מכמה סיבות, לאבא יש נכות, ולכן, זכאי להטבות מס, בעת רכישת הקרקע,  לבן לא יווצר גידול הון שיצטרך להסביר את מקורו, ובצורה זו ילבין את כספו, ניסיון קודם למכירת הנחלה לגב’ בשם אילוז סיגלית, לא צלח, מכיוון שהיא לא עברה את ועדת הקבלה של היישוב, וההורים אברהם ובריטין יעברו את וועדת הקבלה .
  6. במסגרת החקירה הוחלט שאנו מס הכנסה, נתמקד בבדיקת מכירת הנחלה במשמר השבעה .
  7. בנחלה היו ארבעה יורשים, אחד היורשים נפטר, והזכות לירושה מתחלקת בין 4 ילדיו .אמיר בן חנן ( לו יש 1 חלקי 16 בנחלה ) אומר בחקירתו שקיבל כ – 100,000 ₪ תמורת מכירת המשק, והאחים ( להם 1 חלקי 4 בנחלה ) קיבלו כ – 400,000 ₪ . עולה חשד שעורכי הדין הונו את המוכרים .
  8. בהודעתה של רחל בן חנן ( לה יש 1 חלקי 16 בנחלה ) מסרה שקיבלה בין 86,000 ש”ח  ל- 100,000 ₪ ומוסרת : “יש דברים לא מובנים שכל אחד כמה כסף קיבל ולאן הלכו הכספים ואמרו ששילמו למס שבח וצריך לשלם למינהל למזכירות של המושב. אני חושבת שמה שמגיע לנו לא קיבלנו. העו”ד שניהם לא מסבירים לנו.

גם שושנה חושבת שעורכי הדין סגרו את הכסף ולא אמרו כמה הרוויחו, שהם קיבלו יותר ממה שנתנו לנו .

 

9. בהודעתו של שלמה אדמוני מיום 03/12/2017 מוסר : “המכירה הייתה מול בעל חנות רהיטים אני חושב שקוראים לו משה. הוא דיבר שיקים במשק שתי יחידות דיור אחד לאבא ואחד לו, אני לא יודע מה קרה בפועל בפגישה אצל עורך הדין פגשתי רק את משה שהוא הבן של מי שרשום בהסכם המכר את האבא לא ראיתי בפועל .

10.  האם מה שמוכר תמים רואה ושומע, לא יודעים עורכי הדין ?

11.  לאחר קניית הנחלה, החליט משה יוסף לבנות שם שתי יחידות, והחטנו לבדוק עם בעלי המקצוע, מי הוא בעל הבית שהזמין את העבודה, ומי משלם עבור העבודה .

12.  הודעה מיוגב דניאל מפקח בניה, מי שהזמין אותו לעבודה ומשלם לו הוא משה יוסף, כל חודש משלם 7,000 ₪ , מזה כשמונה חודשים .

13.  הודעה מתאמר חטיב, קבלן בניין , עשיתי את הפרוייקט במשמר השבעה למשה יוסף, משה משלם במזומן ובשקים של לקוחות שלו , הסכם העבודה נחתם מול משה יוסף , שלא נתן לו העתק מההסכם .

14.  הודעה של מליסה רחמים אדריכלית, נשאלה: ” איזה פרוייקטים עשית במשמר השבעה ? ” וענתה : ” במשמר השבעה יש פרוייקט של משה יוסף, הגיע אליה דרך משה צרפתי.

15.  בחיפוש שנערך בחנות הרהיטים של משה יוסף נמצאה טיוטת צוואה של האבא יוסף אברהם וטיוטת צוואה של האמא יוסף ברטין , הצוואות נערכו ע”י עורך הדין זהבי זלצמן ועו”ד זהר רנרט.

16.  להלן פרוט הצוואה בהקשר לנחלה במשמר השבעה .

” מאחר ורכשתי זכויות במקרקעין, שיפורטו להלן, שמימון לרכישתם, רובו ככולו, נעשה על ידי בני משה יוסף ורעייתו סמדר, הרי בפתח צוואתי ברצוני לצוות על השבת הנכסים הנ”ל לבני משה יוסף, ואילו לגבי נכסי האחרים, אפרט בגוף הצוואה מי יהיה זכאי להם .

17.  כל זכויותי מכל מין וסוג שהוא וכל זכות שתהיה לי בנכס המקרקעין הידוע כנחלה מספר 93 ביישוב משמר השבעה, תיק רשות מקרקעי ישראל 52197687 א בשטח של כ – 13 דונם, הכולל את בית המגורים וכל הבנוי בנחלה ו/או זכויות הבניה ו/או כל שיבנה בנחלה בעתיד – יועברו וימסרו לאחר מותי לבני משה יוסף ת”ז 022208391 בשלמות.

  1. כל זכויותי בנכס המקרקעין הנמצא בראשון לציון, …. יועברו לאחר מותי לבני משה יוסף.
  2. אם בעת פטירתי לא יהיה בני משה יוסף בחיים,…ימסרו נכסי המקרקעין בסעיפים 1 ו – 2 מחצית לכלתי סמדר יוסף , והחצי השני יחולק בין שלושת ילדיהם של משה וסמדר יוסף .
  3. ….
  4. ….
  5. ….
  6. שאר הנכסים יתחלקו בין שלושת ילדי , משה יוסף, אילה רוזנברג ודן יוסף. ומוסיף שבני יוסף קיבל 2 הלוואות על סך 250,000 ₪ כל אחת, שיחזיר לשני הילדים האחרים 2/3 מסכום ההלוואות שקיבל.

הצוואה של האמא יוסף ברטין זהה לצוואת האבא .

 

17. עולה שעורכי הדין שערכו את חוזי קניית הנחלה, ידעו שהקונה האמיתי של הנחלה הוא משה יוסף, שהרי בצוואה כתוב במפורש: “ברצוני לצוות על השבת הנכסים לבני משה יוסף “, ולכן, עולה שעורכי הדין ביודעין סייעו למשה יוסף לערוך הסכם כוזב .

18.  מסמכים שנתפסו במשרד עו”ד זהבי זלצמן, ונטען לגביהם חיסיון, הובאו לבית המשפט המחוזי, כדי שיכריע לגבי המסמכים האם חסויים אם לאו .

19.  ביום 12/12/2017 נערך דיון בפני כבוד סגן הנשיא חגי ברנר, על המסמכים שנתפסו.

20.  לבקשת בית המשפט למיין את החומר שהובא לבית המשפט, לחסוי ולא חסוי, נערך מיון ע”י ארבעת עורכי הדין, לאחר המיון, רוב החומר לו נטען לגביו חסוי ונמסר לשלטונות המס, המסמכים שנטען לגביהם חיסיון לקוח – עו”ד, מוספרו ע”י עורכי הדין 1-50 הוכנסו לתיקון ונמסרו לכבוד סגן הנשיא חגי ברנר .

21.  למחרת לאחר מיון המסמכים קיבלתי ממזכירות בית המשפט, מעטפה ובה מסמכים, עברתי על המסמכים רשמתי על 2 דפי נייר תמצות של המסמכים שאני רואה ומה חשוב ומה החשדות .

22.  במסמכים שהוחזרו למעטפה, ישנו מסמך על לקיחת משכנתא לקניית הנחלה בסכום  של  2  מיליון ₪ מבנק הפועלים, והבן משה ממשכן את דירתו הפרטית, אם הנכס של האבא, מדוע האבא לא ממשכן את דירתו ?

23.  בחומר שהוחזר למעטפה, ישנם מסמכים וחשבוניות שמי שמשלם חשבונות שונים בקשר לנכס הוא הבן משה ולא האבא .ישנן טיוטות חוזה הקונה שם הוא הבן משה ,ולא האבא .עולה שעורכי הדין סייעו למשה להתחמק מדיווח נכון לשלטונות מסמ”ק עבירה לפי סעיף 98 (ג2) עבירה מסוג פשע . עורכי הדין השתמשו בפטור שמגיע לאבא על נכס ששייך לבן משה .

24.  אפרט את המסמכים שקיבלתי בתאריך 12/12/2017 מעורכי הדין שמיינו את החומר ולגביו לא טענו חיסיון .

  1. ד.כ. 0382 לכבוד רהיטי מצדה, לידי משה יוסף, קבלה חשבונית מס למשה יוסף חכירה גוש
  2. ד.כ. 0238 לכבוד משמר השבעה “רוכשים מיועדים של הנחלה אברהם יוסף ורעייתו משה יוסף ורעייתו “
  3. ד.כ. 0254 טיוטת הסכם הקונה משה יוסף .
  4. ד.כ. 0424 מייל למשה יוסף , למשה שלום, רצ”ב טיוטת נוסח השגה. ממתינה לבדיקתך ואישורך לפני המשך טיפול , בברכה , זהר
  5. ד.כ. 0540 מכתב הממוען ליוסף אברהם בכתב יד נרשם לידי עוד זלצמן זהבי, עוד זהר, משה יוסף
  6. ד.כ. 0583 תשובת המינהל ליוסף ברטין ואברהם, בכתב יד נרשם, לידי עוד זהר , משה יוסף .
  7. ד.כ.0622 יפוי כח של אברהם וברטין יוסף , לבן משה יוסף בקשר לנחלה .
  8. ד.כ. 0637 מייל לעו”ד ליאור רוב ועו”ד ליאור לימור ממשרד עו”ד זלצמן , העתק משה יוסף , שלום רב, 1. ברצוני להביא לידיעתכם כי לבקשת משה יוסף …
  9. ד.כ. 0722 מכתב מעו”ד זהבי זלצמן, זוהר רנרט המופנה לעו”ד ליאור רוב ועו”ד ליאור לימור, בשם מרשי ה”ה אברהם וברטין יוסף הריני לפנות אליכם כדלקמן : 1. נמסר לי ע”י מרשי כי דמי ההסכמה וההיוון למינהל מקרקעי ישראל ע”פ דרישת המינהל שולמו .הערה שלי : התשלום הוא בסכום של כ- 2 מליון ₪ , היו צריכים להיות משולמים ע”י המוכרים. תשלום דמי ההיוון ע”י הקונים מעלה את ערך התמורה שניתנה והיו חייבים במס גבוה יותר
  10. ד.כ. 0725 מכתב מעו”ד זלצמן ושות’ בעקבות דרישת תשלום ודמי הסכמה שהנפיק מינהל מקרקעי ישראל ועל פי הנחייתך, העבירו מרשי ה,ה יוסף אברהם וברטין שיק ע”ס 800,000 ₪ לידיך לצורך ביצוע התשלום הנ”ל בהקדם . הערת החוקר, זהו חלק מהסכום על סך 2 מליון ₪ .
  11. ד.כ. 1042 יפוי כח בלתי חוזר של אברהם ובירטין יוסף לטובת עורכי הדין .
  12. ד.כ. 0541 על המסמך נכתב בכתב יד ף ” לתיק משה מצדה נכס במשמר השבעה “
  13. ד.כ. 1006 חשבונית מס שלעו”ד זהבי זלצמן, נתקבל מיוסף אברהם בעניין הנחלה שכ”ט על סך של 10,000 ₪ + מע”מ . הערת החוקר מבדיקת פרטי החשבון נמצא שזהו חשבונם של משה וסמדר יוסף .                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     25. מבדיקת המסמכים הגלויים שנמסרו לנו, עולה שעורכי הדין ידעו שהנחלה נקנית עבור הבן משה יוסף, הבן לא היה רק כתובת מייל דרכו להעביר מסמכים לאבא, משה יוסף הוא האיש שאיתו מתייעצים לפני כל צעד, צריכים לקבל את אישורו למכתבים שהם מוציאים בשם האבא, ישנו במקרה זה לקוח פעיל מאוד, שמנחה את עורכי הדין מה לעשות.

 

26.    לסיכום מחקירות המוכרים, שעולה טענה במרומז שהונו אותם, ( הקונים לא יודעים מה הסכום ששולם  למס שבח, לרשות המקומית, למינהל מקרקעי ישראל ) הקונה הוא משה יוסף ( סעיף 9 הודעת  שלמה אדמוני ) מהמסמכים הגלויים שנתפסו במשרד עורכי הדין עולה שהקונה הוא משה יוסף, מהצוואה שנערכה ע”י עורכי הדין עולה שהקונה הוא משה יוסף, ולכן, עורכי הדין סייעו למשה יוסף להתחמק מתשלום מס, ע”י רישום הנכס על שם האבא עבירה מסוג פשע 98(ג2)

27. החקירה עדיין בתחילתה, עורכי עדיין לא נחקרו באזהרה, מסמכי הבנקים טרם התקבלו, איננו יודעים כיצד משולמת המשכנתא, כיצד שולמו דמי ההיוון למינהל מקרקעי ישראל .

 

נרשם ע”י יוני דוד ס חקירות מס הכנסה ת”א

PDF

דוח סודי בפרשת דוד ביתן מס הכנסה יוני דוד הפללת עוהד זהבי זלצמן

 

ראו גם:

 

עידו דרויאן בפרשת השטינקר משה יוסף עד המדינה על דוד ביתן: סמכו על המשטרה שסיננה האזנות מיקרופוניות באמונה ויושר

וגם:

להב 433 וסוזי עוזסיני ארניה: נעצרה ונחקרה על שיבוש בפרשת דוד ביתן ייצגה את הנהג של דוד ביתן והציעה לביתן שהיא תייצג ובעלה רפי ארניה יכתוב את בקשות ההגנה

 

ראו מייל פנימי של הפרקליטות

Date : 1/6/2018 8:30:30 PM
From : “adi epelbaum gruzman”<[email protected]></[email protected]>
To : “Etty Ben Dor”<[email protected]></[email protected]>
Subject : RE: תיק 1803 – דו”ח מצב ותכנית להמשך 6-1-18

לא ידעתי אפילו שחופית הצטרפה אלינו J

אני מחר בהוכחות, בשני אהיה במשרד ואשמח שנשב.

 

From: Etty Ben Dor
Sent: Saturday, January 06, 2018 4:32 PM
To: Yael Schneider; adi epelbaum gruzman; Hofit Sharim; Daniel Klein
Subject: תיק 1803 – דו”ח מצב ותכנית להמשך 6-1-18

 

שלום לכולם,

 

אנחנו נמצאים כיום כחודש לאחר פרוץ החקירה הגלויה בתיק 1803. כבר בשלב זה נאסף חומר חקירה בהיקף רב – עד כה נגבו מאות הודעות ונתפסו עשרות רבות של קרגלים מלאי חומרי חקירה, כל זאת בנוסף לחומר החקירה שנאסף בשלב הסמוי מעמדות האזנות הסתר והח”ס. נחתם הסכם עד מדינה עם משה יוסף (עצם החתימה על ההסכם, תוכנו ושמו של העד נמצאים תחת איסור פרסום). בשבועות הקרובים חגבו ממנו הודעות רבות אשר יגררו פעולות חקירה נוספות.

ראש יאח”ה הודיע לצוות החקירה כי תאריך היעד להעברת התיק לפרקליטות הוא תחילת אפריל 2018. משמע – בשלושת החודשים מרבית פעולות החקירה צריכות להגיע לכלל מיצוי. כמו כן הוא הודיע, כי כיום זהו התיק המשמעותי ביותר המתנהל ביאח”ה ובעל עדיפות עליונה. המשימה שלנו לשלושת החודשים הקרובים היא לעבד את חומרי החקירה ולהצליב בין החומרים הרבים, ולהנחות את החוקרים לביצוע השלמות. ככל שניתן להם פעולות השלמה בזמן אמת, כאשר החוקרים עדיין נמצאים בשיא העשייה בתיק וכאשר החקירה נמצאת בעיצומה, כן ייטב.

בספריית ני”ע ישנה ספריית משנה של דניאל בו שמור ני”ע בשם “סיכום נושאים דוד ביטן”. זהו נייר העבודה המעודכן ביותר המחולק לפי נושאים. מדובר בני”ע עבודה מפורט יותר מטיוטת כתב אישום עם הערות שוליים, אשר אמור להכין עיבוד ופילוח של כל חומרי החקירה. המסמך מחולק לפרשיות משנה, כאשר בכל פרשייה אנו נשלב את כל חומר החקירה הרלוונטי – גרסאות עדים, גרסאות נאשמים, מסמכים, האזנות סתר וח”ס, מחקרי תקשורת, איכונים וטענות הגנה. השאיפה היא בכל פרשייה נשלב את חומרי החקירה לפי לוח זמנים כרונולוגי, כדי שנוכל ביתר קלות להגיע למסקנה בדבר מערכת יחסי שוחד, אינטרסים כלכליים שעומדים על הפרק וכיוצ”ב. מסמך כזה יציף ביתר קלות את ההשלמות שאנו זקוקים להם. לפיכך – כל מחשבה שעולה לכם בראש תוך כדי עבודה על המסמך – על הצורך בהשלמות חקירה, בדיקות עובדתיות, חוסרים, בעיות משפטיות וכו’ – אשמח אם תוכלו לכתוב אותה ולמרקר. השאיפה שלי שהיא שנתחיל להזרים לצוות החקירה החל משבוע הבא בקשות להשלמות. מסמך כזה יהיה הבסיס שעליו ננסח את טיוטת כתב האישום. בשל חשיבותה הציבורית של הפרשה היעד שלנו הוא להיות מוכנים עם טיוטת כתב אישום בסמוך להעברת התיק לפרקליטות. ישנם עשרות חשודים בתיק ולפיכך המשימה היא קשה ומורכבת.

נקודה נוספת שחשוב לי להדגיש – כבר כעת נראה כי כל הפרשות מערבות מתווכים לשוחד. בחלק מפרשיות המשנה מדובר בשוחד הנעה (סעיף 295(ב) לחוק העונשין) ולא בשוחד כסף (סעיף 295(א) לחוק העונשין). תיק זה היא הזדמנות ליישם ואף להרחיב את האכיפה בתחום זה. ביקשתי מדניאל שיסכם לנו את עיקרי ההלכה שנקבעה בעניין בפרשת תעשיות מלח אשר ניהלנו כחלק מפרשת הולילנד. דניאל ישלח לכולנו את הסיכום שערך בתחילת השבוע – אך אבקש כי בנוסף לסיכום תקדישו זמן קצר לקרוא את הפרק הזה בפס”ד הולילנד בעליון (מדובר בפרק קצר יחסית).

דניאל – לאחר שתסיים את הסיכום בעניין שוחד הנעה, אשמח אם תוכל לקחת על עצמך את הסיכום והעיבוד של הודעותיו של משה יוסף. עד כה נגבו ממנו 3 הודעות והוא צפוי להיחקר כל יום במהלך השבוע הקרוב. אני אדאג שישלחו לנו את ההודעות. זוהי משימה סופר חשובה ורגישה.

חופית – כפי שסיכמנו את תתרכזי בנושא של החשדות נגד דב צור. בשלב זה החוקרים מתרכזים בעיקר בחשדות למרמה והפרת אמונים בקשר שלו מול ארז מוסצ’ו, אך אני כלל לא בטוחה שלא מתקיימים גם יחסי שוחד. המשימה שלך היא סופר קריטית משום שזהו נושא שכולנו טיפה מנותקים ממנו ברמה העובדתית וחשוב שננחה את החוקרים מה הן הנקודות החשובות להתרכז בהן.

יעל ועדי – בתחילת השבוע נשב ונראה את לו”ז ההוכחות שלכן לשבועות הקרובים ובהתאם לזה נחלק בין שלושתנו את המשימות לגבי עיבוד שאר החומרים.

אני יודעת שכולנו עמוסים בשלל משימות אחרות ובהוכחות בבימ”ש ולפיכך ביקשתי מליאת כוח עבודה נוסף לתיק. אני מקווה שבקרוב נוכל לצרף פרקליט/ה נוסף שיסייע לנו.

מזכירה לכולנו כי התקשורת מסקרת את התיק בצורה אינטנסיבית וכי יש הדלפות רבות חדשות לבקרים. אנא – הימנעו משיחות על התיק עם פרקליטים / מתמחים / חברים / קרובי משפחה / סניגורים. אנשי תקשורת הם מחוץ לתחום לחלוטין.

שתהיה המשך עבודה מוצלחת ותודה לכולם על העבודה המאומצת עד כה בתיק חשוב זה.

שבוע טוב,

אתי

 

Date : 1/7/2018 12:24:56 PM
From : “Hofit Sharim”<[email protected]></[email protected]>
To : “Etty Ben Dor”<[email protected]></[email protected]>
Subject : RE: תיק 1803 – דו”ח מצב ותכנית להמשך 6-1-18

היי אתי

 

אני עובדת על נושא דב צור-ארז מוסאצ’ו.

 

לעניין עבירת התיווך לשוחד (ס’ 295 לחוק העונשין) – קראתי לאחרונה (לפני כשבוע) את פסק הדין בהקשר של תיק אחר ויש חוות דעת קצרה שהכנו אני וגלעד לגבי הנקודות המרכזיות, בעיקר בהקשר של הקריטריונים לשוחד הנעה (הגישות השונות של השופטים בפסק הדין – סטייה מן השורה וכו’), וכן דיון בשאלה האם ניתן להעמיד לדין את המתווך לשוחד מבלי להעמיד לדין את הנותן למתווך ולהפך (כאשר יש גם את פסק דין חרדון המצוטט בהולילנד, ממנו עולה לכאורה שלא ניתן להעמיד לדין את הנותן למתווך מבלי שיש תשתית ראייתית להוכחת אשמתו של המתווך לשוחד).

 

חופית

 

Date : 1/10/2018 11:33:44 AM
From : “adi epelbaum gruzman”<[email protected]></[email protected]>
To : “Etty Ben Dor”<[email protected]></[email protected]>
Cc : “Yael Schneider”<[email protected]></[email protected]>
Subject : טיוטת הסכם עד מדינה דרור גלזר 10.1.18.docx
Attachment :

הי,

 

מצ”ב טיוטת ההסכם עם גלזר. אין הרבה שינויים לעומת ההסכם של יוסף – מסומן.

התלבטויות ממורקרות.

שמור בתיק בתיקיית מו”מ עם עדי מדינה.

 

אם יש רשימת רכוש איפשהו אז אעדכן את הרכוש…

 

בברכה,

עדי אפלבוים גרוזמן, עו”ד | פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה)

טלפון: 073-3736020   פקס: 03-5163093

דוא”ל: [email protected]

__________________________

פרקליטות המדינה

 

Date : 1/11/2018 6:20:11 AM
From : “Liat Ben Ari”<[email protected]></[email protected]>
To : “Etty Ben Dor”<[email protected]></[email protected]>
Cc : “Yael Schneider” <[email protected]>, “adi epelbaum gruzman” <[email protected]>, “Haim Vismonski” <[email protected]>, “Suzana Shor”<[email protected]></[email protected]></[email protected]></[email protected]></[email protected]>
Subject : RE: מחת”קים דוד ביטן – בקשה מעודכנת 10-1-18
Attachment : 198378_image001.png;198378_image002.png;

בוקר טוב,

המתווה המוצע מקובל עלי.

תודה,

ליאת

 

 

ליאת בן-ארי שווקי | פרקליטת מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה)

__________________________

פרקליטות המדינה 

 

From: Etty Ben Dor
Sent: Wednesday, January 10, 2018 9:46 AM
To: Liat Ben Ari
Cc: Yael Schneider; adi epelbaum gruzman; Haim Vismonski; Suzana Shor
Subject: מחת”קים דוד ביטן – בקשה מעודכנת 10-1-18

 

ליאת שלום,

 

לפני כשבועיים נתבקשנו על ידי לשכת יועמ”ש לצמצם את הבקשה לצו כולל על מחקרי התקשורת של ח”כ דוד ביטן.

מאז שהועברה הבקשה, חיים ויסמונסקי ואני עמדנו בקשר עם אנשי הערכה ומודיעין ביאח”ה המטפלים בתיק וכן עם ראש צוות החקירה, וניסינו למצוא פתרונות שונים שיאפשרו צמצום הבקשה. הניסיונות לא צלחו באופן שאפשר לנו להציע מנגנון מצמצם. בין לבין אסף (עוזר פ”מ) עמד בקשר עם עוזרי היועץ, והם ביקשו שהמשטרה תספק בבקשתה התייחסות מפורטת יותר לתקופות במהלכן עולה חשד לביצוע עבירות. למיטב הבנתנו, הפירוט נדרש על מנת לשכנע את היועץ כי קיימים חשדות לביצוע עבירות לכל אורך תקופת כהונתו של ביטן כחבר כנסת, באופן המקשה על צמצום הבקשה.

במסמך המצורף הוסף פרוט של התקופות אשר במהלכן עולה חשד לביצוע עבירות. כמו כן, הוספו התייחסויות מעודכנות מתוך הודעותיו של משה יוסף, לאחר שנחתם עמו הסכם עד מדינה. מהמסמך מצטיירת תמונה לפיה, על פי החשד, ביטן היה מעורב בעבירות שוחד והפרת אמונים לכל אורך תקופת כהונתו. הקשר שלו עם משה יוסף ועם גורמים רבים נוספים אשר הוא פעל לקדם את האינטרסים שלהם, היה מתמשך ולא נקודתי. לפיכך, אנו סבורים כי יש מקום לתמוך בבקשת המשטרה, והבקשה המעודכנת מבססת ביתר שאת את הצורך בקבלת מחקרי התקשורת לכל אורך התקופה.

 

המנגנון שחיים ויסמונסקי הציע, ואשר מקובל על המשטרה, לפיו רק לאנשי המודיעין תהיה גישה לכלל נתוני מחקרי התקשורת והם יתנו מענה ספציפי לבקשות של צוות החקירה, תוך מחיקת נתונים בדבר שיחות בין ביטן לבין חברי כנסת ועיתונאים – מספק לטעמנו את האיזון הראוי בין הצורך לשמירה על פעילותו הפרלמנטרית של חבר הכנסת לבין צרכי החקירה. קיימת עדיין מחלוקת עם המשטרה בנוגע לדרישה שהועלתה למחיקת הנתונים לאחר תום ההליך – אני מניחה שניתן יהיה לגשר על הדברים.

 

אם הבקשה המעודכנת מקובלת עליך, חיים ואני נפעל מול אנשי המשטרה להגיע לסיכום סופי בדבר המנגנון ונעביר אותו לאישור סופי שלך.

 

אתי

From: Liat Ben Ari
Sent: Wednesday, December 27, 2017 8:16 AM
To: Haim Vismonski; Etty Ben Dor
Cc: Jonathan Tadmor; Suzana Shor; Yael Schneider; adi epelbaum gruzman
Subject: RE: מחת”קים דוד ביטן – הצעה להסדר מצמצם

 

בוקר טוב,

 

המתווה נראה לי נכון. מצטרפת להערת חיים. נראית לי שהיא חוסכת עבודה.

ליאת

 

 

ליאת בן-ארי שווקי | פרקליטת מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה)

__________________________

פרקליטות המדינה 

 

From: Haim Vismonski
Sent: Tuesday, December 26, 2017 4:31 PM
To: Etty Ben Dor; Liat Ben Ari
Cc: Jonathan Tadmor; Suzana Shor; Yael Schneider; adi epelbaum gruzman
Subject: RE: מחת”קים דוד ביטן – הצעה להסדר מצמצם

 

היי אתי,

אפשרות אחרת, שגם עליה נדברנו, היא שגם הגורם הממונה לא יעבור בהתחלה על הכול ויסנן שיחות של ח”כים ועיתונאים, אלא שרק לאחר קבלת בקשות ממוקדות – יבחן את השיחות הנוגעות לבקשות ויסנן מתוכן ח”כים ועיתונאים. זה גם מוריד עבודה מהגורם הממונה וגם לא חושף אותו אוטומטית לכול פלטי השיחות.

כמו כן, היכן שכתבת “באישור הפרקליטות” הייתי מציין אישור של פרקליטות מיסוי וכלכלה, שיהיה ברור שזה לא פרקליט המדינה.

 

להתייחסותכם/ן,

 

חיים

 

From: Etty Ben Dor
Sent: Tuesday, December 26, 2017 4:01 PM
To: Liat Ben Ari
Cc: Jonathan Tadmor; Suzana Shor; Yael Schneider; adi epelbaum gruzman; Haim Vismonski
Subject: מחת”קים דוד ביטן – הצעה להסדר מצמצם

 

ליאת שלום,

 

שוחחתי עם חיים ויסמונסקי וחשבנו יחד על הסדר מצמצם המופיע במסמך המצורף בעקוב אחר שינויים.

טרם שוחחנו על כך עם המשטרה, ולא מדובר בניסוח סופי אלא ברעיון בהתגבשות.

 

נמשיך לפעול לקדם את הרעיון אם הוא יאושר על ידך.

 

אתי

 

Date : 1/11/2018 10:20:33 AM
From : “Haim Vismonski”<[email protected]></[email protected]>
To : “Or Saaroni” <[email protected]>, “Suzana Shor”<[email protected]></[email protected]></[email protected]>
Cc : “Liat Ben Ari” <[email protected]>, “Asaf Shavit” <[email protected]>, “Avishai Kraus” <[email protected]>, “Etty Ben Dor”<[email protected]></[email protected]></[email protected]></[email protected]></[email protected]>
Subject : RE: מחת”קים דוד ביטן – בקשה מעודכנת 10-1-18
Attachment : היתר פמ וימ.doc;198398_image001.png;198398_image002.png;

תודה אור.

מצרף את אתי בן דור – מצ”ב היתר עם תאריך עדכני – מוכן להעברה לכורש.

אתי – התוכלו להעביר אליו?

 

חיים

 

From: Or Saaroni
Sent: Thursday, January 11, 2018 12:18 PM
To: Suzana Shor; Haim Vismonski
Cc: Liat Ben Ari; Asaf Shavit; Avishai Kraus
Subject: FW: מחת”קים דוד ביטן – בקשה מעודכנת 10-1-18

 

שלום רב,

 

הבקשה אושרה על-ידי י.מ., בכפוף לסייגים האמורים בטיוטת ההיתר האחרונה שהעביר חיים (מצ”ב).

 

בברכה,

אור סערוני, מתמחה | לשכת פרקליט המדינה

טלפון: 02-6466316   פקס: 02-6467006

Views: 98

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *