EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

ברנדה שפר אשת שופר הפרקליטות יהודה שפר “בעלי לא הטריד מינית את דנה מועד. הוא סה”כ הציע לה 11 אורגזמות בלילה. הפמיניסטיות מנעמ”ת תפרו לו תיק”

ברנדה שפר מגנה על בעלה יהודה שפר פמיניסטיות תפרו לו תיק

Reporter: Yehonatan Kapach

יהודה שפר הוא פרקליט שהפרקליטות שולחת לטלוויזיה למשימות של הצלת כבודה האבוד של הפרקליטות בכל פעם שמתגלה עוד מקרה של תפירת תיק, שגגה, וכל מיני טכסיסים, שקרים ונוכלויות שבוצעו על מנת לתפור תיקים.

יהודה שפר מרבה להתראיין לטובת ליאת בן ארי ויהודית תירוש שכמעט כל יום נתפסות על שקרים חדשים בתיקי ביבי.

הסיבה לכך שהוא שש לייחצן את הפרקליטות, זה בגלל הפריבילגיות שזכה להן.  הוא “הטריד מינית” בחורה בשם דנה מועד בצבא (הציע לה 11 אורגזמות בלילה), וסגרו לו את התיק בהליך משמעתי בצבא, ולא פלילי.  הוא דרס אדם למוות בהיותו שיכור, צלצל לשי ניצן שתוך 15 דקות סגר לו את החקירה ולא עשו לו כלום.

יהודה שפר פשוט אסיר תודה לפרקליטות שסידרו לו פטורים משני תיקים שהיו מובילים כל אדם אחר לכלא, עם תביעות נגררות אזרחיות מפה ועד להודעה חדשה.

הפרופסורית לנפט, גז ואנרגיה ברנדה שפר נגד הפמינאציות

אשתו לשעבר ברנדה שפר יצאה להגנתו. ברנדה היא אמריקאית (סן פרנסיסקו) שמדברת במבטא מצחיק, והוא פרופסורית לגז ונפט. עובדת בבית הספר למדעי המדינה באוניברסיטת חיפה, ומישהו משלם לה בסתר כדי להפיץ פייק ניוז שייצוא גז ממדינת ישראל לאירופה יפגע “בביטחון האנרגטי” של מדינת ישראל.

ברנדה שפר מגנה על בעלה יהודה שפר פמיניסטיות תפרו לו תיק
ברנדה שפר מגנה על בעלה יהודה שפר פמיניסטיות תפרו לו תיק

ברנדה אמרה שהמתלוננת דנה מועד מופקרת עם עבר מיני עשיר שכל הפלוגה נכנסה לה בתחתונים, וכשבעלה חשב שגם לו מותר, היא נרתעה ממנו בגלל כיעורו – וזו הסיבה היחידה למה דנה מועד לא פתחה לבעלה של ברנדה כוס.   לדבריה, כל זה עבודה של פמיניסטיות גועליות, ושהמתלוננת לא נראית כמו אחת שסובלת.  דנה מועד זורחת באור הזרקורים, קיבלה ראיונות אצל יאיר לפיד שהפך אותה סלבריטי, ווהיא סתם מקשקשת שיש לה טראומה. להזכירכם, בעלה של ברנדה אז, יהודה שפר היה נשוי, ובזמן המילואים הסיע את דנה מועד בג’יפ והציע לעשות לדנה 11 אורגזמות בלילה.  על זה כל הרעש…..

ברנדה שפר הדוקטורית לגז ונפט על ההטרדה המינית של בעלה
ברנדה שפר הדוקטורית לגז ונפט על ההטרדה המינית של בעלה

בתמונה מעל:  ברנדה שפר יושבת לצידו של בעל ידי התמנון יהודה שפר ב 2001

בתמונה המתלוננת דנה מועד עם מי שהייתה מדריכתה ומנטורית שלה רוני אלוני סדובניק ב 2001

דנה מועד עם רוני אלוני סדובניק 2011
דנה מועד עם רוני אלוני סדובניק 2001

ברנדה שפר שהיתה אז בת 37 צוטטה בהארץ שזה הכל בגלל “האינטרסנטיות מנעמ”ת” ו”הפמיניסטיות האלה“, שבגללן אשה כבר לא יכולה לנסוע בלילה לבד עם גבר בענייני עבודה. “האג’נדה של הפמיניסטיות ושל הפצ”ר זה אותה אג’נדה”, היא אומרת, “לגרום להפרדה בין גברים לנשים. דנה מועד לא רק פגעה בי אלא בכל ציבור הנשים”.

מי כאן הקורבן – כתבה של אביבה לורי

יהודה שפר התפאר בפני דנה מועד שהוא עושה לנשים 11 אורגזמות בלילה

מה קרה בג’יפ (מהכתבה של אביבה לורי בהארץ)

דנה מועד, קצינת קישור בת 19 (בשנת  2000) בגדוד צנחנים, פגשה לראשונה את שפר בתחילת אוגוסט 2000 (לפני שנה), בדיון לקראת אימון גדודי בצאלים. ב-13 באוגוסט הם ירדו לאימון עצמו. וכך תיאר הפצ”ר את השתלשלות האירועים בחוות דעתו: כבר בלילה הראשון, קרוב לשעה שתיים בלילה, נפגשו שפר ומועד ליד חדר השירותים של הבסיס ושם, לאחר שיחה קצרה, הוא הציע-ביקש ממנה לסור מאוחר יותר למשרדו, וזאת לאחר שהמש”קית שלה תירדם. מועד החליטה להתעלם מהבקשה והלכה לישון.

גרסת שפר ללילה ההוא מתחילה בטלפון ממפקד המפקדה, המספר לו שקצינת הקישור היסטרית, בוכה ורוצה לעזוב את הגדוד בגלל שהרופא העליב אותה. שפר דיבר איתה בטלפון, הרגיע אותה ואמר אחר כך לאשתו, “איזה מילואים חרא הולכים להיות בגלל המופרעת הזאת“. שפר פגש את דנה מועד, לדבריו, בדרך לשירותים ושאל, “נו, נגמר הסיפור עם הדוקטור? את רוצה לדבר על זה?” – “ומזה”, אומרת ברנדה, “היא הפכה הכל כאילו שיהודה משדל אותה לבוא אליו לחדר. ואז יהודה הבטיח שלמחרת הוא יקח אותה לבקר בשטח ושיהיה נחמד”.

לפי ברנדה, למחרת הוא שיחרר את הנהג שלו להשתלמות מקצועית, ובעשר בלילה הוא חזר מסיור בפלוגות, בכלל שכח ממנה ואז היא עשתה לו מבט כאילו שהודיעו לה עכשיו על מות אביה, טרגדיה נוראית… ואומרת לו, ‘למה לא לקחת אותי בג’יפ?’ ואז הוא אמר לה, ‘בואי, ניסע לאחת הפלוגות, צריך לוודא שכל החיילים הגיעו‘.

 

יהודה שפר אפילו שאל אם מישהו מהחיילים רוצה להצטרף אליו, אבל כבר היה מאוחר ואף אחד לא התנדב”.  (כלומר לא היתה לו כוונה להתבודד עם דנה).

והם נסעו. קרוב לחצות לילה. שפר נהג בג’יפ מדגם סופה.  בדרך חזרה לבסיס הוא עצר את הג’יפ על גבעה והזמין את דנה מועד להתבונן בנוף. הוא התיישב על מכסה המנוע וקרא לה להתיישב לצדו. אחר כך, היא סיפרה במצ”ח, הוא הביא שתי משקפות והראה לה, תוך כדי נגיעות בגופה, איך מכוונים הכי טוב לירח. הוא ניווט את השיחה והציע: אני אספר לך סוד ואת תספרי לי סוד.

דנה מועד חייכה במבוכה. לחוקרי מצ”ח היא אמרה ש”היה לה קצת לא נוח, אבל לא העזה לקלקל למפקד את הלילה”.

 

יהודה שפר גם הטריד מינית וגם דרס לצוות ואיתרגו אותו
יהודה שפר גם הטריד מינית וגם דרס לצוות ואיתרגו אותו

 

 

יהודה שפר פרקליט אלכוהוליסט וחרמן שהיה צריך לשבת בכלא
יהודה שפר פרקליט אלכוהוליסט וחרמן שהיה צריך לשבת בכלא

הסוד של יהודה שפר היה שהיה לו רומן שהיה לו מחוץ לנישואים עם עמיתה במשרדו והתפאר בכושרו המיני. “הוא שאל את דנה, ‘מה דעתך על 11 פעמים בלילה אחד?'”, ולחץ עליה לספר לו סוד בתמורה.

דנה מועד העידה שסיפרה סיפור לא חשוב על חייל שהיא מדברת אתו לפעמים, אבל זה לא היה פיקנטי דיו לטעמו של שפר, ואז הוא שאל אותה, לדבריה, אם היא בתולה. דנה מועד ענתה ספונטנית “כן” והרגישה מטומטמת על שהיא בכלל עונה על שאלה כזאת. שפר, היא טענה, הציע לחבק אותה. היא סירבה.

“אם את עייפה את יכולה לישון עלי”, הוא הציע לה, לדבריה, אחרי שהבחין שהיא מעיפה מבטים חטופים בשעונה, וטפח על בטנו, “זה יכול להיות כיף“. אבל מועד באותו שלב ירדה ממכסה המנוע ונכנסה לג’יפ. “בוא נלך”, היא אמרה. “חכי עוד קצת, מה את ממהרת”, הוא ענה לפי עדותה והמשיך לשבת על מכסה המנוע. כעבור כמה דקות נכנס לג’יפ, התיישב בכיסא הנהג ולחש באוזנה, “חכי, חכי חמש דקות“.  “חשבתי שזה הסוף שלי”, העידה במצ”ח. אבל לדבריה שפר רק הניח את שתי ידיו על מפשעתו ונאנח כמה פעמים. אחר כך התניע את הג’יפ ונסע לאט בחזרה לבסיס.

דנה מועד סיפרה לחוקרי מצ”ח שבדרך חזרה לבסיס היא היתה במצב של הלם ולא דיברה. בבסיס התעניין שפר בסידורי הלינה שלה. היא אמרה שתקח מזרון ותישן באחד האוהלים הפנויים. שפר הציע לה לישון על מזרון במשרדו, שם היתה לו מיטה. מועד אמרה “לא” ושפר לקח את חפציו ואמר, “אם כך אין לי ברירה” ויצא. מועד נשארה לישון על מיטתו של המג”ד. לבד.

וזו יהודה גרסת שפר בעת חקירתו במצ”ח: בחצות הלילה, בעת שביקרו יחד בפלוגה, חש שפר עייפות רבה והחליט לחזור לבסיס. בדרך הוא שאל את מועד אם ברצונה לחזור לבסיס או שהיא רוצה לטייל, והיא השיבה כי ברצונה לטייל. הוא הבטיח לקחת אותה לנקודת תצפית יפה והסביר לחוקריו כי אגב כך ביקש לבדוק עד כמה טובה הראות מאותה גבעה, בעקבות ויכוח שהתעורר בינו לבין מ”פ המסייעת.

כשהגיעו למקום הוא התיישב על מכסה המנוע והציע למועד לשבת לידו כדי לצפות בנוף. הוא הוציא משקפת והציע אותה למועד כדי שתוכל לצפות בירח. היא אמרה לו כי אינה מצליחה לראות דבר ושפר חשד שהיא רוצה שיחבק אותה, ואולם הוא הדריך אותה כיצד להתבונן בירח באמצעות המשקפת, כשהוא מקפיד לא לגעת בגופה ולא להיצמד אליה: לשם כך אחז במשקפת ביד אחת בלבד, מלפנים.

אחר כך הם שוחחו כעשר דקות ושפר שאל אם היא עייפה ומעוניינת לחזור לבסיס. היא השיבה בחיוב ואז הוא אמר לה “עוד שתיים-שלוש דקות” ונרדם למשך דקות אחדות על מכסה המנוע. הוא הכחיש כי התעניין בניסיונה המיני של מועד וכי סיפר לה שבגד באשתו.

לפי עדותו, הוא סיפר לה על אהבתו למדבר ועל כך שהוא מכיר את המושב שבו היא מתגוררת. הוא ציין כי אינו זוכר את כל הפרטים מאותה שיחה שכן היה עייף מאוד, אולם זו היתה שיחת חולין שלא עסקה כלל בעניינים שהזכירה מועד בתלונתה.

סא”ל יהודה שפר הכחיש שביקש ממועד רשות לחבקה, או שהציע לה לשכב עליו. הוא גם הכחיש כי הניח את ידיו על מפשעתו לאחר כניסתם לג’יפ.

האם זכותו של הנאשם לייצג עצמו ולחקור מתלוננת?

הכתבת הפמינאצית מיה איידן פרסמה כתבה הטלוויזיה ערוץ 13 תחת הכותרת” “מי שהטריד – הוא זה שחקר”.  מטרת הכתבה לטעון שאסור היה ליהודה שפר לייצג את עצמו ולשאול את המתלוננת נגדו שאלות של חקירה נגדית, כי דנה מועד אמרה שזה היה לה “מאוד קשה”.

אבל שימו לב שמיה איידן קובעת שיהודה שפר הוא “מי שהטריד”, אבל בפועל הוא זוכה בהליך הצבאי, וגם בבג”ץ מרים נאור אישרה את הזיכוי.  זה אומר שלפי החוק היבש שפר הוא לא “מטרידן”, וש”דנה מועד היא לא אישה מוטרדת מינית”.

דנה אמנם מתלוננת בעבירה מינית (חיזור לא מוצלח וגרסיבי עם הצעות למין לא ראיות בצבא), אבל לא האמינו לה והסטטוס שלה הוא “מתלוננת שווא”.

אז מה בדיוק הפריע לה שמי שהיא התלוננה נגדו חקר אותה במשפט חקירה נגדית? ואם עו”ד אחר היה חוקר זה אומר שהתוצאה היתה אחרת ושפר היה מורשע?  זה הרי לא מקרה שמישהי מסוממת לא זוכרת מה עשו לה, וזה לא מקרה של מישהי שעשרה סודנים קרעו לה את המנוש והיא נזקקה לתפרים.

נגיעה לא היתה, וחדירה לא היתה.  היא לא היתה שיכורה.  היא ידעה לספר במשטרה הצבאית מה היה, אז מה זה הפריע לה ששפר מימש את זכותו לחקור אותה על הסיפור שלה?  בסך הכל היתה צריכה לענות על שאלות שאת התשובות להן היא אמורה לדעת.

ראו כתבה של בהמת המגדר מיה איידן 24/6/2022.

“מי שהטריד – הוא זה שחקר”: התיק שהסעיר את מערכות הצבא והמשפט

סג”מ דנה מועד התלוננה בשנת 2001 כי סא”ל במיל’ יהודה שפר, שגם היה אז בכיר בפרקליטות, הטריד אותה מינית. מועד הופיעה בשמה ובפנים גלויות והתייצבה מול שפר שזוכה מחמת הספק. כעת, נחשפים חומרי החקירה שמגלים את מעורבתו של שפר בחקירה: “אם זה היה קורה היום – זה היה נגמר אחרת”

:

Views: 112

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *