EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

דוח שכר השופטים לשנת 2018 בלי שמות שופטים: 720,000 ש”ח בשנה לשופטת מתחילה ו 1,200,000 ש”ח לנשיאה מזדיינת

בשביל מה משלמים לשופטים בישראל כל כך הרבה כסף?  מה הם נותנים בתמורה?  רובם עצלנים שמורחים תיקים שנים על גבי שנים, מוציאים לבעלי הדין את המיץ, לא יעילים, לא אמינים, לא נייטרלים, עושים מה שבא להם ורק דואגים לייצר לעצמם עוד ועוד עבודה.

בכל מדינה נורמלית בית משפט עליון מוציא פסיקה חד משמעית עם פירוט ודוגמאות כך שמי שקורא את הפסיקה יכול לדעת מה החוק, מי צודק ומי לא צודק, ולכן אותה סוגיה לא צריכה לחזור שוב פעם לבית משפט.

בישראל כל פסק דין עומד בפני עצמו.  אי אפשר לצטט תקדימים כי על כל תקדים יש תקדים אחר.  על כל טענה יש טענה הפוכה.  כל דבר דורש איזונים ושיקולים ורק השופט ירום הודו יכול לאזן את האיזונים.

לכן כל מי שיש לו סכסוך משפטי אין לו ברירה אלא להגיש תביעה – כי אין באמת חוק במדינת ישראל.  כל תיק יכול להסתיים לכאן או לכאן.  אין צפיות.

ואם זה לא מספיק השופטים עסוקים בהתפלפלויות. אם לא הוגש תצהיר, הבקשה נמחקת ואז צריך להגיש עוד פעם.  זה עוד תיק ועוד הליך.  ואם מה שהוגש הוא בקשת רשות ערעור ולא ערעור אז שוב פעם זה נמחק ושוב פעם צריך להגיש מחדש.  בהגשת התביעה השופטים רוצים שתגיש ראיות ואז מגיעים לקדם משפט והם רוצים שתגיש להם את אותן ראיות עוד פעם רק שהפעם קוראים לזה תצהיר עדות ראשית.

כך השופטים מטרטרים את בעלי הדין ועורכי הדין שלהם ומוציאים להם את המיץ ואחר כך הם עוד טוענים שהם עמוסים….  ועל זה אנו משלמים להם בין 60,000 ש”ל לשופט מתחיל ל 100,000 ש”ח לנשיאה מזדיינת, אסתי חיות.

כבר עדיף לשכור את גוגל לפתח תוכנה לשפיטה, להזין נתונים לאלגוריתם ולקבל פסק דין שהוא הרבה יותר צפוי מהשופטים.

דוח שכר השופטים לשנת 2018 בלי שמות שופטים
Views: 110

One Comment

  1. אלה מה? מנותקים מהמציאות הכלכלית ויושבים כסרח על כתפי הציבור. אילו היו לפחות אנשי יושרה והגינות ברמה המינימאלית הציבור [שבכל סקר שמתפרסם מראה להם שאינו מעריך ואינו סובל אותם ] היה סותם ומקבל את תוצאות הפסיקות, לא הכרתי ולו אחד מהם שניתן לומר עליו אדם ישר והגון- אין ספק שמערכת המשפט היא האסון של המדינה היהודית בישראל ,חבל ועצוב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *