EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

הטרדה מינית שלא היתה: מפקח רווחה הומו מוחמד ג’האד אגבריה התלונן שקצין מבחן גדי חדד “שכב עליו” ואמר לו ש”נעים לי” בהשתלמות – כך תופרים תיק ברווחה

קצינת מבחן בשם סטלה כחלום שעסקה בתסקירי מעצר לנוער בדואי בדרום צברה 1,000 תיקים שבהם פיגרה בהגשת תסקירים.  היא הגישה בכולם בקשות לדחיית מועדי התסקיר.  בלשכת הרווחה הביאו את גדי חדד לטפל בתסקירים המעוכבים ועד מהרה הוא טיפל ב 90% מתסקירי המעצר לנוער הבדואי בדרום.

ואז גדי חדד העז התלונן על העומס, ופתאום צצה נגדו תלונה של הטרדה מינית שהתלונן אחד המפקחים הבדואים שלו… והוא פוטר.  הפרקליטות לא האמינה למתלונן וסגרה את התלונה בחוסר אשמה.  גדי חדד יוצג נאמנה ע”י מאיר סוויסה מב”ש.

מאיר סוויסה באר שבע ייצג את קצין המבחן גדי חדד

להלן תלונתו של הבדואי המוטרד מינית מוחמד ג’האד אגבריה – מפקח במשרד הרווחה:

שימו לב שכל מה שאומר המפקח אגבריה היה שהוא וגדי חדד שובצו לישון באותו חדר בהשתלמות של הרווחה, ושגדי בא ונשכב עליו, מוחמד אמר לו מה אתה עושה, וגדי חדד אמר “זה נעים”.

זה הכל.  זה כל מה שכתוב בתלונה שהספיקה לגרום למעצר, השעיה ופיטורין של גדי חדד.  ככה נראות התלונות בישראל:  לא שואלים את המתלונן שום שאלה קשה. לא שואלים באיזה תנוחה, מאיפה הוא בא, איך עלה עליו, מימין או משמאל, מה קרה קודם, מה קרה אחר כך.  איך ישנתם יחד באותו חדר במלון באותו לילה (בעצם 2 לילות ישנו יחד).  כלום ושום דבר!!!!

גם לא מזמינים אותו לחקירת בירור אחרי שגדי חדד נחקר.

 

תלונה במשטרה הטרדה מינית של קצין מבחן גדי חדד עי המוטרד מוחמד ג'האד אגבריה

להלן חקירתו של גדי חדד במשטרה

 

שימו לב מה מספר גדי חדד.  שניהם שובצו לאותו חדר במלון.  מוחמד כל הזמן דיבר על סקס, והציע לגדי ללכת לשחות. הוא נתן שורט לגדי וגדי התפשט ושם את השורט, ומוחמד לטש מבטו בציוד של גדי.

מוחמד סיפר לגדי שהוא מגלח את התחת.  מוחמד הסתובב בתחתונים בחדר.  כשמוחמד הלך לישון הוא ליטף לעצמו מתחת לפוך ואמר ש”קר לו”.  מוחמד אמר לגדי שהוא חמוד והוא נשמה.  גדי הלך לישון ונחר.  מוחמד העיר אותו בגלל הנחירות.  למחרת נכנסו לסאונה ביחד ל 40 דקות.  הם עלו לחדר ומוחמד ביקש מגדי לבדוק את המצח אם יש לו חום.  לסיכום אמר גדי שאולי מוחמד חושש שהוא גילה שיש למוחמד נטייה לגברים, ואולי הוא התחרמן על גדי. גדי הכחיש שיש לו נטיות למשכב זכר.

חקירת קצין המבחן גדי חדד החשוד בהטרדה מינית של מפקח רווחה ערבי נשוי בבית מלון

 

המקרה סוקר באתרה של העיתונאית רחומת הלב לורי שם טוב:

כך תופרים תלונות שווא במשרד הרווחה: עו”ס יוספה גולן תפרה תיק של הטרדה מינית הומואית לעו”ס גדי חדד קצין מבחן לבדואים על הצעה למין לעו”ס מוחמד ג’יהאד אגבארייה – סע”ש 12618-08-14 עו”ס גדי חדד נגד יוסי סילמן מנכ”ל משרד הרווחה ואח’
איזה קטעים במשרד הרווחה. תופרים שם תיקי הטרדה מינית הומואית אחד נגד השני. מדובר בעו”ס גדי חדד, קצין מבחן לנוער, שניהל מרכז למניעה וטיפול בעבירות מין בתוך המשפחה בנפת הבדואים. הנ”ל חשף שחיתות ומעשי גניבה של הקופה הציבורית ע”י מוחמד ג’יהאד אגאברייה שעבד כמפקח על המפגרים במחוז דרום. מה עשה מוחמד ג’יהאד כדי למנוע את פיטוריו? הלך והגיש תלונה נגד גדי חדד על הטרדה מינית. כן הבנתם נכון, גבר ערבי נשוי טוען שהוא מוטרד מינית ע”י התובע, גדי חדד (שהוא דוס).
מי שהתגייסה לטובת המתלונן הערבי היא יוספה גולן, הממונה על הטרדות מיניות במשרד הרווחה, שמייד הפיצה את השמועה בכל משרד הרווחה, גרמה לכל העובדים להאמין שגדי חדד התעניין מינית בישבן העסיסי של מוחמד ג’יהאד, ורצה לישבן את הערבי באיבר מין יהודי נימול.
אותה יוספה גולן גם נתנה הוראות לחסום גישה מהתובע, להצמיד לו מאבטחים, והלכה למשטרה עם הג’יהדיסט להגיש תלונה נגד גדי חדד. כל הנערים הבדואים שבהם טיפל גדי חדד שמעו על הבדיחה התחילו ללעוג לו. כך בהבל פה של יוספה גולן החריבו לגדי חדד את החיים.
ככה תופרים תיקים במשרד הרווחה. הפעם תפרו תיק לאחד משלהם. האמת היא שמגיע לו לגדי חדד שלמד על בשרו מה זה רווחה. מה זה תסקירי שקר. מה זה מערכת שלמה שמתנפלת עליך. כך בדיוק מרגיש כל אמא ואבא גרושים שפקידת סעד מתנפלת עליהם, וכל אישה שעו”ס חוק נוער רוצה לחטוף לה את הילדים. גדי חדד טעם את טעם שירותי הרווחה שהוא היה חלק מהם.
כעת גדי חדד תובע 750 אלף ש”ח ולצורכי אגרה העמיד את התביעה שלו על סך 250 אלף ש”ח. כתב התביעה מנוסח ע”י עו”ד מאיר סוויסה מב”ש.
ממה שאנחנו מבינים, יוספה גולן תפרה לתובע תיק במשטרה וישר כינסה ועדה מבלי ליידע את התובע או לזמן אותו לוועדה, כדי לפטר אותו. בוועדה ישבו רמי יחיא, ציפי אפרתי ורן שושני, וכולם החליטו במעמד צד אחד לסיים את עבודתו של התובע ב 16/2/2014. יצוין שמי שחתום על מכתב הפיטורין הוא יוסי סילמן מנכ”ל משרד הרווחה והוא אחד הנתבעים.

תיק החקירה נגד גדי חדד הסתיים בחוסר אשמה פלילית.

האם כעת הוא יזכה לפיצויים? הכלל במדינת ישראל הוא שמי שמזוכה מתלונת שווא, לא מקבל פיצויים, כי אחרת לא יהיו תלונות ולא תהיה עבודה לשופטים, שוטרים ושאר עלוקות. האם יזכה? האם יפסיד? המשך יבוא.

https://www.facebook.com/lorrishemtov/posts/pfbid0YYWcMkEdYzR9pB1218BruwM6CZhpDdCd7RmpdMJkFV3ocT7sgqMEBs7oT8m1YzyVl

איחוד תביעות

בכל זאת המפקחות של משרד הרווחה אמרו לגדי חדד שהוא סומן ברשימה השחורה ושאין סיכוי שהוא יחזור לשירות המדינה.  גדי חדד תבע.  למעשה הוא הגיש 2 תביעות והן אוחדו.

 

ס”ע
בית דין אזורי לעבודה באר שבע
15778-04-14, 15065-12-14, 12618-08-14
07/06/2015
בפני סגן הנשיאה:
אילן סופר
– נגד –
התובע:
גדי חדד
עו”ד מאיר סויסה
הנתבעים:
1. מדינת ישראל משרד הרווחה
2. מוחמד ג’יהאד אגבארייה
3. משה שיאון
4. יוסי סילמן
5. משרד הרווחה והשירותים החברתיים
6. יוספה גולן
7. רבקה עקיבא
8. אפרים (אפי) בראוור
9. משה שיאון
10. מנחם וגשל
11. משרד הרווחה השירותים החברתיים
12. דורית ניצן
החלטה

 

 

1.לפניי בקשה מוסכמת לאיחוד הדיון בתיקים שבכותרת כך שינוהלו במאוחד לפני שופט אחד.

 

2.הצדדים טוענים כי עניינן של שלושת התביעות הנ”ל, הוא ביחס לנתבעים שונים העובדים במשרד הרווחה על ענפיו ואגפיו השונים. מדובר באותם אירועים שהתרחשו, לשיטת התובע, באותה תקופת זמן. העניינים הנ”ל מצויים בבסיס שלושת התביעות ועל כן צריכות להידון בפני אותו מותב.

הצדדים טוענים כי איחוד הדיון בתיקים לעיל יביא לייעול הדיון וחסכון של זמן שיפוטי.

 

הכרעה

 

3.תקנה 120 לתקנות בית הדין לעבודה (סדרי דין), התשנ”ב-1991 קובעת כי “עניינים אחדים התלויים ועומדים בבית דין אחד וכרוכות בהם שאלות זהות או שאלות דומות, של משפט או של עובדה, רשאי בית הדין, לפי שיקול דעתו, להורות על איחודם, בין על פי בקשת בעל דין ובין ללא בקשה כזאת, ובתנאים שייראו לו”.

תקנה 120 לתקנות סדרי הדין מסמיכה את בית הדין (“רשאי בית הדין”) לפעול “לפי שיקול דעתו” בהחלטה בדבר איחוד תיקים. מסגרת זו של הסמכות על-פי שיקול דעת היא רחבה.

השיקולים אותם על בית הדין לשקול, בעת מתן החלטה בבקשה לאיחוד דיון, הינם יעילות הדיון אשר נבחנת, בין היתר, בקיומן של שאלות זהות או דומות, וכן שלב הדיון אליו הגיע כל אחד מהעניינים התלויים ועומדים, אשר לגביהם מתבקש האיחוד.

המטרה העיקרית של התקנה המאפשרת איחוד דיון, הינה חיסכון בזמן ובהוצאות לגבי ניהול הליכים, שיש בהם שאלות דומות של משפט או של עובדה. באשר לשיקולי יעילות הדיון, אין ספק, כי המדובר בשיקול משמעותי, ויש לבחון את השלב בו מצוי כל אחד מההליכים שאת איחודם מבקשים.

 

“המטרה העיקרית של תקנה 120 לתקנות סדרי הדין הוא חסכון בזמן ובהוצאות בניהול הליכים שיש בהם שאלות דומות של משפט או של עובדה”; כי את תקנה 120 ניתן ליישם ” לא רק כאשר הצדדים בהליכים השונים הם אותם צדדים, אלא אף בהליכים אשר הצדדים בהם הם שונים”; וכן כי ” יש להביא בחשבון את המועד שבו הוגשה הבקשה לאיחוד תיקים והשלב שבו נמצא ההליך בכל תיק שלגביו מתבקש האיחוד” (דב”ע נד/3-191 תכנון המים לישראל בע”מ – אורי אייזיק, ניתן ביום 26.5.2007).

 

נפרט כעת את נושאי התביעות התלויות ועומדות שאת איחודן ביקשו הצדדים:

 

4.ס”ע 15778-04-14 גדי חדד- מדינת ישראל משרד הרווחה

 

עניינה של תובענה זו היא תשלום רטרואקטיבי שכר על שעות נוספות, הכרה בוותק קודם, המרה ותשלום גמול השתלמות מקסימאלי לפי דירוג המח”ר ולא לפי דירוג העוסי”ם.

ביום 2.10.14 הוגש לבית הדין כתב הגנה מטעם המדינה.

ביום 22.10.14 התקיים קדם משפט בפני הרשמת רחל גרוס.

התיק עתיד להיקבע לשמיעת הוכחות בפני כב’ השופט צבי פרנקל.

5.ס”ע 15065-08-14 גדי חדד- מוחמד ג’יהאד אגבארייה ואח’

 

מדובר בתביעה לתשלום פיצוי עבור נזקים שנגרמו לתובע על סך 750,000 ש”ח ולצרכי אגרה 250,000 ש”ח בגין לשון הרע, חוק הגנת הפרטיות וכליאת שווא לפי פקודת הנזיקין.

התביעה הוגשה נגד מר מוחמד ג’יהאד אגבארייה, אשר משמש כמפקח משרד הרווחה מחוז המרכז ת”א, מר משה שיאון סמנכ”ל למינהל ומשאבי אנוש במשרד הרווחה והשירותים החברתיים, מר יוסי סילמן מנכ”ל משרד הרווחה והשירותים החברתיים, משרד הרווחה והשירותים החברתיים וגב’ יוספה גולן ממונה על הטרדות מיניות במשרד הרווחה והשירותים החברתיים.

התובע מלין על כך שפיטוריו נובעים משיקולים פסולים וזרים שבאו על רקע העובדה כי התלונן בפני השר ומנכ”ל המשרד כנגד גורמים במשרד הרווחה בגין אי תקינות מנהל. התובע טוען שמאז שהגיש את תלונותיו הוא נתקל במסכת התעללויות, הסתה ותלונות סרק כלפיו כשהשיא הגיע בהגשת תלונה על מעשים מגונים שלכאורה עשה התובע.

טרם הוגש כתב הגנה.

התיק נדון במסגרת הליך דיון מוקדם ביום 8.2.15 בפני כב’ השופט יוספי. בדיון זה הוחלט כי הצדדים ידברו ביניהם ובתוך 14 יום ימסרו הודעתם לבית הדין.

הליך הגישור לא צלח.

לתיק לא קבוע מועד דיון נוסף עד שתוכרע הבקשה דנן.

 

6.ס”ע 15065-12-14 גדי חדד- רבקה עקיבא ואח’

 

מדובר בתביעה לתשלום פיצוי עבור נזקים שנגרמו לתובע בסך 1,500,000 ש”ח בגין לשון הרע, התעללות והסתה לאיומים, לאלימות וגזענות, פגיעה בחוק היסוד – כבוד האדם וחירותו, כליאת שווא ועיכוב שלא כדין, חוק הגנת הפרטיות וכליאת שווא לפי פקודת הנזיקין ועוד.

התביעה הוגשה נגד גב’ רבקה עקיבא קצינת מבחן מחוזית שירות מבחן לנוער במחוז דרום של משרד הרווחה, מר אפרים (אפי) בראוור מנהל ארצי של שירות מבחן במשרד הרווחה והשירותים החברתיים, מר משה שיאון סמנכ”ל למינהל ומשאבי אנוש במשרד הרווחה והשירותים החברתיים, מר מנחם וגשל משנה למנכ”ל ובעבר מנכ”ל בפועל של משרד הרווחה והשירותים החברתיים, משרד הרווחה והשירותים החברתיים וגב’ דורית ניצן סגנית קצינת מבחן מחוזית בשירות המבחן לנוער במחוז דרום של משרד הרווחה והשירותים החברתיים.

התובע מלין על מסכת של התעללות והתעמרות נפשית וכללית מצד הנתבעים.

טרם הוגש כתב הגנה.

בפרוטוקול מיום 27.5.15 בפני כב’ השופט צבי פרנקל הוחלט כי הליך הגישור לא צלח ועל כן הצדדים רוצים לקדם את ההליכים.

לתיק לא קבוע מועד דיון נוסף עד שתוכרע הבקשה דנן.

 

מן הכלל אל הפרט

 

7.הצדדים ביקשו כאמור לאחד את הדיון בשלושת התיקים.

 

8.במקרה דנן, מדובר באותו תובע ובאותו מעסיק. לצורך העניין, זהות המעסיק קיימת גם כאשר בכל תיק נתבעים גורמים אחרים, העובדים אצל אותו המעסיק. התביעות אינן נמצאות בשלבים מתקדמים של הליכי המשפט: בשתיים מהתביעות עוד לא הוגשו כתבי הגנה. באיחוד הדיונים יש כדי לייעל את בירור התובענות אשר מהותן זהה וכן התקופה בה עוסקות התביעות הינה אותה תקופת זמן.

9.יצוין עוד כי התביעה השנייה והשלישית עניינן הליך הפיטורים של התובע, נסיבותיו וכן אירועים שקדמו לו ו/או התעוררו בהליך זה. על פני הדברים, לא מן הנמנע כי השאלות העובדתיות והמשפטיות אשר יתעוררו בתביעות הללו, יהיו זהות או דומות לשאלות העובדתיות והמשפטיות אשר מתעוררות בסוגיית פיטורי התובע וחוקיותם.

 

10.לנוכח האמור, איחוד הדיון רק ייעל את ההליכים ואת הדיון בתיקים הנ”ל ולא יסרבל אותם.

 

11.לאור האמור לעיל, הבקשה לאיחוד תיקים – מתקבלת. המזכירות תאחד את התיקים על ידי קשירתם.

 

12.כל התיקים יישמעו בפני כב’ השופט פרנקל אשר יקבע בפניו קדם משפט מאוחד לתיקים ולאחר מכן יקבע מועד להוכחות בפניו.

 

ניתנה היום, כ’ סיוון תשע”ה, (07 יוני 2015), בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.

 

Picture 1

 

ראו ההחלטה הראשונה בענין איחוד תיקים

החלטה גדי חדד נ הרווחה ומוחמד ג'האד אגבריה - איחוד תיקים

ראו ההחלטה השנייה בעניין איחוד תיקים

החלטה שניה איחוד תיקים

ראו החלטה להעביר את התביעה נגד המתלונן ההומו מוחמד ג’האד אגבריה לבית משפט השלום תיק 12618-08-14.

החלטה של צבי פרנקל העברת תביעת קצין מבחן גדי חדד נגד מי שתפר לו תלונת שווא הטרדה מינית

וראו החלטה בעניין גילוי מסמכים:

החלטה גילוי מסמכים גדי חדד נ נציב שירות המדינה

 

מה קרה בסוף?  לא ידוע

 

בתאריך 12/6/2017 התקיימה ישיבת הוכחות, אולם אין שום תיעוד לכך שניתן פסק דין.  כנראה עורך הדין של הרווחה ציון אילוז פחד לחטוף פסק דין מבייש ולכן שילם לו כדי לסתום לו את הפה.

בתמונה:  ציון אילוז עוה”ד של הרווחה

ציון אילוז הגן בחירוף נפש על פיטוריו של קצין המבחן גדי חדד שתפרו לו הטרדה מינית
ציון אילוז הגן בחירוף נפש על פיטוריו של קצין המבחן גדי חדד שתפרו לו הטרדה מינית

להלן כתב התביעה באדיבות עו”ד נעמי לנדאו ששלחה לעדנה את החומר:

גדי חדד קצין מבחן שחטף תלונת שווא הטרדה מינית כתב תביעה

 

 

Views: 27

One Comment

  1. לפנינו המקרה הקלאסי של הומו (מוחמד גי’האד ממשפחת הפשע אגברייה) שחשש שנתפס בקלקלתו ולכן מיהר להתלונן כנגד מי שהיה קרבנו ושלא נעתר לו. כיוון שמי שחקר אותו היה חוקר מושחת מתחנת ב”ש ,הידועה כתחנה של עבריינים , החוקר איליה גורביץ’, וכיוון שמי שהיה ברקע של התלונה היו אנשי הרווחה, מוחמד לא נחקר כלל באזהרה למרות שגדי חדד (שהוא למעשה הקרבן) הקים חשד סביר לכך שמוחמד הטריד אותו מינית. ככה פועלת כנופיית משטרת ב”ש- ברצותה אינה חוקרת באזהרה מי שקיים כנגדו חשד סביר, וברצותה -במקרים רבים ובלתי מוצדקים- חוקרת קרבנות בחקירות סרק ותופרת להם תיקים. לידיעתכם, כפי שאותו איליה גורביץ’ היסה וטשטש את פשעיו של מוחמד ההומו כך הנ”ל טישטש ומרח בעצמו חקירה כנגד אחיו הנרקומן של ראש העיריה דנילוביץ’ , להט”ב רווק בן 50 , למרות שאותו אח נרקומן צולם מושך כספים עם כרטיס אשראי שגנב ולמרות שהתלוננו כנגדו בגין גניבה של הכרטיס+תכשיטים . הנ”ל “יעץ” למתלוננת התמימה להמיר את תלונתה בתלונה בגין…אבידה. כך נמרח בתחנה תיק פשע חמור כנגד אחיו של ראש עיריה שנמצא בת..ת של מפקד התחנה השערורייתית. וזה כמובן קצה הקרחון. המתלוננת התמימה אפילו שלחה מכתב תודה (!) למפקד התחנה דאז יורם סופר. למזלו של הקרבן שנזכר בכתבה, הוא הגיש ערר בגין עילת הסגירה וכך בא כוחו שכנע את הפרקליטות לגנוז מחוסר אשמה תיק שמלכתחילה לא היה אמור להחקר בו לקוחו בתחנה הבזיונית הזו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *