EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

הפדיחה של אפרת בוסני הממונה על גישור תביעות קטנות בת”א: אף אחד לא ירצה גישור אם זה לא יצליח צריך לחזור בעוד שנה

אפרת בוסני תגרנית שוק רמלה שהפכה שופטת מסוג של באזאר בדואי

הנהלת בתי המשפט הוציאה הודעה לתקשורת שמוקם מרכז גישור לתביעות קטנות בבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב.  את התהילה מבקשת לקטוף השופטת אפרת בוסני הממונה על הגישור במחוז תל אביב.  יהיו שם 12 מגשרים.  פורסם 18/2/2024.

לפי ההודעה, ביום שבו אמורים הצדדים להתייצב בבית משפט (שזה בד”כ שנה או שנה וחצי אחרי שהתביעה הוגשה….) השופט אמור לשכנע אותם לוותר על התור שלהם למשפט/הוכחות, וללכת למרכז החדש לגישור….

כישלון ברור מראש:  אף אחד לא רוצה לחזור בעוד חצי שנה אם הגישור נכשל…..

 

הבעיה עם הדבר הזה מאוד פשוטה.  מי שיודע מראש כי אם הגישור לא יצליח, הוא יצטרך לחזור לבית המשפט עוד פעם בעוד חצי שנה או שנה… לא יסכים לוותר על “התור”, כלומר לוותר על ההזדמנות לסיים את ההליך בו ביום.

ככה עושים יחסי ציבור למפלצת בירוקרטית שמראש נדונה לכישלון.  אף אחד לא יסכים לוותר על ההזדמנות שהתיק יסתיים בו ביום….  אף אחד לא ייקח סיכון שהוא יצטרך עוד פעם להגיע בעוד חצי שנה, לאבד יום עבודה, ולשלם חניה מופקעת ליד בית המשפט.

הפיילוט הנכון הוא גישור בזום תוך 30 יום מכתב הגנה

 

במקום להשקיע ב”פיילוט” שדורש הגעה פרונטלית, בזבוז זמן וסיכוי לחזור בעוד חצי שנה עוד פעם, היה רצוי שאפרת בוסני תשקיע את המשאבים שלה בהקמת מרכז גישור ב”זום”, VC, היוועדות חזותית, שיתקיים 30 יום אחרי הגשת כתב הגנה ולא באותו יום שנקבע התיק להוכחות. בלי להגיע פיסית לבית המשפט!!!!!!!

כשבעלי הדין יודעים שהם לא צריכים לצאת מהבית, ולא לאבד יום עבודה ולא לשלם חניה מופקעת, הסיכוי שיסכימו להשתתף בגישור כזה הרבה יותר גבוה.

בינתיים את הפיילוט הקיים צריך לשפר, ולהבטיח לבעלי הדין שאם הגישור לא יצליח, הם חוזרים בו ביום אל השופט ומיד מנהלים את המשפט ומסיימים אותו – באותו יום.

כמו כן שימו לב שההודעה לעיתונות של הדוברת של הנהלת בתי המשפט (זאת שנשואה לברק לייזר) חסרה פרט מהותי.  האם זה בחינם או שצריך לשלם על זה, וכמה זה בכלל יעלה למדינה?  כמה המדינה משלמת למגשרים האלה????

אם כבר מפרסמים הודעה לעיתונות, תנו את כל הפרטים ואל תתקמצנו….

יש לנו הצעה נוספת:  פטרו את כל המזכירים המשפטיים שמציקים לאזרחים והפכו אותם למגשרים…..

 

אפרת בוסני תגרנית שוק רמלה שהפכה שופטת מסוג של באזאר בדואי

להלן ההודעה לתקשורת של משרד המשפטים

הודעה לעיתונות- מרכז גישור חדש הושק בבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב

היוזמה נועדה לתת מענה לצדדים המתדיינים בין כותלי בית המשפט בתיקים בהם ניתן, באמצעות שימוש בגישור, לסיים את ההליכים בדרך של הסכמה ולא בדרך של הכרעה שיפוטית.

עם סיום התכנית הניסיונית בבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב ועל בסיס הממצאים שיופקו, תיבחן אפשרות הארכתה והרחבתה לבתי משפט נוספים לתביעות קטנות

והשוו את ה”כתבה” של ליטל דוברוביצקי בידיעות אחרונות 18/2/2024

 

שימו לב שכתבת המשפט הזו מ”ידיעות אחרונות” העתיקה מילה במילה את ההודעה לעיתונות, קופי פייסט, חתמה עליה כאילו היא הכתבת ושהיא זו שחיברה את המילים של הכתבה.

אנחנו לא מבינים מה הערך המוסף של הכתבה של ליטל דוברוביצקי?  הרי הנהלת בתי המשפט כבר פרסמה באתר הדוברות שלה את ההודעה לעיתונות (ודוק: לא הודעה לציבור….).  דוברו הלכה והעתיקה מילה במילה.  איך אפשר להתפאר בעבודה כזו?  איפה התחקיר?  איפה המחשבה העצמית?  איפה ראיונות עם מי שעברו הליכי גישור בבית המשפט וראו שזה בזבוז זמן?????

אפילו השאלה הכי חשובה האם בעלי הדין יידרשו לשלם בעד הגישור הזה?????  דוברו לא שאלה.  פשוט העתיקה.

 

ליטל דוברוביצקי כתבת העתק הדבק לשיפרור ודיברור החונטה המשפטית
ליטל דוברוביצקי כתבת העתק הדבק לשיפרור ודיברור החונטה המשפטית

 

 

ליטל דוברוביצקי חרטטנית העתק הדבק להודעות לעיתונות של הנהלת בתי המשפט
ליטל דוברוביצקי חרטטנית העתק הדבק להודעות לעיתונות של הנהלת בתי המשפט
ליטל דוברוביצקי כתבת הזבל המשפטי של ידיעות פמינאציות אחרונות עם איתי גודר הבן זגיג שלה
ליטל דוברוביצקי כתבת הזבל המשפטי של ידיעות פמינאציות אחרונות עם איתי גודר הבן זגיג שלה

לקדם הסכמות ופחות הכרעות: מרכז גישור חדש הושק בבימ”ש לתביעות קטנות בת”א

מדובר בתוכנית ניסיונית שתיושם בתיקים שיאותרו כמתאימים עוד לפני הדיון, ובכאלה שיופנו מאולמות המשפט במהלך יום הדיונים, בהסכמת הצדדים. ב-2023 נפתחו 33,790 אלף תיקי תביעות קטנות בכל בתי המשפט

מעדיפים הסכמה על הכרעה: מרכז גישור חדש הושק לאחרונה בבית המשפט לתביעות קטנות שוקן בתל אביב. המרכז יאפשר לצדדים בתיקי תביעות קטנות הזדמנות לקיים הליך גישור ביום הדיון בבית המשפט. מדובר בתוכנית ניסיונית שתיושם בתיקים שיאותרו כמתאימים לפני הדיון, וכן בתיקים שיופנו מאולמות המשפט במהלך יום הדיונים, וזאת בהסכמת הצדדים.
את הגישור ינהלו 12 מגשרים מבין אלה הנכללים ברשימת המגשרים של בתי המשפט. התוכנית הניסיונית שתארך תקופה של כחצי שנה, מבוצעת בהובלת יחידת הגישור בלשכה המשפטית של הנהלת בתי המשפט ותתנהל במקביל להפניית צדדים לגישור חיצוני המוצע לצדדים ומתקיים מחוץ לכתלי בתי המשפט.
היוזמה נועדה לתת מענה לצדדים המתדיינים בין כותלי בית המשפט בתיקים בהם ניתן, באמצעות שימוש בגישור, לסיים את ההליכים בדרך של הסכמה ולא בדרך של הכרעה שיפוטית. עם סיום התכנית הניסיונית, ועל בסיס הממצאים שיופקו, תיבחן אפשרות הארכתה והרחבתה לבתי משפט נוספים לתביעות קטנות.
בית המשפט לתביעות קטנות מוסמך לדון בתביעה אזרחית שהגיש יחיד, עד לסכום הקבוע בחוק – 36,400 שקל – או בתביעה למתן צו להחלפת מצרך או לתיקונו או לביטול עסקה. ככלל, בעלי הדין הם שמייצגים את עצמם בהליך. במהלך שנת 2023 נפתחו 33,790 אלף תיקי תביעות קטנות בכל בתי המשפט. בבית משפט השלום בתל אביב נפתחו בשנה החולפת 8,611 תיקי תביעות קטנות.
כיום, תיק שנדון בהליך של תביעות קטנות אשר הוגש בו כתב הגנה ונמצא מתאים לגישור, מופנה, בהסכמת הצדדים, לגישור אצל מגשר מחוץ לבית המשפט. בשנת 2022 כ-28% מן התיקים שהופנו לגישור אצל מגשר מחוץ לבית המשפט השלום בתל אביב הסתיימו בהסדר.
במקביל לגישור המוצע מחוץ לבית המשפט, וכחלק מן המגמה להרחיב את השירות לציבור, הוחלט לאפשר לצדדים הזדמנות לקיים הליך גישור בין כותלי בית המשפט בסמוך למועד הדיון אשר נקבע בתיק על מנת לאפשר את סיום הסכסוך בהסכמה.
הפיילוט גובש באמצעות יחידת הגישור בשיתוף נשיא בתי משפט השלום בתל אביב-יפו לשעבר, מנהל בתי המשפט, השופט צחי עוזיאל, השופט טל חבקין, סגן נשיאת בתי המשפט בשלום במחוז ת”א, השופטת אפרת בוסני, הממונה על תחום הגישור במחוז תל אביב, עו”ד ברק לייזר, יועמ”ש הנהלת בתי המשפט, עו”ד נטלי לוי, מנהלת יחידת הגישור ועו”ד חמאדה סרואן הממונה על גישור בבתי המשפט לתביעות קטנות.

 

Views: 287

2 Comments

  1. מזכיר את “ההצלחה” של גישור חובה שדחפו לאבות גרושים ולצערי לא בוטל.

    כל המשחקים האילו תכליתם לקנות זמן עבור הגרושה כאשר מראש הילדים אצלה. כאשר הגישור עולה כסף ואתה מקבל מגשרת שמנסה לשכנע אותך לוותר לגרושה. אם אתה לא מסכים, אתה חוזר לשופטת שטוחנת את התיק שנים עד שנשבר לך הזין או הילדים בוגרים.

    מאחל לכל העוסקות המלאכה בבית המשפט למשפחה הרבה תביעות קטנות, תלונות, קבילות והליכים וכל המרבה הרי זה משובח.

  2. לא קראתיאבל ידוע שעתונאות זה כתבות יחצ בטח כשמדובר במערכת ה” משפט”. הרעיון שלך לגישור בזום מעולה אבל הוא עשוי אולי עלול מבחינתם לחסוך כח אדם עלויות לכן פסול .מדוע לחסוך אם אפשר לבזבז

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *