EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

הפסד צורב לעו”ד נעמה אביבי- ייצגה גרושה שניסתה להוציא ילד מהמסגרת החינוכית בה לומדת אחותו כדי לעשות דווקא לאב

רותם קודלר עייאש פמינאצית בנשמתה

נעמה אביבי, עוד עורכת דין מקרית עקרון שמייצגת נשים שחושבות שהשמש זורחת לנשים מהתחת.  מדובר בזוג גרוש עם 2 ילדים, אחת בכיתה ד’ בבית ספר פרטי אליטסטי “דמוקרטי”, ובן הקטן עולה לכיתה א’, אבל גם הוא התחנך במסגרת של הגן של בית הספר הדמוקרטי.

האבא רוצה שהילד ימשיך ללמוד באותה מסגרת בה היה בגן עם אותו צוות, אותם ילדים ועם אחותו.  האישה המיוצגת ע”י נעמה אביבי רוצה שהילד ינותק מאחותו, ויירשם לבית ספר ציבורי.

 

השופטת רותם קודלר עייאש, פמיניסטית מוצהרת הפעם פסקה לטובת האבא, אבל רק בגלל שהאבא הסכים לממן את כל שכר הלימוד הפרטי בבית הספר הדמוקרטי. על פסק דין זה אמרו חז”ל זה לֹא מֵאַהֲבַת מָרְדְּכַיאֶלָּא מִשִּׂנְאַת הָמָן (שנאת זכרים) כמובן שאם אישה היתה תובעת לרשום את הילד לבית ספר יקר, השופטת הייתה מעמיסה את כל ההוצאות על הבעל, גם אם היה מתנגד, כך ששוויון ונאורות אין פה.  מה היתה עושה השופטת אם הבעל היה דורש שהאישה הזו תשלם חצי מההוצאות?  כל הסיכויים שהשופטת היתה זורקת אותו.

רותם קודלר עייאש פמינאצית בנשמתה
רותם קודלר עייאש פמינאצית בנשמתה

 

להלן כתבה באתר פסק דין:

קשה לו גם כך: בן להורים גרושים לא יעבור בית ספר

אמו של הקטין התנגדה לרישומו בבית הספר הדמוקרטי בו למד במסגרת של גן, אך בית המשפט קיבל את בקשת האב וקבע כי לאור מצבו הרגשי מוטב שיישאר במסגרת המוכרת לו

לבית המשפט לענייני משפחה בבאר שבע הוגשה בקשה לרישום קטין למוסד חינוכי. הורי הקטין התגרשו, והאב ביקש לרשום את בנו בשנת הלימודים הבאה לכיתה א’ בבית הספר הדמוקרטי בעיר בו הוא לומד כיום במסגרת של גן. האם התנגדה והעדיפה שהבן ילמד בבית ספר ציבורי. סגנית הנשיא השופטת רותם קודלר עיאש קיבלה את עמדת האב לפיה לאור מצבו הרגשי של הקטין, המתמודד עם פרידת ההורים, רצוי שיישאר במסגרת המוכרת לו בקרבת אחותו הגדולה שלומדת באותו בית ספר .

האב והאם נישאו בשנת 2009 ונולדו להם שני ילדים – בת 9  ובן 6. בשנת 2019 הם נפרדו ומאז אינם מתגוררים יחד.

הקטין בן ה-6 עולה לכיתה א’ בשנת הלימודים הבאה והאב ביקש לרשום אותו ללימודים בבית הספר הדמוקרטי בעיר בו הוא לומד כיום במסגרת של גן ובו גם לומדת אחותו הבכורה בכיתה ד’. אם הקטין התנגדה לבקשה וטענה שיש לרשום אותו לבית ספר ציבורי בעיר.

האב טען במסגרת בקשתו כי הקטין מטופל לאחרונה על-ידי עובדת סוציאלית לאור מצבו הנפשי הרגיש הנובע מפרידת ההורים ולכן מוטב שיישאר במסגרת שמוכרת לו ושהינה תומכת ומכילה.

עוד טען כי בית הספר הדמוקרטי הוא מרכז קהילתי שמרכז גם פעילויות חברתיות מעבר ללימודיות, ויתרונותיו הובילו את הצדדים לרשום את שני ילדיהם למסגרת זו.

לבסוף ציין כי הוא מוכן לשאת לבדו בתשלום שכר הלימוד בבית הספר ואף טען כי האם מבינה עד כמה חשוב לו שהילדים ילמדו בבית ספר זה ורק בשל כך מתנגדת לבקשה.

האם טענה שבעיר יש בית ספר ציבורי איכותי ובמימון משרד החינוך,  וכי המחלוקת בין הצדדים היא מהותית ונוגעת גם לחינוך הבת הבכורה, אשר גם אותה יש להעביר לחינוך בבית ספר ציבורי.

עוד טענה כי רצונו של המבקש שהילדים ילמדו בבית הספר הפרטי אינו בא מדאגה לרווחתם כי אם מדאגה למעמדו ולסטטוס שלו בעיר בכך שילדיו יתחנכו במוסדות פרטיים השייכים ל”אליטה” בעיר.

לבסוף טענה כי טובת הילדים ללמוד בבית ספר ציבורי שמקנה יכולות לימוד, משמעת, כישורי חיים ועוד, בניגוד לבית הספר הדמוקרטי שם החינוך הוא לבחירתו של הילד בלבד.

סביבה מוכרת

השופטת קודלר עיאש קיבלה את בקשתו של האב וקבעה כי הקטין ילמד בכיתה א’ בבית הספר הדמוקרטי.

השופטת ציינה כי למעשה האב מבקש שהקטין ימשיך באותה המסגרת החינוכית בה הוא לומד כיום בגן, וירשם ללימודים בשנה הבאה בכיתה א’ בבית הספק הדמוקרטי.

היא קיבלה את טענת האב כי לאור מצבו הרגשי של הקטין שמתמודד עם פרידת הוריו והשינויים שחווה בחייו לאור זאת, יש למנוע ממנו טלטלה נוספת ומוטב שהוא ימשיך ללמוד במסגרת החינוכית המוכרת לו, עם אותו צוות חינוכי, יחד עם אחותו הבכורה.

יחד עם זאת קבעה שופטת כי ככל והאם תמשיך לעמוד על התנגדותה ללימוד בבית הספר הדמוקרטי ביכולה להגיש בקשה מתאימה לקראת שנת הלימודים הבאה, בצירוף תסקיר עו”ס.

  • ב”כ המבקש: עו”ד אהוד גרין
  • ב”כ המשיבה: עו”ד נעמה אביבי

https://www.psakdin.co.il/Document/%D7%A7%D7%A9%D7%94-%D7%9C%D7%95-%D7%92%D7%9D-%D7%9B%D7%9A-%D7%91%D7%9F-%D7%9C%D7%94%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%92%D7%A8%D7%95%D7%A9%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%90-%D7%99%D7%A2%D7%91%D7%95%D7%A8-%D7%91%D7%99%D7%AA-%D7%A1%D7%A4%D7%A8#.YMiK6_kzbIW

להלן פסק הדין:

תלה”מ
בית משפט לעניני משפחה באר שבע
8664-10-20
06/06/2021
בפני השופטת:
סגנית הנשיא רותם קודלר עיאש
– נגד –
מבקש:
פלוני
עו”ד אהוד גרין
משיבה:
פלונית
עו”ד נעמה אביבי

בעניין הקטין:  אלמוני יליד 2015

 

החלטה

  1. לפני בקשה שהוגשה ע”י האב לרישום קטין למוסד חינוכי.

 

  1. המבקש והמשיבה נישאו זל”ז בתאריך 29.6.2009 ונולדו להם שני ילדים: אלמונית קטינה כבת 9 ועשרה חודשים ואלמוני קטין כבן 6 שנים, הוא הקטין נושא הדיון.

ארע משבר בחיי הנישואין והצדדים נפרדו ביולי 2019 ואינם מתגוררים תחת אותה קורת גג.

 

  1. הקטין אלמוני עולה לכיתה א’ והאב עותר לרישומו לבית הספר הדמוקרטי בעיר *** ואילו האם מתנגדת לבקשה ומבקשת לרשום את הקטין לבי”ס ציבורי בעיר ***.

 

  1. טענות המבקש
  • המבקש מציין כי הקטין לומד כיום בגן ילדים בבית הספר הדמוקרטי וטוען כי בתם הבכורה של הצדדים אשר עולה לכיתה ה’, לומדת אף היא בבית הספר הדמוקרטי.
  • לטענת המבקש, הקטין מטופל ע”י עו”ס באופן פרטי לאור מצבו הרגשי, כשלאחרונה חזר לעשות צרכיו במכנסיים ואין ספק שרצוי שיישאר במסגרת מוכרת ותומכת שבה כל הצוות החינוכי מוכר ומכיל את הקטין, בהיותו בי”ס פרטי.
  • המבקש טוען כי ביה”ס הדמוקרטי הוא בי”ס קהילתי המרכז פעילויות משותפות מעבר ללימודים נטו ויתרונותיו הובילו את בני הזוג לרשום את בתם הבכורה ואת בנם לגן באותה מסגרת.
  • המבקש מציין כי מוכן לשאת לבדו במלוא עלות שכר הלימוד וטוען כי המשיבה מבינה עד כמה חשוב לו כי הילדים ימשיכו ללמוד בביה”ס הדמוקרטי ודווקא בשל כך, היא מתנגדת להמשך לימודיו של אלמוני בביה”ס.

 

  1. טענות המשיבה
  • המשיבה מבהירה כי המחלוקת בין הצדדים מהותית ביותר ונוגעת אף לחינוך הקטינה אלמונית בשנה”ל תשפ”ב, שכן המשיבה מתנגדת להמשך לימוד הקטינה במסגרת הפרטית הנוכחית ומבקשת העברתה לבי”ס יסודי ציבורי בעיר, הממומן ע”י משרד החינוך.
  • המשיבה טוענת כי המבקש דואג למעמדו האישי ולסטטוס האישי שלו בעיר, בכך שילדיו יתחנכו במוסדות פרטיים השייכים לאליטה בעיר ואינו דואג לטובתם ולרווחתם.
  • לטענת המשיבה, בעיר *** קיים בי”ס ציבורי איכותי ברמה בגבוהה ובמימון משרד החינוך. המשיבה מציינת כי שכ”ל לשנת תשפ”א בביה”ס הדמוקרטי עומד ע”ס 4,000 ₪ ושכה”ל של הקטין אלמוני בגן הפרטי הוא 8,000 ₪. מדובר בסכום בסיס עליו נלווים תשלומים נוספים במהלך שנת הלימודים.
  • המשיבה טוענת כי טובת הקטינים ללמוד במסגרת ציבורית שמקנה יכולות לימוד בסיסיות, משמעת, התמדה וכישורי חיים, בשונה מבי”ס הדמוקרטי שם החינוך לבחירות הילד בלבד, דהיינו: אם הקטינים אינם מעוניינים ללמוד הם לא ילמדו.

 

הכרעה

  1. לאחר שעיינתי בבקשה ובתגובה, שוכנעתי כי נימוקי הבקשה מצדיקים רישום הקטין לכיתה א’ בביה”ס הדמוקרטי במסגרת המסגרת החינוכית שבה הוא לומד כיום (בגן הילדים) ולפיכך אני מוצאת להיעתר לבקשת האב.

 

הקטין כיום מתחנך בגן פרטי במסגרת ביה”ס הדמוקרטי ובשנת הלימודים הבאה עתיד לעלות לכיתה א’, באותו בי”ס. למעשה האב מבקש כי הקטין ימשיך לשהות ביה”ס הדמוקרטי וזאת מבלי לבצע כל שינוי במסגרת החינוכית.

 

אני מקבלת את טענת האב כי לאור מצבו הרגשי של הקטין המתמודד עם פרידת ההורים והשינויים שחווה התא המשפחתי לאחרונה, יש למנוע ממנו טלטלה נוספת של שינוי הסביבה הלימודית ומוטב כי הקטין ימשיך לשהות בסביבה מוכרת, באותו בי”ס, עם אותו צוות חינוכי ובקרבת אחותו הבכורה.

 

  1. האם טוענת כי היא מתנגדת להמשך לימודיה של הבת הבכורה אלמונית בביה”ס הדמוקרטי, אך יובהר כי בנוגע לקטינה אלמונית לא הוגשה כל בקשה מצד האם והתנגדותה עולה רק עתה כהערת אגב במסגרת התגובה לבקשת האב ביחס לקטין אלמוני.

 

הקטינה אלמונית לומדת בביה”ס הדמוקרטי בכיתה ד’ ולא פורטה שום סיבה קונקרטית ומוצדקת לשנות דווקא כעת את המסגרת החינוכית של הקטינה.

 

  1. ביחס לטענת האם בנוגע לעלות כספית גבוהה בבי”ס פרטי אל מול עלות כספית נמוכה בבי”ס ציבורי, הרי שהאב נאות להסכים לשאת במלוא עלות שכ”ל בגין ביה”ס הדמוקרטי.

 

  1. לאור האמור מוחלט כדלקמן:
  • הקטין אלמוני ילמד בכיתה א’ בביה”ס הדמוקרטי.

 

  • האב ישא לבדו בשכר הלימוד הבסיסי עבור שכ”ל לשנה”ל תשפ”ב בגין רישום הקטין לביה”ס הדמוקרטי. מעבר לכך, בתשלומים נלווים נוספים שיידרשו במהלך שנת הלימודים יישאו ההורים בחלקים שווים.

 

  • למען הסר ספק, הקטינה אלמונית תמשיך ללמוד בביה”ס הדמוקרטי וזאת כל עוד לא נתנה החלטה אחרת בעניינה.

 

  • אם וככל שהאם תעמוד על התנגדותה ביחס להמשך לימודיו של מי מהקטינים בביה”ס הדמוקרטי בשנה”ל הבאה – שנת תשפ”ג, תגיש בקשה ערוכה כדין ואדרש לה, כאשר יובהר כי בחינת שינוי המסגרת החינוכית תדרוש הזמנת תסקיר עו”ס לס”ד ויש להיערך לכך מבעוד מועד, בלוח זמנים סביר.

 

  1. המשך בירור ההליך העיקרי במועד הקבוע לקדם משפט ליום 10.12.2021.

 

 

ניתנה היום, כ”ו סיוון תשפ”א, 06 יוני 2021, בהעדר הצדדים.

 

Views: 101

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *