EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

הפסד צורב לפרקליטות אנה גולדהירש ותמר בר זוהר שניסו להעיד ידוע בציבור נגד זוגתו על החזקת 60 גרם חשיש בחזייה. שמאי בקר זיכה וקרע את אנה גולדהירש לגזרים

אנה גולדהירש פרקליטה מפלילה תופרת תיקים לקנביס מרוב שעמום

השופט שמאי בקר קורע לגזרים את משטרת תל-אביב בתיק ת”פ 50516-05-13 ומזכה מעבירות תפיסת סמים תוך פסילת הראיות, לאחר שביצעו חיפוש ללא נוכחות 2 עדים.

“…ולא שמונה, ולא שמונים ואף לא ריבוא שוטרים אינם יכולים לבוא במקומם של עדים זרים נייטרלים שהחוק מחייב נוכחותם בעת חיפוש. אי קיומן של הוראות אלה על ידי המשטרה, עושות את החיפוש לבלתי חוקי מעיקרו, שכן אין החוק מתיר כל שיקול דעת לשוטרים להחליט כיצד והיאך לבצע את החיפוש, ועליהם לקיימו אך ורק לפי הקבוע בחוק.  ..מכל מקום, משקבעתי כי השוטרים ביצעו את תפקידם תוך הפרת החוק וצו החיפוש, הרי שאינני סבור כי מתקיימים יסודותיה של העבירה במקרה דנן. פשיטא, כי השוטרים לא מילאו את תפקידם “כחוק”, ועל כן, ביניאשווילי במעשיה לא הפריעה או הכשילה את מעשיהם החוקיים”.

אסור להעיד ידועים בציבור אחד נגד השני

 

הפסד צורב לפרקליטה אנה גולדהירש ולבוסית שלה תמר בר זוהר. הפרקליטות הנאלחות ניסו לחייב את בן זוגה של הנאשמת חני ביניאשוילי להעיד נגדה.

השופט שמאי בקר קבע שבני זוג (ידועים בציבור) גם אם הם לא נשואים פטורים מלהעיד אחד נגד השני. הקביעה הזו יפה ומעוררת השראה, אבל למה מלכתחילה ניסתה אנה גולדהירש לגרום לבן זוג להעיד נגד בת הזוג שלו, כשהיא יודעת שקיימת חסינות על העדת בני זוג?

כך מסכסכות פרקליטות בין בני זוג וגורמות לאנדרלמוסיה.

אנה גולדהירש פרקליטה מפלילה תופרת תיקים לקנביס מרוב שעמום
אנה גולדהירש פרקליטה מפלילה תופרת תיקים לקנביס מרוב שעמום

בנושא זה של העדת בני זוג אחד נגד השני, נתן השופט הרצאה. על השינוי בחקיקה על העדת בני זוג, בעקבות הפסיקה, כבוד השופט שמאי בקר

השוטרים האחראים למעצר השווא וההפללה הבלתי חוקית הם שלומי בראונשטיין ועופר חדד.

להלן כתבה באתר פסק דין פורסם 26/10/2016

חנה בינאשוילי זוכתה מהחזקת חשיש עקב חיפוש לא חוקי – 60 גרם חשיש בחזיה

 

4 שנים לפני הכרת הדין מצאו שוטרים בבית הנאשמת 60 גר’ סם מסוג חשיש. שמאי בקר  קבע שהחיפוש נערך בניגוד להוראות צו החיפוש, וזיכה אותה מכל אשמה.

בכתב האישום שהוגש כנגד הנאשמת חנה בינאשוילי  ובן זוגה בשנת 2013 נטען כי במהלך חיפוש חוקי שבוצע בביתם לפני כ-4 שנים, נמצאו 60 גרם של סם מסוג חשיש. המשטרה טענה כי הגיעה למקום לאחר שתפסה את הנאשם במהלך עסקת סחר שבוצעה בסמוך למחסני עיריית יהוד והשוטרים הובילו אותו לביתו – שם שהתה הנאשמת.

למקום הוזעקה שוטרת על מנת לערוך חיפוש על גופה של הנאשמת, שבינתיים הוציאה מחזייתה את הסמים.  האישה חנה בינאשוילי  הודתה בחקירתה בהחזקת הסם. בשלב מסוים, גם הנאשם הודה והגיע עם המשטרה להסדר טיעון והורשע בעבירות סמים. נגזרו עליו מאסר על תנאי והתחייבות להימנע מביצוע עבירות אלה.  אלא שבניגוד לנאשם, בשנה שעברה הנאשמת, שבחרה לא ללכת על הסדר טיעון, זוכתה מהעבירות שיוחסו לה, לאחר שבית המשפט קבע כי החיפוש שבוצע בדירה לא היה חוקי משום שלא נערך בנוכחות שני עדים שאינם שוטרים – בניגוד להוראות צו החיפוש.  אבל שמחתה של האישה הייתה מוקדמת שכן המדינה הגישה ערעור על זיכויה, ובמאי 2015 הערעור התקבל לאחר שבית המשפט מחוזי קבע שבית המשפט השלום מיהר להכריע בסוגיה, והורה לו לדון מחדש בנושא ולשקול לצרף את בן זוגה של הנאשמת כעד תביעה.

במהלך הדיון בבית המשפט טענה האישה חנה בינאשוילי כי הנאשם לא יכול להעיד בהיותו הידוע בציבור שלה, וטענתה התקבלה.

כדי לנסות להוביל להרשעה בכל זאת, המדינה טענה כי היו לחיפוש עדים שאינם שוטרים – הנאשמת עצמה. מכל מקום, המדינה ביקשה שלא לפסול את החיפוש בגלל פגמים “טכניים”, שכן הם נאלצו לערוך את החיפוש בדחיפות לנוכח התנהגותה מעוררת החשד של הנאשמת, שלדבריהם נראתה לחוצה, והלכה בעצבנות מספר פעמים לשירותים.

 

שמאי בקר זכויות אזרח חשובות יותר מהרשעת חפים מפשע

 

השופט שמאי בקר סירב לקבל את עמדת המדינה ולהכשיר את הפירות שהניב החיפוש הלא חוקי תוך דריסת זכויות האזרח של הנאשמת.  השופט שמאי בקר לא מצא שהחיפוש היה כל כך בהול שהצדיק סטייה מהוראות צו החיפוש. לטעמו, השוטרים לא הציגו כל ראיה מתועדת להתנהגות מעוררת חשד מצד הנאשמת, שיצרה “צורך דחוף” לביצוע החיפוש ללא עדים.  השופט אף התייחס לכך שהשוטרים שביצעו את החיפוש לא הזכירו את הדחיפות הזו בטפסי החקירה. גם אם אינם חובבי ניירת ובירוקרטיה, הוא ציין, היה על השוטרים להקפיד למלא את הטפסים לפחות לאחר החקירה.

“תופעה זו, של זלזול במילוי הוראות החוק, של התייחסות מבטלת לצווים היוצאים תחת ידו של בית המשפט, צריכה מענה חד משמעי, כזה שיבהיר לשוטר הבא אשר יוצא לבקש ולצבע צו חיפוש, כי עליו לדקדק במעשיו”, כתב השופט והחליט לבטל את הודאת הנאשמת בהחזקת הסמים – הודאה שנגבתה בעקבות חיפוש לא חוקי.  לפיכך, השופט שמאי בקר זיכה את הנאשמת מכל העבירות שיוחסו לה בכתב האישום.  לקריאת הכרעת הדין

  • ב”כ המאשימה: עו”ד אנה גולדהירש
  • ב”כ הנאשמת: עו”ד שירן ברגמן

https://www.psakdin.co.il/Document/%D7%96%D7%95%D7%9B%D7%AA%D7%94-%D7%9E%D7%94%D7%97%D7%96%D7%A7%D7%AA-%D7%97%D7%A9%D7%99%D7%A9-%D7%A2%D7%A7%D7%91-%D7%97%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A9-%D7%9C%D7%90-%D7%97%D7%95%D7%A7%D7%99#.YyhM2aRBzIW

פסק הדין:

פסד שמאי בקר זיכוי החזקת קנביס אי כשירות בן זוג להעיד נגד זוגתו

למען הסר ספק, שיהיה ברור ששופט זה הושעה למשך 4 חודשים כי היה חשוד בחפינת איברים מוצנעים של ביתו בת ה 4.5 כפי שדיווחה העוזרת לגננת.

 

Views: 7

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *