EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

הפרקליטה אושרה גז ניסתה לתפור תיק על השוטרת ליאורה סולטן יעבץ שהיא דגרה על תיק “עבירת מוסר” 24 שנים וחטפה נזיפה ממנחם פינקלשטיין

ליאורה סולטן יעבץ שוטרת עבירות מוסר זנות ופיפי ברחובות

איזה נוכלת ורמאית פרקליטת מחוז תל אביב אושרה גז אייזנשטיין (זאת שמחליפה את רות דוד)?  הנה כאן עו”ד פיני פישלר חשף היא רימתה את נציב הקבילות על הפרקליטים מנחם פינקלשטיין.

פישלר הגיש תלונה בשם לקוח שלפני 24 שנים פתחו נגדו תיק “עבירות מוסר” שזה אומר שאו שביקר אצל זונה, או שעשה פיפי ברחוב ומישהי ראתה אותו משתין.  התלונה היא שזה מופיע ברישום הפלילי שלו למרות שזה היה צריך להיסגר לפני 24 שנים (היתה המלצה לגניזה) וזה פוגע לאיש ביכולת לקבל עבודה.

אושרה גז ענתה לנציב מנחם פינקלשטיין שזה בכלל לא קשור אליה, ושיפנו לשוטרת ליאורה סולטן יעבץ ממשטרת תל אביב לקבל תשובות – שכן ליאורה היא זו שדגרה על התיק, לטענתה של אושרה גז.

ליאורה יחד עם חברתה עו”ד חן כינור ממשטרת תל אביב ענו לנציב שאושרה גז משקרת במצח נחושה, כי התיק עבר אליה לפני 24 שנים עם המלצה לגנוז, והיא זאת שלא עשתה כלום.

אושרה גז ננזפה.  תזכורת:  זו הפרקליטה שמעורבת בביזיון חקירת הרצח בבר נוער, שהעלילה עלילת שווא על משפחת פליסיאן בגלל שטניקר שקרן בשם זאור חניקשייב, ובסוך הפדיחה התפוצצה לה בפרצוף.  ועל הפדיחה הזו קיבלה קידום לראשת מחוז!

 

פורסם בפוסטה 4/12/2023

נזיפה לפרקליטה אושרה גז אייזנשטיין על תיק חקירה (עבירת מוסר) שנשאר פתוח במשך 24 שנים

אזרח שנחקר על עבירות מוסר בשנת 1999 נדחה ממקומות עבודה שונים וגילה כי קיים נגדו תיק פתוח. נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט פינקלשטיין: “הטיפול בתיק נזנח על ידי פרקליטות המחוז”

נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט מנחם פינקלשטיין, בירר תלונה של אזרח שנחקר במשטרת מרחב ירקון בחשד לעבירות מוסר בשנת 1999, והתיק נגדו נשאר פתוח 24 שנים.

 

עו”ד פנחס פיני פישלר שהגיש את התלונה, טען כי מרשו נדחה פעם אחר פעם ממקומות עבודה בתחום האבטחה. לאחר שעו”ד פישלר הפיק את תדפיס המרשם המשטרתי – הוא גילה שנגד מרשו תיק חקירה פתוח (מב”ד – ממתין לבירור דין) מסוף המאה הקודמת.
בעקבות התערבות פישלר, נסגר התיק בחוסר אשמה.

בתלונה לנציב הביקורת דרש העו”ד לברר את מקור הרשלנות במשטרה ובפרקליטות, ולבצע בחזקתם בדק בית בעניין כל התיקים הפתוחים שנים רבות. הנציב פינקלשטיין פנה לנוגעים בדבר.

פרקליטת מחוז תל אביב עו”ד אשרה גז ניסתה להשליך את האחריות על המשטרה. בתגובה הראשונה שמסרה לנציב טענה הפרקליטות כי התיק המדובר לא טופל על ידה. עו”ד גז טענה כי הפרקליטות טיפלה רק בתיק אחר נגד אותו מתלונן שבגינו הוגש נגדו כתב אישום על עבירות אחרות – אך לא טיפלה בתיק זה.

 

 

אושרה גז פרקליטת מחוז תא כישלון מהדהד בפרשת הבר נוער קיבלה קידום בגלל הכוס
אושרה גז פרקליטת מחוז תא כישלון מהדהד בפרשת הבר נוער קיבלה קידום בגלל הכוס

 

 

גורמי המשטרה הוכיחו כי תגובת הפרקליטות לא היתה נכונה. עו”ד סנ”צ חן כינור, ראשת מדור פניות הציבור במשטרה ועו”ד רפ”ק ליאורה סולטן יעבץ, ראשת חוליית חקירה ומשפט בחטיבת החקירות, העבירו תיעוד המלמד כי התיק הועבר בשעתו לפרקליטות המחוז, ובתחילת חודש ספטמבר 1999 אף נפתח תיק פרקליטות.

 

חן כינור והזובי שמזרבב אותה
חן כינור והזובי שמזרבב אותה

בעקבות המידע מהמשטרה, פרקליטות מחוז תל אביב בצעה בדיקה נוספת ותיקנה: התיק אכן היה בטיפולה, ואף קיימת בו חוות דעת משנת 2000 הממליצה לגנוז את התיק, אך ההמלצה לא יושמה.

 

ליאורה סולטן יעבץ שוטרת עבירות מוסר זנות ופיפי ברחובות
ליאורה סולטן יעבץ שוטרת עבירות מוסר זנות ופיפי ברחובות

 

 

ליאורה סולטן יעבץ שוטרת שמתעסקת בעבירות מוסר
ליאורה סולטן יעבץ שוטרת שמתעסקת בעבירות מוסר

 

ליאורה סולטן יעבץ מעורבת בתלונה של פיני פישלר
ליאורה סולטן יעבץ מעורבת בתלונה של פיני פישלר

 

ליאורה סולטן יעבץ שוטרת שאושרה גז ניסתה להפיל עליה תיק
ליאורה סולטן יעבץ שוטרת שאושרה גז ניסתה להפיל עליה תיק

בסופו של דבר, הפרקליטות מסרה לפינקלשטיין כי לא ברור מקור התקלה, ומדוע אנשי הפרקליטות לא סגרו את התיק ולא מסרו על כך למשטרה.

הנציב פינקלשטיין כתב כי “מהממצאים עולה כי נפל פגם של ממש בהתנהלותה של פרקליטות המחוז משזו לא קיבלה, הלכה למעשה, כל החלטה בתיק החקירה משך עשרות שנים. אין צורך להכביר מילים על אודות משמעותם של הדברים. קיומו של תיק חקירה פתוח נגד חשוד הינו בגדר עננה המרחפת באופן תמידי מעל ראשו, המשליכה על כל אורחות חייו. בין השאר, עובדת קיומו של תיק חקירה פתוח מקבלת ביטוי במרשם המשטרתי בעניינו של החשוד, הפתוח לעיונם של גופים ציבוריים שונים”.

הנציב הוסיף: “בירור התלונה מעיד כי הטיפול בתיק נזנח על ידי פרקליטות המחוז, הגם שזו סברה, עוד בסמוך לפתיחתו של התיק, כי יש לשקול את גניזתו”.

עו”ד פישלר אומר בתגובה כי מדובר בתופעה ולא במקרה נקודתי, על אף שזה מקרה קיצון. הנציב הקודם לביקורת התביעות והפרקליטות, דוד רוזן, כבר התריע כי המרשם הפלילי של המשטרה אינו מעודכן עקב רשלנות הגורמים האחראים לרישום במשטרה ובפרקליטות, ותיקי מב”ד פתוחים נשארים במחשב שנים רבות ומעיבים על אזרחים, מבלי שתתבצע בדיקה מדגמית לאיתור תיקים עתיקים ש”נשכחו”.

 

כעת, המתלונן שוקל להגיש תביעת פיצויים נגד המדינה על הרשלנות שבהחזקת תיק חקירה פתוח 24 שנים.
ההמלצה לכל אזרח היא לגשת לכל תחנת משטרה עם תעודת זהות, ולבקש לעיין ברישום הפלילי ובמרשם התיקים הפתוחים והסגורים. השירות ניתן ללא תשלום אגרה.

https://posta.co.il/article/09895-5/?fbclid=IwAR3yHOY6y8SnahRC5ZcnV4imlBOFE2iQeJ8mAidDNwL4fM6y7kLl01WjlPw

 

בתמונה:  שופר רכילאי של הפרקליטות נדב אייל.  רמת אמינות 0.  מנת משכל 0.

נדב אייל רכילאי טיפש שמפיץ בדיות וכזבים
נדב אייל רכילאי טיפש שמפיץ בדיות וכזבים
Views: 10

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *